-
- Zamówienie i aktywacja usługi
- Instalacja i korzystanie z programu Cloud Backup
- Instalacja aplikacji Cloud Backup w systemie macOS
- Instalacja aplikacji Cloud Backup w systemie Linux
- Kod jednorazowy
- Tworzenie kopii danych
- Zarządzanie utworzoną kopią danych
- Przywracanie danych z kopii Cloud Backup
- Harmonogram aktualizacji kopii danych
- Zarządzanie hasłem szyfrowania danych
- Historia wykonanych kopii
- Sprawdzanie poziomu wykorzystania usługi
- Wstrzymanie działania programu
- Dezinstalacja Cloud Backup
- Najczęstsze problemy pojawiające się podczas korzystania z Cloud Backup
- Cloud Backup - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
- Show all articles ( 1 ) Collapse Articles
-
-
- Co to jest domena (adres internetowy)?
- Dlaczego warto mieć domenę?
- Jakie są rodzaje domen?
- Jakie zasady obowiązują przy tworzeniu nazwy domeny?
- Jaka domena jest najlepsza dla mojej działalności?
- Jak zamówić domenę w nazwa.pl?
- Na jaki okres mogę zarejestrować domenę?
- Co się stanie, jeżeli zarejestrowanie domeny nie będzie możliwe?
- Ile czasu trwa uruchomienie domeny?
- Domeny polskie (NASK)
- Domeny globalne (ICANN)
- Domena europejska .eu (EURid)
- Oszustwa i nadużycia
- DNS Anycast jako usługa dodatkowa dla domen zarejestrowanych poza nazwa.pl
-
- Termin ważności domeny i jego przedłużenie
- Jak zaktualizować dane lub nazwę Abonenta domeny?
- Kim jest Abonent domeny?
- Kim jest Abonent domyślny?
- Czy mogę ukryć dane Abonenta w bazie WHOIS?
- Do czego służy przenoszenie domen pomiędzy kontami w Panelu Klienta?
- Jak mogę przenieść domenę pomiędzy Panelami Klienta (ze zmianą odbiorcy faktury)?
- Jak przenieść domenę, gdy znam login dotychczasowego Klienta?
- Jak przenieść domenę, gdy znam dane Abonenta?
- Cesja praw do domeny
- Transfer domeny do nazwa.pl
- Ochrona Danych Abonenta domen globalnych
- Dlaczego moja domena została zawieszona?
- Z czym wiąże się zawieszenie domeny globalnej?
- Przywracanie wygasłych domen
- Jak wygenerować wniosek o wydanie kodu authinfo?
- Kto jest prawnym dysponentem zarejestrowanej domeny?
- Na czym polega weryfikacja adresu e-mail Klienta i Abonenta?
- Show all articles ( 3 ) Collapse Articles
-
- Zmiana delegacji domeny
- Jak uruchomić na serwerze domenę zarejestrowaną poza nazwa.pl?
- Co to jest parkowanie domeny?
- Jak przekierować domenę na hosting w nazwa.pl?
- Jak przekierować domenę na pakiet pocztowy w nazwa.pl?
- Jak przekierować domenę na zewnętrzny adres IP?
- Jak przekierować domenę na adres URL (adres WWW)?
- Jak zmienić konfigurację dla wielu domen jednocześnie?
- Po jakim czasie działają zmiany w konfiguracji domeny?
- Ustawienia Zaawansowane domeny
- Jak ustawić strefę DNS u swojego rejestratora aby korzystać z hostingu w nazwa.pl?
- Jak włączyć ręczną konfigurację strefy DNS domeny zarejestrowanej w nazwa.pl?
- Dostęp do strony WWW po zmianie adresu IP i bez czekania na propagację zmian w DNS
- Skonfiguruj swoją domenę do pracy z Google Search Console
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą domen
- Co to jest domena (adres internetowy)?
- Dlaczego warto mieć domenę?
- Jakie są rodzaje domen?
- Jakie zasady obowiązują przy tworzeniu nazwy domeny?
- Jaka domena jest najlepsza dla mojej działalności?
- Jak zamówić domenę w nazwa.pl?
- Na jaki okres mogę zarejestrować domenę?
- Co się stanie, jeżeli zarejestrowanie domeny nie będzie możliwe?
- Ile czasu trwa uruchomienie domeny?
- Domeny polskie (NASK)
- Domeny globalne (ICANN)
- Domena europejska .eu (EURid)
- Oszustwa i nadużycia
- DNS Anycast jako usługa dodatkowa dla domen zarejestrowanych poza nazwa.pl
- Termin ważności domeny i jego przedłużenie
- Jak zaktualizować dane lub nazwę Abonenta domeny?
- Kim jest Abonent domeny?
- Kim jest Abonent domyślny?
- Czy mogę ukryć dane Abonenta w bazie WHOIS?
- Do czego służy przenoszenie domen pomiędzy kontami w Panelu Klienta?
- Jak mogę przenieść domenę pomiędzy Panelami Klienta (ze zmianą odbiorcy faktury)?
- Jak przenieść domenę, gdy znam login dotychczasowego Klienta?
- Jak przenieść domenę, gdy znam dane Abonenta?
- Cesja praw do domeny
- Transfer domeny do nazwa.pl
- Ochrona Danych Abonenta domen globalnych
- Dlaczego moja domena została zawieszona?
- Z czym wiąże się zawieszenie domeny globalnej?
- Przywracanie wygasłych domen
- Jak wygenerować wniosek o wydanie kodu authinfo?
- Kto jest prawnym dysponentem zarejestrowanej domeny?
- Na czym polega weryfikacja adresu e-mail Klienta i Abonenta?
- Zmiana delegacji domeny
- Jak uruchomić na serwerze domenę zarejestrowaną poza nazwa.pl?
- Co to jest parkowanie domeny?
- Jak przekierować domenę na hosting w nazwa.pl?
- Jak przekierować domenę na pakiet pocztowy w nazwa.pl?
- Jak przekierować domenę na zewnętrzny adres IP?
- Jak przekierować domenę na adres URL (adres WWW)?
- Jak zmienić konfigurację dla wielu domen jednocześnie?
- Po jakim czasie działają zmiany w konfiguracji domeny?
- Ustawienia Zaawansowane domeny
- Jak ustawić strefę DNS u swojego rejestratora aby korzystać z hostingu w nazwa.pl?
- Jak włączyć ręczną konfigurację strefy DNS domeny zarejestrowanej w nazwa.pl?
- Dostęp do strony WWW po zmianie adresu IP i bez czekania na propagację zmian w DNS
- Skonfiguruj swoją domenę do pracy z Google Search Console
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą domen
- Show all articles ( 32 ) Collapse Articles
-
-
-
- Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych
- Konfiguracja macOS Mail
- Konfiguracja iPhone Mail
- Konfiguracja konta e-mail na Androidzie
- Konfiguracja Microsoft Outlook
- Konfiguracja eM Client
- Konfiguracja Windows Live Mail
- Konfiguracja Mozilla Thunderbird
- Konfiguracja Claws Mail
- Konfiguracja The Bat!
- Konfiguracja konta e-mail w Gmail
- Konfiguracja Poczty Windows 10
- Jaki rodzaj serwera poczty przychodzącej wybrać (IMAP czy POP3)?
-
- Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?
- Jak zwiększyć pojemność skrzynki e-mail?
- Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail?
- Jak dodać alias i przekierowanie poczty?
- Konfiguracja filtrów antyspamowych
- Autoresponder - co to jest i jak go ustawić?
- Usuwanie skrzynki e-mail z serwera
- Jak włączyć monitor zajętości konta e-mail?
- Zmiana domeny skrzynki e-mail
- Blokowanie i odblokowywanie skrzynki e-mail
-
- Zasady logowania do Cloud Mail
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Jak utworzyć autoresponder do konta e-mail?
- Jak utworzyć przekierowanie e-mail?
