Promocja: pl – od 4,99 zł | eu – od 4,99 zł | com – od 20 zł

Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?

Skrzynka e‑mail nazywana jest również kontem poczty elektronicznej. Stanowi ona rodzaj usługi, której głównym zadaniem jest umożliwienie kontaktu innymi użytkownikami, poprzez wymianę z nimi korespondencji za pośrednictwem internetu.

Do utworzenia konta e‑mail w nazwa.pl niezbędne jest posiadanie zarejestrowanej domeny oraz dostęp do jednego z serwerów – CloudHosting, CloudHosting WordPress, CloudHosting e‑Sklep, CloudHosting Wizytówka lub CloudMail. W celu utworzenia konta e‑mail, z adresem w posiadanej domenie, powinna ona być właściwie przekierowana na posiadaną usługę hostingową.

WIĘCEJ INFORMACJI:    Jak ustalić właściwy panel Active.admin
WIĘCEJ INFORMACJI:    Jak zalogować się do panelu Active.admin

 

Zakładanie skrzynki e-mail
  1. Wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator posiadanego serwera w polu Nazwa użytkownika oraz, ustalone przez siebie w Panelu Klienta, hasło do usługi (2). Po uzupełnieniu danych, kliknij przycisk Zaloguj (3).
  2. Wybierz zakładkę Poczta, a następnie Dodaj konto e-mail, aby rozpocząć uzupełnianie formularza tworzenia konta.
  3. W polu Konto wpisz nazwę skrzynki, np. biuro, oraz wybierz domenę, np. nazwadomeny.pl lub server123456.nazwa.pl.
  4. W polach HasłoPowtórz hasło wpisz hasło dostępowe do skrzynki. Zalecane jest ustawienie silnego kodu, charakteryzującego się długością przynajmniej 8 znaków (im dłuższe tym lepiej), wśród których powinny się znaleźć małe i wielkie litery, znaki specjalne oraz cyfry. Zaleca się, aby silne hasło nie zawierało popularnych wyrazów, imion czy też nazw własnych.
  5. Opcjonalnie możesz dodać opis konta. Jest on widoczny jedynie w Active.admin.
  6. W polu Zarezerwowana powierzchnia ustaw, za pomocą suwaka, oczekiwaną przez siebie powierzchnię skrzynki (w megabajtach). Minimalny rozmiar konta uzależniony jest od wersji posiadanego serwera, np. na serwerach CloudHosting oraz pakietach CloudMail, będzie to 5120 MB. W przypadku serwerów Hosting Cloud oraz pakietów Mail Cloud, będzie to 1024 MB.
  7. W polu Przekierowanie poczty na inne adresy e-mail możesz opcjonalnie ustawić trzy inne adresy, na które będą przekierowane wiadomości przychodzące na skrzynkę.
  8. W polu Automatyczna wiadomość zwrotna możesz opcjonalnie ustawić autoresponder.
  9. Aby utworzyć skrzynkę, kliknij przycisk Zapisz.

 

Dlaczego zakładając konto pocztowe nie mogę wybrać swojej domeny?

Jeśli Twoja domena nie jest widoczna na rozwijanej liście upewnij się, że domena:

  • w Panelu Klienta została przekierowana na tę usługę, w której zakładasz konto pocztowe;
  • została dodana w panelu Active.admin, w zakładce Domeny -> Dodaj domenę;
  • jest ustawiona jako główna w zakładce Domeny -> Wykaz domen.

Aby sprawdzić, czy domena została dodana do obsługi, i czy jest główną czy dodatkową, przejdź do zakładki Domeny -> Wykaz domen. O ile w domenie nie jest założone konto pocztowe, możesz zmienić status domeny z dodatkowej na główną lub z głównej na dodatkową.

WAŻNE! Domenę konta e‑mail możesz w każdej chwili zmienić.

WIĘCEJ INFORMACJI:   Zmiana domeny skrzynki e‑mail

Table of Contents