Firma nazwa.pl zabezpieczyła używane przez Spółkę adresy IP przy użyciu mechanizmu RPKI (ang. Resource Public…
Firma nazwa.pl zabezpieczyła używane przez Spółkę adresy IP przy użyciu mechanizmu RPKI (ang. Resource Public Key Infrastructure). Wprowadzone rozwiązanie podnosi bezpieczeństwo infrastruktury routingu w Internecie, uniemożliwiając lub znacząco utrudniając użycie adresów IP przypisanych do Spółki przez innych uczestników sieci Internet.
Problemy związany z „porwaniem” adresów IP były opisywane już wcześniej przez światowe i polskie media, alarmujące o przypadkach przekierowywania ruchu nawet tak dużych operatorów jak YouTube czy Amazon. Temat ten już kilka lat temu pojawił się na łamach polskiego serwisu Zaufana Trzecia Strona zaufanatrzeciastrona.pl/post/manipulacje-trasami-bgp-czyli-czemu-pakiety-ida-przez-minsk/.
Rozwój technologiczny umożliwił obecnie rozwiązanie tego problemu. Wypracowany przez międzynarodową organizację IETF dokument RFC 6480 (https://tools.ietf.org/html/rfc6480) opisuje sposób, w jaki międzynarodowa społeczność uczestników Internetu zdecydowała się podwyższyć bezpieczeństwo przekazywania danych w Internecie.
Aby rozwiązanie RPKI mogło zadziałać, Regionalne Rejestry Internetowe (RIR), odpowiedzialne za przydział adresów IP na poszczególnych kontynentach, utworzyły funkcjonalności pozwalające każdemu operatorowi internetowemu opublikować i podpisać cyfrowym kluczem informacje o posiadanych przez niego adresach IP. Baza ta może być później użyta jako wiarygodne źródło informacji, pozwalające na wykrycie prób „porwania” adresów IP przez nieuprawnionego użytkownika sieci Internet…
Spółka nazwa.pl kolejny rok sponsorem projektu Let’s Encrypt
Nie da się ukryć, że rok 2019 był w pewnym sensie przełomowy, jeśli chodzi o podejście do certyfikatów SSL na stronach WWW…
Nie da się ukryć, że rok 2019 był w pewnym sensie przełomowy, jeśli chodzi o podejście do certyfikatów SSL na stronach internetowych. Duża w tym zasługa Google, które w swojej wyszukiwarce zaczęło promować nie tylko szybsze, lepiej dostosowane do urządzeń mobilnych strony, ale również te, korzystające z szyfrowanego połączenia HTTPS, które zapewnia odpowiednio wdrożony certyfikat SSL.
Ale Google to nie tylko wyszukiwarka, to również przeglądarka internetowa Chrome. I tutaj, w kooperacji z innymi producentami przeglądarek jak np. Mozilla i ich Firefox, nastąpiła kolejna zmiana. Zmiana o tyle istotna, że widoczna dla każdego użytkownika stron WWW, więc zdecydowanie trudniejsza do zignorowania przez właściciela strony. Zmiana polegająca na tym, że strony, które zawierają formularze, w których użytkownik podaje swoje dane (choćby adres e–mail w formularzu kontaktowym), a które nie korzystają z połączenia szyfrowanego (HTTPS/SSL) są oznaczane jako niebezpieczne, co na pewno nie sprzyja budowaniu pozytywnych relacji z użytkownikami strony. I to nie tylko w przypadku sklepów internetowych, gdzie certyfikat SSL jest wręcz niezbędny, ale i w przypadku „zwykłych” stron firmowych, a nawet prywatnych blogów.
Bezpłatne certyfikaty Let’s Encrypt
W ten trend idealnie wpasowuje się projekt Let’s Encrypt, będący inicjatywą organizacji pożytku publicznego – Internet Security Research Group (ISRG), dzięki któremu każdy może uzyskać bezpłatnie certyfikat SSL dla swojej domeny. Certyfikat, który jest prawidłowo…
nazwa.pl spełniła obowiązki Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa Polski
Uznanie w 2019 roku nazwa.pl przez Ministerstwo Cyfryzacji za Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa…
Uznanie w 2019 roku nazwa.pl przez Ministerstwo Cyfryzacji za Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa Polski stanowiło zobowiązanie dla firmy do wypełnienia najwyższych standardów organizacyjnych i technicznych związanych ze świadczonymi usługami. Spełnienie ich przez nazwa.pl, poświadczone niezależnym audytem wykonanym przez PBSG, stanowi gwarancję bezpieczeństwa dla klientów największego w Polsce usługodawcy w obszarze rejestracji domen i hostingu.
Spełnienie wyśrubowanych norm, które określiła ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, stanowi dla klientów nazwa.pl potwierdzenie najwyższego poziomu usług świadczonych przez spółkę. Szczegółowa ocena, której podlegały systemy informatyczne, dokumentacja oraz stosowane procedury, trwała blisko rok. Firma nazwa.pl wypełniła wszystkie wymogi stawiane jej przez resort cyfryzacji, uzyskując pozytywny wynik audytu przeprowadzonego przez poznańskiego audytora PBSG SA.