- Zarządzanie Tożsamościami
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e-mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e-mail?
- Zmiana hasła do skrzynki e-mail za pomocą Cloud Mail
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Zapisywanie wiadomości jako .eml
- Import kontaktów do Cloud Mail
-
- Serwery pocztowe CloudMail
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić?
- Migracja poczty e-mail z zewnętrznego serwera
- Przenoszenie zawartości kont e-mail pomiędzy serwerami nazwa.pl
- Listy dyskusyjne - tworzenie, obsługa
- Przywracanie wiadomości e-mail z kopii bezpieczeństwa (backup)
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą poczty e-mail
- Brak możliwości odbioru wiadomości e-mail z załącznikiem
-
- Co to jest zabezpieczenie 2FA?
- Dlaczego należy korzystać z zabezpieczenia 2FA?
- W jaki sposób zabezpieczenie 2FA chroni dostęp do poczty e-mail?
- Jak aktywować zabezpieczenie 2FA dla poczty w nazwa.pl?
- Jak włączyć zabezpieczenie 2FA dla konta e-mail w nazwa.pl?
- Jak zalogować się do Cloud Mail przy włączonym zabezpieczeniu 2FA (SMS/Google Authenticator)?
- Jak działa zabezpieczenie 2FA w przypadku korzystania z konta e-mail w programie pocztowym (połączenia przez IMAP4/POP3/SMTP)?
- Jak sprawdzić, które konta e-mail mają aktywne zabezpieczenie 2FA?
- Płatności za korzystanie z zabezpieczenia 2FA
- Zarządzanie adresami IP autoryzowanymi dla połączeń do skrzynki e-mail przez IMAP i POP3
- Jak często wysyłane są wiadomości SMS w usłudze Zabezpieczenie 2FA dla poczty e-mail?
- Jak długo ważny jest kod z aplikacji Google Authenticator?
- Rozwiązywanie problemów z logowaniem ze względu na nieprawidłowy kod z aplikacji Google Authenticator
- Jak zresetować ustawienia zabezpieczenia 2FA za pomocą aplikacji Google Authenticator?
- Przenoszenie ustawień zabezpieczenia 2FA z aplikacji Google Authenticator na nowe urządzenie
- Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych
- Konfiguracja macOS Mail
- Konfiguracja iPhone Mail
- Konfiguracja konta e-mail na Androidzie
- Konfiguracja Microsoft Outlook
- Konfiguracja eM Client
- Konfiguracja Windows Live Mail
- Konfiguracja Mozilla Thunderbird
- Konfiguracja Claws Mail
- Konfiguracja The Bat!
- Konfiguracja konta e-mail w Gmail
- Konfiguracja Poczty Windows 10
- Jaki rodzaj serwera poczty przychodzącej wybrać (IMAP czy POP3)?
- Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?
- Jak zwiększyć pojemność skrzynki e-mail?
- Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail?
- Jak dodać alias i przekierowanie poczty?
- Konfiguracja filtrów antyspamowych
- Autoresponder - co to jest i jak go ustawić?
- Usuwanie skrzynki e-mail z serwera
- Jak włączyć monitor zajętości konta e-mail?
- Zmiana domeny skrzynki e-mail
- Blokowanie i odblokowywanie skrzynki e-mail
- Zasady logowania do Cloud Mail
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Jak utworzyć autoresponder do konta e-mail?
- Jak utworzyć przekierowanie e-mail?
- Zarządzanie Tożsamościami
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e-mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e-mail?
- Zmiana hasła do skrzynki e-mail za pomocą Cloud Mail
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Zapisywanie wiadomości jako .eml
- Import kontaktów do Cloud Mail
- Serwery pocztowe CloudMail
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić?
- Migracja poczty e-mail z zewnętrznego serwera
- Przenoszenie zawartości kont e-mail pomiędzy serwerami nazwa.pl
- Listy dyskusyjne - tworzenie, obsługa
- Przywracanie wiadomości e-mail z kopii bezpieczeństwa (backup)
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą poczty e-mail
- Brak możliwości odbioru wiadomości e-mail z załącznikiem
- Co to jest zabezpieczenie 2FA?
- Dlaczego należy korzystać z zabezpieczenia 2FA?
- W jaki sposób zabezpieczenie 2FA chroni dostęp do poczty e-mail?
- Jak aktywować zabezpieczenie 2FA dla poczty w nazwa.pl?
- Jak włączyć zabezpieczenie 2FA dla konta e-mail w nazwa.pl?
- Jak zalogować się do Cloud Mail przy włączonym zabezpieczeniu 2FA (SMS/Google Authenticator)?
- Jak działa zabezpieczenie 2FA w przypadku korzystania z konta e-mail w programie pocztowym (połączenia przez IMAP4/POP3/SMTP)?
- Jak sprawdzić, które konta e-mail mają aktywne zabezpieczenie 2FA?
- Płatności za korzystanie z zabezpieczenia 2FA
- Zarządzanie adresami IP autoryzowanymi dla połączeń do skrzynki e-mail przez IMAP i POP3
- Jak często wysyłane są wiadomości SMS w usłudze Zabezpieczenie 2FA dla poczty e-mail?
- Jak długo ważny jest kod z aplikacji Google Authenticator?
- Rozwiązywanie problemów z logowaniem ze względu na nieprawidłowy kod z aplikacji Google Authenticator
- Jak zresetować ustawienia zabezpieczenia 2FA za pomocą aplikacji Google Authenticator?
- Przenoszenie ustawień zabezpieczenia 2FA z aplikacji Google Authenticator na nowe urządzenie
- Show all articles ( 45 ) Collapse Articles
-
-
-
- Co to jest serwer WWW?
- Jak mogę zamówić serwer WWW?
- Zarządzanie hostingiem
- Zmiana rodzaju serwera
- Wizytówka internetowa
- W jaki sposób aktywować Wizytówkę?
- Czy serwer posiada własny adres IP?
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla serwera CloudHosting?
- WinSCP – konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Total Commander - konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Jak wgrać pliki na serwer?
- Konta FTP
- Własne strony błędów (np. 404)
- Co to jest SSH i do czego służy?
- Konto SSH
- Utrata hasła do serwera CloudHosting
- Jak przywrócić CloudHosting z backupu?
- Jak umieścić kilka stron na jednym serwerze?
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych dla serwera
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze?
- Jak utworzyć subdomenę na serwerze CloudHosting?
- CDN nazwa.pl na serwerach CloudHosting
- Optymalizacja obrazów (Konwersja do WebP)
- Usługi IT
- Show all articles ( 10 ) Collapse Articles
-
- Co to są bazy danych?
- Dodawanie bazy danych na serwerze
- Zarządzanie użytkownikami baz danych
- Zarządzanie bazą danych
- Obsługa starszych wersji baz danych
- Przywrócenie bazy danych z zabezpieczonej kopii
- phpMyAdmin
- phpPgAdmin
- Bazy danych Redis i Memcached - podstawowa konfiguracja
- Konfiguracja Memcached w popularnych systemach CMS
- Konfiguracja Redis w popularnych systemach CMS
- Bazy danych MongoDB
-
- Ustawienia serwera
- Zmiana wersji PHP na serwerze
- Technologia Node.js
- Composer na serwerach CloudHosting
- WP-CLI na serwerach CloudHosting
- Harmonogramy zadań (CRON)
- Katalogi zabezpieczone hasłem
- mod_rewrite
- Jak zmienić wartość max_input_vars?
- Web Application Firewall
- Czym jest certyfikat SSL i jak go uruchomić?
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze CloudHosting?
