Koszyk

domeny

Cesje domen

Jak dokonać cesji domeny na wniosek elektroniczny?


W celu zgłoszenia cesji domeny na wniosek elektroniczny zaloguj się do Panelu Klienta, wejdź do sekcji [Twoje usługi] , a następnie w zakładkę [Domeny] . Na liście domen zaznacz domenę, dla której chcesz zgłosić cesję (można zaznaczyć dowolną liczbę domen), a następnie wybierz przycisk [Zgłoś cesję] . W kolejnym kroku pojawi się formularz, w którym należy wprowadzić dane nowego Abonenta lub wybrać opcję „zdefiniowany Abonent” i wybrać istniejącego Abonenta z listy (wszystkie pola w formularzu zostaną uzupełnione automatycznie). Aby przejść do kolejnego kroku wybierz przycisk [Dalej] .

Na następnej stronie możesz wybrać typ wniosku o zmianę Abonenta (wniosek elektroniczny jest zaznaczony domyślnie). Pod danymi nowego Abonenta, znajdziesz zaznaczoną zgodę na przeniesienie domen(y) do Panelu Klienta, wskazanego przez nowego Abonenta. Opcja ta jest domyślnie zaznaczona, jednak przed zgłoszeniem cesji możesz z niej zrezygnować (wtedy Abonent nie będzie mógł zgłosić przeniesienia do swojego Panelu Klienta). Po sprawdzeniu wszystkich danych, kliknij przycisk [Zatwierdź] .

Po zgłoszeniu zmiany na adres e-mail dotychczasowego Abonenta domen(y) zostanie wysłana wiadomość z prośbą o akceptację cesji. Obecny Abonent powinien potwierdzić cesję w ciągu 7 dni od daty otrzymania wiadomości poprzez kliknięcie w unikalny link znajdujący się w treści e-maila. Link prowadzi na stronę, na której można sprawdzić szczegóły cesji i zaakceptować ją, bądź anulować. Po zaakceptowaniu cesji przez dotychczasowego Abonenta na adres e-mail nowego Abonenta zostanie wysłana podobna wiadomość e-mail z unikalnym linkiem do potwierdzenia cesji. Czas na potwierdzenie cesji to również 7 dni .

Jeżeli Klient zgłaszający cesję pozostawił zaznaczoną zgodę na przeniesienie domeny do nowego Panelu Klienta, nowy Abonent będzie mógł zgłosić takie przeniesienie na stronie potwierdzenia cesji. Do wyboru są dwie opcje:

  • Chcę pozostawić domeny w dotychczasowym Panelu Klienta - opcja zaznaczona jest domyślnie, Abonent nie musi wykonywać dodatkowych czynności. Po kliknięciu w przycisk [Akceptuj cesję] , cesja zostanie wykonana bez przeniesienia domeny do nowego Panelu Klienta.
  • Chcę przenieść domeny do swojego Panelu Klienta - w przypadku wyboru tej opcji, Abonent będzie mógł wprowadzić dane dostępowe do istniejącego już Panelu Klienta lub założyć nowe konto, do którego zostanie przeniesiona domena. Po wprowadzeniu odpowiednich danych wystarczy kliknąć w przycisk [Akceptuj cesję] .

Po potwierdzeniu cesji za pomocą linków zmiana Abonenta zostaje wykonana. Po wykonaniu cesji na adresy e-mail: Klienta zgłaszającego cesję, dotychczasowego i nowego Abonenta, zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca wykonanie cesji wraz z dokumentem w formacie .pdf.

« poprzednie Kategoria następne »
Co to jest cesja domeny? domeny Jak dokonać cesji domeny na wniosek pisemny?