Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Poczta biznesowa - Pojemność do 10TB

Statystyki w Mailer Panel

Każdy mailing opisywany jest przez zestaw kluczowych wskaźników, których analiza pozwala ocenić skuteczność wybranej kampanii pod kątem założeń biznesowych. Analiza wskaźników jest ważna również w odniesieniu do procesu rozgrzewania adresu IP (Sprawdź: Dobre praktyki związane z wysyłką mailingów) i dostosowania w ten sposób strategii realizowanych kampanii.

 

Statystyki dostępne w Mailer Panel pozwolą Ci na zweryfikowanie danych, takich jak m.in.:

  • liczba wysłanych i dostarczonych wiadomości,
  • liczba otwarć wiadomości oraz szczegółowe dane na temat kliknięć linku,
  • wskaźniki Open RateClick-to-open Rate,
  • sposób otwierania wiadomości (urządzenia Desktop lub Mobile),
  • lokalizację odbiorców wiadomości (kraj).

Zbiorcze raporty z ostatnich 12 miesięcy pokazują także dane o liczbie dodanych w Mailer Panel kontaktów, liczbie wypisanych odbiorców oraz statystyki dotyczące szablonów wiadomości. Sprawdzisz w nich także informacje o najskuteczniejszych kampaniach pod kątem liczby otwarć wiadomości i kliknięć linku.

 

Statystyki i raporty w Mailer Panel prezentowane są w dwóch miejscach (kliknij, aby przejść do właściwej części artykułu):

 

Zakładka Statystyki

Po przejściu w Mailer Panel do zakładki Statystyki (1), w pierwszej sekcji wyświetlone zostaną zbiorcze informacje (2) z ostatnich 12 miesięcy. Możesz pobrać je w formie Raportu PDF (3).

Kolejne sekcje zawierają szczegółowe informacje na temat poszczególnych parametrów i wskaźników wysłanego mailingu, a także Twoich kontaktów oraz utworzonych przez Ciebie szablonów. Informacje te przedstawione są w postaci wykresów i tabel.

Poszczególne sekcje to:

  • Wysłane wiadomości
  • Dostarczone wiadomości
  • Otwarte wiadomości
  • Open Rate
  • Liczba wiadomości z klikniętym linkiem
  • Wysłane mailingi
  • Grupy odbiorców
  • Unikalne kontakty
  • Wypisane kontakty
  • Czarna lista kontaktów
  • Moje szablony

 

Kampanie zakończone

Po przejściu w Mailer Panel do zakładki Kampanie (1) wyświetlona zostanie karta Kampanie zakończone (2). Zobaczysz tutaj listę zrealizowanych mailingów. Oprócz daty wysyłki czy jej statusu zaprezentowane są tu szczegółowe informacje (3) dotyczące liczby wysłanych wiadomości, liczby dostarczonych i otwartych wiadomości, a także wskaźnik Open Rate.

Kliknij nazwę kampanii (4), aby wyświetlić jej szczegóły.

Szczegóły kampanii podzielone zostały na klika sekcji. W pierwszej sekcji wyświetlane są podstawowe informacje dotyczące kampanii (1), takie jak miniaturka wiadomości, tytuł kampanii, data wysyłki oraz status realizacji.

Po prawej stronie znajduje się przycisk umożliwiający pobranie Raportu PDF (2).

Obok niego znajdziesz przycisk Funkcje zaawansowane (3), po jego kliknięciu wyświetlone zostanie menu zawierające dodatkowe opcje:

  • Treść wiadomości – wyświetla podgląd treści szablonu.
  • Duplikuj kampanię – pozwala na zduplikowanie i ponowne wykorzystanie wysłanej już wcześniej kampanii.
  • Pobierz listę odbiorców – umożliwia wyeksportowanie listy odbiorców zrealizowanej kampanii.
  • Hardbounces – wyświetla statystyki odbić wiadomości.
  • Wypisani odbiorcy – pozwala na sprawdzenie adresów odbiorców, którzy kliknęli Unsubscribe link.

Niżej wyświetlone zostało zestawienie (4) zawierające liczbę odbiorców wysłanej kampanii, a także liczbę wysłanych i odebranych wiadomości.

Kolejne sekcje zawierają szczegółowe informacje przedstawione w postaci zestawienia liczbowego, wykresu i tabelek dotyczących:

  • Liczby otwartych wiadomości
  • Liczby wiadomości z klikniętym linkiem

Poniżej tych zestawień znajdziesz listę Top 5 linków, które najczęściej były klikane w Twojej kampanii.

Na samym dole szczegółów kampanii wyświetlone zostały wykresy kołowe podsumowujące sposób wyświetlania Twojej kampanii (urządzenia Desktop vs. Mobile) oraz lokalizację (kraj) jej odbiorców.

Lista odbić Hardbounces

Hardbouce oznacza, że wiadomość nie została dostarczona do odbiorcy z powodu nieprawidłowego lub nieistniejącego adresu e-mail, nieistniejącej domeny adresu e-mail lub innego trwałego błędu. Po wysłanej kampanii warto zweryfikować jej listę odbić, aby wyeliminować z wykazu kontaktów nieprawidłowe adresy, a także sprawdzić, czy serwery odbiorców wiadomości nie odrzucają korespondencji z powodu sklasyfikowania ich jako SPAM.

W tym celu przejdź w Mailer Panel do zakładki Kampanie -> Kampanie zakończone. Odnajdź na liście kampanię, dla której chcesz sprawdzić statystyki, i kliknij jej nazwę. Następnie, w szczegółach kampanii kliknij przycisk Funkcje zaawansowane (1) i wybierz z listy opcję Hardbounces (2).

Jeśli wiadomości z Twojej kampanii zostały odbite, sprawdzisz ile takich odbić nastąpiło (3), a także dla jakich adresów e-mail (4), kiedy (5) i z jakiej przyczyny (6). Możesz także wyeksportować (7) zestawienie.

Wypisani odbiorcy

W szczegółach wysłanej kampanii możesz sprawdzić, czy jej odbiorcy wypisali się z Twojej listy mailingowej.

W tym celu przejdź w Mailer Panel do zakładki Kampanie -> Kampanie zakończone. Odnajdź na liście kampanię, dla której chcesz sprawdzić statystyki i kliknij jej nazwę. Następnie, w szczegółach kampanii kliknij przycisk Funkcje zaawansowane (1) i wybierz z listy opcję Wypisani odbiorcy (2).

Jeśli odbiorcy Twojej kampanii kliknęli Unsubscribe link, zobaczysz ilu z nich to zrobiło (3), jakie to adresy e-mail (4) i datę ich wypisania (5) z listy mailingowej. Możesz także wyeksportować (6) zestawienie.

Table of Contents