Uznanie nazwa.pl za Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa Polski potwierdziło wiodącą pozycję firmy na rynku usług cyfrowych w Polsce. Spełniając wymogi ustawy o cyberbezpieczeństwie Polski, nazwa.pl daje klientom kolejny powód do wybrania jej oferty, na rynku wielu konkurujących ze sobą dostawców usług rejestracji domen i hostingu…
E–commerce w przyszłości – płatności jutra dostępne już dziś
Transakcje online odmieniły codzienność zarówno w sferze biznesowej, jak i konsumenckiej. Duża dostępność i szeroki…
Szybki rozwój polskiego e-commerce
Transakcje online odmieniły codzienność zarówno w sferze biznesowej, jak i konsumenckiej. Duża dostępność i szeroki wybór metod płatności ułatwiły życie milionom Polaków. Kilkanaście lat temu takie czynności jak zakup biletów czy uregulowanie rachunków można było wykonać głównie poza domem. Teraz, dzięki uproszczonym procesom sprzedaży, wszelkiego rodzaju zakupy i transakcje jesteśmy w stanie przeprowadzić z dowolnego miejsca posiadającego połączenie z Internetem. Dużą skalę postępu pokazuje raport NBP – 10 lat temu za rachunki w Internecie płaciło jedynie 20% klientów, a dzisiaj to ponad 80%. Na szczęście czasy, gdy płatności elektroniczne oferowały jedynie trzy banki w Polsce, są już dawno za nami. Przez minioną dekadę w branży pojawiły się usprawnienia i innowacje, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez rodzimych e-konsumentów. Najczęściej wybierane sposoby płatności to BLIK, pay-by-link oraz karty. Polacy doceniają szybkość i wygodę, chętnie używają smartfonów do finalizacji transakcji, a ich wymagania w zakresie szybkich i wygodnych płatności stale rosną.
Płatności mobilne
Biorąc pod uwagę niedawne wprowadzenie dyrektywy PSD2, tym, co wciąż zmienia się na korzyść dla użytkowników bankowości elektronicznej, jest przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa usług. Niezawodne płatności mobilne to jeden z priorytetów, o które zadbano przy wprowadzeniu dyrektywy PSD2. Obecnie Polacy coraz chętniej…
To oni czynią polski Internet lepszym miejscem. Firma nazwa.pl przyznała 4 wyróżnienia
W styczniu br. nazwa.pl, największy dostawca usług hostingowych w Polsce, nagrodziła podmioty, które w ostatnim roku…
W styczniu br. nazwa.pl, największy dostawca usług hostingowych w Polsce, nagrodziła podmioty, które w ostatnim roku intensywnie działały na rzecz poprawy jakości Internetu. Wyróżnione zostały trzy przedsiębiorstwa w kategoriach: Bezpieczeństwo, Innowacje i Edukacja. Firma przyznała także jedno wyróżnienie specjalne.
Z początkiem roku nazwa.pl zdecydowała się na wyróżnienie czterech podmiotów, których inicjatywy najmocniej przyczyniły się do podniesienia jakości korzystania z Internetu. W kategorii „Bezpieczeństwo” firma zdecydowała się wyróżnić NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa). Instytut w ostatnim roku mocno promował protokół DNSSEC, który jest skuteczną metodą zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników Internetu oraz instytucji funkcjonujących w sieci. DNSSEC zapewnia, że po wpisaniu w okno przeglądarki adresu WWW sklepu czy banku, użytkownik otworzy stronę, której szuka, a nie tą, którą przygotowali cyberprzestępcy.
Drugie z wyróżnień, w kategorii „Innowacje”, zostało przyznane firmie Asseco Data Systems SA, należącej do największej, notowanej na polskiej giełdzie firmy IT, Asseco. To właśnie ta spółka w ostatnim czasie intensywnie pracowała nad nowym typem certyfikatów SSL. Stworzone przez nich narzędzie do weryfikacji autentyczności witryny wykorzystuje kodowanie ECDSA P–384. Dzięki temu jest ono o wiele bezpieczniejsze niż dotychczas stosowane metody oparte o RSA. Co ciekawe, to właśnie klienci nazwa.pl jako pierwsi w Polsce mieli możliwość podniesienia poziomu zabezpieczenia swoich witryn, przy użyciu nowej technologii, zamawiając Certyfikat nazwaSSL Premium…
Backup i sposoby jego wykonywania
Niewiele rzeczy może tak bardzo zaszkodzić firmie, jak nagła utrata danych. Obok wykwalifikowanych pracowników…
Niewiele rzeczy może tak bardzo zaszkodzić firmie, jak nagła utrata danych. Obok wykwalifikowanych pracowników, gromadzone informacje to największy skarb przedsiębiorstwa, dlatego wymagają szczególnej atencji i ochrony. Wraz z postępem technologicznym na rynku pojawiło się wiele rozwiązań, które pomagają zadbać o firmowe pliki. Należy jednak podejść do ich zabezpieczania profesjonalnie i z rozsądkiem.
Backup, czyli kopia zapasowa
Backup polega na cyklicznej archiwizacji plików, np. z serwera, komputera czy też telefonu. Przy prowadzeniu firmy należy zadbać o wykonywanie kopii bezpieczeństwa przede wszystkim takich zasobów, jak pliki znajdujące się na serwerze, poczta e-mail czy bazy danych.
