Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Multi SMTP Smarthost
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 GB.

  • Hosting
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 10 TB przestrzeni dyskowej, integrację z CDN, ochronę WAF i wsparcie 24/7. Stworzony z myślą o wymagających biznesowych projektach.

  • WordPress
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Monitoring
    • Monitoring WWW

    Monitoring WWW mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 6 sierpnia 2021

W jaki sposób budować markę osobistą?

Tagi: brand marka marketing marketing internetowy
W jaki sposób budować markę osobistą? | nazwa.pl

Czy tego chcemy, czy też nie, każdy z nas jest właścicielem swojej marki osobistej. Co ją stanowi? Najogólniej mówiąc, jest to wszystko, co w przestrzeni publicznej „rysują” nasze działania oraz to, co na ich podstawie myślą o nas inni. Postrzeganie marki osobistej pojawia się w efekcie prowadzonych przez nas spotkań bezpośrednich z innymi ludźmi lub czytania pisanej przez nas korespondencji, czy też publikowanych przez nas wpisów w social mediach. Na czym zatem polega personal branding i w jaki sposób prowadzić takie działania, aby były skuteczne?

Czym jest branding osobisty?

Personal branding to w uproszczeniu przeniesienie zasad kreowania marki produktu na własną osobę. To tworzenie Marki-Ja, potraktowanie własnej osoby jako produktu, który można lub należy sprzedać. Brzmi to oczywiście bezdusznie i wydaje się instrumentalnym traktowaniem swojej osoby. Jednak tworzenie marki osobistej bezduszne wcale nie jest i wymaga od nas potraktowania siebie całościowo wraz z całym bogactwem własnych kompetencji, cech charakteru oraz zainteresowań. Zarządzanie własnym wizerunkiem jest procesem skomplikowanym, podobnie jak każdy z nas jest skomplikowaną osobowością. Wymaga ono pokierowania swoją karierą zawodową w sposób przemyślany, gdzie kolejne etapy rozwoju są ze sobą powiązane i prowadzą do obranego przez nas celu.

Korzyścią, jaką odniesiemy z przemyślanych działań personal brandingowych, jest stworzenie wiarygodnego i rozpoznawalnego wizerunku. Ma on niezaprzeczalną wartość przy budowie swojej pozycji zawodowej i można przełożyć go na realne benefity. Osoby z silną marką osobistą łatwiej zdobywają klientów oraz mają większą szansę na lepsze propozycje pracy. Te ze słabą marką nie wzbudzają tylu emocji i trudniej je zapamiętać. Celem personal brandingu jest zatem budowanie pozytywnego obrazu siebie w umysłach odbiorców. Jakimi strategiami można się posłużyć przy kreowaniu marki osobistej?

Sposoby budowania marki osobistej

Wizerunek zewnętrzny

Wizerunek zewnętrzny nie jest oczywiście najważniejszy,  jednak w dużym stopniu decyduje o tym, jak nasza osoba jest odbierana. Znaczenie ma tu np. kwestia ubioru, przy czym oznacza to często dbałość o indywidualny styl. Nawet przy obowiązującym w miejscu pracy dress codzie możliwe jest zaznaczenie swojej odrębności i własnego wyczucia estetyki. Wpływ na sposób ubierania się może mieć także branża, w jakiej działamy.

Od specjalisty czy menedżera wymaga się np. klasycznej elegancji, która świadczy o jego poważnym traktowaniu klienta czy kontrahenta, oraz rzetelności. Inaczej może być w branży kreatywnej. Tam strój bardziej casualowy z przemyślaną nonszalancją, może komunikować bycie twórczym indywidualistą, który może zaoferować klientowi nowe pomysły. Tworząc CV czy profil na LinkedIn, trzeba pamiętać o wykorzystywaniu profesjonalnie wyglądających zdjęć na neutralnym tle. Wykluczone jest stosowane amatorskich selfie (np. z wakacji). Również wybrany strój powinien być stosowny do naszej profesji.

Język wypowiedzi

Język wypowiedzi | nazwa.pl

Sposób, w jaki komunikujemy się z ludźmi, ma podstawowe znaczenie przy budowie marki osobistej. Zarówno komunikacja ustna, jak i mailowa powinny cechować się uprzejmością, rzeczowością i dbałością o styl. Pomocne w kwestii poprawności gramatycznej i stylistycznej mogą być bezpłatne narzędzia, jak Language Tool czy (dla tekstów anglojęzycznych) Grammarly. Obie aplikacje oddają nam do dyspozycji także wtyczki do przeglądarek (np. Chrome), dzięki czemu sprawdzają nasze teksty na bieżąco, gdy tworzymy wpisy na social media czy wiadomości za pomocą serwisów pocztowych typu webmail.

