Promocja: pl – 5 zł/rok | eu – 5 zł/rok | com – 40 zł/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Szybki hosting
Twój dysk sieciowy URUCHOM

Konfiguracja eM Client

Program eM Client jest bezpłatnym klientem poczty e‑mail, charakteryzującym się bardzo przejrzystym interfejsem. eM Client oferuje takie funkcje dodatkowe jak: książka adresowa, kalendarz, notes, chat oraz integracja ze Skype’em. Program pozwala użytkownikowi na pracę offline, bez dostępu do Internetu. eM Client można pobrać bezpłatnie ze strony producenta https://www.emclient.com/download. Jest on dostępny dla systemów Windows i macOS.

Z niniejszego poradnika dowiesz się, jak dodać nowe konto e-mail do konfiguracji programu oraz w jaki sposób edytować ustawienia tego konta e‑mail.

  1. Po włączeniu programu eM Client pojawi się okno z formularzem konfiguracji.
  2. W kolejnym kroku należy uzupełnić krótki formularz. Adres e‑mail: tutaj wpisz założony w panelu administracyjnym CloudHosting Panel adres e‑mail, dla którego konfigurowany jest program, np. biuro@nazwadomeny.pl

    Po wprowadzeniu adresu e-mail, kliknij przycisk Start
  3. W polu Hasło wpisz hasło do adresu e-mail, zgodnie z ustawieniami jakie zostały wprowadzone przy tworzeniu skrzynki w CloudHosting Panel. Po wpisaniu hasła, kliknij przycisk Dalej.
  4. Pojawi się formularz ustawień, który należy uzupełnić danymi skrzynki e‑mail.
    • Imię: wpisz nazwę, jaka ma się pojawiać w polu nadawcy, w wysyłanych wiadomościach e‑mail.
    • Nazwa konta: dowolna nazwa skrzynki, np. „Jan Kowalski” lub „Firma Sp. z o.o.”.
    • Po uzupełnieniu formularza, aby zakończyć konfigurację programu Poczta, kliknij przycisk Dalej, a następnie Zakończ. Program Poczta wykona próbne połączenie ze skrzynką e‑mail i zapisze wprowadzone ustawienia.

Zmiana ustawień skrzynki

W dowolnym momencie możesz dokonać edycji ustawień skrzynki e‑mail skonfigurowanej w programie eM Client.

  1. Kliknij przycisk Menu, który znajduje się w lewym, górnym rogu okna programu, a następnie wybierz opcję Narzędzia > Konta.
  2. Pojawi się okno z listą skrzynek. Wybierz z niej adres swojej skrzynki, np. biuro@nazwadomeny.pl. W polach E-mailLogin podany jest pełny adres e‑mail skrzynki. W polu Hasło można wpisać nowe hasło do skrzynki, po zmianie w CloudHosting Panel.

    Ustawienia serwera przychodzącego, dostępne są w zakładce IMAP.
  3. W zakładce IMAP można zweryfikować ustawienia serwera przychodzącego.
    • W polu Host znajduje się identyfikator serwera, na którym jest założona skrzynka, np. server123456.nazwa.pl.
    • W przypadku protokołu IMAP, Port powinien być ustawiony na 993.
    • W polu Zasady bezpieczeństwa powinna być wybrana opcja Używaj protokołu SSL/TLS na specjalnym porcie.
    • Uwierzytelnianie powinno być ustawione na Używaj poświadczeń tożsamości.


    Aby przejść do ustawień poczty wychodzącej wybierz kartę SMTP.

  4. W zakładce SMTP można zweryfikować ustawienia serwera wychodzącego.
    • W polu Host znajduje się identyfikator serwera, na którym jest założona skrzynka, np. server123456.nazwa.pl.
    • W przypadku protokołu SMTP, Port powinien być ustawiony na 465.
    • W polu Zasady bezpieczeństwa powinna być wybrana opcja Używaj protokołu SSL/TLS na specjalnym porcie.
    • Uwierzytelnianie powinno być ustawione na Używaj poświadczeń tożsamości.

Poznaj również inne parametry konfiguracji programów pocztowych:

WIĘCEJ INFORMACJI:Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych

Table of Contents