Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Multi SMTP Smarthost
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 GB.

  • Hosting
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 10 TB przestrzeni dyskowej, integrację z CDN, ochronę WAF i wsparcie 24/7. Stworzony z myślą o wymagających biznesowych projektach.

  • WordPress
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Monitoring
    • Monitoring WWW

    Monitoring WWW mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Hosting nazwa.pl najszybszy w Polsce!
Posted on 10 marca 2020

Jak przetestowaliśmy szybkość działania WordPressa

nazwa.pl przeprowadziła niedawno testy szybkości serwerów firm hostingowych i opublikowała wyniki na swoim blogu…
Spółka nazwa.pl przeprowadziła niedawno testy szybkości serwerów różnych firm hostingowych i opublikowała wyniki na swoim blogu. Ponieważ otrzymaliśmy wiele pytań dotyczących sposobu wykonania tego testu, przedstawiamy więcej informacji w tym zakresie, co pozwoli wam samodzielnie wykonać podobne pomiary również na waszych serwerach.
Testować szybkość działania strony WWW można na różne sposoby, w szczególności za pomocą popularnych serwisów, które badają czas jej wczytywania. Taka metoda ma jednak swoje wady, gdyż na wynik końcowy bardzo duży wpływ ma odległość pomiędzy serwerem i testowaną stroną oraz wszystkie opóźnienia na łączach. Testy przeprowadzane tym sposobem preferują również hostingi, które nie oferują zabezpieczeń typu ochrona DDoS czy Web Application Firewall, chroniących na co dzień serwisy WWW przed próbami ataków i wykradania danych. Każdy poziom ochrony wprowadza bowiem minimalne opóźnienia, które w takich testach traktowane są jako spowolnienia w działaniu strony WWW.
Wiadomo, że tak jak w samochodzie, im mocniejszy jest silnik, tym szybciej jeździ samochód, tak w serwerze im silniejszy jest procesor, tym wszystkie operacje szybciej się wykonują. Tutaj nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać, że szybkość wykonywania skryptów PHP czy też operacji na bazach danych jest proporcjonalna do szybkości działania procesora. Po wymianie serwerów w nazwa.pl i zamontowaniu w nich najszybszych obecnie na rynku procesorów serwerowych Intel Xeon E-2288G chcieliśmy więc sprawdzić, jak prezentują się wyniki nazwa.pl na tle innych firm hostingowych…

Czytaj więcej
płatność blik w nazwa.pl
Posted on 5 marca 2020

BLIK, BLIK, płacę Blikiem… w nazwa.pl!

Spółka nazwa.pl, największy w Polsce dostawca usług hostingowych i rejestrator domen, udostępniła możliwość opłacania…
Spółka nazwa.pl, największy w Polsce dostawca usług hostingowych i rejestrator domen, udostępniła możliwość opłacania swoich usług za pomocą polskiego systemu płatności mobilnych BLIK. Umożliwia on dokonywanie transakcji za pomocą aplikacji w telefonie komórkowym dla osób posiadających konta w największych polskich bankach.
System BLIK jest wyjątkowym projektem ponad podziałami, utworzonym w wyniku porozumienia 6 polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank i PKO Bank Polski. O sukcesie tego systemu może świadczyć fakt, że wkrótce przyłączyły się do niego kolejne instytucje finansowe, wśród których można wyliczyć Getin Noble Bank, Bank Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole i Inteligo. Z danych NBP za trzeci kwartał 2019 roku wynika, że użytkownicy płacili kartami 28 milionów razy, podczas gdy BLIKIEM blisko 40 milionów razy. Dynamika wzrostu liczby transakcji BLIKIEM w sieci jest wyższa niż dynamika wzrostu liczby transakcji kartami.
„Nowoczesny kanał płatności BLIK idealnie wpisuje się w profil działalności spółki nazwa.pl i jej Klientów. Usługi nazwa.pl aktywowane są o każdej porze dnia i nocy, a szybkie przetwarzanie płatności jest podstawowym kryterium, którego oczekują osoby korzystające z usług hostingu WWW i rejestracji domen. Oprócz najszybszego hostingu w Polsce będzie to również hosting najszybciej aktywowany!” – skomentował Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl…

Czytaj więcej
rebranding - kiedy go przeprowadzić
Posted on 3 marca 2020

Kiedy warto przeprowadzić rebranding?

Sukces firmy zależy w dużej mierze od tego, jak nasza marka postrzegana jest przez klientów. Trzeba pamiętać, że…
Sukces firmy zależy w dużej mierze od tego, jak nasza marka postrzegana jest przez klientów. Trzeba pamiętać, że sprzedajemy bowiem nie tylko produkt, ale też jego wyobrażenie w umysłach odbiorców. Co jednak, jeśli nasza marka nie spełnia nadziei, jakie w niej pokładamy? Może wtedy czas na zmianę, czyli rebranding?
Co to jest rebranding?
Rebranding to zmiana wszystkich lub wybranych elementów marki w celu osiągnięcia lepszych rezultatów w sprzedaży i poprawy konkurencyjności firmy. Czasem jest to zmiana rewolucyjna, wraz z wprowadzeniem nowych produktów na rynek. Wtedy proces rebrandingu oznacza stworzenie nowej strategii marki i nowego sposobu komunikacji z klientami.
Zdarza się także, że rebranding polega jedynie na zmianie nazwy i logo firmy. Ten proces również musi zostać poprzedzony kompleksowymi badaniami rynku (chyba że nasza firma nie ma jeszcze rozpoznawalnej marki).
Nie można nazwać jednak rebrandingiem samego „odświeżenia” logo i zmiany jego estetyki. Tak więc ostatnie zmiany, np. w logo Google, związane z jego uwspółcześnieniem, to po prostu stosunkowo drobny „lifting”. Nie zmienia to faktu, że z tego typu liftingu wynikają duże zmiany związane z oznakowaniem produktów, biur czy placówek handlowych, dlatego jest to również poważna decyzja…

Czytaj więcej
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(18)
  • Optymalizacja(3)
  • Hosting, Domeny(260)
  • CDN(42)
  • WordPress(86)
  • e-Sklep(71)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(26)
  • Internet i technologia(172)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(4)
Hosting nazwa.pl najszybszy w Polsce!
Posted on 23 lutego 2020

Hosting nazwa.pl najszybszy w Polsce!