- Określanie liczby plików na serwerze
- Kod autoryzujący w Panelu Klienta
- Repozytoria Git i SVN
- Uruchomienie CMS WordPress na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Samodzielna instalacja CMS WordPress na serwerze
- Uruchomienie sklepu PrestaShop na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Instalacja PrestaShop na serwerze CloudHosting
- Serwer HTTP - kody odpowiedzi
- Serwer HTTP - kody powodzenia (2xx)
- Serwer HTTP - kody przekierowania (3xx)
- Serwer HTTP - kody błędów aplikacji użytkownika (4xx)
- Serwer HTTP - błędy niepowodzenia (5xx)
- Kody diagnostyczne serwera WWW
- Błąd 500 Internal Server Error - dlaczego się pojawia?
- Ustawienie Reverse DNS (PTR) dla dedykowanego adresu IP
- Jak wykonać komendę ping i tracert na komputerze z systemem Windows?
- Jak sprawdzić adres IP połączenia internetowego, z którego korzystam?
- Jak korzystając z .htaccess zablokować szkodliwym botom dostęp do strony WWW?
- Show all articles ( 15 ) Collapse Articles
-
- Backup, czyli kopia zapasowa danych
- Systemowa kopia bezpieczeństwa a Kopia zapasowa danych
- Charakterystyka usługi Kopia zapasowa danych
- Rozpoczęcie korzystania z usługi Kopia zapasowa danych
- Tworzenie kopii zapasowej na żądanie
- Planowanie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych
- Modyfikacja harmonogramu wykonywania Kopii zapasowej danych
- Wykaz Kopii zapasowych danych
- Dlaczego kopia zapasowa danych ma inny rozmiar niż dane źródłowe?
- Historia operacji dotyczących Kopii zapasowych danych
- Jak przywrócić dane z kopii zapasowej?
- Przywracanie plików strony WWW z kopii zapasowej
- Przywracanie baz danych z Kopii zapasowej
- Przywracanie zawartości kont e-mail z kopii zapasowej
- Jak utworzyć harmonogram wykonywania kopii baz danych co 2 godziny, a plików na FTP i kont e-mail raz na dobę?
- Jak przywrócić zawartość konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak dograć brakującą zawartość wybranego konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp przez FTP do plików strony WWW znajdujących się w kopii zapasowej?
- W jaki sposób nadpisać pliki na FTP danymi z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp do bazy danych po przywróceniu jej z kopii zapasowej?
- W jaki sposób wgrać przywróconą z kopii bazę danych na serwer?
- Jak zmienić datę końcowego terminu przechowywania kopii?
- Dlaczego nie mogę wykonać żadnych operacji w zakładce BACKUP?
- Jak usunąć zbędną kopię zapasową?
- Jak sprawdzić, ile miejsca na dysku zajmują kopie zapasowe?
- Jak mogę sprawdzić postęp wykonywania kopii zapasowej?
- Show all articles ( 11 ) Collapse Articles
-
- Jak utworzyć harmonogram wykonywania kopii baz danych co 2 godziny, a plików na FTP i kont e-mail raz na dobę?
- Jak przywrócić zawartość konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak dograć brakującą zawartość wybranego konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp przez FTP do plików strony WWW znajdujących się w kopii zapasowej?
- W jaki sposób nadpisać pliki na FTP danymi z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp do bazy danych po przywróceniu jej z kopii zapasowej?
- W jaki sposób wgrać przywróconą z kopii bazę danych na serwer?
- Jak zmienić datę końcowego terminu przechowywania kopii?
- Dlaczego nie mogę wykonać żadnych operacji w zakładce BACKUP?
- Jak usunąć zbędną kopię zapasową?
- Jak sprawdzić, ile miejsca na dysku zajmują kopie zapasowe?
- Jak mogę sprawdzić postęp wykonywania kopii zapasowej?
-
- Backup, czyli kopia zapasowa danych
- Systemowa kopia bezpieczeństwa a Kopia zapasowa danych
- Charakterystyka usługi Kopia zapasowa danych
- Rozpoczęcie korzystania z usługi Kopia zapasowa danych
- Tworzenie kopii zapasowej na żądanie
- Planowanie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych
- Modyfikacja harmonogramu wykonywania Kopii zapasowej danych
- Wykaz Kopii zapasowych danych
- Dlaczego kopia zapasowa danych ma inny rozmiar niż dane źródłowe?
- Historia operacji dotyczących Kopii zapasowych danych
- Jak przywrócić dane z kopii zapasowej?
- Przywracanie plików strony WWW z kopii zapasowej
- Przywracanie baz danych z Kopii zapasowej
- Przywracanie zawartości kont e-mail z kopii zapasowej
- Co to jest serwer WWW?
- Jak mogę zamówić serwer WWW?
- Zarządzanie hostingiem
- Zmiana rodzaju serwera
- Wizytówka internetowa
- W jaki sposób aktywować Wizytówkę?
- Czy serwer posiada własny adres IP?
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla serwera CloudHosting?
- WinSCP – konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Total Commander - konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Jak wgrać pliki na serwer?
- Konta FTP
- Własne strony błędów (np. 404)
- Co to jest SSH i do czego służy?
- Konto SSH
- Utrata hasła do serwera CloudHosting
- Jak przywrócić CloudHosting z backupu?
- Jak umieścić kilka stron na jednym serwerze?
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych dla serwera
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze?
- Jak utworzyć subdomenę na serwerze CloudHosting?
- CDN nazwa.pl na serwerach CloudHosting
- Optymalizacja obrazów (Konwersja do WebP)
- Usługi IT
- Co to są bazy danych?
- Dodawanie bazy danych na serwerze
- Zarządzanie użytkownikami baz danych
- Zarządzanie bazą danych
- Obsługa starszych wersji baz danych
- Przywrócenie bazy danych z zabezpieczonej kopii
- phpMyAdmin
- phpPgAdmin
- Bazy danych Redis i Memcached - podstawowa konfiguracja
- Konfiguracja Memcached w popularnych systemach CMS
- Konfiguracja Redis w popularnych systemach CMS
- Bazy danych MongoDB
- Obciążenie hostingu
- Obciążenie serwera WWW
- Obciążenie serwera poczty
- Obciążenie baz danych
- Statystyki odwiedzin WWW
- Wykorzystanie dysku
- Logi serwera
- Ustawienia serwera
- Zmiana wersji PHP na serwerze
- Technologia Node.js
- Composer na serwerach CloudHosting
- WP-CLI na serwerach CloudHosting
- Harmonogramy zadań (CRON)
- Katalogi zabezpieczone hasłem
- mod_rewrite
- Jak zmienić wartość max_input_vars?
- Web Application Firewall
- Czym jest certyfikat SSL i jak go uruchomić?
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze CloudHosting?
- Określanie liczby plików na serwerze
- Kod autoryzujący w Panelu Klienta
- Repozytoria Git i SVN
- Uruchomienie CMS WordPress na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Samodzielna instalacja CMS WordPress na serwerze
- Uruchomienie sklepu PrestaShop na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Instalacja PrestaShop na serwerze CloudHosting
- Serwer HTTP - kody odpowiedzi
- Serwer HTTP - kody powodzenia (2xx)
- Serwer HTTP - kody przekierowania (3xx)
- Serwer HTTP - kody błędów aplikacji użytkownika (4xx)
- Serwer HTTP - błędy niepowodzenia (5xx)
- Kody diagnostyczne serwera WWW
- Błąd 500 Internal Server Error - dlaczego się pojawia?
- Ustawienie Reverse DNS (PTR) dla dedykowanego adresu IP
- Jak wykonać komendę ping i tracert na komputerze z systemem Windows?
- Jak sprawdzić adres IP połączenia internetowego, z którego korzystam?
- Jak korzystając z .htaccess zablokować szkodliwym botom dostęp do strony WWW?
- Backup, czyli kopia zapasowa danych
- Systemowa kopia bezpieczeństwa a Kopia zapasowa danych
- Charakterystyka usługi Kopia zapasowa danych
- Rozpoczęcie korzystania z usługi Kopia zapasowa danych
- Tworzenie kopii zapasowej na żądanie
- Planowanie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych
- Modyfikacja harmonogramu wykonywania Kopii zapasowej danych
- Wykaz Kopii zapasowych danych
- Dlaczego kopia zapasowa danych ma inny rozmiar niż dane źródłowe?
