Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 64 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Monitoring
    • Monitoring test2speed.com

    Monitoring test2speed.com mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 9 września 2019

Czy to działa? Jak mierzyć efekty w e-commerce

Tagi: CloudHosting e-sklep remarketing SEO UX
jak mierzyć efekty e commerce

Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym kierunku, należy opierać się na twardych danych. Służą do tego kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI (key performance indicators). Co się do nich zalicza w przypadku e-commerce?

AVO — średnia wartość zamówienia

Jest to jeden z decydujących wskaźników efektywności w e-commerce. Obliczyć go można, dzieląc przychód przez liczbę zamówień w tym samym okresie.

Wartość AVO pozwala oszacować zysk pochodzący z każdej transakcji. Oceniając wahania AVO, można stwierdzić, czy nasze działania przynoszą skutek.

Jak można zwiększyć AVO?

  • darmowa dostawa: koszty przesyłki są dla klientów jednym z najważniejszych czynników podczas wyboru oferty. Chętnie dodadzą oni dodatkowe towary do koszyka, aby na zaoszczędzić na dostawie. Oczywiście należy tak określić próg darmowej wysyłki, aby sprzedaż była nadal opłacalna,
  • wyeksponowanie towarów z wyższą marżą: warto postarać się, aby towary, na których zarabiamy więcej, znalazły się wyżej w wynikach wyszukiwania lub pojawiały się jako proponowane przy dodaniu mniej opłacalnego dla nas towaru do koszyka,
  • promocje: sprzedaż towarów w ramach ofert rodzaju „do 2 produktów trzeci gratis”, sprawia, że klienci dokonują większych zakupów, aby skorzystać z bardziej atrakcyjnej oferty. Dotyczy to jednak branż, w których klient może rzeczywiście potrzebować większej ilości danego typu produktów, np. w branży odzieżowej,
  • pakiety: dołączanie do towarów użytecznych akcesoriów dobrze sprawdzi się np. w sklepach z elektroniką (jak „do telefonu ładowarka bezprzewodowa gratis”). Należy tylko pamiętać, aby oferowany bezpłatnie przedmiot był powiązany z głównym towarem, ponieważ decyduje to o atrakcyjności pakietu.

Współczynnik porzuconych koszyków

Wskaźnik ten oznacza procent klientów, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie sfinalizowali zamówienia. Z problemem tym zmagają się wszystkie sklepy, ponieważ średnio 7 na 10 koszyków jest porzucanych.

Jak zmniejszyć współczynnik porzuconych koszyków?

  • modyfikacja kosztów dostawy: podobnie jak w przypadku AVO, można zdecydować się na darmową dostawę od określonej kwoty. Warto także spróbować negocjacji z firmami kurierskimi, aby zmniejszyć koszty dostarczenia towaru,
  • poprawa wydajności strony: mało wydajna witryna skutecznie zniechęca do kontynuowania procesu zakupu, nawet jeśli klienci, zachęceni naszą ofertą, dodadzą produkt do koszyka. Czas ładowania się sklepu nie powinien przekraczać 3 sekund. Każda dodatkowa sekunda zmniejsza satysfakcję klientów o 16% oraz zwiększa współczynnik porzuconych koszyków,
  • udoskonalenie UX: witryna powinna być zaprojektowana z troską o pozytywne doświadczenie użytkownika (User Experience). Klientów należy „prowadzić za rękę”, aby mogli szybko i wygodnie nawigować po sklepie. Warto także uprościć formularze oraz stosować wyraźne oznaczenie etapów procesu dokonywania zakupów poprzez breadcrumbs,
  • umożliwienie szybkich i bezpiecznych płatności: klienci najchętniej korzystają z wygodnych serwisów transakcyjnych lub kart płatniczych. Chcą również mieć pewność, że dane ich kont i kart są bezpieczne, dlatego należy zadbać o zabezpieczenie domeny poprzez certyfikat SSL czy DNSSEC.
  • wykorzystanie remarketingu: śledzenie klientów, którzy porzucili koszyki za pomocą plików cookie, pozwala na wyświetlanie im spersonalizowanych reklam na innych stronach (np. przypominając towar, który mieli w koszyku).