Spółka nazwa.pl zakończyła wymianę serwerów, udostępniając pierwszy w Polsce hosting działający na dyskach Intel Optane i…
Spółka nazwa.pl zakończyła wymianę serwerów, udostępniając pierwszy w Polsce hosting działający na dyskach Intel Optane i najszybszych obecnie procesorach serwerowych Intel Xeon E-2288G. Wprowadzona zmiana spowodowała wielokrotny wzrost szybkości działania serwisów WWW obsługiwanych przez nazwa.pl, czyniąc hosting nazwa.pl najszybszym w Polsce.
Podczas gdy wiele firm hostingowych w Polsce unowocześnia swoje serwery, wprowadzając hosting na dyskach SSD z interfejsem NVMe, nazwa.pl w swoich najnowszych serwerach wycofała dyski SSD NVMe, zastępując je dużo szybszymi dyskami Intel Optane, wykonanymi w mało jeszcze znanej technologii 3D XPoint. Zmiana technologii umożliwiła ponad dziesięciokrotne skrócenie czasu potrzebnego zarówno do odczytu, jak również do zapisu informacji, znacząco usprawniając działanie wszystkich aplikacji wykorzystujących bazy danych.
Wraz z wymianą serwerów zostały zainstalowane również najszybsze obecnie procesory serwerowe Intel Xeon E-2288G, co w połączeniu z dużo wydajniejszymi dyskami Intel Optane doprowadziło do wielokrotnego wzrostu szybkości działania dynamicznych aplikacji typu WordPress.
O niezwykłej szybkości działania serwerów w nazwa.pl można się również przekonać samodzielnie, uruchamiając na nich test Vanilla Benchmark i porównując uzyskane…

Czytaj więcej
Czym różni się dysk sieciowy od kopii zapasowej?
Posted on 20 lutego 2020

Czym różni się dysk sieciowy od kopii zapasowej?

W zakresie przechowywania i ochrony danych firma może stosować tradycyjne rozwiązania sprzętowe, choćby dyski sieciowe, jak…
W zakresie przechowywania i ochrony danych firma może stosować tradycyjne rozwiązania sprzętowe, choćby dyski sieciowe, jak również postawić na backup. Najnowocześniejsze rozwiązania dedykowane do backupu, takie jak oferowana przez nazwa.pl aplikacja Cloud Backup, obejmują wykonywanie szyfrowanych kopii zapasowych w chmurze.
Mówiąc „dysk sieciowy” mamy zwykle na myśli serwer NAS. Urządzenie takie w domowych zastosowaniach pełni funkcję centrum multimedialnego, udostępnia muzykę i wideo wszystkim urządzeniom w sieci domowej. W zastosowaniach profesjonalnych może być rozszerzeniem dysku twardego peceta, przeznaczonym do składowania plików archiwalnych lub obecnie nieużywanych. Ogółem, ma zapewniać autoryzowanym użytkownikom dostępność dokumentów z dowolnej lokalizacji.
Minusem standardowego dysku sieciowego jest na przykład brak redundancji, obecnej na przykład w bardziej zaawansowanych urządzeniach do backupu typu Purpose‑Built Backup Appliance. Oczywiście, nawet prosty NAS dwukieszeniowy (czyli z możliwością zamontowania dwóch dysków twardych) można skonfigurować tak, aby napędy tworzyły macierz RAID. Pozostałe komponenty, takie jak procesor czy układ zasilający, nie są już dublowane. W razie ich awarii dostęp do zawartości dysków w NAS‑ie może zostać odcięty.
Inna sprawa, że aby NAS mógł skutecznie pełnić funkcje backupowe, należy samodzielnie zadbać o jego bezpieczeństwo i konfigurację. Nie wszyscy użytkownicy mają jednak na tyle szeroką wiedzę, by zrobić to własnoręcznie, być może nawet nie zdają sobie sprawy…

Czytaj więcej
zabezpieczenie rpki
Posted on 18 lutego 2020

Spółka nazwa.pl wprowadziła zabezpieczenie RPKI

Firma nazwa.pl zabezpieczyła używane przez Spółkę adresy IP przy użyciu mechanizmu RPKI (ang. Resource Public…
Firma nazwa.pl zabezpieczyła używane przez Spółkę adresy IP przy użyciu mechanizmu RPKI (ang. Resource Public Key Infrastructure). Wprowadzone rozwiązanie podnosi bezpieczeństwo infrastruktury routingu w Internecie, uniemożliwiając lub znacząco utrudniając użycie adresów IP przypisanych do Spółki przez innych uczestników sieci Internet.
Problemy związany z „porwaniem” adresów IP były opisywane już wcześniej przez światowe i polskie media,  alarmujące o przypadkach przekierowywania ruchu nawet tak dużych operatorów jak YouTube czy Amazon. Temat ten już kilka lat temu pojawił się na łamach polskiego serwisu Zaufana Trzecia Strona zaufanatrzeciastrona.pl/post/manipulacje-trasami-bgp-czyli-czemu-pakiety-ida-przez-minsk/.
Rozwój technologiczny umożliwił obecnie rozwiązanie tego problemu. Wypracowany przez międzynarodową organizację IETF dokument RFC 6480 (https://tools.ietf.org/html/rfc6480) opisuje sposób, w jaki międzynarodowa społeczność uczestników Internetu zdecydowała się podwyższyć bezpieczeństwo przekazywania danych w Internecie.
Aby rozwiązanie RPKI mogło zadziałać, Regionalne Rejestry Internetowe (RIR), odpowiedzialne za przydział adresów IP na poszczególnych kontynentach, utworzyły funkcjonalności pozwalające każdemu operatorowi internetowemu opublikować i podpisać cyfrowym kluczem informacje o posiadanych przez niego adresach IP. Baza ta może być później użyta jako wiarygodne źródło informacji, pozwalające na wykrycie prób „porwania” adresów IP przez nieuprawnionego użytkownika sieci Internet…