- Historia operacji dotyczących Kopii zapasowych danych
- Jak przywrócić dane z kopii zapasowej?
- Przywracanie plików strony WWW z kopii zapasowej
- Przywracanie baz danych z Kopii zapasowej
- Przywracanie zawartości kont e-mail z kopii zapasowej
- Jak utworzyć harmonogram wykonywania kopii baz danych co 2 godziny, a plików na FTP i kont e-mail raz na dobę?
- Jak przywrócić zawartość konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak dograć brakującą zawartość wybranego konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp przez FTP do plików strony WWW znajdujących się w kopii zapasowej?
- W jaki sposób nadpisać pliki na FTP danymi z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp do bazy danych po przywróceniu jej z kopii zapasowej?
- W jaki sposób wgrać przywróconą z kopii bazę danych na serwer?
- Jak zmienić datę końcowego terminu przechowywania kopii?
- Dlaczego nie mogę wykonać żadnych operacji w zakładce BACKUP?
- Jak usunąć zbędną kopię zapasową?
- Jak sprawdzić, ile miejsca na dysku zajmują kopie zapasowe?
- Jak mogę sprawdzić postęp wykonywania kopii zapasowej?
- CloudHosting Pay-Per-Use
- Aktywacja dedykowanego adresu IP lokalizowanego geograficznie
- Dodatkowa przestrzeń dyskowa dla serwera
- Automatyczna konwersja obrazów do formatu WebP
- Obsługa starszych wersji PHP
- ReverseDNS dla dedykowanego adresu IP lokalizowanego geograficznie
- Serwer pocztowy XL/XXL
- Show all articles ( 92 ) Collapse Articles
-
-
-
- Dodawanie instalacji WordPress
- Logowanie do Administracji WordPress’a
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting WordPress
- Co to jest cache Memcached?
- Jak skorzystać z cache Memcached w aplikacji WordPress?
- Co to jest cache Redis?
- Jak skorzystać z cache Redis w aplikacji WordPress?
- Odzyskiwanie hasła do instalacji WordPress dla zaawansowanych
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting WordPress
- Composer na serwerach CloudHosting WordPress
- WP-CLI na serwerach CloudHosting WordPress
- Konfiguracja WordPress'a za pomocą modyfikacji wp-config.php
- Diagnostyka zapytań do bazy danych w WordPressie
- Jak zablokować plik xmlrpc.php w WordPressie?
- Zabezpieczenie formularza w WordPress’ie za pomocą ochrony reCaptcha
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting WordPress
- Show all articles ( 1 ) Collapse Articles
-
- Co to jest CloudHosting WordPress i jak mogę go zamówić?
- Zarządzanie usługą CloudHosting WordPress
- Zmiana rodzaju serwera CloudHosting WordPress
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting WordPress?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting WordPress?
- Utrata hasła do serwera CloudHosting WordPress
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwer CloudHosting WordPress
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting WordPress?
- Jak zmienić domenę strony opartej na WordPress?
- Jak przywrócić CloudHosting WordPress z backupu?
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting WordPress
- Co to jest CloudHosting WordPress i jak mogę go zamówić?
- Zarządzanie usługą CloudHosting WordPress
- Zmiana rodzaju serwera CloudHosting WordPress
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting WordPress?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting WordPress?
- Utrata hasła do serwera CloudHosting WordPress
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwer CloudHosting WordPress
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting WordPress?
- Jak zmienić domenę strony opartej na WordPress?
- Jak przywrócić CloudHosting WordPress z backupu?
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting WordPress
- Dodawanie instalacji WordPress
- Logowanie do Administracji WordPress’a
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting WordPress
- Co to jest cache Memcached?
- Jak skorzystać z cache Memcached w aplikacji WordPress?
- Co to jest cache Redis?
- Jak skorzystać z cache Redis w aplikacji WordPress?
- Odzyskiwanie hasła do instalacji WordPress dla zaawansowanych
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting WordPress
- Composer na serwerach CloudHosting WordPress
- WP-CLI na serwerach CloudHosting WordPress
- Konfiguracja WordPress'a za pomocą modyfikacji wp-config.php
- Diagnostyka zapytań do bazy danych w WordPressie
- Jak zablokować plik xmlrpc.php w WordPressie?
- Zabezpieczenie formularza w WordPress’ie za pomocą ochrony reCaptcha
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting WordPress
- Show all articles ( 12 ) Collapse Articles
-
-
-
- Tworzenie dodatkowego sklepu internetowego
- Logowanie do Administracji PrestaShop
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Co to jest cache Memcached i jak z niego skorzystać?
- Co to jest cache Redis i jak z niego skorzystać?
- Odzyskiwanie hasła do instalacji PrestaShop dla zaawansowanych
- Zaawansowana konfiguracja SMTP w PrestaShop
- Aktualizacja aplikacji PrestaShop na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting e-Sklep
- Zabezpieczenie formularza w PrestaShop za pomocą ochrony reCaptcha
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting e-Sklep
-
- Co to jest e-Sklep Internetowy i jak mogę go zamówić?
- Jakie oprogramowanie obsługuje e-Sklep Internetowy?
- Zmiana rodzaju serwera e-Sklep Internetowy
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting e-Sklep?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting e-Sklep?
- Utrata hasła do serwera CloudHosting e-Sklep
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwery CloudHosting e-Sklep
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting e-Sklep?
- Jak przywrócić CloudHosting e-Sklep z backupu?
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting e-Sklep
- Co to jest e-Sklep Internetowy i jak mogę go zamówić?
- Jakie oprogramowanie obsługuje e-Sklep Internetowy?
- Zmiana rodzaju serwera e-Sklep Internetowy
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting e-Sklep?
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting e-Sklep?
- Utrata hasła do serwera CloudHosting e-Sklep
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwery CloudHosting e-Sklep
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting e-Sklep?
- Jak przywrócić CloudHosting e-Sklep z backupu?
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting e-Sklep
- Tworzenie dodatkowego sklepu internetowego
- Logowanie do Administracji PrestaShop
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Co to jest cache Memcached i jak z niego skorzystać?
- Co to jest cache Redis i jak z niego skorzystać?
- Odzyskiwanie hasła do instalacji PrestaShop dla zaawansowanych
- Zaawansowana konfiguracja SMTP w PrestaShop
- Aktualizacja aplikacji PrestaShop na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting e-Sklep
- Zabezpieczenie formularza w PrestaShop za pomocą ochrony reCaptcha
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting e-Sklep
- Show all articles ( 6 ) Collapse Articles
-
-
-
- Co to jest serwer VPS i jak go zamówić?
- VPS z Windows Server
- Konfiguracja firewalla w systemie Windows Server Standard 2012 dla usługi RDP
- Logowanie do serwera VPS z systemem Linux
- Jak sprawdzić port połączenia SSH w systemie Linux?
- Panel Zarządzania serwerem VPS z systemem Linux
- Zmiana dystrybucji systemu operacyjnego Linux na serwerze VPS
- Zmiana parametrów serwera VPS
- Jak na serwerze VPS z systemem Linux zainstalować LAMP – Linux, Apache, MySQL i PHP?
- Zmiana hasła konta root na serwerze VPS z systemem Linux
- Dodatkowy adres IP dla serwera VPS
- Reverse DNS dla serwera VPS
- Jak sprawdzić, czy adres IP nie jest blokowany na serwerze VPS z systemem Linux?
-
- Czym jest i jak zalogować się do DirectAdmin?
- Jak utworzyć pakiet Resellera w DirectAdmin?
- Jak założyć konto Użytkownika w DirectAdmin?
- Jak założyć konto pocztowe w DirectAdmin?
