Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Lider hostingu w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
    • test2speed.pl Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Kopia zapasowa poczty
    • Mail Backup 25 GB
    • Mail Backup 100 GB
    • Mail Backup 250 GB
    • Mail Backup Pay-Per-Use
    Kopia zapasowa komputera
    • Cloud Backup 25 GB
    • Cloud Backup 100 GB
    • Cloud Backup 250 GB
    • Cloud Backup Pay-Per-Use
    Bezpieczeństwo hostingu
    • Kopia zapasowa na CloudHosting
    • Odzyskaj dane korzystając z Usług IT

    Technologie: tworzenie kopii bezpieczeństwa w oparciu o harmonogram oraz na żądanie, szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania danych z kopii do 90 dni wstecz, aplikacja Windows, macOS i Linux

  • Domeny
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukaj domenę
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Usługi dla domen
    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
    • DNSSEC
  • Poczta
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Migracja
    • Przenieś pocztę na CloudMail
    Opcje
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT
  • Hosting
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Hosting za użycie z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Hosting abonamentowy z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • Hosting Pay-Per-Use
  • WordPress
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    WordPress z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WordPress
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-Sklep
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rozwiązania e-commerce z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • CDN
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    CDN nazwa.pl

    Usługa dystrybucji treści CDN nazwa.pl zapewnia błyskawiczne dostarczanie stron WWW do przeglądarek użytkowników. Serwery cache CDN nazwa.pl, umieszczone w największych miastach w Polsce oraz w kluczowych miejscach na świecie, przechowują statyczne elementy serwisów, skracając czas przesyłania danych.

    • CDN nazwa.pl Polska
    • CDN nazwa.pl Europa
    • CDN nazwa.pl World
  • VPS
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 250 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu EPIX (Warszawa, Katowice, Poznań), TPIX, PLIX, Thinx, POZIX, WRIX, CIX oraz ESpanix i AMS-IX

  • SSL
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Opcje
    • Usługi IT
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 40 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 21 lutego 2018

Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym – co trzeba wiedzieć?

Tagi: ABI ADO bezpieczeństwo e-sklep GIODO
Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym

Prawne wdrożenie e-sklepu nie jest prostą sprawą. Wymaga dostosowania się do licznych regulacji związanych z jego regulaminem, polityką prywatności czy też ochroną danych osobowych klientów. Sprawdź, jak zapanować nad danymi osobowymi w sklepie internetowym i co trzeba wiedzieć, by odbyło się to w zgodzie z literą prawa.

Właściciele sklepów internetowych powiadamiają swoich klientów o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby realizacji zamówienia. Informują również o możliwości wyrażenia zgody na ich przetwarzanie w celach: marketingowym, otrzymywania informacji handlowych czy zapisania się na newsletter. To najbardziej oczywiste, ale nie jedyne obowiązki spoczywające na przedsiębiorcach prowadzących e-sklepy. Zanim omówimy kolejne, przyjrzyjmy się bliżej temu, czym właściwie są dane osobowe, a także które z nich muszą być chronione i kto właściwie za to odpowiada.

Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce
Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce i aktywuj serwer aż 80% taniej! Pobierz Voucher

Jakie dane to dane osobowe?

O tym, czym są dane osobowe informuje dokładnie art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych. Brzmi on następująco:

  1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
  2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne.
  3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Z treści powyższego artykułu można wywnioskować, które spośród danych występujących w sklepach internetowych muszą być chronione przez jego właściciela. Dla porządku wspomnijmy, że są to: imię i nazwisko klienta; adres zamieszkania; numer telefonu oraz adres e-mail klienta; nazwy firm osób fizycznych (czyli spółek cywilnych i jednoosobowych działalności gospodarczych).

Ponadto, ochronie muszą podlegać też dane dotyczące osób, które nie składały osobiście zamówienia, lecz są odbiorcami zakupionych towarów. W ich przypadku również chodzi o takie dane jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania czy dane kontaktowe.

