Promocja: pl – 5 zł/rok | eu – 5 zł/rok | com – 40 zł/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Szybki hosting
Twój dysk sieciowy URUCHOM

Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?

Skrzynka e‑mail nazywana jest również kontem poczty elektronicznej. Stanowi ona rodzaj usługi, której głównym zadaniem jest umożliwienie kontaktu innymi użytkownikami poprzez wymianę z nimi korespondencji za pośrednictwem internetu.

Do utworzenia konta e‑mail w nazwa.pl niezbędne jest posiadanie zarejestrowanej domeny oraz dostęp do jednego z serwerów – CloudHosting, CloudHosting WordPress, CloudHosting e‑Sklep lub CloudMail. W celu utworzenia konta e‑mail, z adresem w posiadanej domenie, powinna ona być właściwie przekierowana na posiadaną usługę hostingową.

Konto e-mail utworzyć można w CloudHosting Panelu służącym do zarządzania usługą hostingową. W celu utworzenia konta e-mail wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).

CloudHosting Panel logowanie

Jeżeli aktywowałeś zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel, wpisz kod wygenerowany w Google Authenticator i Zaloguj się (Sprawdź: Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?).

WIĘCEJ INFORMACJI:Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?Jak zalogować się do CloudHosting Panel?

 

Zakładanie skrzynki e-mail

Wybierz zakładkę POCZTA, a następnie opcję Dodaj konto e-mail (1), aby rozpocząć uzupełnianie formularza tworzenia konta.

CloudHosting Panel menu poczta dodaj konto e-mail

  • W polu Konto wpisz nazwę skrzynki (1), np. kontakt, oraz wybierz domenę (2), w której konto będzie funkcjonowało, np. jakasdomena.pl lub server123456.nazwa.pl.
  • W polach HasłoPowtórz hasło (3) wpisz hasło dostępowe do skrzynki. Zalecane jest ustawienie silnego hasła charakteryzującego się długością przynajmniej 8 znaków (im dłuższe tym lepiej), wśród których powinny się znaleźć małe i wielkie litery, znaki specjalne oraz cyfry. Zaleca się, aby silne hasło nie zawierało popularnych wyrazów, imion czy też nazw własnych.
  • W polu Zarezerwowana powierzchnia (4) za pomocą suwaka, oczekiwaną przez siebie powierzchnię skrzynki (w gigabajtach). Minimalny rozmiar konta uzależniony jest od opcji posiadanego serwera. Zakładając na hostingu konta e-mail i bazy danych rezerwujesz dla nich określoną przestrzeń dyskową. W przypadku hostingu rozliczanego w Modelu Abonamentowym suma przestrzeni zarezerwowanej przez wszystkie konta e-mail i bazy danych jest odejmowana od ogółu dostępnego miejsca dyskowego. W przypadku usług rozliczanych w Modelu za Użycie, zarezerwowana przez wszystkie konta e-mail i bazy danych przestrzeń jest wliczana w całkowitą zajętą powierzchnię hostingu. Dzięki rezerwacji zasobów masz zagwarantowaną ich pełną dostępność przez cały okres trwania usługi.
  • Poniżej ustawień powierzchni konta znajduje się sekcja, dzięki której możesz aktywować dla konta Zabezpieczenie 2FA. Wybierz Rodzaj autoryzacji (5) i ustaw pozostałe jej opcje (Sprawdź: Zabezpieczenie 2FA dla poczty e-mail).
  • W sekcji Informacje dodatkowe (6) możesz dodać opis konta, który widoczny będzie jedynie w ClouHosting Panel. Możesz również sprawdzić w jakich domenach dodatkowych działało będzie dodawane przez Ciebie konto oraz, w późniejszym czasie, zweryfikować kiedy nastąpiło ostatnie do niego logowanie.
  • Kolejna sekcja, Przekierowanie poczty na inne adresy e-mail (7) służy opcjonalnemu ustawieniu do 50 innych adresów, na które będą przekierowane wiadomości przychodzące na skrzynkę.
  • W ostatniej sekcji, Automatyczna wiadomość zwrotna (8) możesz opcjonalnie ustawić autoresponder.
  • Aby utworzyć skrzynkę, kliknij przycisk Zapisz (9).

CloudHosting Panel konto e-mail dodawanie formularz

Poprawne dodanie konta e-mail zostanie potwierdzone komunikatem.

CloudHosting Panel konto e-mail dodaj potwierdzenie

 

Dlaczego zakładając konto pocztowe nie mogę wybrać swojej domeny?

Jeśli Twoja domena nie jest widoczna na rozwijanej liście, upewnij się, że domena:

  • W Panelu Klienta została przekierowana na tę usługę, w której zakładasz konto pocztowe.
  • Została dodana w CloudHosting Panelu, w zakładce DOMENY -> Dodaj domenę.
  • Jest domeną główną.

Aby sprawdzić, czy domena została dodana do obsługi na serwerze i czy jest główną, czy dodatkową, przejdź do zakładki DOMENY -> Wykaz domen i odszukaj jej adres.

WIĘCEJ INFORMACJI:Zmiana domeny skrzynki e‑mail

Table of Contents