Promocja: pl – 5 zł/rok | eu – 5 zł/rok | com – 40 zł/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Szybki hosting
Twój dysk sieciowy URUCHOM

Jaka domena jest najlepsza dla mojej działalności?

Nic tak nie przyciąga uwagi użytkowników w sieci, jak chwytliwa i zapadająca w pamięć domena. Aby tak było, Twój adres nie może być przeciętny lub odbiegający od branży, w której działasz. Warto zadbać również o to, aby łączył się z tematem Twojej strony.

W nazwa.pl możesz zarejestrować kilkaset końcówek domen. Podpowiadamy, jak wybrać tę najlepszą!

 

Wybierając domenę dla swojej firmy lub wykonywanej działalności, uwzględnij:

  1. Trafność. Nazwa domeny powinna odzwierciedlać nazwę Twojej firmy, produktu, bloga lub nawiązywać do Twojego imienia i nazwiska. Możesz również wykorzystać w adresie skróconą nazwę działalności, pseudonim czy jedynie godność. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w nazwie domeny opisać rodzaj świadczonych przez Ciebie usług bądź działalności.
  2. Odpowiednią pisownię. Wybierając nazwę domeny, unikaj znaku podkreślenia oraz pauzy, których użycie powoduje, że adresy stają się trudniejsze do zapamiętania. Nie korzysta się także z polskich znaków (chociaż jest to dozwolone), gdyż użytkownicy są przyzwyczajeni do tego, że nie pojawiają się one w nazwach witryn. Nie wolno w adresach używać kropki.
  3. Łatwość zapamiętania. Jeśli zdecydujesz się zastosować skróconą nazwę firmy w adresie domeny, sprawisz, że zostanie łatwiej zapamiętana. Miej też na uwadze, że adres będzie pojawiał się np. w identyfikacji wizualnej działalności, dlatego powinieneś zadbać o jego prostą formę zapisu.
  4. Prawa innych osób lub firm oraz historię domeny. Zamawiając domenę, unikaj stosowania zastrzeżonych znaków handlowych albo imienia i nazwiska prawdziwej osoby bez jej zgody.

Jeśli domena była wcześniej zarejestrowana, sprawdź, czy nie znajduje się ona na liście adresów uznanych za spamujące (z których masowo były wysyłane niezamówione wiadomości e‑mail). Można to zrobić np. za pomocą narzędzia MXToolbox.

 

Jakie rozszerzenie domeny warto zarejestrować?

Domena to Twój identyfikator w cyfrowym świecie. Charakteryzuje Twoją tożsamość w Internecie, a więc jej właściwy wybór jest bardzo ważny. Osoby odwiedzające Twoją stroną lub wysyłające do Ciebie wiadomość e-mail będą jednoznacznie identyfikować Ciebie i Twój biznes z wybraną domeną. Oryginalna i chwytliwa nazwa pozwoli poszerzyć grono odbiorców Twojej strony.

  • Jeśli chcesz trafić z ofertą do klientów z Niemiec czy Francji, wybierz odpowiednio domenę z rozszerzeniem .de lub .fr.
  • Jeżeli Twoja działalność opiera się głównie na kontaktach w sieci, wybierz domenę .online.
  • Prowadząc sprzedaż internetową, zarejestruj domenę z rozszerzeniem .shop lub .store.
  • Gdy produkujesz i sprzedajesz towary lub usługi na rynkach europejskich, wskazana jest rejestracja domeny europejskiej, czyli z rozszerzeniem .eu.
  • Jeśli prowadzisz dyskotekę lub lokalny pub, warto jest zarejestrować domenę .club.

 

Listę wszystkich dostępnych rozszerzeń domen, które można zarejestrować w nazwa.pl, znajdziesz na stronie https://www.nazwa.pl/cennik/cennik-domen/.

 

Dlaczego warto zarejestrować domeny z różnymi rozszerzeniami?
  • Dla ochrony przed zajęciem określonej nazwy przez konkurencję lub firmę zajmującą się handlem domenami (koszty odkupienia przeważnie wielokrotnie przekraczają opłatę za rejestrację lub przedłużenie), które mogą chcieć wykorzystać kierowanie ruchu z danej domeny na swoje strony.
  • Dla zabezpieczenia przed ryzykiem rejestracji domeny przez nieuczciwą konkurencję, która może wykorzystać ją do rozsyłania spamu lub podszywania się pod Twoją firmę.
Table of Contents