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Co to jest remarketing i dlaczego musisz to wiedzieć
  • Czym jest Google Analytics?

Współczynnik odrzuceń (bounce rate)

Współczynnik ten oznacza procent klientów, którzy odwiedzili naszą stronę, ale nie przeszli do kolejnych podstron witryny. Dla sklepów internetowych bounce rate nie powinien być wyższy niż 20-40%. Jeżeli przekracza te wartości, możliwe, że strona jest niewłaściwie zaprojektowana lub mało wydajna.

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?

  • poprawa UX: problemy z UX wpływają na wszystkie czynniki skuteczności działań e-commerce. Dobrze zaprojektowana strona skłania do zakupów, zmniejszając tym samym współczynnik odrzuceń.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Kiedy przeprojektować wygląd sklepu

  • poprawa parametrów hostingu: wydajność strony można poprawić, decydując się na hosting, który poradzi sobie z ruchem na stronie (także z jego okresowym wzrostem, np. w sezonie świątecznym). Warto korzystać z serwerów wirtualnych VPS lub rozwiązań chmurowych,

Współczynnik konwersji

Oblicza się go, dzieląc liczbę transakcji przez liczbę odwiedzin strony. Poznać go można przy użyciu Google Analytics.

Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

  • dbałość o UX: tak jak w przypadku innych wskaźników efektywności biznesu e-commerce, UX ma podstawowe znaczenie,
  • zastosowanie marketing automation: marketing automation pozwala na spersonalizowane działania marketingowe. Dzięki temu klienci otrzymują treści stosowne do ich zainteresowań i potrzeb, przez co kampanie są znacznie bardziej skuteczne. Użytkownikom można wyświetlać na stronie spersonalizowany content — np. bannery, polecane produkty, pop-upy czy odpowiednie formularze. Oznacza to unikanie atakowania klientów nietrafionymi ofertami, które mogą ich zniechęcić do firmy.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Co to jest marketing automation i czy mi się to przyda

  • budowanie zaufania do sklepu: można to osiągnąć m.in. poprzez działania content marketingowe, które pozycjonują sprzedawcę jako kompetentnego doradcę, specjalistę w swojej dziedzinie. Warto np. prowadzić firmowego bloga oraz działania social media,
  • dobrze targetowana reklama: zarówno Google AdWords, jak i Facebook Ads dają szerokie możliwości wyboru grup odbiorców przekazów reklamowych. Źle dobrany target to mniejsza konwersja i co za tym idzie, niepotrzebne koszty.

Koszt pozyskania klienta

Obliczyć ten współczynnik można dzieląc koszt działań marketingowych przez ilość konwersji. Oczywiście na marketing powinniśmy wydawać mniej, niż zarabiamy na poszczególnym kliencie.

Znaczenie ma tu nie tylko całościowy koszt reklamy czy social media marketingu i content marketingu, ale też kwota, jaką wydajemy na każde z tych działań osobno. W ten sposób można stwierdzić, która z kampanii jest najbardziej opłacalna.

Jeżeli któryś kanałów nie przynosi zadowalających rezultatów, np. Adwords, należy się zastanowić nad zmianą ustawień targetowania lub treści kreacji reklamowej. Może się okazać, że po przeprowadzeniu testów A/B (czyli porównywaniu różnych kreacji i ustawień targetowania) okaże się, że uda nam się zwiększyć opłacalność kampanii. Dlatego też nie należy kanału, który wydaje się nieopłacalny, od razu odrzucać.

Ruch na stronie

Dowiedzieć się o nim możemy za pomocą Google Analytics. Znaczenie ma tu nie tylko liczba użytkowników, ale też, w jaki sposób trafiają na stronę. Ważne są zarówno takie źródła jak organiczne wyniki wyszukiwania i bezpośrednie wejścia na stronę, jak i wejścia z linków odsyłających.

Google Analytics powie nam także, ile osób trafiło do naszego sklepu za pośrednictwem kampanii reklamowych oraz social media. Każda z tych informacji pozwala ocenić skuteczność poszczególnych działań marketingowych — social media marketingu, kampanii reklamowych czy pozycjonowania.

Jak zwiększyć ruch na stronie?

