Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Multi SMTP Smarthost
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 GB.

  • Hosting
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 10 TB przestrzeni dyskowej, integrację z CDN, ochronę WAF i wsparcie 24/7. Stworzony z myślą o wymagających biznesowych projektach.

  • WordPress
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Monitoring
    • Monitoring WWW

    Monitoring WWW mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 9 września 2019

Czy to działa? Jak mierzyć efekty w e-commerce

Tagi: CloudHosting e-sklep remarketing SEO UX
jak mierzyć efekty e commerce

Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym kierunku, należy opierać się na twardych danych. Służą do tego kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI (key performance indicators). Co się do nich zalicza w przypadku e-commerce?

AVO — średnia wartość zamówienia

Jest to jeden z decydujących wskaźników efektywności w e-commerce. Obliczyć go można, dzieląc przychód przez liczbę zamówień w tym samym okresie.

Wartość AVO pozwala oszacować zysk pochodzący z każdej transakcji. Oceniając wahania AVO, można stwierdzić, czy nasze działania przynoszą skutek.

Jak można zwiększyć AVO?

  • darmowa dostawa: koszty przesyłki są dla klientów jednym z najważniejszych czynników podczas wyboru oferty. Chętnie dodadzą oni dodatkowe towary do koszyka, aby na zaoszczędzić na dostawie. Oczywiście należy tak określić próg darmowej wysyłki, aby sprzedaż była nadal opłacalna,
  • wyeksponowanie towarów z wyższą marżą: warto postarać się, aby towary, na których zarabiamy więcej, znalazły się wyżej w wynikach wyszukiwania lub pojawiały się jako proponowane przy dodaniu mniej opłacalnego dla nas towaru do koszyka,
  • promocje: sprzedaż towarów w ramach ofert rodzaju „do 2 produktów trzeci gratis”, sprawia, że klienci dokonują większych zakupów, aby skorzystać z bardziej atrakcyjnej oferty. Dotyczy to jednak branż, w których klient może rzeczywiście potrzebować większej ilości danego typu produktów, np. w branży odzieżowej,
  • pakiety: dołączanie do towarów użytecznych akcesoriów dobrze sprawdzi się np. w sklepach z elektroniką (jak „do telefonu ładowarka bezprzewodowa gratis”). Należy tylko pamiętać, aby oferowany bezpłatnie przedmiot był powiązany z głównym towarem, ponieważ decyduje to o atrakcyjności pakietu.

Współczynnik porzuconych koszyków

Wskaźnik ten oznacza procent klientów, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie sfinalizowali zamówienia. Z problemem tym zmagają się wszystkie sklepy, ponieważ średnio 7 na 10 koszyków jest porzucanych.

Jak zmniejszyć współczynnik porzuconych koszyków?

  • modyfikacja kosztów dostawy: podobnie jak w przypadku AVO, można zdecydować się na darmową dostawę od określonej kwoty. Warto także spróbować negocjacji z firmami kurierskimi, aby zmniejszyć koszty dostarczenia towaru,
  • poprawa wydajności strony: mało wydajna witryna skutecznie zniechęca do kontynuowania procesu zakupu, nawet jeśli klienci, zachęceni naszą ofertą, dodadzą produkt do koszyka. Czas ładowania się sklepu nie powinien przekraczać 3 sekund. Każda dodatkowa sekunda zmniejsza satysfakcję klientów o 16% oraz zwiększa współczynnik porzuconych koszyków,
  • udoskonalenie UX: witryna powinna być zaprojektowana z troską o pozytywne doświadczenie użytkownika (User Experience). Klientów należy „prowadzić za rękę”, aby mogli szybko i wygodnie nawigować po sklepie. Warto także uprościć formularze oraz stosować wyraźne oznaczenie etapów procesu dokonywania zakupów poprzez breadcrumbs,
  • umożliwienie szybkich i bezpiecznych płatności: klienci najchętniej korzystają z wygodnych serwisów transakcyjnych lub kart płatniczych. Chcą również mieć pewność, że dane ich kont i kart są bezpieczne, dlatego należy zadbać o zabezpieczenie domeny poprzez certyfikat SSL czy DNSSEC.
  • wykorzystanie remarketingu: śledzenie klientów, którzy porzucili koszyki za pomocą plików cookie, pozwala na wyświetlanie im spersonalizowanych reklam na innych stronach (np. przypominając towar, który mieli w koszyku).

