-
- Zamówienie i aktywacja usługi
- Instalacja i korzystanie z programu Cloud Backup
- Instalacja aplikacji Cloud Backup w systemie macOS
- Instalacja aplikacji Cloud Backup w systemie Linux
- Kod jednorazowy
- Tworzenie kopii danych
- Zarządzanie utworzoną kopią danych
- Przywracanie danych z kopii Cloud Backup
- Harmonogram aktualizacji kopii danych
- Zarządzanie hasłem szyfrowania danych
- Historia wykonanych kopii
- Sprawdzanie poziomu wykorzystania usługi
- Wstrzymanie działania programu
- Dezinstalacja Cloud Backup
- Najczęstsze problemy pojawiające się podczas korzystania z Cloud Backup
- Cloud Backup - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
- Show all articles ( 1 ) Collapse Articles
-
-
- Co to jest domena (adres internetowy)?
- Dlaczego warto mieć domenę?
- Jakie są rodzaje domen?
- Jakie zasady obowiązują przy tworzeniu nazwy domeny?
- Jaka domena jest najlepsza dla mojej działalności?
- Jak zamówić domenę w nazwa.pl?
- Na jaki okres mogę zarejestrować domenę?
- Co się stanie, jeżeli zarejestrowanie domeny nie będzie możliwe?
- Ile czasu trwa uruchomienie domeny?
- Domeny polskie (NASK)
- Domeny globalne (ICANN)
- Domena europejska .eu (EURid)
- Oszustwa i nadużycia
- DNS Anycast jako usługa dodatkowa dla domen zarejestrowanych poza nazwa.pl
-
- Termin ważności domeny i jego przedłużenie
- Jak zaktualizować dane lub nazwę Abonenta domeny?
- Kim jest Abonent domeny?
- Kim jest Abonent domyślny?
- Czy mogę ukryć dane Abonenta w bazie WHOIS?
- Do czego służy przenoszenie domen pomiędzy kontami w Panelu Klienta?
- Jak mogę przenieść domenę pomiędzy Panelami Klienta (ze zmianą odbiorcy faktury)?
- Jak przenieść domenę, gdy znam login dotychczasowego Klienta?
- Jak przenieść domenę, gdy znam dane Abonenta?
- Cesja praw do domeny
- Transfer domeny do nazwa.pl
- Ochrona Danych Abonenta domen globalnych
- Dlaczego moja domena została zawieszona?
- Z czym wiąże się zawieszenie domeny globalnej?
- Przywracanie wygasłych domen
- Jak wygenerować wniosek o wydanie kodu authinfo?
- Kto jest prawnym dysponentem zarejestrowanej domeny?
- Na czym polega weryfikacja adresu e-mail Klienta i Abonenta?
- Show all articles ( 3 ) Collapse Articles
-
- Zmiana delegacji domeny
- Jak uruchomić na serwerze domenę zarejestrowaną poza nazwa.pl?
- Co to jest parkowanie domeny?
- Jak przekierować domenę na hosting w nazwa.pl?
- Jak przekierować domenę na pakiet pocztowy w nazwa.pl?
- Jak przekierować domenę na zewnętrzny adres IP?
- Jak przekierować domenę na adres URL (adres WWW)?
- Jak zmienić konfigurację dla wielu domen jednocześnie?
- Po jakim czasie działają zmiany w konfiguracji domeny?
- Ustawienia Zaawansowane domeny
- Jak ustawić strefę DNS u swojego rejestratora aby korzystać z hostingu w nazwa.pl?
- Jak włączyć ręczną konfigurację strefy DNS domeny zarejestrowanej w nazwa.pl?
- Dostęp do strony WWW po zmianie adresu IP i bez czekania na propagację zmian w DNS
- Skonfiguruj swoją domenę do pracy z Google Search Console
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą domen
- Co to jest domena (adres internetowy)?
- Dlaczego warto mieć domenę?
- Jakie są rodzaje domen?
- Jakie zasady obowiązują przy tworzeniu nazwy domeny?
- Jaka domena jest najlepsza dla mojej działalności?
- Jak zamówić domenę w nazwa.pl?
- Na jaki okres mogę zarejestrować domenę?
- Co się stanie, jeżeli zarejestrowanie domeny nie będzie możliwe?
- Ile czasu trwa uruchomienie domeny?
- Domeny polskie (NASK)
- Domeny globalne (ICANN)
- Domena europejska .eu (EURid)
- Oszustwa i nadużycia
- DNS Anycast jako usługa dodatkowa dla domen zarejestrowanych poza nazwa.pl
- Termin ważności domeny i jego przedłużenie
- Jak zaktualizować dane lub nazwę Abonenta domeny?
- Kim jest Abonent domeny?
- Kim jest Abonent domyślny?
- Czy mogę ukryć dane Abonenta w bazie WHOIS?
- Do czego służy przenoszenie domen pomiędzy kontami w Panelu Klienta?
- Jak mogę przenieść domenę pomiędzy Panelami Klienta (ze zmianą odbiorcy faktury)?
- Jak przenieść domenę, gdy znam login dotychczasowego Klienta?
- Jak przenieść domenę, gdy znam dane Abonenta?
- Cesja praw do domeny
- Transfer domeny do nazwa.pl
- Ochrona Danych Abonenta domen globalnych
- Dlaczego moja domena została zawieszona?
- Z czym wiąże się zawieszenie domeny globalnej?
- Przywracanie wygasłych domen
- Jak wygenerować wniosek o wydanie kodu authinfo?
- Kto jest prawnym dysponentem zarejestrowanej domeny?
- Na czym polega weryfikacja adresu e-mail Klienta i Abonenta?
- Zmiana delegacji domeny
- Jak uruchomić na serwerze domenę zarejestrowaną poza nazwa.pl?
- Co to jest parkowanie domeny?
- Jak przekierować domenę na hosting w nazwa.pl?
- Jak przekierować domenę na pakiet pocztowy w nazwa.pl?
- Jak przekierować domenę na zewnętrzny adres IP?
- Jak przekierować domenę na adres URL (adres WWW)?
- Jak zmienić konfigurację dla wielu domen jednocześnie?
- Po jakim czasie działają zmiany w konfiguracji domeny?
- Ustawienia Zaawansowane domeny
- Jak ustawić strefę DNS u swojego rejestratora aby korzystać z hostingu w nazwa.pl?
- Jak włączyć ręczną konfigurację strefy DNS domeny zarejestrowanej w nazwa.pl?
- Dostęp do strony WWW po zmianie adresu IP i bez czekania na propagację zmian w DNS
- Skonfiguruj swoją domenę do pracy z Google Search Console
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą domen
- Show all articles ( 32 ) Collapse Articles
-
-
-
- Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych
- Konfiguracja macOS Mail
- Konfiguracja iPhone Mail
- Konfiguracja konta e-mail na Androidzie
- Konfiguracja Microsoft Outlook
- Konfiguracja eM Client
- Konfiguracja Windows Live Mail
- Konfiguracja Mozilla Thunderbird
- Konfiguracja Claws Mail
- Konfiguracja The Bat!
- Konfiguracja konta e-mail w Gmail
- Konfiguracja Poczty Windows 10
- Jaki rodzaj serwera poczty przychodzącej wybrać (IMAP czy POP3)?
-
- Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?
- Jak zwiększyć pojemność skrzynki e-mail?
- Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail?
- Jak dodać alias i przekierowanie poczty?