Kopia zapasowa danych zabezpiecza przed ich nieumyślną i bezpowrotną utratą. Wyobraźmy sobie sytuacje, w której pracownik przez przypadek usunął cały folder z wiadomościami e-mail. Bez posiadania kopii zapasowej nie udałoby się ich odzyskać. Ponadto przywrócenie kopii zapasowych jest najlepszym wyjściem dla organizacji w przypadku ataku oprogramowania ransomware czy katastrofy naturalnej, np. pożaru w serwerowni. W pracy może dojść do różnego rodzaju zagrożeń, więc wykonywanie backupu to po prostu konieczność. Jest to kluczowy element bezpieczeństwa informatycznego każdego przedsiębiorstwa…
Europejska domena dla Twojej firmy. Dlaczego warto zdecydować się na „.eu”?
Domena internetowa to podstawowy element tworzący wizerunek firmy w sieci, dlatego powinna znaleźć się w czołówce listy „must…
Domena internetowa to podstawowy element tworzący wizerunek firmy w sieci, dlatego powinna znaleźć się w czołówce listy „must have” każdego przedsiębiorcy. Warto jednak pamiętać, że domena składa się z nazwy i końcówki (rozszerzenia). Jako nazwę domeny przeważnie podajemy nazwę marki czy rodzaj działalności, a co z rozszerzeniem? Coraz więcej polskich firm decyduje się na wybór rozszerzenia .eu. Poznaj korzyści, które przyniesie dla Twojej marki domena europejska.
Prestiż marki i zaufanie użytkowników
Rejestracja domeny .eu podlega ograniczeniom, co znacznie zwiększa poziom zaufania, które wzbudza strona internetowa z europejskim rozszerzeniem.
Abonentem domeny z końcówką „.eu” może zostać każda organizacja z siedzibą na terenie Unii Europejskiej, Norwegii, Liechtensteinu lub Islandii. Osoby fizyczne również mogą zarejestrować europejską domenę, o ile zamieszkują te kraje. Dla obywateli Unii Europejskiej rejestracja jest możliwa niezależnie od miejsca zamieszkania.
Wizytówka WWW firmy lub sklep internetowy z końcówką .eu prezentują się profesjonalnie i pokazują poważne nastawienie przedsiębiorcy do swojej działalności.
Zwiększenie zasięgu działalności firmy
Strony internetowe z „europejskim adresem” są cenione zarówno przez polskich i europejskich odbiorców, jak i przez społeczność poza granicami Unii Europejskiej…
Jak używać zniżek, rabatów i kodów rabatowych
Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, którym kierują się konsumenci, wybierając sklep internetowy. Dlatego też znaczenie…
Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, którym kierują się konsumenci, wybierając sklep internetowy. Dlatego też znaczenie ma nie tylko odpowiednia polityka cenowa w przypadku cen regularnych, ale też prowadzenie okresowych akcji rabatowych. Jak powinny wyglądać?
E-mail marketing
Marketing za pomocą e–maili jest niezwykle skutecznym narzędziem zwiększenia sprzedaży. Poprzez spersonalizowane wiadomości można trafić do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.
E–maile mają bardziej osobisty charakter od nawet najlepiej targetowanych reklam, przez co są bardziej skuteczne i mogą służyć długofalowemu budowaniu relacji z klientem.
Personalizacja mailingu polega nie tylko na zwracaniu się do klienta po imieniu, ale przede wszystkim na skrojonych pod niego ofertach. Narzędziem do tego mogą być właśnie zindywidualizowane rabaty.
Co wpływa na skuteczność rabatów w mailingu?
Nie wystarczy zaoferować klientowi rabat. Należy to zrobić w sposób, który zmaksymalizuje szansę na to, że obdarowany skorzysta z oferty. Ostatecznie rabat nie jest jednak propozycją odebrania towaru za darmo — za daną rzecz klient musi zapłacić, na co niekoniecznie się zgodzi (tym bardziej, jeśli nie chodzi o produkt, którego w danej chwili potrzebuje)…
5 darmowych pluginów do WordPressa, które musisz mieć
WordPress to prawdopodobnie najlepszy (a na pewno najpopularniejszy) CMS na świecie. Nie byłby jednak takim, gdyby…
Elementor
Elementor jest doskonałym edytorem typu drag&drop, czyli umożliwiającym edycję strony metodą „przeciągnij i upuść”. Ten sposób konstruowania witryny jest wyjątkowo intuicyjny, tym bardziej, że budować ją możemy z podglądem na żywo, widząc efekty naszego projektowania. Ważne jest także możliwość przełączania widoku strony pomiędzy widokiem desktopowym a mobilnym, dzięki czemu mamy świadomość, jak nasza strona będzie wyglądała na smartfonach.Witrynę buduje się przy użyciu licznych widgetów, które przeciąga się z bocznego paska na stronę. Do dyspozycji mamy takie elementy, jak sekcja tekstowa, zdjęcie, ikony social media, mapy Google, czy widgety audio i video. Jeżeli będziemy potrzebować więcej rodzajów elementów, znajdziemy także dodatki zaprojektowane przez zewnętrznych programistów.
Kolejną zaletą Elementora jest to, że oddaje nam do dyspozycji wiele darmowych szablonów stron, za pomocą których można błyskawicznie stworzyć własną witrynę. Wystarczy je wkleić na wybrane podstrony i podmienić treści.
