Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Opis reklamy
SPRAWDŹ

Konfiguracja Microsoft Outlook

Konfiguracja Microsoft Outlook

Microsoft Outlook to klient poczty e-mail, który dostępny jest jako element pakietów Microsoft Office oraz Office 365, a także jako aplikacja pocztowa w systemie Windows 11.

Program posiada zaawansowane funkcje takie jak m.in. wewnętrzny filtr antyspamowy, skaner antywirusowy, rozbudowany kalendarz, priorytetowa skrzynka odbiorcza czy system powiadomień.

Z niniejszego poradnika dowiesz się, jak dodać nowe konto e-mail do konfiguracji programu oraz w jaki sposób edytować jego ustawienia. Program Outlook dostępny jest w nowej lub klasycznej wersji. Przejdź do opisu konfiguracji interesującej Cię wersji programu:

 

Konfiguracja konta w nowej wersji programu Outlook

Dodanie nowego konta

Po uruchomieniu programu Outlook, jeśli nie zostały w nim wcześniej dodane konta, wyświetlony zostanie ekran powitalny. W polu Sugerowane konta (1) wpisz adres e-mail, który chcesz dodać, np. biuro@jakasdomena.pl, a następnie kliknij przycisk Kontynuuj (2).

Na następnej stronie wpisz Hasło (1) dodawanego konta e-mail, a następnie przesuń suwak przy opcji Pokaż więcej (2). Poniżej wyświetlony zostanie formularz ustawień. Pierwsza jego część zawiera ustawienia poczty przychodzącej.

  • W polu Serwer poczty przychodzącej IMAP (3) wpisz identyfikator usługi, jaki widnieje po zalogowaniu do CloudHosting Panel, na górze strony, np. server123456.nazwa.pl.
  • Jako Port (4) wpisz wartość 993.
  • Przy opcji Typ bezpiecznego połączenia (5) wybierz z listy SSL/TLS (zalecane).
  • Po uzupełnieniu powyższych informacji, przesuń formularz w dół.

Dalsza część formularza zawiera ustawienia poczty wychodzącej.

  • W polu Nazwa użytkownika SMTP (1) wpisz pełny adres e-mail dodawanego konta, np. biuro@jakasdomena.pl.
  • Poniżej wpisz Hasło (2) właściwe dla konfigurowanego konta e‑mail, zgodnie z ustawieniami jakie zostały wprowadzone przy tworzeniu skrzynki w CloudHosting Panel.
  • W polu Serwer poczty wychodzącej SMTP (3) wpisz identyfikator usługi, jaki widnieje po zalogowaniu do CloudHosting Panel, na górze strony, np. server123456.nazwa.pl.
  • Jako Port (4) wpisz wartość 465.
  • Przy opcji Typ bezpiecznego połączenia (5) wybierz z listy SSL/TLS (zalecane).
  • Po uzupełnieniu powyższych informacji, kliknij przycisk Kontynuuj (6).

Wyświetlona zostanie informacja dotycząca konieczności wykonania synchronizacji konta. Kliknij przycisk Kontynuuj (1).

Jeśli wprowadzone przez Ciebie wcześniej dane konta są prawidłowe, program wykona jego synchronizację i doda konto do obsługi.

 

Edycja ustawień konta

W dowolnym momencie możesz zweryfikować lub naprawić ustawienia skrzynki dodanej w Outlook. Na liście kont, widocznej po lewej stronie okna programu, kliknij prawym klawiszem myszy na adresie (1) skrzynki, a następnie z menu wybierz opcję Zarządzaj kontem (2).

Wyświetlony zostanie wykaz Twoich kont dodanych w programie. Kliknij przycisk Zarządzaj (1) przy tym, którego ustawienia chcesz edytować.

Wyświetlone zostaną szczegóły wybranego konta. Jeśli chcesz wykonać zmiany, przesuń listę szczegółów w dół i w sekcji Konfiguracja protokołu SMTP kliknij przycisk Naprawa (1).

Pojawi się okno z ustawieniami konta. Wpisz Hasło (1) do edytowanej skrzynki. Poniższe pola (2), zawierające adres serwera poczty przychodzącej IMAP, port oraz typ bezpiecznego połączenia poczty przychodzącej, synchronizowane są automatycznie przez Outlook i nie można ich zmienić. Przesuń stronę ustawień w dół.

Nie możesz zmienić wpisu zawierającego nazwę użytkownika SMTP (1). Jest ona pobierana automatycznie przez Outlook w trakcie synchronizacji z serwerem. Możesz edytować pozostałe dane dotyczące poczty wychodzącej.

  • W polu Hasło SMTP (2) możesz wpisać hasło do konta, jeśli uległo ono zmianie.
  • W polu Serwer poczty wychodzącej SMTP (3) możesz zmienić adres serwera poczty wychodzącej. Powinien być on taki sam, jak widoczny wyżej serwer poczty przychodzącej, który pobrany został automatycznie przez program.
  • Pole Port (4) powinno zawierać wpis 465.
  • Jako Typ bezpiecznego połączenia (5) należy wybrać SSL/TLS (zalecane).
  • Aby zakończyć edycję konta, kliknij Kontynuuj (6).

