17 września 2005 roku została wydana pierwsza wersja znanego chyba wszystkim systemu do zarządzania treścią Joomla…
17 września 2005 roku została wydana pierwsza wersja znanego chyba wszystkim systemu do zarządzania treścią Joomla. Minęło 15 lat od tej daty, a liczba ściągnięć tego CMS to już ponad 115 mln. Szacuje się, że dzięki wykorzystaniu Joomli zbudowanych jest około 3% ogółu wszystkich serwisów internetowych na świecie.
Czym jest Joomla?
System Joomla pozwala na stworzenie od podstaw serwisu internetowego i nie wymaga od twórcy zaawansowanej wiedzy z zakresu programowania. Użytkownik z łatwością może stworzyć i edytować stronę WWW, a także zmieniać dynamiczne treści za pomocą wygodnego panelu administratora.
Podobnie jak i inne systemy do tworzenia i zarządzania dynamicznymi stronami WWW (np. WordPress) Joomla funkcjonuje dzięki „ekosystemowi”, na który składa się blisko 7500 wtyczek, umożliwiających indywidualne dostosowanie wyglądu serwisu i jego funkcjonalności. Podstawowa wersja CMS, czyli ta bez zainstalowanych dodatków, posiada szereg funkcji, takich jak wielopoziomowe drzewo kategorii i struktury menu, wielojęzyczność, możliwość tworzenia kont użytkowników i zarządzania ich uprawnieniami, możliwość tworzenia i zarządzania bannerami reklamowymi.
Ogromnym atutem Joomla jest społeczność
Joomla w języku suahili oznacza „razem” lub „wspólnie”. To oczywiście nieprzypadkowe, ponieważ to właśnie społeczność umożliwia rozwój otwartego oprogramowania. Tysiące ludzi, którzy wspólnie pracują nad ulepszeniami, tworzą nowe wtyczki i motywy, a także wspierają się nawzajem w celu rozwiązywania pojawiających się problemów…
Firma nazwa.pl wdrożyła mechanizm dwuetapowej autoryzacji 2FA
W celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa usług oferowanych przez naszą firmę, wprowadziliśmy… W celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa usług oferowanych przez naszą firmę, wprowadziliśmy mechanizm dwuetapowej autoryzacji 2FA podczas logowania do Panelu Klienta. Wdrożenie tego modelu autoryzacji, który z powodzeniem jest stosowany przez banki oraz inne instytucje zaufania publicznego, jest naszą niezwłoczną reakcją na próby phishingu podejmowane przez cyberprzestępców. Do prób wyłudzenia danych najczęściej dochodzi za pośrednictwem fałszywej korespondencji mailowej, która ma na celu skłonienie odbiorcy wiadomości do dokonania nienależnych opłat np. za przedłużenie usług, a co za tym idzie, podania numeru karty kredytowej czy danych logowania do np. Panelu Klienta. Dodatkowa autoryzacja podczas logowania Mechanizm 2FA służy do dwupoziomowego uwierzytelniania użytkowników, którzy logują się do Panelu Klienta https://nazwa.pl/panel. Pierwszy etap polega na wpisaniu i zatwierdzeniu poprawnego identyfikatora użytkownika i hasła. W drugim etapie do klienta wysyłana jest wiadomość e-mail lub SMS z kodem jednorazowym, który należy wpisać w specjalnym oknie weryfikacyjnym. Jako dodatkowe zabezpieczenie, na zdefiniowany w Panelu Klienta adres e-mail, będą od teraz wysyłane powiadomienia o każdym udanym logowaniu do Panelu Klienta. Dzięki temu każdy klient nazwa.pl będzie miał możliwość natychmiastowego wykrycia logowań dokonywanych przez osoby nieuprawnione i podjęcia działań zabezpieczających, polegających np. na zmianie wykorzystywanego hasła…
Czytaj więcejOstrzeżenie przed fałszywymi mailami z przypomnieniem o płatności
Spółka nazwa.pl zwróciła uwagę na próby phishingu, polegające na podszywaniu się pod nazwa.pl w wiadomościach e-mail…
Spółka nazwa.pl zwróciła uwagę na próby phishingu, polegające na podszywaniu się pod nazwa.pl w wiadomościach e-mail. Fałszywa korespondencja ma na celu wyłudzenie nienależnej opłaty za usługę utrzymania domeny, przejęcie numeru karty kredytowej oraz pozyskanie poufnych danych logowania do Panelu Klienta nazwa.pl. W trosce o bezpieczeństwo swoich Klientów nazwa.pl niezwłocznie podjęła niezbędne działania w tym zakresie.
Spółka ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail, które są rozsyłane m.in. do abonentów nazwa.pl. Kliknięcie na link zawarty w fałszywej wiadomości e-mail powoduje wczytanie strony WWW podobnej w wyglądzie do https://nazwa.pl/panel. Połączenie z fałszywą stroną nie jest jednak zabezpieczone prawidłowym certyfikatem, wydanym dla domeny nazwa.pl, jak również w pasku adresu przeglądarki widnieje inny adres strony niż https://nazwa.pl/panel.
Należy pamiętać, że w korespondencji e-mail nazwa.pl dotyczącej wygasania usług zawsze przesyłana jest proforma, która zawiera dane firmowe/osobowe klienta. Fałszywe wiadomości e-mail nie zawierają proformy z tymi danymi! To pozwala w bardzo prosty sposób odróżnić wiadomości prawdziwe od fałszywych i tym samym zabezpieczyć się przed działaniem oszustów.
W celu poprawy bezpieczeństwa korzystania z usług nazwa.pl, w dniu 2 października 2020 r. zostanie przeprowadzone wdrożenie autoryzacji dwuetapowej 2FA…
nazwa.pl najlepszą firmą hostingową w Polsce!