Organ odpowiedzialny za ochronę danych

Odpowiedzialność za ochronę danych osobowych spoczywa na tzw. administratorze danych osobowych (ADO), czyli organie decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania. W praktyce mowa tutaj o samym właścicielu sklepu internetowego, za którego – w zależności od formy prawnej działalności – uznaje się:

  • przedsiębiorcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą,
  • wszystkich wspólników spółki cywilnej,
  • zarząd spółki kapitałowej (spółki akcyjnej bądź spółki z o.o.).

Co istotne, właściciel sklepu internetowego oczywiście nie musi zajmować się osobiście wszystkimi zadaniami, związanymi z procesem ochrony danych. Odpowiedzialność za większość pojawiających się w tym zakresie czynności i obowiązków może przenieść na administratora bezpieczeństwa informacji (ABI). Takim administratorem ma prawo ustanowić zarówno swojego pracownika, jak i specjalistę z podmiotu zewnętrznego. Niezależnie od wybranej opcji, minimalny zakres zadań wykonywanych przez ABI jest taki sam, gdyż kwestię tę szczegółowo regulują przepisy ustawy o ochronie danych osobowych.

Pomoc w ochronie danych osobowych

W myśl ustawy o ochronie danych osobowych, właściciel sklepu internetowego może powierzyć administratorowi bezpieczeństwa informacji takie czynności jak:

  • weryfikowanie, czy sposób przetwarzania danych osobowych jest zgodny z przepisami wspomnianej ustawy, a także tworzenie w tym zakresie raportów dla ADO,
  • prowadzenie rejestru zbiorów danych, za które odpowiada ADO,
  • kontrolowanie sporządzania i aktualizowania dokumentów, dotyczących polityki bezpieczeństwa informacji czy zarządzania systemem informatycznym,
  • prowadzenie szkoleń (lub ich nadzorowanie) dla pracowników uprawnionych do przetwarzania danych osobowych.

Sam administrator bezpieczeństwa informacji może z kolei skorzystać dodatkowo ze wsparcia administratora systemów informatycznych (ASI). Rolą tego ostatniego, jak sama nazwa wskazuje, jest sprawowanie nadzoru nad działaniem systemów informatycznych, powiązanych z ochroną danych osobowych przetwarzanych przez sklep.

W praktyce jednak wielu spośród tych przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego, nie może pozwolić sobie na luksus w postaci współpracy z ABI czy ASI. Dlatego też wszelkimi kwestiami związanymi z ochroną danych osobowych zajmują się albo samodzielnie, albo przy wsparciu zewnętrznych konsultantów. Przyjrzyjmy się zatem bliżej temu, o jakie dokładnie aspekty muszą zadbać.

Organizacja procesu zbierania zezwoleń na przetwarzanie danych osobowych

Jak już wcześniej zasygnalizowano, właściciel sklepu internetowego musi zadbać przede wszystkim o zebranie zgód na przetwarzanie danych osobowych. Co ważne, zgody te – czyli zgody na wiadomości marketingowe, newsletter i informacje handlowe – powinny być zbierane oddzielnie. Inaczej mówiąc, należy do nich przypisać trzy osobne checkboxy.

Ponadto, ponieważ wspomniane zgody mają charakter dobrowolny, nie powinno się wymuszać na kliencie sklepu ich udzielania. Dobrym rozwiązaniem będzie tutaj zatem pozostawienie checkboxów domyślnie niezaznaczonych.

Identyfikacja zbiorów danych osobowych i zgłoszenie ich do GIODO

Kolejną istotną kwestię stanowi konieczność odpowiedniego zidentyfikowania i wyodrębnienia występujących zbiorów danych. To o tyle istotne, że wpływa na treść wewnętrznej dokumentacji ochrony danych (będzie jeszcze o niej mowa w dalszej części tekstu), na związane z nią procedury, a także na sam proces zgłaszania zbiorów do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

Wart podkreślenia jest fakt, że według GIODO jeden zbiór danych może dotyczyć tylko jednego celu przetwarzania danych osobowych. Dlatego też, podobnie jak w przypadku checkboxów, należy rozdzielić kwestie odnoszące się np. do realizacji zamówienia i do newslettera.

Formalnym obowiązkiem każdego właściciela sklepu internetowego jest zgłoszenie wyodrębnionych zbiorów danych osobowych do GIODO. Może on dokonać tego osobiście albo poprzez wspomnianego już administratora bezpieczeństwa informacji.