Czytaj więcej
nazwa.pl sponsorem projektu let's encrypt
Posted on 13 lutego 2020

Spółka nazwa.pl kolejny rok sponsorem projektu Let’s Encrypt

Nie da się ukryć, że rok 2019 był w pewnym sensie przełomowy, jeśli chodzi o podejście do certyfikatów SSL na stronach WWW…
Nie da się ukryć, że rok 2019 był w pewnym sensie przełomowy, jeśli chodzi o podejście do certyfikatów SSL na stronach internetowych. Duża w tym zasługa Google, które w swojej wyszukiwarce zaczęło promować nie tylko szybsze, lepiej dostosowane do urządzeń mobilnych strony, ale również te, korzystające z szyfrowanego połączenia HTTPS, które zapewnia odpowiednio wdrożony certyfikat SSL.
Ale Google to nie tylko wyszukiwarka, to również przeglądarka internetowa Chrome. I tutaj, w kooperacji z innymi producentami przeglądarek jak np. Mozilla i ich Firefox, nastąpiła kolejna zmiana. Zmiana o tyle istotna, że widoczna dla każdego użytkownika stron WWW, więc zdecydowanie trudniejsza do zignorowania przez właściciela strony. Zmiana polegająca na tym, że strony, które zawierają formularze, w których użytkownik podaje swoje dane (choćby adres e–mail w formularzu kontaktowym), a które nie korzystają z połączenia szyfrowanego (HTTPS/SSL) są oznaczane jako niebezpieczne, co na pewno nie sprzyja budowaniu pozytywnych relacji z użytkownikami strony. I to nie tylko w przypadku sklepów internetowych, gdzie certyfikat SSL jest wręcz niezbędny, ale i w przypadku „zwykłych” stron firmowych, a nawet prywatnych blogów.
Bezpłatne certyfikaty Let’s Encrypt
W ten trend idealnie wpasowuje się projekt Let’s Encrypt, będący inicjatywą organizacji pożytku publicznego – Internet Security Research Group (ISRG), dzięki któremu każdy może uzyskać bezpłatnie certyfikat SSL dla swojej domeny. Certyfikat, który jest prawidłowo…

Czytaj więcej
nazwa.pl spełniła obowiązki Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa Polski
Posted on 11 lutego 2020

nazwa.pl spełniła obowiązki Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa Polski

Uznanie w 2019 roku nazwa.pl przez Ministerstwo Cyfryzacji za Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa…
Uznanie w 2019 roku nazwa.pl przez Ministerstwo Cyfryzacji za Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa Polski stanowiło zobowiązanie dla firmy do wypełnienia najwyższych standardów organizacyjnych i technicznych związanych ze świadczonymi usługami. Spełnienie ich przez nazwa.pl, poświadczone niezależnym audytem wykonanym przez PBSG, stanowi gwarancję bezpieczeństwa dla klientów największego w Polsce usługodawcy w obszarze rejestracji domen i hostingu.
Spełnienie wyśrubowanych norm, które określiła ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, stanowi dla klientów nazwa.pl potwierdzenie najwyższego poziomu usług świadczonych przez spółkę. Szczegółowa ocena, której podlegały systemy informatyczne, dokumentacja oraz stosowane procedury, trwała blisko rok. Firma nazwa.pl wypełniła wszystkie wymogi stawiane jej przez resort cyfryzacji, uzyskując pozytywny wynik audytu przeprowadzonego przez poznańskiego audytora PBSG SA.
Uznanie nazwa.pl za Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa Polski potwierdziło wiodącą pozycję firmy na rynku usług cyfrowych w Polsce. Spełniając wymogi ustawy o cyberbezpieczeństwie Polski, nazwa.pl daje klientom kolejny powód do wybrania jej oferty, na rynku wielu konkurujących ze sobą dostawców usług rejestracji domen i hostingu…

Czytaj więcej
nowe rodzaje płatności w sklepie interntowycm
Posted on 6 lutego 2020

E–commerce w przyszłości – płatności jutra dostępne już dziś

Transakcje online odmieniły codzienność zarówno w sferze biznesowej, jak i konsumenckiej. Duża dostępność i szeroki…
Szybki rozwój polskiego e-commerce
Transakcje online odmieniły codzienność zarówno w sferze biznesowej, jak i konsumenckiej. Duża dostępność i szeroki wybór metod płatności ułatwiły życie milionom Polaków. Kilkanaście lat temu takie czynności jak zakup biletów czy uregulowanie rachunków można było wykonać głównie poza domem. Teraz, dzięki uproszczonym procesom sprzedaży, wszelkiego rodzaju zakupy i transakcje jesteśmy w stanie przeprowadzić z dowolnego miejsca posiadającego połączenie z Internetem.  Dużą skalę postępu pokazuje raport NBP – 10 lat temu za rachunki w Internecie płaciło jedynie 20% klientów, a dzisiaj to ponad 80%. Na szczęście czasy, gdy płatności elektroniczne oferowały jedynie trzy banki w Polsce, są już dawno za nami. Przez minioną dekadę w branży pojawiły się usprawnienia i innowacje, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez rodzimych e-konsumentów. Najczęściej wybierane sposoby płatności to BLIK, pay-by-link oraz karty. Polacy doceniają szybkość i wygodę, chętnie używają smartfonów do finalizacji transakcji, a ich wymagania w zakresie szybkich i wygodnych płatności stale rosną.
Płatności mobilne
Biorąc pod uwagę niedawne wprowadzenie dyrektywy PSD2, tym, co wciąż zmienia się na korzyść dla użytkowników bankowości elektronicznej, jest przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa usług. Niezawodne płatności mobilne to jeden z priorytetów, o które zadbano przy wprowadzeniu dyrektywy PSD2. Obecnie Polacy coraz chętniej…

