Skip to content
Firma hostingowa roku
  • narzędzia
    • Cloud MailZarządzanie pocztą
    • Active.adminAdministracja serwerem
    • Active.statsStatystyki Twojej strony
    • phpMyAdmin Administracja bazami MySQL
    • phpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
  • panel klienta
  • poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • Hosting
  • Wordpress
  • e-sklep
  • Vps
  • ssl
Twój koszyk
Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl
Home  /  E-commerce • Strona WWW • Marketing  /  Content marketing – skąd czerpać pomysły na treści?
Posted on 12 listopada 2019

Content marketing – skąd czerpać pomysły na treści?

content marketing - skąd brać pomysły na treści?

Content marketing jest niezwykle skutecznym narzędziem służącym budowie zaangażowania odbiorców i pozyskiwania nowych klientów. To także niezbędny składnik działań SEO. Co jednak, gdy brakuje nam pomysłów na tworzenie chwytliwych treści? Oto garść porad, skąd czerpać inspiracje.

Persony i pragnienia

Podstawowym elementem każdej strategii content marketingowej (bez której trudno prowadzić skuteczne działania w tej dziedzinie) jest określenie targetu. Na tej podstawie można zdecydować, jakie treści mogą być atrakcyjne dla konkretnej grupy odbiorców.

W określaniu targetu pomocne może być tworzenie tzw. person. Są to postaci potencjalnych klientów, do których adresujemy swój przekaz. Każda z nich określona powinna być poprzez:

  • dane demograficzne (jak wiek, miejsce zamieszkania, sytuacja zawodowa, wykształcenie, status związku),
  • pragnienia, potrzeby, aspiracje i obawy,
  • typowy rozkład dnia pozwalający określić, w jakich sytuacjach klient może wejść w styczność z naszą marką.

Poprzez persony, łatwiej wyobrazimy sobie, jakie potrzeby dominują u naszych potencjalnych klientów. W uproszczeniu można je podzielić na dwie kategorie: braku danej rzeczy oraz potrzeby zmiany sytuacji na lepsze.

W pierwszym przypadku celem naszych treści jest przekonanie odbiorcy, że w ogóle potrzebuje naszego produktu. W tym kontekście treści mają za zadanie rozbudzenie w kliencie zainteresowania daną rzeczą i wykreowanie potrzeby.

Jeżeli potencjalny klient jest już w posiadaniu podobnego towaru, naszym zadaniem będzie przekonanie go, że oferowany przez nas produkt będzie lepszy od tego, z którego obecnie korzysta. Tutaj również należy wykreować potrzebę, zadanie jest jednak nieco trudniejsze, ponieważ potencjalny klient posiada już podobną rzecz. Jednocześnie, w przeciwieństwie do sytuacji braku czegoś, już wie, że tego typu towar jest mu potrzebny.

W zależności od celu tworzenia treści oraz charakteru targetu, content będzie miał zupełnie inny charakter. Określenie potencjalnego odbiorcy jest jednak podstawową kwestią w przypadku tworzenia treści.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Sprzedawaj słowem. O języku korzyści
  • O nas. Jak pisać o swojej firmie?

Monitoring internetu

Aby dowiedzieć się bezpośrednio, jakie są potrzeby naszych klientów, możemy również wykorzystać narzędzie do monitorowania internetu, jak Brand24, Sentione czy Monitori. Prezentują one wszystkie pojawiające się w sieci wzmianki dotyczące wybranych przez nas fraz, np. związanych z naszą marką czy produktami.

Wzmianki, które znajdziemy w internecie, potrafią być kopalnią nowych treści content marketingowych. Użytkownicy często dzielą się w internecie swoimi spostrzeżeniami na temat produktów, artykułują potrzeby i sugerują rozwiązania, na które sami byśmy nie wpadli.

Social media

Dzięki narzędziom monitorowania internetu dowiemy się także, gdzie toczy się dyskusja na temat naszej marki i branży. Możemy przeglądać wątki na forach czy grupach, by w ten sposób dowiedzieć się więcej o zainteresowaniach potencjalnych i obecnych klientów. Ze wzmianek możemy czerpać nie tylko pomysły na nowy content, ale także na rozwój naszych produktów, a nawet tworzenie nowych.

Inspirujące mogą okazać się także własne kanały social media. Prowadząc profil na Facebooku czy Instagramie warto wczytać się w komentarze pod naszymi postami. Użytkownicy często dzielą się w nich wartościowymi uwagami i pomysłami, które mogą posłużyć nam jako pomysły na nowy content.

Blogi branżowe

Szukając inspiracji, warto także czytać blogi zajmujące się naszą branżą. Znaleźć na nich można wartościowe artykuły, które poruszają istotne zagadnienia związane z tematyką prowadzonej przez nas działalności.

Oprócz czytania samych wpisów warto także zwrócić uwagę na komentarze pod postami, ponieważ może się w nich toczyć interesująca dyskusja. Często komentarze są nie tylko doskonałym uzupełnieniem wpisów, ale stanowią wartość samą w sobie.

Słowa kluczowe

Sposobem na dotarcie do potrzeb i zainteresowań naszych klientów jest także research słów kluczowych. Znaleźć je możemy, przeczesując social media, fora i blogi, ale także używając narzędzi proponowania fraz. Służą do tego np. Google Keyword Planner czy Keyword Tool. Mogą nam zasugerować, jakich słów kluczowych używać podczas tworzenia treści.

Recycling treści

Sposobem na tworzenie nowego contentu może być ponadto wykorzystanie tego, który już zamieściliśmy. Można to zrobić na różne sposoby.

Najprościej jest przywołać w social media starszy wpis z bloga, najlepiej nawiązując do obecnej sytuacji. Poprzez ten sprytny zabieg, użytkownicy odniosą wrażenie, że publikacja jest uzasadniona, nie jedynie pretekstowa.

Ważne, aby publikacja wpisu była na tyle oddalona w czasie od publikacji oryginału, aby użytkownicy już zdążyli „zapomnieć”  pierwotną treść. Trzeba pamiętać, że w ten sposób docieramy z wartościowym contentem do tych, którzy mogli zwyczajnie „przegapić” post oraz do nowych użytkowników niemających wcześniej okazji się z nim zapoznać.

Recykling treści można zastosować, nawiązując także do starszej treści. Niewykluczone, że któryś z naszych postów można także uzupełnić i zaktualizować w odniesieniu do obecnej sytuacji.

PODSUMOWANIE

Aby znaleźć inspiracje dla tworzenia treści oraz cenne wskazówki, możemy wykorzystać następujące metody:

  • analiza targetu

Przy użyciu starannie przygotowanych person potencjalnych klientów możemy wyobrazić sobie ich potrzeby i przez to trafniej adresować content.

  • monitoring internetu

Narzędzia rodzaju Brand24, Sentione czy Monitori pomogą nam znaleźć wzmianki dotyczące naszej marki lub branży. Dzięki temu poznamy zainteresowania potencjalnych klientów oraz trendy obecne w dziedzinie, w której działamy.

  • obserwowanie social media

Śledząc wzmianki dotyczące naszej marki lub branży, możemy poznać tematy, które są istotne dla wybranego przez nas targetu oraz znaleźć inspiracje i nowe pomysły. Należy także zwrócić uwagę na komentarze pojawiające się w prowadzonych przez nas kanałach social media.

  • czytanie blogów branżowych

Będąc na bieżąco z blogami branżowymi, poznamy trendy i tematy, które są istotne dla dziedziny, w której działamy.

  • research słów kluczowych

Słowa kluczowe możemy poznać poprzez analizę dyskusji prowadzonych w social mediach i na forach, a także za pomocą narzędzi sugerujących frazy. W wyniku tego będziemy wiedzieć, jak konstruować swoje treści.

  • recykling treści

Wykorzystywanie już opublikowanych treści lub nawiązywanie do nich może być dobrym sposobem na tworzenie nowego, angażującego contentu.

Oczywiście żadna z tych metod nie zastąpi kreatywności, która jest niezbędna przy tworzeniu treści. Pomogą one jednak konstruować content w sposób bardziej przemyślany i lepiej dostosowany do potrzeb naszego targetu.

