Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 64 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Monitoring
    • Monitoring test2speed.com

    Monitoring test2speed.com mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 21 lutego 2018

Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym – co trzeba wiedzieć?

Tagi: ABI ADO bezpieczeństwo e-sklep GIODO
Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym

Prawne wdrożenie e-sklepu nie jest prostą sprawą. Wymaga dostosowania się do licznych regulacji związanych z jego regulaminem, polityką prywatności czy też ochroną danych osobowych klientów. Sprawdź, jak zapanować nad danymi osobowymi w sklepie internetowym i co trzeba wiedzieć, by odbyło się to w zgodzie z literą prawa.

Właściciele sklepów internetowych powiadamiają swoich klientów o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby realizacji zamówienia. Informują również o możliwości wyrażenia zgody na ich przetwarzanie w celach: marketingowym, otrzymywania informacji handlowych czy zapisania się na newsletter. To najbardziej oczywiste, ale nie jedyne obowiązki spoczywające na przedsiębiorcach prowadzących e-sklepy. Zanim omówimy kolejne, przyjrzyjmy się bliżej temu, czym właściwie są dane osobowe, a także które z nich muszą być chronione i kto właściwie za to odpowiada.

Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce
Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce i aktywuj serwer aż 80% taniej! Pobierz Voucher

Jakie dane to dane osobowe?

O tym, czym są dane osobowe informuje dokładnie art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych. Brzmi on następująco:

  1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
  2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne.
  3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Z treści powyższego artykułu można wywnioskować, które spośród danych występujących w sklepach internetowych muszą być chronione przez jego właściciela. Dla porządku wspomnijmy, że są to: imię i nazwisko klienta; adres zamieszkania; numer telefonu oraz adres e-mail klienta; nazwy firm osób fizycznych (czyli spółek cywilnych i jednoosobowych działalności gospodarczych).

Ponadto, ochronie muszą podlegać też dane dotyczące osób, które nie składały osobiście zamówienia, lecz są odbiorcami zakupionych towarów. W ich przypadku również chodzi o takie dane jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania czy dane kontaktowe.

Organ odpowiedzialny za ochronę danych

Odpowiedzialność za ochronę danych osobowych spoczywa na tzw. administratorze danych osobowych (ADO), czyli organie decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania. W praktyce mowa tutaj o samym właścicielu sklepu internetowego, za którego – w zależności od formy prawnej działalności – uznaje się:

  • przedsiębiorcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą,
  • wszystkich wspólników spółki cywilnej,
  • zarząd spółki kapitałowej (spółki akcyjnej bądź spółki z o.o.).

Co istotne, właściciel sklepu internetowego oczywiście nie musi zajmować się osobiście wszystkimi zadaniami, związanymi z procesem ochrony danych. Odpowiedzialność za większość pojawiających się w tym zakresie czynności i obowiązków może przenieść na administratora bezpieczeństwa informacji (ABI). Takim administratorem ma prawo ustanowić zarówno swojego pracownika, jak i specjalistę z podmiotu zewnętrznego. Niezależnie od wybranej opcji, minimalny zakres zadań wykonywanych przez ABI jest taki sam, gdyż kwestię tę szczegółowo regulują przepisy ustawy o ochronie danych osobowych.

Pomoc w ochronie danych osobowych

W myśl ustawy o ochronie danych osobowych, właściciel sklepu internetowego może powierzyć administratorowi bezpieczeństwa informacji takie czynności jak:

  • weryfikowanie, czy sposób przetwarzania danych osobowych jest zgodny z przepisami wspomnianej ustawy, a także tworzenie w tym zakresie raportów dla ADO,
  • prowadzenie rejestru zbiorów danych, za które odpowiada ADO,
  • kontrolowanie sporządzania i aktualizowania dokumentów, dotyczących polityki bezpieczeństwa informacji czy zarządzania systemem informatycznym,
  • prowadzenie szkoleń (lub ich nadzorowanie) dla pracowników uprawnionych do przetwarzania danych osobowych.

Sam administrator bezpieczeństwa informacji może z kolei skorzystać dodatkowo ze wsparcia administratora systemów informatycznych (ASI). Rolą tego ostatniego, jak sama nazwa wskazuje, jest sprawowanie nadzoru nad działaniem systemów informatycznych, powiązanych z ochroną danych osobowych przetwarzanych przez sklep.