Zawarcie umów o powierzenie danych

Gromadzone przez sklep internetowy dane osobowe, są zwykle przetwarzane przez kilka różnych podmiotów.

Co ważne, każdy podmiot przetwarzający dane musi spełniać określone w ustawach i rozporządzeniach MSWiA kryteria, dotyczące spraw technicznych, organizacyjnych i z zakresu bezpieczeństwa. O tym, że te kryteria spełnia, informuje w zawartej z właścicielem e-sklepu umowie o powierzenie danych.

Dane osobowe przechowuje przede wszystkim hostingodawca, odpowiedzialny za umożliwienie dostępu do serwera i bazy danych. Niemniej jednak powierzenie danych osobowych często dotyczy również:

  • usług marketingowych – podmiot jest odpowiedzialny m.in. za wysyłkę newslettera na adresy e-mail klientów,
  • usług płatności internetowych – firmy realizujące tego typu usługi nierzadko pobierają dane z baz e-sklepu,
  • usług dostawczych – przykładowo, w modelu tzw. dropshippingu, to nie sklep internetowy, lecz dostawca odpowiada za dostarczenie towaru.

By zapewnić danym osobowym klientów odpowiednie bezpieczeństwo, należy z każdym z takich podmiotów (o ile oczywiście nawiązywana jest z nim współpraca) zawrzeć umowę o powierzenie danych w zakresie ich przechowywania.

Wdrożenie wewnętrznej dokumentacji ochrony danych

Pod pojęciem wewnętrznej dokumentacji ochrony danych należy rozumieć: politykę bezpieczeństwa oraz instrukcję zarządzania systemami informatycznymi (w zakresie związanym z ochroną danych osobowych).

Konieczność wdrożenia takiej dokumentacji narzuca ustawa o ochronie danych osobowych. Treść tych dokumentów jest ściśle uregulowana przez rozporządzenie wykonawcze i – nawet jeśli wydaje się ona absurdalna – należy się do niej dostosować.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Założenie sklepu internetowego i płynące z tego korzyści
  • Na co zwrócić uwagę przed założeniem sklepu internetowego
  • Hosting w nazwa.pl najszybszy dla e-commerce

WIĘCEJ INFORMACJI Z CENTRUM POMOCY:

  • Co to jest e-Sklep Internetowy i jak mogę go zamówić?

Co jeszcze warto wiedzieć?

Właściciele większych, zatrudniających wielu pracowników, sklepów internetowych powinni również zadbać o wdrożenie odpowiednich procedur dotyczących przetwarzania danych osobowych. Chodzi tutaj o to, aby te procedury – szczegółowo opisane w dokumentacji wewnętrznej – były rzeczywiście stosowane. Będzie wymagało to m.in. organizacji szkoleń dla pracowników czy nadania im odpowiednich upoważnień do przetwarzania danych.

Internetowy przedsiębiorca powinien pamiętać również o tym, że prawo wciąż się zmienia. Należy zatem być na bieżąco z tematyką ochrony danych osobowych. Jedna, dość istotna, zmiana w tym zakresie będzie miała miejsce jeszcze w tym roku – mowa tu o RODO. Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) to unijny, wiążący akt prawny, który wszedł w życie 24 maja 2016 roku i zacznie obowiązywać od 25 maja br. Nowe przepisy dotyczą wszystkich podmiotów, które na terenie Unii Europejskiej przetwarzają dane w sposób zautomatyzowany.

Jak widać, obowiązków związanych z ochroną danych osobowych jest całkiem sporo. By uniknąć w przyszłości niepotrzebnego stresu i kłopotów, dobrze jest poświęcić im należytą uwagę jeszcze przed uruchomieniem  sklepu internetowego.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
PHP 8 na hostingu w nazwa.pl
14 stycznia 2021

