Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Multi SMTP Smarthost
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 64 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Monitoring
    • Monitoring test2speed.com

    Monitoring test2speed.com mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 21 lutego 2018

Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym – co trzeba wiedzieć?

Tagi: ABI ADO bezpieczeństwo e-sklep GIODO
Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym

Prawne wdrożenie e-sklepu nie jest prostą sprawą. Wymaga dostosowania się do licznych regulacji związanych z jego regulaminem, polityką prywatności czy też ochroną danych osobowych klientów. Sprawdź, jak zapanować nad danymi osobowymi w sklepie internetowym i co trzeba wiedzieć, by odbyło się to w zgodzie z literą prawa.

Właściciele sklepów internetowych powiadamiają swoich klientów o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby realizacji zamówienia. Informują również o możliwości wyrażenia zgody na ich przetwarzanie w celach: marketingowym, otrzymywania informacji handlowych czy zapisania się na newsletter. To najbardziej oczywiste, ale nie jedyne obowiązki spoczywające na przedsiębiorcach prowadzących e-sklepy. Zanim omówimy kolejne, przyjrzyjmy się bliżej temu, czym właściwie są dane osobowe, a także które z nich muszą być chronione i kto właściwie za to odpowiada.

Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce
Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce i aktywuj serwer aż 80% taniej! Pobierz Voucher

Jakie dane to dane osobowe?

O tym, czym są dane osobowe informuje dokładnie art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych. Brzmi on następująco:

  1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
  2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne.
  3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Z treści powyższego artykułu można wywnioskować, które spośród danych występujących w sklepach internetowych muszą być chronione przez jego właściciela. Dla porządku wspomnijmy, że są to: imię i nazwisko klienta; adres zamieszkania; numer telefonu oraz adres e-mail klienta; nazwy firm osób fizycznych (czyli spółek cywilnych i jednoosobowych działalności gospodarczych).

Ponadto, ochronie muszą podlegać też dane dotyczące osób, które nie składały osobiście zamówienia, lecz są odbiorcami zakupionych towarów. W ich przypadku również chodzi o takie dane jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania czy dane kontaktowe.

Organ odpowiedzialny za ochronę danych

Odpowiedzialność za ochronę danych osobowych spoczywa na tzw. administratorze danych osobowych (ADO), czyli organie decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania. W praktyce mowa tutaj o samym właścicielu sklepu internetowego, za którego – w zależności od formy prawnej działalności – uznaje się:

  • przedsiębiorcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą,
  • wszystkich wspólników spółki cywilnej,
  • zarząd spółki kapitałowej (spółki akcyjnej bądź spółki z o.o.).

Co istotne, właściciel sklepu internetowego oczywiście nie musi zajmować się osobiście wszystkimi zadaniami, związanymi z procesem ochrony danych. Odpowiedzialność za większość pojawiających się w tym zakresie czynności i obowiązków może przenieść na administratora bezpieczeństwa informacji (ABI). Takim administratorem ma prawo ustanowić zarówno swojego pracownika, jak i specjalistę z podmiotu zewnętrznego. Niezależnie od wybranej opcji, minimalny zakres zadań wykonywanych przez ABI jest taki sam, gdyż kwestię tę szczegółowo regulują przepisy ustawy o ochronie danych osobowych.

Pomoc w ochronie danych osobowych

W myśl ustawy o ochronie danych osobowych, właściciel sklepu internetowego może powierzyć administratorowi bezpieczeństwa informacji takie czynności jak:

  • weryfikowanie, czy sposób przetwarzania danych osobowych jest zgodny z przepisami wspomnianej ustawy, a także tworzenie w tym zakresie raportów dla ADO,
  • prowadzenie rejestru zbiorów danych, za które odpowiada ADO,
  • kontrolowanie sporządzania i aktualizowania dokumentów, dotyczących polityki bezpieczeństwa informacji czy zarządzania systemem informatycznym,
  • prowadzenie szkoleń (lub ich nadzorowanie) dla pracowników uprawnionych do przetwarzania danych osobowych.

Sam administrator bezpieczeństwa informacji może z kolei skorzystać dodatkowo ze wsparcia administratora systemów informatycznych (ASI). Rolą tego ostatniego, jak sama nazwa wskazuje, jest sprawowanie nadzoru nad działaniem systemów informatycznych, powiązanych z ochroną danych osobowych przetwarzanych przez sklep.

