Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 40 zł
Nowa wersja Cloud Backup Sprawdź

Dodawanie bazy danych na serwerze

Jak dodać bazę danych na serwerze nazwa.pl?

Na serwerze nazwa.pl można dodać trzy rodzaje baz danych – MariaDB, PostgreSQL oraz MongoDB. Tę funkcję można zrealizować za pomocą panelu zarządzania serwerem CloudHosting Panel (Sprawdź: Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?).

W celu dodania nowej bazy danych wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).

CloudHosting Panel logowanie

Po zalogowaniu przejdź do zakładki BAZY DANYCH i wybierz z niej opcję Dodaj bazę danych (1).

CloudHosting Panel menu bazy danych dodaj baze

Wyświetlony zostanie formularz dodawania nowej bazy, który należy wypełnić.

CloudHosting Panel dodaj baze danych

  1. Typ bazy danych (1) – w przypadku serwerów hostingowych w nazwa.pl dostępne są 3 typy baz danych:
    • MariaDB w aktualnych wersjach 10.6 i 10.5

    • PostgreSQL w aktualnych wersjach 14, 13 i 12

    • MongoDB w wersji 4.0.3

    Rekomendowanie jest wybranie aktualnych wersji baz danych, gdyż poprzednie przestarzałe wersje nie posiadają wsparcia bezpieczeństwa ze strony ich twórców. Aby możliwe było korzystanie z przestarzałych wersji baz, konieczne jest zamówienie Usługi Dodatkowej - Obsługa starszych wersji serwerów baz danych (Sprawdź: Obsługa starszych wersji baz danych). Usługę taką można również włączyć, klikając odnośnik Aktywuj obsługę starszych wersji baz danych (2).

  2. Zarezerwowana powierzchnia (3) – maksymalny rozmiar tworzonej bazy danych. Aby zmienić wartość domyślną, przesuń suwak widoczny na pasku przy opcji powierzchni lub wpisz ilość GB. Zakładając na hostingu konta e-mail i bazy danych rezerwujesz dla nich określoną przestrzeń dyskową. W przypadku hostingu rozliczanego w Modelu Abonamentowym suma przestrzeni zarezerwowanej przez wszystkie konta e-mail i bazy danych jest odejmowana od ogółu dostępnego miejsca dyskowego. W przypadku usług rozliczanych w Modelu za Użycie, zarezerwowana przez wszystkie konta e-mail i bazy danych przestrzeń jest wliczana w całkowitą zajętą powierzchnię hostingu. Dzięki rezerwacji zasobów masz zagwarantowaną ich pełną dostępność przez cały okres trwania usługi.
  3. Nazwa (4) – wpisz nową nazwę dla bazy. Może się ona składać z liter a-z, cyfr 0-9 i znaku minus -, który nie może być pierwszym ani ostatnim znakiem. Nazwa może mieć maksymalnie 32 znaki.
  4. WAŻNE! Nazwa serwera (server12345_) zostanie automatycznie dodana do nazwy bazy danych po jej utworzeniu. Nie wpisuj jej w polu Nazwa bazy danych.

  5. Opis (5) – widoczny jest jedynie w CloudHosting Panel. Pozwoli na łatwe ustalenie, jakiej strony dotyczy dana baza.
  6. Hasło i powtórz hasło użytkownika (6) – jest ono niezbędne do zalogowania się do bazy danych. Zalecane jest ustawienie silnego hasła, które charakteryzuje się długością przynajmniej 8 znaków (im dłuższe, tym lepiej), wśród których powinny się znaleźć małe oraz wielkie litery, znaki specjalne i cyfry, bez polskich liter. Silne hasło nie powinno zawierać popularnych wyrazów, imion czy też nazw własnych.

Po wprowadzeniu poprawnych danych kliknij przycisk Zapisz (7), w celu dodania bazy danych.

Listę utworzonych baz danych możesz sprawdzić, przechodząc do zakładki BAZY DANYCH i wybierając opcję Wykaz baz danych (1).

CloudHosting Panel menu bazy danych wykaz baz danych

Table of Contents