Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł

Konfiguracja filtrów antyspamowych

Czym są filtry antyspamowe?

Każdy użytkownik poczty elektronicznej w nazwa.pl chroniony jest przez zaawansowany filtr antyspamowy. Sprawdza on przychodzące wiadomości e‑mail analizując, m.in. reputację serwera pocztowego nadawcy oraz tytuł i treść wiadomości. W ten sposób zabezpiecza konto pocztowe przed napływem wielu niechcianych wiadomości, czyli tzw. spamu.

Filtr blokuje dostarczanie wiadomości:

  • z adresów IP serwerów pocztowych, które znajdują się na listach RBL (będących na bieżąco aktualizowanymi bazami serwerów, zgłoszonych jako rozsyłające spam);
  • jeżeli temat, treść lub załączniki wiadomości spełniają kryteria podejrzenia o spam;
  • jeżeli wiadomość przekroczy próg punktowy 6.31 przydzielany przez moduł filtrowania wiadomości (analizujący m.in. słowa kluczowe, konstrukcję wiadomości, w tym kod HTML i linki);
  • nadesłanych z adresów e‑mail, domen lub adresów IPv4 dodanych do „czarnej listy nadawców” w panelu Active.admin.

W celu zmiany ustawień filtru antyspamowego zaloguj się do panelu Active.admin i przejdź do zakładki Poczta -> Filtr antyspamowy.

WIĘCEJ INFORMACJI:    Jak ustalić właściwy panel Active.admin
WIĘCEJ INFORMACJI:    Jak zalogować się do panelu Active.admin

Jak ustawić filtry antyspamowe?
  1. Wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator posiadanego serwera w polu Nazwa użytkownika oraz, ustalone przez siebie w Panelu Klienta, hasło do usługi (2). Po uzupełnieniu danych, kliknij przycisk Zaloguj (3).
  2. Przejdź do zakładki Poczta i wybierz Filtr antyspamowy.
  3. Aby dodać nowy adres do filtra antyspamowego, wpisz go na jedną z list, a następnie kliknij Dodaj.
    • Na białą listę możesz wpisać tylko pełne adresy e‑mail nadawców, od których wiadomości mają być dostarczane, niezależnie od pozostałych mechanizmów antyspamowych.
    • Na czarną listę możesz wpisać pełne adresy e‑mail, domeny oraz adresy IPv4, od których wiadomości mają być zawsze odrzucane.
  4. Jeżeli chcesz usunąć wybrany adres e‑mail, z którejś z list, zaznacz go i kliknij odnośnik usuń.
  5. Po wprowadzeniu wszystkich zmian, kliknij przycisk Zapisz w celu zachowania ustawień.

WAŻNE! Moduł białej i czarnej listy ustawiony w Active.admin serwera ma wyższy priorytet działania, niż dodatkowe filtry ustawiane na skrzynce poprzez stronę poczta.nazwa.pl lub reguły i filtry ustawiane w zewnętrznych programach pocztowych.

Filtry antyspamowe można skonfigurować globalnie, dla wszystkich kont poczty elektronicznej założonych na serwerze. Nie ma możliwości ustawienia różnej konfiguracji filtrów antyspamowych dla poszczególnych skrzynek e-mail, zmiany parametrów ich czułości lub całkowitego ich wyłączenia.

Table of Contents