  • poprawa SEO: na stronie powinny znajdować się odpowiednie słowa kluczowe (także „długiego ogona”). Należy również zadbać o zróżnicowany i często aktualizowany content. Warto prowadzić w tym celu bloga oraz różnicować opisy nawet podobnych produktów.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak tworzyć opisy produktów?
  • Content marketing – skąd czerpać pomysły na treści?

  • optymalizacja działań social media: analizując źródła ruchu, można ocenić, ilu klientów trafia do nas np. z Facebooka. Może się okazać, że ich ilość jest wysoka w odniesieniu do intensywności działań i warto inwestycję w social media zwiększyć. Może być też na odwrót — jeżeli dużo inwestujemy w media społecznościowe, a nie przynosi to zadowalających efektów, należy rozważyć zmianę strategii social media.
  • optymalizacja kampanii reklamowych: jeżeli mimo dużej liczby wyświetleń reklamy (np. w Google Ads) liczba ruchu nie jest satysfakcjonująca, należy rozważyć zmianę kreacji lub optymalizację targetowania.

Liczba subskrybentów newsletterów

Newslettery są doskonałym narzędziem do zwiększenia sprzedaży. Wykorzystać je można do wysyłania spersonalizowanych przekazów marketingowych oraz informacji o nowych produktach i usługach, specjalnych ofertach czy wydarzeniach z życia firmy. Newsletter służy także budowaniu świadomości marki.

Średni współczynnik CTR (czyli stosunku liczby wyświetleń do liczby kliknięć) jest też dwukrotnie wyższy niż w przypadku Google Adwords. Także dlatego nie należy zaniedbywać tego kanału komunikacji marketingowej.

Jak zwiększyć liczbę subskrybentów (a także ich nie tracić)?

  • odpowiednia treść newsletterów i częstotliwość ich wysyłania: wiadomości powinny być trafnie targetowane oraz niewysyłane zbyt często. Ich treść musi być interesująca dla odbiorców — zwięzła i zawierająca atrakcyjne oferty lub treści content marketingowe. Dzięki temu zmniejszymy liczbę osób, które wypisują się z listy subskrypcyjnej.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak stworzyć dobry newsletter?

  • zachęcanie do subskrypcji: można to robić np. za pomocą oferowania kodów rabatowych dostępnych po zapisaniu się do newslettera.

Wartość życiowa klienta (LTV)

Współczynnik ten wyliczyć można, określając koszt pozyskania i utrzymania klienta oraz wygenerowany przez niego zysk w określonym czasie. Pomaga to skoncentrować się na najbardziej wartościowych dla naszego sklepu klientach.

Może się okazać, że za dużą część przychodów sklepu odpowiada jedynie niewielki procent klientów. O nich właśnie warto szczególnie zadbać. Jak to zrobić?

  • spersonalizowane wiadomości e-mail: pomóc w tym nam mogą narzędzia marketing automation, które wyselekcjonują najbardziej wartościowych z punktu widzenia sklepu klientów i wyślą do nich dedykowane newslettery,
  • specjalne ofert dla lojalnych klientów: pomaga to nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także budować lojalność najcenniejszych klientów.

PODSUMOWANIE

Mierzenie skuteczności efektywności biznesu e-commerce jest niezbędne, aby ocenić kierunek dalszych działań. Istotnymi znacznikami KPI są:

  1. AVO — średnia wartość zamówienia.
  2. Współczynnik porzuconych koszyków.
  3. Współczynnik odrzuceń (bounce rate).
  4. Współczynnik konwersji.
  5. Ruch na stronie.
  6. Liczba subskrybentów newsletterów.
  7. Wartość życiowa klient (LTV).

Optymalizacja powyższych wskaźników bezpośrednio przekłada się na zyski sklepu. Opierać się w niej należy na rzetelnej analityce oraz stale optymalizowanej strategii. Tylko wtedy nasze działania przyniosą wymierne efekty.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
nazwa.pl liderem bezpieczeństwa
4 czerwca 2024

