Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł

Czy jest obowiązek odnawiania ważności usług?

Usługi w nazwa.pl świadczone są na podstawie opłat wnoszonych tytułem ich uruchomienia (pierwszy okres abonamentowy) i odnowienia (w kolejnym okresie abonamentowym). Korzystanie z dowolnej usługi wymaga zgody na postanowienia zawarte w jej regulaminie.

Regulaminy wszystkich usług dostępne są na stronie https://www.nazwa.pl. Aby je wyświetlić, należy po wejściu na tę stronę i przejściu na sam jej dół, w sekcji CENTRUM POMOCY kliknąć w odnośnik Regulaminy.

Wyświetlona zostanie lista Dokumentów, wśród których najważniejsze są Ogólne Warunki Umów (1) oraz regulaminy poszczególnych usług (2). Po kliknięciu we właściwy odnośnik, wyświetlony zostanie dany regulamin.

Zgodnie z zapisami regulaminów, Klient zobowiązany jest do dokonywania terminowych wpłat za przedłużanie usług, aby móc z nich korzystać. W przypadku braku wpłaty za przedłużenie, usługa może zostać w pierwszej kolejności zablokowana, a następnie całkowicie usunięta z Panelu Klienta i systemu nazwa.pl.

Co więc w praktyce oznacza brak terminowej wpłaty? Jest to uzależnione od rodzaju usługi:

  • Usługa domeny przechodzi w status do usunięcia, z którego można ją przywrócić na określonych warunkach i do określonego terminu. W przypadku braku przywrócenia, adres domeny powraca do puli domen wolnych i może być ponownie zarejestrowany, także przez inną firmę lub osobę. W trakcie zablokowania, nie jest wyświetlana strona internetowa pod adresem domeny, nie działają też konta e-mail z nią związane.

  • WIĘCEJ INFORMACJI:   Przywracanie wygasłych domen
  • Usługa serwera: CloudHosting, CloudHosting WordPress, CloudHosting e-Sklep, VPS, jest tymczasowo blokowana. Nie jest możliwe zalogowanie się do serwera (SSH, FTP), ani zarządzanie nim. Nie działają również konta e-mail oraz strony na nim zamieszczone. W przypadku dalszego braku wpłaty za przedłużenie, usługa, po określonym w regulaminach czasie, jest całkowicie usuwana wraz ze wszystkimi, znajdującymi się na niej danymi. Po usunięciu usługi, nie ma możliwości odzyskania danych.
  • Usługa poczty CloudMail, podobnie jak serwery hostingowe, jest tymczasowo blokowana. Nie jest możliwe zarządzanie nią, ani logowanie się do kont e-mail na niej utworzonych. W przypadku dalszego braku wpłaty za przedłużenie, jest całkowicie usuwana wraz z całą zawartością. Po jej usunięciu, nie ma możliwości odzyskania zawartości kont e-mail.

  • Usługa certyfikatu SSL przestaje funkcjonować. Strona zabezpieczona wygasłym certyfikatem będzie wyświetlana jako niebezpieczna. Może również nie być wcale wyświetlana; zależy to od rodzaju przeglądarki i sposobu traktowania przez nią wygasłych certyfikatów.

Table of Contents