Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Lider hostingu w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
    • test2speed.pl Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Kopia zapasowa poczty
    • Mail Backup 25 GB
    • Mail Backup 100 GB
    • Mail Backup 250 GB
    • Mail Backup Pay-Per-Use
    Kopia zapasowa komputera
    • Cloud Backup 25 GB
    • Cloud Backup 100 GB
    • Cloud Backup 250 GB
    • Cloud Backup Pay-Per-Use
    Bezpieczeństwo hostingu
    • Kopia zapasowa na CloudHosting
    • Odzyskaj dane korzystając z Usług IT

    Technologie: tworzenie kopii bezpieczeństwa w oparciu o harmonogram oraz na żądanie, szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania danych z kopii do 90 dni wstecz, aplikacja Windows, macOS i Linux

  • Domeny
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukaj domenę
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Usługi dla domen
    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
    • DNSSEC
  • Poczta
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Migracja
    • Przenieś pocztę na CloudMail
    Opcje
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT
  • Hosting
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Hosting za użycie z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Hosting abonamentowy z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • Hosting Pay-Per-Use
  • WordPress
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    WordPress z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WordPress
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-Sklep
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rozwiązania e-commerce z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • CDN
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    CDN nazwa.pl

    Usługa dystrybucji treści CDN nazwa.pl zapewnia błyskawiczne dostarczanie stron WWW do przeglądarek użytkowników. Serwery cache CDN nazwa.pl, umieszczone w największych miastach w Polsce oraz w kluczowych miejscach na świecie, przechowują statyczne elementy serwisów, skracając czas przesyłania danych.

    • CDN nazwa.pl Polska
    • CDN nazwa.pl Europa
    • CDN nazwa.pl World
  • VPS
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 250 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu EPIX (Warszawa, Katowice, Poznań), TPIX, PLIX, Thinx, POZIX, WRIX, CIX oraz ESpanix i AMS-IX

  • SSL
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Opcje
    • Usługi IT
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 40 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 9 września 2019

Czy to działa? Jak mierzyć efekty w e-commerce

Tagi: CloudHosting e-sklep remarketing SEO UX
jak mierzyć efekty e commerce

Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym kierunku, należy opierać się na twardych danych. Służą do tego kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI (key performance indicators). Co się do nich zalicza w przypadku e-commerce?

AVO — średnia wartość zamówienia

Jest to jeden z decydujących wskaźników efektywności w e-commerce. Obliczyć go można, dzieląc przychód przez liczbę zamówień w tym samym okresie.

Wartość AVO pozwala oszacować zysk pochodzący z każdej transakcji. Oceniając wahania AVO, można stwierdzić, czy nasze działania przynoszą skutek.

Jak można zwiększyć AVO?

  • darmowa dostawa: koszty przesyłki są dla klientów jednym z najważniejszych czynników podczas wyboru oferty. Chętnie dodadzą oni dodatkowe towary do koszyka, aby na zaoszczędzić na dostawie. Oczywiście należy tak określić próg darmowej wysyłki, aby sprzedaż była nadal opłacalna,
  • wyeksponowanie towarów z wyższą marżą: warto postarać się, aby towary, na których zarabiamy więcej, znalazły się wyżej w wynikach wyszukiwania lub pojawiały się jako proponowane przy dodaniu mniej opłacalnego dla nas towaru do koszyka,
  • promocje: sprzedaż towarów w ramach ofert rodzaju „do 2 produktów trzeci gratis”, sprawia, że klienci dokonują większych zakupów, aby skorzystać z bardziej atrakcyjnej oferty. Dotyczy to jednak branż, w których klient może rzeczywiście potrzebować większej ilości danego typu produktów, np. w branży odzieżowej,
  • pakiety: dołączanie do towarów użytecznych akcesoriów dobrze sprawdzi się np. w sklepach z elektroniką (jak „do telefonu ładowarka bezprzewodowa gratis”). Należy tylko pamiętać, aby oferowany bezpłatnie przedmiot był powiązany z głównym towarem, ponieważ decyduje to o atrakcyjności pakietu.

Współczynnik porzuconych koszyków

Wskaźnik ten oznacza procent klientów, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie sfinalizowali zamówienia. Z problemem tym zmagają się wszystkie sklepy, ponieważ średnio 7 na 10 koszyków jest porzucanych.