Spółka nazwa.pl została nagrodzona statuetką „Najlepsza firma hostingowa roku” podczas uroczystej gali IT Champions 2020, której… Spółka nazwa.pl została nagrodzona statuetką „Najlepsza firma hostingowa roku” podczas uroczystej gali IT Champions 2020, której organizatorem był IT Reseller Polska. W czasie wydarzenia uhonorowane zostały czołowe polskie firmy z branży IT, a w uroczystości wręczenia statuetek wzięli udział zarówno przedstawiciele polskich, jak i międzynarodowych marek technologicznych. Otrzymany od specjalistów z branży tytuł „Najlepsza firma hostingowa roku” stanowi dla nazwa.pl wielkie wyróżnienie i potwierdzenie wiodącej pozycji firmy na rynku usług hostingowych w Polsce. Na sukces naszej firmy, oprócz wielokrotnie nagradzanego hostingu, złożyło się również doskonałe wsparcie klientów, realizowane wieloma kanałami komunikacji, wysoki poziom innowacyjności technologicznej, dbałość o ekologię oraz odpowiedzialność biznesowa. Dzięki temu możemy wspierać polskie firmy w transformacji cyfrowej, dostarczając im usługi, które jeszcze niedawno nie były dostępne na polskim rynku. Najszybszy hosting w Polsce Na początku 2020 roku nazwa.pl zakończyła wielomilionową inwestycję, związaną z wymianą serwerów, stawiając sobie jasny cel stworzenia najszybszego hostingu w Polsce. W czasie gdy konkurencja dopiero rozpoczynała uruchamianie usług, funkcjonujących w oparciu o dyski SSD z interfejsem NVMe, nazwa.pl jako pierwsza firma hostingowa w Polsce wycofała już tę technologię i udostępniła serwery z innowacyjnymi dyskami Intel Optane, działającymi w technologii 3D XPoint. Oprócz niezwykle szybkich dysków, w serwerach zastosowano również najszybsze obecnie procesory serwerowe Intel…
Czytaj więcejOd dzisiaj możesz korzystać z Redis na hostingu nazwa.pl!
Spółka nazwa.pl coraz częściej umożliwia dostosowanie funkcjonalności świadczonych usług do indywidualnych wymagań Klientów… Spółka nazwa.pl coraz częściej umożliwia dostosowanie funkcjonalności świadczonych usług do indywidualnych wymagań Klientów. Od dziś Klienci firmy mogą samodzielnie dokonać wyboru pomiędzy możliwościami, jakie daje serwer Memcached a nowym rozwiązaniem, którym jest serwer Redis. Warto dodać, że oba rozwiązania oferowane są bezpłatnie w ramach wszystkich pakietów hostingowych w nazwa.pl. Czym jest Redis? Redis, czyli Remote Dictionary Server to nowoczesny magazyn danych przyśpieszający działanie serwisów WWW, który został stworzony przez Salvatore Sanfilippo w 2009 roku. Znacznie szybsze działanie serwisów opartych o bazy danych typu WordPress i PrestaShop sprawiło, że Redis szybko zaczął zyskiwać na popularności. Giganci, tacy jak GitHub i Instagram, byli jednymi z pierwszych przedsiębiorstw, które go przyjęły. Obecnie Redis zajmuje czołowe pozycje w światowych rankingach i jest jedną z najczęściej wybieranych nierelacyjnych baz danych. Jak działa Redis? Redis doskonale sprawdza się przy cache’owaniu danych. Dzięki temu, że pliki zapisywane są w pamięci RAM, a nie na dyskach, umożliwia on uzyskanie dostępu do części informacji, a nawet ich edycję, bez konieczności przetwarzania całego zbioru danych. Zapewnia to natychmiastową odpowiedź z bazy, nawet przy milionach zapytań na sekundę…
Czytaj więcejNajnowsze obrazy Linuxa już dostępne na serwerach VPS w nazwa.pl
Użytkownicy serwerów VPS w nazwa.pl od bieżącego tygodnia mogą cieszyć się nowymi obrazami systemów Linux… Użytkownicy serwerów VPS w nazwa.pl od bieżącego tygodnia mogą cieszyć się nowymi obrazami systemów operacyjnych Linux. Oprócz najnowszych wydań dystrybucji Ubuntu 20.04, CentOS 8, Debian 10 i Fedora 32, do oferty została dodana jeszcze dystrybucja openSUSE 15.2. Obrazy z najnowszymi dystrybucjami Linuxa przynoszą wiele istotnych dla użytkowników zmian, wpływających zarówno na wzrost szybkości działania, bezpieczeństwo, ale przede wszystkim na funkcjonalność. Najnowsze wersje systemu operacyjnego umożliwiają instalację oprogramowania użytkowego w najnowszych wersjach, wymagających do poprawnego działania nowych bibliotek. Udostępnione obrazy nowych systemów operacyjnych dostępne są zarówno dla nowo zamawianych usług, jak również dla tych obecnie działających. Zmiany systemu operacyjnego można dokonać za pomocą panelu zarządzania usługami VPS dostępnego pod adresem https://vps.nazwa.pl/. VPS to doskonałe rozwiązanie, gdy potrzebujesz możliwości zarządzania systemem operacyjnym i pełnej kontroli nad oprogramowaniem instalowanym na serwerze. Pełna wirtualizacja KVM zapewnia funkcjonalności zbliżone do serwera dedykowanego, umożliwiając uruchamianie nawet zaawansowanych projektów. Wybierając model procesora, samodzielnie decydujesz o tym, jak szybko będą się generowały i wyświetlały Twoje strony WWW. Procesor Intel Xeon 3.3 GHz wykonuje operacje o 40% szybciej…
Czytaj więcejNowa oferta hostingu i poczty w chmurze od nazwa.pl