Czytaj więcej
firma nazwa.pl przyznała 4 wyróżnienia
Posted on 30 stycznia 2020

To oni czynią polski Internet lepszym miejscem. Firma nazwa.pl przyznała 4 wyróżnienia

W styczniu br. nazwa.pl, największy dostawca usług hostingowych w Polsce, nagrodziła podmioty, które w ostatnim roku…
W styczniu br. nazwa.pl, największy dostawca usług hostingowych w Polsce, nagrodziła podmioty, które w ostatnim roku intensywnie działały na rzecz poprawy jakości Internetu. Wyróżnione zostały trzy przedsiębiorstwa w kategoriach: Bezpieczeństwo, Innowacje i Edukacja. Firma przyznała także jedno wyróżnienie specjalne.
Z początkiem roku nazwa.pl zdecydowała się na wyróżnienie czterech podmiotów, których inicjatywy najmocniej przyczyniły się do podniesienia jakości korzystania z Internetu. W kategorii „Bezpieczeństwo” firma zdecydowała się wyróżnić NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa). Instytut w ostatnim roku mocno promował protokół DNSSEC, który jest skuteczną metodą zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników Internetu oraz instytucji funkcjonujących w sieci. DNSSEC zapewnia, że po wpisaniu w okno przeglądarki adresu WWW sklepu czy banku, użytkownik otworzy stronę, której szuka, a nie tą, którą przygotowali cyberprzestępcy.
Drugie z wyróżnień, w kategorii „Innowacje”, zostało przyznane firmie Asseco Data Systems SA, należącej do największej, notowanej na polskiej giełdzie firmy IT, Asseco. To właśnie ta spółka w ostatnim czasie intensywnie pracowała nad nowym typem certyfikatów SSL. Stworzone przez nich narzędzie do weryfikacji autentyczności witryny wykorzystuje kodowanie ECDSA P–384. Dzięki temu jest ono o wiele bezpieczniejsze niż dotychczas stosowane metody oparte o RSA. Co ciekawe, to właśnie klienci nazwa.pl jako pierwsi w Polsce mieli możliwość podniesienia poziomu zabezpieczenia swoich witryn, przy użyciu nowej technologii, zamawiając Certyfikat nazwaSSL Premium…

Czytaj więcej
Backup i sposoby jego wykonywania | nazwa.pl
Posted on 28 stycznia 2020

Backup i sposoby jego wykonywania

Niewiele rzeczy może tak bardzo zaszkodzić firmie, jak nagła utrata danych. Obok wykwalifikowanych pracowników…
Niewiele rzeczy może tak bardzo zaszkodzić firmie, jak nagła utrata danych. Obok wykwalifikowanych pracowników, gromadzone informacje to największy skarb przedsiębiorstwa, dlatego wymagają szczególnej atencji i ochrony. Wraz z postępem technologicznym na rynku pojawiło się wiele rozwiązań, które pomagają zadbać o firmowe pliki. Należy jednak podejść do ich zabezpieczania profesjonalnie i z rozsądkiem.
Backup, czyli kopia zapasowa
Backup polega na cyklicznej archiwizacji plików, np. z serwera, komputera czy też telefonu. Przy prowadzeniu firmy należy zadbać o wykonywanie kopii bezpieczeństwa przede wszystkim takich zasobów, jak pliki znajdujące się na serwerze, poczta e-mail czy bazy danych.
Kopia zapasowa danych zabezpiecza przed ich nieumyślną i bezpowrotną utratą. Wyobraźmy sobie sytuacje, w której pracownik przez przypadek usunął cały folder z wiadomościami e-mail. Bez posiadania kopii zapasowej nie udałoby się ich odzyskać. Ponadto przywrócenie kopii zapasowych jest najlepszym wyjściem dla organizacji w przypadku ataku oprogramowania ransomware czy katastrofy naturalnej, np. pożaru w serwerowni. W pracy może dojść do różnego rodzaju zagrożeń, więc wykonywanie backupu to po prostu konieczność. Jest to kluczowy element bezpieczeństwa informatycznego każdego przedsiębiorstwa…

Czytaj więcej
domena europejska
Posted on 23 stycznia 2020

Europejska domena dla Twojej firmy. Dlaczego warto zdecydować się na „.eu”?

