Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Lider hostingu w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
    • test2speed.pl Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Kopia zapasowa poczty
    • Mail Backup 25 GB
    • Mail Backup 100 GB
    • Mail Backup 250 GB
    • Mail Backup Pay-Per-Use
    Kopia zapasowa komputera
    • Cloud Backup 25 GB
    • Cloud Backup 100 GB
    • Cloud Backup 250 GB
    • Cloud Backup Pay-Per-Use
    Bezpieczeństwo hostingu
    • Kopia zapasowa na CloudHosting
    • Odzyskaj dane korzystając z Usług IT

    Technologie: tworzenie kopii bezpieczeństwa w oparciu o harmonogram oraz na żądanie, szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania danych z kopii do 90 dni wstecz, aplikacja Windows, macOS i Linux

  • Domeny
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukaj domenę
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Usługi dla domen
    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
    • DNSSEC
  • Poczta
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Migracja
    • Przenieś pocztę na CloudMail
    Opcje
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT
  • Hosting
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Hosting za użycie z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Hosting abonamentowy z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • Hosting Pay-Per-Use
  • WordPress
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    WordPress z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WordPress
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-Sklep
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rozwiązania e-commerce z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • CDN
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    CDN nazwa.pl

    Usługa dystrybucji treści CDN nazwa.pl zapewnia błyskawiczne dostarczanie stron WWW do przeglądarek użytkowników. Serwery cache CDN nazwa.pl, umieszczone w największych miastach w Polsce oraz w kluczowych miejscach na świecie, przechowują statyczne elementy serwisów, skracając czas przesyłania danych.

    • CDN nazwa.pl Polska
    • CDN nazwa.pl Europa
    • CDN nazwa.pl World
  • VPS
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 250 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu EPIX (Warszawa, Katowice, Poznań), TPIX, PLIX, Thinx, POZIX, WRIX, CIX oraz ESpanix i AMS-IX

  • SSL
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Opcje
    • Usługi IT
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 zł/rok | eu – 5 zł/rok | com – 40 zł/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 8 czerwca 2020

Co powinieneś wiedzieć o SEO i pozycjonowaniu?

Tagi: marketing marketing internetowy SEO
Co powinieneś wiedzieć o SEO i pozycjonowaniu | nazwa.pl

SEO i pozycjonowanie to pojęcia powszechnie znane, jednakże nie każdy wie, co się za nimi kryje. Może się wydawać, że to magiczne narzędzia do osiągania wysokiej pozycji w Google, za które wystarczy zapłacić odpowiedniej agencji marketingowej, by szybko cieszyć się satysfakcjonującymi rezultatami. Tak jednak nie jest – dojście do TOP 10 wymaga wiedzy także od nas oraz cierpliwości i konsekwencji w działaniach. Czym zatem są SEO i pozycjonowanie?

Co to jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization oznacza proces optymalizacji strony internetowej, aby doprowadzić do większej liczby wejść pochodzących z wyszukiwarki. Chodzi tu przy tym o ruch organiczny, czyli niepochodzący z reklam takich jak Google Ads.

Dzięki działaniom SEO witryna ma większe szanse znaleźć się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania (ideałem jest tu pierwsza dziesiątka Google). Bez optymalizacji witryny klienci są zmuszeni do wpisywania adresu strony lub nazwy firmy w wyszukiwarce, by trafić do witryny. Strona zazwyczaj nie pojawi się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu interesujących użytkownika fraz.

Trzeba zdawać sobie sprawę, że działanie Google oparte jest na pracy robotów indeksujących, które przeczesują Internet, skanując strony internetowe. Starają się one zrozumieć, czego dotyczy dana witryna. Wszystko po to, aby użytkownicy mogli otrzymywać trafniejsze wyniki, wpisując w wyszukiwarce dane słowa kluczowe.

Oprócz treści witryny wpływ na jej pozycję w Google mają także inne czynniki. Dla wyszukiwarki ważne jest, czy strona jest zbudowana poprawnie i łatwo się po niej nawiguje. Obecnie jest również istotne, by strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych.

W 2018 roku Google wprowadziło Mobile First Index. Od tego czasu dla wyszukiwarki głównym wariantem strony jest jej wersja mobilna, nie desktopowa. Dlatego też podstawową sprawą jest dostosowanie strony do potrzeb użytkowników smartfonów i tabletów.

Istotna jest także wydajność wersji mobilnej witryny. Aktualizacja algorytmu Google Speed Update uzależniła ranking stron także od szybkości ładowania się ich wersji przeznaczonej dla urządzeń przenośnych.

Czynniki pozycjonowania

Na pozycję strony w wyszukiwarce ma wpływ wiele czynników. Należą do nich:

  • optymalizacja treści i aspekty techniczne strony

Poprawienie rankingu strony jest możliwe przy użyciu technik oznaczania treści i budowy witryny. Są to np.:

  • słowa kluczowe: dzięki nim roboty wyszukiwarki są w stanie „podsunąć” użytkownikom Google odpowiedzi na ich zapytania. Za pomocą słów kluczowych wyraźnie komunikujemy, jaki aspekt treści naszych tekstów jest najważniejszy.

Korzystając ze słów kluczowych, należy znaleźć równowagę w ich nasyceniu. Zbyt małe sprawi, że strona nie pojawi się odpowiednio wysoko w wyszukiwarce na żądane frazy. Zbyt duże, że tekst będzie wyglądał nienaturalnie i jako taki stanie się gorzej traktowany przez roboty Google.

  • tytuł i meta opis: aby wyszukiwarka wiedziała, czego dotyczy dana podstrona czy wpis na blogu, trzeba je oznaczyć za pomocą tytułu i meta opisu. Wyświetlają się one na stronie wyników Google, zatem użytkownik, również ma świadomość, czego może się spodziewać po kliknięciu linku.
  • nagłówki treści: oznaczając treści za pomocą nagłówków H1, H2, H3, uzmysławiamy robotom wyszukiwarki, czego dotyczą nasze teksty.
  • linki wewnętrzne: są to umieszczone w treści linki do innych podstron naszej witryny. Pozwalają one wyszukiwarce dowiedzieć się więcej na temat strony.
  • nazwy obrazów i tagi alt: aby roboty Google zrozumiały, jaka jest treść obrazu, należy go oznaczyć tekstowo. Pomaga to w odpowiednim indeksowaniu treści.

Pozostając przy kwestiach technicznych – w przypadku pozycjonowania stron internetowych ważne jest również zapewnienie ciągłości ich działania. Z tego powodu należy unikać usług firm hostingowych, które nie posiadają gwarancji dostępności świadczonych przez siebie usług (tzw. SLA). W przypadku serwerów z serii Hosting Cloud w nazwa.pl (np. Hosting Cloud Basic – 100 GB) gwarantowane w abonamencie SLA wynosi min. 99,9%. Oznacza to, że firma nazwa.pl zapewnia dla umieszczonej na takim serwerze strony internetowej praktycznie nieprzerwaną jej dostępność w Internecie, co przekłada się na pozytywne wyniki w odniesieniu do podejmowanych przez nas działań SEO.

  • content marketing
  • Content marketing w pozycjonowaniu i SEO. Dowiedz się więcej na blogu nazwa.pl.

Treść jest najważniejszym elementem decydującym o pozycji strony w wyszukiwarce. To w istocie ona, a nie względy techniczne witryny, sprawia, że Google może „polubić” stronę. Jest tak dlatego, że roboty kierują się wartością witryny dla użytkownika, a dla niego najważniejszy jest właśnie dobrej jakości content.

Content marketing oznacza tworzenie treści wartościowych dla użytkowników nieukierunkowanych bezpośrednio na sprzedaż. Mogą być dla odbiorcy źródłem cennej wiedzy lub innego typu satysfakcji. Działania tego typu sprawiają, że użytkownik przywiązuje się do marki, a także w ramach swoistej wzajemności jest bardziej skłonny do dokonania zakupu.

Dla SEO content marketing jest istotny, ponieważ im więcej wartościowych i dobrze skonstruowanych treści mieści się na naszej stronie, tym roboty więcej znajdą w naszej witrynie słów kluczowych, co przełoży się na pozycje witryny w wyszukiwarce. Ważne jest także, by content był często aktualizowany, ponieważ roboty „uczą się” wtedy, by naszą stronę często odwiedzać.

Formami content marketingu w działaniach SEO są artykuły i wpisy blogowe. Prowadzenie bloga firmowego pozwala na regularne zamieszczanie wartościowych treści, równocześnie nasyconych interesującymi nas słowami kluczowymi. Możemy przez to zaprezentować się jako eksperci w swojej dziedzinie, którzy chętnie dzielą się wiedzą i równocześnie zawalczyć o pierwszą dziesiątkę w Google.

  • link building
Link building w pozycjonowaniu i SEO. Dowiedz się więcej na blogu nazwa.pl.

Dzięki linkom prowadzącym do strony traktowana jest ona przez Google jako bardziej wiarygodna, co wpływa na jej pozycję w wyszukiwarce. Istotne jest jednak, aby te linki nie były przypadkowe. Powinny pochodzić z zaufanych witryn o dobrej reputacji, czyli stojących wysoko w tzw. Trust Rank.

Linki zewnętrzne można pozyskiwać z takich źródeł, jak:

  • blogi i serwisy internetowe

Jeżeli nasza działalność lub publikowane przez nas treści są interesujące, możemy liczyć na to, że w zewnętrznych artykułach pojawią się linki do naszej witryny. Jest to bardzo wartościowe i najbardziej naturalne źródło odnośników.

  • social media

Dzięki aktywności w social media możemy sprawić, że do naszej witryny będą linkowały posty użytkowników. W tym celu należy zamieszczać na stronie wartościowe treści.

  • fora internetowe

Jeśli w naszej witrynie można znaleźć odpowiedzi na interesujące użytkowników pytania, mogą oni zamieszczać odnośniki w postach na forach. Należy jednak unikać samodzielnego, sztucznego tworzenia tego typu wpisów, ponieważ źle wpływa to na wizerunek firmy.

  • artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane w serwisach lub na blogach potrafią być źródłem wiarygodnych linków. Warto zainwestować w tego typu promocję przede wszystkim jednak dlatego, że możemy zdobyć nowych klientów pośród użytkowników odwiedzających te strony.

  • katalogi

Umieszczanie strony w renomowanych katalogach zazwyczaj jest płatne, ale pozwala na pozyskanie wielu wartościowych linków przychodzących.

Warto zadbać o SEO

Optymalizacja strony jest niezbędna, aby witryna mogła pojawić się na satysfakcjonującej pozycji w wyszukiwarce. Tworząc i aktualizując stronę, należy przestrzegać zasad SEO. W razie potrzeby można także skorzystać z usług specjalistów optymalizacji stron.

Kampania pozycjonowania może być również opłacalnym sposobem marketingu internetowego. Warto jednak pamiętać, że tego typu działania są długotrwałe i należy się uzbroić w cierpliwość, czekając na efekty. Łącząc jednak pozycjonowanie z kampaniami reklamowymi w Google i social media oraz skutecznym content marketingiem, możliwe jest osiągnięcie dobrych rezultatów.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Korzystaj z najnowszych wersji PHP na CloudHostingu | nazwa.pl
14 września 2023

Korzystaj z najnowszych wersji PHP na CloudHostingu

Język PHP oferuje każdemu webmasterowi dostęp do szeregu przydatnych narzędzi i stanowi podstawę funkcjonowania... Język PHP oferuje każdemu webmasterowi dostęp do szeregu przydatnych narzędzi i stanowi podstawę funkcjonowania większości dynamicznych stron WWW. Jest chętnie stosowany ze względu na dość prostą składnię i istniejące duże wsparcie społeczności IT. Podobnie, jak w przypadku innego rodzaju oprogramowania, trzeba dbać o to, aby zawsze używać tylko najnowszych wspieranych wersji PHP. Na serwerach CloudHosting możesz korzystać między innymi z edycji 8.2, która według testów benchmarkowych działa najszybciej z dotychczas udostępnionych wydań PHP. Każda kolejna wersja interpretera PHP niesie za sobą optymalizacje rozwiązań znanych z poprzedniej edycji. Wprowadzane są nowe, oczekiwane przez środowisko programistów funkcjonalności, a także pojawiają się usprawnienia w szybkości przetwarzania operacji. Wszystko to sprawia, że z każdą kolejną wersją PHP witryny działają bezpieczniej i wydajniej. Twórcy PHP, aby móc skutecznie rozwijać swoje oprogramowanie, wprowadzili terminy, w ramach których zobowiązują się dostarczać dla danej wersji niezbędne poprawki w zabezpieczeniach. W przypadku PHP 8.2, które na serwerach CloudHosting udostępniliśmy już na początku 2023 roku, pełne wsparcie potrwa aż do grudnia 2025 roku. Ponieważ PHP 8.2 już od dłuższego czasu jest wspierane przez zdecydowaną większość aplikacji internetowych i systemów CMS, takich jak WordPress, rekomendujemy wszystkim użytkownikom usług CloudHosting aktualizację interpretera na serwerze właśnie do tej wersji. Taką zmianę zrealizujesz samodzielnie lub możesz zlecić ją naszym technikom. Pamiętaj, że od 26 listopada 2023 roku wygaśnie bezpłatne wsparcie dla PHP 7.4 na nazwa.pl i dalsze korzystanie z tej wersji będzie wymagało aktywacji płatnej usługi „Obsługa starszych wersji PHP”.
Globalna sieć CDN nazwa.pl dla użytkowników usług CloudHosting
9 sierpnia 2023

Globalna sieć CDN nazwa.pl dla użytkowników usług CloudHosting

Sieć CDN nazwa.pl zapewnia szybsze działanie stron umieszczonych na CloudHostingu nie tylko w Polsce i... Sieć CDN nazwa.pl zapewnia szybsze działanie stron umieszczonych na CloudHostingu nie tylko w Polsce i Europie, lecz także w Ameryce Północnej, Azji i Australii. Stwarza to nowe możliwości dla polskich przedsiębiorców, którzy chcą skutecznie docierać ze swoimi usługami i towarami do klientów na całym świecie. Dodatkowo, dzięki węzłom w USA, sieć CDN nazwa.pl pozytywnie wpływa na pozycjonowanie serwisów w wyszukiwarce Google. Content Delivery Network to sieć serwerów nazywanych węzłami, które rozmieszczone są w różnych strategicznych dla ruchu internetowego lokalizacjach i utrzymują w nich kopie elementów stron WWW. Dzięki poszczególnym węzłom CDN pliki, takie jak grafiki, skrypty czy arkusze stylów CSS, z których składa się witryna, znajdują się fizycznie bliżej użytkowników, którzy na nią wchodzą. W ten sposób sieć CDN nazwa.pl pośredniczy w komunikacji między osobą odwiedzającą daną stronę WWW a oryginalnym serwerem Automatyczna kompresja obrazów na stronach do formatu WebP Rozmiar wczytywanej witryny ma bardzo duże znaczenie, jeżeli chodzi o szybkość jej działania, a wpływają na niego głównie elementy graficzne. Zmniejszenie wielkości obrazów pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na wyświetlenie strony w przeglądarce. Właściciele serwisów internetowych, obsługiwanych na hostingu nazwa.pl, nie muszą samodzielnie zajmować się optymalizowaniem grafik. Wystarczy w CloudHosting Panel aktywować Kompresję do WebP, dzięki której obrazy na stronie będą automatycznie konwertowane do nowoczesnego formatu WebP, a ich rozmiar będzie dodatkowo dostosowywany do rozdzielczości ekranu urządzenia, na którym witryna jest wyświetlana...
nazwa.pl z wyróżnieniem „Top 10 Cloud Hosting”
28 lutego 2023

nazwa.pl z wyróżnieniem „Top 10 Cloud Hosting”

W nazwa.pl doskonale wiemy, że szybki i niezawodny hosting w chmurze to podstawa sukcesu dla każdego... W nazwa.pl doskonale wiemy, że szybki i niezawodny hosting w chmurze to podstawa sukcesu dla każdego właściciela strony WWW. Jako lider technologiczny w Polsce dostarczamy od lat innowacyjne rozwiązania, które po raz kolejny zostały docenione przez ekspertów z branży IT. Spółka nazwa.pl została wyróżniona przez portal HostAdvice nagrodą „Top 10 Cloud Hosting”. HostAdvice zrzesza dużą społeczność specjalistów, którzy dzielą się wiedzą na temat dziesiątek firm hostingowych z całego świata i profesjonalnie analizują jakość oferowanych przez nie usług. Jest to rzetelny zbiór informacji dla każdego, kto potrzebuje wybrać idealny hosting dla swojej strony WWW. Z uwagi na liczne pozytywne opinie użytkowników portalu o hostingu nazwa.pl eksperci HostAdvice, w ramach kontroli jakości, postanowili samodzielnie przetestować nasz CloudHosting. Wnioski z badania nie mogły być inne. Możemy dziś z dumą ogłosić, że otrzymaliśmy od nich nagrodę „Top 10 Cloud Hosting”! Przyznane wyróżnienie potwierdza, że realizowane w sposób ciągły wielomilionowe inwestycje w najnowszą technologię i sprzęt pozwalają nam oferować bezkonkurencyjny hosting w chmurze. Dostarczając rozwiązania z segmentu premium, których całkowity koszt użytkowania jest więcej niż korzystny, nazwa.pl już dawno stała się jedynym racjonalnym wyborem dla każdego webmastera czy przedsiębiorcy. CloudHosting w nazwa.pl oferuje szereg udogodnień niedostępnych w innych firmach. Oprócz technologii chmury obliczeniowej, która inteligentnie rozkłada ruch pomiędzy najmniej obciążonymi maszynami w całym klastrze serwerów, do dyspozycji każdego użytkownika jest gwarantowana moc w postaci 4 vCPU (20 GHz)...
Zarządzaj kopiami zapasowymi w CloudHosting Panel | nazwa.pl
26 maja 2022

Zarządzaj kopiami zapasowymi w CloudHosting Panel

Regularne kopie zapasowe pomagają chronić pliki, bazy i konta e-mail przed przypadkową utratą danych. Funkcja... Regularne kopie zapasowe pomagają chronić pliki, bazy i konta e-mail przed przypadkową utratą danych. Funkcja BACKUP, z której możesz korzystać na swoim serwerze CloudHosting, zapewnia szybkie i łatwe zarządzanie tym bardzo ważnym elementem usługi. Indywidualny harmonogram, możliwość natychmiastowego wykonywania kopii zapasowych, dowolny okres przechowywania backupów czy automatyczne odtwarzanie wybranych elementów to tylko nieliczne zalety narzędzia, które pozwala oszczędzić czas i uniknąć problemów związanych z przypadkowym usunięciem danych. Idealne narzędzie do wykonywania backupów CloudHosting w nazwa.pl umożliwia pełną automatyzację procesu zarządzania kopiami zapasowymi. Backupy plików, baz danych, czy kont e-mail nie tylko wykonasz i odtworzysz automatycznie, ale również dla każdego typu danych ustalisz dowolny okres ich przechowywania. Możesz też w każdej chwili wykonać natychmiastowe kopie na żądanie, co jest bardzo przydatne na przykład podczas aktualizacji strony WWW. Szybkie tworzenie i odtwarzanie danych Po zalogowaniu do CloudHosting Panel wybierz opcję BACKUP. Utwórz swoją kopię na żądanie, skonfiguruj harmonogram wykonywania automatycznych kopii lub odzyskaj wybrane elementy z istniejących backupów. Dzięki dostępowi do historii operacji sprawdź, kiedy i jakie kopie zapasowe zostały wykonane na Twoim hostingu! Harmonogram kopii zapasowych Backupy baz danych powinieneś tworzyć jak najczęściej. W CloudHosting Panel ustawisz harmonogram ich wykonywania nawet co godzinę...
accessibility - dostępność strony internetowej
14 sierpnia 2019

Czym jest dostępność strony internetowej (accessibility)?

