Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Opis reklamy
SPRAWDŹ

Konfiguracja konta e-mail na Androidzie

Aplikacja Gmail na Androida

Aplikacja Gmail, która jest dostępna domyślnie na telefonach z systemem Android, pozwala m.in. na dodanie skrzynki e‑mail utworzonej na serwerze w nazwa.pl. Jeżeli nie jest ona zainstalowana na Twoim urządzeniu, możesz ją bezpłatnie pobrać ze sklepu Google Play. Zalecamy korzystanie zawsze z najbardziej aktualnej wersji aplikacji.

Z niniejszego poradnika dowiesz się, jak dodać nowe konto e-mail do konfiguracji programu oraz w jaki sposób edytować ustawienia tego konta e‑mail.

 

Dodanie nowego konta w aplikacji

Po uruchomieniu aplikacji Gmail otwórz menu zlokalizowane z lewej strony ekranu za pomocą ikony z trzema poziomymi liniami, następnie przewiń w dół ekran i naciśnij opcję Ustawienia (1).

Wybierz opcję Dodaj konto. Następnie pojawi się ekran Konfiguracja konta e‑mail, gdzie należy wybrać opcję Inne (1).

Wpisz teraz adres skrzynki e‑mail (1) założonej na serwerze nazwa.pl. Następnie naciśnij Konfiguracja ręczna (2).

Wybierz typ konta (Sprawdź: Jaki rodzaj serwera poczty przychodzącej wybrać (IMAP czy POP3)?).

  • Osobiste (POP3).
  • Osobiste (IMAP) – ustawienie rekomendowane (1).

Wpisz hasło do konta e‑mail (1) zgodnie z ustawieniami, jakie zostały wprowadzone przy tworzeniu Twojej skrzynki w CloudHosting Panel, a następnie naciśnij Dalej (2).

Skonfiguruj ustawienia poczty przychodzącej wg poniższego schematu:

  • Nazwa użytkownika (1) wpisz założony w panelu administracyjnym CloudHosting Panel adres e‑mail, dla którego konfigurowany jest program, np. biuro@jakasdomena.pl.
  • Hasło (2) wpisz hasło do adresu e‑mail, zgodnie z ustawieniami wprowadzonymi przy tworzeniu skrzynki w CloudHosting Panel.
  • Serwer (3) wpisz identyfikator usługi, na której jest założona skrzynka. Możesz go odczytać w górnej części panelu administracyjnego CloudHosting Panel.
  • Po uzupełnieniu danych naciśnij Dalej (4).

Uzupełnij ustawienia poczty wychodzącej.

  • Nazwa użytkownika (1) wpisz założony w panelu administracyjnym CloudHosting Panel adres e‑mail, dla którego konfigurowany jest program, np. biuro@jakasdomena.pl.
  • Hasło (2) wpisz hasło do adresu e‑mail, zgodnie z ustawieniami wprowadzonymi przy tworzeniu skrzynki w CloudHosting Panel.
  • Serwer SMTP (3): wpisz identyfikator usługi, na której jest założona skrzynka. Można go odczytać w górnej części panelu administracyjnego CloudHosting Panel.
  • Po uzupełnieniu danych naciśnij Dalej (4).

Na kolejnym ekranie widoczne są domyślne ustawienia synchronizacji. Naciśnij Dalej (1).

W ostatnim kroku konfiguracji uzupełnij dane identyfikacyjne.

  • Nazwa konta (1) to etykieta skrzynki widoczna w aplikacji Gmail.
  • W polu Twoje imię i nazwisko (2) wpisz nazwę wyświetlaną w wiadomościach, np. nazwę firmy lub nazwisko.
  • Po uzupełnieniu formularza, aby zakończyć konfigurację programu, naciśnij Dalej (3). Program wykona próbne połączenie z Twoją skrzynką e‑mail i zapisze wprowadzone ustawienia.

W menu aplikacji pojawi się opcja Wszystkie odebrane (1), gdzie będą dostępne wiadomości ze skrzynki na serwerze w nazwa.pl.

 

Zmiana ustawień skrzynki

W dowolnym momencie można dokonać edycji ustawień skrzynki skonfigurowanej w aplikacji Gmail. W tym celu otwórz menu z lewej strony ekranu za pomocą ikony z trzema poziomymi liniami, przewiń w dół i naciśnij Ustawienia, a następnie adres podłączonej skrzynki np. biuro@jakasdomena.pl. Wyświetlone zostaną szczegóły dodanego konta.

Przewiń listę opcji i naciśnij Poczta przychodząca (1).

Wyświetlone zostaną Opcje synchronizacji poczty przychodzącej.

  • W polu Nazwa użytkownika (1) podany jest pełny adres e‑mail Twojej skrzynki.
  • W polu Hasło (2) można wpisać nowe hasło do skrzynki po zmianie w CloudHosting Panel.
  • W polu Serwer (3) znajduje się identyfikator serwera, na którym jest założona skrzynka, np. server123456.nazwa.pl.
  • W przypadku protokołu IMAP Port (4) powinien być ustawiony na 993.
  • W polu Typ zabezpieczeń (5) powinna być wybrana opcja SSL/TLS.

Po naciśnięciu opcji Poczta wychodząca wyświetlone zostaną Opcje synchronizacji poczty przychodzącej SMTP.

  • W polu Nazwa użytkownika (1) podany jest pełny adres e‑mail skrzynki.
  • W polu Hasło (2) można wpisać nowe hasło do skrzynki po zmianie w CloudHosting Panel.
  • W polu Serwer SMTP (3) znajduje się identyfikator serwera, na którym jest założona skrzynka np. server123456.nazwa.pl.
  • W przypadku protokołu SMTP Port (4) powinien być ustawiony na 465.
  • W polu Typ zabezpieczeń (5) powinna być wybrana opcja SSL/TLS.

 

Poznaj również inne parametry konfiguracji programów pocztowych:

WIĘCEJ INFORMACJI:Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych

Table of Contents