Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Domeny za 5 zł

Domeny za

 5

Jak działa zabezpieczenie 2FA w przypadku korzystania z konta e-mail w programie pocztowym (połączenia przez IMAP4/POP3/SMTP)?

  • Pomoc
  • Poczta e-mail
  • Jak działa zabezpieczenie 2FA w przypadku korzystania z konta e-mail w programie pocztowym (połączenia przez IMAP4/POP3/SMTP)?

 

Autoryzacja dostępu dla programu pocztowego, który obsługuje skrzynkę e-mail z aktywnym zabezpieczeniem 2FA i korzysta z połączeń IMAP4 i POP3, zależy jest od wybranej przez Ciebie metody autoryzacji.

  1. Jeśli w konfiguracji konta e-mail jako metodę weryfikacji wybrałeś SMS, po pierwszej próbie odebrania poczty w programie na komputerze otrzymasz na swój telefon komórkowy wiadomość SMS z unikalnym linkiem, która zostanie wysyłana na numer wprowadzony w ustawieniach konta e-mail w CloudHosting Panel.

  2. PAMIĘTAJ! Do prawidłowego działania zabezpieczenia 2FA poprzez SMS konieczne jest zapewnienie dostępnych środków na Koncie Zaliczkowym lub Koncie Voucher (Sprawdź: Płatności za korzystanie z zabezpieczenia 2FA) Twojej usługi hostingowej. Próba uzyskania dostępu do skrzynki e-mail z aktywnym zabezpieczeniem 2FA w programie pocztowym na komputerze, w sytuacji gdy brak jest autoryzowanego dostępu z Twojego adresu IP do tej skrzynki, spowoduje wyświetlenie na Twoim komputerze błędu połączenia lub błędu hasła. Jest to sytuacja normalna i w momencie, kiedy taki komunikat się pojawi, odbierz wiadomość SMS z unikalnym linkiem autoryzacyjnym, którą otrzymasz na swój telefon komórkowy.

    Po otrzymaniu wiadomości SMS z linkiem kliknij na jego treść lub przepisz ją dokładnie w pasku adresu przeglądarki. Uruchamiając w ten sposób link, wyświetlona zostanie strona, gdzie otrzymasz informacje o koncie e-mail (1), na który nastąpiła próba zalogowania, oraz adresie IP swojego połączenia internetowego (2), dla którego ma zostać autoryzowany dostęp. Link autoryzujący otrzymany w wiadomości SMS jest ważny przez 24 godziny od momentu jego wysyłki.

    autoryzacja 2fa strona potwierdzenia ip szczegolowa

    Zezwalając na dostęp do skrzynki e-mail, musisz wskazać okres (3), przez jaki potwierdzana na tym etapie autoryzacja będzie obowiązywała. Maksymalny okres autoryzacji połączenia przez POP3/IMAP wynosi 24 godziny. Ustawienie wybranego przedziału czasowego spowoduje, że każde kolejne logowanie do konta w programie pocztowym z urządzenia łączącego się z siecią Internet ze wskazanego adresu IP będzie korzystało z przydzielonej przez Ciebie na tym etapie autoryzacji.

    Po zweryfikowaniu nazwy konta e-mail, adresu IP i po wybraniu okresu ważności autoryzacji kliknij przycisk Autoryzuj adres IP (4). Możesz teraz ponowić odebranie wiadomości e-mail ze swojej skrzynki. Program pocztowy nawiąże z nią połączenie i będziesz mógł przeglądać i pobierać znajdujące się na koncie e-mail wiadomości.

    WAŻNE!!! Jeśli nie jesteś pewien, jaki jest adres IP Twojego łącza internetowego, możesz go sprawdzić za pomocą artykułu: Jak sprawdzić adres IP połączenia internetowego z którego korzystam?

     

  3. Jeśli w konfiguracji konta e-mail jako metodę weryfikacji wybrałeś Google Authenticator, zaloguj się do konta na stronie https://poczta.nazwa.pl, wpisując podczas logowania kod (1) z aplikacji Google Authenticator i klikając Zaloguj się (2).
  4. cloud mail logowanie krok2 2fa wlaczone ga

    Po zalogowaniu kliknij w prawym górnym rogu strony ikonę 2FA (1) lub ikonę Ustawienia i wybierz zakładkę Autoryzacja 2FA.

    cloud mail autoryzacja 2fa autoryzowane urzadzenia

    Wyświetlona zostanie lista adresów IP, które posiadają aktywną autoryzację logowania do konta, a także tych, z których odnotowano próbę zalogowania. Aby autoryzować wybrany adres IP, odnajdź go, a następnie zaznacz, na jak długo (2) autoryzacja ma zostać udzielona. W celu potwierdzenia swojej decyzji kliknij przycisk Autoryzuj adres IP (3).

    Jeśli chcesz wycofać autoryzację dla adresu IP, z którego nie będziesz aktualnie korzystał, kliknij przy nim przycisk Wycofaj autoryzację (4).

     

    PAMIĘTAJ! Adres IP połączenia internetowego, z którego uzyskujesz dostęp do wybranego konta e-mail, będzie stale sprawdzany przez systemy zabezpieczeń nazwa.pl. Jeżeli w trakcie wybranego przez Ciebie okresu ulegnie on zmianie, np. ze względu na działania Twojego dostawcy Internetu, udzielona autoryzacja dostępu zostanie wstrzymana i konieczne będzie powtórzenie procedury dla nowego adresu IP. Analogicznie jeśli ustawisz krótki czas autoryzacji (trwający np. godzinę) i dobiegnie on końca, dalszy dostęp do skrzynki e-mail będzie wymagał powtórzenia procedury autoryzacyjnej.

    WAŻNE!!! Jeśli nie jesteś pewien, jaki jest adres IP Twojego łącza internetowego, możesz go sprawdzić za pomocą artykułu: Jak sprawdzić adres IP połączenia internetowego z którego korzystam?

Table of Contents