- Konfiguracja filtrów antyspamowych
- Autoresponder - co to jest i jak go ustawić?
- Usuwanie skrzynki e-mail z serwera
- Jak włączyć monitor zajętości konta e-mail?
- Zmiana domeny skrzynki e-mail
- Blokowanie i odblokowywanie skrzynki e-mail
-
- Zasady logowania do Cloud Mail
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Jak utworzyć autoresponder do konta e-mail?
- Jak utworzyć przekierowanie e-mail?
- Zarządzanie Tożsamościami
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e-mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e-mail?
- Zmiana hasła do skrzynki e-mail za pomocą Cloud Mail
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Zapisywanie wiadomości jako .eml
- Import kontaktów do Cloud Mail
-
- Serwery pocztowe CloudMail
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić?
- Migracja poczty e-mail z zewnętrznego serwera
- Przenoszenie zawartości kont e-mail pomiędzy serwerami nazwa.pl
- Listy dyskusyjne - tworzenie, obsługa
- Przywracanie wiadomości e-mail z kopii bezpieczeństwa (backup)
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą poczty e-mail
- Brak możliwości odbioru wiadomości e-mail z załącznikiem
-
- Co to jest zabezpieczenie 2FA?
- Dlaczego należy korzystać z zabezpieczenia 2FA?
- W jaki sposób zabezpieczenie 2FA chroni dostęp do poczty e-mail?
- Jak aktywować zabezpieczenie 2FA dla poczty w nazwa.pl?
- Jak włączyć zabezpieczenie 2FA dla konta e-mail w nazwa.pl?
- Jak zalogować się do Cloud Mail przy włączonym zabezpieczeniu 2FA (SMS/Google Authenticator)?
- Jak działa zabezpieczenie 2FA w przypadku korzystania z konta e-mail w programie pocztowym (połączenia przez IMAP4/POP3/SMTP)?
- Jak sprawdzić, które konta e-mail mają aktywne zabezpieczenie 2FA?
- Płatności za korzystanie z zabezpieczenia 2FA
- Zarządzanie adresami IP autoryzowanymi dla połączeń do skrzynki e-mail przez IMAP i POP3
- Jak często wysyłane są wiadomości SMS w usłudze Zabezpieczenie 2FA dla poczty e-mail?
- Jak długo ważny jest kod z aplikacji Google Authenticator?
- Rozwiązywanie problemów z logowaniem ze względu na nieprawidłowy kod z aplikacji Google Authenticator
- Jak zresetować ustawienia zabezpieczenia 2FA za pomocą aplikacji Google Authenticator?
- Przenoszenie ustawień zabezpieczenia 2FA z aplikacji Google Authenticator na nowe urządzenie
- Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych
- Konfiguracja macOS Mail
- Konfiguracja iPhone Mail
- Konfiguracja konta e-mail na Androidzie
- Konfiguracja Microsoft Outlook
- Konfiguracja eM Client
- Konfiguracja Windows Live Mail
- Konfiguracja Mozilla Thunderbird
- Konfiguracja Claws Mail
- Konfiguracja The Bat!
- Konfiguracja konta e-mail w Gmail
- Konfiguracja Poczty Windows 10
- Jaki rodzaj serwera poczty przychodzącej wybrać (IMAP czy POP3)?
- Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?
- Jak zwiększyć pojemność skrzynki e-mail?
- Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail?
- Jak dodać alias i przekierowanie poczty?
- Konfiguracja filtrów antyspamowych
- Autoresponder - co to jest i jak go ustawić?
- Usuwanie skrzynki e-mail z serwera
- Jak włączyć monitor zajętości konta e-mail?
- Zmiana domeny skrzynki e-mail
- Blokowanie i odblokowywanie skrzynki e-mail
- Zasady logowania do Cloud Mail
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Jak utworzyć autoresponder do konta e-mail?
- Jak utworzyć przekierowanie e-mail?
- Zarządzanie Tożsamościami
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e-mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e-mail?
- Zmiana hasła do skrzynki e-mail za pomocą Cloud Mail
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Zapisywanie wiadomości jako .eml
- Import kontaktów do Cloud Mail
- Serwery pocztowe CloudMail
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić?
- Migracja poczty e-mail z zewnętrznego serwera
- Przenoszenie zawartości kont e-mail pomiędzy serwerami nazwa.pl
- Listy dyskusyjne - tworzenie, obsługa
- Przywracanie wiadomości e-mail z kopii bezpieczeństwa (backup)
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą poczty e-mail
- Brak możliwości odbioru wiadomości e-mail z załącznikiem
- Co to jest zabezpieczenie 2FA?
- Dlaczego należy korzystać z zabezpieczenia 2FA?
- W jaki sposób zabezpieczenie 2FA chroni dostęp do poczty e-mail?
- Jak aktywować zabezpieczenie 2FA dla poczty w nazwa.pl?
- Jak włączyć zabezpieczenie 2FA dla konta e-mail w nazwa.pl?
- Jak zalogować się do Cloud Mail przy włączonym zabezpieczeniu 2FA (SMS/Google Authenticator)?
- Jak działa zabezpieczenie 2FA w przypadku korzystania z konta e-mail w programie pocztowym (połączenia przez IMAP4/POP3/SMTP)?
- Jak sprawdzić, które konta e-mail mają aktywne zabezpieczenie 2FA?
- Płatności za korzystanie z zabezpieczenia 2FA
- Zarządzanie adresami IP autoryzowanymi dla połączeń do skrzynki e-mail przez IMAP i POP3
- Jak często wysyłane są wiadomości SMS w usłudze Zabezpieczenie 2FA dla poczty e-mail?
- Jak długo ważny jest kod z aplikacji Google Authenticator?
- Rozwiązywanie problemów z logowaniem ze względu na nieprawidłowy kod z aplikacji Google Authenticator
- Jak zresetować ustawienia zabezpieczenia 2FA za pomocą aplikacji Google Authenticator?
- Przenoszenie ustawień zabezpieczenia 2FA z aplikacji Google Authenticator na nowe urządzenie
- Show all articles ( 45 ) Collapse Articles
-
-
-
- Co to jest serwer WWW?
- Jak mogę zamówić serwer WWW?
- Zarządzanie hostingiem
- Zmiana rodzaju serwera
- Wizytówka internetowa
- W jaki sposób aktywować Wizytówkę?
- Czy serwer posiada własny adres IP?
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla serwera CloudHosting?
- WinSCP – konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Total Commander - konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Jak wgrać pliki na serwer?
- Konta FTP
- Własne strony błędów (np. 404)
- Co to jest SSH i do czego służy?
- Konto SSH
- Utrata hasła do serwera CloudHosting
- Jak przywrócić CloudHosting z backupu?
- Jak umieścić kilka stron na jednym serwerze?
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych dla serwera
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze?
- Jak utworzyć subdomenę na serwerze CloudHosting?
- CDN nazwa.pl na serwerach CloudHosting
- Optymalizacja obrazów (Konwersja do WebP)
- Usługi IT
- Show all articles ( 10 ) Collapse Articles
-
- Co to są bazy danych?