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Co to jest remarketing i dlaczego musisz to wiedzieć
  • Czym jest Google Analytics?

Współczynnik odrzuceń (bounce rate)

Współczynnik ten oznacza procent klientów, którzy odwiedzili naszą stronę, ale nie przeszli do kolejnych podstron witryny. Dla sklepów internetowych bounce rate nie powinien być wyższy niż 20-40%. Jeżeli przekracza te wartości, możliwe, że strona jest niewłaściwie zaprojektowana lub mało wydajna.

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?

  • poprawa UX: problemy z UX wpływają na wszystkie czynniki skuteczności działań e-commerce. Dobrze zaprojektowana strona skłania do zakupów, zmniejszając tym samym współczynnik odrzuceń.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Kiedy przeprojektować wygląd sklepu

  • poprawa parametrów hostingu: wydajność strony można poprawić, decydując się na hosting, który poradzi sobie z ruchem na stronie (także z jego okresowym wzrostem, np. w sezonie świątecznym). Warto korzystać z serwerów wirtualnych VPS lub rozwiązań chmurowych,

Współczynnik konwersji

Oblicza się go, dzieląc liczbę transakcji przez liczbę odwiedzin strony. Poznać go można przy użyciu Google Analytics.

Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

  • dbałość o UX: tak jak w przypadku innych wskaźników efektywności biznesu e-commerce, UX ma podstawowe znaczenie,
  • zastosowanie marketing automation: marketing automation pozwala na spersonalizowane działania marketingowe. Dzięki temu klienci otrzymują treści stosowne do ich zainteresowań i potrzeb, przez co kampanie są znacznie bardziej skuteczne. Użytkownikom można wyświetlać na stronie spersonalizowany content — np. bannery, polecane produkty, pop-upy czy odpowiednie formularze. Oznacza to unikanie atakowania klientów nietrafionymi ofertami, które mogą ich zniechęcić do firmy.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Co to jest marketing automation i czy mi się to przyda

  • budowanie zaufania do sklepu: można to osiągnąć m.in. poprzez działania content marketingowe, które pozycjonują sprzedawcę jako kompetentnego doradcę, specjalistę w swojej dziedzinie. Warto np. prowadzić firmowego bloga oraz działania social media,
  • dobrze targetowana reklama: zarówno Google AdWords, jak i Facebook Ads dają szerokie możliwości wyboru grup odbiorców przekazów reklamowych. Źle dobrany target to mniejsza konwersja i co za tym idzie, niepotrzebne koszty.

Koszt pozyskania klienta

Obliczyć ten współczynnik można dzieląc koszt działań marketingowych przez ilość konwersji. Oczywiście na marketing powinniśmy wydawać mniej, niż zarabiamy na poszczególnym kliencie.

Znaczenie ma tu nie tylko całościowy koszt reklamy czy social media marketingu i content marketingu, ale też kwota, jaką wydajemy na każde z tych działań osobno. W ten sposób można stwierdzić, która z kampanii jest najbardziej opłacalna.

Jeżeli któryś kanałów nie przynosi zadowalających rezultatów, np. Adwords, należy się zastanowić nad zmianą ustawień targetowania lub treści kreacji reklamowej. Może się okazać, że po przeprowadzeniu testów A/B (czyli porównywaniu różnych kreacji i ustawień targetowania) okaże się, że uda nam się zwiększyć opłacalność kampanii. Dlatego też nie należy kanału, który wydaje się nieopłacalny, od razu odrzucać.

Ruch na stronie

Dowiedzieć się o nim możemy za pomocą Google Analytics. Znaczenie ma tu nie tylko liczba użytkowników, ale też, w jaki sposób trafiają na stronę. Ważne są zarówno takie źródła jak organiczne wyniki wyszukiwania i bezpośrednie wejścia na stronę, jak i wejścia z linków odsyłających.