Domena internetowa to podstawowy element tworzący wizerunek firmy w sieci, dlatego powinna znaleźć się w czołówce listy „must…
Domena internetowa to podstawowy element tworzący wizerunek firmy w sieci, dlatego powinna znaleźć się w czołówce listy „must have” każdego przedsiębiorcy. Warto jednak pamiętać, że domena składa się z nazwy i końcówki (rozszerzenia). Jako nazwę domeny przeważnie podajemy nazwę marki czy rodzaj działalności, a co z rozszerzeniem? Coraz więcej polskich firm decyduje się na wybór rozszerzenia .eu. Poznaj korzyści, które przyniesie dla Twojej marki domena europejska.
Prestiż marki i zaufanie użytkowników
Rejestracja domeny .eu podlega ograniczeniom, co znacznie zwiększa poziom zaufania, które wzbudza strona internetowa z europejskim rozszerzeniem.
Abonentem domeny z końcówką „.eu” może zostać każda organizacja z siedzibą na terenie Unii Europejskiej, Norwegii, Liechtensteinu lub Islandii. Osoby fizyczne również mogą zarejestrować europejską domenę, o ile zamieszkują te kraje. Dla obywateli Unii Europejskiej rejestracja jest możliwa niezależnie od miejsca zamieszkania.
Wizytówka WWW firmy lub sklep internetowy z końcówką .eu prezentują się profesjonalnie i pokazują poważne nastawienie przedsiębiorcy do swojej działalności.
Zwiększenie zasięgu działalności firmy
Strony internetowe z „europejskim adresem” są cenione zarówno przez polskich i europejskich odbiorców, jak i przez społeczność poza granicami Unii Europejskiej…

Czytaj więcej
jak używać kodów rabatowych i zniżek
Posted on 21 stycznia 2020

Jak używać zniżek, rabatów i kodów rabatowych

Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, którym kierują się konsumenci, wybierając sklep internetowy. Dlatego też znaczenie…
Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, którym kierują się konsumenci, wybierając sklep internetowy. Dlatego też znaczenie ma nie tylko odpowiednia polityka cenowa w przypadku cen regularnych, ale też prowadzenie okresowych akcji rabatowych. Jak powinny wyglądać?
E-mail marketing
Marketing za pomocą e–maili jest niezwykle skutecznym narzędziem zwiększenia sprzedaży. Poprzez spersonalizowane wiadomości można trafić do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.
E–maile mają bardziej osobisty charakter od nawet najlepiej targetowanych reklam, przez co są bardziej skuteczne i mogą służyć długofalowemu budowaniu relacji z klientem.
Personalizacja mailingu polega nie tylko na zwracaniu się do klienta po imieniu, ale przede wszystkim na skrojonych pod niego ofertach. Narzędziem do tego mogą być właśnie zindywidualizowane rabaty.
Co wpływa na skuteczność rabatów w mailingu?
Nie wystarczy zaoferować klientowi rabat. Należy to zrobić w sposób, który zmaksymalizuje szansę na to, że obdarowany skorzysta z oferty. Ostatecznie rabat nie jest jednak propozycją odebrania towaru za darmo — za daną rzecz klient musi zapłacić, na co niekoniecznie się zgodzi (tym bardziej, jeśli nie chodzi o produkt, którego w danej chwili potrzebuje)…

Czytaj więcej
darmowe wtyczki do wordpressa
Posted on 16 stycznia 2020

5 darmowych pluginów do WordPressa, które musisz mieć

WordPress to prawdopodobnie najlepszy (a na pewno najpopularniejszy) CMS na świecie. Nie byłby jednak takim, gdyby…

Elementor
Elementor jest doskonałym edytorem typu drag&drop, czyli umożliwiającym edycję strony metodą „przeciągnij i upuść”. Ten sposób konstruowania witryny jest wyjątkowo intuicyjny, tym bardziej, że budować ją możemy z podglądem na żywo, widząc efekty naszego projektowania. Ważne jest także możliwość przełączania widoku strony pomiędzy widokiem desktopowym a mobilnym, dzięki czemu mamy świadomość, jak nasza strona będzie wyglądała na smartfonach.Witrynę buduje się przy użyciu licznych widgetów, które przeciąga się z bocznego paska na stronę. Do dyspozycji mamy takie elementy, jak sekcja tekstowa, zdjęcie, ikony social media, mapy Google, czy widgety audio i video. Jeżeli będziemy potrzebować więcej rodzajów elementów, znajdziemy także dodatki zaprojektowane przez zewnętrznych programistów.
Kolejną zaletą Elementora jest to, że oddaje nam do dyspozycji wiele darmowych szablonów stron, za pomocą których można błyskawicznie stworzyć własną witrynę. Wystarczy je wkleić na wybrane podstrony i podmienić treści.
Jetpack
Jetpack został zainstalowany ponad 5 mln razy i nie stało się tak bez powodu. Ta wtyczka jest prawdziwym kombajnem o imponującej liczbie funkcji. Za jej pomocą możemy między innymi…

Czytaj więcej
technologia 100Gbps
Posted on 14 stycznia 2020

nazwa.pl inwestuje w technologię 100 Gbps

Rozwój technologii 5G oraz masowe wykorzystanie światłowodów w ofertach dostępu do Internetu szybko zmienia…
Rozwój technologii 5G oraz masowe wykorzystanie światłowodów w ofertach dostępu do Internetu szybko zmienia sposób, w jaki korzystamy z sieci. Nowe technologie burzą ograniczenia, jakie znaliśmy do tej pory, skracając czasy dostępu do danych oraz umożliwiając ich przesyłanie z prędkością jaką do tej pory znaliśmy tylko w sieciach wewnętrznych.
Zmiana w szybkości komunikowania się stanowi rewolucję, nie tylko dla użytkowników korzystających z nowych technologii, ale również dla firm hostingowych, które muszą coraz szybciej dostarczać dane. Wymusza to konieczność stosowania coraz nowszych technologii, w zakresie nie tylko przesyłania danych, ale również ich przetwarzania. Dotychczasowe rozwiązania oparte o pojedyncze serwery stają się obecnie niewystarczające. Liderzy rynku oferują swoje usługi w technologii chmury obliczeniowej, która umożliwia łączenie mocy wielu serwerów, zapewniając wydajność i niezawodność działania, potrzebną do zapewnienia usług o najwyższych parametrach.
Technologia chmury obliczeniowej udostępniając praktycznie nielimitowaną moc obliczeniową, wymaga jednak zastosowania szybkości transmisji znacznie przewyższającej szybkości dostępu do Internetu poszczególnych użytkowników. Powszechnym standardem w tym zakresie są łącza działające z prędkością 100 Gbps.
„Spółka nazwa.pl będąc liderem technologicznym w Polsce, już od ponad 8 lat świadczy usługi hostingowe w technologii chmury obliczeniowej, zapewniając jednocześnie swoim Klientom bezpośredni dostęp do największych krajowych i zagranicznych punktów…