nazwa.pl wprowadziła do oferty nowe usługi hostingu i poczty, realizowane w technologii chmury, które udostępniają nawet 2 TB… Spółka nazwa.pl wprowadziła do oferty nowe usługi hostingu i poczty, realizowane w technologii chmury, które udostępniają nawet 2 TB przestrzeni dyskowej na strony WWW i pocztę elektroniczną. Nowa oferta stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom Klientów spółki, którzy zgłaszają coraz większe zapotrzebowanie na miejsce do przechowywania danych. Dla wielu firm, które przez lata działają w cyfrowym świecie i zgromadziły bardzo dużą ilość danych, to nie moc obliczeniowa serwera, ale przestrzeń dyskowa stanowi barierę do dalszego rozwoju. Rosnąca ilość poczty, wysyłanej i odbieranej każdego dnia, stanowi większość zajętej powierzchni dyskowej. Gigabajty danych przesyłanych przez maile dokumentują historię kontaktów i rozliczeń z klientami, stanowiąc podstawową bazę wiedzy każdej firmy o swoich kontrahentach. Powoduje to, że skrzynki pocztowe stale zwiększają swoją objętość i jest to trend, który można zaobserwować od wielu lat. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów i wsłuchując się w ich głosy, spółka nazwa.pl wprowadziła do swojej oferty nowe pakiety usług hostingu stron WWW i poczty elektronicznej o nazwie CloudHosting, pozwalające przechowywać nawet 2 TB poczty i danych udostępnianych na stronach WWW. Oprócz typowych usług hostingu WWW, firma nazwa.pl wprowadziła do oferty również wyspecjalizowane pakiety przeznaczone do obsługi poczty o nazwie CloudMail. Usługi te udostępniają również do 2 TB miejsca dyskowego, z tym że można je przeznaczyć w całości na pocztę…
Czytaj więcejNowe technologie: node.js, .NET Core, MongoDB i Redis w nazwa.pl
W odpowiedzi na oczekiwania Klientów, kolejny raz udoskonalamy nasze usługi i wprowadzamy najnowsze technologie… W odpowiedzi na oczekiwania naszych Klientów, kolejny raz udoskonalamy nasze usługi i wprowadzamy najnowsze technologie. Już niedługo oferta hostingu w nazwa.pl zostanie rozszerzona o dodatkowe, nowoczesne rozwiązania, które umożliwią uruchomienie aplikacji wykonanych w środowisku node.js i .NET Core. Oprócz nowych środowisk udostępnimy również możliwość korzystania z nierelacyjnych baz danych MongoDB i Redis. Nowe funkcjonalności uzupełnią możliwości usług oferowanych przez nazwa.pl, pozwalając na uruchomienie setek różnych aplikacji, dostępnych za darmo w Internecie. Node.js i .Net Core Technologie node.js i .Net Core, które zostaną wdrożone przez nazwa.pl do końca 2020 roku, są nowością na polskim rynku, wyczekiwaną przez młode pokolenie programistów, znudzonych tworzeniem aplikacji webowych wyłącznie w języku PHP. Udostępnienie nowych środowisk do uruchamiania serwisów WWW na wydajnym hostingu w chmurze nazwa.pl, ułatwi pracę wielu webmasterom, zdejmując z nich obowiązek samodzielnego administrowania serwerami dedykowanymi, na których wcześniej mogli korzystać z tych technologii. Node.js jest wieloplatformowym środowiskiem, które umożliwia uruchamianie skryptów JavaScript poza przeglądarką internetową, na poziomie serwera. Dzięki temu developerzy zyskują możliwość tworzenia ciekawych i szybkich aplikacji, które uruchamiane są na serwerze, a do przeglądarki wysyłany jest tylko wynik ich pracy…
Czytaj więcejDlaczego warto dokonać aktualizacji PHP?
PHP to najpopularniejszy język programowania przeznaczony do tworzenia dynamicznie generowanych stron WWW…
PHP to najpopularniejszy język programowania przeznaczony do tworzenia dynamicznie generowanych stron WWW i wykorzystywany przez miliony serwisów internetowych na całym świecie. Jego olbrzymie możliwości pozwalają tworzyć zarówno małe strony, jak i rozbudowane portale, obsługujące tysiące użytkowników. Swoją popularność zawdzięcza zarówno prostocie składni, jak i bardzo dużym możliwościom, co pozwala w krótkim czasie stworzyć zaawansowaną technologicznie witrynę WWW.
Twórcy PHP nieustannie rozwijają ten skryptowy język programowania, dzięki czemu można tworzyć coraz bardziej wydajne serwisy. Wyniki testów szybkości działania przykładowej strony WWW, wykonane na tym samym serwerze z wykorzystaniem różnych wersji PHP, wyraźnie pokazują przewagę najnowszej wersji. Witryny generowane przez PHP 7.4 działają ponad 4x szybciej w porównaniu do tych, które wykorzystują PHP 5.3.Oprócz wzrostu szybkości działania, bardzo istotną kwestią przemawiającą za aktualizacją PHP jest również wsparcie ze strony jego twórców. Termin zakończenia wsparcia każdej z wersji określany jest już w momencie jej wydania. Dzięki temu z góry wiadomo, do kiedy społeczność skupiona wokół rozwoju tego języka będzie wydawała aktualizacje dotyczące błędów w dostępnych funkcjonalnościach i poprawki bezpieczeństwa. To ważne, aby korzystać z oprogramowania, nad którym nieustannie pracują tysiące osób, dbające o to, aby Twoje serwisy WWW działały niezawodnie, a dane były bezpieczne.
Szybkość działania i bezpieczeństwo to tylko dwa najważniejsze argumenty przemawiające za aktualizacją PHP do najnowszej wersji. Warto jednak wspomnieć, że każde kolejne…
Najnowsze wersje oprogramowania baz danych MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 na serwerach w nazwa.pl!
Spółka nazwa.pl umożliwiła zakładanie baz danych w najnowszych wydaniach MariaDB i PostgreSQL. Nowe wersje… Spółka nazwa.pl umożliwiła zakładanie baz danych w najnowszych wydaniach MariaDB i PostgreSQL. Nowe wersje MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 dostarczają jeszcze większą wydajność, nowe funkcjonalności, a także podwyższony poziom bezpieczeństwa. Nowe wydania serwerów baz danych często przynoszą duże zmiany, niekiedy niezgodne z poprzednimi wersjami. Aby uniknąć możliwych błędów w działaniu aplikacji, nazwa.pl umożliwiła korzystanie zarówno ze starych, jak i najnowszych wersji serwerów baz danych MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4, pozostawiając założone bazy bez zmian. Wszystkich Klientów nazwa.pl zachęcamy do samodzielnego dostosowania swoich baz do najnowszych wersji, gdyż te wcześniejsze, zarówno MariaDB, jak i PostgreSQL, po 17 października 2020 nie będą posiadały wsparcia ze strony ich twórców. Więcej informacji na temat najnowszych wersji MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 znajduje się na stronach mariadb.com/kb/en/mariadb-1055-release-notes/ i postgresql.org/docs/release/12.4/…
Czytaj więcejJak zoptymalizować ścieżkę zakupową?
Ścieżka zakupowa to proces, który rozpoczyna się od poszukiwania informacji o produkcie przez klienta, a kończy w momencie…
Ścieżka zakupowa to proces, który rozpoczyna się od poszukiwania informacji o produkcie przez klienta, a kończy w momencie finalizacji transakcji. Kluczowe znaczenie w przypadku sklepów internetowych ma usuwanie zbędnych barier oraz wzmocnienie przekonania o celowości zakupu. Jak wspierać ten proces?
Poprawa jakości ścieżki zakupowej
Tworząc sklep internetowy należy zwrócić uwagę na poniższe aspekty, które zapewnią, że nic nie stanie na przeszkodzie Klientowi w jego drodze do realizacji transakcji:
1. Brak rejestracji przy zakupach
Konieczność wypełnienia formularza rejestracyjnego znacznie wydłuża proces dokonywania zakupu. Umożliwienie realizacji transakcji bez konieczności zarejestrowania się w sklepie sprawia, że klient chętniej zdecyduje się na skorzystanie z jego oferty.
Warto jednak zwrócić uwagę na korzyści płynące z rejestracji, takie jak możliwość śledzenia etapów realizacji zamówienia czy uczestnictwo w programie lojalnościowym. Formularz rejestracyjny powinien być jednak jak najkrótszy, gdyż zbyt rozbudowany zniechęci użytkownika do jego wypełnienia.
Pamiętać należy także, że zgodnie z rozporządzeniem RODO powinniśmy gromadzić jedynie tylko te dane, które są niezbędne do realizacji transakcji. Nigdy nie powinno być ich więcej, a jeżeli chcemy zapytać klienta o dodatkowe informacje, jak np. wiek, to pola formularza, którego tego dotyczą, powinny być nieobowiązkowe…
Dziękujemy Wam Klienci za pomoc w rozwoju Cloud Mail
Wsłuchując się w głosy Klientów, regularnie się rozwijamy, udoskonalając swoje usługi i wprowadzając najnowsze technologie…
Wsłuchując się w głosy naszych Klientów, regularnie się rozwijamy, udoskonalając swoje usługi i wprowadzając najnowsze technologie. Tak jest też w przypadku programu pocztowego Cloud Mail, który wkroczył niedawno w nowy wymiar. Od połowy lipca Klienci nazwa.pl mogą korzystać z jego udoskonalonej wersji, która oferuje szereg udogodnień, zarówno w obszarze funkcjonalności, jak i technologii. Mimo że aplikacja dostępna jest od niedawna, od początku cieszy się dużym uznaniem i sympatią użytkowników.
Mocno wzięliśmy sobie do serca uwagi naszych użytkowników korzystających z programu pocztowego przez WWW. Najnowsza jego odsłona charakteryzuje się nowoczesnym designem, przejrzystym i intuicyjnym interfejsem oraz szeregiem dodatkowych usprawnień. Cloud Mail zachował dotychczasowe funkcjonalności Active.office, które jednak znacznie udoskonaliliśmy i rozbudowaliśmy. Od momentu uruchomienia aplikacji, w odpowiedzi na zgłaszane nam oczekiwania, na bieżąco wprowadzamy w niej kolejne ulepszenia.
Twój głos jest dla nas ważny
W procesie rozwoju naszych usług zawsze wsłuchujemy się w potrzeby naszych Klientów, dlatego specjalnie dla użytkowników aplikacji Cloud Mail, wprowadziliśmy w niej dodatkowe funkcjonalności. Możemy do nich zaliczyć między innymi wyszukiwarkę wiadomości, która pozwala zdefiniować zakres dat jako dodatkowy parametr procesu przeszukiwania folderu…
Co wpływa na szybkość działania serwisu WWW
Szybkość ładowania serwisu WWW jest podstawową cechą, które wpływa na liczbę jego odwiedzin. Czas generowania… Szybkość ładowania serwisu WWW jest podstawową cechą, które wpływa na liczbę jego odwiedzin. Czas generowania dynamicznych stron WWW, wykorzystujących bazy danych, jest wprost uzależniony od rodzaju procesorów i dysków stosowanych na serwerach firmy hostingowej. Bardzo szybkie dyski Intel Optane i procesory serwerowe Intel Xeon pracujące z szybkością 5 GHz, wykorzystywane przez nazwa.pl powodują, że serwisy utrzymywane na jej serwerach, działają wielokrotnie szybciej niż u konkurencji. Jak szybkość wczytywania strony WWW wpływa na liczbę jej odwiedzin? Czas generowania strony WWW wpływa przede wszystkim na pierwsze wrażenie, które serwis internetowy wywiera na użytkowniku i potencjalnym kliencie. Może mieć on kluczowe znaczenie dla zawarcia transakcji lub wejścia użytkownika w interakcję z treścią strony WWW. Badania przeprowadzane przez Google wskazują, że za szybką stronę jest uważany serwis, którego czas wczytywania wynosi poniżej 2,5 sekundy, a jeśli oczekiwanie trwa 3 sekundy lub więcej, to ponad połowa użytkowników ją opuści. Ponadto odbiorcy, którzy porzucili stronę z powodu długiego wczytywania, zapewne już do niej nie wrócą. Szybkość wczytywania się strony jest także jednym z elementów, od którego zależy współczynnik odrzuceń, czyli odsetek sesji, podczas których użytkownik odwiedził tylko jedną podstronę w danym serwisie i nie podjął żadnej dalszej interakcji. Dany współczynnik ma wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, co oznacza, że warto dokładać starań, aby był on jak najniższy…
Czytaj więcej6 narzędzi do hakowania wzrostu w e-commerce
Growth hacking to nadal nowe pojęcie w digital marketingu. Podejście to jednak może znacząco zwiększyć sprzedaż sklepu…
Growth hacking to nadal nowe pojęcie w digital marketingu. Podejście to jednak może znacząco zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego, a jednocześnie nie wymaga dużych inwestycji. Na czym polega hakowanie wzrostu i jak to robić?
Co to jest growth hacking?
Hakowanie wzrostu (growth hacking) to pojęcie pozbawione stałej definicji (mimo że powszechnie stosowane). Jest enigmatyczne także dlatego, że z założenia nie opiera się na skodyfikowanej metodologii.
Growth hacking działa na zasadzie znajdywania sposobów omijania tradycyjnych metod marketingowych w celu maksymalizowania wzrostu. Aby znaleźć skuteczne „haczki”, należy wyzbyć się tradycyjnego myślenia w dziedzinie marketingu i zastosować innowacyjne rozwiązania oparte na nowych technologiach.
Zaletą tej metody jest nie tylko optymalizacja rozwoju firmy, ale także to, że stosować ją mogą zarówno duże organizacje, jak i nawet początkujące startupy. Dla tych ostatnich growth hacking jest zresztą najlepszą metodą na maksymalizację wzrostu, ponieważ nie dysponują one środkami na bardziej kosztowny marketing.
Niezbędne cechy growth hakera
– kreatywność
Bez pomysłowości i otwarcia na nowe rozwiązania nie sposób „obejść” tradycyjnych sposobów generowania wzrostu. Pojawiające się trendy należy uważnie obserwować i wyciągać z nich wnioski, tworząc techniki odpowiednie dla własnej działalności. Niezbędne jest również obserwowanie działań konkurencji, aby nie tylko nie zostać za nią w tyle, ale nawet ją wyprzedzić…
5 trendów w content marketingu 2020
Rok 2020 przynosi ze sobą nowe interesujące zjawiska w marketingu treści. Widoczne są także kontynuacje istniejących wcześniej…
Rok 2020 przynosi ze sobą nowe interesujące zjawiska w marketingu treści. Widoczne są także kontynuacje istniejących wcześniej trendów, a część z nich ulega nasileniu. Na co warto zwrócić uwagę, prowadząc obecnie tego typu działania?
Podcasty
Podcasty są bardzo wygodne dla użytkowników, ponieważ korzyści z contentu można czerpać np. podczas spaceru, ćwiczeń czy podróży. Pozwalają na słuchanie treści informacyjnych, ciekawych rozmów czy zdobywanie wiedzy w dziedzinach, które nas interesują.
Dla firm tworzenie podcastów jest szansą na zaprezentowanie się jako ekspertów w swojej branży. Treści mogą opierać się na prezentowaniu nowinek dotyczących danej dziedziny lub przeprowadzaniu dyskusji z kompetentnymi gośćmi.
Zaletą podcastów jest też to, że ich produkcja nie jest zbyt kosztowna. Aby je zrealizować, wystarczy odpowiednio wytłumione pomieszczenie oraz zestaw mikrofonów. Nakłady te są zdecydowanie niższe niż w przypadku treści wideo. Podcasty mogą być udostępniane w formie streamingu lub plików do pobrania bezpośrednio z poziomu naszej strony internetowej. W obydwu przypadkach warto pomyśleć o odpowiednim rozmiarze dysku na naszym serwerze, jak również sprawdzić, czy nie posiada on przypadkiem odgórnego limitu transferu danych. Świetnie sprawdzi się tu Hosting Cloud Start od nazwa.pl. Jest to serwer, na którym mamy do dyspozycji aż 250 GB przestrzeni dyskowej, a ilość danych przesyłanych pomiędzy usługą hostingową, a siecią Internet nie jest limitowana…
PurePC.pl: Cloud Backup się opłaca!
Usługa Cloud Backup od nazwa.pl została wyróżniona przez redakcję PurePC.pl nagrodą „Opłacalność”. Aplikację doceniono za…
Usługa Cloud Backup od nazwa.pl została wyróżniona przez redakcję PurePC.pl nagrodą „Opłacalność”. Aplikację doceniono za korzystną cenę w zamian za dużą pojemność, skuteczną ochronę danych, łatwość obsługi i działanie w tle. Przeanalizujmy zatem jeszcze raz, dlaczego warto wykorzystać ją do zabezpieczania swoich plików przed cyberatakami.
Redakcja PurePC.pl, testując Cloud Backup od nazwa.pl, zwróciła uwagę na najwyższe standardy zabezpieczania danych, realizowane poprzez automatycznie generowane klucze szyfrowania.
Wybrane do backupu pliki i foldery szyfrowane są jeszcze na naszym komputerze (ultra bezpiecznym algorytmem AES-256), po czym już zaszyfrowane, skompresowane i sfragmentowane trafiają na serwery firmy nazwa.pl. Te z kolei spełniają najwyższe normy certyfikatów TIER III i TIER IV oraz normy jakości ISO 9001 i ISO 27001. Nasze dane są więc nie tylko bezpieczne pod względem mechanicznym, ale także chronione przed cyberprzestępcami – wylicza Ewelina Stój z PurePC.pl.
Redakcja podkreśla, że tego typu szyfrowanie stosowane jest m.in. w wojsku i przez rząd federalny Stanów Zjednoczonych, do ochrony ściśle tajnych informacji.
Dobry stosunek ceny do jakości
W recenzji podkreślono, że Cloud Backup różni się od innych popularnych usług typu cloud storage nieporównywalnie większym stopniem ochrony danych. Ponadto należy wspomnieć, że nagroda „Opłacalność” jest przez tę redakcję przyznawana tylko tym produktom, których cena charakteryzuje się wyjątkowo dobrym stosunkiem w odniesieniu do oferowanej jakości. Za pierwszy rok używania Cloud Backup zapłacimy bowiem tylko 60 zł netto…
Jak zautomatyzować procesy w sklepie internetowym?
Zarządzanie sklepem internetowym to zajęcie czasochłonne, wymagające często posiadania rozbudowanego zespołu. Dobrze jest, aby…
Zarządzanie sklepem internetowym to zajęcie czasochłonne, wymagające często posiadania rozbudowanego zespołu. Dobrze jest, aby pracownicy mogli skoncentrować się jednak na zajęciach, do których niezbędna jest ludzka inwencja i decyzyjność, a czynności proste i powtarzalne powierzyli algorytmom. Które procesy w e-commerce można poddać automatyzacji?
Zarządzanie asortymentem
Jedną z bardziej czasochłonnych czynności w sklepie internetowym jest monitorowanie stanów magazynowych i aktualizowanie asortymentu. Dobrze jest wdrożyć w tych kwestiach mechanizmy automatyzacji, ponieważ przełoży się to na znaczne oszczędności, pozwalając zespołowi skoncentrować się na innych zadaniach.
Automatyzacja potrafi sprawić, że będzie możliwa masowa edycja parametrów produktów. Dzięki temu nie istnieje potrzeba dokonywania tego ręcznie. Ważna jest także integracja z hurtowniami, aby stan magazynowy aktualizował się samoistnie. Może się to dokonywać nawet kilka razy na dobę.
Warto rozważyć także zautomatyzowanie dodawania nowych produktów do oferty sklepu. Możliwe jest samoistne pobieranie asortymentu od dostawców oraz przypisywanie produktów do właściwych kategorii.
Automatycznie importuje się także zdjęcia i opisy. Bywa to niezbędne w przypadku sklepów z dużym asortymentem. Trzeba jednak pamiętać, że powielanie opisów naraża nas na obniżenie rankingu stron produktów ze względu na duplicate content…
Jak zorganizować pracę zdalną w firmie. Użyteczne narzędzia
Epidemia koronawirusa sprawiła, że wiele firm musiało przenieść się z biur do domów. Może się jednak okazać, że praca zdalna…
Epidemia koronawirusa sprawiła, że wiele firm musiało przenieść się z biur do domów. Może się jednak okazać, że praca zdalna zadomowi się u nas na dobre, ponieważ ma wiele zalet. Które narzędzia pomogą w jej sprawnej organizacji?
Zalety pracy zdalnej
Badanie przeprowadzone 2 lata temu przez Kantar TNS pokazuje, że Polacy chętnie pracują zdalnie. 95% osób, które praktykowały ten sposób zatrudnienia, wypowiada się o nim pozytywnie. Z badań firmy Owl Labs wynika natomiast, że zdalni pracownicy są o 22% bardziej zadowoleni od osób pozostających w biurach.
Zatrudnieni cenią sobie w pracy zdalnej między innymi możliwość zachowania work-life balance oraz brak konieczności poświęcania czasu na dojazdy do pracy. Natomiast z punktu widzenia firmy wzrost zadowolenia pracowników przekłada się na większą efektywność zespołu.
Praca zdalna pozwala także zmniejszyć koszty wynajmu biura, ponieważ nie ma potrzeby, by miało ono duże rozmiary. Zatrudniając w ten sposób, mamy także dostęp do specjalistów z różnych rejonów kraju i spoza niego. Ułatwia to proces rekrutacyjny, szczególnie jeśli poszukujemy specjalistów z wąskich dziedzin.
Oczywiście praca zdalna wymaga klarownej oceny jej efektywności. Jeśli jednak postawimy nie tyle na „roboczogodziny” a realizację konkretnych zadań, możemy odczuć korzyść z nowej formy działania firmy. Wymaga to jednak stosowania odpowiednich narzędzi…
Najlepsze pluginy WordPress do tworzenia forum
Mimo popularności social media, fora wcale nie odeszły do lamusa. Gromadzą one użytkowników zainteresowanych… Mimo popularności social media, fora dyskusyjne wcale nie odeszły do lamusa. Gromadzą one użytkowników zainteresowanych specjalistyczną tematyką, dając szansę na wymianę cennych informacji. Posiadając serwer hostingowy (np. Hosting Cloud Basic w nazwa.pl) i mając na nim uruchomiony skrypt WordPress, możemy wzbogacić jego funkcjonalność o forum internetowe, które bez problemu można powiązać z własną witryną za pomocą wygodnych w użyciu wtyczek. Wybraliśmy najlepsze z nich. bbPress Wtyczka bbPress umożliwia stworzenie klasycznego forum, którego wygląd nie zaskakuje, ale jest klarowny i czysty. Możemy go zresztą w pewnym stopniu personalizować, za pomocą konfigurowalnych szablonów, w których zdecydujemy o kolorach i stylach. Zaletą wtyczki jest niewątpliwie jej duża popularność – została pobrana ponad 300 tys. razy. Dzięki temu do bbPress powstało około 200 rozszerzeń, które pozwalają na rozwinięcie funkcjonalności pluginu. To również oficjalna wtyczka WordPressa, co gwarantuje jakość kodu. Wtyczkę bbPress cechuje także intuicyjna konfiguracja oraz to, że bez problemu będzie współdziałać z każdym motywem. Plugin jest ponadto lekki i szybki oraz umożliwia tworzenie wielu forów, którymi zarządzamy z jednego panelu administracyjnego. Wtyczkę bez problemu zintegrujemy z omawianym poniżej BuddyPress, co pozwoli nam przeistoczyć forum w sieć społecznościową. BuddyPress BuddyPress służy do tworzenia wokół strony na WordPressie społeczności online. Dzięki niej użytkownicy mogą tworzyć profile, dołączać do grup, wysyłać wiadomości prywatne czy tworzyć sieci znajomych…
Czytaj więcejCiesz się darmowymi usługami w nazwa.pl
Każdy lubi otrzymywać coś za darmo, choć w życiu nie często się to zdarza, ale na szczęście czasami wystarczy jedynie niewiele wysiłku…Każdy lubi otrzymywać coś za darmo, choć w życiu nie często się to zdarza, ale na szczęście czasami wystarczy jedynie niewiele wysiłku, aby stało się to faktem. Tak jak w przypadku Programu Partnerskiego nazwa.pl, który umożliwia utrzymywanie swoich domen i stron WWW zupełnie za darmo. Wystarczy jedynie polecić sprawdzone usługi hostingowe lidera polskiego rynku kilku swoim znajomym.Wysokie prowizje w Programie Partnerskim nazwa.pl, sięgające 50% od pierwszej wpłaty i 35% od każdej kolejnej, zachęcają do przekonania kilku swoich znajomych, aby zmienili swojego operatora na rzecz nazwa.pl. Co prawda na start wysokość prowizji wynosi 25%, ale w miarę zwiększania ilości polecanych usług wysokość prowizji rośnie. Nawet jednak przy podstawowej stawce prowizji wystarczy polecić usługi tylko czterem swoim znajomym, aby utrzymać swoją domenę lub hosting zupełnie za darmo. Co ważne, prowizje wypłacane są również od wszystkich przedłużeń, dlatego też śmiało można powiedzieć, że otrzymujemy coś za darmo. W końcu po poleceniu usług swoim znajomym nic nie musimy już robić, aby cieszyć się swoimi usługami w nazwa.pl zupełnie za darmo! A jeżeli zarobimy za dużo, to przecież istnieje jeszcze możliwość wypłacania pieniędzy na swoje konto bankowe. Posiadanie strony WWW to dzisiaj zupełny standard, dlatego praktycznie każda firma nie obędzie się bez niej. Dzięki przekazaniu swojego kodu rabatowego, polecona osoba lub firma, może dodatkowo zaoszczędzić aż 20% od pierwszej wpłaty, a biorąc pod uwagę, że usługi hostingowe nazwa.pl sprzedawane są w promocji na pierwszy roczny okres abonamentowy już o połowę taniej, to okazuje się, że za profesjonalny hosting na…
Czytaj więcejHosting w nazwa.pl najszybszy dla e-commerce
Wybór dostawcy usług hostingowych ma kluczowe znaczenie dla szybkości działania e-sklepu. Spółka nazwa.pl po ostatniej…Wybór dostawcy usług hostingowych ma kluczowe znaczenie dla szybkości działania sklepu internetowego. Spółka nazwa.pl po ostatniej wymianie serwerów i zastosowaniu najszybszych na rynku procesorów Xeon E-2288G oraz dysków Intel Optane stała się najlepszym miejscem do uruchomienia wymarzonej platformy, realizującej sprzedaż dla milionów użytkowników Internetu.Niezależnie od rodzaju wybranego oprogramowania sklepu, bezapelacyjnie wydajność serwerów dostawcy hostingu ma kluczowe znaczenie dla szybkości działania strony WWW. Firma nazwa.pl postanowiła przeprowadzić testy wydajności najpopularniejszego oprogramowania do tworzenia sklepów na serwerach kilku czołowych w Polsce dostawców hostingu i dokonać porównania. Czy wszędzie to samo oprogramowanie będzie działało z taką samą prędkością?Powyższe wyniki przedstawiają ogromne różnice w wydajności, jakie występują pomiędzy serwerami różnych dostawców usług hostingowych. Współczesne aplikacje realizujące w locie wiele operacji dostarczają wielu ciekawych funkcjonalności, ale jednocześnie wymagają do swojej pracy zastosowania najnowszych procesorów oraz bardzo wydajnych dysków. Wyniki testu PrestaShop nie są jednak odosobnione i warto przypomnieć wykonane dwa tygodnie wcześniej testy aplikacji WordPress, używanej jako podstawę do budowania sklepów WooCommerce.Powszechnie stosowane przez polskich dostawców usług hostingowych serwerowe procesory sprzed kilku lat daleko odstają od wydajności najnowszego rozwiązania…
Czytaj więcejZmieniamy się dla Ciebie. Webmail i organizer w nowej odsłonie.
Korzystasz z poczty e-mail? Nie chcesz zapomnieć o ważnych obowiązkach? Od teraz możesz łatwo realizować te czynności za…
Korzystasz z poczty e-mail? Nie chcesz zapomnieć o ważnych obowiązkach? Od teraz możesz łatwo realizować te czynności za pomocą nowej aplikacji, którą udostępnia nazwa.pl. Cloud Mail to połączenie webmaila i organizera.
Webmail pozwala na zarządzanie skrzynką e-mail przez stronę internetową. Organizer oferuje dwie funkcje – Kalendarz i Zadania. Kalendarz daje możliwość wygodnego planowania swojego czasu, a Zadania to elektroniczny notes, gdzie można zapisywać istotne notatki i czynności do wykonania. Integracja tych elementów w jedną aplikację daje nam możliwość komfortowego wykonywania codziennych obowiązków. Cloud Mail jest dostępny wszędzie tam, gdzie jest dostęp do Internetu. Zastosowanie technologii responsive web design powoduje, że wygląd aplikacji dostosowuje się samoczynnie do rozmiaru okna naszej przeglądarki. Z Cloud Mail możemy zatem korzystać nie tylko na komputerze, ale również na smartfonie czy tablecie.
Dotychczas użytkownicy nazwa.pl mogli korzystać z webmaila i organizera za pomocą aplikacji Active.office. Cloud Mail zastępuje wszystkie funkcje, jakie oferował Active.office. Dodatkowo wprowadza wiele istotnych usprawnień, które przedstawiamy poniżej.
Pierwsze uruchomienie
W Cloud Mail wykorzystujemy przejrzysty i intuicyjny interfejs. Po zalogowaniu się przechodzimy do webmaila. Okno aplikacji dzieli się na wykaz folderów z lewej strony i listę wiadomości z prawej. Liczba wiadomości e-mail, które będą wyświetlane w ramach listy wiadomości, może być zmieniana przez użytkownika w ustawieniach Cloud Mail…
Cloud Backup z wyróżnieniem Sprawdzony Produkt od redakcji PC World
Usługa Cloud Backup otrzymała rekomendację Sprawdzony Produkt od redakcji PC World. Aplikację wyróżniono za łatwość wdrożenia…
Usługa Cloud Backup od nazwa.pl otrzymała rekomendację Sprawdzony Produkt od redakcji PC World. Aplikację wyróżniono za łatwość wdrożenia i obsługi, funkcjonalność oraz minimalne zużycie zasobów komputera. Oto powody, dlaczego warto wykorzystać ją do zabezpieczania swoich danych.
Mimo rosnącej popularności usług służących do tworzenia kopii zapasowych, na rynku wciąż niewiele jest takich, które są funkcjonalne i jednocześnie łatwe w obsłudze. Lukę tę wypełnia Cloud Backup, o której redaktorzy PC World na łamach swojego serwisu pisali już wielokrotnie, podkreślając, że aplikacja sprosta nawet najbardziej wymagającym użytkownikom. Wyróżnienie Sprawdzony Produkt od PC World jest tym cenniejsze, że redakcja pełni ekspercką rolę na polskim rynku mediów w zakresie nowych technologii i jest ze swoimi Czytelnikami już od 28 lat.
Wielopoziomowe bezpieczeństwo danych
Cloud Backup stanowi skuteczną ochronę przed skutkami cyberataków typu ransomware oraz zabezpiecza przed bezpowrotną utratą dokumentów, będącą konsekwencją awarii dysku lub laptopa. W każdym z tych przypadków dane odzyskać można jednym kliknięciem myszki. Możesz zabezpieczyć dowolny rodzaj plików i wykorzystać do 1 TB powierzchni.
W Cloud Backup pliki przed wysłaniem do Data Center, które spełnia najwyższe normy TIER III oraz TIER IV i posiada certyfikaty ISO 9001 oraz ISO 27001, szyfrowane są algorytmem AES-256 z hasłem nadawanym przez użytkownika komputera. Dzięki temu pliki zabezpieczone są przed nieuprawnionym przejęciem przez osoby trzecie…
Cross-selling i up-selling. Czym są i jak z nich korzystać?
Każdy, kto prowadzi e-sklep wie, że mała liczba porzuconych koszyków przekłada się na dobre wyniki sprzedażowe. Możemy…
Każdy, kto prowadzi e-sklep wie, że mała liczba porzuconych koszyków przekłada się na dobre wyniki sprzedażowe. Możemy jednak postarać się dodatkowo je poprawić, namawiając klientów, by kupowali więcej. Służyć do tego mogą cross-selling i up-selling. Na czym polegają te techniki i jak z nich korzystać?
Co to jest cross-selling?
Cross-selling, inaczej sprzedaż krzyżowa lub komplementarna, to w uproszczeniu sprzedaż produktów powiązanych z tą usługą, którą klient jest już zainteresowany lub której transakcję kupna finalizuje. Produkty te muszą się kojarzyć z główną, wybraną pierwotnie usługą lub być potrzebne przy korzystaniu z niej.
Przykładem mogą być tu akcesoria do pielęgnacji obuwia. Na pewno wszyscy spotkaliśmy się z sytuacją, kiedy kupując obuwie w sklepie usłyszeliśmy “Polecam coś do pielęgnacji”. To jest właśnie cross-selling w sklepie stacjonarnym.
W przypadku sklepu internetowego do cross-sellingu zostaje zaprzęgnięta technologia. Dodając do koszyka lub przechowalni dany produkt, często wyświetlają się nam sugestie innych powiązanych towarów. Mogą to być np. akcesoria takie jak ładowarka indukcyjna przy zakupie telefonu lub towary podobne, jak koszula, gdy kupujemy spodnie…