Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 20 zł

Jak utworzyć autoresponder do konta e-mail?

Czym jest autoresponder?

Autoresponder to funkcja umożliwiająca wysyłanie automatycznej odpowiedzi o określonej z góry treści, na otrzymaną przez Ciebie wiadomość e‑mail (określany jest także jako automatyczna wiadomość zwrotna). Dzięki autoresponderowi, nadawca wysyłanej do Ciebie wiadomości może automatycznie otrzymać np. ofertę Twojej firmy lub też powiadomienie, że w chwili obecnej znajdujesz się na urlopie i na przesłany e‑mail odpowiesz po powrocie. Oczywiście wiadomość, w reakcji na którą przesłana zostanie automatyczna odpowiedź, będzie na Ciebie czekać w Twojej skrzynce odbiorczej.

 

Jak ustawić autoresponder?

Aby włączyć i skonfigurować odpowiedzi automatyczne, kliknij w opcję Ustawienia, widoczną w prawym górnym rogu aplikacji Cloud Mail, a następnie wybierz zakładkę Autoresponder.

Po kliknięciu przycisku Autoresponder włączony (1), formularz zostanie uaktywniony, co umożliwi rozpoczęcie konfiguracji tej funkcji.

1. Zakres dat działania automatycznej odpowiedzi.

Jeśli chcesz, aby autoresponder działał w określonym przedziale czasu, wpisz daty w polach Od (data)Do (data). Wybierz również godziny, o których, w odniesieniu do ustalonego przedziału dat, autoresponder zostanie włączony i wyłączony. Brak ich ustawienia spowoduje stałe działanie odpowiedzi automatycznych, które będą aktywne, aż do chwili całkowitego ich wyłączenia.

2. Nadawca automatycznej odpowiedzi.

Opcja umożliwia wybranie nazwy nadawcy, od którego Twoje automatyczne wiadomości będą wysyłane. Skorzystaj z tej opcji, jeżeli do swojego konta dodałeś inne tożsamości i chcesz, aby nadawcy wiadomości kierowanych do Ciebie, otrzymywali powiadomienia autorespondera z innego adresu niż ten, dla którego jest on konfigurowany.

WIĘCEJ INFORMACJI:Zarządzanie tożsamościami

3. Częstotliwość odpowiedzi.

Wybierz, jak często automatyczna odpowiedź będzie wysyłana. Domyślną opcją jest za każdym razem.

4. Temat listu oraz Treść automatycznej odpowiedzi.

Zdefiniuj temat wiadomości, jaka zostanie odesłana, a także zredaguj jej treść.

Po wypełnieniu wymaganych pól formularza, kliknij Zapisz, aby autoresponder został uruchomiony.

 

Jak wyłączyć autoresponder?

W celu całkowitego wyłączenia autorespondera, kliknij w opcję Ustawienia, która widoczna jest w prawym górnym rogu aplikacji Cloud Mail, a następnie wybierz zakładkę Autoresponder.

Po kliknięciu aktywnego przycisku Autoresponder włączony, formularz zostanie dezaktywowany.

UWAGA! Jeśli w formularzu określono datę, do kiedy wiadomość ma być rozsyłana, po jej przekroczeniu autoresponder pozostanie widoczny jako włączony (aktywny), lecz sama wiadomość zwrotna nie będzie wysyłana.

WAŻNE! Autoresponder uruchomić można również w panelu administracyjnym CloudHosting Panel właściwym dla serwera, na którym Twoje konto e‑mail zostało utworzone. Po włączeniu autorespondera w Cloud Mail, będzie on widoczny również w konfiguracji wybranego konta e-mail w CloudHosting Panel. Sytuacja odwrotna jest analogiczna – jeżeli autoresponder zostanie skonfigurowany w panelu administracyjnym CloudHosting Panel, jego ustawienia będą widoczne w Cloud Mail.

WIĘCEJ INFORMACJI:Autoresponder – co to jest i jak go ustawić?

Table of Contents