PHP 8 na hostingu w nazwa.pl

Wersja PHP 8 została udostępniona na hostingu w nazwa.pl, dostarczając zarówno wiele nowych funkcjonalności dla... Wersja PHP 8 została udostępniona na hostingu w nazwa.pl, dostarczając zarówno wiele nowych funkcjonalności dla programistów tego języka, jak również optymalizację w zakresie jego składni. Ważną nowością jest również przyspieszenie wykonywania kodu, dzięki rozszerzeniu mechanizmu Zend OPcache o nowy mechanizm Just in Time Compiler (JIT). Wraz z nową wersją PHP zostały udostępnione również wszystkie biblioteki i zależności. O nowej wersji PHP 8, wydanej pod koniec listopada 2020, można znaleźć wiele informacji. Komentarze są bardzo różne – od zachwytów, aż po niezbyt pochlebne opinie. Każdy skupia się na zupełnie innych aspektach nowego wydania tego najpopularniejszego języka programowania aplikacji w sieci Internet. My, jako firma hostingowa, skupimy się tylko na jednej funkcjonalności Just in Time Compiler (JIT), gdyż może mieć ona największy wpływ na szybkość działania serwisów WWW. Just in Time Compiler (JIT) PHP jest językiem interpretowanym. Oznacza to, że po uruchomieniu skryptu PHP interpreter za każdym razem analizuje, kompiluje i wykonuje kod. W kółko przy każdym żądaniu. Może to spowodować marnowanie zasobów procesora i dodatkowy czas konieczny do przejścia całego procesu od początku do końca. Niezależnie od tego, jak długo będą się wykonywały oczekiwane przez Ciebie operacje, za każdym razem przed ich wykonaniem nastąpić musi kilkuetapowy proces weryfikacji składni skryptu i jego przetworzenie na kod zrozumiały dla procesora....
jak tworzyć opisy produktów
28 sierpnia 2019

Jak tworzyć opisy produktów

Perswazyjny i dobrze wpisujący się w potrzeby klienta opis produktu potrafi sprzedać towar. Napisany nieumiejętnie, zniechęcić klienta... Perswazyjny i dobrze wpisujący się w potrzeby klienta opis produktu potrafi sprzedać towar. Napisany nieumiejętnie, zniechęcić klienta do zakupu. Aby stworzyć skuteczny tekst sprzedażowy dla sklepu internetowego, potrzeba jednak nie tylko wyczucia stylu, ale też wiedzy dotyczącej SEO i znajomości konsumenta. Jak pisać, aby zainteresować go swoją ofertą? Opis produktu w pigułce - opis produktu w sklepie internetowym dzieli się na krótki, prezentujący w skrócie cechy towaru, oraz długi, będący rozwinięciem krótkiego, - tytuł opisu powinien zawierać główną frazę kluczową, którą jest najczęściej nazwa produktu i cechą, która go wyróżnia. Tytuł należy oznaczyć atrybutem H1, - krótki opis powinien mieć długość ok. 500-1000 znaków ze spacjami, - nie istnieją zalecenia co do ilości znaków długiego opisu, ale należy się starać, aby był on raczej zwięzły. Duża ilość treści często zniechęca klientów, którzy mogą przejść na stronę oferty - operującej bardziej skondensowanym językiem, - tekst należy podzielić na akapity przedzielone nagłówkami zawierającymi frazy kluczowe lub ich odmiany. Śródtytuły powinny być oznaczone kolejno atrybutami H2, H3... - opis należy uzupełnić zdjęciami, które powinny być oznaczone atrybutami alt (mogą się w nich znaleźć słowa kluczowe), - opisy w żadnym razie nie mogą być skopiowane ze strony producenta lub konkurencji — to najlepszy sposób na obniżenie rankingu sklepu w Google, - także opisy podobnych do siebie produktów muszą się między sobą różnić — również ze względu na SEO...
Messenger do obsługi klienta
11 czerwca 2019

