Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 20 zł

Utrata hasła do serwera CloudHosting

Co zrobić w przypadku utraty hasła do serwera?

Hasła do usług w nazwa.pl są zaszyfrowane, a więc nie ma możliwości ich odczytania, a tym samym odzyskania. W przypadku utraty hasła do serwera lub ryzyka ujawnienia zabezpieczenia osobie nieupoważnionej, należy dokonać jego zmiany poprzez Panel Klienta. Zmiany hasła możesz dokonać w zakładce Moje danezmiana haseł.

WIĘCEJ INFORMACJI:Zarządzanie hostingiem

 

Co zrobić w przypadku utraty hasła do użytkownika bazy danych?

Ze względów bezpieczeństwa, w CloudHosting Panelu serwera nie można wyświetlić aktualnego hasła przypisanego do użytkownika bazy danych. Hasło może być zapisane w plikach konfiguracyjnych strony, znajdujących się na serwerze FTP. Nazwa i rodzaj pliku zależą jednak od rodzaju aplikacji, w jakiej strona została utworzona. Na ogół są to pliki o nazwach wp-config.php (dla WordPressa), db.php, config.php czy dbconf.php.

W przypadku utraty hasła do bazy danych i braku możliwości odzyskania go z pliku konfiguracyjnego na FTP, lub w przypadku ujawnienia hasła osobie nieupoważnionej, należy bezwzględnie wykonać zmianę hasła do bazy w CloudHosting Panelu naszego serwera. W tym celu, wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj (3).

CloudHosting Panel logowanie

WIĘCEJ INFORMACJI:Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?

Po zalogowaniu, przejdź do zakładki BAZY DANYCH i wybierz opcję Wykaz baz danych (1).

CloudHosting Panel menu bazy danych wykaz baz danych

Na wykazie odnajdź na liście właściwą bazę i kliknij w jej nazwę (1).

CloudHosting Panel bazy danych wykaz mariadb kliknij

Wyświetlone zostaną ustawienia bazy danych. W polach Hasło użytkownikaPowtórz hasło użytkownika (1) wpisz nowe hasło, a następnie kliknij przycisk Zapisz (2), aby zmiana została zachowana.

CloudHosting Panel bazy danych zmiana hasla mariadb

Zalecane jest ustawienie silnego hasła, które charakteryzuje się długością przynajmniej 8 znaków (im dłuższe tym lepiej), wśród których powinny się znaleźć małe oraz wielkie litery, znaki specjalne i cyfry. Zaleca się, aby nie zawierało ono popularnych wyrazów, imion czy też nazw własnych.

Modyfikacja ustawień bazy danych zostanie potwierdzona właściwym komunikatem.

WAŻNE! Aplikacje, w których tworzone są strony, często zapisują hasło do bazy danych w swoich plikach źródłowych. Po wykonaniu zmiany takiego hasła w CloudHosting Panelu, należy odnaleźć na serwerze właściwe pliki zawierające je i dokonać jego aktualizacji, na nowe. W przeciwnym wypadku, pod adresem strony może być wyświetlany błąd połączenia z bazą danych.

Z uwagi na to, że każda aplikacja posiada swoje własne pliki źródłowe, w których dane są zapisywane, zalecany jest kontakt ze wsparciem producenta danej aplikacji, w celu uzyskania informacji, w jakich plikach należy wykonać zmiany.

 

Jak znaleźć login serwera?

Login, inaczej identyfikator lub adres, serwera widoczny jest w Panelu Klienta. Po zalogowaniu do niego przejdź do zakładki Moje usługi, a następnie, do kolejnej zakładki zależnej od rodzaju posiadanej usługi, dla której chcesz odczytać login (1):

  • Hosting: znajdziesz tutaj identyfikator serwera linii CloudHosting.
  • e-Sklep: odczytasz adres usługi CloudHosting e-Sklep.
  • WordPress Cloud: wyświetlisz dane usług serii CloudHosting WordPress.
  • Poczta: możesz ustalić identyfikator pakietu pocztowego CloudMail.

Po wybraniu właściwej zakładki, wyświetlona zostanie lista posiadanych usług danego rodzaju. W pierwszej kolumnie listy, o nazwie Adres serwera (lub Identyfikator usługi, lub Identyfikator), znajduje się poszukiwana nazwa serwera (2). Będzie ona miała przykładową postać server12345.nazwa.pl.

Table of Contents