Google Analytics powie nam także, ile osób trafiło do naszego sklepu za pośrednictwem kampanii reklamowych oraz social media. Każda z tych informacji pozwala ocenić skuteczność poszczególnych działań marketingowych — social media marketingu, kampanii reklamowych czy pozycjonowania.

Jak zwiększyć ruch na stronie?

  • poprawa SEO: na stronie powinny znajdować się odpowiednie słowa kluczowe (także „długiego ogona”). Należy również zadbać o zróżnicowany i często aktualizowany content. Warto prowadzić w tym celu bloga oraz różnicować opisy nawet podobnych produktów.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak tworzyć opisy produktów?
  • Content marketing – skąd czerpać pomysły na treści?

  • optymalizacja działań social media: analizując źródła ruchu, można ocenić, ilu klientów trafia do nas np. z Facebooka. Może się okazać, że ich ilość jest wysoka w odniesieniu do intensywności działań i warto inwestycję w social media zwiększyć. Może być też na odwrót — jeżeli dużo inwestujemy w media społecznościowe, a nie przynosi to zadowalających efektów, należy rozważyć zmianę strategii social media.
  • optymalizacja kampanii reklamowych: jeżeli mimo dużej liczby wyświetleń reklamy (np. w Google Ads) liczba ruchu nie jest satysfakcjonująca, należy rozważyć zmianę kreacji lub optymalizację targetowania.

Liczba subskrybentów newsletterów

Newslettery są doskonałym narzędziem do zwiększenia sprzedaży. Wykorzystać je można do wysyłania spersonalizowanych przekazów marketingowych oraz informacji o nowych produktach i usługach, specjalnych ofertach czy wydarzeniach z życia firmy. Newsletter służy także budowaniu świadomości marki.

Średni współczynnik CTR (czyli stosunku liczby wyświetleń do liczby kliknięć) jest też dwukrotnie wyższy niż w przypadku Google Adwords. Także dlatego nie należy zaniedbywać tego kanału komunikacji marketingowej.

Jak zwiększyć liczbę subskrybentów (a także ich nie tracić)?

  • odpowiednia treść newsletterów i częstotliwość ich wysyłania: wiadomości powinny być trafnie targetowane oraz niewysyłane zbyt często. Ich treść musi być interesująca dla odbiorców — zwięzła i zawierająca atrakcyjne oferty lub treści content marketingowe. Dzięki temu zmniejszymy liczbę osób, które wypisują się z listy subskrypcyjnej.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak stworzyć dobry newsletter?

  • zachęcanie do subskrypcji: można to robić np. za pomocą oferowania kodów rabatowych dostępnych po zapisaniu się do newslettera.

Wartość życiowa klienta (LTV)

Współczynnik ten wyliczyć można, określając koszt pozyskania i utrzymania klienta oraz wygenerowany przez niego zysk w określonym czasie. Pomaga to skoncentrować się na najbardziej wartościowych dla naszego sklepu klientach.

Może się okazać, że za dużą część przychodów sklepu odpowiada jedynie niewielki procent klientów. O nich właśnie warto szczególnie zadbać. Jak to zrobić?

  • spersonalizowane wiadomości e-mail: pomóc w tym nam mogą narzędzia marketing automation, które wyselekcjonują najbardziej wartościowych z punktu widzenia sklepu klientów i wyślą do nich dedykowane newslettery,
  • specjalne ofert dla lojalnych klientów: pomaga to nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także budować lojalność najcenniejszych klientów.

PODSUMOWANIE

Mierzenie skuteczności efektywności biznesu e-commerce jest niezbędne, aby ocenić kierunek dalszych działań. Istotnymi znacznikami KPI są:

  1. AVO — średnia wartość zamówienia.
  2. Współczynnik porzuconych koszyków.
  3. Współczynnik odrzuceń (bounce rate).
  4. Współczynnik konwersji.
  5. Ruch na stronie.
  6. Liczba subskrybentów newsletterów.
  7. Wartość życiowa klient (LTV).