Jak zmniejszyć współczynnik porzuconych koszyków?

  • modyfikacja kosztów dostawy: podobnie jak w przypadku AVO, można zdecydować się na darmową dostawę od określonej kwoty. Warto także spróbować negocjacji z firmami kurierskimi, aby zmniejszyć koszty dostarczenia towaru,
  • poprawa wydajności strony: mało wydajna witryna skutecznie zniechęca do kontynuowania procesu zakupu, nawet jeśli klienci, zachęceni naszą ofertą, dodadzą produkt do koszyka. Czas ładowania się sklepu nie powinien przekraczać 3 sekund. Każda dodatkowa sekunda zmniejsza satysfakcję klientów o 16% oraz zwiększa współczynnik porzuconych koszyków,
  • udoskonalenie UX: witryna powinna być zaprojektowana z troską o pozytywne doświadczenie użytkownika (User Experience). Klientów należy „prowadzić za rękę”, aby mogli szybko i wygodnie nawigować po sklepie. Warto także uprościć formularze oraz stosować wyraźne oznaczenie etapów procesu dokonywania zakupów poprzez breadcrumbs,
  • umożliwienie szybkich i bezpiecznych płatności: klienci najchętniej korzystają z wygodnych serwisów transakcyjnych lub kart płatniczych. Chcą również mieć pewność, że dane ich kont i kart są bezpieczne, dlatego należy zadbać o zabezpieczenie domeny poprzez certyfikat SSL czy DNSSEC.
  • wykorzystanie remarketingu: śledzenie klientów, którzy porzucili koszyki za pomocą plików cookie, pozwala na wyświetlanie im spersonalizowanych reklam na innych stronach (np. przypominając towar, który mieli w koszyku).

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Co to jest remarketing i dlaczego musisz to wiedzieć
  • Czym jest Google Analytics?

Współczynnik odrzuceń (bounce rate)

Współczynnik ten oznacza procent klientów, którzy odwiedzili naszą stronę, ale nie przeszli do kolejnych podstron witryny. Dla sklepów internetowych bounce rate nie powinien być wyższy niż 20-40%. Jeżeli przekracza te wartości, możliwe, że strona jest niewłaściwie zaprojektowana lub mało wydajna.

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?

  • poprawa UX: problemy z UX wpływają na wszystkie czynniki skuteczności działań e-commerce. Dobrze zaprojektowana strona skłania do zakupów, zmniejszając tym samym współczynnik odrzuceń.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Kiedy przeprojektować wygląd sklepu

  • poprawa parametrów hostingu: wydajność strony można poprawić, decydując się na hosting, który poradzi sobie z ruchem na stronie (także z jego okresowym wzrostem, np. w sezonie świątecznym). Warto korzystać z serwerów wirtualnych VPS lub rozwiązań chmurowych,

Współczynnik konwersji

Oblicza się go, dzieląc liczbę transakcji przez liczbę odwiedzin strony. Poznać go można przy użyciu Google Analytics.

Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

  • dbałość o UX: tak jak w przypadku innych wskaźników efektywności biznesu e-commerce, UX ma podstawowe znaczenie,
  • zastosowanie marketing automation: marketing automation pozwala na spersonalizowane działania marketingowe. Dzięki temu klienci otrzymują treści stosowne do ich zainteresowań i potrzeb, przez co kampanie są znacznie bardziej skuteczne. Użytkownikom można wyświetlać na stronie spersonalizowany content — np. bannery, polecane produkty, pop-upy czy odpowiednie formularze. Oznacza to unikanie atakowania klientów nietrafionymi ofertami, które mogą ich zniechęcić do firmy.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Co to jest marketing automation i czy mi się to przyda

  • budowanie zaufania do sklepu: można to osiągnąć m.in. poprzez działania content marketingowe, które pozycjonują sprzedawcę jako kompetentnego doradcę, specjalistę w swojej dziedzinie. Warto np. prowadzić firmowego bloga oraz działania social media,
  • dobrze targetowana reklama: zarówno Google AdWords, jak i Facebook Ads dają szerokie możliwości wyboru grup odbiorców przekazów reklamowych. Źle dobrany target to mniejsza konwersja i co za tym idzie, niepotrzebne koszty.

