Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł

Przywracanie wygasłych domen

Co to jest domena wygasła i kiedy następuje wygasanie?

Każda zarejestrowana domena posiada swoją datę ważności oraz właściwy status. Jeśli do końca daty ważności domeny nie zostanie opłacone jej przedłużenie na kolejny okres abonamentowy, przejdzie ona w stan wygasania. Wiąże się to z zaprzestaniem działania usług z nią związanych. Strona internetowa z jej adresem nie będzie wyświetlana, a konta pocztowe z nią połączone przestaną odbierać i wysyłać wiadomości. Nie będzie również możliwe zalogowanie się do konta e-mail w domenie, poprzez stronę poczta.nazwa.pl.

Aby sprawdzić status i datę ważności domeny, przejdź na stronę https://nazwa.pl/panel (1), wpisz dane logowania (2), czyli login do Panelu Klienta i hasło, które zostały ustalone w chwili jego rejestrowania, a następnie kliknij przycisk ZALOGUJ SIĘ (3).

Po zweryfikowaniu poprawności loginu i hasła, system przeniesie Cię do drugiego etapu procedury uwierzytelnienia, w którym otrzymasz wiadomość e-mail lub SMS z kodem jednorazowym. Ten kod jednorazowy należy wpisać w specjalnym oknie weryfikacyjnym, a następnie ponownie kliknąć na przycisk ZALOGUJ SIĘ. Dowiedz się więcej o autoryzacji dwuetapowej podczas logowania do Panelu Klienta tutaj.

Po zalogowaniu, przejdź do zakładki Moje usługiDomeny. W nagłówkach listy domen widoczne są nazwy kolumn Status (1) oraz Data wygaśnięcia (2). Odnajdź na liście właściwą domenę i sprawdź, jaki ma status i do kiedy jest ważna. Ważna domena posiada status zarejestrowana.

Jeśli domena ma status do usunięcia, oznacza to brak wpłaty za jej przedłużenie. Istnieje możliwość przywrócenia domeny wygasłej w określonym dla jej rodzaju czasie i na określonych warunkach.

Kiedy można przywrócić domenę i na jakich warunkach?

Przywrócenie rejestracji domeny związane jest z dodatkową opłatą, doliczaną do nowej proformy, jaka pojawi się po upłynięciu daty ważności. Wznowienie działania domeny po dacie wygaśnięcia, wymaga więc opłacenia przywrócenia i przedłużenia domeny. Aktualny cennik domen, w tym kwota opłaty za przywrócenie domeny, znajduje się na stronie https://www.nazwa.pl/cennik/cennik-domen/. Każdy rodzaj domeny posiada określony czas jej wygasania, w trakcie którego można ją przywrócić.

  1. Domeny polskie (.pl):
    • przywrócenie domeny możliwe do trzydziestego dnia po zakończeniu daty ważności;

    • proforma dostępna w Panelu Klienta, obowiązuje opłata za przywrócenie i przedłużenie domeny.

  2. Domeny europejskie (.eu):
    • przywrócenie domeny możliwe do czterdziestego dnia po dacie ważności;

    • proforma dostępna w Panelu Klienta, obowiązuje opłata za przywrócenie i przedłużenie domeny.

  3. Domeny globalne (.com, .net, .org, .biz, .info)
    • przywrócenie domeny możliwe zwykle do siedemdziesiątego dnia po dacie ważności, jednakże z pewnymi zastrzeżeniami:

        • do czterdziestego dnia od daty wygaśnięcia, proforma dostępna w Panelu Klienta, obowiązuje opłata za przywrócenie i przedłużenie domeny;

        • od czterdziestego pierwszego do siedemdziesiątego dnia od daty wygaśnięcia, domena przechodzi w kwarantannę, z której można ją reaktywować; obowiązuje opłata za przywrócenie i przedłużenie domeny, którą należy wnieść najpóźniej do sześćdziesiątego siódmego dnia od zakończenia okresu ważności;

        • w celu reaktywacji domeny z kwarantanny i uzyskania proformy, skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta nazwa.pl;

        • od siedemdziesiątego pierwszego do siedemdziesiątego piątego dnia od daty wygaśnięcia, przywrócenie ani reaktywacja domeny nie będą możliwe.

WIĘCEJ INFORMACJI:   Termin ważności domeny i jego przedłużenie

Dlaczego dla wygasłej domeny globalnej serwery DNS są inne niż w Panelu Klienta?

Po zakończeniu okresu rejestracji domeny globalnej (.com, .net, .org, .biz, .info) następuje automatyczna zmiana serwerów DNS na następujące:

  • ns1-expired.netart-registrar.com
  • ns2-expired.netart-registrar.com

Zmiana taka wprowadzona jest w NetArt Sp. z o.o., będącego akredytowanym rejestratorem domen globalnych, i nie jest widoczna w konfiguracji domeny w Panelu Klienta. Skutkiem zmiany serwerów DNS jest brak wyświetlania strony związanej z adresem domeny oraz brak dostępu do kont pocztowych utworzonych w jej ramach.

Jaka jest różnica pomiędzy statusem „do usunięcia”, a usunięciem domeny?

Status do usunięcia informuje o braku wpłaty za przedłużenie domeny. Jeśli odpowiednio szybko zostanie dokonana wpłata za przywrócenie i przedłużenie domeny, status ponownie zmieni się na zarejestrowana. Domena zostaje całkowicie usunięta dopiero po upłynięciu określonej liczby dni, w trakcie których nie zostanie przywrócona. Aby mieć więc pewność, że nie zostanie usunięta, opłać proformę terminowo.

W przypadku wnoszenia opłaty za przywrócenie i przedłużenie domeny, dokonaj jej poprzez Panel Klienta (Sprawdź: Jak rozliczyć płatność on-line (karta, szybki przelew)?), a jeśli wykonujesz standardowy przelew poprzez konto bankowe, wygeneruj z systemu bankowego potwierdzenie wykonania przelewu i prześlij niezwłocznie jego skan lub zdjęcie na adres kontakt@nazwa.pl.

Kiedy opłacona domena w statusie „do usunięcia” będzie dostępna?

Po zaksięgowaniu środków za przywrócenie i przedłużenie domeny, jej status w Panelu Klienta ulega zmianie na zarejestrowana i widoczna staje się jej zaktualizowana data ważności. Samo przedłużenie domeny, która była w statusie do usunięcia, nie powoduje natychmiastowego przywrócenia jej działania. Zachodzi bowiem, w tej sytuacji, konieczność propagacji domeny w sieci, tak samo jak w przypadku zmiany jej konfiguracji.

WIĘCEJ INFORMACJI:   Po jakim czasie działają zmiany w konfiguracji domeny?

 

Table of Contents