Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł

Dodawanie bazy danych na serwerze

Jak dodać bazę danych na serwerze nazwa.pl?

Na serwerze nazwa.pl można dodać trzy rodzaje baz danych – MariaDB, PostgreSQL oraz MongoDB. Tę funkcję można zrealizować za pomocą panelu Active.admin (Sprawdź: Jak ustalić właściwy panel Active.admin?).

W celu dodania nowej bazy danych, wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator posiadanego serwera w polu Nazwa użytkownika oraz, ustalone przez siebie w Panelu Klienta, hasło do usługi (2). Po uzupełnieniu danych, kliknij przycisk Zaloguj (3).

Po zalogowaniu, przejdź do zakładki Bazy danychDodaj bazę danych (1). Wyświetlony zostanie formularz dodawania nowej bazy, który należy wypełnić.

  1. Wybrana wersja bazy danych (2) – w przypadku serwerów hostingowych w nazwa.pl, dostępne są 3 typy baz danych:
    • MariaDB w nowej wersji 10.5 oraz przestarzałej wersji 10.1

    • PostgreSQL w nowej wersji 13, wersji 12 oraz przestarzałej wersji 9.3

    • MongoDB w wersji 4.0.3

    Rekomendowanie jest wybranie nowych wersji baz danych, gdyż dotychczasowe, obecnie przestarzałe, wersje nie będą posiadały wsparcia bezpieczeństwa ze strony ich twórców. Aby możliwe było korzystanie z przestarzałych wersji baz, konieczne jest zamówienie Usługi Dodatkowej - Obsługa starszych wersji serwerów baz danych (Sprawdź: Obsługa starszych wersji baz danych).

  2. Rozmiar bazy danych (3) – minimalna wielkość bazy danych, jaką można utworzyć, zależna jest od wersji posiadanego serwera, np. na serwerze CloudHosting wynosi ona 2 GB, a w przypadku serwera Hosting Cloud będzie to 1 GB. Maksymalna wielkość bazy danych, niezależna od wersji serwera, to 5 GB. Aby zwiększyć zarezerwowany rozmiar dla bazy, przesuń pomarańczowy suwak widoczny na pasku przy opcji rozmiaru, lub wpisz właściwą wartość w polu, po jego prawej stronie.
  3. Nazwa (4) – wpisz nową nazwę dla bazy. Może się ona składać z liter a-z, cyfr 0-9 i znaku minus -, który nie może być pierwszym ani ostatnim znakiem. Nazwa może mieć maksymalnie 32 znaki.
  4. Opis (5) – widoczny jest jedynie w panelu Active.admin. Pozwoli na łatwe ustalenie, jakiej strony dotyczy dana baza.
  5. Hasło i powtórz hasło użytkownika (6) – jest ono niezbędne do zalogowania się do bazy danych. Zalecane jest ustawienie silnego hasła, które charakteryzuje się długością przynajmniej 8 znaków (im dłuższe, tym lepiej), wśród których powinny się znaleźć małe oraz wielkie litery, znaki specjalne i cyfry, bez polskich liter. Silne hasło nie powinno zawierać popularnych wyrazów, imion czy też nazw własnych.

Po wprowadzeniu poprawnych danych, kliknij przycisk Zapisz (7), w celu dodania bazy danych.

Listę utworzonych baz danych możesz sprawdzić, przechodząc do zakładki Bazy danychWykaz baz danych.

Table of Contents