Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł

Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting e-Sklep?

 

Aby domena mogła być obsługiwana w ramach serwera CloudHosting e-Sklep wykupionego w nazwa.pl, oprócz prawidłowego jej przekierowania w Panelu Klienta (lub u jej zewnętrznego rejestratora, jeżeli nie była zakupiona w nazwa.pl), należy dodać ją do panelu Active.admin właściwego serwera i przekierować na wybrany katalog zawierający pliki strony www.

WIĘCEJ INFORMACJI:   Jak przekierować domenę na hosting w nazwa.pl?
WIĘCEJ INFORMACJI:   Jak włączyć ręczną konfigurację strefy DNS domeny zarejestrowanej w nazwa.pl?
WIĘCEJ INFORMACJI:   Jak ustalić właściwy panel Active.admin?

W przypadku, gdy w Panelu Klienta domena posiada Przekierowanie na usługę w nazwa.pl, a usługa e-Sklepu znajduje się w tym samym Panelu Klienta co domena, zostaje ona automatycznie dodana do obsługi w panelu Active.admin jako domena dodatkowa. Jeśli domena zostaje przekierowana na usługę znajdującą się w innym Panelu Klienta lub też zostaje dla niej skonfigurowana Ręczna konfiguracja DNS, albo jest ona przekierowana bezpośrednio u jej zewnętrznego rejestratora, konieczne jest dodanie jej w panelu Active.admin, w celu obsługi na serwerze.

Jeśli nie masz pewności, czy domena została automatycznie dodana do Active.admin, przed wybraniem opcji jej dodawania przejdź w panelu Active.admin do właściwej zakładki i zweryfikuj, czy domena znajduje się na liście. Aby zalogować się do panelu Active.admin, wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl (1), następnie wpisz swoją Nazwę użytkownika i Hasło (2) i kliknij przycisk Zaloguj (3).

W panelu Active.admin przejdź do zakładki DomenyWykaz domen i sprawdź czy jej adres nie widnieje na liście lub skorzystaj z wyszukiwarki domen znajdującej się w prawym górnym rogu.

Próba ponownego dodania do serwera domeny, która się już na nim znajduje, zakończy się komunikatem błędu. W przypadku wyświetlenia się komunikatu błędu, ponownie sprawdź wykaz domen.

W celu dodania domeny do serwera, przejdź w panelu Active.admin do zakładki DomenyDodaj domenę. Wyświetlony zostanie formularz dodawania domeny, który podzielony jest na kilka sekcji. W każdej z nich należy dokonać odpowiednich ustawień.

  1. Domena – wpisz nazwę dodawanej domeny.
  2. Ustawienia ogólne – zawiera dodatkowe opcje:
    • Domena główna – wybierz z listy rozwijanej czy Twoja domena ma być domeną główną dla serwera [opcja o nazwie brak (jako domena główna)], czy też ma być domeną dodatkową dla identyfikatora serwera lub innej domeny głównej znajdującej się już na serwerze. Ustawienie domeny jako głównej umożliwi wybranie jej z listy w trakcie tworzenia kont e-mail, dzięki czemu każda domena będzie posiadała niezależne od siebie konta.
    • Wyłącz obsługę poczty – opcja, którą zaznaczyć można wyłącznie dla domeny dodatkowej; skorzystaj z niej, jeśli obsługa strony ma pozostać na konfigurowanym serwerze, a obsługa poczty prowadzona będzie na innym.
    • Wyłącz obsługę WWW – opcja, którą zaznaczyć można wyłącznie dla domeny dodatkowej; skorzystaj z niej, jeśli obsługa poczty pozostać ma na konfigurowanym serwerze, a obsługa strony prowadzona będzie na innym. W przypadku, kiedy Twoja strona znajduje się na konfigurowanym serwerze, nie zaznaczaj tej opcji.
  3. Interpreter - wybierz, czy strona dla dodawanej domeny obsługiwana będzie w technologii PHP, czy Node.js (Sprawdź: Technologia Node.js)
  4. Ustawienia WWW – zawiera opcje przekierowania na właściwy katalog lub usługę dodatkową:
    • Przekierowanie na e-Sklep – wybierz właściwą instalację sklepu;
    • Przekierowanie WWW na katalog na serwerze – wybierz właściwy folder z plikami strony.

    Opcja Przekierowanie na usługę Strona WWW na serwerach CloudHosting e-Sklep jest nieaktywna.

Po uzupełnieniu formularza, kliknij przycisk Zapisz, aby domena została dodana do serwera. W ten sam sposób możesz dodać do serwera również adres subdomeny.

Table of Contents