 

Konfiguracja konta w klasycznej wersji programu Outlook

Dodanie nowego konta

Po uruchomieniu programu Outlook, w górnym menu kliknij Plik (1).

W zakładce Informacje kliknij przycisk Dodaj konto (1).

W polu Adres e‑mail (1) wpisz adres skrzynki, dla której konfigurowany jest program np. biuro@jakasdomena.pl. Następnie kliknij Opcje zaawansowane (2) i zaznacz poniżej checkbox przy opcji Pozwól mi ręcznie skonfigurować moje konto (3). Aby przejść do kolejnego etapu kliknij przycisk Połącz (4).

Pojawi się okno umożliwiające wybranie rodzaju dodawanego konta. Kliknij ikonę IMAP (1), aby wybrać ten rodzaj protokołu łączenia z pocztą. Konfigurując w programie konto utworzone na serwerze nazwa.pl, opcjonalnie możesz wybrać protokół POP zamiast IMAP (Sprawdź: Jaki rodzaj serwera poczty przychodzącej wybrać (IMAP czy POP3)?).

W następnym oknie pojawi się pytanie o hasło. Wpisz hasło (1) właściwe dla konfigurowanego konta e‑mail, zgodnie z ustawieniami jakie zostały wprowadzone przy tworzeniu skrzynki w CloudHosting Panel. Po wpisaniu hasła kliknij przycisk Połącz (2).

Teraz program Outlook dokona próbnego połączenia z serwerem i dokończy automatycznie konfigurację skrzynki. Jeśli połączenie z serwerem przebiegnie pomyślnie, program wyświetli podsumowanie. Kliknij przycisk Gotowe (1), aby zakończyć dodawanie skrzynki.

Edycja ustawień konta

W dowolnym momencie możesz dokonać edycji ustawień skrzynki e‑mail skonfigurowanej w programie Outlook. W tym celu, w górnym menu kliknij Plik (1).

W zakładce Informacje (1) kliknij ikonę Ustawienia kont (2), a następnie z menu wybierz opcję Ustawienia kont (3).

Pojawi się okno z listą skrzynek. Kliknij na adresie (1) tej, dla której chcesz wykonać zmiany, a następnie powyżej kliknij przycisk Napraw (2).

Kliknij Opcje zaawansowane (1) i zaznacz checkbox przy opcji Pozwól mi ręcznie naprawić moje konto (2). Następnie kliknij przycisk Napraw (3).

Pojawi się okno z ustawieniami poczty przychodzącej i wychodzącej. W pierwszej kolejności, kliknij Poczta przychodząca (1).

  • Pole Nazwa użytkownika (2) zawiera pełny adres e‑mail skrzynki, np. biuro@jakasdomena.pl.
  • W polu Hasło (3) znajduje się hasło, jakie zostało wprowadzone przy tworzeniu lub edytowaniu skrzynki w CloudHosting Panel.
  • Serwer (4) to identyfikator usługi widoczny po zalogowaniu do CloudHosting Panel, na górze strony, np. server123456.nazwa.pl.
  • Port (5) poczty przychodzącej powinien być ustawiony na 993.
  • W polu Metoda szyfrowania (6) wybierz opcję SSL/TLS.
  • Zaznacz checkbox przy opcji Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła (7).
  • Po uzupełnieniu powyższych danych kliknij Poczta wychodząca (8).

W zakładce Poczta wychodząca (1) znajdziesz poniższe ustawienia.

  • Serwer (2) to identyfikator usługi, jaki widoczny jest po zalogowaniu do CloudHosting Panel, na górze strony, np. server123456.nazwa.pl.
  • Port (3) poczty przychodzącej powinien być ustawiony na 465.
  • W polu Metoda szyfrowania (4) wybierz opcję SSL/TLS.
  • Zaznacz checkbox przy opcji Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła (5).
  • Zaznacz checkbox przy opcji Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelnienia (6). Poniżej wybierz opcję Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej (7).
  • Po wypełnieniu formularza kliknij przycisk Dalej (8).

Jeśli wpisane dane były prawidłowe, pojawi się okno z komunikatem Pomyślnie naprawiono konto. Kliknij przycisk Gotowe (1).

Aby wyświetlić dodatkowe ustawienia skrzynki, kliknij na adresie (1) tej, dla której chcesz wykonać zmiany, a następnie powyżej kliknij przycisk Zmień (2).

W formularzu Ustawienia konta IMAP dostępne są dodatkowe ustawienia skrzynki, takie jak:

  • Pole Twoje imię i nazwisko (1) zawiera określenie nadawcy (Od) w wysyłanych wiadomościach e-mail.
  • Nazwa konta (2) to etykieta skrzynki widoczna tylko w programie Outlook.
  • Pole Ścieżka folderu głównego (3) należy uzupełnić, wpisując w nim INBOX. (słowo INBOX. należy napisać wielkimi literami oraz umieścić znak kropki na jego końcu). To ustawienie pozwoli na poprawną synchronizację katalogów poczty.
  • Aby zapisać zmiany, kliknij przycisk Dalej (4).

Po zapisaniu wprowadzonych ustawień pojawi się okno z komunikatem Pomyślnie zaktualizowano konto. Kliknij przycisk Gotowe (1).

Table of Contents