Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł

Konfiguracja Memcached w popularnych systemach CMS

Memcached na serwerach hostingowych w nazwa.pl

Cache Memcached to system buforowania pamięci, służący do zwiększenia szybkości działania dynamicznych aplikacji internetowych. Potrafi przechowywać wyniki zapytań baz danych, wywołań API, a także renderowania strony.

Za każdym razem, kiedy od strony użytkownika płynie zapytanie do witryny, aplikacja sprawdza w Memcached, czy żądane dane znajdują się w jego pamięci. Jeśli tak, wysyłane są one z niej do przeglądarki użytkownika. Jeśli nie, trafiają do użytkownika z bazy danych i równocześnie pobierane są do pamięci Memcached, aby czekać tam na kolejne zapytanie.

Dodatkowo, Memcached aktualizuje przechowywane w pamięci podręcznej dane za każdym razem, gdy zostają one zmienione w bazie danych. System czyści również cache po czasie, określonym w kluczu wygaśnięcia. Mechanizm ten jest domyślnie dostępny i włączony na serwerach hostingowych nazwa.pl.

Jeśli posiadana przez Ciebie na serwerze aplikacja obsługuje Memcached, w jej ustawieniach należy wpisać poniższe dane:

  • Adres IP: 127.0.0.1
  • Port: 11211
  • Waga: 1

Sprawdź, jak skorzystać z Memcached w najpopularniejszych systemach CMS:

Jak skorzystać z Cache Memcached w aplikacji WordPress?

Buforowanie Memcached jest domyślnie włączone w panelu Active.admin serwerów, natomiast do jego działania wymagane jest zainstalowanie odpowiedniej wtyczki obsługującej taki rodzaj buforowania. Po zainstalowaniu i uaktywnieniu wtyczki, wpisz w jej ustawieniach przedstawione powyżej dane.

Przykładową wtyczką, która pozwala na przyspieszenie działania skryptu WordPress poprzez użycie buforowania Memcached jest W3 Total Cache. Aby móc skorzystać z wtyczki W3TC, konieczne jest jej zainstalowane przy użyciu instalatora wtyczek, dostępnego w menu WordPress. W Panelu Administratora aplikacji wybierz z menu po lewej stronie opcję Wtyczki → Dodaj wtyczki. W kolejnym kroku wyszukaj wtyczkę W3 Total Cache i uruchom jej automatyczną instalację. Po zakończeniu procesu automatycznej instalacji aktywuj ją, klikając na przycisk Aktywuj. Po jej zainstalowaniu przejdź do edycji ustawień wtyczki i w kilku sekcjach włącz właściwe opcje (Sprawdź: Jak skorzystać z cache Memcached w aplikacji WordPress?).

UWAGA! nazwa.pl nie jest wydawcą opisanego na tej stronie rozszerzenia do aplikacji WordPress. W związku z powyższym, jego instalację przeprowadzasz na własną odpowiedzialność. Zalecamy, aby przed rozpoczęciem instalacji wykonać pełną kopię zapasową plików i baz danych ze swojego serwera oraz sprawdzić, czy instalowana wersja rozszerzenia jest kompatybilna z wersją aplikacji WordPress, jaką posiadasz.

Jak skorzystać z Cache Memcached w aplikacji PrestaShop?

Funkcja Memcached jest domyślnie włączona w panelu Active.admin serwerów. Jest również domyślnie włączona i skonfigurowana w panelu zarządzania aplikacją PrestaShop. W przypadku chęci jej przywrócenia po wcześniejszym usunięciu lub wyłączeniu, zaloguj się do panelu zarządzania aplikacją, przejdź do zakładki ZaawansowaneWydajność, a następnie odnajdź sekcję Cache.

Włącz opcję Użyj pamięci podręcznej (1), zaznacz opcję Memcached poprzez PHP:Memcached (2), kliknij przycisk Dodaj serwer (3) i wpisz w ustawieniach przedstawione powyżej dane (4). Potwierdź zmianę naciskając przycisk Zapisz (5).

Jak skorzystać z Cache Memcached w aplikacji Joomla?

Upewnij się, że funkcja Memcached nie została wyłączona w panelu Active.admin serwera, a następnie zaloguj się do aplikacji Joomla i wykonaj następujące czynności:

  • przejdź do menu System (1) i wybierz opcję Konfiguracja globalna (2), lub kliknij opcję Konfiguracja (3) widoczną po lewej, na głównej stronie aplikacji;
  • Konfiguracji globalnej wybierz kartę System (1);
  • odnajdź sekcję Pamięć podręczna (1) i skonfiguruj ustawienia Memcached zgodnie z tymi widocznymi poniżej (2);
  • przejdź do menu Rozszerzenia (1) i wybierz opcję Dodatki (2);
  • wyszukaj dodatek wpisując w wyszukiwarce hasło Pamięć podręczna (1), a następnie kliknij widoczną ikonę Włącz dodatek (2);
  • poprawne włączenie dodatku zostanie potwierdzone stosownym komunikatem (1), a także ikoną stanu (2);
  • kliknij w nazwę dodatku System - Pamięć podręczna strony (3);
  • w oknie ustawień dodatku zmień opcję Pamięć przeglądarki na Tak (1) i kliknij powyżej przycisk Zapisz i zamknij (2), aby zachować ustawienia.
Table of Contents