Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 20 zł

Powiadomienia monitora zajętości

Weryfikacja zajętej przestrzeni dyskowej na serwerze jest istotnym elementem zarządzania usługą. Konto e-mail, na którym zostanie w całości wykorzystana dostępna przestrzeń dyskowa, przestanie przyjmować nowe wiadomości. Zajęta w stu procentach baza danych spowoduje problemy w wyświetlaniu strony internetowej. Wykorzystanie całej dostępnej przestrzeni dyskowej na FTP uniemożliwi zarówno wgrywanie kolejnych plików, jak również w wielu sytuacjach stanie się przyczyną pojawiania się błędów w działaniu stron WWW.

Monitorowanie wykorzystanych zasobów mogłoby wymagać zbyt wiele uwagi od właściciela serwera, dlatego w CloudHosting Panelu dostępna jest opcja przesyłania automatycznych powiadomień z monitora zajętości. Dzięki niej nie ma konieczności wykonywania samodzielnej weryfikacji parametrów związanych z limitem dyskowym poszczególnych usług. Po włączeniu monitora zajętości, raz na dobę zostanie automatycznie sprawdzana przestrzeń dyskowa przeznaczona na strony internetowe i FTP, konta e-mail oraz bazy danych. W sytuacji gdy poziom zajętości któregokolwiek z tych elementów przekroczy ustalony poziom, na zdefiniowany w ustawieniach adres e-mail zostanie przesłany stosowny raport wraz z ostrzeżeniem.

Aby włączyć lub edytować ustawienia powiadomień wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj (3).

CloudHosting Panel logowanie

WIĘCEJ INFORMACJI:Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?

Po zalogowaniu najedź kursorem na zakładkę USTAWIENIA i wybierz z menu opcję Powiadomienia (1).

CloudHosting Panel menu statystyki powiadomienia

W wyświetlonym formularzu wybierz z listy rozwijanej poziom zajętości dysku (1), po przekroczeniu którego wysyłane będzie powiadomienie. Wpisz również swój adres e-mail (2), na który raport ma zostać wysłany. Po wykonaniu ustawień kliknij przycisk Zapisz (3), aby zostały one zachowane.

CloudHosting Panel powiadomienia wlacz

WAŻNE! Aby zminimalizować ryzyko pominięcia wysłanego ewentualnego raportu, zalecane jest podanie w formularzu stale wykorzystywanego adresu e-mail. Adres ten można w każdej chwili zmienić, wpisując w jego miejsce nowy i zapisując zmianę.

Włączenie monitora zajętości zostanie potwierdzone komunikatem.

CloudHosting Panel powiadomienia wlaczono

Aby wyłączyć przesyłanie raportów, a tym samym monitor zajętości serwera, należy po zalogowaniu do CloudHosting Panelu przejść do zakładki USTAWIENIA i wybrać opcję Powiadomienia. W wyświetlonym formularzu, z listy widocznej przy opcji Poziom zajętości dysku należy wybrać Brak powiadomień (1) i kliknąć przycisk Zapisz (2).

CloudHosting Panel powiadomienia wylacz

Powiadomienia i monitor zajętości zostaną wyłączone, co potwierdzi właściwy komunikat.

CloudHosting Panel powiadomienia wylaczono

Table of Contents