- Dodawanie bazy danych na serwerze
- Zarządzanie użytkownikami baz danych
- Zarządzanie bazą danych
- Obsługa starszych wersji baz danych
- Przywrócenie bazy danych z zabezpieczonej kopii
- phpMyAdmin
- phpPgAdmin
- Bazy danych Redis i Memcached - podstawowa konfiguracja
- Konfiguracja Memcached w popularnych systemach CMS
- Konfiguracja Redis w popularnych systemach CMS
- Bazy danych MongoDB
-
- Ustawienia serwera
- Zmiana wersji PHP na serwerze
- Technologia Node.js
- Composer na serwerach CloudHosting
- WP-CLI na serwerach CloudHosting
- Harmonogramy zadań (CRON)
- Katalogi zabezpieczone hasłem
- mod_rewrite
- Jak zmienić wartość max_input_vars?
- Web Application Firewall
- Czym jest certyfikat SSL i jak go uruchomić?
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze CloudHosting?
- Określanie liczby plików na serwerze
- Kod autoryzujący w Panelu Klienta
- Repozytoria Git i SVN
- Uruchomienie CMS WordPress na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Samodzielna instalacja CMS WordPress na serwerze
- Uruchomienie sklepu PrestaShop na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Instalacja PrestaShop na serwerze CloudHosting
- Serwer HTTP - kody odpowiedzi
- Serwer HTTP - kody powodzenia (2xx)
- Serwer HTTP - kody przekierowania (3xx)
- Serwer HTTP - kody błędów aplikacji użytkownika (4xx)
- Serwer HTTP - błędy niepowodzenia (5xx)
- Kody diagnostyczne serwera WWW
- Błąd 500 Internal Server Error - dlaczego się pojawia?
- Ustawienie Reverse DNS (PTR) dla dedykowanego adresu IP
- Jak wykonać komendę ping i tracert na komputerze z systemem Windows?
- Jak sprawdzić adres IP połączenia internetowego, z którego korzystam?
- Jak korzystając z .htaccess zablokować szkodliwym botom dostęp do strony WWW?
- Show all articles ( 15 ) Collapse Articles
-
- Backup, czyli kopia zapasowa danych
- Systemowa kopia bezpieczeństwa a Kopia zapasowa danych
- Charakterystyka usługi Kopia zapasowa danych
- Rozpoczęcie korzystania z usługi Kopia zapasowa danych
- Tworzenie kopii zapasowej na żądanie
- Planowanie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych
- Modyfikacja harmonogramu wykonywania Kopii zapasowej danych
- Wykaz Kopii zapasowych danych
- Dlaczego kopia zapasowa danych ma inny rozmiar niż dane źródłowe?
- Historia operacji dotyczących Kopii zapasowych danych
- Jak przywrócić dane z kopii zapasowej?
- Przywracanie plików strony WWW z kopii zapasowej
- Przywracanie baz danych z Kopii zapasowej
- Przywracanie zawartości kont e-mail z kopii zapasowej
- Jak utworzyć harmonogram wykonywania kopii baz danych co 2 godziny, a plików na FTP i kont e-mail raz na dobę?
- Jak przywrócić zawartość konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak dograć brakującą zawartość wybranego konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp przez FTP do plików strony WWW znajdujących się w kopii zapasowej?
- W jaki sposób nadpisać pliki na FTP danymi z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp do bazy danych po przywróceniu jej z kopii zapasowej?
- W jaki sposób wgrać przywróconą z kopii bazę danych na serwer?
- Jak zmienić datę końcowego terminu przechowywania kopii?
- Dlaczego nie mogę wykonać żadnych operacji w zakładce BACKUP?
- Jak usunąć zbędną kopię zapasową?
- Jak sprawdzić, ile miejsca na dysku zajmują kopie zapasowe?
- Jak mogę sprawdzić postęp wykonywania kopii zapasowej?
- Show all articles ( 11 ) Collapse Articles
-
- Jak utworzyć harmonogram wykonywania kopii baz danych co 2 godziny, a plików na FTP i kont e-mail raz na dobę?
- Jak przywrócić zawartość konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak dograć brakującą zawartość wybranego konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp przez FTP do plików strony WWW znajdujących się w kopii zapasowej?
- W jaki sposób nadpisać pliki na FTP danymi z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp do bazy danych po przywróceniu jej z kopii zapasowej?
- W jaki sposób wgrać przywróconą z kopii bazę danych na serwer?
- Jak zmienić datę końcowego terminu przechowywania kopii?
- Dlaczego nie mogę wykonać żadnych operacji w zakładce BACKUP?
- Jak usunąć zbędną kopię zapasową?
- Jak sprawdzić, ile miejsca na dysku zajmują kopie zapasowe?
- Jak mogę sprawdzić postęp wykonywania kopii zapasowej?
-
- Backup, czyli kopia zapasowa danych
- Systemowa kopia bezpieczeństwa a Kopia zapasowa danych
- Charakterystyka usługi Kopia zapasowa danych
- Rozpoczęcie korzystania z usługi Kopia zapasowa danych
- Tworzenie kopii zapasowej na żądanie
- Planowanie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych
- Modyfikacja harmonogramu wykonywania Kopii zapasowej danych
- Wykaz Kopii zapasowych danych
- Dlaczego kopia zapasowa danych ma inny rozmiar niż dane źródłowe?
- Historia operacji dotyczących Kopii zapasowych danych
- Jak przywrócić dane z kopii zapasowej?
- Przywracanie plików strony WWW z kopii zapasowej
- Przywracanie baz danych z Kopii zapasowej
- Przywracanie zawartości kont e-mail z kopii zapasowej
- Co to jest serwer WWW?
- Jak mogę zamówić serwer WWW?
- Zarządzanie hostingiem
- Zmiana rodzaju serwera
- Wizytówka internetowa
- W jaki sposób aktywować Wizytówkę?
- Czy serwer posiada własny adres IP?
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla serwera CloudHosting?
- WinSCP – konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Total Commander - konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Jak wgrać pliki na serwer?
- Konta FTP
- Własne strony błędów (np. 404)
- Co to jest SSH i do czego służy?
- Konto SSH
- Utrata hasła do serwera CloudHosting
- Jak przywrócić CloudHosting z backupu?
- Jak umieścić kilka stron na jednym serwerze?
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych dla serwera
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze?
- Jak utworzyć subdomenę na serwerze CloudHosting?
- CDN nazwa.pl na serwerach CloudHosting
- Optymalizacja obrazów (Konwersja do WebP)
- Usługi IT
- Co to są bazy danych?
- Dodawanie bazy danych na serwerze
- Zarządzanie użytkownikami baz danych
- Zarządzanie bazą danych
- Obsługa starszych wersji baz danych
- Przywrócenie bazy danych z zabezpieczonej kopii
- phpMyAdmin
- phpPgAdmin
- Bazy danych Redis i Memcached - podstawowa konfiguracja
- Konfiguracja Memcached w popularnych systemach CMS
- Konfiguracja Redis w popularnych systemach CMS
- Bazy danych MongoDB
- Obciążenie hostingu
- Obciążenie serwera WWW
- Obciążenie serwera poczty
- Obciążenie baz danych
- Statystyki odwiedzin WWW
- Wykorzystanie dysku
- Logi serwera
- Ustawienia serwera
- Zmiana wersji PHP na serwerze
- Technologia Node.js
- Composer na serwerach CloudHosting
- WP-CLI na serwerach CloudHosting
- Harmonogramy zadań (CRON)
- Katalogi zabezpieczone hasłem
- mod_rewrite
- Jak zmienić wartość max_input_vars?
- Web Application Firewall
- Czym jest certyfikat SSL i jak go uruchomić?
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze CloudHosting?