- Jak utworzyć, przeglądać i przywracać kopie zapasowe (backup) w DirectAdmin?
- Tworzenie baz danych w DirectAdmin
- Jak w DirectAdmin zainstalować certyfikat SSL?
- Resetowanie hasła dostępu do DirectAdmin
- Co to jest serwer VPS i jak go zamówić?
- VPS z Windows Server
- Konfiguracja firewalla w systemie Windows Server Standard 2012 dla usługi RDP
- Logowanie do serwera VPS z systemem Linux
- Jak sprawdzić port połączenia SSH w systemie Linux?
- Panel Zarządzania serwerem VPS z systemem Linux
- Zmiana dystrybucji systemu operacyjnego Linux na serwerze VPS
- Zmiana parametrów serwera VPS
- Jak na serwerze VPS z systemem Linux zainstalować LAMP – Linux, Apache, MySQL i PHP?
- Zmiana hasła konta root na serwerze VPS z systemem Linux
- Dodatkowy adres IP dla serwera VPS
- Reverse DNS dla serwera VPS
- Jak sprawdzić, czy adres IP nie jest blokowany na serwerze VPS z systemem Linux?
- Czym jest i jak zalogować się do DirectAdmin?
- Jak utworzyć pakiet Resellera w DirectAdmin?
- Jak założyć konto Użytkownika w DirectAdmin?
- Jak założyć konto pocztowe w DirectAdmin?
- Jak utworzyć, przeglądać i przywracać kopie zapasowe (backup) w DirectAdmin?
- Tworzenie baz danych w DirectAdmin
- Jak w DirectAdmin zainstalować certyfikat SSL?
- Resetowanie hasła dostępu do DirectAdmin
- Show all articles ( 6 ) Collapse Articles
-
-
-
- Co to jest certyfikat SSL i do czego służy?
- Korzyści ze stosowania certyfikatu SSL
- Różnice między szyfrowaniem RSA i ECDSA
- Sposoby walidacji certyfikatów SSL
- Jak rozpoznać czy połączenie z serwerem jest szyfrowane?
- Co to jest certyfikat Wildcard?
- Kto jest wystawcą mojego certyfikatu?
- Jakie są przewagi certyfikatów komercyjnych nad bezpłatnymi?
- Certyfikat pośredni Root CA
- Czy można przenosić certyfikat SSL między serwerami?
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze?
- Dlaczego moja strona nie jest zabezpieczona "kłódeczką"?
- Unieważnienie działania certyfikatu w trakcie okresu jego ważności (revoke)
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą certyfikatów SSL
-
- Jak zamówić certyfikat SSL?
- Wymagania techniczne przy instalacji certyfikatu SSL
- Klucz prywatny i klucz publiczny
- Jaki jest czas wystawienia certyfikatu SSL?
- Co to jest walidacja certyfikatu SSL i jak przebiega?
- Na jaki okres można zamówić certyfikat SSL?
- Czy można zamówić certyfikat SSL dla domen IDN (z polską literą)?
- Co to jest certyfikat SSL i do czego służy?
- Korzyści ze stosowania certyfikatu SSL
- Różnice między szyfrowaniem RSA i ECDSA
- Sposoby walidacji certyfikatów SSL
- Jak rozpoznać czy połączenie z serwerem jest szyfrowane?
- Co to jest certyfikat Wildcard?
- Kto jest wystawcą mojego certyfikatu?
- Jakie są przewagi certyfikatów komercyjnych nad bezpłatnymi?
- Certyfikat pośredni Root CA
- Czy można przenosić certyfikat SSL między serwerami?
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze?
- Dlaczego moja strona nie jest zabezpieczona "kłódeczką"?
- Unieważnienie działania certyfikatu w trakcie okresu jego ważności (revoke)
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą certyfikatów SSL
- Jak zamówić certyfikat SSL?
- Wymagania techniczne przy instalacji certyfikatu SSL
- Klucz prywatny i klucz publiczny
- Jaki jest czas wystawienia certyfikatu SSL?
- Co to jest walidacja certyfikatu SSL i jak przebiega?
- Na jaki okres można zamówić certyfikat SSL?
- Czy można zamówić certyfikat SSL dla domen IDN (z polską literą)?
- Na czym polega odnowienie certyfikatu SSL?
- Na jaki okres można odnowić certyfikat SSL?
- Show all articles ( 8 ) Collapse Articles
-
-
-
- Kiedy otrzymam fakturę za opłaconą usługę?
- Kiedy otrzymam przypomnienie o wygasaniu usług?
- Co zawiera przypomnienie o wygasaniu usług?
- Gdzie znajdę aktualny cennik usług?
- Jaki jest czas księgowania wpłat?
- Jak zmienić dane do faktury?
- Czy dane do faktury muszą być takie jak dane właściciela usługi?
- Co to jest konto nadpłat?
- W jaki sposób można dokonać płatności przelewem?
- Jak rozliczyć płatność on-line (karta, szybki przelew)?
- Moje subskrypcje
- Jak sprawdzić historię moich płatności?
- Czy można wystawić fakturę VAT na dane Abonenta domeny?
- Chcę otrzymać wydrukowaną (papierową) fakturę VAT
- Jak rozliczyć płatność za zamówioną dodatkową usługę?
- Jak wypłacić środki zgromadzone w Programie Partnerskim?
- Jak zrezygnować z wysyłki papierowej proformy?
- Jak zmienić płatnika usługi (przeniesienie usługi między Panelami Klienta)?
- Jak wygenerować duplikat faktury VAT?
- Czy można dokonać zmianę daty terminu płatności za usługę?
- Jak przyspieszyć wznowienie usługi opłaconej po terminie?
- Czy jest obowiązek odnawiania ważności usług?
- Show all articles ( 7 ) Collapse Articles
- Kiedy otrzymam fakturę za opłaconą usługę?
- Kiedy otrzymam przypomnienie o wygasaniu usług?
- Co zawiera przypomnienie o wygasaniu usług?
- Gdzie znajdę aktualny cennik usług?
- Jaki jest czas księgowania wpłat?
- Jak zmienić dane do faktury?
- Czy dane do faktury muszą być takie jak dane właściciela usługi?
- Co to jest konto nadpłat?
- W jaki sposób można dokonać płatności przelewem?
- Jak rozliczyć płatność on-line (karta, szybki przelew)?
- Moje subskrypcje
- Jak sprawdzić historię moich płatności?
- Czy można wystawić fakturę VAT na dane Abonenta domeny?
- Chcę otrzymać wydrukowaną (papierową) fakturę VAT
- Jak rozliczyć płatność za zamówioną dodatkową usługę?
- Jak wypłacić środki zgromadzone w Programie Partnerskim?
- Jak zrezygnować z wysyłki papierowej proformy?
- Jak zmienić płatnika usługi (przeniesienie usługi między Panelami Klienta)?
- Jak wygenerować duplikat faktury VAT?
- Czy można dokonać zmianę daty terminu płatności za usługę?
- Jak przyspieszyć wznowienie usługi opłaconej po terminie?
- Czy jest obowiązek odnawiania ważności usług?
- Konto Zaliczkowe w Panelu Klienta
- Konto Zaliczkowe w CloudHosting Panel
- Konto Voucher
- Show all articles ( 10 ) Collapse Articles
-
-
- Program Partnerski i Benefity
- Moje dane
- Konta Zaliczkowe
- Karty kredytowe i płatnicze
- Moje subskrypcje
- Moje usługi
- Zarządzanie usługami
- Przenoszenie usług
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
- Kod autoryzujący
- Komunikaty techniczne
- Jak odzyskać hasło do Panelu Klienta?
- Jak odzyskać dostęp do Panelu Klienta, jeżeli adres e-mail jest nieaktualny?
- Jak zmienić kontaktowy adres e-mail w Panelu Klienta?
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą Panelu Klienta
-
- Zasady logowania do Cloud Mail
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Jak utworzyć autoresponder do konta e‑mail?
