Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł

Przenoszenie zawartości kont e-mail pomiędzy serwerami nazwa.pl

 

Przeniesienie wiadomości pomiędzy kontami e‑mail, znajdującymi się na dwóch serwerach w nazwa.pl, wykonasz szybko i bezpiecznie, korzystając z protokołu IMAP, który obsługiwany jest przez wszystkie aktualne wersje popularnych programów pocztowych.

Przeniesienie polega na dodaniu w programie nowego konta e‑mail i skopiowaniu do jego folderów (wewnątrz programu) wiadomości, znajdujących się na serwerze.

Zanim rozpoczniesz przenoszenie poczty, utwórz konto pocztowe na serwerze, na który chcesz przenieść skrzynkę (Sprawdź: Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?). Jako domenę główną, przy tworzeniu konta na nowym serwerze, wybierz identyfikator serwera, np. server12345.nazwa.pl.

WAŻNE! Dotychczasowe konto e‑mail, w używanym przez Ciebie programie pocztowym, musi być skonfigurowane z użyciem protokołu IMAP. Jeśli natomiast będzie skonfigurowane jako POP3, nie będą dostępne te wiadomości, które znajdują się na dotychczasowym serwerze, a których nie ma już w programie pocztowym.

Jak przenieść pocztę w programie Mozilla Thunderbird?

Przenoszenie wiadomości przy pomocy zewnętrznych programów pocztowych będzie odbywało się analogicznie, niezależnie od rodzaju czy wersji posiadanego programu. W niniejszym artykule procedurę przeniesienia opisano na przykładzie popularnego klienta pocztowego – Mozilla Thunderbird.

  1. Pobierz wszystkie wiadomości e‑mail z konta, znajdującego się na dotychczasowym serwerze.
  2. Dodaj do programu nowe konto pocztowe, znajdujące się na nowym serwerze. W adresie e‑mail wpisz obecny adres, utworzony na nowym serwerze. Powinien on w domenie, na tę chwilę, posiadać identyfikator nowego serwera, np. nowekonto@server54321.nazwa.pl. Jako nazwę serwera podaj ten sam identyfikator, który wcześniej został wpisany jako domena adresu, np. server54321.nazwa.pl.

    WIĘCEJ INFORMACJI:    Dowiedz się, jak dodać konto w programie Mozilla Thunderbird.

  3. Po dodaniu nowego konta, zaznacz wiadomości e‑mail na koncie dotychczasowym, kliknij prawym klawiszem myszy, wybierz opcję Przenieś do, a następnie wskaż folder docelowy na nowej skrzynce. Możesz również zaznaczyć wiadomości i przeciągnąć je, przytrzymując lewy klawisz myszy, do docelowego folderu na nowym koncie.
  4. W podglądzie nowego konta sprawdź, czy są tam widoczne wszystkie wiadomości, które zostały wcześniej zaznaczone do przeniesienia. Jeśli tak, zaznacz wiadomości w pozostałych folderach na koncie i przenieś je w taki sam sposób.
  5. Jeśli przeniosłeś wszystkie wiadomości na nowe konto, możesz usunąć z programu pocztowego dotychczasowe stare konto.
  6. Zaloguj się do Panelu Klienta w nazwa.pl i przekieruj domenę na właściwy, nowy serwer w nazwa.pl.

    WIĘCEJ INFORMACJI:    Dowiedz się, jak zmienić konfigurację domeny.

  7. Jeśli Twoja domena jest główną na nowym serwerze, zaloguj się do jego panelu Active.admin i przenieś konto spod identyfikatora serwera, na adres domeny właściwej.

    WIĘCEJ INFORMACJI:    Jak przenieść konto pod właściwą domenę w panelu Active.admin?

  8. Zmień konfigurację konta pocztowego w programie Thunderbird, wprowadzając prawidłowy, domenowy, adres e‑mail w danych użytkownika.

    WIĘCEJ INFORMACJI:    Konfiguracja Mozilla Thunderbird

Table of Contents