Koszt pozyskania klienta

Obliczyć ten współczynnik można dzieląc koszt działań marketingowych przez ilość konwersji. Oczywiście na marketing powinniśmy wydawać mniej, niż zarabiamy na poszczególnym kliencie.

Znaczenie ma tu nie tylko całościowy koszt reklamy czy social media marketingu i content marketingu, ale też kwota, jaką wydajemy na każde z tych działań osobno. W ten sposób można stwierdzić, która z kampanii jest najbardziej opłacalna.

Jeżeli któryś kanałów nie przynosi zadowalających rezultatów, np. Adwords, należy się zastanowić nad zmianą ustawień targetowania lub treści kreacji reklamowej. Może się okazać, że po przeprowadzeniu testów A/B (czyli porównywaniu różnych kreacji i ustawień targetowania) okaże się, że uda nam się zwiększyć opłacalność kampanii. Dlatego też nie należy kanału, który wydaje się nieopłacalny, od razu odrzucać.

Ruch na stronie

Dowiedzieć się o nim możemy za pomocą Google Analytics. Znaczenie ma tu nie tylko liczba użytkowników, ale też, w jaki sposób trafiają na stronę. Ważne są zarówno takie źródła jak organiczne wyniki wyszukiwania i bezpośrednie wejścia na stronę, jak i wejścia z linków odsyłających.

Google Analytics powie nam także, ile osób trafiło do naszego sklepu za pośrednictwem kampanii reklamowych oraz social media. Każda z tych informacji pozwala ocenić skuteczność poszczególnych działań marketingowych — social media marketingu, kampanii reklamowych czy pozycjonowania.

Jak zwiększyć ruch na stronie?

  • poprawa SEO: na stronie powinny znajdować się odpowiednie słowa kluczowe (także „długiego ogona”). Należy również zadbać o zróżnicowany i często aktualizowany content. Warto prowadzić w tym celu bloga oraz różnicować opisy nawet podobnych produktów.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak tworzyć opisy produktów?
  • Content marketing – skąd czerpać pomysły na treści?

  • optymalizacja działań social media: analizując źródła ruchu, można ocenić, ilu klientów trafia do nas np. z Facebooka. Może się okazać, że ich ilość jest wysoka w odniesieniu do intensywności działań i warto inwestycję w social media zwiększyć. Może być też na odwrót — jeżeli dużo inwestujemy w media społecznościowe, a nie przynosi to zadowalających efektów, należy rozważyć zmianę strategii social media.
  • optymalizacja kampanii reklamowych: jeżeli mimo dużej liczby wyświetleń reklamy (np. w Google Ads) liczba ruchu nie jest satysfakcjonująca, należy rozważyć zmianę kreacji lub optymalizację targetowania.

Liczba subskrybentów newsletterów

Newslettery są doskonałym narzędziem do zwiększenia sprzedaży. Wykorzystać je można do wysyłania spersonalizowanych przekazów marketingowych oraz informacji o nowych produktach i usługach, specjalnych ofertach czy wydarzeniach z życia firmy. Newsletter służy także budowaniu świadomości marki.

Średni współczynnik CTR (czyli stosunku liczby wyświetleń do liczby kliknięć) jest też dwukrotnie wyższy niż w przypadku Google Adwords. Także dlatego nie należy zaniedbywać tego kanału komunikacji marketingowej.

Jak zwiększyć liczbę subskrybentów (a także ich nie tracić)?

  • odpowiednia treść newsletterów i częstotliwość ich wysyłania: wiadomości powinny być trafnie targetowane oraz niewysyłane zbyt często. Ich treść musi być interesująca dla odbiorców — zwięzła i zawierająca atrakcyjne oferty lub treści content marketingowe. Dzięki temu zmniejszymy liczbę osób, które wypisują się z listy subskrypcyjnej.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak stworzyć dobry newsletter?

  • zachęcanie do subskrypcji: można to robić np. za pomocą oferowania kodów rabatowych dostępnych po zapisaniu się do newslettera.

Wartość życiowa klienta (LTV)

Współczynnik ten wyliczyć można, określając koszt pozyskania i utrzymania klienta oraz wygenerowany przez niego zysk w określonym czasie. Pomaga to skoncentrować się na najbardziej wartościowych dla naszego sklepu klientach.