FB Messenger w obsłudze klienta

Messenger i WhatsApp są już stałym elementem życia większości z nas. Czy można łatwiej komunikować się ze znajomymi... Messenger i WhatsApp są już stałym elementem życia większości z nas. Czy można łatwiej komunikować się ze znajomymi? Jednak na tym wykorzystanie komunikatorów się nie kończy. Z powodzeniem mogą służyć do obsługi klienta. Podpowiadamy, jak wykorzystać rosnący trend Messenger Marketingu. Dlaczego mniej dzwonimy i wysyłamy maili Telefon dobrze sprawdza się jako narzędzie do rozmów z bliskimi przyjaciółmi czy rodziną. Mniej już nadaje się jednak do kontaktów z dalszymi znajomymi — nigdy nie wiadomo, czy nie są obecnie zajęci, a poza tym rozmawiając, nie możemy wykonywać innych czynności. Telefonowanie do firm ma dodatkowe wady. Nie tylko może być krępujące, ale na połączenie z obsługą klienta często trzeba czekać. Ponadto uzyskane informacje musimy zapamiętywać lub zapisywać (co nie jest łatwe, gdy trzymamy smartfona w jednej ręce). E-maile natomiast są zbyt formalnym sposobem komunikacji. Zdarza się, że sprawdzamy skrzynkę rzadko i odwlekamy napisanie odpowiedzi na wiadomości. Ponadto częste jest skojarzenie e-maila z pracą a nie czasem wolnym. Komunikatory rządzą (i będą rządzić) Tych wad nie mają komunikatory internetowe. Porozumiewamy się za ich pomocą szybko i niezobowiązująco. Nic dziwnego zatem, że już w 2016 r. liczba osób, które korzystają z chatów, przekroczyła liczbę użytkowników serwisów społecznościowych. Trend ten zapewne się utrzyma i wraz z upowszechnianiem technologii, z komunikatorów będzie korzystać większość światowej populacji. Największymi graczami na tym rynku są...
bezpieczna domena - dlaczego warto?
22 lutego 2019

4 powody, dla których warto mieć bezpieczną domenę

Bezpieczeństwo domeny internetowej jest niezwykle ważne z punktu widzenia nawiązywania pozytywnych relacji z... Bezpieczeństwo domeny internetowej jest niezwykle ważne z punktu widzenia nawiązywania pozytywnych relacji z odbiorcami. Obecnie rośnie świadomość klientów odnośnie cyberzagrożeń, jakie czyhają na nich podczas zakupów w Internecie. Razem z poziomem wiedzy rośnie również poziom wymagań, jakie stawiają oni w kontekście zabezpieczania transakcji, ochrony danych osobowych oraz prywatności. Sprostać oczekiwaniom klientów pomoże zabezpieczenie domeny odpowiednimi certyfikatami. Zaufanie Pierwsze wrażenie, czy to w e-sklepie, czy na stronie WWW, ma ogromne znaczenie w kontekście wzbudzenia zaufania w oczach potencjalnego klienta. Zabezpieczenie strony np. certyfikatem SSL sprawi, że użytkownik po wyświetleniu witryny WWW zobaczy w pasku adresu zieloną kłódkę i napis informujący o tym, że strona jest bezpieczna. Każdy, kto chce wydać pieniądze, z pewnością szybciej zrobi to poprzez tak oznaczoną stronę niż niezabezpieczoną witrynę. Jednak nie tylko o dobre chęci konsumenta chodzi. Certyfikat jest obowiązkiem dla wszystkich stron WWW, które chcą przetwarzać płatności i dane posiadaczy kart kredytowych. Bez protokołu SSL nie są zapewnione między innymi normy Payment Card Industry Data Security Standard, bez nich płatności kartą nie są możliwe do realizacji. Szybkość Kolejnym argumentem, który przemawia za zabezpieczeniem domeny, a także który wpływa na budowanie pozytywnych relacji z potencjalnymi klientami, jest szybkość z jaką ładują się witryny posiadające certyfikat SSL oraz dysponujące protokołem HTTP/2. Takie witryny zyskują nawet kilkukrotne przyspieszenie ładowania. To dla użytkowników...
domeny lokalne
28 stycznia 2019