- Określanie liczby plików na serwerze
- Kod autoryzujący w Panelu Klienta
- Repozytoria Git i SVN
- Uruchomienie CMS WordPress na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Samodzielna instalacja CMS WordPress na serwerze
- Uruchomienie sklepu PrestaShop na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Instalacja PrestaShop na serwerze CloudHosting
- Serwer HTTP - kody odpowiedzi
- Serwer HTTP - kody powodzenia (2xx)
- Serwer HTTP - kody przekierowania (3xx)
- Serwer HTTP - kody błędów aplikacji użytkownika (4xx)
- Serwer HTTP - błędy niepowodzenia (5xx)
- Kody diagnostyczne serwera WWW
- Błąd 500 Internal Server Error - dlaczego się pojawia?
- Ustawienie Reverse DNS (PTR) dla dedykowanego adresu IP
- Jak wykonać komendę ping i tracert na komputerze z systemem Windows?
- Jak sprawdzić adres IP połączenia internetowego, z którego korzystam?
- Jak korzystając z .htaccess zablokować szkodliwym botom dostęp do strony WWW?
- Backup, czyli kopia zapasowa danych
- Systemowa kopia bezpieczeństwa a Kopia zapasowa danych
- Charakterystyka usługi Kopia zapasowa danych
- Rozpoczęcie korzystania z usługi Kopia zapasowa danych
- Tworzenie kopii zapasowej na żądanie
- Planowanie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych
- Modyfikacja harmonogramu wykonywania Kopii zapasowej danych
- Wykaz Kopii zapasowych danych
- Dlaczego kopia zapasowa danych ma inny rozmiar niż dane źródłowe?
- Historia operacji dotyczących Kopii zapasowych danych
- Jak przywrócić dane z kopii zapasowej?
- Przywracanie plików strony WWW z kopii zapasowej
- Przywracanie baz danych z Kopii zapasowej
- Przywracanie zawartości kont e-mail z kopii zapasowej
- Jak utworzyć harmonogram wykonywania kopii baz danych co 2 godziny, a plików na FTP i kont e-mail raz na dobę?
- Jak przywrócić zawartość konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak dograć brakującą zawartość wybranego konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp przez FTP do plików strony WWW znajdujących się w kopii zapasowej?
- W jaki sposób nadpisać pliki na FTP danymi z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp do bazy danych po przywróceniu jej z kopii zapasowej?
- W jaki sposób wgrać przywróconą z kopii bazę danych na serwer?
- Jak zmienić datę końcowego terminu przechowywania kopii?
- Dlaczego nie mogę wykonać żadnych operacji w zakładce BACKUP?
- Jak usunąć zbędną kopię zapasową?
- Jak sprawdzić, ile miejsca na dysku zajmują kopie zapasowe?
- Jak mogę sprawdzić postęp wykonywania kopii zapasowej?
- CloudHosting Pay-Per-Use
- Aktywacja dedykowanego adresu IP lokalizowanego geograficznie
- Dodatkowa przestrzeń dyskowa dla serwera
- Automatyczna konwersja obrazów do formatu WebP
- Obsługa starszych wersji PHP
- ReverseDNS dla dedykowanego adresu IP lokalizowanego geograficznie
- Serwer pocztowy XL/XXL
- Show all articles ( 92 ) Collapse Articles
-
-
-
- Dodawanie instalacji WordPress
- Logowanie do Administracji WordPress’a
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting WordPress
- Co to jest cache Memcached?
- Jak skorzystać z cache Memcached w aplikacji WordPress?
- Co to jest cache Redis?
- Jak skorzystać z cache Redis w aplikacji WordPress?
- Odzyskiwanie hasła do instalacji WordPress dla zaawansowanych
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting WordPress
- Composer na serwerach CloudHosting WordPress
- WP-CLI na serwerach CloudHosting WordPress
- Konfiguracja WordPress'a za pomocą modyfikacji wp-config.php
- Diagnostyka zapytań do bazy danych w WordPressie
- Jak zablokować plik xmlrpc.php w WordPressie?
- Zabezpieczenie formularza w WordPress’ie za pomocą ochrony reCaptcha
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting WordPress
- Show all articles ( 1 ) Collapse Articles
-
- Co to jest CloudHosting WordPress i jak mogę go zamówić?
- Zarządzanie usługą CloudHosting WordPress
- Zmiana rodzaju serwera CloudHosting WordPress
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting WordPress?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting WordPress?
- Utrata hasła do serwera CloudHosting WordPress
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwer CloudHosting WordPress
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting WordPress?
- Jak zmienić domenę strony opartej na WordPress?
- Jak przywrócić CloudHosting WordPress z backupu?
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting WordPress
- Co to jest CloudHosting WordPress i jak mogę go zamówić?
- Zarządzanie usługą CloudHosting WordPress
- Zmiana rodzaju serwera CloudHosting WordPress
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting WordPress?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting WordPress?
- Utrata hasła do serwera CloudHosting WordPress
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwer CloudHosting WordPress
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting WordPress?
- Jak zmienić domenę strony opartej na WordPress?
- Jak przywrócić CloudHosting WordPress z backupu?
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting WordPress
- Dodawanie instalacji WordPress
- Logowanie do Administracji WordPress’a
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting WordPress
- Co to jest cache Memcached?
- Jak skorzystać z cache Memcached w aplikacji WordPress?
- Co to jest cache Redis?
- Jak skorzystać z cache Redis w aplikacji WordPress?
- Odzyskiwanie hasła do instalacji WordPress dla zaawansowanych
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting WordPress
- Composer na serwerach CloudHosting WordPress
- WP-CLI na serwerach CloudHosting WordPress
- Konfiguracja WordPress'a za pomocą modyfikacji wp-config.php
- Diagnostyka zapytań do bazy danych w WordPressie
- Jak zablokować plik xmlrpc.php w WordPressie?
- Zabezpieczenie formularza w WordPress’ie za pomocą ochrony reCaptcha
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting WordPress
- Show all articles ( 12 ) Collapse Articles
-
-
-
- Tworzenie dodatkowego sklepu internetowego
- Logowanie do Administracji PrestaShop
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Co to jest cache Memcached i jak z niego skorzystać?
- Co to jest cache Redis i jak z niego skorzystać?
- Odzyskiwanie hasła do instalacji PrestaShop dla zaawansowanych
- Zaawansowana konfiguracja SMTP w PrestaShop
- Aktualizacja aplikacji PrestaShop na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting e-Sklep
- Zabezpieczenie formularza w PrestaShop za pomocą ochrony reCaptcha
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting e-Sklep
-
- Co to jest e-Sklep Internetowy i jak mogę go zamówić?
- Jakie oprogramowanie obsługuje e-Sklep Internetowy?
- Zmiana rodzaju serwera e-Sklep Internetowy
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting e-Sklep?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting e-Sklep?
- Utrata hasła do serwera CloudHosting e-Sklep
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwery CloudHosting e-Sklep
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting e-Sklep?
- Jak przywrócić CloudHosting e-Sklep z backupu?
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting e-Sklep
- Co to jest e-Sklep Internetowy i jak mogę go zamówić?
- Jakie oprogramowanie obsługuje e-Sklep Internetowy?
- Zmiana rodzaju serwera e-Sklep Internetowy
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting e-Sklep?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting e-Sklep?
- Utrata hasła do serwera CloudHosting e-Sklep
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwery CloudHosting e-Sklep
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting e-Sklep?
- Jak przywrócić CloudHosting e-Sklep z backupu?