nazwa.pl liderem bezpieczeństwa

W nazwa.pl wiemy, jak ważne jest cyberbezpieczeństwo. Podczas ostatniej konferencji NASK zostaliśmy uhonorowani... W nazwa.pl wiemy, jak ważne jest cyberbezpieczeństwo. Podczas ostatniej konferencji NASK zostaliśmy uhonorowani nagrodą za zdobycie I miejsca w kategorii „Procentowy udział w obsłudze nazw domeny .pl zabezpieczonych DNSSEC w 2023 roku”. Nasza współpraca z Państwowym Instytutem Badawczym NASK trwa od lat, a otrzymane wyróżnienie to potwierdzenie wkładu, jaki codziennie wnosimy w ochronę każdego użytkownika Internetu. Od lat naszym priorytetem jest zapewnienie jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa świadczonych usług. Dlatego tak bardzo cieszy nas nagroda związana z DNSSEC, którego funkcją jest zabezpieczenie domen przed przekierowaniem na fałszywą witrynę. Zdobycie I miejsca w kategorii „Procentowy udział w obsłudze nazw domeny .pl zabezpieczonych DNSSEC w 2023 roku” utwierdza nas w przekonaniu, że obrana droga, która ma na celu kompleksową ochronę oferowanych rozwiązań, przynosi wymierne efekty. Pakiet „Bezpieczna Domena” DNSSEC to mechanizm, który udostępniamy w ramach pakietu „Bezpieczna Domena”. To nie jedyna funkcjonalność, z której mogą korzystać Klienci rejestrujący u nas swoją domenę. Obok DNSSEC zapewniamy także serwery DNS w technologii Anycast, zabezpieczenia poczty elektronicznej SPF, DKIM i DMARC oraz ochronę DNS over TLS. Mimo że te nazwy mogą niewiele mówić osobom niezwiązanym z technologiami IT, to wszystkie razem i każda z osobna zapewniają naszym Klientom najwyższe standardy bezpieczeństwa utrzymywanych w nazwa.pl domen...
PostgreSQL 16 na serwerach CloudHosting nazwa.pl
31 października 2023

PostgreSQL 16 na serwerach CloudHosting nazwa.pl

PostgreSQL to jeden z najbardziej popularnych i zaawansowanych systemów zarządzania relacyjnymi bazami danych... PostgreSQL to jeden z najbardziej popularnych i zaawansowanych systemów zarządzania relacyjnymi bazami danych. Ze względu na możliwości od lat docenia go społeczność webmasterów na całym świecie. Użytkownicy usług CloudHosting mogą od dzisiaj korzystać z najnowszej jego wersji, czyli PostgreSQL 16. Wydanie 16 jest zbiorem kolejnych ulepszeń i nowych funkcjonalności, dzięki którym podniesiona została wydajność baz danych, ich bezpieczeństwo oraz stabilność pracy aplikacji. Nowości w PostgreSQL 16 PostgreSQL 16 jest nową gałęzią tego systemu baz danych z aktualizacjami przewidzianymi aż do listopada 2028 r. Wprowadzenie PostgreSQL 16 to także koniec rozwoju wersji 11, która wkrótce straci wsparcie twórców tego oprogramowania. PostgreSQL 16 wprowadza ulepszenia, które znacząco podnoszą wydajność działania baz danych. Dzięki narzędziom kontroli poprawie uległ mechanizm replikacji logicznej. Wprowadzono między innymi funkcję pg_create_subscription umożliwiającą nadawanie uprawnień do tworzenia nowych subskrypcji. Istotnym ulepszeniem jest również możliwość wykonywania replikacji logicznej z fizycznych instancji replikacji, co pozwala na strumieniowe przesyłanie danych do bazy. Zapewnia to deweloperom więcej swobody przy dystrybuowaniu obciążenia. Nowa wersja wprowadza zmiany w zakresie zarządzania uprawnieniami. W PostgreSQL 16 nie muszą one opierać się już wyłącznie na kontach superużytkowników. Podnosi to bezpieczeństwo baz dzięki udoskonaleniu ról i uprawnień użytkowników. PostgeSQL 16 to również lepsza efektywność w zarządzaniu pamięcią. Wydawcy...
Zabezpieczenie 2FA to pełna ochrona Twojej poczty e-mail | nazwa.pl
15 grudnia 2022