W praktyce jednak wielu spośród tych przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego, nie może pozwolić sobie na luksus w postaci współpracy z ABI czy ASI. Dlatego też wszelkimi kwestiami związanymi z ochroną danych osobowych zajmują się albo samodzielnie, albo przy wsparciu zewnętrznych konsultantów. Przyjrzyjmy się zatem bliżej temu, o jakie dokładnie aspekty muszą zadbać.

Organizacja procesu zbierania zezwoleń na przetwarzanie danych osobowych

Jak już wcześniej zasygnalizowano, właściciel sklepu internetowego musi zadbać przede wszystkim o zebranie zgód na przetwarzanie danych osobowych. Co ważne, zgody te – czyli zgody na wiadomości marketingowe, newsletter i informacje handlowe – powinny być zbierane oddzielnie. Inaczej mówiąc, należy do nich przypisać trzy osobne checkboxy.

Ponadto, ponieważ wspomniane zgody mają charakter dobrowolny, nie powinno się wymuszać na kliencie sklepu ich udzielania. Dobrym rozwiązaniem będzie tutaj zatem pozostawienie checkboxów domyślnie niezaznaczonych.

Identyfikacja zbiorów danych osobowych i zgłoszenie ich do GIODO

Kolejną istotną kwestię stanowi konieczność odpowiedniego zidentyfikowania i wyodrębnienia występujących zbiorów danych. To o tyle istotne, że wpływa na treść wewnętrznej dokumentacji ochrony danych (będzie jeszcze o niej mowa w dalszej części tekstu), na związane z nią procedury, a także na sam proces zgłaszania zbiorów do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

Wart podkreślenia jest fakt, że według GIODO jeden zbiór danych może dotyczyć tylko jednego celu przetwarzania danych osobowych. Dlatego też, podobnie jak w przypadku checkboxów, należy rozdzielić kwestie odnoszące się np. do realizacji zamówienia i do newslettera.

Formalnym obowiązkiem każdego właściciela sklepu internetowego jest zgłoszenie wyodrębnionych zbiorów danych osobowych do GIODO. Może on dokonać tego osobiście albo poprzez wspomnianego już administratora bezpieczeństwa informacji.

Zawarcie umów o powierzenie danych

Gromadzone przez sklep internetowy dane osobowe, są zwykle przetwarzane przez kilka różnych podmiotów.

Co ważne, każdy podmiot przetwarzający dane musi spełniać określone w ustawach i rozporządzeniach MSWiA kryteria, dotyczące spraw technicznych, organizacyjnych i z zakresu bezpieczeństwa. O tym, że te kryteria spełnia, informuje w zawartej z właścicielem e-sklepu umowie o powierzenie danych.

Dane osobowe przechowuje przede wszystkim hostingodawca, odpowiedzialny za umożliwienie dostępu do serwera i bazy danych. Niemniej jednak powierzenie danych osobowych często dotyczy również:

  • usług marketingowych – podmiot jest odpowiedzialny m.in. za wysyłkę newslettera na adresy e-mail klientów,
  • usług płatności internetowych – firmy realizujące tego typu usługi nierzadko pobierają dane z baz e-sklepu,
  • usług dostawczych – przykładowo, w modelu tzw. dropshippingu, to nie sklep internetowy, lecz dostawca odpowiada za dostarczenie towaru.

By zapewnić danym osobowym klientów odpowiednie bezpieczeństwo, należy z każdym z takich podmiotów (o ile oczywiście nawiązywana jest z nim współpraca) zawrzeć umowę o powierzenie danych w zakresie ich przechowywania.

Wdrożenie wewnętrznej dokumentacji ochrony danych

Pod pojęciem wewnętrznej dokumentacji ochrony danych należy rozumieć: politykę bezpieczeństwa oraz instrukcję zarządzania systemami informatycznymi (w zakresie związanym z ochroną danych osobowych).

Konieczność wdrożenia takiej dokumentacji narzuca ustawa o ochronie danych osobowych. Treść tych dokumentów jest ściśle uregulowana przez rozporządzenie wykonawcze i – nawet jeśli wydaje się ona absurdalna – należy się do niej dostosować.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Założenie sklepu internetowego i płynące z tego korzyści
  • Na co zwrócić uwagę przed założeniem sklepu internetowego
  • Hosting w nazwa.pl najszybszy dla e-commerce

WIĘCEJ INFORMACJI Z CENTRUM POMOCY:

  • Co to jest e-Sklep Internetowy i jak mogę go zamówić?

Co jeszcze warto wiedzieć?