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting e-Sklep
- Tworzenie dodatkowego sklepu internetowego
- Logowanie do Administracji PrestaShop
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Co to jest cache Memcached i jak z niego skorzystać?
- Co to jest cache Redis i jak z niego skorzystać?
- Odzyskiwanie hasła do instalacji PrestaShop dla zaawansowanych
- Zaawansowana konfiguracja SMTP w PrestaShop
- Aktualizacja aplikacji PrestaShop na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting e-Sklep
- Zabezpieczenie formularza w PrestaShop za pomocą ochrony reCaptcha
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting e-Sklep
- Show all articles ( 6 ) Collapse Articles
-
-
-
- Co to jest serwer VPS i jak go zamówić?
- VPS z Windows Server
- Konfiguracja firewalla w systemie Windows Server Standard 2012 dla usługi RDP
- Logowanie do serwera VPS z systemem Linux
- Jak sprawdzić port połączenia SSH w systemie Linux?
- Panel Zarządzania serwerem VPS z systemem Linux
- Zmiana dystrybucji systemu operacyjnego Linux na serwerze VPS
- Zmiana parametrów serwera VPS
- Jak na serwerze VPS z systemem Linux zainstalować LAMP – Linux, Apache, MySQL i PHP?
- Zmiana hasła konta root na serwerze VPS z systemem Linux
- Dodatkowy adres IP dla serwera VPS
- Reverse DNS dla serwera VPS
- Jak sprawdzić, czy adres IP nie jest blokowany na serwerze VPS z systemem Linux?
-
- Czym jest i jak zalogować się do DirectAdmin?
- Jak utworzyć pakiet Resellera w DirectAdmin?
- Jak założyć konto Użytkownika w DirectAdmin?
- Jak założyć konto pocztowe w DirectAdmin?
- Jak utworzyć, przeglądać i przywracać kopie zapasowe (backup) w DirectAdmin?
- Tworzenie baz danych w DirectAdmin
- Jak w DirectAdmin zainstalować certyfikat SSL?
- Resetowanie hasła dostępu do DirectAdmin
- Co to jest serwer VPS i jak go zamówić?
- VPS z Windows Server
- Konfiguracja firewalla w systemie Windows Server Standard 2012 dla usługi RDP
- Logowanie do serwera VPS z systemem Linux
- Jak sprawdzić port połączenia SSH w systemie Linux?
- Panel Zarządzania serwerem VPS z systemem Linux
- Zmiana dystrybucji systemu operacyjnego Linux na serwerze VPS
- Zmiana parametrów serwera VPS
- Jak na serwerze VPS z systemem Linux zainstalować LAMP – Linux, Apache, MySQL i PHP?
- Zmiana hasła konta root na serwerze VPS z systemem Linux
- Dodatkowy adres IP dla serwera VPS
- Reverse DNS dla serwera VPS
- Jak sprawdzić, czy adres IP nie jest blokowany na serwerze VPS z systemem Linux?
- Czym jest i jak zalogować się do DirectAdmin?
- Jak utworzyć pakiet Resellera w DirectAdmin?
- Jak założyć konto Użytkownika w DirectAdmin?
- Jak założyć konto pocztowe w DirectAdmin?
- Jak utworzyć, przeglądać i przywracać kopie zapasowe (backup) w DirectAdmin?
- Tworzenie baz danych w DirectAdmin
- Jak w DirectAdmin zainstalować certyfikat SSL?
- Resetowanie hasła dostępu do DirectAdmin
- Show all articles ( 6 ) Collapse Articles
-
-
-
- Co to jest certyfikat SSL i do czego służy?
- Korzyści ze stosowania certyfikatu SSL
- Różnice między szyfrowaniem RSA i ECDSA
- Sposoby walidacji certyfikatów SSL
- Jak rozpoznać czy połączenie z serwerem jest szyfrowane?
- Co to jest certyfikat Wildcard?
- Kto jest wystawcą mojego certyfikatu?
- Jakie są przewagi certyfikatów komercyjnych nad bezpłatnymi?
- Certyfikat pośredni Root CA
- Czy można przenosić certyfikat SSL między serwerami?
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze?
- Dlaczego moja strona nie jest zabezpieczona "kłódeczką"?
- Unieważnienie działania certyfikatu w trakcie okresu jego ważności (revoke)
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą certyfikatów SSL
-
- Jak zamówić certyfikat SSL?
- Wymagania techniczne przy instalacji certyfikatu SSL
- Klucz prywatny i klucz publiczny
- Jaki jest czas wystawienia certyfikatu SSL?
- Co to jest walidacja certyfikatu SSL i jak przebiega?
- Na jaki okres można zamówić certyfikat SSL?
- Czy można zamówić certyfikat SSL dla domen IDN (z polską literą)?
- Co to jest certyfikat SSL i do czego służy?
- Korzyści ze stosowania certyfikatu SSL
- Różnice między szyfrowaniem RSA i ECDSA
- Sposoby walidacji certyfikatów SSL
- Jak rozpoznać czy połączenie z serwerem jest szyfrowane?
- Co to jest certyfikat Wildcard?
- Kto jest wystawcą mojego certyfikatu?
- Jakie są przewagi certyfikatów komercyjnych nad bezpłatnymi?
- Certyfikat pośredni Root CA
- Czy można przenosić certyfikat SSL między serwerami?
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze?
- Dlaczego moja strona nie jest zabezpieczona "kłódeczką"?
- Unieważnienie działania certyfikatu w trakcie okresu jego ważności (revoke)
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą certyfikatów SSL
- Jak zamówić certyfikat SSL?
- Wymagania techniczne przy instalacji certyfikatu SSL
- Klucz prywatny i klucz publiczny
- Jaki jest czas wystawienia certyfikatu SSL?
- Co to jest walidacja certyfikatu SSL i jak przebiega?
- Na jaki okres można zamówić certyfikat SSL?
- Czy można zamówić certyfikat SSL dla domen IDN (z polską literą)?
- Na czym polega odnowienie certyfikatu SSL?
- Na jaki okres można odnowić certyfikat SSL?
- Show all articles ( 8 ) Collapse Articles
-
-
-
- Kiedy otrzymam fakturę za opłaconą usługę?
- Kiedy otrzymam przypomnienie o wygasaniu usług?
- Co zawiera przypomnienie o wygasaniu usług?
- Gdzie znajdę aktualny cennik usług?
- Jaki jest czas księgowania wpłat?
- Jak zmienić dane do faktury?
- Czy dane do faktury muszą być takie jak dane właściciela usługi?
- Co to jest konto nadpłat?
- W jaki sposób można dokonać płatności przelewem?
- Jak rozliczyć płatność on-line (karta, szybki przelew)?
- Moje subskrypcje
- Jak sprawdzić historię moich płatności?
- Czy można wystawić fakturę VAT na dane Abonenta domeny?
- Chcę otrzymać wydrukowaną (papierową) fakturę VAT
- Jak rozliczyć płatność za zamówioną dodatkową usługę?
- Jak wypłacić środki zgromadzone w Programie Partnerskim?
- Jak zrezygnować z wysyłki papierowej proformy?
- Jak zmienić płatnika usługi (przeniesienie usługi między Panelami Klienta)?
- Jak wygenerować duplikat faktury VAT?
- Czy można dokonać zmianę daty terminu płatności za usługę?
- Jak przyspieszyć wznowienie usługi opłaconej po terminie?
- Czy jest obowiązek odnawiania ważności usług?