W praktyce jednak wielu spośród tych przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego, nie może pozwolić sobie na luksus w postaci współpracy z ABI czy ASI. Dlatego też wszelkimi kwestiami związanymi z ochroną danych osobowych zajmują się albo samodzielnie, albo przy wsparciu zewnętrznych konsultantów. Przyjrzyjmy się zatem bliżej temu, o jakie dokładnie aspekty muszą zadbać.

Organizacja procesu zbierania zezwoleń na przetwarzanie danych osobowych

Jak już wcześniej zasygnalizowano, właściciel sklepu internetowego musi zadbać przede wszystkim o zebranie zgód na przetwarzanie danych osobowych. Co ważne, zgody te – czyli zgody na wiadomości marketingowe, newsletter i informacje handlowe – powinny być zbierane oddzielnie. Inaczej mówiąc, należy do nich przypisać trzy osobne checkboxy.

Ponadto, ponieważ wspomniane zgody mają charakter dobrowolny, nie powinno się wymuszać na kliencie sklepu ich udzielania. Dobrym rozwiązaniem będzie tutaj zatem pozostawienie checkboxów domyślnie niezaznaczonych.

Identyfikacja zbiorów danych osobowych i zgłoszenie ich do GIODO

Kolejną istotną kwestię stanowi konieczność odpowiedniego zidentyfikowania i wyodrębnienia występujących zbiorów danych. To o tyle istotne, że wpływa na treść wewnętrznej dokumentacji ochrony danych (będzie jeszcze o niej mowa w dalszej części tekstu), na związane z nią procedury, a także na sam proces zgłaszania zbiorów do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

Wart podkreślenia jest fakt, że według GIODO jeden zbiór danych może dotyczyć tylko jednego celu przetwarzania danych osobowych. Dlatego też, podobnie jak w przypadku checkboxów, należy rozdzielić kwestie odnoszące się np. do realizacji zamówienia i do newslettera.

Formalnym obowiązkiem każdego właściciela sklepu internetowego jest zgłoszenie wyodrębnionych zbiorów danych osobowych do GIODO. Może on dokonać tego osobiście albo poprzez wspomnianego już administratora bezpieczeństwa informacji.

Zawarcie umów o powierzenie danych

Gromadzone przez sklep internetowy dane osobowe, są zwykle przetwarzane przez kilka różnych podmiotów.

Co ważne, każdy podmiot przetwarzający dane musi spełniać określone w ustawach i rozporządzeniach MSWiA kryteria, dotyczące spraw technicznych, organizacyjnych i z zakresu bezpieczeństwa. O tym, że te kryteria spełnia, informuje w zawartej z właścicielem e-sklepu umowie o powierzenie danych.

Dane osobowe przechowuje przede wszystkim hostingodawca, odpowiedzialny za umożliwienie dostępu do serwera i bazy danych. Niemniej jednak powierzenie danych osobowych często dotyczy również:

  • usług marketingowych – podmiot jest odpowiedzialny m.in. za wysyłkę newslettera na adresy e-mail klientów,
  • usług płatności internetowych – firmy realizujące tego typu usługi nierzadko pobierają dane z baz e-sklepu,
  • usług dostawczych – przykładowo, w modelu tzw. dropshippingu, to nie sklep internetowy, lecz dostawca odpowiada za dostarczenie towaru.

By zapewnić danym osobowym klientów odpowiednie bezpieczeństwo, należy z każdym z takich podmiotów (o ile oczywiście nawiązywana jest z nim współpraca) zawrzeć umowę o powierzenie danych w zakresie ich przechowywania.

Wdrożenie wewnętrznej dokumentacji ochrony danych

Pod pojęciem wewnętrznej dokumentacji ochrony danych należy rozumieć: politykę bezpieczeństwa oraz instrukcję zarządzania systemami informatycznymi (w zakresie związanym z ochroną danych osobowych).

Konieczność wdrożenia takiej dokumentacji narzuca ustawa o ochronie danych osobowych. Treść tych dokumentów jest ściśle uregulowana przez rozporządzenie wykonawcze i – nawet jeśli wydaje się ona absurdalna – należy się do niej dostosować.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Założenie sklepu internetowego i płynące z tego korzyści
  • Na co zwrócić uwagę przed założeniem sklepu internetowego
  • Hosting w nazwa.pl najszybszy dla e-commerce

WIĘCEJ INFORMACJI Z CENTRUM POMOCY:

  • Co to jest e-Sklep Internetowy i jak mogę go zamówić?

Co jeszcze warto wiedzieć?

Właściciele większych, zatrudniających wielu pracowników, sklepów internetowych powinni również zadbać o wdrożenie odpowiednich procedur dotyczących przetwarzania danych osobowych. Chodzi tutaj o to, aby te procedury – szczegółowo opisane w dokumentacji wewnętrznej – były rzeczywiście stosowane. Będzie wymagało to m.in. organizacji szkoleń dla pracowników czy nadania im odpowiednich upoważnień do przetwarzania danych.

Internetowy przedsiębiorca powinien pamiętać również o tym, że prawo wciąż się zmienia. Należy zatem być na bieżąco z tematyką ochrony danych osobowych. Jedna, dość istotna, zmiana w tym zakresie będzie miała miejsce jeszcze w tym roku – mowa tu o RODO. Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) to unijny, wiążący akt prawny, który wszedł w życie 24 maja 2016 roku i zacznie obowiązywać od 25 maja br. Nowe przepisy dotyczą wszystkich podmiotów, które na terenie Unii Europejskiej przetwarzają dane w sposób zautomatyzowany.

Jak widać, obowiązków związanych z ochroną danych osobowych jest całkiem sporo. By uniknąć w przyszłości niepotrzebnego stresu i kłopotów, dobrze jest poświęcić im należytą uwagę jeszcze przed uruchomieniem  sklepu internetowego.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Pojedynek gigantów: WordPress z WooCommerce vs PrestaShop. Który system e-commerce wybrać? | nazwa.pl
20 września 2023

Pojedynek gigantów: WordPress z WooCommerce vs PrestaShop. Który system e-commerce wybrać?

Rozpoczynając biznes e-commerce, z pewnością czeka Cię dylemat wyboru platformy, na której oprzesz swój sklep... Rozpoczynając biznes e-commerce, z pewnością czeka Cię dylemat wyboru platformy, na której oprzesz swój sklep. W tej kwestii liczą się przede wszystkim dwa systemy zarządzania treścią, takie jak WordPress z WooCommerce i PrestaShop. Musisz już na samym początku planowania sprzedaży przeanalizować ich możliwości, ponieważ z danym systemem zostaniesz na dłużej, gdyż późniejsza migracja na inną platformę może okazać się niełatwa do zrealizowania, a już na pewno kosztowna. WooCommerce WooCommerce nie jest samodzielną platformą e-commerce. To dodatek do WordPressa, jednak z powodzeniem spełnia wymagania wielu przedsiębiorców prowadzących handel w Internecie. Dowodem na to jest fakt, że o ile z wykorzystaniem WordPressa zbudowanych jest nieco ponad 43% stron WWW, o tyle z tej liczby aż 20% wykorzystuje WooCommerce. WooCommerce, podobnie jak WordPress, to oprogramowanie open source. Dzięki temu stajesz się posiadaczem własnej witryny oraz możesz dokonywać w jej kodzie dowolnych zmian. Open source w przypadku WooCommerce oznacza również, że to rozwiązanie jest darmowe. Wtyczkę obsługujesz z poziomu panelu WordPressa. Jej interfejs jest intuicyjny, podobnie jak sam CMS. Nawet jeżeli nie jesteś biegły w posługiwaniu się systemem, z łatwością nauczysz się zasad działania tego pluginu. Dzięki temu, że obsługą sklepu możesz zająć się samodzielnie, nie poniesiesz na przykład kosztów szkolenia czy zatrudnienia pracowników...
CloudHosting Panel do zarządzania hostingiem w nazwa.pl
3 listopada 2021