- Jak utworzyć przekierowanie e‑mail?
- Zarządzanie Tożsamościami
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e‑mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e‑mail?
- Zmiana hasła do skrzynki e‑mail za pomocą Cloud Mail
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Zapisywanie wiadomości e‑mail w formie pliku .eml
- Import kontaktów do Cloud Mail
-
- Czym jest Kreator mini, midi, maxi i jak się do niego zalogować?
- Pierwsze uruchomienie strony w Kreatorze mini, midi, maxi
- Dodawanie i edycja stron i podstron
- Ustawienia wyglądu elementów strony
- Moduły i umieszczanie zaawansowanych treści na stronie
- Zarządzanie ustawieniami strony
- Dodatki do stron tworzonych w Kreatorze
-
- Czym jest Kreator WWW i jak się do niego zalogować?
- Jak zarządzać szablonami?
- Jak zarządzać modułami?
- Jak zarządzać sekcjami?
- Podstrony
- Ustawienia
- Strona błędu 404 i zaślepka (blackdown)
- Jak zapisać i opublikować wprowadzone zmiany?
- Jak zarządzać kalendarzem?
- Jak zarządzać sondami (pytaniami w ankietach)?
- Jak zarządzać newsami (aktualnościami)?
- Jak tworzyć i zmieniać ustawienia formularzy?
- Czym jest Kreator mini, midi, maxi i jak się do niego zalogować?
- Pierwsze uruchomienie strony w Kreatorze mini, midi, maxi
- Dodawanie i edycja stron i podstron
- Ustawienia wyglądu elementów strony
- Moduły i umieszczanie zaawansowanych treści na stronie
- Zarządzanie ustawieniami strony
- Dodatki do stron tworzonych w Kreatorze
- Show all articles ( 4 ) Collapse Articles
-
- Czym jest Kreator WWW i jak się do niego zalogować?
- Jak zarządzać szablonami?
- Jak zarządzać modułami?
- Jak zarządzać sekcjami?
- Podstrony
- Ustawienia
- Strona błędu 404 i zaślepka (blackdown)
- Jak zapisać i opublikować wprowadzone zmiany?
- Jak zarządzać kalendarzem?
- Jak zarządzać sondami (pytaniami w ankietach)?
- Jak zarządzać newsami (aktualnościami)?
- Jak tworzyć i zmieniać ustawienia formularzy?
- Program Partnerski i Benefity
- Moje dane
- Konta Zaliczkowe
- Karty kredytowe i płatnicze
- Moje subskrypcje
- Moje usługi
- Zarządzanie usługami
- Przenoszenie usług
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
- Kod autoryzujący
- Komunikaty techniczne
- Jak odzyskać hasło do Panelu Klienta?
- Jak odzyskać dostęp do Panelu Klienta, jeżeli adres e-mail jest nieaktualny?
- Jak zmienić kontaktowy adres e-mail w Panelu Klienta?
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą Panelu Klienta
- Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?
- Jak zalogować się do CloudHosting Panel?
- Powiadomienia monitora zajętości
- Opis poszczególnych funkcji CloudHosting Panelu
- How to log in to the CloudHosting Panel?
- Zasady logowania do Cloud Mail
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Jak utworzyć autoresponder do konta e‑mail?
- Jak utworzyć przekierowanie e‑mail?
- Zarządzanie Tożsamościami
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e‑mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e‑mail?
- Zmiana hasła do skrzynki e‑mail za pomocą Cloud Mail
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Zapisywanie wiadomości e‑mail w formie pliku .eml
- Import kontaktów do Cloud Mail
- Active.WWW - czym jest i jak się zalogować?
- Zarządzanie stronami
- Treść
- Wygląd
- Dodatki
- Użytkownicy i Grupy
- Moje preferencje
- Kopie bezpieczeństwa i przywracanie strony
- Zarządzanie usługą
- Czym jest Kreator WWW i jak się do niego zalogować?
- Jak zarządzać szablonami?
- Jak zarządzać modułami?
- Jak zarządzać sekcjami?
- Podstrony
- Ustawienia
- Strona błędu 404 i zaślepka (blackdown)
- Jak zapisać i opublikować wprowadzone zmiany?
- Jak zarządzać kalendarzem?
- Jak zarządzać sondami (pytaniami w ankietach)?
- Jak zarządzać newsami (aktualnościami)?
- Jak tworzyć i zmieniać ustawienia formularzy?
- Czym jest Kreator mini, midi, maxi i jak się do niego zalogować?
- Pierwsze uruchomienie strony w Kreatorze mini, midi, maxi
- Dodawanie i edycja stron i podstron
- Ustawienia wyglądu elementów strony
- Moduły i umieszczanie zaawansowanych treści na stronie
- Zarządzanie ustawieniami strony
- Dodatki do stron tworzonych w Kreatorze
- Show all articles ( 47 ) Collapse Articles
-
-
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
-
-
-
- Tworzenie infrastruktury wysokiej dostępności (High availability - HA)
- Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla usługi CDN nazwa.pl
- Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP usługi CDN nazwa.pl
- Konwersja obrazów do formatu webp i automatyczna zmiana ich wielkości
- Web Application Firewall (WAF) dla usługi CDN nazwa.pl
- Kompresja gzip i brotli
- Intrusion Prevention System (IPS) dla usługi CDN nazwa.pl
- Ustawianie indywidualnych nagłówków i czasów cache-control
- Dodatkowa pojemność cache
- Charakterystyka usługi CDN nazwa.pl
- Wymagania podstawowe przy korzystaniu z usługi CDN nazwa.pl
- Zamówienie usługi CDN nazwa.pl
- Pierwsze uruchomienie usługi CDN nazwa.pl
- Dodawanie domen do usługi CDN nazwa.pl
- Konfiguracja domeny korzystającej z DNS Anycast do pracy z CDN nazwa.pl
- Konfiguracja domeny niekorzystającej z DNS Anycast do pracy z CDN nazwa.pl
- Certyfikaty SSL dla domen korzystających z CDN nazwa.pl
- Tworzenie infrastruktury wysokiej dostępności (High availability - HA)
- Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla usługi CDN nazwa.pl
- Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP usługi CDN nazwa.pl
- Konwersja obrazów do formatu webp i automatyczna zmiana ich wielkości
- Web Application Firewall (WAF) dla usługi CDN nazwa.pl
- Kompresja gzip i brotli
- Intrusion Prevention System (IPS) dla usługi CDN nazwa.pl
- Ustawianie indywidualnych nagłówków i czasów cache-control
- Dodatkowa pojemność cache
- Statystyki CDN nazwa.pl
- Ustawienia dotyczące płatności za usługę CDN nazwa.pl
- Czyszczenie cache na żądanie
- Analiza logów usługi CDN nazwa.pl
- Komunikat błędu CDN zamiast oczekiwanej strony WWW
- Nagłówki CDN nazwa.pl
- Jak zweryfikować adres IP oryginalnego serwera?
- Weryfikacja adresu domeny głównej
- Weryfikacja poprawności odpowiedzi z oryginalnego serwera na zapytania o domenę główną
- Wdrożenie CDN nazwa.pl z zabezpieczeniem WAF
- Show all articles ( 12 ) Collapse Articles
Uruchomienie sklepu PrestaShop na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Pomoc
- CloudHosting
- Uruchomienie sklepu PrestaShop na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
Autoinstalator aplikacji w nazwa.pl – czym jest i jak z niego skorzystać?
Na serwerach nazwa.pl udostępniony jest Autoinstalator skryptów, który pozwala na zautomatyzowane uruchomienie bardzo wielu różnego rodzaju aplikacji webowych. Ilość aplikacji dostępnych w Autoinstalatorze zależy od opcji posiadanego serwera.
Sam Autoinstalator dostępny jest z poziomu panelu zarządzania serwerem CloudHosting Panel. Wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).