Optymalizacja powyższych wskaźników bezpośrednio przekłada się na zyski sklepu. Opierać się w niej należy na rzetelnej analityce oraz stale optymalizowanej strategii. Tylko wtedy nasze działania przyniosą wymierne efekty.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Multi SMTP Smarthost – dlaczego warto wysyłać maile z wielu serwerów pocztowych | nazwa.pl
25 września 2025

Multi SMTP Smarthost – dlaczego warto wysyłać maile z wielu serwerów pocztowych?

Współczesny biznes opiera się na skutecznej komunikacji. Jednym z najważniejszych jej kanałów są e-maile, zarówno... Współczesny biznes opiera się na skutecznej komunikacji. Jednym z najważniejszych jej kanałów są e-maile, zarówno te, które są wysyłane w ramach podstawowej działalności firmy, jak i marketingowe, wysyłane w celu poinformowania klientów o nowościach czy promocjach. Jednak wraz ze wzrostem liczby wiadomości rośnie ryzyko problemów z ich dostarczalnością. Klasyfikowanie e-maili jako SPAM, blokady serwerów czy wpisanie na czarne listy to tylko niektóre z wyzwań, z jakimi mierzą się firmy prowadzące liczne korespondencje. Rozwiązaniem tych problemów jest Multi SMTP Smarthost, który pozwala na automatyczne rozłożenie każdej wysyłki na wiele serwerów pocztowych korzystających z różnych adresów IP. Pojęcie dostarczalności e-maili Jednym z głównych wyzwań dla firm korzystających z komunikacji e-mail jest zapewnienie, że wiadomości dotrą do skrzynki odbiorczej adresata, zamiast zostać zakwalifikowane jako SPAM lub być całkowicie odrzucone. Problem ten dotyczy zwłaszcza firm, które wysyłają więcej niż 500 wiadomości dziennie. Duże systemy pocztowe, takie jak Gmail czy Outlook, korzystają z algorytmów analizujących ruch przychodzący. Kiedy zauważą dużą liczbę e-maili wysyłanych z tego samego adresu IP, mogą automatycznie uznać je za potencjalnie niepożądane. To z kolei skutkuje nie tylko zmniejszeniem dostarczalności, lecz także ryzykiem zablokowania serwera wysyłającego. W dobie rosnącej troski o bezpieczeństwo i walki z phishingiem oraz spamem takie działania są coraz częstsze. Zasada działania Multi SMTP Smarthost Multi SMTP Smarthost to innowacyjne rozwiązanie przygotowane przez nazwa.pl, które automatycznie rozkłada wysyłkę wiadomości na wiele serwerów pocztowych...
Najnowsze technologie na DNS Anycast nazwa.pl
28 kwietnia 2022

Najnowsze technologie na DNS Anycast nazwa.pl

Serwery DNS Anycast firmy nazwa.pl, poza lokalizacjami na wszystkich kontynentach, uruchomione są także... Serwery DNS Anycast firmy nazwa.pl, poza lokalizacjami na wszystkich kontynentach, uruchomione są także w 6 miastach w Polsce. Dzięki lokalnej wymianie ruchu z ogólnopolskimi dostawcami Internetu w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Gdańsku i we Wrocławiu, wszystkie usługi związane z domenami, a w szczególności strony WWW, działają szybko i niezawodnie. Większa pojemność DNS dzięki technologii anycast Technologia anycast polega na umieszczeniu bliźniaczych serwerów w wielu różnych lokalizacjach. Ruch z komputerów użytkowników kierowany jest do najbliższego z nich, na podstawie informacji o topologii sieci przechowywanej na routerach każdego z operatorów sieci Internet. Aby cały system działał dobrze, wymaga to oczywiście rozbudowy połączeń sieciowych z innymi operatorami internetowymi, żeby trasy przesyłania informacji były zawsze jak najkrótsze, a danych nie przesyłano przez jeden punkt, na przykład w Warszawie. Dzięki zwielokrotnieniu liczby serwerów, obsługujących zapytania z danego obszaru geograficznego, zwiększa się również maksymalna liczba zapytań, jakie DNS może obsłużyć w tym samym czasie...
Najlepsze praktyki e-commerce w 2021 roku | nazwa.pl
5 lipca 2021