Podkreśl lokalny charakter swojej firmy, wykorzystując do tego nazwę domeny

Wybór odpowiedniej domeny, pod którą będzie znajdowała się strona firmy lub jej wizytówka jest jednym z pierwszych kroków...Wybór odpowiedniej domeny, pod którą będzie znajdowała się strona firmy lub jej wizytówka jest jednym z pierwszych kroków, o jakich myśli przedsiębiorca chcący zaistnieć w sieci. Podejmując się tego zadania, właściciel firmy musi odpowiedzieć sobie na kilka prostych pytań. Czy będzie prowadził działalność na terenie całej Unii Europejskiej, czy planuje rozwój biznesu w skali całej Polski? A może po prostu prowadzi lokalną firmę i chce podkreślić regionalny charakter swojej działalności? Lokalne firmy także mogą być aktywne w sieci, a odpowiednia domena może podkreślić ich charakter.Wraz ze wzrostem świadomości i wymagań klientów rośnie popyt na produkty tradycyjne i regionalne, które cieszą się coraz większą popularnością, a wręcz są poszukiwane. I nie jest to tendencja obserwowana wyłącznie w Polsce. Na całym świecie wzrasta popularność lokalnych produktów, pochodzących z danego regionu, charakteryzujących się unikalnymi cechami czy walorami, występujących wyłącznie na danym obszarze. Na taką zmianę w postawie konsumenckiej wpływa kilka czynników. Jednym z nich jest po prostu przywiązanie do danego miejsca. Dotyczy to głównie osób, które są w jakiś sposób związane z konkretnym regionem. Lokalny fryzjer czy ulubiona restauracja ma wartość sentymentalną, co powoduje dużą lojalność klientów. W przypadku produktów posiadających już swoją markę podkreślanie ich pochodzenia może przyczynić się do powstania wartości dodanej z uwagi na fakt, że dany region specjalizuje się w produkcji danego towaru...
nazwa.pl liderem wśród rejestratorów domen
16 sierpnia 2018

Bezpieczeństwo i technologia priorytetem rynku rejestracji domen

Bezpieczeństwo i technologia - na te aspekty zwraca uwagę najnowszy raport NASK dotyczący rynku domen w Polsce. W... Bezpieczeństwo i technologia – na te aspekty zwraca uwagę najnowszy raport NASK dotyczący rynku domen w Polsce. W drugim kwartale 2018 roku codziennie rejestrowano średnio 2 281 nazw, a na koniec czerwca łącznie przybyło ich ponad 207 tys., zamykając kwartał z liczbą ponad 2,57 mln nazw domen z końcówką .pl. Autorzy raportu podkreślają wzrost liczebności domen zabezpieczonych protokołem DNSSEC oraz zalety technologii DNS Anycast. Obraz rynku Polski rejestr znajduje się obecnie w fazie stabilizacji, coraz większą rolę odgrywają paramenty takie jak bezpieczeństwo domeny czy serwerów DNS. Abonenci coraz chętniej odnawiają wykupione domeny. Poziom odnowień na koniec czerwca 2018 roku wyniósł 64,16%. To najwyższy wskaźnik od ponad 9 lat. W rejestrze .pl przybyło także abonentów: ich liczba wzrosła o ponad 5 tys., a na koniec drugiego kwartału wyniosła ponad 1,05 mln. Na jednego abonenta przypadały średnio 2,44 nazwy domen .pl. Przedsiębiorcy stanowili 66,44% wszystkich abonentów, a osoby fizyczne – 33,56%. Technologia DNS Anycast ważna według NASK Jak wskazują autorzy raportu, DNS Anycast stanowi ważny technologiczny krok w stronę bezpieczeństwa i rozwoju całego systemu DNS...
Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(173)
  • CDN(31)
  • WordPress(68)
  • e-Sklep(64)
  • Backup(24)
  • Poczta(28)
  • VPS(18)
  • Internet i technologia(146)
  • Webmastering(44)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SSL
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Centrum Pomocy
  • Blog nazwa.pl
  • Testuj szybkość WWW
  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Gwarancja nazwa.pl
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 tel. komórkowe
  • 801 33 22 33 tel. stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Program Partnerski 50% prowizji

Twój unikatowy kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwi Twoim znajomym skorzystanie ze zniżki 20% na usługi nazwa.pl świadczone w Modelu Abonamentowym. Przekaż voucher z kodem lub link polecający i zyskaj stałe wynagrodzenie w wysokości 25% od każdej wpłaty za poleconą usługę. Kod rabatowy na voucherze i w  linku polecającym jest wielorazowego użytku, dlatego możesz go przekazać dowolnej liczbie osób.

ISO
© 2022 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone