Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 64 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Monitoring
    • Monitoring test2speed.com

    Monitoring test2speed.com mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 18 lipca 2019

Kiedy warto przeprojektować wygląd sklepu

Tagi: blog CloudHosting e-sklep UX
przeprojektowanie sklepu

Masz wrażenie, że strona Twojego sklepu już Ci się „opatrzyła”? Nic dziwnego, masz z nią kontakt na co dzień. Może Cię to skłonić do decyzji o zmianie jej wyglądu, ale lepiej dwa razy się zastanów, zanim to zrobisz. Dowiedz się, jakie czynniki powinny mieć dla Ciebie znaczenie w kwestii layoutu sklepu i kiedy warto go przeprojektować.

Czy powinno być ładniej?

Widząc nowo powstające, konkurencyjne sklepy możesz czasem odnieść wrażenie, że Twój własny wygląda przy nich zwyczajnie „staro”. Jednak zmiana projektu na nowocześniejszy i bardziej zgodny z bieżącą modą, niekoniecznie jest dobrym pomysłem.

Przyzwyczajenia klientów odgrywają bardzo dużą rolę w ich doświadczeniu zakupów, przez co radykalne zmiany layoutu są bardzo ryzykowne. Klient, wchodząc na Twoją stronę zamiast bezpiecznego, znajomego miejsca, zobaczy nagle nowe, obce środowisko. Jeżeli ponadto w jego pamięci nie ugruntowała się wystarczająco mocno nazwa Twojej marki, może uznać, że znalazł się w zupełnie innym sklepie.

Dlatego za decyzją o zmianie layoutu nie powinny stać jedynie względy estetyczne. Co prawda klient może odbierać odświeżony sklep jako nowocześniejszy, ale to nie przyjemność obcowania z estetyczną stroną jest najważniejsza w doświadczeniu zakupowym. Liczy się przede wszystkim funkcjonalność witryny.

Nie chcemy tu jednak zniechęcać Cię do przeprojektowania layoutu sklepu, jeśli pod względem estetycznym znacznie odbiega od tego, jak wyglądają witryny konkurencji. Dla UX, o którym poniżej, te walory również mają znaczenie. Na zmiany mające na celu jedynie poprawę wyglądu sklepu warto decydować się jednak tylko wtedy, gdy ten właśnie czynnik wpływa negatywnie na doświadczenie użytkownika.

Po pierwsze UX

Klient podejmuje decyzję o tym, czy pozostanie na stronie danego sklepu w ciągu pierwszych 2 do 5 sekund. W tym czasie ocenia, czy nawigacja prowadzi go w stronę zapoznania się z ofertą i dokonania zakupu. Aby pozostał w witrynie jak najdłużej, a najlepiej złożył zamówienie, musisz skupić się na jej UX.

Projektowanie w zgodzie z UX (User Experience) oznacza dbałość o pozytywne doświadczenie użytkownika korzystającego z witryny. Aby mu takie zapewnić, strona powinna być intuicyjna w obsłudze. Klient musi wiedzieć „gdzie kliknąć”, móc z łatwością poruszać się po sklepie i mieć łatwy dostęp do wszystkich najważniejszych elementów strony. Dobrze zaprojektowany sklep poprowadzi go za rękę przez cały proces zakupowy i nie doprowadzi do sytuacji, w której zadaje on sobie pytanie: „co zrobić dalej”?

Ułatwiaj zakupy

Duże znaczenie ma np. strona główna, gdyż to na nią najczęściej trafia klient. Na pierwszy rzut oka powinien móc stwierdzić, czy sklep ma w ofercie kategorie rzeczy, którymi jest zainteresowany. Witryna powinna już na wstępie komunikować, jaką korzyść może mu zaoferować. Jeżeli jej nie dostrzeże, w ciągu paru sekund opuści stronę.

Jeżeli jednak na niej zostanie, nie może napotkać trudności na drodze do kupna. Za pomocą usytuowania, koloru czy wielkości elementów powinien zostać poprowadzony w stronę kolejnych etapów procesu. Nie należy go rozpraszać przeładowanym designem i nadmiarem opcji do wyboru lub zniechęcać do zakończenia transakcji potrzebą wypełnienia zbyt wielu pól w formularzu. Celem jest zbudowanie możliwie krótkiej ścieżki zakupowej.

Przyzwyczajenia klientów również i tutaj mają duże znaczenie. Twoja witryna nie powinna znacząco różnić się w swojej strukturze od stron konkurencji. Użytkownicy oczekują, że podstawowe dla procesu zakupów elementy będą w miejscach, do których przywykł, korzystając z innych sklepów.

Pamiętaj o mobile

Zastanawiając się, czy jakiś aspekt sklepu wymaga przeprojektowania, nie możesz zapominać o jego wersji mobilnej. Obecnie około połowy wejść na strony sklepów internetowych pochodzi ze smartfonów. Dlatego brak responsywności witryny lub niewłaściwy projekt jej odsłony na urządzenia przenośne skazuje Cię na mniejszą sprzedaż.

Według zasady mobile first projektowanie strony powinno się zaczynać od jej wersji mobilnej. Niewielki rozmiar ekranów urządzeń przenośnych pozwala skoncentrować się tylko na elementach najbardziej potrzebnych do zakupów. Skłania do stworzenia minimalistycznego projektu, który przysłuży się także layoutowi „dużej” wersji.

Kiedy się niepokoić

Znaczenie dla ewentualnej decyzji o przeprojektowaniu sklepu ma współczynnik odrzuceń (bounce rate). Oznacza on procent użytkowników, którzy opuścili daną stroną, nie przechodząc do kolejnych podstron witryny. Dla sklepów internetowych nie powinien być wyższy niż 20%-40%. Jeżeli przekracza te wartości, możliwe, że strona jest niewłaściwie zaprojektowana.

Równie ważny czynnik to ilość porzuconych koszyków. Ma na niego wpływ atrakcyjność cenowa Twojej oferty, zaufanie do sklepu, czas i cena dostawy czy możliwość realizacji wygodnych płatności on-line. Tak samo istotna jest jednak jakość projektu witryny.

Jeżeli strona nie ułatwia zrobienia zakupów, klienci rezygnują z nich przed finalizacją transakcji. Spowodowane może to być złym usytuowaniem koszyka, brakiem możliwości jego edycji czy zapamiętywania zawartości. Użytkownicy zniechęcają się do sklepu także, gdy nie mogą kontynuować zakupów po dodaniu produktu do koszyka lub dokonać zakupu bez rejestracji.

Jak sprawdzić, czy coś jest nie tak?

Aby ocenić poprawność projektu swojego sklepu pod kątem doświadczenia użytkownika, możesz zdecydować się na audyt UX. Specjalista sprawdza wtedy witrynę pod względem zgodności ze standardami i wzorcami projektowania doświadczenia użytkownika. Stosuje analizę heurystyczną i metodę wędrówki poznawczej polegającej na prześledzeniu drogi zakupowej użytkownika.

Możesz zdecydować się także na instalację narzędzia HotJar. Pozwala ono na nagrywanie ruchu użytkowników na stronie sklepie, przez co można prześledzić ich ruchy myszką i kliknięcia. Dowiesz się w ten sposób m.in., czy klienci nie gubią się w witrynie, nie próbują klikać na elementy nieklikane (zatem, czy nie powinny być aktywne), czy formularze są dla nich przyjazne i przede wszystkim, w którym momencie opuszczają Twój sklep.

Niemniej ważne dla Ciebie będzie obserwowanie rozwiązań konkurencji. Nawigowanie po jej serwisach i przechodzenie przez proces zakupowy pozwoli Ci na uzyskanie punktu odniesienia ułatwiającego ocenę własnego sklepu.

PODSUMOWANIE

Przeprojektowanie wyglądu sklepu to poważna decyzja i nigdy nie podejmuj jej pochopnie. Przede wszystkim:

  • nie kieruj się wyłącznie względami estetycznymi,
  • miej na uwadze przyzwyczajenia użytkowników — zarówno to, że mogą być przywiązani do obecnego wyglądu Twojego sklepu, jak i to, że przywykli do określonej architektury korzystając ze sklepów konkurencji,
  • największe znaczenie powinny mieć dla Ciebie względy UX, którego najważniejszym składnikiem jest funkcjonalność witryny. Postaraj się maksymalnie ułatwić klientom drogę zakupową,
  • zadbaj o wersję mobilną strony. Z urządzeń przenośnych pochodzi połowa ruchu w sklepach internetowych,
  • zastanów się nad przeprowadzeniem audytu UX lub wykorzystaniem narzędzia HotJar. Analizuj rozwiązania konkurencji.

Dobrze zaprojektowany sklep napędza sprzedaż, źle — odstrasza klientów niezależnie od atrakcyjności Twojej oferty. Dlatego warto poświęcić szczególną uwagę jego layoutowi, mając na uwadze powyższe kwestie.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Zwiększamy dostępny transfer danych na serwerach CloudHosting i VPS | nazwa.pl
23 listopada 2023