Czytaj więcej
czym jest domena i jak ją zarejestrować
Posted on 9 stycznia 2020

Wszystko na temat domen internetowych

Na początek warto odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie – czym jest domena? W dużym uproszczeniu, jest to unikalny…Co to jest domena internetowa?Na początek warto odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie – czym jest domena internetowa? W dużym uproszczeniu, jest to unikalny adres (nazwa) w Internecie. W dobie dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i środków komunikacji najlepszym sposobem na przedstawienie swoich treści czy zareklamowanie towarów bądź usług jest Internet. Jego zasięg jest globalny, a koszt takiej promocji jest z reguły znacznie niższy niż w przypadku innych mediów. Rozpoczęcie swojej działalności w Internecie należy zacząć od przygotowania strony internetowej, jednak sam projekt to nie wszystko. Kluczowe dla zaistnienia „w sieci” jest utworzenie unikalnej nazwy dla naszej strony, czyli właśnie domeny internetowej. Oczywiście należy pamiętać, że każda domena w Internecie posiada swój unikalny adres IP, np. „216.58.209.35”, jednak taki ciąg znaków jest nie tylko trudny do zapamiętania, ale również raczej nie przysłuży się promocji naszej strony. Znacznie łatwiej przyjdzie nam zapamiętać konkretną nazwę, jak np. „Google.com”.Rejestracja domen internetowychZałóżmy taką sytuację – mamy gotowy projekt strony internetowej i chwytliwą nazwę, która najlepiej oddaje nasze plany, co dalej? Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, czy wybrana przez nas domena nie jest już zajęta, a jeśli wszystko idzie po naszej myśli, to jej rejestracja. Operatorem krajowych domen z końcówką .pl jest NASK – Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa. Aby jednak ułatwić użytkownikom ich nabywanie, NASK udziela akredytacji wybranym partnerom rejestrującym. Jedną z najstarszych takich firm na polskim rynku jest nazwa.pl, która działa już od 1997 roku…

Czytaj więcej
Usługa kopii zapasowej komputera z Windows
Posted on 9 grudnia 2019

Usługa kopii zapasowej komputera z Windows w ofercie nazwa.pl

nazwa.pl wprowadziła do swojej oferty usługę Cloud Backup, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych…Firma nazwa.pl wprowadziła do swojej oferty usługę Cloud Backup, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych z komputerów działających w systemie Windows. Dane zaszyfrowane na komputerach użytkowników bezpiecznym algorytmem AES-256, chronione hasłami znanymi tylko użytkownikom komputerów, przesyłane są do bezpiecznego Data Center, z którego korzysta nazwa.pl.Rozwój oferty operatorów telekomunikacyjnych i telewizji kablowych w zakresie szybkości oferowanego dostępu do sieci Internet stworzył możliwości przesyłania dużych ilości danych oraz umożliwił korzystanie z sieci Internet w sposób, o jakim nie można było nawet marzyć kilka lat temu. Codziennością stało się słuchanie muzyki czy też oglądanie filmów przez Internet, a przesyłanie dużych ilości danych nie stanowi już problemu technicznego.Spółka nazwa.pl, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, wprowadza do swojej oferty nową, innowacyjną usługę, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych z komputerów działających w systemie Windows. Koszt takiej usługi to zaledwie 10 zł/m‑c za 1 TB danych. Dla przedsiębiorców nazwa.pl przygotowała dodatkowo promocję polegającą na możliwości darmowego przetestowania usługi przez 90 dni na 3 komputerach.Niewątpliwą zaletą rozwiązania oferowanego przez nazwa.pl jest fakt, że dane cały…

Czytaj więcej
Wersja PHP 7.4 na serwerach w nazwa.pl!
Posted on 3 grudnia 2019

Nowa wersja PHP 7.4 na serwerach w nazwa.pl!

Spółka nazwa.pl udostępniła w ramach swoich usług hostingowych dostęp do najnowszego wydania języka PHP 7.4…
Spółka nazwa.pl udostępniła w ramach swoich usług hostingowych dostęp do najnowszego wydania języka PHP 7.4. Najnowsza wersja PHP oprócz wielu nowych funkcji bezpieczeństwa i zmian dla programistów przyniosła przede wszystkim kolejny raz wzrost szybkości działania stron WWW. Szczegóły dotyczące zmian dostępne są w dokumentacji języka PHP na stronie https://www.php.net.
Zapraszamy Państwa do przetestowania najnowszej wersji PHP 7.4 poprzez zmianę ustawień wersji PHP w konfiguracji Państwa serwera za pomocą Panelu Active.admin https://admin.nazwa.pl. Funkcja zmiany wersji PHP dostępna jest po przejściu do zakładki: Ustawienia  > Ustawienia WWW i PHP.
Twórcy języka PHP nieustannie rozwijają to oprogramowanie, umożliwiając Państwu budowanie coraz bardziej wydajnych i bezpiecznych serwisów WWW. Zachęcamy Państwa do korzystania z najnowszej wersji PHP udostępnianej na serwerach nazwa.pl, dzięki czemu Państwa serwisy będą działały jeszcze szybciej i będą jeszcze bardziej bezpieczne…

