Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Domena 10 zł Wyszukaj

Dlaczego aplikacja Mail Backup zgłasza błąd przy połączeniu z moim serwerem poczty e-mail?

  • Pomoc
  • Mail Backup
  • Dlaczego aplikacja Mail Backup zgłasza błąd przy połączeniu z moim serwerem poczty e-mail?

 

Aplikacja Mail Backup, podobnie jak zewnętrzne programy pocztowe, łączy się z serwerem Twojego konta e-mail za pomocą protokołu IMAP4. Przyczyny błędu połączenia aplikacji z serwerem poczty mogą być różne. Niektóre z nich możesz jednak zdiagnozować i naprawić samodzielnie. Poniżej opisujemy najczęściej występujące błędy połączenia.

 

Nieprawidłowe hasło

W konfiguracji konta e-mail dodanego do Mail Backup, podobnie jak w przypadku dowolnego programu pocztowego, zapisywane jest hasło logowania. Jeśli zostanie ono nieprawidłowo wpisane w trakcie dodawania konta do obsługi w Mail Backup, połączenie z serwerem nie będzie możliwe. Jeśli zmienisz hasło logowania do konta, musisz je zaktualizować również w ustawieniach Mail Backup.

Aby zmienić hasło, po uruchomieniu Mail Backup wybierz z menu WYKAZ KOPII, a następnie, przy kopii związanej z adresem e-mail, dla którego chcesz uaktualnić dane, kliknij ikonę Ustawienia (1).

mail backup wykaz kopii ustawienia

Następnie w formularzu edycji kopii konta zmień hasło (1) na właściwe i kliknij na dole strony przycisk ZAPISZ.

mail backup edycja kopii zmiana hasla
 

Nieprawidłowy adres serwera IMAP

Mail Backup łączy się z Twoim kontem e-mail przy pomocy protokołu IMAP4. Aby połączenie to było możliwe, adres serwera IMAP4 Twojej skrzynki e-mail musi być prawidłowy. Jeśli Twój dostawca poczty zmienił adres serwera, zaktualizuj go także w Mail Backup.

Aby zmienić adres serwera IMAP4, po uruchomieniu Mail Backup wybierz z menu WYKAZ KOPII, a następnie przy kopii związanej z adresem e-mail, dla którego chcesz uaktualnić dane, kliknij ikonę Ustawienia (1).

mail backup wykaz kopii ustawienia

Następnie w formularzu edycji kopii konta zmień adres serwera IMAP4 (1) na prawidłowy i kliknij na dole strony przycisk ZAPISZ.

mail backup edycja kopii zmiana serwera imap

Jeśli nie jesteś pewien, jaki adres serwera IMAP4 jest prawidłowy dla Twojej poczty, skontaktuj się ze swoim dostawcą poczty e-mail i poproś go o podanie tej informacji.

 

Wyłączony dostęp programów pocztowych IMAP w konfiguracji konta e-mail

Mail Backup, podobnie jak zewnętrzne programy pocztowe (np. Outlook czy Thunderbird), łączy się z Twoim kontem e-mail przy pomocy protokołu IMAP4. Jeśli dostęp poprzez IMAP4 został w konfiguracji Twojego konta e-mail wyłączony lub zablokowany, próba wykonania kopii dodanego wcześniej w Mail Backup konta lub dodania nowego konta zakończą się niepowodzeniem.

Jeżeli podczas dodawania w Mail Backup konfiguracji skrzynki lub próby wykonania kopii skrzynki dodanej wcześniej wyświetlony zostanie komunikat błędu, zaloguj się na swoje konto poprzez udostępnianą przez jego dostawcę stronę internetową i sprawdź w konfiguracji skrzynki, czy dostęp dla programów pocztowych poprzez IMAP4 nie został wyłączony. W przypadku problemów ze znalezieniem właściwej opcji skontaktuj się z usługodawcą Twojej poczty.

 

Przekroczone parametry bezpieczeństwa konta e-mail

Wykonywanie backupu konta e-mail, czy też jego przywracanie, związane są z generowaniem dodatkowego ruchu na Twoim koncie, tzw. transferu. Niektórzy usługodawcy poczty, szczególnie w przypadku darmowych skrzynek na popularnych serwisach, nakładają dobowe lub godzinowe limity transferu do i z konta. W przypadku przekroczenia takiego limitu dostęp do skrzynki może zostać czasowo zablokowany, a tym samym próba wykonania kopii konta w Mail Backup zakończy się błędem.

Jeśli podczas wykonywania kopii skrzynki otrzymasz komunikat błędu, sprawdź logowanie do konta poprzez dedykowaną stronę internetową Twojego dostawcy poczty. Jeżeli na konto nałożono czasową blokadę, po zalogowaniu pojawi się stosowna informacja. Skontaktuj się wówczas z usługodawcą Twojej poczty i dowiedz się, jakie parametry konta i o ile zostały przekroczone.

 

Jeżeli Twoje konto e-mail zajmuje dużą przestrzeń dyskową, a chcesz wykonać przywrócenie wiadomości z backupu, sprawdź najpierw, czy pozostała dostępna na Twoim koncie powierzchnia jest wystarczająca. Zajętość konta możesz najczęściej sprawdzić po zalogowaniu na skrzynkę poprzez dedykowaną dla niej stronę internetową.

 

Informacje na temat ewentualnych ograniczeń w działaniu konta e-mail widoczne są najczęściej w ustawieniach konta, w regulaminie usługi lub na stronie pomocy technicznej usługodawcy. Przed rozpoczęciem pracy z kontem w Mail Backup zalecamy zweryfikowanie wszystkich parametrów technicznych Twojej skrzynki e-mail. W przypadku braku możliwości odnalezienia takich informacji skontaktuj się ze wsparciem technicznym usługodawcy Twojej poczty.

 

Błąd łącza internetowego

Wykonanie kopii konta e-mail w czasie określonym za pomocą harmonogramu, jak również samodzielne wykonanie kopii konta w dowolnym momencie, wymagają stabilnego połączenia z Internetem w trakcie wykonywania operacji. Jeśli połączenie to zostanie zerwane lub nie będzie działało stabilnie, wykonywanie kopii zostanie przerwane. W takim wypadku, sprawdź posiadane urządzenia sieciowe lub skontaktuj się ze swoim dostawcą Internetu, a wykonywanie kopii poczty ponów, gdy błąd lub awaria łącza internetowego zostaną usunięte.

 

Blokada Mail Backup w zabezpieczeniach komputera

Oprogramowanie antywirusowe lub różnego rodzaju zapory systemowe mogą wymagać udzielenia aplikacji Mail Backup zezwolenia na działanie. Jeśli przy pierwszym uruchomieniu Mail Backup lub w trakcie późniejszego korzystania z aplikacji otrzymasz komunikat ze strony oprogramowania chroniącego Twój komputer, zaznacz wymagane zgody.

Jeżeli na komputerze używasz oprogramowania, które może blokować komunikację Twojego komputera lub poszczególnych aplikacji z siecią, upewnij się, że porty odpowiadające za komunikację IMAP4 pozostają otwarte dla Mail Backup.

Table of Contents