Promocja: pl – 5 zł/rok | eu – 5 zł/rok | com – 40 zł/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Szybki hosting
Twój dysk sieciowy URUCHOM

Jak przenieść domenę, gdy znam login dotychczasowego Klienta?

Logowanie do Panelu Klienta

Aby zalogować się do Panelu Klienta, przejdź na stronę https://nazwa.pl/panel (1), wpisz dane logowania (2), czyli login do Panelu Klienta i hasło, a następnie kliknij przycisk ZALOGUJ SIĘ (3).

Po zweryfikowaniu poprawności loginu i hasła system przeniesie Cię do drugiego etapu procedury uwierzytelnienia, w którym otrzymasz wiadomość e-mail lub SMS z kodem jednorazowym. Ten kod należy wpisać w specjalnym oknie weryfikacyjnym, a następnie ponownie kliknąć przycisk ZALOGUJ SIĘ. Dowiedz się więcej o autoryzacji dwuetapowej podczas logowania do Panelu Klienta tutaj.

 

Jak przenieść domenę, gdy znam login dotychczasowego Klienta?

Przenoszenie domen należy zgłosić z poziomu docelowego Panelu, czyli tego, w którym mają się one znaleźć po przeniesieniu. Zaloguj się do nowo zarejestrowanego lub istniejącego wcześniej Panelu Klienta i przejdź do zakładki Zarządzanie usługamiprzenoszenie usług.

Na stronie Przenoszenia usług znajdują się osobne sekcje dotyczące przenoszenia poszczególnego rodzaju usług. Wybierz pierwszą sekcję: Przenieś domenę.

UWAGA! Przenosić można jedynie domeny, które znajdują się w trakcie trwania bieżącego okresu abonamentowego i posiadają status zarejestrowana. Nie ma możliwości przeniesienia domen, dla których okres abonamentowy dobiegł końca i są w trakcie wygasania. W przypadku takich domen należy przedłużyć ich ważność na podstawie proformy wygenerowanej w dotychczasowym Panelu Klienta, a po prawidłowym przedłużeniu dokonać przeniesienia.

W celu przeniesienia domeny na podstawie loginu dotychczasowego Klienta:

  • zaznacz opcję Przenieś domenę (1);
  • wpisz adres posiadanej domeny (2) bez prefiksu www. Jeśli chcesz zgłosić przeniesienie kilku domen, wpisz ich kolejne adresy oddzielone przecinkiem, np. domena1.pl, domena2.pl, domena3.pl;
  • zaznacz opcję Znam login do Panelu Klienta (3);
  • wpisz login dotychczasowego Panelu (4) w polu przy opcji Login Klienta (od kogo);
  • zaznacz zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa (5);
  • kliknij przycisk Dalej (6);

  • zweryfikuj dane zgłaszanego przeniesienia. Gdy nastąpi taka konieczność, naciśnij przycisk Edytuj, aby je poprawić. Jeśli dane się zgadzają, kliknij przycisk Zgłoś przeniesienie;
  • jeśli przenoszenie usługi zostało prawidłowo zgłoszone, wyświetlony zostanie komunikat podsumowujący operację. Jeżeli chcesz sprawdzić szczegóły operacji, kliknij przycisk Lista przeniesień;
  • na kontaktowe adresy e-mail, zdefiniowane w dotychczasowym Panelu Klienta, przesłana zostanie wiadomość informująca o zainicjowanym przeniesieniu usługi;
  • akceptacja przeniesienia następuje w dotychczasowym Panelu Klienta. Wyloguj się z Panelu, w którym przeniesienie zostało zgłoszone i zaloguj się do dotychczasowego Panelu, gdzie nadal znajduje się usługa;
  • po zalogowaniu do dotychczasowego Panelu, przejdź do zakładki Zarządzanie usługamilista przeniesień;
  • na liście przeniesień wybierz kartę DO INNEGO PANELU KLIENTA (1);
  • zaznacz checkbox przy nazwie przenoszonej usługi (2) i kliknij poniżej przycisk Przenieś (3);
  • potwierdź, Czy na pewno chcesz wykonać przeniesienie;
  • jeśli przeniesienie zostało zgłoszone w sposób prawidłowy, a także usługa spełniała warunki konieczne do jego wykonania, wyświetlony zostanie komunikat informujący o prawidłowym zakończeniu procesu;
  • na kontaktowe adresy e-mail, zdefiniowane w dotychczasowym i nowym Panelu Klienta, przesłana zostanie wiadomość informująca o wykonanym przeniesieniu;
  • wyloguj się z dotychczasowego Panelu, zaloguj do nowego, przejdź do zakładki Moje usługiDomeny i zweryfikuj, czy zgłaszana domena została prawidłowo przeniesiona;
  • aby zmienić Abonenta domeny, wykonaj jej cesję.

WIĘCEJ INFORMACJI:Jak przenieść domenę, gdy znam dane abonenta?

 

Błędy przenoszenia usług

Jeśli przy próbie przenoszenia usługi pojawiają się błędy, upewnij się, że:

  • zgłoszenie przeniesienia następuje z docelowego Panelu Klienta – sprawdź, czy znajdujesz się w nowym Panelu, do którego usługi mają zostać przeniesione;
  • wpisano prawidłowy adres/identyfikator/numer usługi oraz prawidłowy login dotychczasowego Panelu Klienta – zweryfikuj dane usługi w obecnym Panelu Klienta, oraz jego login;
  • zgłaszana usługa jest w trakcie trwania okresu abonamentowego – sprawdź datę ważności przenoszonej usługi;
  • zgłaszana usługa nie została zablokowana lub nie jest w trakcie wygasania – sprawdź status usługi w Panelu Klienta;
  • wystawiono fakturę VAT za usługę – jeśli dokonano płatności za usługę na podstawie proformy, sprawdź, czy została już dla niej wystawiona faktura VAT;

W przypadku błędów przenoszenia domen, oprócz powyżej przedstawionych zagadnień, upewnij się również czy:

  • adres e-mail Abonenta został pozytywnie zweryfikowany;
  • dla domeny nie została zgłoszona cesja – jeśli tak, potwierdź wykonanie cesji elektronicznej lub zaczekaj na zrealizowanie cesji na podstawie wniosku papierowego;
  • dane Abonenta domeny, o statusie prawnym firma, nie zawierają takich samych wpisów w polach Nazwa skrócona, Firma oraz Imię i nazwisko – jeśli tak, zmień treść wpisów (Sprawdź: Jak zaktualizować dane lub nazwę Abonenta domeny?);
  • dane Abonenta domeny, o statusie prawnym osoba fizyczna, nie zawierają takich samych wpisów w polach Nazwa skrócona oraz Imię i nazwisko – jeśli tak, zmień treść wpisów (Sprawdź: Jak zaktualizować dane lub nazwę Abonenta domeny?);
  • w nowym Panelu Klienta nie znajdują się dane dwóch innych Abonentów domen, zawierające ten sam adres e-mail, co Abonent przenoszonej domeny;
  • czy domena posiada status zarejestrowana lub nowa.

Jeśli wszystkie powyższe warunki zostały spełnione, a mimo tego nadal występuje błąd przeniesienia, prześlij zgłoszenie z kontaktowego adresu e-mail, zdefiniowanego w Panelu Klienta, na adres kontakt@nazwa.pl.

Table of Contents