Może się okazać, że za dużą część przychodów sklepu odpowiada jedynie niewielki procent klientów. O nich właśnie warto szczególnie zadbać. Jak to zrobić?

  • spersonalizowane wiadomości e-mail: pomóc w tym nam mogą narzędzia marketing automation, które wyselekcjonują najbardziej wartościowych z punktu widzenia sklepu klientów i wyślą do nich dedykowane newslettery,
  • specjalne ofert dla lojalnych klientów: pomaga to nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także budować lojalność najcenniejszych klientów.

PODSUMOWANIE

Mierzenie skuteczności efektywności biznesu e-commerce jest niezbędne, aby ocenić kierunek dalszych działań. Istotnymi znacznikami KPI są:

  1. AVO — średnia wartość zamówienia.
  2. Współczynnik porzuconych koszyków.
  3. Współczynnik odrzuceń (bounce rate).
  4. Współczynnik konwersji.
  5. Ruch na stronie.
  6. Liczba subskrybentów newsletterów.
  7. Wartość życiowa klient (LTV).

Optymalizacja powyższych wskaźników bezpośrednio przekłada się na zyski sklepu. Opierać się w niej należy na rzetelnej analityce oraz stale optymalizowanej strategii. Tylko wtedy nasze działania przyniosą wymierne efekty.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Wymiana serwerów bazodanowych w nazwa.pl
10 maja 2023

Wymiana serwerów bazodanowych w nazwa.pl

Nowe serwery bazodanowe na hostingu w nazwa.pl przyspieszyły działanie dynamicznie generowanych serwisów... Nowe serwery bazodanowe na hostingu w nazwa.pl przyspieszyły działanie dynamicznie generowanych serwisów WWW. Bazy danych wyposażone w procesory Intel Xeon E−2388G oraz dyski Intel Optane biją wyniki uzyskiwane w innych firmach hostingowych na głowę. Sprawdź testy, które przeprowadziliśmy. Szybkość bazy danych wpływa na czas generowania strony ynamicznie generowane strony WWW, oparte na oprogramowaniu typu WordPress, przechowują swoje informacje w bazach danych. Od szybkości ich działania zależy więc to, jak długo skrypty PHP będą oczekiwały na zawartość, która zostanie wykorzystana do wygenerowania strony wyświetlanej w przeglądarce internetowej. Szybkość przetwarzania zadań w pojedynczym wątku jest najważniejsza i dlatego na nowej platformie bazodanowej wykorzystaliśmy procesory Intel Xeon E−2388G. Testy szybkości Vanilla Benchmark z bazą danych Aby porównać szybkość przetwarzania danych na serwerach nazwa.pl z prędkością wykonywania tych samych operacji na serwerach w home.pl, cyberfolks.pl i ovh.pl, użyliśmy popularnego skryptu Vanilla Benchmark, ze skonfigurowaną bazą danych udostępnioną przez badanego dostawcę usług. Wszystkie testy zostały wykonane z wykorzystaniem PHP w wersji 8.2 na nieobciążonych przez dodatkowe zadania usługach, które zostały zamówione ze strony danej firmy hostingowej. Pomiary przeprowadzaliśmy przez 24 h w dniu 26.04.2023 roku, testowaliśmy każdy serwer co minutę...
Pierwsza sieć CDN w Polsce dostępna dla wszystkich! | nazwa.pl
25 stycznia 2022

Pierwsza sieć CDN w Polsce dostępna dla wszystkich!

