Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Domena 10 zł Wyszukaj

Migracja poczty e-mail z zewnętrznego serwera

Czym jest migracja poczty?

Jeżeli posiadasz konto e‑mail założone na serwerze w innej firmie, możesz w bardzo prosty sposób przenieść zawartość swojej skrzynki z tego serwera na swój serwer w nazwa.pl. Realizacja takiej migracji jest możliwa wówczas, gdy serwer źródłowy (czyli ten, z którego kopiujemy pocztę) udostępnia połączenie ze skrzynką e‑mail przez protokół IMAP.

Jeżeli chcesz przenieść zawartość skrzynki e-mail z innego serwera utrzymywanego w nazwa.pl lub pomiędzy dwoma skrzynkami utworzonymi na tym samym serwerze w nazwa.pl, zapoznaj się ze specjalnym artykułem opisującym sposób wykonania tego rodzaju migracji.

WIĘCEJ INFORMACJI:Przenoszenie zawartości kont e-mail pomiędzy serwerami nazwa.pl

 

Jak dane są wymagane?

Adres serwera IMAP: może nim być nazwa domeny, adres serwera poczty przychodzącej lub nazwa hosta IMAP. Adres ten należy potwierdzić u usługodawcy obecnej usługi poczty lub sprawdzając wartość aktualnie ustawioną w rekordzie MX domeny.

Port serwera: dla połączenia szyfrowanego wpisz 993.

Konto e-mail: wpisz pełny adres e-mail przenoszonego konta.

Hasło: podaj aktualne hasło dostępowe do migrowanego konta e‑mail.

 

Jak rozpocząć migrację poczty?

Wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).

CloudHosting Panel logowanie

Jeżeli aktywowałeś zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel, wpisz kod wygenerowany w Google Authenticator i Zaloguj się (Sprawdź: Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?).

WIĘCEJ INFORMACJI:Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?Jak zalogować się do CloudHosting Panel?Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?

Po zalogowaniu przejdź do zakładki POCZTA, wybierz opcję Dodaj konto e-mail (1) i utwórz nowe konto pocztowe, na które wiadomości mają zostać przeniesione.

CloudHosting Panel menu poczta dodaj konto e-mail

WAŻNE! Upewnij się, że powierzchnia dyskowa utworzonego konta jest większa niż ilość miejsca zajmowanego przez wiadomości e‑mail na przenoszonym koncie.

Aby wykonać migrację poczty, przejdź w CloudHosting Panelu do zakładki POCZTA i wybierz opcję Migracja poczty (1).

CloudHosting Panel menu poczta migracja poczty

Wyświetlony zostanie formularz, który należy wypełnić zgodnie z poniższymi informacjami.

  1. Konto, z którego kopiujesz pocztę:
    • Adres serwera IMAP (1): uzyskaj go od usługodawcy serwera;
    • Port serwera (2): domyślny port to 993;
    • Konto e-mail (3): wpisz adres e-mail, z którego wiadomości mają zostać przeniesione;
    • Hasło (4): wpisz aktualne hasło do przenoszonego konta.
  2. Konto, na które kopiujesz pocztę:
    • Domena (5): wybierz domenę główną, dla której utworzone zostało konto na serwerze nazwa.pl;
    • Konto e-mail (6): wybierz konto, do którego wiadomości mają zostać przeniesione.
  3. Upewnij się, że wszystkie dane zostały poprawnie wpisane, a następnie kliknij przycisk Kopiuj pocztę (7).

CloudHosting Panel migracja poczty dane

Postęp operacji zostanie wyświetlony na ekranie. Poczekaj na jej zakończenie.

CloudHosting Panel migracja poczty w trakcie

Pomyślne zakończenie migracji zostanie potwierdzone wyświetleniem komunikatu w CloudHosting Panelu oraz wiadomością wysłaną na adres lub adresy e-mail osoby kontaktowej podane w Panelu Klienta nazwa.pl.

CloudHosting Panel migracia poczty udana

 

Dlaczego wystąpił błąd przy próbie rozpoczęcia migracji?

Podczas migracji mogą wystąpić następujące błędy. Zapoznaj się z opisem przedstawionych poszczególnych przypadków.

  • Powierzchnia dyskowa wybranego konta jest zbyt mała: na dotychczasowym koncie e‑mail znajduje się więcej wiadomości, niż może pomieścić ustawiona powierzchnia zarezerwowana dla nowego konta w nazwa.pl. Przejdź do zakładki POCZTA -> Wykaz kont e-mail, kliknij nazwę konta i zwiększ jego zarezerwowaną powierzchnię.WIĘCEJ INFORMACJI:Jak zwiększyć pojemność skrzynki e-mail?
  • Protokół IMAP nie jest dostępny lub włączony na serwerze, z którego poczta jest przenoszona. W ustawieniach zewnętrznego konta włącz protokół IMAP lub skontaktuj się z usługodawcą serwera.
  • Numer portu jest niepoprawny: dla szyfrowania SSL/TLS wpisz port 993, dla szyfrowania STARTTLS wpisz port 143.
  • Hasło jest niepoprawne: upewnij się, że wpisujesz aktualne hasło do przenoszonego konta.

 

Jak sprawdzić, czy poczta została prawidłowo przeniesiona na wskazane konto?

Zaloguj się do nowego konta e‑mail na stronie poczta.nazwa.pl, a następnie sprawdź strukturę folderów skrzynki. Po zakończonej migracji na liście folderów pojawią się dodatkowe, zawierające wiadomości skopiowane z konta zewnętrznego.

Table of Contents