Promocja: pl – 5 zł/rok | eu – 5 zł/rok | com – 40 zł/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Szybki hosting
Twój dysk sieciowy URUCHOM

Konfiguracja Redis w popularnych systemach CMS

Redis na serwerach hostingowych w nazwa.pl

Redis, czyli Remote Dictionary Server, to nowoczesny magazyn danych przyśpieszający działanie serwisów WWW. Stworzony został w 2009 roku przez Salvatore Sanfilippo. Znacznie szybsze działanie serwisów opartych o bazy danych, takich jak WordPress czy PrestaShop sprawiło, że Redis szybko zaczął zyskiwać coraz to większą popularność.

Redis doskonale sprawdza się przy cache’owaniu danych. Dzięki temu, że dane zapisywane są w pamięci RAM, a nie na dyskach, umożliwia on uzyskanie dostępu do określonej informacji, a nawet ich edycję, bez konieczności przetwarzania całego zbioru danych. Zapewnia to natychmiastową odpowiedź z bazy, nawet przy milionach zapytań na sekundę.

Mechanim Redis jest dostępny na usługach hostingowych nazwa.pl, lecz nie jest domyślnie włączony. Aby go włączyć, wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).

CloudHosting Panel logowanie

Jeżeli aktywowałeś zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel, wpisz kod wygenerowany w Google Authenticator i Zaloguj się (Sprawdź: Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?).

Po zalogowaniu przejdź do zakładki BAZY DANYCH i wybierz opcję Redis i Memcached (1).

CloudHosting Panel bazy danych redis i memcached

W sekcji dotyczącej Redis wykonaj poniższe czynności:

  • zaznacz checkbox przy opcji włącz (1)
  • przepisz lub skopiuj dane konfiguracyjne niezbędne do połączenia (2)
  • kliknij odnośnik zmień hasło (3) i nadaj hasło dostępowe
  • kliknij przycisk Zapisz (4), aby zmiany zostały zachowane
  • CloudHosting Panel bazy danych redis dane

UWAGA! Magazyn danych Redis do prawidłowej pracy wymaga PHP w wersji 7.3 lub wyższej. Jeśli na serwerze ustawiono PHP w wersji niższej niż 7.3, korzystanie z magazynu danych Redis nie będzie możliwe. W takim przypadku, poprzez panel zarządzania serwerem CloudHosting Panel, należy dokonać zmianę wersji PHP na kompatybilną z Redis (Sprawdź: Zmiana wersji PHP na serwerze).

Sprawdź, jak skorzystać z Redis w najpopularniejszych systemach CMS:

 

Jak skorzystać z Redis w aplikacji WordPress?

Aby skorzystać z mechanizmu Redis w aplikacji WordPress, po jego włączeniu, konieczne jest zainstalowanie i skonfigurowanie odpowiedniej wtyczki, w której ustawieniach należy wpisać dane konfiguracyjne widoczne w CloudHosting Panelu, przy opcji włączania. Konfigurację systemu Redis w CMS WordPress przedstawia przykładowa wtyczka (plugin) W3 Total Cache (W3TC).

Aby móc skorzystać z wtyczki, należy zainstalować ją za pomocą instalatora wtyczek dostępnego w aplikacji WordPress, a następnie aktywować ją i wykonać konfigurację (Sprawdź: Jak skorzystać z cache Redis w aplikacji WordPress?).

WAŻNE! Aby zapewnić prawidłowe działanie mechanizmu Redis w Aplikacji WordPress, oprócz wyżej wspomnianej konfiguracji wtyczki należy wykonać również ustawienia zaawansowane, wpisując IP, port oraz hasło Redis we właściwych opcjach zakładki Performance w menu WordPressa. Szczegółowe informacje znajdują się w artykule Jak skorzystać z cache Redis w aplikacji WordPress?
WordPress W3 Total Cache Performances Redis Password

UWAGA! nazwa.pl nie jest wydawcą opisanego na tej stronie rozszerzenia do aplikacji WordPress. W związku z powyższym, jego instalację przeprowadzasz na własną odpowiedzialność. Zalecamy, aby przed rozpoczęciem instalacji wykonać pełną kopię zapasową plików i baz danych ze swojego serwera oraz sprawdzić, czy instalowana wersja rozszerzenia jest kompatybilna z wersją aplikacji WordPress, jaką posiadasz.

 

Jak skorzystać z Redis w aplikacji PrestaShop?

Do prawidłowego działania mechanizmu Redis w aplikacji PrestaShop, konieczne będzie skorzystanie z dodatkowych wtyczek. Można odnaleźć je w katalogu dodatków aplikacji PrestaShop.

Po zainstalowaniu wtyczki, konieczna będzie właściwa jej konfiguracja. Dane niezbędne do połączenia odnaleźć można w CloudHosting Panelu serwera, przy opcji włączenia funkcji Redis na serwerze.

UWAGA! nazwa.pl nie jest wydawcą rozszerzeń do aplikacji PrestaShop. W związku z powyższym, ich instalację przeprowadzasz na własną odpowiedzialność. Zalecamy, aby przed rozpoczęciem instalacji wykonać pełną kopię zapasową plików i baz danych ze swojego serwera oraz sprawdzić, czy instalowana wersja rozszerzenia jest kompatybilna z wersją aplikacji PrestaShop, jaką posiadasz.

 

Jak skorzystać z Redis w aplikacji Joomla?

Upewnij się, że funkcja Redis została włączona w CloudHosting Panelu serwera, a następnie zaloguj się do zaplecza aplikacji Joomla i wykonaj następujące czynności:

  • przejdź do menu System (1) i wybierz opcję Konfiguracja globalna (2), lub kliknij opcję Konfiguracja (3) widoczną po lewej, na głównej stronie aplikacji;
  • Konfiguracji globalnej wybierz kartę System (1);
  • odnajdź sekcję Pamięć podręczna (1) i skonfiguruj ustawienia Redis analogicznie z tymi widocznymi poniżej (2); pamiętaj, aby w polach Uwierzytelnianie dla serwera Redis, oraz Baza danych Redis (3) wpisać ustawione przez siebie, w CloudHosting Panelu serwera, hasło Redis oraz prawidłową nazwę bazy danych Redis;
  • przejdź do menu Rozszerzenia (1) i wybierz opcję Dodatki (2);
  • wyszukaj dodatek wpisując w wyszukiwarce hasło Pamięć podręczna (1), a następnie kliknij widoczną ikonę Włącz dodatek (2);
  • poprawne włączenie dodatku zostanie potwierdzone stosownym komunikatem (1), a także ikoną stanu (2);
  • kliknij w nazwę dodatku System — Pamięć podręczna strony (3);
  • w oknie ustawień dodatku zmień opcję Pamięć przeglądarki na Tak (1) i kliknij powyżej przycisk Zapisz i zamknij (2), aby zachować ustawienia.
Table of Contents