CloudHosting Panel do zarządzania hostingiem w nazwa.pl

CloudHosting Panel to nowe narzędzie służące do zarządzania hostingiem w nazwa.pl, wykonane w nowoczesnej... CloudHosting Panel to nowe narzędzie służące do zarządzania hostingiem w nazwa.pl, wykonane w nowoczesnej stylistyce i kilku układach funkcjonalnych. Dzięki możliwościom szybkiego przełączenia widoków stanowi intuicyjne rozwiązanie dla każdego, kto kiedykolwiek korzystał z popularnych paneli, takich jak cPanel, DirectAdmin, Plesk, czy też Active.admin. Nowatorski program umożliwia również zarządzanie cache w CDN nazwa.pl oraz dostarcza bardzo wielu interesujących statystyk wykorzystania usługi. CloudHosting Panel to autorskie narzędzie przygotowane do zarządzania usługami hostingowymi nazwa.pl, które zastąpiło dotychczas używany panel Active.admin. Zapewnia ono bardzo szybkie wykonywanie funkcji administracyjnych na serwerze, w nowoczesnej stylistyce intuicyjnego interfejsu graficznego. Projektując wygląd nowego panelu, wzięto pod uwagę dotychczasowe przyzwyczajenia użytkowników, którzy korzystając wcześniej z usług innych firm, mieli dostęp do konkurencyjnych rozwiązań. Nie zapomniano jednak również o dotychczasowych Klientach, którzy otrzymali możliwość zarządzania swoimi usługami w układzie bardzo podobnym do Active.admin. Trzy układy nawigacji Projektując układ nowego narzędzia, dodano możliwość przełączania się pomiędzy widokami, które nawiązują do układów znanych w innych tego typu programach. Dzięki temu korzystanie z nowego narzędzia CloudHosting Panel będzie bardziej intuicyjne...
PHP 8 na hostingu w nazwa.pl
14 stycznia 2021

PHP 8 na hostingu w nazwa.pl

Wersja PHP 8 została udostępniona na hostingu w nazwa.pl, dostarczając zarówno wiele nowych funkcjonalności dla... Wersja PHP 8 została udostępniona na hostingu w nazwa.pl, dostarczając zarówno wiele nowych funkcjonalności dla programistów tego języka, jak również optymalizację w zakresie jego składni. Ważną nowością jest również przyspieszenie wykonywania kodu, dzięki rozszerzeniu mechanizmu Zend OPcache o nowy mechanizm Just in Time Compiler (JIT). Wraz z nową wersją PHP zostały udostępnione również wszystkie biblioteki i zależności. O nowej wersji PHP 8, wydanej pod koniec listopada 2020, można znaleźć wiele informacji. Komentarze są bardzo różne – od zachwytów, aż po niezbyt pochlebne opinie. Każdy skupia się na zupełnie innych aspektach nowego wydania tego najpopularniejszego języka programowania aplikacji w sieci Internet. My, jako firma hostingowa, skupimy się tylko na jednej funkcjonalności Just in Time Compiler (JIT), gdyż może mieć ona największy wpływ na szybkość działania serwisów WWW. Just in Time Compiler (JIT) PHP jest językiem interpretowanym. Oznacza to, że po uruchomieniu skryptu PHP interpreter za każdym razem analizuje, kompiluje i wykonuje kod. W kółko przy każdym żądaniu. Może to spowodować marnowanie zasobów procesora i dodatkowy czas konieczny do przejścia całego procesu od początku do końca. Niezależnie od tego, jak długo będą się wykonywały oczekiwane przez Ciebie operacje, za każdym razem przed ich wykonaniem nastąpić musi kilkuetapowy proces weryfikacji składni skryptu i jego przetworzenie na kod zrozumiały dla procesora....
jak zaprojektować stronę główną?
21 października 2019

Jak zaprojektować stronę główną?

Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu... Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu zależy, czy zainteresujemy go swoją ofertą. Dlatego też projektowaniu strony głównej należy poświęcić wyjątkowo dużo uwagi. Jakie elementy warto na niej umieścić? Dlaczego strona główna jest ważna? Strona główna w dużej mierze decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odniesie użytkownik mający kontakt z naszą marką w Internecie. Można to porównać do wizyty w butiku lub biurze, gdzie znaczenie ma nie tylko wystrój lokalu, ale także obsługa klienta. Obsługa klienta powinna czytelnie przedstawić ofertę firmy, zaproponować konkretny produkt lub skierować gościa do specjalisty, który rozwiąże jego problem. Dzięki temu nie będzie zmuszony do bezradnego rozglądania się po lokalu w poszukiwaniu interesującego go produktu (co skończyłoby się zapewne tym, że opuściłby sklep i udał się do kolejnego). Jak powinna być zaprojektowana strona główna? Aby strona główna spełniała swoje zadanie, powinna w sposób jasny i czytelny przedstawiać najważniejsze atuty firmy. Jednocześnie musi to robić w formie bardzo skrótowej, aby użytkownik nie zniecierpliwił się czytaniem danej sekcji. Zniecierpliwiony użytkownik często zamknie stronę i nie przejdzie przewinie strony dalej. Ze strony głównej użytkownik powinien dowiedzieć się, czy firma oferuje to, czego szuka oraz czy jest wiarygodna. Jeżeli na oba pytania udzieli odpowiedzi „tak”, jest szansa...
accessibility - dostępność strony internetowej
14 sierpnia 2019

Czym jest dostępność strony internetowej (accessibility)?