Najlepsze praktyki e-commerce w 2021 roku

Rok 2020 to czas wyjątkowego wzrostu rynku e-commerce. W dużym stopniu przyczyniła się do tego pandemia... Rok 2020 to czas wyjątkowego wzrostu rynku e-commerce. W dużym stopniu przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa, która w związku z okresowym zamknięciem sklepów stacjonarnych wpłynęła na większe zainteresowanie handlem elektronicznym. W dobie hiperkonkurencji w e‑handlu konieczne jest staranne obserwowanie zmieniających się trendów wśród klientów, aby nie zostać w tyle z naszą ofertą, tylko cały czas maksymalizować sprzedaż. Przyjrzyjmy się sprawdzonym praktykom, dzięki którym nasz biznes e-commerce będzie miał szansę dalej rosnąć w kolejnych latach. Sprzedaż przez media społecznościowe Dużą część czasu spędzanego w Internecie, użytkownicy przeznaczają na media społecznościowe (wg. badania Globalwebindex w 2019 roku było to średnio 2 godziny i 35 minut dziennie). Firmy z sektora e‑commerce doskonale to wiedzą, dlatego inwestują w reklamy w social mediach, skierowane do potencjalnych odbiorców swoich produktów. Reklama to jednak nie wszystko. Wzorem Facebooka czy Instagrama aplikacje e-commerce powinny być szybkie, a proces zakupu najlepiej aby odbywał się bez opuszczania medium społecznościowego. Wspomniany Facebook czy Instagram mają ku temu odpowiednie mechanizmy, takie jak Instagram Checkout czy Facebook Marketplace. Użytkownik nie jest zmuszony przechodzić na stronę naszego sklepu, by dokonać zakupu, ponieważ może zrobić to bezpośrednio z aplikacji. Zaletą tych rozwiązań jest wykorzystanie skłonności konsumentów...
Node.js i MongoDB od dziś na hostingu w nazwa.pl!
25 listopada 2020

Node.js i MongoDB od dziś na hostingu w nazwa.pl!

Od dzisiaj Klienci nazwa.pl mogą korzystać z dwóch nowych rozwiązań, które znacząco zwiększają funkcjonalność usług... Od dzisiaj Klienci nazwa.pl mogą korzystać z dwóch nowych rozwiązań, które znacząco zwiększają funkcjonalność usług hostingowych oraz przyspieszają działanie serwisów WWW! Pierwszym jest technologia Node.js, która zapewnia możliwość tworzenia zaawansowanych i szybko działających aplikacji z zastosowaniem języka JavaScript. Drugą nowością jest serwer baz danych MongoDB, który umożliwia znaczne przyspieszenie działania stron WWW przetwarzających duże ilości danych. Obie technologie oddajemy naszym Klientom w ramach wszystkich pakietów hostingowych całkowicie bezpłatnie! Podczas pracy nad nowymi technologiami zapytaliśmy programistów, z czego najczęściej korzystają i czego oczekują od wdrażanych rozwiązań, gdyż głównym celem wdrożenia było dostarczenie developerom nowoczesnych narzędzi, które będą mogli wykorzystać w codziennej pracy, wykonywanej na rzecz swoich Klientów. Wielu developerów przekazało nam swoje cenne komentarze i uwagi, które miały wpływ na finalny kształt wdrożonych rozwiązań. Dziękujemy! Te narzędzia są dla Was! Czym jest Node.js? Node.js to środowisko, które umożliwia uruchamianie programów pisanych w JavaScript poza przeglądarką internetową, na poziomie serwera. Node.js działa w oparciu o stworzony przez Google silnik V8 oraz korzysta z dużej liczby modułów, które są gotowe do użycia, stanowiąc połączenie elastycznego środowiska z bibliotekami JavaScript. Sposób funkcjonowania tego oprogramowania umożliwia developerom tworzenie szybkich...
Zabezpieczenia anty‑exploitowe na hostingu w nazwa.pl
12 września 2019