Zabezpieczenie 2FA to pełna ochrona Twojej poczty e-mail

Konto e-mail jest dzisiaj tak powszechnym narzędziem, jakim już jakiś czas temu stał się telefon komórkowy. Z poczty... Konto e-mail jest dzisiaj tak powszechnym narzędziem, jakim już jakiś czas temu stał się telefon komórkowy. Z poczty elektronicznej korzystamy codziennie zarówno w sprawach biznesowych, jak i prywatnych. Na skrzynkach e-mail przechowujemy często istotne i poufne informacje, dlatego nie można zapominać o tym, że dostęp do nich wymaga szczególnej ochrony. Najlepszym zabezpieczeniem przed atakiem na pocztę elektroniczną jest mechanizm dwufaktorowej autoryzacji 2FA. Klienci nazwa.pl mogą korzystać z kompleksowej ochrony ich skrzynek e-mail za pomocą 2FA, bez względu na to, czy wiadomości odbierają przez Cloud Mail, czy przez dedykowany do tych celów program na komputerze, tablecie lub smartfonie. Samo hasło to za mało Tradycyjnym zabezpieczeniem poczty e-mail jest hasło. Świadomi użytkownicy wiedzą, że im bardziej jest ono złożone, czyli więcej ma liter, cyfr i znaków specjalnych, tym będzie trudniej je złamać. Jednak w obecnych czasach samo hasło może być już niewystarczające. Korzystamy z sieci Wi-Fi na dworcach, lotniskach, w restauracjach czy hotelach, bo cenimy sobie mobilność i dostęp do Internetu w każdym momencie. Niestety wszędzie czyhają cyberprzestępcy, którzy bardzo szybko są w stanie przejąć nasze hasło, a znane są też takie przypadki, gdy dane logowania do skrzynki zostały podejrzane przez… kamery przemysłowe! Hasło jest więc zabezpieczeniem, którego złamanie jest dla hakerów tylko kwestią czasu. Użytkownicy hostingu w nazwa.pl nie są jednak bezbronni. Z pomocą przychodzi zabezpieczenie 2FA, które dodaje drugi element autoryzacji przy logowaniu do konta e-mail. Wszyscy znamy je z bankowości elektronicznej, bo zasadą jest, że tam, gdzie wymagana jest szczególna ochrona przy dostępie do informacji, pojawia się właśnie zabezpieczenie 2FA...
Composer na CloudHostingu nazwa.pl. Część 1
14 maja 2021

Composer na CloudHostingu nazwa.pl. Część 1

Rozpoczynamy dwuodcinkowy kurs wideo, w którym przedstawimy manager pakietów Composer. Jest to z jednej... Rozpoczynamy dwuodcinkowy kurs wideo, w którym przedstawimy manager pakietów Composer. Jest to z jednej strony proste w użyciu, a z drugiej – posiadające zaawansowane możliwości narzędzie ze świata PHP, szeroko dziś wykorzystywane nie tylko przez profesjonalistów. Kurs poprowadzi Tomasz Jaśniewski, programista i nauczyciel programowania z ponad 20-letnim doświadczeniem. W ramach serii „Composer na CloudHostingu nazwa.pl” zostaną zaprezentowane podstawowe zagadnienia dotyczące tego managera pakietów. Znajdą się wśród nich takie tematy, jak chociażby zarządzanie zależnościami w PHP czy też zasady deklarowania bibliotek. Wszystko realizowane będzie za pomocą prostych poleceń, wykonywanych bezpośrednio na serwerach CloudHosting w nazwa.pl. Pierwszy odcinek to przede wszystkim przedstawienie narzędzia, jakim jest Composer, do tego kilka istotnych wskazówek, dotyczących rozpoczęcia z nim pracy, a także wprowadzenie do Packagista, głównego repozytorium z publicznymi pakietami dla Composera...
Zwiększ wydajność i bezpieczeństwo swojej strony WWW korzystając z najnowszych wersji PHP, MariaDB i PostgreSQL! - nazwa.pl
21 grudnia 2020

Zwiększ wydajność i bezpieczeństwo swojej strony WWW korzystając z najnowszych wersji PHP, MariaDB i PostgreSQL!