Zwiększamy dostępny transfer danych na serwerach CloudHosting i VPS

Wraz z rozwojem działalności w Internecie zwiększa się zapotrzebowanie na zasoby. To, co na początku wydawało... Wraz z rozwojem działalności w Internecie zwiększa się zapotrzebowanie na zasoby. To, co na początku wydawało się w pełni wystarczające, dzisiaj może stać się przeszkodą na drodze do sukcesu. W nazwa.pl zawsze wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów, dlatego znacząco zwiększyliśmy transfer danych dostępny na wybranych usługach CloudHosting oraz serwerach VPS. Jeszcze większy transfer danych Rozumiemy, że swoboda prowadzenia działalności w Internecie jest rzeczą bezcenną. Mając to na uwadze, niemal dwukrotnie zwiększyliśmy transfer danych dostępny na niektórych naszych usługach. Dla serwerów CloudHosting i CloudMail w opcji Biznes transfer został podniesiony z 3 TB do 5 TB, a w opcji Pro z 6 TB aż do 10 TB! Użytkownicy serwerów VPS mogą także cieszyć się wyższymi parametrami swoich usług. W przypadku VPS Start zwiększyliśmy transfer miesięczny z 3 TB do 5 TB, w VPS Biznes z 6 TB do 10 TB, a w planach VPS Pro i wyższych transfer miesięczny został zwiększony z 12 TB aż do 20 TB. Rosnące potrzeby Dostępny transfer określa, ile danych może być przesłanych z i do usługi w ciągu miesiąca. Zużywa się on wtedy, gdy na przykład ktoś przegląda Twój serwis WWW, czy też prowadzi z Tobą korespondencję e‑mail. Im większym zainteresowaniem cieszy się Twoja działalność w sieci, tym większego transferu potrzebujesz...
Cyber Monday w nazwa.pl
29 listopada 2021

Cyber Monday – Czarny Piątek sklepów internetowych

Black Friday to nie jedyny dzień tzw. „czarnych” promocji. Tuż po weekendzie mamy bowiem kolejne święto... Black Friday to nie jedyny dzień tzw. „czarnych” promocji. Tuż po weekendzie mamy bowiem kolejne święto zakupów, tym razem skierowane jedynie do internautów. To Cyber Monday. Jaka jest jego historia i jak bardzo jest popularny? Początki Cyber Monday Czarny Piątek, którego tradycja sięga lat 60. XX wieku, siłą rzeczy powstał jako dzień tanich zakupów w tradycyjnych sklepach. Były one dosłownie szturmowane przez klientów wręcz żądających atrakcyjnych promocji i wyprzedaży. Nowe tysiąclecie przyniosło ze sobą rozkwit handlu internetowego, co sprawiło, że część z tych kupujących przeniosła się w sposób naturalny do sieci. Dniem, w którym sklepy internetowe notowały największą sprzedaż, był poniedziałek bezpośrednio po Black Friday. Klienci, zajęci w piątek zakupami w tradycyjnych sklepach, sprawdzali wtedy, czy w sieci również pojawiły się ciekawe oferty. Rynek e-commerce szybko na to zareagował. W 2005 roku National Retail Federation zaproponowała nazwę Cyber Monday oznaczającą właśnie pierwszy poniedziałek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W tym dniu sklepy internetowe miały przygotowywać dla internautów szczególnie atrakcyjne promocje. NRF uruchomił następnie stronę internetową CyberMonday.com, na której gromadzone były dostępne w sklepach oferty. Dziś niewiele osób o tym pamięta, bo tego typu serwisów porównujących najlepsze oferty jest bardzo dużo...
10 darmowych motywów WordPress wartych uwagi | nazwa.pl
8 lipca 2021

10 darmowych motywów WordPress wartych uwagi

Jedną z cech WordPressa jest możliwość bezpłatnego utworzenia strony internetowej. Oczywiście korzystanie... Jedną z cech WordPressa jest możliwość bezpłatnego utworzenia strony internetowej. Oczywiście korzystanie z szablonów Premium czy dedykowanych ma niewątpliwe zalety, ale jeśli zależy nam na obniżeniu kosztów, z powodzeniem znajdziemy w pełni funkcjonalne i atrakcyjne darmowe motywy. Wybraliśmy 10 wartych uwagi. Hestia Hestia to estetyczny, klarowny i elastyczny motyw odpowiedni dla wszystkich rodzajów stron internetowych. Pozwala na tworzenie wysokojakościowych, responsywnych witryn, także przy użyciu wtyczek typu page-builder (jak np. Elementor). Zawiera użyteczne i atrakcyjnie wyglądające sekcje strony głównej, które można dostosowywać w widoku motywu na żywo (podobnie jak inne jego elementy). Możemy zmienić także ich kolejność oraz zdecydować, które z nich mają się pojawiać, a które nie. Hestia umożliwia umieszczenie w witrynie slidera o pełnej szerokości ekranu, również z opcją reagowania na ruch kursora. Za pomocą motywu można stworzyć witrynę WooCommerce, a szybką budowę stron ułatwią wersje demo, przygotowane jako gotowe templatki dla wielu zastosowań. Sydney Motyw ten świetnie nadaje się na stronę WWW dla biznesu. Cechuje go elastyczność i nowoczesny design. Jest w pełni responsywny, obsługuje tłumaczenia oraz czcionki Google. Możemy skonfigurować w nim tło z efektem paralaksy – dzięki któremu tło...
jak zaprojektować stronę główną?
21 października 2019

Jak zaprojektować stronę główną?

Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu... Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu zależy, czy zainteresujemy go swoją ofertą. Dlatego też projektowaniu strony głównej należy poświęcić wyjątkowo dużo uwagi. Jakie elementy warto na niej umieścić? Dlaczego strona główna jest ważna? Strona główna w dużej mierze decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odniesie użytkownik mający kontakt z naszą marką w Internecie. Można to porównać do wizyty w butiku lub biurze, gdzie znaczenie ma nie tylko wystrój lokalu, ale także obsługa klienta. Obsługa klienta powinna czytelnie przedstawić ofertę firmy, zaproponować konkretny produkt lub skierować gościa do specjalisty, który rozwiąże jego problem. Dzięki temu nie będzie zmuszony do bezradnego rozglądania się po lokalu w poszukiwaniu interesującego go produktu (co skończyłoby się zapewne tym, że opuściłby sklep i udał się do kolejnego). Jak powinna być zaprojektowana strona główna? Aby strona główna spełniała swoje zadanie, powinna w sposób jasny i czytelny przedstawiać najważniejsze atuty firmy. Jednocześnie musi to robić w formie bardzo skrótowej, aby użytkownik nie zniecierpliwił się czytaniem danej sekcji. Zniecierpliwiony użytkownik często zamknie stronę i nie przejdzie przewinie strony dalej. Ze strony głównej użytkownik powinien dowiedzieć się, czy firma oferuje to, czego szuka oraz czy jest wiarygodna. Jeżeli na oba pytania udzieli odpowiedzi „tak”, jest szansa...
jak mierzyć efekty e commerce
9 września 2019

Czy to działa? Jak mierzyć efekty w e-commerce

Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym... Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym kierunku, należy opierać się na twardych danych. Służą do tego kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI (key performance indicators). Co się do nich zalicza w przypadku e-commerce? AVO — średnia wartość zamówienia Jest to jeden z decydujących wskaźników efektywności w e-commerce. Obliczyć go można, dzieląc przychód przez liczbę zamówień w tym samym okresie. Wartość AVO pozwala oszacować zysk pochodzący z każdej transakcji. Oceniając wahania AVO, można stwierdzić, czy nasze działania przynoszą skutek. Jak można zwiększyć AVO? - darmowa dostawa: koszty przesyłki są dla klientów jednym z najważniejszych czynników podczas wyboru oferty. Chętnie dodadzą oni dodatkowe towary do koszyka, aby na zaoszczędzić na dostawie. Oczywiście należy tak określić próg darmowej wysyłki, aby sprzedaż była nadal opłacalna, - wyeksponowanie towarów z wyższą marżą: warto postarać się, aby towary, na których zarabiamy więcej, znalazły się wyżej w wynikach wyszukiwania lub pojawiały się jako proponowane przy dodaniu mniej opłacalnego dla nas towaru do koszyka...
Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym
21 lutego 2018

Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym – co trzeba wiedzieć?

Prawne wdrożenie e-sklepu nie jest prostą sprawą. Wymaga dostosowania się do licznych regulacji związanych z jego regulaminem...Prawne wdrożenie e-sklepu nie jest prostą sprawą. Wymaga dostosowania się do licznych regulacji związanych z jego regulaminem, polityką prywatności czy też ochroną danych osobowych klientów. Sprawdź, jak zapanować nad danymi osobowymi w sklepie internetowym i co trzeba wiedzieć, by odbyło się to w zgodzie z literą prawa. Właściciele sklepów internetowych powiadamiają swoich klientów o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby realizacji zamówienia. Informują również o możliwości wyrażenia zgody na ich przetwarzanie w celach: marketingowym, otrzymywania informacji handlowych czy zapisania się na newsletter. To najbardziej oczywiste, ale nie jedyne obowiązki spoczywające na przedsiębiorcach prowadzących e-sklepy. Zanim omówimy kolejne, przyjrzyjmy się bliżej temu, czym właściwie są dane osobowe, a także które z nich muszą być chronione i kto właściwie za to odpowiada. Jakie dane to dane osobowe? O tym, czym są dane osobowe informuje dokładnie art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych. Brzmi on następująco: 1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. 2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(9)
  • Optymalizacja(2)
  • Hosting, Domeny(243)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(69)
  • Backup(27)
  • Poczta(37)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(168)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Monitoring
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.