Zaniedbania w kwestii stylu wypowiedzi mogą kreować nasz wizerunek jako osoby nierzetelnej i niedbającej o przestrzeganie społecznych norm. Oczywiście i tutaj jest miejsce na indywidualizm, np. poprzez rozsądnie dawkowane poczucie humoru (nie oznacza to jednak nieustannego dowcipkowania, które może być odczytane jako nadmierne spoufalanie się). W przypadku komunikacji mailowej znaczenie ma także stopka wiadomości. Pozwala ona nie tylko zaprezentować się jako „żywy człowiek” poprzez swoje zdjęcie, ale także zamieścić informacje kontaktowe czy linki do social media. Istnieje szereg darmowych narzędzi służących do tworzenia sygnatur, np. SingMyEmail czy generator stopki mailowej Hubspot.

Ścieżka kariery

Ścieżka kariery | nazwa.pl

To, w jaki sposób budujemy naszą karierę i jak komunikujemy jej przebieg, ma również niebagatelne znaczenie w budowaniu marki osobistej. Najlepiej jeśli stopnie rozwoju zawodowego są ze sobą powiązane i sprawiają wrażenie, że dążymy do wyznaczonego sobie celu. Oczywiście w dobie częstego przebranżawiania się nie zawsze jest możliwe zachowanie konsekwencji w tym działaniu. W takim wypadku jednak kolejne miejsca pracy czy realizowane projekty mogą świadczyć o naszej potrzebie stawiania sobie nowych wyzwań i zdobywania kolejnych umiejętności.

W przypadku młodych ludzi warto zaznaczyć tu również pierwsze, także mniej prestiżowe miejsca pracy, nawet wakacyjne. W ten sposób można budować wizerunek osoby, która jest pracowita i elastyczna. Gdy jednak jesteśmy starsi i mamy za sobą już dłuższą ścieżkę kariery, warto skupić się na najważniejszych pracodawcach czy klientach.

Osobowość i zainteresowania

Optymalnym zakończeniem nawet bardzo krótkiej prezentacji naszej osoby może być fragment dotyczący zainteresowań. Za jego pomocą można zakomunikować jaką jesteśmy osobą oraz to, że nasze życie nie ogranicza się do kwestii zawodowych. Wspominanie o pasjach pozwala kreować wizerunek osoby, która jest nie tylko rzetelnym specjalistą w swojej dziedzinie, ale zwyczajnie interesującym człowiekiem. Komunikat zyskuje, dzięki temu, na autentyczności. Ponadto przywołanie swoich pasji pozwala się wyróżnić i sprzyja byciu zapamiętanym. Ma to także znaczenie dla budowania osobistej więzi pomiędzy nami a odbiorcą. Możliwe jest, że będzie on dzielił z nami wspólną pasję lub cechy osobowości. Poczuje do nas wtedy sympatię, co może zwiększyć nasze szanse na zdobycie pracy lub pozyskanie klienta.

Social media

Social media (media społecznościowe) | nazwa.pl

Social media są niezwykle skutecznym narzędziem budowy wizerunku. Za ich pomocą możemy zaprezentować zarówno nasze zainteresowania zawodowe, prywatne, jak i zakomunikować cechy osobowości. Nie jest powiedziane, że potencjalny klient czy pracodawca trafią na nasz profil poprzez wyszukiwarki serwisów, może jednak, otrzymawszy nasze CV czy ofertę, zechcą dowiedzieć się czegoś więcej na temat naszej osoby.

Podstawowym kanałem social media dotyczącym życia zawodowego powinien być LinkedIn. Za pomocą tego serwisu możemy nie tylko zaprezentować, w ogólnie dostępnej formie, nasze CV, ale także wykazać się kompetencjami w dziedzinie, którą się zajmujemy. Publikując posty oraz komentując wpisy innych osób, pokażemy się jako specjalista, który nie tylko zna się na swojej branży, ale też jest nią żywo zainteresowany (nie tylko w godzinach pracy). Dzięki LinkedIn możemy zwiększyć swoje szanse na zdobycie ciekawszej lub lepiej płatnej pracy czy też nowych klientów.