CDN nazwa.pl to pierwsza sieć dystrybucji treści, której węzły zlokalizowane zostały na terenie Polski. Bezpośrednie... CDN nazwa.pl to pierwsza sieć dystrybucji treści, której węzły zlokalizowane zostały na terenie Polski. Bezpośrednie połączenia z ogólnopolskimi operatorami, takimi jak Orange, Netia, UPC, T-Mobile, Plus, Vectra (Multimedia), w sześciu największych miastach w Polsce zapewniają błyskawiczne dostarczanie stron WWW do każdego miejsca w kraju. Węzły w Europie Zachodniej i USA stanowią skuteczne uzupełnienie sieci CDN nazwa.pl, zapewniając w szczególności lepsze czasy dla crawlerów Google. Z usługi CDN nazwa.pl może skorzystać każdy, niezależnie czy utrzymuje swoją stronę na serwerze VPS, dedykowanym lub po prostu w innej firmie hostingowej. Szybkość i dopasowanie do polskich klientów Szybkość ładowania strony WWW zależy nie tylko od wydajności samego serwera, ale również od czasu potrzebnego na dostarczenie jej elementów do przeglądarki. Przesyłanie strony WWW trwa tym dłużej, im większa odległość dzieli użytkownika od serwera, na którym ona się znajduje. O ile dynamicznie zmieniająca się zawartość strony musi być generowana bezpośrednio na serwerze, to statyczne jej elementy, takie jak grafiki i arkusze stylów, mogą być przechowywane na serwerach bliższych lokalizacji użytkowników, co znacznie przyspiesza ich przesyłanie. Istnieje wielu dostawców usług CDN, ale ich oferta skierowana jest do wielkich koncernów międzynarodowych, które działają globalnie. Swoją obecność w Polsce...
nazwa.pl obchodzi 24 urodziny!
14 kwietnia 2021

nazwa.pl obchodzi 24 urodziny!

Dokładnie dzisiaj mijają 24 lata od momentu powstania nazwa.pl. W tym czasie z naszych usług skorzystało ponad milion Klientów... Dokładnie dzisiaj mijają 24 lata od momentu powstania nazwa.pl. W tym czasie z naszych usług skorzystało ponad milion Klientów, rejestrując ponad cztery miliony domen i uruchamiając ponad pięćset tysięcy usług hostingowych. 24 urodziny to dobry moment, aby powiedzieć coś o sobie, o tym, jacy jesteśmy i o naszych planach na przyszłość. Nowoczesne rozwiązania Od początku istnienia w nazwa.pl stawiamy sobie za cel stały rozwój oferty firmy w kierunku nowoczesnych technologii i funkcjonalności. Nasi Klienci mogą korzystać m.in. z automatycznej konfiguracji zabezpieczeń domen przez DNSSEC, niezawodnej technologii DNS Anycast, automatycznego generowania i instalowania certyfikatów SSL dla każdej domeny czy automatycznej konfiguracji rekordów SPF, DKIM i DMARC dla poczty. Oferujemy liczne rozwiązania przyspieszające działanie stron WWW, takie jak technologia CloudHosting, własna sieć Content Delivery Network, Memcached czy Redis. Jeszcze więcej usług W 2020 roku wyraźnie zwiększyliśmy szybkość działania naszego hostingu, dzięki całkowitej wymianie infrastruktury serwerowej, w tym dzięki użyciu procesorów Intel Xeon E-2288G taktowanych zegarem 5 GHz oraz nowoczesnych dysków Intel Optane 3D XPoint. Udostępniliśmy technologie Node.js i .Net Core. Wdrożyliśmy nierelacyjne bazy danych MongoDB i Redis...
Najnowsza wersja serwerów baz danych MariaDB
1 września 2020

Najnowsze wersje oprogramowania baz danych MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 na serwerach w nazwa.pl!

Spółka nazwa.pl umożliwiła zakładanie baz danych w najnowszych wydaniach MariaDB i PostgreSQL. Nowe wersje... Spółka nazwa.pl umożliwiła zakładanie baz danych w najnowszych wydaniach MariaDB i PostgreSQL. Nowe wersje MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 dostarczają jeszcze większą wydajność, nowe funkcjonalności, a także podwyższony poziom bezpieczeństwa. Nowe wydania serwerów baz danych często przynoszą duże zmiany, niekiedy niezgodne z poprzednimi wersjami. Aby uniknąć możliwych błędów w działaniu aplikacji, nazwa.pl umożliwiła korzystanie zarówno ze starych, jak i najnowszych wersji serwerów baz danych MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4, pozostawiając założone bazy bez zmian. Wszystkich Klientów nazwa.pl zachęcamy do samodzielnego dostosowania swoich baz do najnowszych wersji, gdyż te wcześniejsze, zarówno MariaDB, jak i PostgreSQL, po 17 października 2020 nie będą posiadały wsparcia ze strony ich twórców. Więcej informacji na temat najnowszych wersji MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 znajduje się na stronach mariadb.com/kb/en/mariadb-1055-release-notes/ i postgresql.org/docs/release/12.4/...