Po zalogowaniu przejdź do zakładki WWW I FTP i wybierz opcję Aplikacje (1).
Wyświetlone zostaną proponowane, najpopularniejsze dostępne aplikacje webowe. Jeśli aplikacja, którą chcesz zainstalować, znajduje się wśród nich, wystarczy kliknąć na jej ikonę, aby rozpocząć proces instalacji. Jeżeli natomiast wśród proponowanych aplikacji nie ma tej, którą chcesz zainstalować, kliknij na przycisk Przejdź do aplikacji (1) aby wyświetlić wszystkie dostępne opcje.
W nowej karcie przeglądarki wyświetlony zostanie panel aplikacji.
WAŻNE! Jeśli po naciśnięciu przycisku Przejdź do aplikacji nie zostanie otwarta nowa karta lub okno przeglądarki, sprawdź ustawienia jej i opcje blokowania wyskakujących okien. Zezwól stronie admin.nazwa.pl na ich wywołanie.
Po lewej stronie panelu aplikacji znajduje się lista tych dostępnych na serwerze, podzielona tematycznie, wg ich przeznaczenia, a powyżej listy, umieszczono pole wyszukiwania, dzięki któremu masz opcję sprawdzenia, czy poszukiwana aplikacja możliwa jest do zainstalowania.
W prawym górnym rogu znajdują się ikony, dzięki którym możliwe jest poruszanie się pomiędzy funkcjami Autoinstalatora:
- Przejdź do panelu sterowania – wyświetlenie głównej strony Autoinstalatora;
- WordPress Manager – zarządzanie zainstalowaną poprzez Autoinstalator aplikacją WordPress;
- Dema skryptu – wyświetlenie listy dostępnych wersji demonstracyjnych aplikacji, z podziałem na kategorie tematyczne;
- Ocena skryptu – lista ocen wskazanej aplikacji;
- Wszystkie instalacje – lista aplikacji aktualnie zainstalowanych na serwerze;
- Lista zadań – lista zadań wykonywanych w Autoinstalatorze;
- Edytuj ustawienia – wybór wersji językowej Autoinstalatora, określenia strefy czasowej i zaznaczenie sposobu sortowania domen przy instalacji;
- Backup i przywracanie – lista utworzonych kopii zapasowych aplikacji, z możliwością ich przywrócenia lub usunięcia;
- Ustawienia E-mail – edycja adresu służącego do otrzymywania powiadomień, a także wybór rodzaju powiadomień;
- Pomoc i obsługa techniczna – lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących Autoinstalatora;
- Wyloguj – wylogowanie z Autoinstalatora, powrót do CloudHosting Panelu.
W środkowej części znajduje się wykaz proponowanych, najczęściej używanych aplikacji, a powyżej nich, znajdują się trzy dodatkowe przyciski, które widoczne są wówczas, gdy przynajmniej jedna aplikacja została już wcześniej zainstalowana poprzez Autoinstalator:
- Instalacje – wykaz zainstalowanych aplikacji, zawierający link kierujący na stronę wykonaną w danej aplikacji, ikonę Admina, kierującą na adres logowania do zaplecza danej aplikacji, datę instalacji, wersję, a także ikony pozwalające na wykonanie backupu oraz usunięcie i edycję szczegółów danej aplikacji
- Przedawnione instalacje – wykaz aplikacji, które wymagają aktualizacji;
- Backupy – wykaz wykonanych kopii zapasowych.
Przygotowanie domeny do instalacji aplikacji
Przed rozpoczęciem instalacji aplikacji, należy zweryfikować ustawienia serwera i domeny, aby mogła ona zostać prawidłowo wykonana.
- Sprawdź w CloudHosting Panelu, czy na serwerze posiadasz wystarczającą powierzchnię dyskową (Sprawdź: Zarządzanie powierzchnią dyskową).
- Upewnij się, w CloudHosting Panelu, że na serwerze znajduje się wystarczająca ilość wolnego miejsca do utworzenia nowej bazy danych (Sprawdź: Wykorzystanie usługi).
- Zweryfikuj w Panelu Klienta czy domena została prawidłowo przekierowana na usługę serwera, a także czy od chwili ustawienia konfiguracji domeny minął czas jej propagacji (Sprawdź: Po jakim czasie działają zmiany w konfiguracji domeny?).
- Upewnij się, że domena została prawidłowo dodana do serwera w CloudHosting Panelu, a także czy zostało ustawione jej przekierowanie na prawidłowy katalog.
-
Ustaw przekierowanie domeny na katalog główny, aby w trakcie instalacji aplikacji utworzyć nowy katalog dla plików strony lub
-
utwórz nowy katalog na serwerze i przekieruj na niego domenę, aby aplikacja została zainstalowana w wybranym wcześniej folderze, bez konieczności tworzenia go w trakcie instalacji aplikacji
UWAGA! Jeżeli domena, pod którą ma być dostępna strona, jest obecnie przekierowana na aplikację Wizytówka (w CloudHosting Panelu widnieje jej przekierowanie na katalog _wizytowka_/public), koniecznie zmień katalog docelowy domeny przed intalacją aplikacji! Nie należy instalować żadnych aplikacji w katalogu aplikacji Wizytówka Internetowa (_wizytowka_/public), gdyż jest to folder zarezerwowany tylko dla niej. Przeprowadzane co jakiś czas aktualizacje aplikacji Wizytówka Internetowa spowodują usunięcie lub podmianę plików strony znajdującej się w tym katalogu, a co za tym idzie, spowodują zaprzestanie działania aplikacji PrestaShop oraz utratę treści stron.
-
WIĘCEJ INFORMACJI:Jak umieścić kilka stron na jednym serwerze?Jak dodać obsługę nowej domeny w na serwerze?
WAŻNE! Jeśli po wcześniejszym zalogowaniu do Autoinstalatora chcesz wykonać dowolne dodatkowe zmiany w CloudHosting Panelu serwera, np. zmianę katalogu domeny, zwiększenie powierzchni dyskowej, dodanie innej domeny dla instalacji aplikacji itp., koniecznie wyloguj się z Autoinstalatora poprzez ikonę Wyloguj w prawym górnym jego rogu, wykonaj wszystkie konieczne zmiany w CloudHosting Panelu i ponownie wywołaj Autoinstalator.
W chwili otwarcia Autoinstalatora, pobiera on konfigurację serwera taką, jaka w tym momencie istnieje. Wykonanie zmian w CloudHosting Panelu nie zostanie uwzględnione w Autoinstalatorze, do czasu wylogowania się z niego i ponownego jego wywołania.
Uruchomienie sklepu PrestaShop na serwerze z użyciem Autoinstalatora skryptów
Aby zainstalować aplikację PrestaShop na serwerze hostingowym nazwa.pl, przejdź do Autoinstalatora aplikacji w CloudHosting Panelu, a następnie:
- wyszukaj aplikację w wyszukiwarce, widocznej po lewej stronie, a następnie kliknij w jej nazwę lub
- wskaż kursorem ikonę aplikacji, widoczną w środkowej części strony, i wybierz opcję Instaluj, lub
- kliknij bezpośrednio w ikonę aplikacji, widoczną w środkowej części strony, a następnie, w wyświetlonym oknie przeglądu aplikacji, kliknij jeden z przycisków Instaluj.
Wyświetlony zostanie formularz instalacji aplikacji PrestaShop. Jest on podzielony na kilka sekcji, zawierających poszczególne opcje:
- Instalacji oprogramowania
-
Wybierz protokół (1) – jeśli na serwerze znajduje się zainstalowany dla domeny certyfikat SSL, wybierz https:// lub https://www.; w przypadku jego braku, wybierz http:// lub http://www.; wymuszenie szyfrowania https można wykonać w późniejszym czasie.
-
Wybierz domenę (2) – z listy rozwijanej wybierz domenę lub subdomenę, dla której instalacja ma zostać wykonana.