Do zaprezentowania się od bardziej osobistej strony może posłużyć za to Facebook. Za jego pomocą możemy udostępniać posty nie tylko znajomym, ale także tworzyć wpisy publiczne, czy nawet zbudować własny fanpage, jeśli jesteśmy freelancerem czy artystą. Znaczenie może mieć także uczestnictwo w grupach i komentowanie publicznych wpisów. Możemy wykazać się w ten sposób wiedzą i kompetencją w swojej dziedzinie.

Dobrym kanałem do komunikowania swoich pasji i wybranych cech osobowości jest także Instagram. Dokumentować je możemy za pomocą zdjęć, kreując przy tym wizerunek interesującej i barwnej postaci. Jest to też idealne narzędzie budowy marki osobistej dla osób zajmujących się kreacją (np. fotografią czy grafiką), ponieważ może pełnić funkcję swoistego portfolio. Na Instagramie korzystać można także z Relacji, służących do tworzenia przekazu dotyczącego codziennego życia. W ten sposób opublikujemy niezobowiązujące treści, bez konieczności dbania o wysoką jakość samych zdjęć. Ponadto wpisy można w łatwy sposób wzbogacić o tekst czy emotikony, co nada komunikacji dodatkowej spontaniczności i osobistego wymiaru.

Twitter na polskim rynku nadal ma stosunkowo niewielkie znaczenie. Wykorzystywany jest za to często przez polityków i specjalistów marketingu politycznego, którzy traktują serwis jako swoiste biuro prasowe (niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie jest Donald Trump, który potrafi „ćwierkając” komunikować nawet ważne dla całego świata decyzje).

W przypadku social mediów, jak i w całym brandingu osobistym, ma znaczenie konsekwencja w przekazie. Dzięki niej będziemy mogli kreować wizerunek spójnej, dającej się zapamiętać osoby. Oczywiście działając w przestrzeni internetowej, należy komunikować się w sposób uprzejmy. Absolutnie niewskazane są wszelkie posty czy komentarze o agresywnym charakterze, ponieważ potrafią one pogrzebać nasze starania o budowę pozytywnego wizerunku.

Strona internetowa i blog

Strona internetowa i blog - WWW | nazwa.pl

W dobie social media posiadanie strony internetowej nie jest już tak ważne, jak niegdyś. Jej rolę w dużej mierze przejęły właśnie media społecznościowe. W przypadku freelancerów jednak własna witryna nadal jest bardzo istotna, ponieważ można w niej przedstawić więcej informacji o sobie, własnych kompetencjach, jak również referencje klientów czy portfolio. Jeżeli chcemy zaproponować dużo własnych rozwiązań, warto skorzystać z oferty pojemnych serwerów CloudHosting z CDN nazwa.pl, które oferują przestrzeń dyskową od 100 GB do nawet 2 TB. Dzięki temu swobodnie opublikujemy na nich własne prace, które na pewno zainteresują naszych przyszłych klientów.

Freelancerzy i niezależni specjaliści, a także inne osoby chcące rozwijać się zawodowo, powinny także rozważyć prowadzenie bloga, chociażby opartego o bardzo popularny system zarządzania treścią, jakim jest WordPress, który dostępny jest na serwerach CloudHosting WordPress w nazwa.pl. Pozwala on na wykazanie się kompetencjami i zainteresowaniem własną dziedziną. Ponadto dzięki tego typu stronom można pozyskać klientów, jeśli ci natkną się w Google na nasze treści i uznają je za wartościowe. Prowadzić bloga można także przy użyciu LinkedIn. Opcja publikowania artykułów w serwisie pozwala na zamieszczanie rozległych i łatwych w formatowaniu postów, które dostępne są następnie w osobnej zakładce na naszym profilu.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Hosting dla profesjonalistów
  • Przyspiesz stronę za pomocą CDN w Polsce

Podsumowanie

Przez całe swoje życie, nawet jeśli nieświadomie, budujemy własną markę osobistą. Należy robić to w sposób przemyślany, tak aby nasz wizerunek służył korzyściom zawodowym. Narzędziami personal brandingu może być wygląd zewnętrzny, język, ścieżka kariery, osobowość i zainteresowania, social media, strona internetowa i blog. Jeżeli zależy nam na rozwoju zawodowym, to brandingu osobistego nie wolno bagatelizować. To, jak jesteśmy postrzegani, ma kluczowe znaczenie dla naszego sukcesu. Aby osiągnąć najlepsze efekty działań, należy jednak potraktować na równi wszystkie składniki budowy wizerunku.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Monitoruj działanie swojej strony WWW | nazwa.pl
12 sierpnia 2025

