Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Wyszukaj domenę

Zarządzanie użytkownikami baz danych

Mianem użytkownika bazy danych określa się specjalne dane dostępowe, które pozwalają na realizowanie funkcji na naszej bazie. Użytkownik ma swoją nazwę oraz przypisane do niej hasło. Skorzystanie z tych danych pozwala na zalogowanie się do panelu zarządzania bazami danych (phpMyAdmin oraz phpPgAdmin), a także służy do nawiązywania połączenia z aplikacji tworzącej stronę WWW do wybranej bazy.

Użytkownik bazy danych kreowany jest automatycznie wraz z jej utworzeniem. Ma on nazwę taką samą, jak nazwa bazy danych, a składa się ona z: początku identyfikatora serwera, znaku podkreślenia i nazwy wpisanej przy tworzeniu bazy. Na przykład jeśli na serwerze o identyfikatorze server12345.nazwa.pl utworzona zostanie baza danych o nazwie test, to nazwą użytkownika bazy będzie server12345_test.

W przypadku baz danych na serwerach hostingowych nazwa.pl tworzony jest wyłącznie główny użytkownik. Posiada on pełne uprawnienia do wykonywania funkcji i operacji w bazie danych. Uprawnień tych nie można zmienić ani ograniczyć. Możliwa jest zmiana hasła użytkownika. Aby to wykonać, wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).

CloudHosting Panel logowanie

Jeżeli aktywowałeś zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel, wpisz kod wygenerowany w Google Authenticator i Zaloguj się (Sprawdź: Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?).

Po zalogowaniu wybierz z górnego menu zakładkę BAZY DANYCH i kliknij opcję Wykaz baz danych (1).

CloudHosting Panel menu bazy danych wykaz baz danych

 

Zmiana hasła użytkownika bazy danych MariaDB

  • Kliknij w nazwę bazy danych MariaDB (1), dla której chcesz zmienić hasło.
  • CloudHosting Panel bazy danych wykaz mariadb kliknij

  • W formularzu edycji danych bazy wpisz dwukrotnie nowe hasło użytkownika (1) i zatwierdź zmianę przyciskiem Zapisz (2). Hasło powinno składać się z min. 8 znaków oraz zawierać przynajmniej jedną cyfrę lub znak specjalny, jedną wielką i jedną małą literę. Nie może zawierać polskich liter.
  • CloudHosting Panel bazy danych zmiana hasla mariadb

  • Prawidłowe zapisanie zmiany hasła użytkownika zostanie potwierdzone właściwym komunikatem.

 

Zmiana hasła użytkownika bazy danych PostgreSQL

  • Kliknij w nazwę bazy danych PostgreSQL (1), dla której chcesz zmienić hasło.
  • CloudHosting Panel bazy danych wykaz postgresql kliknij

  • W formularzu edycji danych bazy wpisz dwukrotnie nowe hasło użytkownika (1) i zatwierdź zmianę przyciskiem Zapisz (2). Hasło powinno składać się z min. 8 znaków oraz zawierać przynajmniej jedną cyfrę lub znak specjalny, jedną wielką i jedną małą literę. Nie może zawierać polskich liter.
  • CloudHosting Panel bazy danych zmiana hasla postgresql

  • Prawidłowe zapisanie zmiany hasła użytkownika zostanie potwierdzone właściwym komunikatem.

 

Zmiana hasła użytkownika bazy danych MongoDB

  • Kliknij w nazwę bazy danych MongoDB (1), dla której chcesz zmienić hasło.
  • CloudHosting Panel bazy danych wykaz mongodb kliknij

  • W formularzu edycji danych bazy wpisz dwukrotnie nowe hasło użytkownika (1) i zatwierdź zmianę przyciskiem Zapisz (2). Hasło powinno składać się z min. 8 znaków oraz zawierać przynajmniej jedną cyfrę lub znak specjalny, jedną wielką i jedną małą literę. Nie może zawierać polskich liter.
  • CloudHosting Panel bazy danych zmiana hasla mongodb

  • Prawidłowe zapisanie zmiany hasła użytkownika zostanie potwierdzone właściwym komunikatem.

UWAGA! Hasło użytkownika bazy danych niezbędne jest do nawiązania połączenia z bazą przez aplikacje, w których tworzone są strony internetowe. Jeśli hasło zostanie zmienione, należy pamiętać o jego zmianie również w plikach źródłowych strony. W przeciwnym razie na stronie wyświetlany będzie błąd połączenia z bazą danych.

Table of Contents