Jetpack
Jetpack został zainstalowany ponad 5 mln razy i nie stało się tak bez powodu. Ta wtyczka jest prawdziwym kombajnem o imponującej liczbie funkcji. Za jej pomocą możemy między innymi…
nazwa.pl inwestuje w technologię 100 Gbps
Rozwój technologii 5G oraz masowe wykorzystanie światłowodów w ofertach dostępu do Internetu szybko zmienia…
Rozwój technologii 5G oraz masowe wykorzystanie światłowodów w ofertach dostępu do Internetu szybko zmienia sposób, w jaki korzystamy z sieci. Nowe technologie burzą ograniczenia, jakie znaliśmy do tej pory, skracając czasy dostępu do danych oraz umożliwiając ich przesyłanie z prędkością jaką do tej pory znaliśmy tylko w sieciach wewnętrznych.
Zmiana w szybkości komunikowania się stanowi rewolucję, nie tylko dla użytkowników korzystających z nowych technologii, ale również dla firm hostingowych, które muszą coraz szybciej dostarczać dane. Wymusza to konieczność stosowania coraz nowszych technologii, w zakresie nie tylko przesyłania danych, ale również ich przetwarzania. Dotychczasowe rozwiązania oparte o pojedyncze serwery stają się obecnie niewystarczające. Liderzy rynku oferują swoje usługi w technologii chmury obliczeniowej, która umożliwia łączenie mocy wielu serwerów, zapewniając wydajność i niezawodność działania, potrzebną do zapewnienia usług o najwyższych parametrach.
Technologia chmury obliczeniowej udostępniając praktycznie nielimitowaną moc obliczeniową, wymaga jednak zastosowania szybkości transmisji znacznie przewyższającej szybkości dostępu do Internetu poszczególnych użytkowników. Powszechnym standardem w tym zakresie są łącza działające z prędkością 100 Gbps.
„Spółka nazwa.pl będąc liderem technologicznym w Polsce, już od ponad 8 lat świadczy usługi hostingowe w technologii chmury obliczeniowej, zapewniając jednocześnie swoim Klientom bezpośredni dostęp do największych krajowych i zagranicznych punktów…
Wszystko na temat domen internetowych
Na początek warto odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie – czym jest domena? W dużym uproszczeniu, jest to unikalny…Co to jest domena internetowa?Na początek warto odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie – czym jest domena internetowa? W dużym uproszczeniu, jest to unikalny adres (nazwa) w Internecie. W dobie dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i środków komunikacji najlepszym sposobem na przedstawienie swoich treści czy zareklamowanie towarów bądź usług jest Internet. Jego zasięg jest globalny, a koszt takiej promocji jest z reguły znacznie niższy niż w przypadku innych mediów. Rozpoczęcie swojej działalności w Internecie należy zacząć od przygotowania strony internetowej, jednak sam projekt to nie wszystko. Kluczowe dla zaistnienia „w sieci” jest utworzenie unikalnej nazwy dla naszej strony, czyli właśnie domeny internetowej. Oczywiście należy pamiętać, że każda domena w Internecie posiada swój unikalny adres IP, np. „216.58.209.35”, jednak taki ciąg znaków jest nie tylko trudny do zapamiętania, ale również raczej nie przysłuży się promocji naszej strony. Znacznie łatwiej przyjdzie nam zapamiętać konkretną nazwę, jak np. „Google.com”.Rejestracja domen internetowychZałóżmy taką sytuację – mamy gotowy projekt strony internetowej i chwytliwą nazwę, która najlepiej oddaje nasze plany, co dalej? Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, czy wybrana przez nas domena nie jest już zajęta, a jeśli wszystko idzie po naszej myśli, to jej rejestracja. Operatorem krajowych domen z końcówką .pl jest NASK – Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa. Aby jednak ułatwić użytkownikom ich nabywanie, NASK udziela akredytacji wybranym partnerom rejestrującym. Jedną z najstarszych takich firm na polskim rynku jest nazwa.pl, która działa już od 1997 roku…
Czytaj więcejUsługa kopii zapasowej komputera z Windows w ofercie nazwa.pl
nazwa.pl wprowadziła do swojej oferty usługę Cloud Backup, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych…Firma nazwa.pl wprowadziła do swojej oferty usługę Cloud Backup, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych z komputerów działających w systemie Windows. Dane zaszyfrowane na komputerach użytkowników bezpiecznym algorytmem AES-256, chronione hasłami znanymi tylko użytkownikom komputerów, przesyłane są do bezpiecznego Data Center, z którego korzysta nazwa.pl.Rozwój oferty operatorów telekomunikacyjnych i telewizji kablowych w zakresie szybkości oferowanego dostępu do sieci Internet stworzył możliwości przesyłania dużych ilości danych oraz umożliwił korzystanie z sieci Internet w sposób, o jakim nie można było nawet marzyć kilka lat temu. Codziennością stało się słuchanie muzyki czy też oglądanie filmów przez Internet, a przesyłanie dużych ilości danych nie stanowi już problemu technicznego.Spółka nazwa.pl, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, wprowadza do swojej oferty nową, innowacyjną usługę, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych z komputerów działających w systemie Windows. Koszt takiej usługi to zaledwie 10 zł/m‑c za 1 TB danych. Dla przedsiębiorców nazwa.pl przygotowała dodatkowo promocję polegającą na możliwości darmowego przetestowania usługi przez 90 dni na 3 komputerach.Niewątpliwą zaletą rozwiązania oferowanego przez nazwa.pl jest fakt, że dane cały…
Czytaj więcejNowa wersja PHP 7.4 na serwerach w nazwa.pl!