-
Wybierz wersję, którą chcesz zainstalować (3) – z listy rozwijanej wybierz wersję aplikacji PrestaShop, która zostanie zainstalowana.
-
Konfiguracja pozostałych dwóch opcji zależy od ustawienia przekierowania domeny w CloudHosting Panelu:
-
-
jeśli domena została przekierowana na właściwy katalog, w którym aplikacja ma zostać zainstalowana:
- W katalogu (1) – zostaw to pole puste;
- Przekierowanie domeny (2) – nie zaznaczaj checkboxa przy tej opcji.
-
jeśli domena została przekierowana na katalog główny serwera, lub kieruje na konkretny katalog, lecz aplikacja ma zostać zainstalowana w dodatkowym podkatalogu:
- W katalogu (1) – wpisz nazwę nowego katalogu/podkatalogu, w którym aplikacja zostanie zainstalowana;
- Przekierowanie domeny (2) – zaznacz checkbox, aby domena została automatycznie przekierowana na powyżej wpisany katalog/podkatalog.
- katalog, w którym aplikacja ma zostać zainstalowana, musi być pusty; jeżeli znajdują się w nim jakiekolwiek pliki (np. z wcześniejszej instalacji), usuń je poprzez połączenie FTP z serwerem albo przekieruj domenę na inny katalog w CloudHosting Panelu; w przypadku konieczności zmiany przekierowania domeny, wyloguj się z autoinstalatora poprzez przycisk Wyloguj, znajdujący się w prawym górnym rogu, następnie zmień przekierowanie domeny i ponownie uruchom autoinstalator aplikacji;
- jeśli domena, dla której chcesz zainstalować aplikację, nie znajduje się na liście wyboru w autoinstalatorze, oznacza to, że nie została prawidłowo dodana w CloudHosting Panelu serwera; wyloguj się z autoinstalatora poprzez przycisk Wyloguj, znajdujący się w prawym górnym rogu, dodaj domenę w CloudHosting Panelu, przekieruj ją na właściwy katalog i ponownie uruchom autointalator.
Pamiętaj, że:
-
- Ustawienia witryny
-
Nazwa sklepu – wpisz w tym miejscu nazwę swojego sklepu widoczną w tytule strony.
-
Stary katalog Admin – wpisz nazwę katalogu administratora strony, która będzie służyła do logowania na zaplecze witryny.
-
- Konto administratora
-
E-mail administratora – wpisz administracyjny adres e-mail aplikacji; logowanie do zaplecza możliwe będzie również dzięki niemu; pamiętaj, żeby wpisać istniejący i działający adres e-mail, gdyż w przypadku zagubienia hasła administratora, właśnie na ten adres zostaną przesłane informacje na temat jego odzyskania.
-
Hasło administratora – wpisz silne hasło, lub wygeneruj losowe hasło, naciskając ikonę (1), widoczną po prawej stronie; podczas wpisywania, hasło może być widoczne lub zakryte w formularzu, naciśnij w tym celu odpowiednio Pokaż (2) lub Ukryj.
-
Imię – dane osoby administrującej stroną.
-
Nazwisko – dane osoby administrującej stroną.
-
- Zaawansowane opcje
-
Prefiks tabeli – wpisz preferowany prefiks tabeli w bazie danych lub pozostaw wpis domyślny.
-
Wyłącz powiadomienia o aktualizacji – jeśli opcja zostanie zaznaczona, nie będą przesyłane wiadomości z powiadomieniami odnośnie dostępnych aktualizacji.
-
Lokalizacja Backupu – wybierz miejsce zapisywania backupów aplikacji.
W polu Szczegóły instalacji e-mail do wpisz adres, na jaki przesłana zostanie wiadomość ze szczegółami wykonanej operacji. Po wypełnieniu formularza, kliknij przycisk Instaluj, aby proces instalacji został rozpoczęty.
-
Wyświetlone zostaną informacje dotyczące podstępu instalacji. Może ona potrwać kilka minut. Zaczekaj, aż zostanie zakończona.
Po pomyślnym zainstalowaniu aplikacji, wyświetlony zostanie komunikat podsumowujący ją, zawierający również adres domeny, dla której została ona wykonana, a także odnośnik logowania (1) bezpośrednio do zaplecza aplikacji.
Aby zalogować się do aplikacji w późniejszym czasie, wpisz w pasku przeglądarki adres domeny/katalog administratora ustawiony w trakcie instalacji aplikacji. Przykładowo, dla strony pod adresem nazwadomeny.pl, dla której w trakcie instalacji aplikacji wpisano nazwę katalogu administratora admin123, adresem logowania do zaplecza strony będzie adres nazwadomeny.pl/admin123. Wyświetlony zostanie formularz, w którym należy wpisać zdefiniowany w trakcie instalacji adres e-mail administratora, a także ustawione hasło.
Aby strona była prawidłowo wyświetlana pod adresem domeny, przejdź w zapleczu aplikacji do zakładki Preferences (Preferencje) → SEO & URLs (1), odnajdź sekcję SET SHOP URL (2), czyli Ustawienia URL sklepu, a następnie:
- w polu Shop domain (3), czyli Domena sklepu, wpisz wyłącznie adres domeny, bez dodatkowej ścieżki do katalogu, a także bez prefiksów http:// lub https://;
- w polu SSL domain (4), czyli Domena SSL, wpisz tylko adres domeny, bez dodatkowej ścieżki do katalogu, a także bez prefiksów http:// lub https://;
- w polu Base URI (5), czyli URI bazowy, wpisz wyłącznie znak ukośnika /, bez dodatkowej ścieżki do katalogu;
- zatwierdź zmiany, klikając po prawej stronie przycisk Save (6), czyli Zapisz.
WIĘCEJ INFORMACJI:Zaawansowana konfiguracja SMTP w PrestaShop
Typowe błędy instalacji aplikacji
W trakcie instalacji aplikacji możesz napotkać na problemy, które uniemożliwią prawidłowy przebieg tego procesu. Wówczas, Autoinstalator wyświetli odpowiedni komunikat błędu.
- Could not FTP to the domain – występuje najczęściej gdy:
-
domena nie została prawidłowo przekierowana na serwer w Panelu Klienta;
-
od chwili zmiany konfiguracji domeny nie upłynął czas propagacji zmian;
-
domena nie została prawidłowo dodana lub przekierowana na katalog w CloudHosting Panelu.
- Instalacja nie może być kontynuowana, ponieważ w folderze docelowym istnieją następujące pliki.
- Could not access the worker file over web – występuje najczęściej gdy:
-
w CloudHosting Panelu zmieniono przekierowanie domeny, będąc zalogowanym w tym samym czasie do Autoinstalatora; wyloguj się z Autoinstalatora, ponów przekierowanie domeny w CloudHosting Panelu i otwórz ponownie Autoinstalator;
-
w katalogu głównym serwera znajduje się plik .htaccess zawierający wpisy przekierowania domen:
- wyloguj się z Autoinstalatora aplikacji;
- zaloguj się do FTP serwera, skopiuj na komputer plik .htaccess z głównego katalogu serwera;
- skasuj plik z serwera upewniwszy się wcześniej, że posiadasz na komputerze jego kopię;
- poprzez CloudHosting Panel wywołaj Autoinstalator i ponów próbę instalacji aplikacji;
- po udanej instalacji, skopiuj poprzez FTP plik htaccess.htaccess z komputera, do katalogu głównego serwera;
- zmień nazwę pliku znajdującego się na serwerze, na .htaccess (wykasuj jego nazwę przed kropką).
Komunikat zostanie wyświetlony wówczas, jeśli nastąpi próba zainstalowania aplikacji do katalogu, który zawiera inną, zainstalowaną już wcześniej . Wyloguj się z Autoinstalatora, zmień przekierowanie domeny na właściwy katalog w CloudHosting Panelu, przejdź do Autoinstalatora i ponów próbę instalacji aplikacji.