Termin dostępności kojarzy się głównie z przystosowaniem strony do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednak w istocie... Termin dostępności kojarzy się głównie z przystosowaniem strony do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednak w istocie oznacza on umożliwienie korzystania z witryny wszystkim użytkownikom, bez wykluczania żadnej grupy. Na czym polegają zasady dostępności? Reguły konstruowania dostępnych stron internetowych określa dokument opracowany przez Międzynarodowe Konsorcjum W3C – standard WCAG 2.0. Stosowanie się do jego wytycznych pozwala na stworzenie poprawnie zbudowanej strony, która będzie przyjazna dla wszystkich internautów. Użytkowników, którym twórcy stron internetowych powinni poświęcić szczególną uwagę, można podzielić na cztery podstawowe grupy: 1. Osoby niewidome lub niedowidzące Osoby z tej grupy często korzystają z czytników ekranów lub powiększalników (także w formie widgetów do przeglądarek). W przypadku czytników ekranów podstawowe znaczenie ma między innymi nadawanie odpowiednich tytułów stron (meta description). Powinny się one składać z dwóch członów – tytułu konkretnej strony/artykułu, myślnika oraz nazwy strony (np. „Czym jest dostępność – MójBlog”). Dla osób korzystających z czytników ważne są też tytuły (h1) i nagłówki (h2-h3-…). Tytuły stron (np. artykułów) powinny określać, jaka jest jej treść. Samą treść należy podzielić na sekcje rozpoczynające się nagłówkami, które trafnie wskazują na to, co w danej sekcji się znajduje. Dzięki odpowiedniej strukturze nagłówków, osoby niewidome otrzymują...
kwiaciarnia internetowa - jak zacząć
7 czerwca 2019

Kwiaciarnia internetowa. Jak zacząć?

Nawet najszybsze łącze nie przeniesie zapachu kwiatów — prawda. Nie znaczy to jednak, że nie warto ich sprzedawać... Nawet najszybsze łącze nie przeniesie zapachu kwiatów — prawda. Nie znaczy to jednak, że nie warto ich sprzedawać przez Internet. E-kwiaciarnia może być uzupełnieniem tradycyjnej kwiaciarni lub zupełnie nowym biznesem. Czemu i jak zacząć z kwiatami online? Kwiat analogowy a cyfrowy Kluczem do opłacalności tradycyjnej kwiaciarni jest atrakcyjna lokalizacja. A taka kosztuje — wynajem lokalu w miejscu, gdzie przechodzień może zobaczyć witrynę i przypomnieć sobie o aktualnej okazji, to duży, miesięczny wydatek. Kwiaciarnię internetową możesz za to prowadzić nawet w starym magazynie. A ten wynajmiesz niedrogo. Ponadto nie trzeba dbać o codzienną, świeżą i zróżnicowaną ekspozycję. Kupujesz kwiaty stosownie do swojego zapotrzebowania i mniej z nich musisz, zwiędniętych, wyrzucać. Oczywiście nie unikniesz wstawania o czwartej rano, by pojechać na giełdę kwiatową, ale prawdopodobnie odczujesz oszczędności. Zaoszczędzić wraz z Tobą może też Twój klient. Jeżeli zechcesz, możesz zaoferować mu konkurencyjne ceny, nawet po doliczeniu kwoty za przesyłkę. Jeżeli jednak prowadzisz już tradycyjną kwiaciarnię. Czy pójdzie jak z płatka? Oczywiście, jak w przypadku każdego przedsięwzięcia, rozpoczęcie działalności e-kwiaciarni nie jest takie proste. Musisz się starannie przygotować do jej otwarcia. Jest to rynek bardzo konkurencyjny, dlatego należy mieć swój pomysł na biznes. Przed Tobą decyzja, czy chcesz działać lokalnie, czy mieć zasięg ogólnopolski...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(9)
  • Optymalizacja(2)
  • Hosting, Domeny(247)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(70)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(169)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Monitoring
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.