Spółka nazwa.pl udostępniła w ramach swoich usług hostingowych dostęp do najnowszego wydania języka PHP 7.4…
Spółka nazwa.pl udostępniła w ramach swoich usług hostingowych dostęp do najnowszego wydania języka PHP 7.4. Najnowsza wersja PHP oprócz wielu nowych funkcji bezpieczeństwa i zmian dla programistów przyniosła przede wszystkim kolejny raz wzrost szybkości działania stron WWW. Szczegóły dotyczące zmian dostępne są w dokumentacji języka PHP na stronie https://www.php.net.
Zapraszamy Państwa do przetestowania najnowszej wersji PHP 7.4 poprzez zmianę ustawień wersji PHP w konfiguracji Państwa serwera za pomocą Panelu Active.admin https://admin.nazwa.pl. Funkcja zmiany wersji PHP dostępna jest po przejściu do zakładki: Ustawienia > Ustawienia WWW i PHP.
Twórcy języka PHP nieustannie rozwijają to oprogramowanie, umożliwiając Państwu budowanie coraz bardziej wydajnych i bezpiecznych serwisów WWW. Zachęcamy Państwa do korzystania z najnowszej wersji PHP udostępnianej na serwerach nazwa.pl, dzięki czemu Państwa serwisy będą działały jeszcze szybciej i będą jeszcze bardziej bezpieczne…
nazwa.pl zwycięża w badaniu infolinii firm hostingowych
Instytut badawczy MANDS przeprowadził niezależne badanie dotyczące skuteczności działania infolinii największych firm…
Instytut badawczy MANDS przeprowadził niezależne badanie dotyczące skuteczności działania infolinii największych firm hostingowych w Polsce. Badaniu poddane zostały spółki obsługujące od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy osób fizycznych i firm, a jego celem było określenie czasu oczekiwania na rozmowę z konsultantem.
Wyniki badania plasują nazwa.pl na pozycji niekwestionowanego lidera efektywności oraz szybkości odbierania połączeń telefonicznych. Infolinia nazwa.pl jako jedyna obsłużyła wszystkie połączenia wykonane przez teleankieterów, w rekordowym średnim czasie 5 sekund.
Badanie wykazało, że wiele dużych firm działających na rynku usług hostingowych w Polsce nie jest w stanie zagwarantować swoim klientom szybkiej obsługi i profesjonalnego wsparcia specjalistów w ramach kanału telefonicznego. Pomimo obsługi dziesiątek tysięcy klientów korzystających z usług rejestracji domen i usług hostingowych, w żadnej z badanych firm – poza nazwa.pl – liczba konsultantów nie pozwoliła na obsługę wszystkich testowych połączeń telefonicznych. Rozmowy z teleankieterami były albo od razu odrzucane, albo rozłączane po bardzo długim okresie oczekiwania na połączenie z konsultantem.
MANDS to instytut badawczy, który od 2005 roku działa na rynku badań marketingowych i badań opinii. W przeprowadzonym w październiku tego roku badaniu, dwudziestu…
WordPress 5.3 „Kirk” dostępny w nazwa.pl!
WordPress 5.3 w polskiej wersji językowej z wieloma nowymi funkcjonalnościami został oficjalnie wydany w dniu 18.11.2019 r…
WordPress 5.3 w polskiej wersji językowej z wieloma nowymi funkcjonalnościami został oficjalnie wydany w dniu 18 listopada 2019 roku. Nowa wersja najpopularniejszego na świecie systemu zarządzania stronami WWW została nazwana „Kirk”, na cześć jazzowego multiinstrumentalisty Rahsaana Rolanda Kirka.
Najnowsza wersja oprogramowania posiada rozszerzony i udoskonalony edytor bloków, zwiększający swobodę projektowania, dodatkowe opcje układu oraz warianty stylu. Wszystko, aby umożliwić projektantom jeszcze większą kontrolę nad wyglądem witryny. W tej wersji wprowadzono także motyw Twenty Twenty, który zapewnia użytkownikom większą elastyczność projektowania i integrację z edytorem bloków. Według autorów tego oprogramowania tworzenie pięknych stron internetowych i zaawansowanych układów nigdy nie było łatwiejsze.
Najnowsza wersja WordPress 5.3, wraz z kompletem wyselekcjonowanych dodatków ułatwiających pracę i przyspieszających działanie aplikacji, dostępna jest już od bieżącego tygodnia na serwerach nazwa.pl. Zachęcamy do korzystania z najnowszej wersji tego systemu zarządzania treścią oraz życzymy powstania wielu wspaniałych serwisów WWW przy jego udziale. Przypominamy jednocześnie, że od Nowego Roku będą mogli cieszyć się Państwo nowymi, dwukrotnie szybszymi usługami hostingowymi w nazwa.pl, dzięki wymianie wszystkich serwerów oraz zastosowaniu nowatorskiej technologii Intel Optane…
Wiele podstron czy jedna strona? O multi-page i one-page
Strony typu one‑page są obecnie coraz bardziej popularne ze względu na wygodę ich przeglądania na urządzeniach mobilnych…
Strony typu one‑page są obecnie coraz bardziej popularne ze względu na wygodę ich przeglądania na urządzeniach mobilnych. Jednocześnie trudno jest stworzyć rozbudowaną w ten sposób witrynę, zwłaszcza że nadal 50% wejść na strony odbywa się za pośrednictwem komputerów. Kiedy warto zdecydować się na stronę one-page, a kiedy multi-page?