Zabezpieczenia anty‑exploitowe na hostingu w nazwa.pl

nazwa.pl wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia dotyczące plików wgrywanych na usługi hostingowe spółki. System... Firma nazwa.pl wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia dotyczące plików wgrywanych na usługi hostingowe spółki. System bezpieczeństwa monitoruje na bieżąco przesyłane przez FTP dane i w przypadku wykrycia zainfekowanych plików, uniemożliwia zapisanie ich na serwerze. Wyścig pomiędzy twórcami zabezpieczeń a hakerami próbującymi je przełamywać trwa nieustannie, co powoduje konieczność wprowadzania przez firmy hostingowe kolejnych zabezpieczeń. Jednym z nich jest wprowadzony właśnie przez nazwa.pl system anty‑exploitowy, uniemożliwiający wgrywanie szkodliwych plików na serwery za pomocą popularnego protokołu FTP. „Jak wynika z doświadczeń nazwa.pl, klienci usług hostingowych często nie zdają sobie sprawy z tego, że ich komputery lub urządzenia mobilne są zawirusowane. Złośliwe oprogramowanie pozwala na normalną pracę na zainfekowanych urządzeniach, wykradając w tym czasie zapisane na komputerach dane dostępowe do poczty elektronicznej oraz do programów służących do wgrywania stron WWW na serwer” – powiedział Rafał Lorenc, członek zarządu nazwa.pl. Gdy wirus uzyska dostęp do zapisanych na komputerze haseł, często próbuje za pomocą FTP wgrać na serwer szkodliwe oprogramowanie lub zmodyfikować pliki najczęściej instalowanych aplikacji typu WordPress. Zainfekowany serwer służy do dalszego...
41% ruchu w polskim Internecie pochodzi spoza Polski
8 listopada 2018

41% ruchu w polskim Internecie pochodzi spoza Polski

Czy wiecie, że 41% ruchu na polskich serwisach WWW pochodzi spoza terytorium Polski? Analizie poddano ponad 1 miliard... Czy wiecie, że 41% ruchu na polskich serwisach WWW pochodzi spoza terytorium Polski? Analizie poddano ponad 1 000 000 000 (1 miliard) zapytań przychodzących na serwery największego dostawcy usług hostingowych w Polsce, spółki nazwa.pl. Analitycy poddali badaniom ponad 600 000 serwisów WWW. Wyniki dają zupełnie nowy obraz tego, jak wygląda ruch w polskim Internecie i tego, na co powinien zwrócić uwagę rynek e-commerce. Okazuje się, że szybkość ładowania się stron WWW może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu w e-handlu. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie są usługi świadczone przez nazwa.pl. Wyniki badań prowadzą do jednego wniosku. Korzystanie z usługodawcy hostingowego optymalizującego szybkość działania stron WWW, nie tylko w Polsce, ale również poza jej granicami, może przynieść realne zyski. W związku z tym, że aż 41% ruchu do stron WWW kierowane jest spoza Polski, wybór nieodpowiedniego dostawcy usług hostingowych może oznaczać utratę ponad 1/3 odwiedzin. Zbyt długie wczytywanie stron WWW może bowiem oznaczać rezygnację użytkowników z ich odwiedzenia. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że strona ładująca się powyżej 5 sekund (w porównaniu do tej ładującej się 1 sekundę) traci blisko 40% konwersji, a współczynnik odrzuceń rośnie o ponad 100%. Jak wskazują wyniki analiz przeprowadzonych przez nazwa.pl, największą grupę użytkowników odwiedzających krajowe strony (21%) stanowią internauci pochodzący z Europy oraz mieszkańcy Ameryki Północnej (15%). Dane te wyraźnie wskazują potencjał dla rynku e-commerce. Jednak, aby dokonać konwersji ruchu na ilość zamówień, należy...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(18)
  • Optymalizacja(3)
  • Hosting, Domeny(260)
  • CDN(42)
  • WordPress(85)
  • e-Sklep(71)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(26)
  • Internet i technologia(172)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(4)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Domeny
  • Poczta biznesowa
  • Hosting z CDN
  • WordPress z CDN
  • CloudHosting Enterprise
  • Monitoring WWW
  • Email Marketing
  • VPS
  • Cloud Backup
  • Mail Backup
  • SaaS
  • CDN nazwa.pl
  • SSL
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz wynagrodzenie aż do 50% od wpłat za poleconą usługę.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.