Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Opis reklamy
SPRAWDŹ

Konfiguracja macOS Poczta

Aplikacja Poczta jest programem domyślnie zainstalowanym na wszystkich komputerach z systemem operacyjnym macOS. Zalecamy korzystanie zawsze z najbardziej aktualnej wersji programu.

Z niniejszego poradnika dowiesz się, jak dodać nowe konto e-mail do konfiguracji programu oraz w jaki sposób edytować ustawienia tego konta e‑mail na sprzęcie iMac lub Macbook.

 

Dodanie nowego konta

Uruchom program Poczta, a następnie kliknij w lewym górnym rogu menu Poczta (1) i wybierz opcję Dodaj konto (2).

W oknie Wybierz dostawcę konta (Poczta) zaznacz opcję Inne konto pocztowe (1) i kliknij przycisk Dalej (2).

Wyświetlony zostanie formularz Dodaj konto (Poczta). Uzupełnij widoczne na nim pola.

  • Nazwa (1) wpisz nazwę firmy, nazwisko lub dodawany adres e-mail.
  • Adres email (2) tutaj wpisz założony w panelu administracyjnym CloudHosting Panel adres e‑mail, dla którego konfigurowany jest program, np. biuro@jakasdomena.pl.
  • W polu Hasło (3) wpisz hasło do skrzynki e‑mail, zgodnie z ustawieniami jakie zostały wprowadzone przy tworzeniu skrzynki w CloudHosting Panel.
  • Po uzupełnieniu danych, kliknij na przycisk Zaloguj się (4).

Pojawi się formularz dodatkowych ustawień połączenia.

  • W polach Adres email (1)Użytkownik (2) wpisz pełny adres e-mail dodawanego do programu konta, np. biuro@jakasdomena.pl.
  • W polu Hasło (3) wpisz hasło do konta e‑mail, zgodnie z ustawieniami jakie zostały wprowadzone przy tworzeniu skrzynki w CloudHosting Panel.
  • W polu Typ konta (4) wybierz zalecaną opcję IMAP (Sprawdź: Jaki rodzaj serwera poczty przychodzącej wybrać (IMAP czy POP3)?).
  • W polach Serwer poczty przychodzącej (5)Serwer poczty wychodzącej (6) wpisz identyfikator usługi, jaki znajduje się po zalogowaniu do CloudHosting Panel, na górze strony, np. server123456.nazwa.pl.
  • Po uzupełnieniu wszystkich danych kliknij przycisk Zaloguj się (7). Program nawiąże połączenie z serwerem poczty i jeśli wprowadzone dane będą prawidłowe, zakończy dodawanie konta.

 

Zmiana ustawień skrzynki

W dowolnym momencie możesz dokonać edycji ustawień skrzynki skonfigurowanej w programie Poczta. W tym celu, po uruchomieniu programu, kliknij w lewym górnym rogu menu Poczta (1) i wybierz opcję Ustawienia (2).

Następnie kliknij zakładkę Konta (1) i na wykazie kont po lewej stronie kliknij nazwę tego (2), dla którego chcesz wykonać zmiany. Po wyświetleniu szczegółów konta, wybierz zakładkę Ustawienia serwera (3).

W pierwszej sekcji znajdziesz konfigurację Serwera poczty przychodzącej (IMAP).

  • Pole Użytkownik (4) zawiera pełny adres e-mail Twojej skrzynki.
  • W polu Hasło (5) powinno być wpisane hasło do skrzynki e‑mail ustawione w CloudHosting Panel.
  • W polu Nazwa hosta (6) znajduje się identyfikator serwera, na którym jest założona skrzynka, np. server123456.nazwa.pl.

W drugiej sekcji znajdują się ustawienia Serwera poczty wychodzącej (SMTP).

  • Pole Użytkownik (7) zawiera pełny adres e-mail Twojej skrzynki.
  • W polu Hasło (8) powinno być wpisane hasło do skrzynki e‑mail ustawione w CloudHosting Panel.
  • W polu Nazwa hosta (9) znajduje się identyfikator serwera, na którym jest założona skrzynka, np. server123456.nazwa.pl.

Aby zapisać wykonane zmiany kliknij przycisk Zachowaj (10).

W zakładce Ustawienia serwera możesz wykonać również ręczną konfigurację szyfrowania połączenia z serwerem poczty.

W sekcji Serwer poczty przychodzącej (IMAP) odznacz checkbox przy opcji Automatycznie zarządzaj ustawieniami połączenia (1). Poniżej pojawią się dodatkowe opcje:

  • W polu Port (2) wpisz wartość 993.
  • Zaznacz checkbox przy opcji Używaj TLS/SSL (3).
  • Przy opcji Uwierzytelnianie (4) wybierz z listy Hasło.

W sekcji Serwer poczty wychodzącej (SMTP) odznacz checkbox przy opcji Automatycznie zarządzaj ustawieniami połączenia (5). Poniżej pojawią się dodatkowe opcje:

  • W polu Port (6) wpisz wartość 465.
  • Zaznacz checkbox przy opcji Używaj TLS/SSL (7).
  • Przy opcji Uwierzytelnianie (8) wybierz z listy Hasło.

Po skonfigurowaniu dodatkowych opcji kliknij przycisk Zachowaj (9) aby je zapisać.

 

Poznaj również inne parametry konfiguracji programów pocztowych:

WIĘCEJ INFORMACJI:Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych

Table of Contents