ONE‑PAGE
One‑page jest witryną, która nie zawiera dodatkowych podstron. Jej pełna zawartość ładuje się, gdy użytkownik wchodzi na stronę, dlatego późniejsze przeglądanie witryny jest bardziej płynne. Dzięki zastosowaniu kotwic (anchors) klikanie elementów nawigacyjnych przenosi użytkownika do określonych miejsc na stronie, przez co zyskuje natychmiastowy dostęp do interesujących go informacji.
Zalety witryny jednostronicowej
Dzięki umiejscowieniu całej treści witryny na jednej stronie jej przeglądanie jest nie tylko płynne, ale ponadto content jest łatwiejszy w odbiorze i bardziej zrozumiały. One‑page zaprojektowane w zgodzie z zaleceniami User Experience są ponadto bardziej przyjazne dla użytkowników, minimalistyczne oraz pozbawione niepotrzebnych treści.
Content w witrynie jednostronicowej jest także podany w sposób bardziej liniowy – składa się z elementów uporządkowanych według znaczenia, które następują po sobie. Pozwala to prowadzić swoistą „narrację”, której zakończeniem jest ostateczne wezwanie…
Historia rozwoju dysków od HDD do Intel Optane
Historia nośników pozwalających na przechowywanie danych rozpoczęła się w 1956 roku, od dysków talerzowych IBM…
Historia nośników pozwalających na przechowywanie danych rozpoczęła się w 1956 roku, od dysków talerzowych firmy IBM. Przez lata rodzaje nośników ewoluowały, a ich współczesną, najbardziej zaawansowaną formą są pamięci i dyski Intel Optane. Poznaj historię rozwoju i rodzaje dysków, jakie pojawiły się na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat.
Najdawniejsze pomysły
Historia magazynowania danych sięga systemu kart dziurkowanych (perforowanych), które zostały wynalezione w XIX wieku. Jako pierwszy zastosował je Joseph Jacquard, początkowo używając ich w krośnie, do sterowania nićmi podczas tkania.
Karty perforowane na większą skalę sprawdziły się także podczas spisu ludności USA w 1890 roku. Pierwsze ustandaryzowane formaty kart zostały natomiast wprowadzone przez IBM. Były wykonane z tektury, co powodowało konieczność ich wymiany już po kilkunastu cyklach użycia.
Pierwsze dyski HDD
Dyski HDD w potocznym języku bardzo często noszą nazwę „dysków twardych”. Pojemność pierwszego tego typu nośnika danych, zaprojektowanego w roku 1956 przez IBM, wynosiła zaledwie 5 MB. Obecnie może wydawać się to znikomą powierzchnią, pamiętajmy jednak, że ówcześnie był to pomysł nowatorski, a wymagania dotyczące pojemności były zupełnie inne niż obecnie. Napęd do obsługi dysku zajmował cały pokój i wymagał stałej pracy…
Content marketing – skąd czerpać pomysły na treści?
Content marketing jest niezwykle skutecznym narzędziem służącym budowie zaangażowania odbiorców i pozyskiwania nowych klientów…
Content marketing jest niezwykle skutecznym narzędziem służącym budowie zaangażowania odbiorców i pozyskiwania nowych klientów. To także niezbędny składnik działań SEO. Co jednak, gdy brakuje nam pomysłów na tworzenie chwytliwych treści? Oto garść porad, skąd czerpać inspiracje.
Persony i pragnienia
Podstawowym elementem każdej strategii content marketingowej (bez której trudno prowadzić skuteczne działania w tej dziedzinie) jest określenie targetu. Na tej podstawie można zdecydować, jakie treści mogą być atrakcyjne dla konkretnej grupy odbiorców.
W określaniu targetu pomocne może być tworzenie tzw. person. Są to postaci potencjalnych klientów, do których adresujemy swój przekaz. Każda z nich określona powinna być poprzez:
– dane demograficzne (jak wiek, miejsce zamieszkania, sytuacja zawodowa, wykształcenie, status związku),
– pragnienia, potrzeby, aspiracje i obawy,
– typowy rozkład dnia pozwalający określić, w jakich sytuacjach klient może wejść w styczność z naszą marką.
Poprzez persony, łatwiej wyobrazimy sobie, jakie potrzeby dominują u naszych potencjalnych klientów. W uproszczeniu można je podzielić na dwie kategorie: braku danej rzeczy oraz potrzeby zmiany sytuacji na lepsze.
W pierwszym przypadku celem naszych treści jest przekonanie odbiorcy, że w ogóle potrzebuje naszego produktu. W tym kontekście treści mają za zadanie rozbudzenie w kliencie zainteresowania daną rzeczą i wykreowanie potrzeby…
O nas. Jak pisać o swojej firmie?