Czytaj więcej
nazwa.pl zwycięża w badaniu infolinii firm hostingowych
Posted on 26 listopada 2019

nazwa.pl zwycięża w badaniu infolinii firm hostingowych

Instytut badawczy MANDS przeprowadził niezależne badanie dotyczące skuteczności działania infolinii największych firm…
Instytut badawczy MANDS przeprowadził niezależne badanie dotyczące skuteczności działania infolinii największych firm hostingowych w Polsce. Badaniu poddane zostały spółki obsługujące od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy osób fizycznych i firm, a jego celem było określenie czasu oczekiwania na rozmowę z konsultantem.
Wyniki badania plasują nazwa.pl na pozycji niekwestionowanego lidera efektywności oraz szybkości odbierania połączeń telefonicznych. Infolinia nazwa.pl jako jedyna obsłużyła wszystkie połączenia wykonane przez teleankieterów, w rekordowym średnim czasie 5 sekund.
Badanie wykazało, że wiele dużych firm działających na rynku usług hostingowych w Polsce nie jest w stanie zagwarantować swoim klientom szybkiej obsługi i profesjonalnego wsparcia specjalistów w ramach kanału telefonicznego. Pomimo obsługi dziesiątek tysięcy klientów korzystających z usług rejestracji domen i usług hostingowych, w żadnej z badanych firm – poza nazwa.pl – liczba konsultantów nie pozwoliła na obsługę wszystkich testowych połączeń telefonicznych. Rozmowy z teleankieterami były albo od razu odrzucane, albo rozłączane po bardzo długim okresie oczekiwania na połączenie z konsultantem.
MANDS to instytut badawczy, który od 2005 roku działa na rynku badań marketingowych i badań opinii. W przeprowadzonym w październiku tego roku badaniu, dwudziestu…

Czytaj więcej
WordPress 5.3 „Kirk” dostępny w nazwa.pl!
Posted on 21 listopada 2019

WordPress 5.3 „Kirk” dostępny w nazwa.pl!

WordPress 5.3 w polskiej wersji językowej z wieloma nowymi funkcjonalnościami został oficjalnie wydany w dniu 18.11.2019 r…
WordPress 5.3 w polskiej wersji językowej z wieloma nowymi funkcjonalnościami został oficjalnie wydany w dniu 18 listopada 2019 roku. Nowa wersja najpopularniejszego na świecie systemu zarządzania stronami WWW została nazwana „Kirk”, na cześć jazzowego multiinstrumentalisty Rahsaana Rolanda Kirka.
Najnowsza wersja oprogramowania posiada rozszerzony i udoskonalony edytor bloków, zwiększający swobodę projektowania, dodatkowe opcje układu oraz warianty stylu. Wszystko, aby umożliwić projektantom jeszcze większą kontrolę nad wyglądem witryny. W tej wersji wprowadzono także motyw Twenty Twenty, który zapewnia użytkownikom większą elastyczność projektowania i integrację z edytorem bloków. Według autorów tego oprogramowania tworzenie pięknych stron internetowych i zaawansowanych układów nigdy nie było łatwiejsze.
Najnowsza wersja WordPress 5.3, wraz z kompletem wyselekcjonowanych dodatków ułatwiających pracę i przyspieszających działanie aplikacji, dostępna jest już od bieżącego tygodnia na serwerach nazwa.pl. Zachęcamy do korzystania z najnowszej wersji tego systemu zarządzania treścią oraz życzymy powstania wielu wspaniałych serwisów WWW przy jego udziale. Przypominamy jednocześnie, że od Nowego Roku będą mogli cieszyć się Państwo nowymi, dwukrotnie szybszymi usługami hostingowymi w nazwa.pl, dzięki wymianie wszystkich serwerów oraz zastosowaniu nowatorskiej technologii Intel Optane…

Czytaj więcej
one page czy multi page
Posted on 19 listopada 2019

Wiele podstron czy jedna strona? O multi-page i one-page

Strony typu one‑page są obecnie coraz bardziej popularne ze względu na wygodę ich przeglądania na urządzeniach mobilnych…
Strony typu one‑page są obecnie coraz bardziej popularne ze względu na wygodę ich przeglądania na urządzeniach mobilnych. Jednocześnie trudno jest stworzyć rozbudowaną w ten sposób witrynę, zwłaszcza że nadal 50% wejść na strony odbywa się za pośrednictwem komputerów. Kiedy warto zdecydować się na stronę one-page, a kiedy multi-page?
ONE‑PAGE
One‑page jest witryną, która nie zawiera dodatkowych podstron. Jej pełna zawartość ładuje się, gdy użytkownik wchodzi na stronę, dlatego późniejsze przeglądanie witryny jest bardziej płynne. Dzięki zastosowaniu kotwic (anchors) klikanie elementów nawigacyjnych przenosi użytkownika do określonych miejsc na stronie, przez co zyskuje natychmiastowy dostęp do interesujących go informacji.
Zalety witryny jednostronicowej
Dzięki umiejscowieniu całej treści witryny na jednej stronie jej przeglądanie jest nie tylko płynne, ale ponadto content jest łatwiejszy w odbiorze i bardziej zrozumiały. One‑page zaprojektowane w zgodzie z zaleceniami User Experience są ponadto bardziej przyjazne dla użytkowników, minimalistyczne oraz pozbawione niepotrzebnych treści.
Content w witrynie jednostronicowej jest także podany w sposób bardziej liniowy – składa się z elementów uporządkowanych według znaczenia, które następują po sobie. Pozwala to prowadzić swoistą „narrację”, której zakończeniem jest ostateczne wezwanie…