Monitoruj działanie swojej strony WWW

Czy Twoja strona działa tak szybko, jak oczekują tego Twoi klienci? Czy serwer, na którym ją utrzymujesz... Czy Twoja strona działa tak szybko, jak oczekują tego Twoi klienci? Czy serwer, na którym ją utrzymujesz, gwarantuje najwyższy poziom dostępności? Monitoring WWW to doskonałe narzędzie dla każdego, kto chce mieć pełną kontrolę nad niezawodnością i wydajnością swojego serwisu. W cyfrowym świecie nawet minuta przerwy lub wolne ładowanie witryny mogą oznaczać utratę klientów i przychodów. Regularne monitorowanie to dziś podstawowy element zarządzania stroną internetową – niezależnie od branży. Z myślą o biznesie Monitoring WWW to doskonałe narzędzie, które wspiera menadżerów i właścicieli firm w podejmowaniu istotnych decyzji biznesowych. Dane o dostępności i szybkości działania strony stanowią nie tyle ciekawostkę, co konkretne wsparcie w podejmowaniu decyzji biznesowych. Regularne pomiary pozwalają ocenić jakość usług hostingowych oraz skuteczność pracy zespołów IT w firmie. Podsumowania dostarczane są e-mailem w formie raportów PDF, pozwalają sprawdzić, czy strona działa zgodnie z oczekiwaniami i czy nie wymaga dodatkowych prac optymalizacyjnych Testy co 1 minutę Usługa Monitoring WWW w sposób kompleksowy dostarcza dane zarówno o dostępności serwera, jak i szybkości ładowania strony. Dzięki testom wykonywanym nawet co minutę pozwala na wykrywanie nawet najkrótszych przerw w pracy serwisu. To szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych i stron usługowych, gdzie każda niedostępność oznacza realne straty. Równolegle sprawdzana jest też szybkość wczytywania witryny. Odbywa się to z różnych lokalizacji na świecie i pozwala na ocenę pracy serwisu w różnych warunkach i porach dnia...
Nowa wersja aplikacji Cloud Backup z obsługą macOS i Linux | nazwa.pl
5 lipca 2022

Nowa wersja aplikacji Cloud Backup z obsługą macOS i Linux

Nowa odsłona aplikacji Cloud Backup, oprócz zabezpieczania danych na komputerach z systemem Windows, zyskała... Nowa odsłona aplikacji Cloud Backup, oprócz zabezpieczania danych na komputerach z systemem Windows, zyskała również możliwość obsługi urządzeń działających pod kontrolą macOS i Linux. Z istotnych zmian, poza wprowadzeniem wersji na kolejne systemy operacyjne, trzeba wymienić dostęp do nielimitowanej przestrzeni dyskowej na tworzone kopie zapasowe. Płatność rozliczana jest w elastycznym Modelu za Użycie, zatem ostateczny koszt usługi będzie uzależniony wyłącznie od poziomu jej faktycznego wykorzystania. Rosnąca liczba zapytań o możliwość instalacji programu Cloud Backup, na komputerach działających w systemach operacyjnych innych niż Windows, a w szczególności macOS i Linux, skłoniła nas do stworzenia od podstaw nowej wersji aplikacji. Jak pokazuje poniższy wykres, obsługiwane obecnie przez program Cloud Backup systemy operacyjne z rodziny Windows, macOS i Linux stanowią ponad 92% wszystkich systemów, które są stosowane na komputerach firmowych i prywatnych. Cloud Backup to nowoczesny i czytelny interfejs znany zarówno z szybkości działania, jak i ergonomii zarządzania dostępnymi opcjami. W nowej wersji Cloud Backup dostępne są te same funkcje, które znane były z aplikacji tylko dla Windowsa. Całość pozostała w niezmienionym, powszechnie docenianym układzie graficznym. Dzięki temu użytkownicy, którzy już wcześniej korzystali z programu, po jego aktualizacji do najnowszej wersji nie odczują żadnych niedogodności. Najnowsza oferta Cloud Backup umożliwia wykorzystanie dowolnej, bo nielimitowanej przestrzeni backupowej. Dopasowuje się ona więc do Twoich indywidualnych potrzeb, a jej koszt godzinowy to tylko 0,01 zł + VAT za każde rozpoczęte 10 GB. Dzięki rozliczeniom w Modelu za Użycie płatności za Cloud Backup wynikają wyłącznie z faktycznie zajętego przez kopie zapasowe miejsca w chmurze nazwa.pl. Aby rozpocząć korzystanie z aplikacji wystarczy po złożeniu zamówienia zasilić przypisane do niej Konto Zaliczkowe...
Nowy Rok na świecie - najciekawsze tradycje | nazwa.pl
31 grudnia 2021

Nowy Rok na świecie – najciekawsze tradycje

Sposób, w jaki obchodzi się Sylwestra i Nowy Rok, ma swoje cechy wspólne na całym świecie – jest to często... Sposób, w jaki obchodzi się Sylwestra i Nowy Rok, ma swoje cechy wspólne na całym świecie – jest to często wielka, całonocna impreza, podczas której ludzie świętując, jednoczą się i wyrażają nadzieję na „jeszcze lepsze jutro”. W zależności od kraju zauważyć można różne zwyczaje, charakterystyczne dla danej kultury. Przyjrzyjmy się tym najbardziej interesującym. Co na stole (i pod łóżkiem)? Ponieważ Sylwester oznacza dla świata wspólne, domowe przyjęcia lub większe zabawy, istotne są spożywane wtedy posiłki. Potrawy, które pojawiają się na stole, są często symboliczne, a ich zjedzenie ma przynieść szczęście. Temu służy winogronowy zwyczaj kultywowany w Hiszpanii. O północy mieszkańcy półwyspu biorą do ust jedno winogrono wraz z każdym uderzeniem zegara. Służy to oczywiście osiągnięciu pomyślności w kolejnym roku, a w przeszłości miało na celu także przynieść sukces plantatorom winogron, którzy ten zwyczaj wymyślili i spopularyzowali. Zabawie towarzyszą także owoce w formie przetworzonej, jak na przykład słynne wino musujące Cava. Na Filipinach, niegdyś kolonii hiszpańskiej, także spożywa się winogrona, chociaż w cenie są wszystkie okrągłe owoce. Symbolizują one monety i powinno ich być na stole dwanaście. W Kolumbii pomyślność w kwestiach finansowych bada się za pomocą… ziemniaków. Kładzie się je pod łóżkiem – jeden nieobrany, drugi w połowie obrany, trzeci bez skórki...
Synergia działania nierelacyjnej bazy danych MongoDB z szybkimi dyskami Intel Optane na hostingu nazwa.pl
25 marca 2021

Synergia działania nierelacyjnej bazy danych MongoDB z szybkimi dyskami Intel Optane na hostingu nazwa.pl

Hosting w Polsce i na świecie od wielu lat bazuje na dyskach HDD i SSD, dlatego znamy już ich wady i zalety. Kolejnym krokiem... Hosting w Polsce i na świecie od wielu lat bazuje na dyskach HDD i SSD, dlatego znamy już ich wady i zalety. Kolejnym krokiem na drodze rozwoju rynku hostingowego stały się dyski Intel Optane, które obecnie są dostępne w Polsce tylko na serwerach nazwa.pl. Wielokrotne zwiększenie wydajności serwisów obsługiwanych przez nazwa.pl jest niezaprzeczalne. Czy można jednak przyspieszyć swoją stronę jeszcze bardziej? To możliwe, jeśli zaprojektujemy ją tak, by opierała się na nierelacyjnych bazach MongoDB. Zapraszam do artykułu, z którego dowiesz się, co można zyskać w przypadku połączenia Intel Optane z MongoDB. Czym się różni relacyjna baza danych od nierelacyjnej? Dla przypomnienia i utrwalenia warto zacząć od określenia różnic między bazami relacyjnymi a nierelacyjnymi (NoSQL). Jak działają relacyjne bazy danych? Bazy relacyjne, takie jak MariaDB, stosują dobrze znane podejście do magazynowania informacji. Jak widać na rysunku 1, dane są budowane i przetrzymywane w z góry założonym schemacie, stanowiącym ściśle określoną relację między obiektami. Budowę rozbudowanej relacyjnej bazy danych można porównać do drzewa, którego tabele to liście, a relacje między nimi przypominają gałęzie. Jak działają nierelacyjne bazy danych? Z drugiej strony rysunek 2 prezentuje bazy nierelacyjne, czyli np. wspomnianą już wcześniej MongoDB. Zauważyć można podstawową zmianę w postaci braku gałęzi między...
Lokalizowane geograficznie adresy IP i Reverse DNS dla serwerow VPS w nazwa.pl
8 marca 2021