Tagi: Wordpress blog SEO copywriting content marketing
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Social Media

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Ostatnie posty

  • Firma nazwa.pl przyznaje coroczne wyróżnienia
    Dzięki nim Internet jest lepszy! Firma nazwa.pl przyznaje coroczne wyróżnienia
  • Dzięki nim Internet jest lepszy! Firma nazwa.pl przyznaje coroczne wyróżnienia

Hosting

  • PHP 8 na hostingu w nazwa.pl
    PHP 8 na hostingu w nazwa.pl
  • PHP 8 na hostingu w nazwa.pl
  • Composer w nazwa.pl. Wygodne zarządzanie pakietami dla języka PHP na hostingu
  • Czas na nagrody! Podsumowanie konkursu w Programie Partnerskim
  • Technologia ASP.NET i .NET Core w nazwa.pl
  • Zwiększ wydajność i bezpieczeństwo swojej strony WWW korzystając z najnowszych wersji PHP, MariaDB i PostgreSQL!
  • Nowe technologie w nazwa.pl wypierają stare usługi
  • PostgreSQL 13.1 na hostingu w nazwa.pl
  • Node.js i MongoDB od dziś na hostingu w nazwa.pl!
  • 2 GB dla pojedynczego procesu PHP na hostingu w nazwa.pl

Domeny

  • Czas na nagrody! Podsumowanie konkursu w Programie Partnerskim nazwa.pl
    Czas na nagrody! Podsumowanie konkursu w Programie Partnerskim
  • Czas na nagrody! Podsumowanie konkursu w Programie Partnerskim
  • Ciesz się darmowymi usługami w nazwa.pl
  • Europejska domena a bezpieczeństwo w sieci
  • Spółka nazwa.pl kolejny rok sponsorem projektu Let’s Encrypt, oferującego certyfikaty SSL dla stron internetowych
  • Europejska domena dla Twojej firmy. Dlaczego warto zdecydować się na „.eu”?
  • Wszystko na temat domen internetowych – czym jest domena? Jak i gdzie ją zarejestrować? Jak ją chronić i zabezpieczyć przed przejęciem?
  • nazwa.pl wyróżniona przez Asseco Data Systems jako Lider certyfikatów SSL 2019
  • Domena .eu – nowe możliwości dla polskiego biznesu

Bezpieczeństwo

  • 700.000 zatrzymanych ataków, czyli typowy dzień dla Intrusion Prevention System w nazwa.pl
    700.000 zatrzymanych ataków, czyli typowy dzień dla Intrusion Prevention System w nazwa.pl
  • 700.000 zatrzymanych ataków, czyli typowy dzień dla Intrusion Prevention System w nazwa.pl
  • nazwa.pl rozwija Cloud Backup wspólnie z Klientami!
  • Firma nazwa.pl wdrożyła mechanizm dwuetapowej autoryzacji 2FA
  • Ostrzeżenie przed fałszywymi mailami z przypomnieniem o płatności
  • Nowe technologie: node.js, .NET Core, MongoDB i Redis w nazwa.pl
  • PurePC.pl: Cloud Backup się opłaca!
  • Jak zorganizować pracę zdalną w firmie. Użyteczne narzędzia
  • Cloud Backup z wyróżnieniem Sprawdzony Produkt od redakcji PC World

E-commerce

  • Jak zoptymalizować ścieżkę zakupową | nazwa.pl
    Jak zoptymalizować ścieżkę zakupową?
  • Jak zoptymalizować ścieżkę zakupową?
  • 6 narzędzi do hakowania wzrostu w e-commerce
  • Jak zautomatyzować procesy w sklepie internetowym?
  • Cross-selling i up-selling. Czym są i jak z nich korzystać?
  • SEO dla e-commerce – 5 ważnych elementów
  • Dlaczego kupują? Motywacje klientów sklepów internetowych
  • Co powinieneś wiedzieć o SEO i pozycjonowaniu?
  • Jak komunikować się z klientami online

O firmie

  • Informacje ogólne
  • CloudHosting
  • Technologie
  • Bezpieczeństwo
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt

Produkty

  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • Hosting
  • WordPress
  • VPS
  • SSL
  • e-Sklep
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO

Centrum pomocy

  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Produkty i Usługi
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO

Kontakt 24/7

  • 22 454 48 10
    tel. komórkowe
  • 801 33 22 33
    tel.stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl

Program partnerski 50% prowizji

Twój unikalny kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwia poleconym przez Ciebie osobom skorzystanie z 20% zniżki przy zamawianiu nowych usług w nazwa.pl. Przekaż voucher z kodem i zyskaj wynagrodzenie w wysokości 50% od pierwszej wpłaty za polecone przez Ciebie usługi oraz do 35% od kolejnych płatności.

ISO

© 2021 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone