nazwa.pl podwoiła przestrzeń dyskową w oferowanych usługach hostingu, udostępniając już w podstawowej ofercie…
Firma nazwa.pl podwoiła przestrzeń dyskową w oferowanych usługach hostingu, udostępniając już w podstawowej ofercie 100 GB danych do wykorzystania na strony WWW, pocztę elektroniczną i bazy danych.
Oprócz podwojenia przestrzeni dyskowych, do 5GB zwiększyła się również maksymalna wielkość pojedynczej bazy danych, co umożliwia obsługę w nazwa.pl nawet bardzo dużych witryn i serwisów WWW. Zmianom towarzyszy jednocześnie wzrost maksymalnej mocy obliczeniowej do 16 rdzeni procesora dla każdej z usług hostingowych uruchamianych w środowisku chmury obliczeniowej.
Kolejną zmianą jest podniesienie poziomu zabezpieczeń stron WWW poprzez automatyczną aktywację dodatkowych zabezpieczeń w zaporze sieciowej WAF, przeznaczonej do ochrony aplikacji webowych. WAF stanowi aktywną ochronę wobec zagrożeń związanych z różnymi typami ataków hakerskich, ingerującymi w witryny, bazy danych oraz zawartość aplikacji WWW. Zapora ta zabezpiecza również przed skutkami tych ataków, a w szczególności przed rozsyłaniem spamu, przechwytywaniem oraz podmienianiem treści, a także wyciekiem danych.
Wprowadzone zmiany są wynikiem kolejnej inwestycji nazwa.pl w zakresie rozbudowy klastra serwerów, macierzy dyskowych oraz systemów kopii zapasowych. Dzięki wykorzystaniu technologii chmury obliczeniowej nazwa.pl gwarantuje w Umowie dostępność usług o tak wysokich parametrach przez 99,9% czasu trwania okresu abonamentowego. Dynamiczne rozłożenie klientów na setkach serwerów gwarantuje, że strony zawsze działają szybko i niezawodnie, niezależnie od wysokich obciążeń jakie mogą generować strony innych klientów nazwa.pl…
150 milionów domen chronionych przez Let’s Encrypt
Liczba domen zabezpieczonych bezpłatnym certyfikatem Let’s Encrypt znacząco wzrosła w przeciągu ostatnich kilku miesięcy…
Liczba domen zabezpieczonych bezpłatnym certyfikatem Let’s Encrypt znacząco wzrosła w przeciągu ostatnich kilku miesięcy. Obecnie chronionych jest w ten sposób ponad 150 milionów domen. Niekomercyjny certyfikat Let’s Encrypt potwierdza bezpieczeństwo szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy użytkownikiem a serwerem, a przy tym jest całkowicie darmowy.
Łatwa dostępność
Wielu rejestratorów umożliwia od dłuższego czasu korzystanie z bezpłatnego Let’s Encrypt. Jest on inicjatywą organizacji pożytku publicznego – Internet Security Research Group (ISRG). Projekt ma szansę stale się rozwijać, m. in. dzięki dotacjom wielu znanych firm. Wśród sponsorów znajdują się giganci, tacy jak Google, Facebook, Mozilla czy Cisco. W listopadzie 2018 roku do grona sponsorów tego projektu dołączył główny, polski dostawca usług hostingowych i rejestrator domen – nazwa.pl.
Wspierając twórców certyfikatu Let’s Encrypt, nazwa.pl jako jedyna polska firma przyczyniła się do rozwoju tego niekomercyjnego rozwiązania, z którego w Polsce korzysta ponad 180 tys. rodzimych użytkowników – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.
Let’s Encrypt w Polsce
Let’s Encrypt jest niezwykle popularny w Polsce. Rozwiązanie to plasuje się na drugim miejscu po komercyjnych certyfikatach nazwaSSL – zabezpieczających ponad 600 tys. domen. W przypadku certyfikatu Let’s Encrypt ta liczba szacowana jest na około 180…
Pomoc Premium w nazwa.pl
nazwa.pl wprowadza dla swoich Klientów Pomoc Premium. Od teraz Klienci firmy mogą w pełni skupić się na prowadzeniu swojego…
Firma nazwa.pl wprowadza dla swoich Klientów Pomoc Premium. Od teraz Klienci firmy mogą w pełni skupić się na prowadzeniu swojego biznesu. Usługa obejmuje priorytetową obsługę połączeń telefonicznych, jak również wiadomości e-mail. Dodatkowo korzystającym z usługi oferowane są rabaty na usługi IT.
Dla kogo Pomoc Premium?
Pomoc Premium jest oferowana wszystkim Klientom nazwa.pl. Ponadto spółka udostępnia usługę bezpłatnie na okres dziewięciu miesięcy dla każdego Klienta biznesowego nazwa.pl. Firma wychodzi naprzeciw Klientom, którzy wyznają zasadę „czas to pieniądz”. Klienci nazwa.pl w ponad 95% przypadków uzyskują pomoc w czasie kilku sekund od wykonania połączenia! Ten znakomity wynik jest pochodną znaczących nakładów inwestycyjnych jakie zrealizowała spółka w ostatnim roku.
Korzystając z Pomocy Premium klienci zyskują:
– priorytetową obsługę połączeń telefonicznych,
– priorytetową obsługę zgłoszeń mailowych,
– rabat na usługi IT w wysokości 50%.
Pomoc Premium w „skrócie”
Pomoc Premium to przede wszystkim skrócony czas reakcji Działu Obsługi Klienta na zgłoszenia przekazywane zarówno drogą telefoniczną jak i mailową. Ponadto wyróżnikiem Pomocy Premium jest rabat w wysokości 50% na usługi IT oferowany Klientom. Firma dostarcza rozwiązania na najwyższym poziomie…
Jak wybrać hosting? Część 2
We wcześniejszym wpisie został poruszony temat wyboru domeny. Dobrze dobrana domena to już połowa sukcesu. Na drugą…
We wcześniejszym wpisie został poruszony temat wyboru domeny. Dobrze dobrana domena to już połowa sukcesu. Na drugą jego część składa się odpowiednio dopasowany hosting. Poczta firmowa, przestrzeń dyskowa, bazy danych czy też witryna lub aplikacja, którą stworzyliśmy funkcjonuje właśnie dzięki tej usłudze.
Skalowanie biznesu tylko w chmurze
Czasami jedna dobrze przeprowadzona kampania reklamowa czy akcja PR-owa powoduje, że ruch na serwerach wzrasta do niespodziewanej wartości. Jaka usługa hostingowa zapewni płynność działania, gdy ruch wzrasta kilkadziesiąt lub nawet kilkaset razy? Odpowiedzią na to pytanie jest CloudHosting, czyli usługa oparta o system zapewniający dostęp do zwirtualizowanej puli zasobów serwerowych, umożliwiający płynne skalowanie w zależności od aktualnego obciążenia. Technologia ta zapewnia obsługę zwiększonego ruchu na stronie WWW, nie obciąża fizycznego serwera, a wzmożona ilość zapytań jest rozkładana na wiele wirtualnych maszyn. Takie rozwiązanie pozwala obsłużyć bardzo dużą liczbę zapytań na raz, bez wpływu na działanie serwisu.
W przypadku rozwiązania chmurowego, takiego jak rodzina usług Active Cloud od nazwa.pl, problem chwilowego przeciążenia serwera znika, ponieważ usługi realizowane są w chmurze i nie są bezpośrednio powiązane z konkretnym fizycznym sprzętem.
Bezpieczeństwo chmury
Nie ma nic gorszego niż klient czy użytkownik, który nie może skorzystać z naszego serwisu lub aplikacji, kiedy znajdujemy się na fali wzrostu…
Jak wybrać domenę? Część 1
Obecnie mile widziane jest, aby każdy przedsiębiorca posiadał własną stronę WWW. Dzięki temu daje się zauważyć potencjalnym…
Obecnie mile widziane jest, aby każdy przedsiębiorca posiadał własną stronę WWW. Dzięki temu daje się zauważyć potencjalnym klientom, a tym samym buduje zaufanie wokół marki, która staje się bardziej wiarygodna. Od czego zacząć budowanie swojej obecności w sieci? Warto zadbać o unikalną domenę oraz wybrać odpowiedni pakiet hostingowy. Na co zwrócić uwagę w przypadku pierwszego czynnika tworzenia witryny internetowej?
Domena wizytówką firmy
Domena jest jedną z pierwszych rzeczy odzwierciedlających nasz biznes. Można powiedzieć, że sukces firmy zawiera się w nazwie domeny. Krótka i łatwa do zapamiętania – taka powinna być domena każdego innowacyjnego przedsięwzięcia. Jeżeli usługa lub produkt posiadają dłuższą nazwę, warto zastosować akronim składający się z pierwszych liter. Najlepiej wykupić obie nazwy (pełną oraz składającą się z akronimu), tak aby użytkownicy zawsze do nas trafiali. Czym jeszcze powinna charakteryzować się domena, aby wpływała pozytywnie na rozwój biznesu?
Tworząc swoją unikalną nazwę domeny, powinniśmy zadbać o to, aby posiadać jak najwięcej rozszerzeń, w tym .pl, .com czy .eu. Wraz z rozwojem firmy pojawią się możliwości ekspansji na kolejne rynki. Przydatne będą więc domeny europejskie czy globalne. Warto to uwzględnić na samym początku procesu zakładania firmowej strony WWW. Dlatego przed zakupem domeny powinniśmy sprawdzić jej dostępność w różnych rozszerzeniach. Jeżeli myślimy o określonym rynku, np. niemieckim (.de), można również zarezerwować…
Nazywaj pracę po swojemu!
Poszukiwanie młodych talentów to jedna z naszych podstawowych wartości. Festiwal Pracy JOBICON, który odbył się 12 marca…
Poszukiwanie młodych talentów to jedna z naszych podstawowych wartości. Festiwal Pracy JOBICON, który odbył się 12 marca w Krakowie – to jedna z wielu tego typu okazji. Podczas największych targów pracy nie mogło zabraknąć nazwa.pl.
Festiwal Pracy JOBICON, organizowany przez Pracuj.pl, to wydarzenie łączące najlepszych pracodawców z poszukującymi swojej przyszłości talentami. Targi to także dodatkowe atrakcje. Dla uczestników przygotowano inspirujące prelekcje, prowadzone m.in. przez przedstawicieli serwisu Niebezpiecznik.pl.
Na uczestników targów, którzy odwiedzili stoisko nazwa.pl, czekali najlepsi „łowcy talentów”. Była to idealna okazja do interakcji. Zapytaliśmy uczestników targów, co skłoniło ich do wzięcia pod uwagę rekrutacji do nazwa.pl? Najczęstszą odpowiedzią była pozycja firmy na rynku w branży IT.
Zachęcamy do obejrzenia relacji zdjęciowej z targów na Facebooku nazwa.pl oraz naszej strony, gdzie w specjalnej zakładce znajdziecie informacje na jakie stanowiska aktualnie rekrutujemy.
Pracuj dla lidera w branży IT. W nazwa.pl wierzymy, że ludzie są największym potencjałem naszej organizacji, a ich pasja, zaangażowanie i umiejętności tworzą sukces całej firmy. Zachęcamy do zapoznania się z aktualnymi ofertami pracy w nazwa.pl…
15 marca Dzień…Domeny!
Obchodzimy kolejną rocznicę, która uznaje się na początek rynku domen. Dokładnie 34 lata temu, 15 marca 1985 roku, który uznaje się…
Obchodzimy kolejną rocznicę, która uznaje się na początek rynku domen. Dokładnie 34 lata temu, 15 marca 1985 roku została zarejestrowana pierwsza komercyjna domena. Była to domena symbolics.com. Od tego dnia 15 marca 1985 roku, który uznaje się za początek rynku domen – obchodzony jest Dzień Domeny. Obecnie na świecie jest już ponad 348 milionów zarejestrowanych domen z czego ponad 2,6 miliona w Polsce. Firma nazwa.pl tworzy „domenowy” krajobraz od 1997 roku.
Domena internetowa to adres w Internecie. Składa się ona z 2 części – nazwy oraz końcówki (rozszerzenia), na przykład .pl (Polska), .eu (Unia Europejska), .com, .net, .org (domeny globalne). Dostępne są także nowe rozszerzenia, wskazujące bezpośrednio na charakter prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności, jak na przykład .hotel, .bar, .blog, .fitness, .moda, .pizza i inne.
Rodzime domeny
Mimo dostępności wielu nowych końcówek w Polsce wciąż najchętniej rejestrowane są nazwy w domenie .pl oraz w domenach .com.pl. Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano średnio 2,5 tys. nazw domeny .pl.
Z danych serwisu W3Techs.com, wynika, iż Domena .pl, znajdowała się w 2018 roku się na 9 miejscu w światowym rankingu domen (wyprzedzając rejestry takich krajów, jak…
Zalety poczty we własnej domenie
Prowadzisz własną działalność gospodarczą lub małą firmę i nadal nie posiadasz poczty e-mail we własnej domenie? To błąd…
Prowadzisz własną działalność gospodarczą lub małe przedsiębiorstwo i nadal nie posiadasz poczty e-mail we własnej domenie? To błąd. Po pierwsze, tracisz w oczach potencjalnych klientów, którzy uznają to za mało profesjonalne działanie. Omija Cię również szereg korzyści, które oferowane są przez tego typu rozwiązanie. Konto pocztowe we własnej domenie to także możliwość archiwizacji wszystkich danych i przenoszenie ich w każdej chwili w razie potrzeby.
Oprócz zaawansowanych funkcjonalności istnieje kilka podstawowych powodów świadczących o przewadze poczty e-mail we własnej domenie nad ogólnodostępnymi rozwiązaniami. Należy do nich zaliczyć przede wszystkim to, że dasz się zapamiętać w prosty sposób odbiorcom wiadomości. To ważne, czy projekt lub nazwa firmy znajdą się w naszej domenie. Ludzie z natury są wzrokowcami, którzy największą uwagę skupiają na początku tekstu – warto wykorzystać ten aspekt i dać się zauważyć.
W nazwa.pl wychodzimy naprzeciw wymaganiom wszystkich użytkowników i oferujemy różne pakiety pocztowe. Każdy znajdzie dla siebie odpowiednią pojemność dyskową oraz liczbę kont pocztowych – są to rozwiązania zarówno dla pojedynczych użytkowników, jak również mniejszych i większych firm. Nasze usługi oprócz wydajnych parametrów posiadają również pakiet zabezpieczeń. Do najważniejszych można zaliczyć automatyczne kopie bezpieczeństwa, certyfikat SSL dla domeny czy system antywirusowy, który zabezpiecza pocztę przed złośliwym oprogramowaniem. Nazwa.pl we wszystkich usługach pocztowych oferuje także rozszerzoną ochronę DDoS – mówi Krzysztof Cebrat, prezes nazwa.pl…
Jak założyć własną wizytówkę WWW w mniej niż minutę?
Obecność w sieci to dziś podstawa prowadzenia biznesu. To, co jakiś czas temu wymagało wiedzy specjalistów, dziś w…
Obecność w sieci to dziś podstawa prowadzenia biznesu. To, co jakiś czas temu wymagało wiedzy specjalistów, dziś w prosty sposób można zrobić samodzielnie. Nowoczesne rozwiązania umożliwiające każdemu budowę własnej wizytówki internetowej są dostępne na wyciągnięcie ręki. Teraz możesz skupić się na rozwijaniu swojego biznesu, a wizytówka będzie pierwszym krokiem do zbudowania obecności w wirtualnym świecie.
Wizytówka Internetowa
To odpowiedź na podstawowe potrzeby związane z pokazaniem marki w Internecie. Teraz nie musisz umieć projektować ani kodować stron WWW, aby zaistnieć w sieci. W nazwa.pl razem z zakupionymi usługami zyskujesz możliwość stworzenia własnej wizytówki, która będzie pierwszą formą kontaktu dla Twoich klientów. To idealne rozwiązanie na start Twojego biznesu. Dodatkowo wybierając kompleksowe usługi nazwa.pl w postaci hostingu i pakietu Bezpieczna Domena chronisz nie tylko siebie, ale również swoich klientów, między innymi przed cyberprzestępcami, którzy mogą próbować podszyć się pod Twoją stronę WWW lub usiłować wyłudzić dane Twoich klientów.
Jak stworzyć własną wizytówkę w sieci?
Posiadając usługi w nazwa.pl, możesz skorzystać z 18 profesjonalnych szablonów. Technologia Responsive Web Design (RWD) zapewnia dopasowanie wyglądu wizytówki…
PC World poleca VPS NVMe Biznes od nazwa.pl
Redakcja PC World dokonała porównania ofert serwerów VPS od różnych operatorów. W tym zestawieniu nazwa.pl została…
Redakcja PC World dokonała porównania ofert serwerów VPS od różnych operatorów. W tym zestawieniu nazwa.pl została wyróżniona za usługę VPS NVMe Biznes, co jest kolejnym potwierdzeniem pozycji lidera na polskim rynku hostingowym. Serwery VPS od nazwa.pl cieszą się ogromną popularnością wśród klientów, a wyróżnienie PC World jest odzwierciedleniem tego faktu.
Na wysoką jakość usługi VPS NVMe Biznes składa się wiele czynników. Po pierwsze warto wspomnieć, że serwery VPS w nazwa.pl uruchamiane są na dyskach NVMe, które są do 10 razy szybsze niż nośniki SSD i nawet 100 razy wydajniejsze niż klasyczne dyski magnetyczne. To idealne rozwiązanie dla wymagających baz danych oraz aplikacji webowych. Ponadto wszystkie procesy poszczególnych użytkowników, którzy decydują się na wykorzystanie wirtualnego serwera, zachodzą niezależnie. Takie rozwiązanie pozwala w pełni na wykorzystanie gwarantowanych zasobów przydzielonych serwerowi VPS.
Dla użytkowników kluczowa jest też szybkość działania usługi. W przypadku serwerów VPS, oprócz parametrów usługi i rodzaju dysku, dużą rolę odgrywa dostęp do wydajnej infrastruktury sieciowej oraz globalnych punktów wymiany ruchu. W nazwa.pl dostępny jest również intuicyjny Panel Klienta, który umożliwia wykonanie najważniejszych czynności administracyjnych na serwerze VPS. Pozwala on na ponowne uruchomienie lub zatrzymanie maszyny wirtualnej, podgląd dzienników zdarzeń albo zmianę (przebudowę) zainstalowanego systemu operacyjnego. Wszystko odbywa się za pomocą kilku kliknięć myszą…
Aktualizacja WordPress 5.1 w nazwa.pl
Niecałe dwa tygodnie po światowej premierze najnowszej aktualizacji WordPress 5.1 nazwa.pl wprowadza tę wersję do…
Niecałe dwa tygodnie po światowej premierze najnowszej aktualizacji WordPress 5.1 nazwa.pl wprowadza tę wersję do najszybszych na rynku usług z rodziny WordPress Cloud. Zaktualizowana wersja tego systemu zarządzania treścią w połączeniu z parametrami usług WordPress Cloud oraz PHP 7.3 stanowi najciekawszą ofertę dostępną obecnie na rynku.
Co nowego?
Najnowsza wersja WordPress 5.1 koncentruje się na poprawie wydajności edytora Gutenberg oraz migracji z przestarzałych wersji PHP do najnowszej wersji PHP 7.3. W nowej aktualizacji 5.1 Gutenberg o oznaczeniu 4.8 działa znacznie szybciej i efektywniej, a tworzenie w nim ma być bardziej płynne w porównaniu do poprzednich wersji. Dotyczy to zarówno samego ładowania, jak również pisania postów czy tworzenia podstron. Ładowanie i wczytywanie stron odbywa się w krótszym czasie, a pisanie postów czy tworzenie podstron charakteryzuje się płynniejszą pracą. Oprócz ulepszeń Gutenberga 4.8 wersja WordPress 5.1 dodaje zestaw funkcji skoncentrowanych na bezpieczeństwie:
Site Health
Rozwiązanie ma na celu poprawę bezpieczeństwa i szybkości. WordPress wyświetla administratorom stron powiadomienia na temat stabilności strony WWW, a także wersji PHP, która jest podstawowym językiem programowania dla tej platformy. Po zainstalowaniu nowych wtyczek funkcje WordPress Site Health sprawdzą je w stosunku do uruchomionej wersji PHP. Jeśli wtyczka wymaga wersji, która nie będzie działać z daną stroną, WordPress zablokuje jej instalację…
nazwa.pl rozszerza ochronę domen swoich klientów
Ochrona przy pomocy certyfikatu Let’s Encrypt i certyfikatem SSL typu Wildcard w nazwa.pl, stały się systemowym…
Ochrona przy pomocy certyfikatu Let’s Encrypt i certyfikatem SSL typu Wildcard w nazwa.pl, stały się systemowym rozwiązaniem oferowanym klientom firmy w ramach pakietu Bezpieczna Domena. Klienci nazwa.pl mogą sami wybrać rodzaj zabezpieczenia swojej domeny z poziomu panelu klienta. Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom firma ponownie podniosła poprzeczkę w zakresie bezpieczeństwa, przyczyniając się do wzrostu poziomu bezpieczeństwa w tym sektorze.
Pod koniec ubiegłego roku nazwa.pl stała się jedynym polskim sponsorem międzynarodowej organizacji Internet Security Research Group (ISRG), odpowiedzialnej za utrzymanie niekomercyjnego certyfikatu Let’s Encrypt. Firma dołączyła do grona sponsorów projektu, wśród których znajdują się firmy takie jak Google, Facebook, Mozilla czy Cisco.
Według badania przeprowadzonego na przełomie roku przez ranking top100.wht.pl ponad 17% domen w polskim Internecie chronionych jest właśnie za pomocą certyfikatu Let’s Encrypt. Szacuje się, że jest ich około 140 tysięcy i jest to drugi najpopularniejszy typ certyfikatu po komercyjnych certyfikatach nazwaSSL, które zabezpieczają ponad 600 tysięcy stron WWW. Certyfikaty od pozostałych wystawców zabezpieczają poniżej 20% serwisów.
Wzrost poziomu bezpieczeństwa domen to element długofalowej strategii firmy. W połowie ubiegłego roku nazwa.pl zabezpieczyła 600 tysięcy domen swoich klientów protokołem nazwaSSL DV. Dziś podnosi poziom zabezpieczeń poprzez możliwość…
Jak sprawdzić zabezpieczenia strony WWW?
Każdy ma świadomość, że prowadząc e-biznes, należy zachować najwyższe standardy bezpieczeństwa. Jakie zabezpieczenia są…
Każdy ma świadomość, że prowadząc e-biznes, należy zachować najwyższe standardy bezpieczeństwa. Jakie zabezpieczenia są najbardziej optymalne i jak chronią użytkownika? Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań technologicznych, które mają podnosić bezpieczeństwo w sieci, jednak jak sprawdzić, które kompleksowo chronią domenę?
Każdy użytkownik może sam sprawdzić najbardziej rozpowszechnione zabezpieczenie, czyli obecność certyfikatu szyfrującego. Zielona kłódka, która wyświetla się w pasku przeglądarki świadczy o tym, że dane przesyłane za pomocą tej witryny są szyfrowane. Od lipca ubiegłego roku strony niezabezpieczone odpowiednim certyfikatem szyfrującym są oznaczane jako niebezpieczne. Takie ostrzeżenie wprowadzili czołowi dostawcy przeglądarek internetowych, czyli Google i Mozilla. Jednak szyfrowanie transmisji danych to tylko jeden z elementów wpływających na poziom zabezpieczeń. Część z rozwiązań równie ważnych jak certyfikat SSL nie jest już w tak prosty sposób możliwa do zweryfikowania.
Prowadzenie działalności w sieci – zarówno e-sklepu, jak również podstawowej, informacyjnej strony WWW – wymaga od użytkownika dbałości o najmniejszy szczegół. Braki w zabezpieczeniach mogą powodować nieodwracalne skutki, które ciężko jest naprawić. Dotyczy to przede wszystkim wiarygodności wśród odbiorców. Zaufanie klientów wystawione na próbę, nawet jeden raz, może trwale zachwiać wizerunek firmy…
Chmura – dobry wybór dla małych, średnich i dużych
Niezależnie od wielkości firmy coraz więcej z nich decyduje się na przeniesienie usług hostingowych do chmury. Wynika to…
Niezależnie od wielkości firmy czy instytucji coraz więcej z nich decyduje się na przeniesienie usług hostingowych do chmury. Wynika to przede wszystkim z rosnącego poziomu wiedzy na temat rozwiązań cloudowych. Dlatego przedsiębiorstwa coraz częściej dochodzą do wniosku, że taki model przechowywania i pracy z danymi może im pomóc znacząco zoptymalizować koszty IT oraz usprawnić i przyspieszyć procesy biznesowe. Dlaczego warto zdecydować się na migrację danych do zwirtualizowanej przestrzeni hostingowej?
Elastyczność – chmura dopasowuje się do potrzeb użytkowników
Większość klientów może przewidzieć ruch sieciowy i jego obciążenie, które w przypadku witryn o otwartym charakterze zazwyczaj jest stałe. Dotyczy to zarówno niewielkich sklepów internetowych, jak i dużych firm sprzedających swoje produkty w sieci. Zdarza się jednak, że ruch gwałtownie rośnie, np. z powodu świątecznego szału zakupowego czy akcji promocyjnych. W takiej sytuacji lokalny serwer prawdopodobnie nie zapewni odpowiedniej mocy do obsługi bardzo dużej liczby transakcji czy zapytań. Rozwiązania z rodziny Active Cloud od nazwa.pl niwelują tego typu zagrożenie. W przypadku nagłego wzrostu zapotrzebowania na zasoby zwirtualizowane serwery firmy rozłożą obciążenie na wiele wirtualnych maszyn, dzięki temu dana witryna obsłuży wzmożony ruchu. Chmura zapewnia architekturę umożliwiającą zmianę wydajności serwisu. Za jednym kliknięciem użytkownicy w czasie rzeczywistym mogą zwiększyć dostęp do zasobów wedle ich potrzeb…
4 powody, dla których warto mieć bezpieczną domenę
Bezpieczeństwo domeny internetowej jest niezwykle ważne z punktu widzenia nawiązywania pozytywnych relacji z…
Bezpieczeństwo domeny internetowej jest niezwykle ważne z punktu widzenia nawiązywania pozytywnych relacji z odbiorcami. Obecnie rośnie świadomość klientów odnośnie cyberzagrożeń, jakie czyhają na nich podczas zakupów w Internecie. Razem z poziomem wiedzy rośnie również poziom wymagań, jakie stawiają oni w kontekście zabezpieczania transakcji, ochrony danych osobowych oraz prywatności. Sprostać oczekiwaniom klientów pomoże zabezpieczenie domeny odpowiednimi certyfikatami.
Zaufanie
Pierwsze wrażenie, czy to w e-sklepie, czy na stronie WWW, ma ogromne znaczenie w kontekście wzbudzenia zaufania w oczach potencjalnego klienta. Zabezpieczenie strony np. certyfikatem SSL sprawi, że użytkownik po wyświetleniu witryny WWW zobaczy w pasku adresu zieloną kłódkę i napis informujący o tym, że strona jest bezpieczna. Każdy, kto chce wydać pieniądze, z pewnością szybciej zrobi to poprzez tak oznaczoną stronę niż niezabezpieczoną witrynę. Jednak nie tylko o dobre chęci konsumenta chodzi. Certyfikat jest obowiązkiem dla wszystkich stron WWW, które chcą przetwarzać płatności i dane posiadaczy kart kredytowych. Bez protokołu SSL nie są zapewnione między innymi normy Payment Card Industry Data Security Standard, bez nich płatności kartą nie są możliwe do realizacji.
Szybkość
Kolejnym argumentem, który przemawia za zabezpieczeniem domeny, a także który wpływa na budowanie pozytywnych relacji z potencjalnymi klientami, jest szybkość z jaką ładują się witryny posiadające certyfikat SSL oraz dysponujące protokołem HTTP/2. Takie witryny zyskują nawet kilkukrotne przyspieszenie ładowania. To dla użytkowników…
2,6 mln nazw zarejestrowanych w domenie .pl
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem…
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano średnio 2,5 tys. nazw domeny .pl. Odnotowano również wzrost poziomu bezpieczeństwa polskiego Internetu dzięki zwiększeniu udziału domen chronionych protokołem DNSSEC do poziomu 502 tys.
Rynek domen .pl
Informacje z raportu za czwarty kwartał 2018 r. potwierdzają trend, który obserwowany jest już od kilku lat. Wiodącym polskim rejestratorem jest nazwa.pl, obsługująca niemal ¼ (22,85%) abonentów domeny .pl. Kolejny w zestawieniu rejestrator posiada 18,88% udziałów w rynku. Na trzecim miejscu w zestawieniu za Q4 2018 r. uplasowała się, podobnie jak na koniec 2017 r., spółka OVH, zagospodarowując 12,27% rynku domeny .pl.
Pozytywny trend
Polski rejestr znajduje się obecnie w fazie stabilizacji, nadal z tendencją wzrostową. Na popularność domeny .pl ma wpływ między innymi rozwój branży e-commerce. W tym roku rynek handlu w Internecie ma urosnąć o 10 mld złotych, osiągając rekordowy poziom 50 mld złotych na koniec 2019 roku[i]. Wraz z rozwojem e-commerce wiąże się także wzrost ilości domen.
Cyfrowa transformacja spowodowała, że z chęcią korzystamy z nowoczesnych rozwiązań, takich jak zakupy w sieci. Tym większe znaczenie zarówno po stronie właścicieli serwisów, jak i klientów odgrywają kwestie bezpieczeństwa. Dla przykładu, zaledwie 23% domen…
nazwa.pl przyspiesza WordPress o 34%
Jak podaje W3techs, z platformy WordPress korzysta ponad 32% wszystkich stron WWW dostępnych w sieci, co czyni go…
Jak podaje W3techs, z platformy WordPress korzysta ponad 32% wszystkich stron WWW dostępnych w sieci, co czyni go najpopularniejszym systemem zarządzania treścią. W oparciu o WordPress budowane są e-sklepy, serwisy WWW, blogi oraz autorskie portfolio. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak w pełni wykorzystać potencjał, który obecnie oferuje ta platforma i nieświadomie rezygnują z wysokiej wydajności oprogramowania. W celu zwiększenia efektywności warto korzystać z najnowszych wersji oprogramowania.
Z badań przeprowadzonych przez webhostingtalk.pl wynika, że strony korzystające z najnowszego WordPress 5.0.3 oraz aktualnej wersji języka PHP 7.3 ładują się o 34% szybciej w porównaniu do poprzednich wersji.
Efekt synergii wynikający z połączenia najnowszych wersji oprogramowania ma diametralne znaczenie dla finalnego czasu ładowania się witryny. Taki wzrost wydajności przekłada się wprost na zadowolenie końcowego odbiorcy – mówi Rafał Lorenc, dyrektor IT nazwa.pl.
W nazwa.pl udostępniamy najnowszą wersję tej platformy w ramach usługi hostingowej WordPress Cloud. Oferta posiada niespotykaną nigdzie moc obliczeniową 16 vCPU, która jest realizowana w technologii chmury. Obecnie stanowi najbardziej wydajną i najszybszą platformę hostingową w Polsce – dodaje Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.
Aktualizacja WordPress
WordPress stara się nadążyć za wymaganiami użytkowników, dlatego stale rozwija…
nazwa.pl wprowadziła Web Application Firewall
nazwa.pl udostępnia klientom dodatkową ochronę przed działaniami hakerów w postaci Web Application Firewall. Wdrożenie…
Firma nazwa.pl udostępnia klientom dodatkową ochronę przed działaniami hakerów w postaci Web Application Firewall. Wdrożenie umożliwia bezpłatne korzystanie z zabezpieczeń przez użytkowników hostingu z rodziny Active Cloud, WordPress Cloud oraz Wizytówka. Dzięki temu każdy użytkownik otrzymał zwiększoną ochronę swojej witryny WWW przed atakami z zewnątrz, bez konieczności pamiętania o ciągłych aktualizacjach zabezpieczeń.
Web Application Firewall jest dodatkową zaporą sieciową, przeznaczoną do ochrony stron WWW. Jej skuteczność polega na stałym uaktualnianiu reguł bezpieczeństwa, które zwiększają bezpieczeństwo aplikacji, zapewniając dużo szybszą ochronę na pojawiające się nowe wektory ataków. Dla użytkownika główną korzyścią jest brak obowiązku szczegółowej konfiguracji tej funkcjonalności, ponieważ za jej sprawne i prawidłowe działanie odpowiada usługodawca, czyli nazwa.pl. Zabezpieczenia w systemie ochrony Web Application Firewall bazują na liście potencjalnych kierunków i sposobów ataków, które są weryfikowane zanim użytkownik będzie mieć kontakt z aplikacją. Uprzednio sklasyfikowane zagrożenia zostają automatycznie zablokowane. Funkcjonowanie Web Application Firewall jest praktycznie niezauważalne dla użytkownika, nie wpływając w widoczny sposób na szybkość działania aplikacji. Dzieje się tak za sprawą odpowiednich zasobów, wyznaczonych do realizacji tego zadania.
Wdrożenie Web Application Firewall pozwala na szybką i aktywną reakcję na zagrożenia takie jak SQL Injection, Command Injection, Cross-Site Scripting, rozsyłanie spamu, przechwytywanie oraz podmienianie treści, a także wyciek danych…
Bezpieczny duet, czyli kto nas chroni w Internecie
56% polskich internautów robi zakupy w sklepach WWW. Do przewag e-commerce w postaci wygody, atrakcyjnych cen czy…
56% polskich internautów realizuje zakupy w sklepach internetowych. Do przewag e-commerce w postaci wygody, atrakcyjnych cen czy dużego wyboru produktów nie trzeba nikogo przekonywać. Fundamentalną kwestią jest również bezpieczeństwo internetowych transakcji, które muszą być zabezpieczone na wielu płaszczyznach. Kupujących chronią regulacje prawne, system bankowy, pośrednicy płatności, a także protokół sieciowy TLS wraz z certyfikatem SSL. Umożliwia on bezpieczną wymianę zaszyfrowanych danych pomiędzy sklepem a serwerem. Dlaczego warto z niego korzystać?
Badanie przeprowadzone przez top100.wht.pl na początku stycznia 2019 roku pokazuje, że aż 36% stron internetowych nie korzysta z bezpiecznego połączenia. To ryzykowne z perspektywy firm prowadzących m.in. sklepy internetowe i realizujących transakcje online. Brak ochrony danych klientów może mieć również poważne konsekwencje prawne. W dodatku przeglądarka Google Chrome standardowo oznacza strony nieposiadające certyfikatu SSL jako niebezpieczne. Znacznie zwiększa to prawdopodobieństwo rezygnacji z realizacji zakupów w danym sklepie.
Świadomość bezpieczeństwa w sieci cały czas rośnie, z większą rozwagą udzielamy też dostępu do naszych danych osobowych, a prywatność stała się istotną wartością. Coraz więcej użytkowników zwraca również uwagę na poziom zabezpieczeń stron – tłumaczy Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl…
Jak zachęcić klientów do zakupów, czyli czego oczekuje klient od sprzedawców?
Zakupy w Internecie opierają się w dużej mierze na zaufaniu do sprzedawców – dlatego jest to kluczowa kwestia dla wielu…
Zakupy w Internecie opierają się w dużej mierze na zaufaniu do sprzedawców – dlatego jest to kluczowa kwestia dla wielu przedsiębiorców. Jego utrata może skutkować poważnymi problemami finansowymi czy wizerunkowymi, a w ekstremalnej sytuacji nawet zamknięciem firmy. Jak więc spełnić wymagania klientów w zakresie bezpiecznych zakupów? Zapraszamy do spojrzenia na swoją firmę ich oczami oraz sprawdzenia, jakie są oczekiwania w stosunku do Twojego e-biznesu.
Pierwsze spotkanie
Udało się! Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce czy atrakcyjnej cenie w porównywarce cen udało się zachęcić potencjalnego klienta do odwiedzin Twojej witryny. Od tego momentu mogą pojawić się pierwsze sygnały, które spowodują, że potencjalny klient szybko zrezygnuje, nie dokonując zakupu. Jak długo ładuje się Twoja strona? Powyżej 3 sekund? Ding, ding, ding! Niestety, właśnie zwiększyłeś szanse na zamknięcie strony Twojego sklepu o 100%. Czy jest na to rada? Tak! DNS Anycast od nazwa.pl, czyli protokół, który przyspiesza odpowiedź serwerów DNS, wykorzystując ich geograficzne rozproszenie – dzięki temu klient łączy się z najbliższym lokalnym serwerem, zapewniającym maksymalną szybkość odpowiedzi na zapytanie. Oznacza to po prostu, że klient, który chce wejść na Twoją stronę w Anglii, nie będzie czekał na połączenie z serwerem w Warszawie, tylko połączy się z najbliżej znajdującym się w Londynie. Co więcej, DNS Anycast chroni Twoją domenę także przed atakami DDoS. Niebagatelne znaczenie dla czasu ładowania się witryny ma szybkość dostępnych łączy oraz obecność serwerów w kluczowych punktach…
Chroń swoich klientów przed phishingiem
Phishing to coraz popularniejsza metoda internetowego oszustwa, polegająca na wyłudzeniu danych osobowych, haseł do…
Phishing to coraz popularniejsza metoda internetowego oszustwa, polegająca na wyłudzeniu danych osobowych, haseł do kont internetowych, czy też dostępów do kont bankowych. Wykradzione dane najczęściej są wykorzystywane do działalności przestępczej lub po prostu do kradzieży pieniędzy. Podstawą ochrony przed tym zagrożeniem jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przez użytkowników Internetu oraz korzystanie z zabezpieczenia DNSSEC właścicieli domen i witryn WWW. Zacznijmy jednak od początku…
Hakerzy z roku na rok udoskonalają swoje działania bazujące coraz częściej na socjotechnikach. Mają one najczęściej na celu kradzież danych, a następnie pieniędzy zwykłych użytkowników Internetu. Jednak równie cenne są dane osobowe, które mogą być wykorzystane do przestępczej działalności. Nie potrzeba dziś bardzo wygórowanych umiejętności, aby zagrozić potencjalnym ofiarom. Hakerzy sięgają po łatwe, a jednocześnie problematyczne z punktu widzenia internauty metody. Jedną z nich jest wspomniany phishing. Słowo to może się kojarzyć z innym, podobnie brzmiącym – fishing, oznaczającym wędkowanie ponieważ ta metoda polega właśnie na zarzuceniu przynęty i czekaniu na ofiarę.
Łatwe cele
Oszustwo w ramach phishingu polega na „łowieniu” ofiar poprzez nakłanianie do podania swoich danych, między innymi za pośrednictwem stron internetowych, do złudzenia przypominających oryginalne, należące do firm czy banków. Do szeroko zakrojonych działań wykorzystuje się właśnie nazwy najpopularniejszych serwisów do płatności online, instytucji finansowych czy największych portali aukcyjnych. Zwiększa to…
Bezpieczeństwo transakcji internetowych
Cyberprzestępcy korzystają z coraz bardziej zaawansowanych sposobów wykradania danych osobowych osób poruszających się…
Cyberprzestępcy korzystają z coraz bardziej zaawansowanych i wyrafinowanych sposobów wykradania danych osobowych osób poruszających się w Internecie. Na niebezpieczeństwo są również narażone firmy, które oferują możliwość zakupu usług lub produktów online. Jakie zatem zabezpieczenia powinien posiadać e-sklep, aby dokonywanie transakcji było bezpieczne dla klientów?
W dobie licznych i kierunkowych ataków hackerskich, szczegółowe informacje dotyczące zasobów finansowych, ich ulokowania oraz loginów umożliwiających dostęp do kont bankowych są na wagę złota. Trzeba pamiętać, że ich zabezpieczanie leży zarówno po stronie użytkowników, jak i instytucji administrujących tymi danymi. Z tego względu firma, która posiada najnowsze zabezpieczenia ma szansę budować pozytywny wizerunek wśród klientów, chroniąc ich przed kradzieżą poufnych informacji podczas realizacji zamówienia. Można nazwać to podwójną korzyścią, ponieważ sklep jednocześnie buduje wiarygodną markę i zabezpiecza swoich klientów. Pierwszą kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest etap przepływu danych i ich odpowiednie zabezpieczenie. Podstawowymi narzędziami do zabezpieczenia witryny WWW, które warto poznać, są trzy rozwiązania : DNSSEC, SSL, oraz DNS over TLS.
DNSSEC
Protokołem, który chroni użytkowników przed phishingiem jest DNSSEC. Jest to metoda oszustwa, polegająca na tym, że cyberprzestępca podszywa się pod osobę lub firmę w celu wyłudzenia wrażliwych danych personalnych. Mogą to być na przykład hasła do logowania na stronach bankowych lub dane potrzebne do realizacji płatności….
nazwa.pl kluczowym dostawcą dla polskiego systemu bezpieczeństwa
Ministerstwo Cyfryzacji uznało firmę nazwa.pl za operatora usługi kluczowej w sektorze infrastruktury, polegającej na prowadzeniu…
Ministerstwo Cyfryzacji uznało firmę nazwa.pl za operatora usługi kluczowej w sektorze infrastruktury, polegającej na prowadzeniu autorytatywnego serwera DNS. Zdaniem ekspertów Ministerstwa usługi świadczone przez nazwa.pl mają kluczowe znaczenie dla utrzymania działalności społecznej oraz gospodarczej. Spółka obsługuje około 25% rynku domen w Polsce, będąc największym usługodawcą w obszarze rejestracji domen i hostingu.
Uznanie operatora i jego usług za kluczowe dla cyberbezpieczeństwa Polski stanowi kolejne potwierdzenie wiodącej pozycji nazwa.pl na rynku usług cyfrowych i docenienie jej wkładu w rozwój cyberbezpieczeństwa w Polsce. Firma uzyskała ten status jako pierwsza w Polsce w branży, w której działa.
Ustawa z dnia 5 lipca 2018 roku o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa wyznaczyła operatorom kluczowych usług najwyższe standardy działania w zakresie bezpieczeństwa świadczonych przez nich usług. Na operatorze usługi kluczowej ciąży obowiązek utrzymywania systemu zarządzania bezpieczeństwem w systemie informacyjnym zapewniającego prowadzenie systematycznego szacowania ryzyka wystąpienia incydentu oraz zarządzanie tym ryzykiem. Podmioty takie jak nazwa.pl zobowiązane są do utrzymywania najwyższych środków technicznych i organizacyjnych, stałego monitorowania informacji o zagrożeniach cyberbezpieczeństwa i podatnościach na incydenty systemów informacyjnych…
Podkreśl lokalny charakter swojej firmy, wykorzystując do tego nazwę domeny
Wybór odpowiedniej domeny, pod którą będzie znajdowała się strona firmy lub jej wizytówka jest jednym z pierwszych kroków…Wybór odpowiedniej domeny, pod którą będzie znajdowała się strona firmy lub jej wizytówka jest jednym z pierwszych kroków, o jakich myśli przedsiębiorca chcący zaistnieć w sieci. Podejmując się tego zadania, właściciel firmy musi odpowiedzieć sobie na kilka prostych pytań. Czy będzie prowadził działalność na terenie całej Unii Europejskiej, czy planuje rozwój biznesu w skali całej Polski? A może po prostu prowadzi lokalną firmę i chce podkreślić regionalny charakter swojej działalności? Lokalne firmy także mogą być aktywne w sieci, a odpowiednia domena może podkreślić ich charakter.Wraz ze wzrostem świadomości i wymagań klientów rośnie popyt na produkty tradycyjne i regionalne, które cieszą się coraz większą popularnością, a wręcz są poszukiwane. I nie jest to tendencja obserwowana wyłącznie w Polsce. Na całym świecie wzrasta popularność lokalnych produktów, pochodzących z danego regionu, charakteryzujących się unikalnymi cechami czy walorami, występujących wyłącznie na danym obszarze. Na taką zmianę w postawie konsumenckiej wpływa kilka czynników. Jednym z nich jest po prostu przywiązanie do danego miejsca. Dotyczy to głównie osób, które są w jakiś sposób związane z konkretnym regionem. Lokalny fryzjer czy ulubiona restauracja ma wartość sentymentalną, co powoduje dużą lojalność klientów. W przypadku produktów posiadających już swoją markę podkreślanie ich pochodzenia może przyczynić się do powstania wartości dodanej z uwagi na fakt, że dany region specjalizuje się w produkcji danego towaru…
Czytaj więcej