Może się wydawać, że dla pozyskania klienta najważniejszy jest w witrynie firmy dział „Oferta”. Nie mniejsze znaczenie ma jednak…
Może się wydawać, że dla pozyskania klienta najważniejszy jest w witrynie firmy dział „Oferta”. Nie mniejsze znaczenie ma jednak podstrona „O nas”, która pozwala uwiarygodnić firmę i jednocześnie nadać jej „ludzki” charakter, poprzez informacje o zespole. Jak skonstruować optymalną stronę „O nas”?
Do kogo skierowana jest strona „O nas”?
Najważniejszą grupą, do której kierujemy przekaz na stronie „O nas” są oczywiście nasi potencjalni klienci. Tych, w pierwszej kolejności, interesuje oferta firmy, ponieważ chcą wiedzieć, że może im zaproponować to, czego szukają.
Następnie jednak najczęściej przechodzą na stronę „O nas”, ponieważ chcą się upewnić, że firma jest w stanie dostarczyć oferowany towar/usługę. Aby zdecydować się na skorzystanie z naszej oferty, muszą nabrać do nas zaufania i uwierzyć w nasze kompetencje.
Ważną grupą odbiorców strony „O nas” są także potencjalni pracownicy. Nawet jeśli nie prowadzimy w danym momencie naboru, warto przygotować się na taką ewentualność, a także dać sobie szansę na otrzymywanie co jakiś czas CV – może się zdarzyć, że któreś z nich nas zainteresuje.
Dla potencjalnych pracowników, tak jak dla klientów, również ważna jest świadomość, że firma budzi zaufanie. Ponadto, jeśli na stronie zamieścimy interesującą historię i rekomendacje, ewentualny pracownik może zechcieć u nas pracować, ponieważ uzna firmę za prestiżową i gwarantującą cenną pozycję w CV…
nazwa.pl wyróżniona przez Asseco Data Systems jako Lider certyfikatów SSL 2019
nazwa.pl została wyróżniona przez Asseco Data Systems przyznaniem nagrody i określeniem Lidera certyfikatów SSL 2019…
Firma nazwa.pl została wyróżniona przez Asseco Data Systems przyznaniem nagrody i określeniem Lidera certyfikatów SSL 2019! Asseco Data Systems to jeden z największych dostawców certyfikatów SSL, a przyznanie tej nagrody dla nazwa.pl to wielkie wyróżnienie i dowód uznania dla Spółki w zakresie jej wkładu w rozwój bezpieczeństwa w Polsce.
Spółka nazwa.pl, obsługując blisko 25% polskiego rynku usług internetowych, nieustannie stawia na innowacje, wyznaczając dla innych polskich firm wysokie standardy w zakresie bezpieczeństwa. Współpraca w 2019 roku pomiędzy nazwa.pl i Asseco Data Systems umożliwiła dostarczenie certyfikatów SSL dla wszystkich domen zarejestrowanych w nazwa.pl. Objęcie ochroną ponad 600 tysięcy adresów internetowych wymagało bardzo dużego zaangażowania ze strony obydwu firm i było działaniem o skali niespotykanej wcześniej w Polsce. W wyniku współpracy liczba certyfikatów SSL funkcjonujących w Polsce podwoiła się.
Współpraca pomiędzy spółkami umożliwiła również rozpoczęcie w 2019 roku sprzedaży przez nazwa.pl certyfikatów SSL wykorzystujących kodowanie ECDSA P-384. Nowy typ certyfikatów SSL oferowanych przez nazwa.pl jest dużo bezpieczniejszy od dotychczas oferowanych certyfikatów SSL z kodowaniem RSA, a bezpieczeństwo danych w przypadku stosowania certyfikatów ECDSA można by porównać do bezpieczeństwa danych szyfrowanych po kolei przez dwa certyfikaty RSA…
nazwa.pl wdrożyła system wykrywania i zapobiegania włamaniom IPS
Firma nazwa.pl wdrożyła nowy system wykrywania i zapobiegania włamaniom IPS, który zwiększa poziom ochrony usług…
Firma nazwa.pl wdrożyła nowy system wykrywania i zapobiegania włamaniom IPS, który zwiększa poziom ochrony usług hostingowych świadczonych przez Spółkę. Nowe zabezpieczenia chronią usługi w czasie rzeczywistym, zapewniając wraz z systemami anty DDoS i WAF najwyższy dostępny poziom bezpieczeństwa.
Aby ochrona była skuteczna, powinna być kompleksowa, dlatego nazwa.pl wdrożyła zaawansowany system wykrywania i zapobiegania włamaniom IPS (ang. Intrusion Prevention System), zrealizowany za pomocą wyspecjalizowanych urządzeń sieciowych firmy Fortinet. Urządzenia te działają w klastrze wysokiej dostępności (high availability cluster), zapewniając nieprzerwaną pracę nawet w przypadku awarii jednego z nich.
Zabezpieczenie IPS działa pomiędzy systemem DDoS i filtrami aplikacyjnymi WAF, zapewniając wykrywanie powtarzalnych wzorców ataków na grupie kilkuset tysięcy różnych serwisów WWW obsługiwanych przez nazwa.pl. Monitoring tak dużej liczby stron pozwala zidentyfikować działania intruzów jeszcze zanim rozpoczną faktyczny atak. To, co do tej pory było oceniane przez systemy WAF jako pojedyncze, niegroźne działania, dla systemu IPS stanowi wyraźne wzorce umożliwiające identyfikację intruzów i ich blokadę…
Jak stworzyć dobry landing page?