Czytaj więcej
rozwój dysków HDD od Intel Optaine
Posted on 14 listopada 2019

Historia rozwoju dysków od HDD do Intel Optane

Historia nośników pozwalających na przechowywanie danych rozpoczęła się w 1956 roku, od dysków talerzowych IBM…
Historia nośników pozwalających na przechowywanie danych rozpoczęła się w 1956 roku, od dysków talerzowych firmy IBM. Przez lata rodzaje nośników ewoluowały, a ich współczesną, najbardziej zaawansowaną formą są pamięci i dyski Intel Optane. Poznaj historię rozwoju i rodzaje dysków, jakie pojawiły się na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat.
Najdawniejsze pomysły
Historia magazynowania danych sięga systemu kart dziurkowanych (perforowanych), które zostały wynalezione w XIX wieku. Jako pierwszy zastosował je Joseph Jacquard, początkowo używając ich w krośnie, do sterowania nićmi podczas tkania.
Karty perforowane na większą skalę sprawdziły się także podczas spisu ludności USA w 1890 roku. Pierwsze ustandaryzowane formaty kart zostały natomiast wprowadzone przez IBM. Były wykonane z tektury, co powodowało konieczność ich wymiany już po kilkunastu cyklach użycia.
Pierwsze dyski HDD
Dyski HDD w potocznym języku bardzo często noszą nazwę „dysków twardych”. Pojemność pierwszego tego typu nośnika danych, zaprojektowanego w roku 1956 przez IBM, wynosiła zaledwie 5 MB. Obecnie może wydawać się to znikomą powierzchnią, pamiętajmy jednak, że ówcześnie był to pomysł nowatorski, a wymagania dotyczące pojemności były zupełnie inne niż obecnie. Napęd do obsługi dysku zajmował cały pokój i wymagał stałej pracy…

Czytaj więcej
content marketing - skąd brać pomysły na treści?
Posted on 12 listopada 2019

Content marketing – skąd czerpać pomysły na treści?

Content marketing jest niezwykle skutecznym narzędziem służącym budowie zaangażowania odbiorców i pozyskiwania nowych klientów…
Content marketing jest niezwykle skutecznym narzędziem służącym budowie zaangażowania odbiorców i pozyskiwania nowych klientów. To także niezbędny składnik działań SEO. Co jednak, gdy brakuje nam pomysłów na tworzenie chwytliwych treści? Oto garść porad, skąd czerpać inspiracje.
Persony i pragnienia
Podstawowym elementem każdej strategii content marketingowej (bez której trudno prowadzić skuteczne działania w tej dziedzinie) jest określenie targetu. Na tej podstawie można zdecydować, jakie treści mogą być atrakcyjne dla konkretnej grupy odbiorców.
W określaniu targetu pomocne może być tworzenie tzw. person. Są to postaci potencjalnych klientów, do których adresujemy swój przekaz. Każda z nich określona powinna być poprzez:
– dane demograficzne (jak wiek, miejsce zamieszkania, sytuacja zawodowa, wykształcenie, status związku),
– pragnienia, potrzeby, aspiracje i obawy,
– typowy rozkład dnia pozwalający określić, w jakich sytuacjach klient może wejść w styczność z naszą marką.
Poprzez persony, łatwiej wyobrazimy sobie, jakie potrzeby dominują u naszych potencjalnych klientów. W uproszczeniu można je podzielić na dwie kategorie: braku danej rzeczy oraz potrzeby zmiany sytuacji na lepsze.
W pierwszym przypadku celem naszych treści jest przekonanie odbiorcy, że w ogóle potrzebuje naszego produktu. W tym kontekście treści mają za zadanie rozbudzenie w kliencie zainteresowania daną rzeczą i wykreowanie potrzeby…

Czytaj więcej
jak pisać o swojej firmie? zakładka O nas
Posted on 7 listopada 2019

O nas. Jak pisać o swojej firmie?

Może się wydawać, że dla pozyskania klienta najważniejszy jest w witrynie firmy dział „Oferta”. Nie mniejsze znaczenie ma jednak…
Może się wydawać, że dla pozyskania klienta najważniejszy jest w witrynie firmy dział „Oferta”. Nie mniejsze znaczenie ma jednak podstrona „O nas”, która pozwala uwiarygodnić firmę i jednocześnie nadać jej „ludzki” charakter, poprzez informacje o zespole. Jak skonstruować optymalną stronę „O nas”?
Do kogo skierowana jest strona „O nas”?
Najważniejszą grupą, do której kierujemy przekaz na stronie „O nas” są oczywiście nasi potencjalni klienci. Tych, w pierwszej kolejności, interesuje oferta firmy, ponieważ chcą wiedzieć, że może im zaproponować to, czego szukają.
Następnie jednak najczęściej przechodzą na stronę „O nas”, ponieważ chcą się upewnić, że firma jest w stanie dostarczyć oferowany towar/usługę. Aby zdecydować się na skorzystanie z naszej oferty, muszą nabrać do nas zaufania i uwierzyć w nasze kompetencje.
Ważną grupą odbiorców strony „O nas” są także potencjalni pracownicy. Nawet jeśli nie prowadzimy w danym momencie naboru, warto przygotować się na taką ewentualność, a także dać sobie szansę na otrzymywanie co jakiś czas CV – może się zdarzyć, że któreś z nich nas zainteresuje.
Dla potencjalnych pracowników, tak jak dla klientów, również ważna jest świadomość, że firma budzi zaufanie. Ponadto, jeśli na stronie zamieścimy interesującą historię i rekomendacje, ewentualny pracownik może zechcieć u nas pracować, ponieważ uzna firmę za prestiżową i gwarantującą cenną pozycję w CV…

Czytaj więcej
← 1 … 18 19 20 … 24 →
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Domeny
  • Poczta biznesowa
  • Hosting z CDN
  • WordPress z CDN
  • CloudHosting Enterprise
  • Monitoring WWW
  • Email Marketing
  • VPS
  • Cloud Backup
  • Mail Backup
  • SaaS
  • CDN nazwa.pl
  • SSL
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz wynagrodzenie aż do 50% od wpłat za poleconą usługę.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.