Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Domeny za 5 zł

Domeny za

 5

Zaawansowana konfiguracja SMTP w PrestaShop

Wykorzystanie wysyłki wiadomości e-mail z użyciem protokołu SMTP jest zalecaną metodą prowadzenia komunikacji mailowej z poziomu sklepu PrestaShop. Ustawienie SMTP zwiększa pewność prawidłowego dostarczenia wysyłanych przez sklep wiadomości, w porównaniu do korzystania z funkcji mail/sendmail, wbudowanej w PHP.

W celu skonfigurowania ustawienia wysyłki poczty e-mail przez SMTP w PrestaShop, zaloguj się do panelu administracyjnego Twojego sklepu i postępuj według poniższych kroków.

  1. Przejdź do zakładki ZaawansowaneAdres e-mail. Zaznacz opcję Użyj własnych ustawień SMTP (tylko dla zaawansowanych) i kliknij przycisk Zapisz.
  2. Przejdź do kolejnej sekcji i uzupełnij pola jak poniżej:
  • Nazwa domeny mailowej – wpisz nazwę swojej domeny;
  • Serwer SMTP – wpisz nazwę serwera, na którym utworzono konto mailowe (np. server123456.nazwa.pl);
  • Nazwa użytkownika SMTP – wpisz pełny adres e-mail;
  • Szyfrowanie – wybierz rodzaj szyfrowania;
  • Port – podaj numer portu (dla szyfrowania SSL prawidłowy numer portu to 465, prawidłowy numer portu przy wyłączonym szyfrowaniu to 587).

Zatwierdź ustawienia klikając przycisk Zapisz.

Przetestuj działanie usługi, wprowadzając adres e-mail w polu Wyślij wiadomość testową do, a następnie klikając przycisk Wyślij wiadomość testową.

UWAGA! Pamiętaj, że adres e-mail podany w konfiguracji SMTP powinien być tożsamy z adresem e-mail używanym jako adres logowania do Twojego sklepu.

Zweryfikuj adres sklepu w zakładce PreferencjeKontaktSklepy. Jeśli adres e-mail widoczny w danych kontaktowych jest inny, niż ten podany w ustawieniach SMTP, należy dokonać jego modyfikacji i zatwierdzić zmianę, klikając w przycisk Zapisz.

Po wykonaniu zmiany adresu e-mail logowania do sklepu, należy pamiętać o wyczyszczeniu plików znajdujących się w cache sklepu PrestaShop. Aby usunąć pamięć podręczną (cache) PrestaShop, zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu i następnie w zakładce ZaawansowaneWydajność kliknij Wyczyść pamięć podręczną.

Table of Contents