hosting z turbodałodowaniem memcached
5 maja 2020

Hosting w nazwa.pl z turbodoładowaniem memcached

Korzystacie na swojej stronie WWW z turbodoładowania, przyspieszającego generowanie strony, w postaci memcached... Korzystacie na swojej stronie WWW z turbodoładowania, przyspieszającego generowanie strony, w postaci memcached? Jeżeli nie, to polecamy włączyć tę funkcjonalność, która na serwerach nazwa.pl dostępna jest w każdym planie hostingowym. Każdy wie, jak ważna jest turbina w samochodzie, dzięki której nasz ukochany pojazd zyskuje w magiczny sposób dodatkową moc. Takim turbodoładowaniem w przypadku hostingu, zapewniającym przyspieszenie działania na przykład WordPressa, jest serwer memcached. To usługa udostępniana darmowo w ramach hostingu w nazwa.pl, pozwalająca na zapisywanie w pamięci wyników działania zapytań do bazy danych MySQL. Niezależnie od tego, jak szybko działa baza danych, to korzystanie z serwera memcached zawsze zapewnia skrócenie czasu generowania strony WWW, w szczególności gdy ze strony WWW korzysta równocześnie wielu użytkowników. Usługa memcached została udostępniona za darmo dla wszystkich usług hostingowych nazwa.pl w połowie 2019 roku i z obserwacji, które poczyniliśmy wynika, że w każdym przypadku jej zastosowanie usprawniło działanie serwisów WWW. W standardowej instalacji dla usług WordPress Cloud oraz e‑Sklep Cloud funkcjonalność korzystająca z serwera memcached aktywowana jest automatycznie w konfiguracji WordPressa i sklepu PrestaShop. W przypadku samodzielnej instalacji tych programów na usługach...

darmowe wtyczki do wordpressa
16 stycznia 2020

5 darmowych pluginów do WordPressa, które musisz mieć

WordPress to prawdopodobnie najlepszy (a na pewno najpopularniejszy) CMS na świecie. Nie byłby jednak takim, gdyby... Elementor Elementor jest doskonałym edytorem typu drag&drop, czyli umożliwiającym edycję strony metodą „przeciągnij i upuść”. Ten sposób konstruowania witryny jest wyjątkowo intuicyjny, tym bardziej, że budować ją możemy z podglądem na żywo, widząc efekty naszego projektowania. Ważne jest także możliwość przełączania widoku strony pomiędzy widokiem desktopowym a mobilnym, dzięki czemu mamy świadomość, jak nasza strona będzie wyglądała na smartfonach.Witrynę buduje się przy użyciu licznych widgetów, które przeciąga się z bocznego paska na stronę. Do dyspozycji mamy takie elementy, jak sekcja tekstowa, zdjęcie, ikony social media, mapy Google, czy widgety audio i video. Jeżeli będziemy potrzebować więcej rodzajów elementów, znajdziemy także dodatki zaprojektowane przez zewnętrznych programistów. Kolejną zaletą Elementora jest to, że oddaje nam do dyspozycji wiele darmowych szablonów stron, za pomocą których można błyskawicznie stworzyć własną witrynę. Wystarczy je wkleić na wybrane podstrony i podmienić treści. Jetpack Jetpack został zainstalowany ponad 5 mln razy i nie stało się tak bez powodu. Ta wtyczka jest prawdziwym kombajnem o imponującej liczbie funkcji. Za jej pomocą możemy między innymi...
Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(172)
  • CDN(31)
  • WordPress(68)
  • e-Sklep(64)
  • Backup(24)
  • Poczta(27)
  • VPS(18)
  • Internet i technologia(146)
  • Webmastering(44)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SSL
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Centrum Pomocy
  • Blog nazwa.pl
  • Testuj szybkość WWW
  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Gwarancja nazwa.pl
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 tel. komórkowe
  • 801 33 22 33 tel. stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Program Partnerski 50% prowizji

Twój unikatowy kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwi Twoim znajomym skorzystanie ze zniżki 20% na usługi nazwa.pl świadczone w Modelu Abonamentowym. Przekaż voucher z kodem lub link polecający i zyskaj stałe wynagrodzenie w wysokości 25% od każdej wpłaty za poleconą usługę. Kod rabatowy na voucherze i w  linku polecającym jest wielorazowego użytku, dlatego możesz go przekazać dowolnej liczbie osób.

ISO
© 2022 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone