Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Wyszukaj domenę

Zmiana delegacji domeny

Zmiana delegacji domeny – co to jest i jak ją wykonać w nazwa.pl?

Zmiana delegacji domeny oznacza przekierowanie jej na zewnętrzne serwery DNS. Konfigurację taką można wykonać w dowolnej chwili, ale jej efekt jest widoczny dopiero po okresie propagacji zmian wynoszącym ok 24 godziny.

W celu zmiany delegacji domeny, przejdź na stronę https://nazwa.pl/panel (1), wpisz dane logowania (2), czyli login do Panelu Klienta i hasło, a następnie kliknij przycisk ZALOGUJ SIĘ (3).

Po zweryfikowaniu poprawności loginu i hasła system przeniesie Cię do drugiego etapu procedury uwierzytelnienia, w którym otrzymasz wiadomość e-mail lub SMS z kodem jednorazowym. Ten kod należy wpisać w specjalnym oknie weryfikacyjnym, a następnie ponownie kliknąć przycisk ZALOGUJ SIĘ. Dowiedz się więcej o autoryzacji dwuetapowej podczas logowania do Panelu Klienta tutaj.

Po zalogowaniu, przejdź do zakładki Moje usługiDomeny. Kolejno znajdź na liście domen tę właściwą i kliknij na odnośnik konfiguruj (1), widoczny po prawej stronie nazwy domeny.

Na ekranie, który się pojawi, wybierz zakładkę Zewnętrzne serwery DNS (1), a w polach opisanych jako Serwer DNS (2) wpisz wybrane nazwy serwerów DNS, przy czym:

  • należy wpisać co najmniej 2 nazwy serwerów DNS;
  • aby dodać więcej niż 2 serwery DNS, wpisz nazwę kolejnego serwera i kliknij ikonę ze znakiem + (3);
  • dla domen polskich i europejskich możesz podać do 9 różnych serwerów DNS;
  • dla domen globalnych możesz podać do 13 serwerów DNS;
  • jeśli wyświetli się komunikat o braku rekordu SOA, upewnij się, że domena została poprawnie skonfigurowana u operatora serwerów DNS i ponów próbę;
  • jeśli podane serwery DNS nie są obsługiwane w nazwa.pl, konieczne będzie dodatkowe wpisanie ich adresów IP; skontaktuj się w tej sprawie z Działem Obsługi Klienta nazwa.pl pod nr 22 454 48 10 (tel. komórkowe) lub 801 33 22 33 (tel. stacjonarne), lub prześlij zgłoszenie, z kontaktowego adresu e-mail, na kontakt@nazwa.pl;
  • domeny nie można wydelegować równocześnie na jeden z serwerów DNS Anycast nazwa.pl oraz na serwer DNS poza nazwa.pl;
  • nie stosuj tej konfiguracji do przekierowania domeny na serwery DNS Anycast nazwa.pl (ns1.nazwa.pl, ns2.nazwa.pl, ns3.nazwa.pl).

Po wprowadzeniu właściwych adresów, kliknij przycisk ZMIEŃ, na samym dole strony, aby zmiana została zapisana.

UWAGA! Ustawienie zewnętrznych serwerów DNS powoduje, że za obsługę strony internetowej i poczty elektronicznej, dla wybranej domeny, będzie odpowiadał operator zewnętrznych serwerów. Zanim potwierdzisz zmianę, upewnij się, że po stronie serwerów DNS zostały określone odpowiednie rekordy domeny.

WAŻNE! Przekierowanie domeny na zewnętrzne serwery DNS spowoduje dezaktywację pakietu „Bezpieczna domena”, czyli DNSSEC, DNS Anycast oraz SPF, DKIM i DMARC.

WIĘCEJ INFORMACJI:Po jakim czasie działają zmiany w konfiguracji domeny?

Table of Contents