Landing page (inaczej strona lądowania) to jedyny sposób na uzupełnienie kampanii reklamowej. Odsyłanie użytkownika na…
Landing page (inaczej strona lądowania) to jedyny sposób na uzupełnienie kampanii reklamowej. Odsyłanie użytkownika na stronę główną firmy sprawia, że ma on zbyt dużo możliwości wyboru oraz widzi nadmiar rozpraszających go elementów. Koniec końców opuszcza stronę. Jak zatem zaprojektować landing page, aby zmaksymalizować skuteczność kampanii?
Jeden, wyraźny cel
Tworząc landing page, powinniśmy najpierw zdefiniować cel projektowania strony. Innymi słowy, należy określić, jakich zachowań oczekujemy od klienta. Dopiero wtedy możemy zdefiniować sposób, w jaki doprowadzimy go do zamierzonego celu.
Strona lądowania powinna być skoncentrowana na tylko jednym celu. Celem landing page jest jak najwyższa konwersja. Wyznaczenie stronie więcej niż jednego celu zmniejszy siłę jej działania, ponieważ przekaz się rozmyje.
Spójność komunikacji między reklamą a landing page
Landing page powinien być przedłużeniem treści reklamy lub wiadomości e-mail, za pośrednictwem których klient trafił na stronę. Każda wartość, którą w nich komunikujemy (np. rabat), powinna pojawić się także na stronie.
Wszelka niekonsekwencja w przekazie zostanie od razu wychwycona przez klienta i może zostać uznana za brak wiarygodności oferty. Skutkiem będzie wysoki współczynnik odrzuceń strony…
Jak zaprojektować stronę główną?
Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu…
Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu zależy, czy zainteresujemy go swoją ofertą. Dlatego też projektowaniu strony głównej należy poświęcić wyjątkowo dużo uwagi. Jakie elementy warto na niej umieścić?
Dlaczego strona główna jest ważna?
Strona główna w dużej mierze decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odniesie użytkownik mający kontakt z naszą marką w Internecie. Można to porównać do wizyty w butiku lub biurze, gdzie znaczenie ma nie tylko wystrój lokalu, ale także obsługa klienta.
Obsługa klienta powinna czytelnie przedstawić ofertę firmy, zaproponować konkretny produkt lub skierować gościa do specjalisty, który rozwiąże jego problem. Dzięki temu nie będzie zmuszony do bezradnego rozglądania się po lokalu w poszukiwaniu interesującego go produktu (co skończyłoby się zapewne tym, że opuściłby sklep i udał się do kolejnego).
Jak powinna być zaprojektowana strona główna?
Aby strona główna spełniała swoje zadanie, powinna w sposób jasny i czytelny przedstawiać najważniejsze atuty firmy. Jednocześnie musi to robić w formie bardzo skrótowej, aby użytkownik nie zniecierpliwił się czytaniem danej sekcji. Zniecierpliwiony użytkownik często zamknie stronę i nie przejdzie przewinie strony dalej.
Ze strony głównej użytkownik powinien dowiedzieć się, czy firma oferuje to, czego szuka oraz czy jest wiarygodna. Jeżeli na oba pytania udzieli odpowiedzi „tak”, jest szansa…
Hosting z technologią Intel Optane w nazwa.pl
nazwa.pl jako pierwsza firma hostingowa w Polsce, wprowadza w ramach swoich usług najnowocześniejszą technologię Optane…
Spółka nazwa.pl jako pierwsza firma hostingowa w Polsce, wprowadza w ramach swoich usług najnowocześniejszą technologię Optane, którą Intel w oficjalnych materiałach określa jako „rewolucja w zakresie pamięci”. Technologia Intel Optane to największy przełom od 1989 roku, od czasu wynalezienia technologii NAND Flash Memory, która posłużyła do budowy dysków SSD.
Dyski komputerowe wykonane w technologii Intel Optane, w stosunku do powszechnie stosowanych dysków SSD, posiadają ponad dziesięciokrotnie niższe czasy dostępu do danych oraz zapewniają w przeciwieństwie do dysków SSD stabilną pracę, nawet przy dużym obciążeniu. Efektem jest skokowy wzrost wydajności działania wszystkich aplikacji, a w szczególności tych, które korzystają z baz danych. Jedyną wadą dysków Intel Optane jest kilkukrotnie wyższa cena, w stosunku do obecnie stosowanych dysków SSD.
Wprowadzona w nazwa.pl, dwa lata wcześniej, technologia dysków SSD z interfejsem NVMe będzie wycofywana i zastępowana w czwartym kwartale 2019 roku. Wraz z wymianą dysków NVMe na dyski Intel Optane na serwerach baz danych, zostaną zainstalowane również najnowsze procesory z oferty firmy Intel, dzięki czemu szybkość wykonywania się typowych aplikacji korzystających z baz danych typu WordPress, wzrośnie ponad dwukrotnie.
Kolejne zmiany umacniają nazwa.pl na pozycji lidera technologicznego wśród firm hostingowych w Polsce i zwiększają przewagę nad innymi firmami hostingowymi. Spółka nazwa.pl przekazuje swoim Klientom najwyższej klasy usługi, a Klienci nazwa.pl jako pierwsi w Polsce mogą korzystać z nowych technologii, niedostępnych w ofertach firm konkurencyjnych…