Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Domena 10 zł Wyszukaj

Komunikat błędu CDN zamiast oczekiwanej strony WWW

Poprawna praca witryny internetowej, korzystającej z CDN nazwa.pl, wymaga, aby oryginalny serwer, z którego węzły CDN pobierają dane, odpowiadał na każde ich zapytanie i dostarczał wymagane dla nich treści. Poprawna praca oryginalnego serwera i brak zaburzeń w komunikacji między węzłami CDN a oryginalnym serwerem skutkują zawsze wyświetleniem w przeglądarce internetowej oczekiwanej strony WWW. W przypadku jakichkolwiek zakłóceń w tej komunikacji zamiast strony WWW pojawi się komunikat diagnostyczny informujący o napotkanym problemie.

cdn nazwa.pl komunikat bledu cdn

Zaprezentowany powyżej komunikat pojawi się w momencie, gdy węzły CDN nazwa.pl nie będą w stanie nawiązać połączenia z oryginalnym serwerem (lub oryginalnymi serwerami – w przypadku korzystania z funkcji Multi-Site Origin).

 

Brak możliwości połączenia z oryginalnym serwerem może być spowodowany przez:

  1. Problem z oryginalnym serwerem. Może być on niedostępny lub przeciążony, może także pojawić się problem z działaniem sieci dla oryginalnego serwera.
  2. Blokady po stronie systemów firewall na serwerze oryginalnym lub w infrastrukturze dostawcy usługi hostingowej. Blokady mogą wynikać także z indywidualnych ustawień lub dodatkowej ochrony w ramach systemu CMS, który wykorzystywany jest do budowy strony WWW. Niektóre systemy anty-DDoS mogą nieprawidłowo rozpoznawać połączenia przychodzące z sieci CDN nazwa.pl i blokować je z dostępu do serwera oryginalnego.

 

Jeżeli jesteś właścicielem strony WWW, która korzysta z CDN nazwa.pl, wykonaj poniższe kroki, aby przywrócić połączenie CDN nazwa.pl z oryginalnym serwerem:

  1. Sprawdź, czy adres IP podany w konfiguracji usługi CDN nazwa.pl jako adres IP oryginalnego serwera odpowiada na polecenia traceroute i/lub ping. W przypadku braku odpowiedzi należy skontaktować się z usługodawcą, w ramach którego infrastruktury uruchomiony jest oryginalny serwer.
  2. Sprawdź, czy oryginalny serwer akceptuje połączenia z sieci CDN nazwa.pl (Sprawdź: Wymagania podstawowe przy korzystaniu z usługi CDN nazwa.pl) oraz czy działa na nim serwer WWW.
  3. Zweryfikuj logi systemu firewall na oryginalnym serwerze lub w infrastrukturze sieciowej, czy nie pojawiają się w nich zbyt częste porzucenia połączeń mogące sugerować problemy z siecią i zabezpieczeniami po stronie oryginalnego serwera lub infrastruktury dostawcy usług hostingowych.

 

Jeżeli jesteś osobą odwiedzającą stronę WWW, która korzysta z sieci CDN nazwa.pl, i zobaczyłeś błąd połączenia do oryginalnego serwera, jest kilka czynności, które możesz wykonać w celu jego wyeliminowania:

  1. Odśwież stronę w swojej przeglądarce WWW (w przeglądarkach Windows użyj kombinacji klawiszy CTRL+F5, w przypadku macOS użyj kombinacji klawiszy Cmd+Shift+R).
  2. Wyczyść cache w swojej przeglądarce internetowej, gdyż Twoja przeglądarka może utrzymywać w swojej pamięci podręcznej informacje pobrane ze strony WWW w momencie, gdy była ona niedostępna.
  3. Zrestartuj swój komputer i/lub połączenie internetowe (router).
  4. Upewnij się, że korzystasz z prawidłowych serwerów DNS, które należą do Twojego dostawcy Internetu lub są publicznie dostępne, jak np. serwery DNS Google (8.8.8.8, 8.8.4.4).
Table of Contents