Lokalizowane geograficznie adresy IP i Reverse DNS dla serwerów VPS w nazwa.pl

Długo wyczekiwane zmiany! Od dziś nazwa.pl umożliwia aktywowanie dodatkowych, geolokalizowanych... Długo wyczekiwane zmiany! Od dziś nazwa.pl umożliwia aktywowanie dodatkowych, geolokalizowanych adresów IP oraz usługi revDNS dla serwerów VPS. Zyskaj jeszcze większą elastyczność przy zarządzaniu serwerem i prowadzeniu swoich projektów. Od momentu wdrożenia Dedykowanego adresu IP w październiku 2019 roku, usługa cieszy się dużym zainteresowaniem wśród Klientów nazwa.pl, zapewniając indywidualny identyfikator internetowy dla usług oraz chroniąc reputację stron i skrzynek pocztowych przed ryzykiem związanym z współdzieleniem IP z innymi użytkownikami. Dedykowany adres IP to rozwiązanie stosowane nie tylko w przypadku usług hostingowych, lecz jest także wykorzystywane przez użytkowników serwerów VPS. Od dzisiaj, dzięki możliwości aktywowania dodatkowych adresów IP, każdy posiadacz VPS-a w nazwa.pl z łatwością może odizolować wszystkie swoje projekty prowadzone w ramach jednego serwera. I to niezależnie od tego, czy jest programistą, użytkownikiem własnego serwera gier bądź użytkuje serwer VPS, aby móc oferować usługi hostingowe swoim klientom. Istotnym elementem usługi Dedykowanego adresu IP w nazwa.pl jest możliwość wyboru jego lokalizacji geograficznej. Dzięki temu można zdecydować, jaki kraj będzie reprezentowany przez każdy z dodatkowych adresów IP (główny adres IP serwera VPS będzie lokalizowany jako polski). Wśród dostępnych lokalizacji są takie europejskie kraje, jak: Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania czy Wielka Brytania. Kolejną z wyczekiwanych przez właścicieli serwerów VPS funkcjonalności jest możliwość przypisania każdemu z dedykowanych adresów IP aktywnych na serwerze VPS unikalnego rekordu PTR, często nazywanego Reverse DNS czy revDNS. Dzięki temu rozwiązaniu...
Raport zabezpieczeń DNSSEC w polskich firmach hostingowych | nazwa.pl
22 lutego 2021

Raport zabezpieczeń DNSSEC w polskich firmach hostingowych

DNSSEC to rozszerzenie do systemu DNS, który uwiarygadnia zapytania o adresy komputerów w sieci Internet... DNSSEC to rozszerzenie do systemu DNS, który uwiarygadnia zapytania o adresy komputerów w sieci Internet. Bez jego zastosowania Twoja przeglądarka może zostać przekierowana do zupełnie innego serwera niż oczekiwałeś, a Twoje dane ukradzione. DNSSEC to rozszerzenie bezpieczeństwa opracowane przez grupę IETF (Internet Engineering Task Force), zajmującą się ustanawianiem standardów technicznych i organizacyjnych w Internecie. Celem jego opracowania było rozwiązanie problemu związanego z możliwością fałszowania informacji przekazywanych przez system DNS. Zabezpieczenie to zostało wdrożone przez operatorów domen globalnych, rejestr domen europejskich, jak i polskiego operatora narodowego NASK. Jest to więc uznany standard, który rejestratorzy i firmy hostingowe mogą wykorzystać do zabezpieczenia domen swoich klientów. Aby zbadać poziom zabezpieczeń polskich adresów stron WWW, na podstawie 2,35 miliona domen, serwis top100.webhostingtalk.pl przeprowadził badanie, które wykazało, że jedynie 469 tysięcy domen i funkcjonujących na nich serwisów WWW jest odpowiednio zabezpieczonych. Ustalając nazwy serwerów DNS, na które wskazują te domeny, określono listę firm hostingowych z największym udziałem w rynku. Jak widać, pierwsze cztery firmy, czyli: nazwa.pl, aftermarket.pl, ovh.net i home.pl...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(18)
  • Optymalizacja(3)
  • Hosting, Domeny(260)
  • CDN(42)
  • WordPress(85)
  • e-Sklep(71)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(26)
  • Internet i technologia(172)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(4)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Domeny
  • Poczta biznesowa
  • Hosting z CDN
  • WordPress z CDN
  • CloudHosting Enterprise
  • Monitoring WWW
  • Email Marketing
  • VPS
  • Cloud Backup
  • Mail Backup
  • SaaS
  • CDN nazwa.pl
  • SSL
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz wynagrodzenie aż do 50% od wpłat za poleconą usługę.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.