Właściciele większych, zatrudniających wielu pracowników, sklepów internetowych powinni również zadbać o wdrożenie odpowiednich procedur dotyczących przetwarzania danych osobowych. Chodzi tutaj o to, aby te procedury – szczegółowo opisane w dokumentacji wewnętrznej – były rzeczywiście stosowane. Będzie wymagało to m.in. organizacji szkoleń dla pracowników czy nadania im odpowiednich upoważnień do przetwarzania danych.

Internetowy przedsiębiorca powinien pamiętać również o tym, że prawo wciąż się zmienia. Należy zatem być na bieżąco z tematyką ochrony danych osobowych. Jedna, dość istotna, zmiana w tym zakresie będzie miała miejsce jeszcze w tym roku – mowa tu o RODO. Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) to unijny, wiążący akt prawny, który wszedł w życie 24 maja 2016 roku i zacznie obowiązywać od 25 maja br. Nowe przepisy dotyczą wszystkich podmiotów, które na terenie Unii Europejskiej przetwarzają dane w sposób zautomatyzowany.

Jak widać, obowiązków związanych z ochroną danych osobowych jest całkiem sporo. By uniknąć w przyszłości niepotrzebnego stresu i kłopotów, dobrze jest poświęcić im należytą uwagę jeszcze przed uruchomieniem  sklepu internetowego.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Testuj szybkość stron WWW | nazwa.pl
15 lutego 2022

Testuj szybkość strony
WWW

Wszystkich korzystających z Internetu łączy jedno - kochamy szybko działające strony internetowe, a szerokim... Wszystkich korzystających z Internetu łączy jedno - kochamy szybko działające strony internetowe, a szerokim łukiem omijamy te, które działają zbyt wolno. Bo kto ma dzisiaj czas na to, żeby czekać, aż jakiś powolny serwis wyświetli się wreszcie na komputerze czy telefonie? Jeżeli masz jakąś stronę, to pewnie nie raz zastanawiałeś się, ile czasu potrzeba na wczytanie się jej innym użytkownikom. Każdego właściciela witryny opublikowanej w sieci cieszy fakt, gdy inni internauci z niej korzystają. Nie ma znaczenia, czy będzie to sklep internetowy stworzony po to, by przynosić Ci zyski, czy prywatny blog kulinarny, w którym dzielisz się swoimi przepisami na szarlotkę i ciasto drożdżowe. Publikując stronę w sieci, chcesz, żeby była jak najbardziej popularna. Skoro w Internecie są prawie 2 miliardy stron, to na sukces mogą liczyć tylko te, które działają szybko. Na czas wczytywania strony ma wpływ wiele czynników. Jakich? Dużo by o tym mówić, ale najprościej sprawdzić to, korzystając z test2speed.pl! test2speed.pl – sygnalizacja świetlna dla Twojej witryny! Zielone, żółte czy czerwone? A może alarm w postaci dzwoneczka? Wystarczy, że po wejściu na stronę test2speed.pl wpiszesz adres swojej witryny, a już po chwili będziesz wiedział, czy innym użytkownikom Internetu będzie ona działać wystarczająco szybko, czy może powinieneś coś w niej poprawić. Oprócz szczegółowych czasów ładowania witryny z różnych polskich miast, dowiesz się, jaki wynik uzyskała ona na tle innych zweryfikowanych przez serwis test2speed.pl stron...
Witryny przyjazne klientom, czyli co to jest UX? | nazwa.pl
2 czerwca 2021

Witryny przyjazne klientom, czyli co to jest UX?

Miarą sukcesu dobrze wykonanej strony internetowej lub aplikacji jest ich pozytywny odbiór przez użytkowników... Miarą sukcesu dobrze wykonanej strony internetowej lub aplikacji jest ich pozytywny odbiór przez użytkowników. W dużym stopniu o powodzeniu projektu IT stanowi jakość interakcji, która występuje miedzy człowiekiem a gotowym rozwiązaniem, z którego korzysta. Szukaniem odpowiedzi na pytania, czego ludzie oczekują od oprogramowania komputerowego i stron WWW, w jaki sposób się po nich poruszają, na co zwracają przy korzystaniu z nich uwagę, zajmują się projektanci UX, czyli User Experience Designers. Na czym polega ich praca oraz jakie metody działania stosują? Czym jest UX? Skrót UX (user experience) odnosi się do sposobu projektowania skoncentrowanego na pozytywnym doświadczeniu użytkownika. Stosuje się go zazwyczaj w kontekście produktów cyfrowych, takich jak aplikacje czy strony internetowe, co nie oznacza, że nie jest ono istotne także w przypadku przedmiotów w pełni analogowych, jak samochody czy nawet szczoteczki do zębów. Należy je również odpowiednio zaprojektować. Gdy już wybraliśmy dla naszego projektu domenę internetową czy też zoptymalizowany hosting pod WordPressa, warto zadbać o pozytywne doświadczenie użytkownika. W przypadku produktów cyfrowych należy skupić się na określeniu celu, jaki stoi przed witryną czy aplikacją. Wymaga to także wiedzy o zachowaniach targetu projektu, ponieważ poznanie jego potrzeb jest kluczowe. Następnie trzeba zadbać o to, aby droga do celu osób korzystających z produktu była możliwie krótka i prosta. Osiąga się to dzięki odpowiednio zaprojektowanej architekturze informacji. Jej stworzenie wymaga dokładnego określenia schematu podróży klienta. Podstawową kwestią jest tu na przykład czytelna nawigacja...
Podnoszenie bezpieczeństwa WordPressa przy użyciu gotowych wtyczek | nazwa.pl
18 czerwca 2020

Podnoszenie bezpieczeństwa WordPressa przy użyciu gotowych wtyczek

WordPress to najpopularniejsze oprogramowanie służące do tworzenia stron internetowych, stosowane począwszy od... WordPress to najpopularniejsze oprogramowanie służące do tworzenia stron internetowych, stosowane począwszy od małych blogów, poprzez portale informacyjne, a skończywszy na sklepach internetowych. Od ponad 17 lat, gdy została opublikowana jego pierwsza ogólnodostępna wersja, stale umacnia swoją pozycję wśród oprogramowania wykorzystywanego zarówno przez amatorów, jak i profesjonalistów, tworzących strony WWW. Swoją popularność WordPress zawdzięcza przede wszystkim możliwości łatwej rozbudowy funkcjonalności, poprzez dołączanie niezliczonej ilości dodatków, wydawanych przez mniej lub bardziej profesjonalnych programistów. Niestety, o ile sam kod programu podlega systematycznym aktualizacjom, to nie wszystkie z udostępnionych do niego wtyczek również są rozwijane. Brak aktualizacji dowolnego programu dołączonego do WordPressa może skutkować problemami z bezpieczeństwem całej strony WWW i podatnością na ataki hakerskie. Co zrobić, aby uchronić się przed czyhającymi na nas tego typu zagrożeniami? Co zrobić, gdy już mamy zbudowaną stronę WWW w oparciu o ten program i obawiamy się, żeby efekt naszej ciężkiej pracy, jaką włożyliśmy w jej stworzenie, nie został zmarnowany? Posiadacze stron internetowych, którzy nie podejmą właściwych kroków, aby zabezpieczyć WordPressa i wszystkie zainstalowane do niego dodatki, mogą przecież w wyniku zaniechań w aktualizacji oprogramowania albo stracić cenne dane, albo też ich strony WWW mogą zostać oznaczane jako potencjalnie niebezpieczne przez wyszukiwarki internetowe i programy antywirusowe...

jak mierzyć efekty e commerce
9 września 2019

Czy to działa? Jak mierzyć efekty w e-commerce

Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym... Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym kierunku, należy opierać się na twardych danych. Służą do tego kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI (key performance indicators). Co się do nich zalicza w przypadku e-commerce? AVO — średnia wartość zamówienia Jest to jeden z decydujących wskaźników efektywności w e-commerce. Obliczyć go można, dzieląc przychód przez liczbę zamówień w tym samym okresie. Wartość AVO pozwala oszacować zysk pochodzący z każdej transakcji. Oceniając wahania AVO, można stwierdzić, czy nasze działania przynoszą skutek. Jak można zwiększyć AVO? - darmowa dostawa: koszty przesyłki są dla klientów jednym z najważniejszych czynników podczas wyboru oferty. Chętnie dodadzą oni dodatkowe towary do koszyka, aby na zaoszczędzić na dostawie. Oczywiście należy tak określić próg darmowej wysyłki, aby sprzedaż była nadal opłacalna, - wyeksponowanie towarów z wyższą marżą: warto postarać się, aby towary, na których zarabiamy więcej, znalazły się wyżej w wynikach wyszukiwania lub pojawiały się jako proponowane przy dodaniu mniej opłacalnego dla nas towaru do koszyka...
Web Application Firewall od nazwa.pl
13 lutego 2019

nazwa.pl wprowadziła Web Application Firewall

nazwa.pl udostępnia klientom dodatkową ochronę przed działaniami hakerów w postaci Web Application Firewall. Wdrożenie... Firma nazwa.pl udostępnia klientom dodatkową ochronę przed działaniami hakerów w postaci Web Application Firewall. Wdrożenie umożliwia bezpłatne korzystanie z zabezpieczeń przez użytkowników hostingu z rodziny Active Cloud, WordPress Cloud oraz Wizytówka. Dzięki temu każdy użytkownik otrzymał zwiększoną ochronę swojej witryny WWW przed atakami z zewnątrz, bez konieczności pamiętania o ciągłych aktualizacjach zabezpieczeń. Web Application Firewall jest dodatkową zaporą sieciową, przeznaczoną do ochrony stron WWW. Jej skuteczność polega na stałym uaktualnianiu reguł bezpieczeństwa, które zwiększają bezpieczeństwo aplikacji, zapewniając dużo szybszą ochronę na pojawiające się nowe wektory ataków. Dla użytkownika główną korzyścią jest brak obowiązku szczegółowej konfiguracji tej funkcjonalności, ponieważ za jej sprawne i prawidłowe działanie odpowiada usługodawca, czyli nazwa.pl. Zabezpieczenia w systemie ochrony Web Application Firewall bazują na liście potencjalnych kierunków i sposobów ataków, które są weryfikowane zanim użytkownik będzie mieć kontakt z aplikacją. Uprzednio sklasyfikowane zagrożenia zostają automatycznie zablokowane. Funkcjonowanie Web Application Firewall jest praktycznie niezauważalne dla użytkownika, nie wpływając w widoczny sposób na szybkość działania aplikacji. Dzieje się tak za sprawą odpowiednich zasobów, wyznaczonych do realizacji tego zadania. Wdrożenie Web Application Firewall pozwala na szybką i aktywną reakcję na zagrożenia takie jak SQL Injection, Command Injection, Cross-Site Scripting, rozsyłanie spamu, przechwytywanie oraz podmienianie treści, a także wyciek danych...
tani serwer vps od nazwa.pl
6 grudnia 2018

VPS od nazwa.pl za 5 złotych!

nazwa.pl obniżyła o połowę ceny usług VPS, wprowadzając również promocję na serwer VPS NVMe Start na pierwszy okres... Firma nazwa.pl obniżyła o połowę ceny usług VPS, wprowadzając również promocję na serwer VPS NVMe Start na pierwszy okres abonamentowy w cenie netto 5 złotych za miesiąc. Długość okresu promocyjnego zależy od wyboru klienta i może wynieść nawet 12 miesięcy. Obniżce ceny usług VPS towarzyszy również podwojenie mocy obliczeniowej klastra serwerów, co zapewni możliwość świadczenia usług na najwyższym poziomie pomimo dużego wzrostu liczby zamawianych usług. Ochrona przed DDoS Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami serwery VPS zostały objęte ochroną w czasie rzeczywistym przed atakami DDoS, realizowaną przez Scrubbing Center nazwa.pl. Ochrona realizowana jest przy użyciu wyspecjalizowanych urządzeń sieciowych firmy Fortinet, działających w klastrze wysokiej dostępności (high availability cluster), pozwalających na ochronę przed atakami DDoS z pełną szybkością 150 Gbps wszystkich łącz nazwa.pl. Wdrożenie Scrubbing Center poprzedzone zostało rozbudową sieci nazwa.pl i jej połączeń z Internetem, co zagwarantowało nadmiarowość infrastruktury potrzebnej do obsługi pojawiających się zagrożeń DDoS związanych z atakami mającymi na celu wysycenie przepustowości łącz. Technologia gwarancją szybkości Wprowadzone zmiany wpisują się w dynamiczny rozwój nazwa.pl, która w przeciągu ostatniego roku wdrożyła wiele innowacji technologicznych związanych z serwerami VPS. We wrześniu 2017 roku w ofercie zadebiutowały usługi VPS realizowane w technologii wirtualizacji KVM oraz pioniersko została wprowadzona na rynek usług VPS technologia szybkich dysków SSD z interfejsem NVMe. Na wiosnę 2018 roku klienci usług VPS...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(9)
  • Optymalizacja(2)
  • Hosting, Domeny(243)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(69)
  • Backup(27)
  • Poczta(37)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(168)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Monitoring
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.