Bazy danych wraz ze skryptami działającymi w oparciu o język programowania PHP są podstawą działania większości... Bazy danych wraz ze skryptami działającymi w oparciu o język programowania PHP są podstawą działania większości dynamicznych serwisów internetowych. Aby zapewnić szybkość działania oraz bezpieczeństwo stron WWW, niezbędna jest okresowa aktualizacja wykorzystywanego na hostingu oprogramowania. W nazwa.pl, w ramach wszystkich pakietów hostingowych, możesz bezpłatnie korzystać z najnowszych wersji baz danych MariaDB 10.5 i PostgreSQL 13 oraz z języka PHP w wersji 7.4. Jeśli wykorzystujesz inną, niewspieraną przez twórców PHP, wersję tego języka lub korzystasz ze starej opcji serwera bazy danych, możesz je zaktualizować samodzielnie lub zlecić nam ich aktualizację. Jeżeli nie zamierzasz dokonać aktualizacji, udostępniamy Ci dodatkową usługę obsługi starszych wersji PHP i serwerów baz danych. Warto pamiętać, że okres bezpłatnej obsługi wersji PHP od 5.3 do 7.1 kończy się 31.12.2020 r. Po tym terminie obsługa nadal będzie świadczona – odpłatnie. Jednocześnie pragniemy poinformować, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zgłaszanym przez naszych Klientów, podjęliśmy decyzję o przedłużeniu terminu bezpłatnej obsługi PHP 7.2 oraz baz danych MariaDB 10.1 i PostgreSQL 9.3 na serwerach nazwa.pl do 30.06.2021 r. Podkreślamy jednak, że oprogramowanie to nie posiada już wsparcia jego twórców i zalecamy jego aktualizację! PHP PHP, czy też Hypertext Preprocesor to jeden z najczęściej stosowanych języków programowania, który cieszy się popularnością wśród doświadczonych webmasterów...
PostgreSQL 13.1 na hostingu w nazwa.pl
14 grudnia 2020

PostgreSQL 13.1 na hostingu w nazwa.pl

Na hostingu w nazwa.pl dostępna jest już najnowsza wersja PostgreSQL 13.1. I mimo, że oznaczono ją numerem... Na hostingu w nazwa.pl dostępna jest już najnowsza wersja PostgreSQL 13.1. I mimo, że oznaczono ją numerem „trzynaście”, to warto z niej korzystać, bo działa szybciej niż wszystkie poprzednie wydania. Zmieniona organizacja indeksów umożliwia ponadto przechowywanie danych w dużo mniejszych indeksach B-drzewa niż wcześniej, a udoskonalone wsparcie dla JSON jeszcze bardziej ułatwi pisanie aplikacji. PostgreSQL dzięki wielu zaawansowanym funkcjom, niedostępnym w innych silnikach bazodanowych, wybierany jest często przez doświadczonych developerów do budowania zaawansowanych projektów przetwarzających duże ilości danych. Wydanie nowej, bardziej wydajnej wersji PostgreSQL, z nowymi funkcjonalnościami, jeszcze mocniej utwierdzi twórców aplikacji w wyborze tego rozwiązania. Jeżeli zaliczasz się do nich, to z pewnością powinieneś się zainteresować nową wersją tej bazy, udostępnioną właśnie na hostingu w chmurze w nazwa.pl. Mniejsze indeksy B-drzewa Jedną z najważniejszych nowych funkcji i ulepszeń najnowszej „trzynastki” jest oszczędność miejsca i wzrost wydajności dzięki deduplikacji wpisów indeksu B-drzewa. Indeks B-drzewa jest najczęściej używanym indeksem w PostgreSQL, stosowanym domyślnie przy wykonywaniu polecenia „CREATE INDEX”. Ogólna zasada jest taka, że ​​mniejsze indeksy B-drzewa zajmują mniej miejsca na dysku oraz w pamięci RAM, dzięki czemu można je szybciej przeszukiwać. Oszczędność ta jest możliwa dzięki wyjątkowej funkcjonalności przechowywania zduplikowanych wpisów w indeksie. Dla każdego zestawu danych ta oszczędność może być różna – w naszym przypadku, który testowaliśmy, wielkość indeksów była średnio o 1/3 mniejsza, co przełożyło się na prawie dwa razy szybsze działanie...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(9)
  • Optymalizacja(2)
  • Hosting, Domeny(243)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(69)
  • Backup(27)
  • Poczta(37)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(168)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Monitoring
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.