Termin dostępności kojarzy się głównie z przystosowaniem strony do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednak w istocie... Termin dostępności kojarzy się głównie z przystosowaniem strony do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednak w istocie oznacza on umożliwienie korzystania z witryny wszystkim użytkownikom, bez wykluczania żadnej grupy. Na czym polegają zasady dostępności? Reguły konstruowania dostępnych stron internetowych określa dokument opracowany przez Międzynarodowe Konsorcjum W3C – standard WCAG 2.0. Stosowanie się do jego wytycznych pozwala na stworzenie poprawnie zbudowanej strony, która będzie przyjazna dla wszystkich internautów. Użytkowników, którym twórcy stron internetowych powinni poświęcić szczególną uwagę, można podzielić na cztery podstawowe grupy: 1. Osoby niewidome lub niedowidzące Osoby z tej grupy często korzystają z czytników ekranów lub powiększalników (także w formie widgetów do przeglądarek). W przypadku czytników ekranów podstawowe znaczenie ma między innymi nadawanie odpowiednich tytułów stron (meta description). Powinny się one składać z dwóch członów – tytułu konkretnej strony/artykułu, myślnika oraz nazwy strony (np. „Czym jest dostępność – MójBlog”). Dla osób korzystających z czytników ważne są też tytuły (h1) i nagłówki (h2-h3-…). Tytuły stron (np. artykułów) powinny określać, jaka jest jej treść. Samą treść należy podzielić na sekcje rozpoczynające się nagłówkami, które trafnie wskazują na to, co w danej sekcji się znajduje. Dzięki odpowiedniej strukturze nagłówków, osoby niewidome otrzymują...
wersje językowe na wordpressie
16 lipca 2019

Wielojęzyczność w WordPressie. Jak to zrobić?

Jeśli chcesz dodać do swojej strony inną wersję językową, w WordPressie zrobisz to stosunkowo łatwo. Wykorzystać do tego... Jeśli chcesz dodać do swojej strony inną wersję językową, w WordPressie zrobisz to stosunkowo łatwo. Wykorzystać do tego celu możesz darmowe wtyczki, z których polecamy Polylang. Dowiedz się, jak ją skonfigurować. Instalacja wtyczki Polylang 1. Wejdź do panelu administracyjnego Wordpress i najedź w menu po lewej na pozycję WTYCZKI, a następnie kliknij DODAJ NOWĄ. 2. W polu wyszukiwania wpisz - Polylang. 3. Kliknij ZAINSTALUJ, a następnie AKTYWUJ. Dodawanie nowego języka (na przykładzie języka angielskiego) Najpierw stwórz polską wersję językową strony. Jest to konieczne, aby można było później przyporządkowywać tworzone podstrony do konkretnego języka. 1. W menu panelu kliknij LANGUAGES. 2. W oknie Choose a language, wybierz z listy po lewej odpowiedni język, a domyślnie zostaną ustawione zawartości pozostałych okien. Będzie je można zmienić teraz lub w każdym innym momencie. Dla ewentualnych zmian interesować Cię będą okna: - full name: wprowadzona tu nazwa pojawi się w menu wyboru języka na stronie. Zmień domyślną nazwę, jeśli zamiast Polski wolisz np. PL, - order: wartość ta decyduje o kolejności języków w okienku zmiany języków. Język o najniższej wartości będzie traktowany jako pierwszy. 3. Kliknij ADD NEW LANGUAGE. Na górze strony pojawią się zaznaczone na czerwono komunikaty, zignoruj je. 4. Następnie przeprowadź cały proces ponownie, dodając język angielski. Wybierz...
Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(183)
  • CDN(32)
  • WordPress(68)
  • e-Sklep(64)
  • Backup(25)
  • Poczta(30)
  • VPS(18)
  • Internet i technologia(147)
  • Webmastering(54)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SSL
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Zasady rejestracji domen
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Gwarancja nazwa.pl
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 tel. komórkowe
  • 801 33 22 33 tel. stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Program Partnerski 50% prowizji

Twój unikatowy kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwi Twoim znajomym skorzystanie ze zniżki 20% na usługi nazwa.pl świadczone w Modelu Abonamentowym. Przekaż voucher z kodem lub link polecający i zyskaj stałe wynagrodzenie w wysokości 25% od każdej wpłaty za poleconą usługę. Kod rabatowy na voucherze i w  linku polecającym jest wielorazowego użytku, dlatego możesz go przekazać dowolnej liczbie osób.

ISO
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2023 nazwa.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.