- Show all articles ( 7 ) Collapse Articles
- Kiedy otrzymam fakturę za opłaconą usługę?
- Kiedy otrzymam przypomnienie o wygasaniu usług?
- Co zawiera przypomnienie o wygasaniu usług?
- Gdzie znajdę aktualny cennik usług?
- Jaki jest czas księgowania wpłat?
- Jak zmienić dane do faktury?
- Czy dane do faktury muszą być takie jak dane właściciela usługi?
- Co to jest konto nadpłat?
- W jaki sposób można dokonać płatności przelewem?
- Jak rozliczyć płatność on-line (karta, szybki przelew)?
- Moje subskrypcje
- Jak sprawdzić historię moich płatności?
- Czy można wystawić fakturę VAT na dane Abonenta domeny?
- Chcę otrzymać wydrukowaną (papierową) fakturę VAT
- Jak rozliczyć płatność za zamówioną dodatkową usługę?
- Jak wypłacić środki zgromadzone w Programie Partnerskim?
- Jak zrezygnować z wysyłki papierowej proformy?
- Jak zmienić płatnika usługi (przeniesienie usługi między Panelami Klienta)?
- Jak wygenerować duplikat faktury VAT?
- Czy można dokonać zmianę daty terminu płatności za usługę?
- Jak przyspieszyć wznowienie usługi opłaconej po terminie?
- Czy jest obowiązek odnawiania ważności usług?
- Konto Zaliczkowe w Panelu Klienta
- Konto Zaliczkowe w CloudHosting Panel
- Konto Voucher
- Show all articles ( 10 ) Collapse Articles
-
-
- Program Partnerski i Benefity
- Moje dane
- Konta Zaliczkowe
- Karty kredytowe i płatnicze
- Moje subskrypcje
- Moje usługi
- Zarządzanie usługami
- Przenoszenie usług
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
- Kod autoryzujący
- Komunikaty techniczne
- Jak odzyskać hasło do Panelu Klienta?
- Jak odzyskać dostęp do Panelu Klienta, jeżeli adres e-mail jest nieaktualny?
- Jak zmienić kontaktowy adres e-mail w Panelu Klienta?
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą Panelu Klienta
-
- Zasady logowania do Cloud Mail
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Jak utworzyć autoresponder do konta e‑mail?
- Jak utworzyć przekierowanie e‑mail?
- Zarządzanie Tożsamościami
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e‑mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e‑mail?
- Zmiana hasła do skrzynki e‑mail za pomocą Cloud Mail
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Zapisywanie wiadomości e‑mail w formie pliku .eml
- Import kontaktów do Cloud Mail
-
- Czym jest Kreator mini, midi, maxi i jak się do niego zalogować?
- Pierwsze uruchomienie strony w Kreatorze mini, midi, maxi
- Dodawanie i edycja stron i podstron
- Ustawienia wyglądu elementów strony
- Moduły i umieszczanie zaawansowanych treści na stronie
- Zarządzanie ustawieniami strony
- Dodatki do stron tworzonych w Kreatorze
-
- Czym jest Kreator WWW i jak się do niego zalogować?
- Jak zarządzać szablonami?
- Jak zarządzać modułami?
- Jak zarządzać sekcjami?
- Podstrony
- Ustawienia
- Strona błędu 404 i zaślepka (blackdown)
- Jak zapisać i opublikować wprowadzone zmiany?
- Jak zarządzać kalendarzem?
- Jak zarządzać sondami (pytaniami w ankietach)?
- Jak zarządzać newsami (aktualnościami)?
- Jak tworzyć i zmieniać ustawienia formularzy?
- Czym jest Kreator mini, midi, maxi i jak się do niego zalogować?
- Pierwsze uruchomienie strony w Kreatorze mini, midi, maxi
- Dodawanie i edycja stron i podstron
- Ustawienia wyglądu elementów strony
- Moduły i umieszczanie zaawansowanych treści na stronie
- Zarządzanie ustawieniami strony
- Dodatki do stron tworzonych w Kreatorze
- Show all articles ( 4 ) Collapse Articles
-
- Czym jest Kreator WWW i jak się do niego zalogować?
- Jak zarządzać szablonami?
- Jak zarządzać modułami?
- Jak zarządzać sekcjami?
- Podstrony
- Ustawienia
- Strona błędu 404 i zaślepka (blackdown)
- Jak zapisać i opublikować wprowadzone zmiany?
- Jak zarządzać kalendarzem?
- Jak zarządzać sondami (pytaniami w ankietach)?
- Jak zarządzać newsami (aktualnościami)?
- Jak tworzyć i zmieniać ustawienia formularzy?
- Program Partnerski i Benefity
- Moje dane
- Konta Zaliczkowe
- Karty kredytowe i płatnicze
- Moje subskrypcje
- Moje usługi
- Zarządzanie usługami
- Przenoszenie usług
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
- Kod autoryzujący
- Komunikaty techniczne
- Jak odzyskać hasło do Panelu Klienta?
- Jak odzyskać dostęp do Panelu Klienta, jeżeli adres e-mail jest nieaktualny?
- Jak zmienić kontaktowy adres e-mail w Panelu Klienta?
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą Panelu Klienta
- Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?
- Jak zalogować się do CloudHosting Panel?
- Powiadomienia monitora zajętości
- Opis poszczególnych funkcji CloudHosting Panelu
- How to log in to the CloudHosting Panel?
- Zasady logowania do Cloud Mail
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Jak utworzyć autoresponder do konta e‑mail?
- Jak utworzyć przekierowanie e‑mail?
- Zarządzanie Tożsamościami
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e‑mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e‑mail?
- Zmiana hasła do skrzynki e‑mail za pomocą Cloud Mail
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Zapisywanie wiadomości e‑mail w formie pliku .eml
- Import kontaktów do Cloud Mail
- Active.WWW - czym jest i jak się zalogować?
- Zarządzanie stronami
- Treść
- Wygląd
- Dodatki
- Użytkownicy i Grupy
- Moje preferencje
- Kopie bezpieczeństwa i przywracanie strony
- Zarządzanie usługą
- Czym jest Kreator WWW i jak się do niego zalogować?
- Jak zarządzać szablonami?
- Jak zarządzać modułami?
- Jak zarządzać sekcjami?
- Podstrony
- Ustawienia
- Strona błędu 404 i zaślepka (blackdown)
- Jak zapisać i opublikować wprowadzone zmiany?
- Jak zarządzać kalendarzem?
- Jak zarządzać sondami (pytaniami w ankietach)?
- Jak zarządzać newsami (aktualnościami)?
- Jak tworzyć i zmieniać ustawienia formularzy?
- Czym jest Kreator mini, midi, maxi i jak się do niego zalogować?
- Pierwsze uruchomienie strony w Kreatorze mini, midi, maxi
- Dodawanie i edycja stron i podstron
- Ustawienia wyglądu elementów strony
- Moduły i umieszczanie zaawansowanych treści na stronie
- Zarządzanie ustawieniami strony
- Dodatki do stron tworzonych w Kreatorze
- Show all articles ( 47 ) Collapse Articles
-
-
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
-
-
-
- Tworzenie infrastruktury wysokiej dostępności (High availability - HA)
- Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla usługi CDN nazwa.pl
- Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP usługi CDN nazwa.pl
- Konwersja obrazów do formatu webp i automatyczna zmiana ich wielkości
- Web Application Firewall (WAF) dla usługi CDN nazwa.pl
- Kompresja gzip i brotli
- Intrusion Prevention System (IPS) dla usługi CDN nazwa.pl
- Ustawianie indywidualnych nagłówków i czasów cache-control
- Dodatkowa pojemność cache
- Charakterystyka usługi CDN nazwa.pl
- Wymagania podstawowe przy korzystaniu z usługi CDN nazwa.pl
- Zamówienie usługi CDN nazwa.pl
- Pierwsze uruchomienie usługi CDN nazwa.pl
- Dodawanie domen do usługi CDN nazwa.pl
- Konfiguracja domeny korzystającej z DNS Anycast do pracy z CDN nazwa.pl
- Konfiguracja domeny niekorzystającej z DNS Anycast do pracy z CDN nazwa.pl
- Certyfikaty SSL dla domen korzystających z CDN nazwa.pl
- Tworzenie infrastruktury wysokiej dostępności (High availability - HA)
- Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla usługi CDN nazwa.pl
- Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP usługi CDN nazwa.pl
- Konwersja obrazów do formatu webp i automatyczna zmiana ich wielkości
- Web Application Firewall (WAF) dla usługi CDN nazwa.pl
- Kompresja gzip i brotli
- Intrusion Prevention System (IPS) dla usługi CDN nazwa.pl
- Ustawianie indywidualnych nagłówków i czasów cache-control
- Dodatkowa pojemność cache
- Statystyki CDN nazwa.pl
- Ustawienia dotyczące płatności za usługę CDN nazwa.pl
- Czyszczenie cache na żądanie
- Analiza logów usługi CDN nazwa.pl
- Komunikat błędu CDN zamiast oczekiwanej strony WWW
- Nagłówki CDN nazwa.pl
- Jak zweryfikować adres IP oryginalnego serwera?
- Weryfikacja adresu domeny głównej
- Weryfikacja poprawności odpowiedzi z oryginalnego serwera na zapytania o domenę główną
- Wdrożenie CDN nazwa.pl z zabezpieczeniem WAF
- Show all articles ( 12 ) Collapse Articles
VPS z Windows Server
- Pomoc
- Serwery VPS
- Informacje ogólne
- VPS z Windows Server
Szybka nawigacja:
- Co to jest serwer VPS i czym się charakteryzuje?
- Jak można wykorzystać VPS z Windows Server?
- Jak zamówić serwer VPS z Windows Server?
- Jak zalogować się do serwera VPS z Windows Server?
- Jak zalogować się do serwera VPS z Windows Server poprzez pulpit zdalny?
Co to jest serwer VPS i czym się charakteryzuje?
VPS jest rodzajem wirtualnego serwera, który funkcjonalnością odpowiada serwerowi dedykowanemu, czyli niezależnej, fizycznej maszynie. Jest doskonałym rozwiązaniem dla każdego, kto musi realizować samodzielnie administrację systemem operacyjnym, posiadając pełną kontrolę nad zainstalowanym na serwerze oprogramowaniem.
Każdy serwer VPS zarządzany jest niezależnie od pozostałych, z którymi współdzieli platformę sprzętową. Może być dowolnie aktualizowany, zatrzymywany i restartowany, co jest koniecznością w przypadku niektórych czynności administracyjnych.
Główną cechą odróżniającą serwery VPS od hostingu współdzielonego, niezależnie od wybranego systemu operacyjnego, jest pełny dostęp administracyjny, umożliwiający samodzielne zarządzanie wszystkimi składnikami oprogramowania.
W nazwa.pl do wyboru pozostaje aż 4 najpopularniejsze dystrybucje systemu Linux oraz 3 wersje systemu operacyjnego Windows Server:
- Windows Server 2012 Standard,
- Windows Server 2016 Standard,
- Windows Server 2019 Standard.
Wersję systemu Windows wybrać można w trakcie zamawiania usługi serwera.
Zamawiając usługę VPS można dokonać wyboru w zakresie ilości wirtualnych rdzeni procesora vCPU, pamięci RAM oraz przestrzeni dyskowej, co pozwala w parę chwil uruchomić nawet bardzo wydajne środowisko z 8 lub 16 vCPU i 16 lub nawet 32 GB pamięci RAM, porównywalne do serwera dedykowanego. Dodatkowo w zależności od wymagań, można wybrać szybkość pracy procesora 2.2 GHz lub 3.3 GHz. Szybszy procesor jest zalecany do realizacji wymagających projektów WWW, intensywnie korzystających z baz danych, a także przy korzystaniu z systemu operacyjnego Windows Server.
Jak można wykorzystać VPS z Windows Server?
Serwery VPS, a tym bardziej te działające w oparciu o system operacyjny Windows Server, zapewniają szeroki zakres ich zastosowania. Sprawdzą się zarówno w działaniach prowadzonych przez doświadczonych developerów, jak i stanowiąc środowisko dla prowadzenia prywatnych projektów lub będąc narzędziem dla dużej firmy.
Dzięki systemowi operacyjnemu Windows, serwer VPS umożliwia pracę z technologiami .NET i MS SQL, a także zapewnia dostęp do wielu narzędzi ułatwiających prowadzenie biznesu, jak m.in.:
- Subiekt GT - jest nowoczesnym systemem sprzedaży stworzonym z myślą o firmach poszukujących sprawnego narzędzia wspomagającego całościową obsługę działu handlowego, sklepu, punktu usługowego czy rzemieślniczego.
- Sage Symfonia 2.0 Mała Księgowość - program przeznaczony do prowadzenia każdej formy uproszczonej księgowości. Automatyzuje podstawowe czynności, dzięki czemu poprawia efektywność codziennych działań.
- Comarch ERP Optima - służy do pomocy w zarządzaniu i prowadzeniu księgowości dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw.
- PŁATNIK - umożliwia płatnikom składek tworzenie, weryfikację i wysyłanie do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych.
- Skype for Business 2019 - oprogramowanie serwerowe do komunikacji w czasie rzeczywistym, które zapewnia infrastrukturę do komunikacji błyskawicznej, obecności, VoIP, konferencji oraz łączności PSTN.
- Microsoft Teams – usługa internetowa zawierająca zestaw narzędzi i usług do pracy zespołowej, łączy funkcjonalność z innymi produktami Microsoftu takimi, jak Microsoft Office oraz Skype.
Jak zamówić serwer VPS z Windows Server?
Aby zamówić serwer VPS z systemem Windows Server, przejdź na stronę https://www.nazwa.pl i kliknij w zakładkę VPS, znajdującą się w górnym menu, lub wejdź bezpośrednio na stronę https://www.nazwa.pl/vps/ i zapoznaj się z parametrami dostępnych opcji serwerów.
Oferta serwerów VPS podzielona jest na dwa rodzaje, w zależności od szybkości procesora (VPS i VPS Speed). Kliknij przycisk PEŁNA SPECYFIKACJA (1), widoczny poniżej dostępnych opcji serwera, aby poznać parametry poszczególnych opcji. Po dokonaniu wyboru właściwej opcji serwera, kliknij przycisk WYBIERAM (2).
Wskaż status prawny, czy zamówienia dokonujesz jako firma czy osoba prywatna.
W podsumowaniu zamówienia zaznacz właściwy okres abonamentowy dla usługi (1), a następnie wybierz system operacyjny Windows (2) oraz jego wersję z listy rozwijanej (3). Wraz z serwerem możesz aktywować również usługi dodatkowe (4), a mianowicie Dodatkowy adres IP oraz Reverse DNS. Po wybraniu opcji zamówienia, kliknij przycisk DO KASY (5).
WIĘCEJ INFORMACJI:Dodatkowy adres IP dla serwera VPSReverse DNS dla serwera VPS
Jeśli posiadasz już zarejestrowany Panel Klienta, wpisz jego dane i kliknij ZALOGUJ SIĘ. Po zweryfikowaniu poprawności loginu i hasła, system przeniesie Cię do drugiego etapu procedury uwierzytelnienia, w którym otrzymasz wiadomość e‑mail lub SMS z kodem jednorazowym. Ten kod jednorazowy należy wpisać w specjalnym oknie weryfikacyjnym, a następnie ponownie kliknąć na przycisk ZALOGUJ SIĘ. Dowiedz się więcej o autoryzacji dwuetapowej podczas logowania do Panelu Klienta tutaj. Jeśli korzystasz z usług nazwa.pl po raz pierwszy, uzupełnij poniżej pełny formularz rejestracji nowego Panelu Klienta, a następnie zaloguj się do niego.
Sprawdź poprawność zamówienia, zapoznaj się z regulaminami usługi VPS i licencji systemu Windows i zaznacz ich akceptację (1), a następnie kliknij przycisk POTWIERDZAM ZAMÓWIENIE (2).
Po przekierowaniu do strony Panelu Klienta, wybierz dogodną dla siebie formę płatności i kliknij przycisk OPŁAĆ. Po przyjęciu i zaksięgowaniu wpłaty, na kontaktowy adres e‑mail przesłana zostanie wiadomość potwierdzająca uruchomienie usługi serwera VPS. Otrzymasz również fakturę VAT.
WAŻNE! Wiadomość potwierdzająca uruchomienie usługi serwera VPS zawiera również informacje o sposobie logowania i dane do tego konieczne. Zapoznaj się uważnie z otrzymaną wiadomością i nie usuwaj jej.
Jak zalogować się do serwera VPS z Windows Server?
Po aktywacji usługi serwera VPS z systemem Windows, na kontaktowy adres e-mail otrzymasz wiadomość z danymi logowania. Zarządzanie serwerem możliwe jest, podobnie jak w przypadku serwera z systemem Linux, poprzez panel Horizon, dostępny pod adresem https://vps.nazwa.pl (1). Aby się zalogować, wpisz dane logowania (2), widoczne w otrzymanej wiadomości, a następnie kliknij przycisk Zaloguj (3).
Dalsze logowanie, bezpośrednio do serwera VPS, możliwe jest poprzez opcję KONSOLA (1) dostępną w panelu Horizon. Wywołana zostanie w ten sposób konsola graficzna umożliwiająca poruszanie się po serwerze w systemie operacyjnym Windows, a więc w sposób zbliżony do standardowego korzystania z systemu Windows na komputerze osobistym. W panelu Horizon widoczny jest również identyfikator usługi serwera, będący nazwą jego instancji, oraz adres IP.
Logowanie do systemu Windows następuje poprzez nazwę użytkownika Administrator i hasło otrzymane w wiadomości e-mail po aktywacji serwera.
Jeśli wyświetlony zostanie komunikat informujący o konieczności odblokowania komputera kombinacją klawiszy CTRL+ALT+DELETE, należy kliknąć przycisk Send CtrlAltDel (1), znajdujący się w prawym górnym rogu konsoli.
UWAGA! Podczas pierwszego logowania do systemu Windows Server należy wykonać jego aktualizację korzystając z usługi Windows Update. W tym celu, należy przejść, w Menadżerze serwera, do zakładki Serwer lokalny (1), a następnie odnaleźć opcję Windows Update (2) i kliknąć w link Pobierz tylko aktualizacje za pomocą Windows Update (3).
Wyświetlona zostanie lista znalezionych aktualizacji. Po potwierdzeniu chęci aktualizacji systemu, znalezione aktualizacje zostaną kolejno pobrane i zainstalowane. Czas operacji zależny będzie od ilości i rozmiaru znalezionych aktualizacji. Po pobraniu wszystkich, wyświetlony zostanie przycisk Uruchom ponownie teraz oraz link Zaplanuj ponowne uruchomienie. Zalecane jest jednak wykonanie ponownego uruchomienia serwera bezpośrednio po zainstalowaniu aktualizacji.
Dla zapewnienia poprawności działania serwera VPS z systemem operacyjnym Windows Server należy włączyć opcję aktualizacji automatycznych z użyciem Windows Update.
Jak zalogować się do serwera VPS z Windows Server poprzez pulpit zdalny?
W przypadku serwerów VPS z systemem Windows dostępna jest usługa Remote Desktop Protocol - tzw. Pulpit zdalny. Dzięki niej, możliwe jest logowanie do serwera bezpośrednio ze swojego komputera z systemem Windows, bez konieczności logowania do panelu Horizon. Usługę należy jednak najpierw aktywować w panelu Horizon serwera. W tym celu:
- Po połączeniu przez przez konsolę w panelu Horizon, przejdź do menu Start (1) systemu Windows i otwórz aplikację Menedżer serwera (2).
- W aplikacji, w menu po lewej, wybierz opcję Serwer lokalny (1). W wyświetlonej zakładce widoczna będzie opcja Pulpit zdalny z parametrem Wyłączone (2). Kliknij w parametr, w celu zmiany jego ustawienia.
- W kolejnym oknie, przejdź do karty Zdalny (1). Zaznacz opcję Zezwalaj na połączenia zdalne z tym komputerem (2). Opcjonalnie, ustaw użytkowników uprawnionych do łączenia poprzez przycisk Wybierz użytkowników... (3). Zapisz zmiany przyciskiem Zastosuj (4).
- Potwierdź komunikat dotyczący Wyjątku zapory dla pulpitu zdalnego naciskając OK, lub przejdź do ustawień w zakresie Zapory systemu Windows z zabezpieczeniami i dokonaj indywidualnych ustawień.
- Powróć do aplikacji Menedżer serwera i odśwież widok poprzez przycisk w górnym menu (1). Parametr przy pozycji Pulpit zdalny zmieni się na status Włączone.
- Aby połączyć się zdalnie z serwerem VPS Windows bezpośrednio z komputera, uruchom na komputerze, poprzez Menu Start, aplikację Podłączanie pulpitu zdalnego. W otwartym oknie, wpisz adres IP serwera VPS w polu Komputer (1) i kliknij przycisk Podłącz (2). Adres IP sprawdzić możesz w konsoli Horizon, po zalogowaniu się do serwera.
- Następnie podaj dane połączenia z serwerem VPS, czyli login i hasło (1), i kliknij przycisk OK (2).
- Po wpisaniu prawidłowych danych uzyskasz połączenie zdalne z serwerem VPS Windows.
WAŻNE! Aby możliwe było nawiązanie połączenia RDP w systemie Windows Server Standard 2012, oprócz włączenia dostępu zdalnego konieczne jest również ręczne utworzenie odpowiedniej reguły zapory systemowej. Sprawdź, jak to zrobić: Konfiguracja firewalla w systemie Windows Server Standard 2012 dla usługi RDP.
UWAGA! Istnieje możliwość nawiązania do 2 jednoczesnych połączeń za pomocą pulpitu zdalnego (RDP). Jest to standardowe ograniczenie wynikające z licencji systemu operacyjnego Windows Server Standard. Nawiązanie połączenia RDP przez kolejnego użytkownika będzie możliwe po wylogowaniu jednego z dotychczas zalogowanych użytkowników.