Skip to content
Firma hostingowa roku
  • narzędzia
    • Cloud MailProgram pocztowy
    • Active.adminAdministracja serwerem
    • Active.statsStatystyki Twojej strony
    • phpMyAdmin Administracja bazami MySQL
    • phpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
  • panel klienta
  • poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Bezpieczeństwo plików

    • Cloud Backup dla Windows 7/8/10

    Bezpieczeństwo hostingu

    • Odzyskaj dane z serwera korzystając z Usług IT

    Technologie w Cloud Backup: szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania plików z kopii
    do 90 dni wstecz, harmonogram tworzenia kopii bezpieczeństwa, deduplikacja plików

  • Domeny
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Rejestracja nowej domeny

    • Wyszukaj domenę

    Przeniesienie domeny

    • Transferuj domenę do nazwa.pl

    Usługi dla domen

    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
  • Poczta
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Poczta prywatna i firmowa

    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail

    Migracja

    • Przenieś pocztę na CloudMail

    Opcje

    • Dodatkowa przestrzeń dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
  • Hosting
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Hosting

    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep

    Opcje

    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa przestrzeń dyskowa
    • Serwer pocztowy XL/XXL

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • Wordpress
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    WordPress

    • CloudHosting WordPress

    Opcje

    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa przestrzeń dyskowa
    • Serwer pocztowy XL/XXL

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-sklep
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Rozwiązania e-commerce

    • CloudHosting e-Sklep

    Opcje

    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa przestrzeń dyskowa
    • Serwer pocztowy XL/XXL

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • Vps
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Virtual Private Server

    • VPS Linux
    • VPS Windows

    Dodatkowe oprogramowanie

    • Panel Zarządzania DirectAdmin

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 200 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu PLIX, TPIX, THINX, EPIX oraz AMS-IX, zaawansowana ochrona DDoS

  • ssl
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Certyfikaty ECDSA

    • nazwaSSL Premium
    • nazwaSSL Premium EV

    Certyfikat RSA

    • nazwaSSL
Twój koszyk
Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl

Blog nazwa.pl

Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(84)
  • WordPress(54)
  • e-Sklep(54)
  • Backup(12)
  • Poczta(12)
  • VPS(8)
  • Internet i technologia(79)
  • Webmastering(28)
Posted on 21 października 2019

Jak zaprojektować stronę główną?

Tagi: strona www WordPress CloudHosting UX web design
jak zaprojektować stronę główną?

Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu zależy, czy zainteresujemy go swoją ofertą. Dlatego też projektowaniu strony głównej należy poświęcić wyjątkowo dużo uwagi. Jakie elementy warto na niej umieścić?

Dlaczego strona główna jest ważna?

Strona główna w dużej mierze decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odniesie użytkownik mający kontakt z naszą marką w Internecie. Można to porównać do wizyty w butiku lub biurze, gdzie znaczenie ma nie tylko wystrój lokalu, ale także obsługa klienta.

Obsługa klienta powinna czytelnie przedstawić ofertę firmy, zaproponować konkretny produkt lub skierować gościa do specjalisty, który rozwiąże jego problem. Dzięki temu nie będzie zmuszony do bezradnego rozglądania się po lokalu w poszukiwaniu interesującego go produktu (co skończyłoby się zapewne tym, że opuściłby sklep i udał się do kolejnego).

Jak powinna być zaprojektowana strona główna?

Aby strona główna spełniała swoje zadanie, powinna w sposób jasny i czytelny przedstawiać najważniejsze atuty firmy. Jednocześnie musi to robić w formie bardzo skrótowej, aby użytkownik nie zniecierpliwił się czytaniem danej sekcji. Zniecierpliwiony użytkownik często zamknie stronę i nie przejdzie przewinie strony dalej.

Ze strony głównej użytkownik powinien dowiedzieć się, czy firma oferuje to, czego szuka oraz czy jest wiarygodna. Jeżeli na oba pytania udzieli odpowiedzi „tak”, jest szansa, że pozostanie na stronie, a nawet skorzysta z oferty firmy. W innym przypadku opuści witrynę i będzie szukał interesującej go oferty u konkurencji.

Trzeba pamiętać, że użytkownik podejmuje decyzje, czy zostanie na stronie, czy też ją opuści w ciągu sekund. Współczynnik użytkowników, którzy opuścili witrynę nie przechodząc na inne jej podstrony, to tzw. współczynnik odrzuceń. Jeżeli jest on wysoki, zdecydowanie warto zastanowić się nad przeprojektowaniem strony głównej lub udoskonaleniem jej treści.

Przykładowa strona główna

Aby pokazać, jak może wyglądać projekt strony głównej, posłużymy się przykładem. Wykonaliśmy w WordPressie stronę fikcyjnej agencji „E-Marketing” używając bezpłatnego motywu Hestia. Wszystkie widoczne na stronie sekcje można z łatwością skonfigurować samemu w identycznej formie graficznej, używając opcji DOSTOSUJ w pozycji WYGLĄD menu WordPressa.

Above the fold

Above the Fold (”powyżej linii zgięcia”) oznacza część strony, którą użytkownik widzi bez potrzeby przewijania strony. Znajdują się tu:

  • Logo

Logo jest najważniejszym składnikiem identyfikacji wizualnej marki. Powinno odzwierciedlać jej charakter — wartości z nią związane, cechę wyróżniającą markę na tle konkurencji czy charakter konkretnego produktu.

W tym celu używa się metaforycznych znaczeń używanych symboli. Warstwę znaczeniową mają także kolory oraz czcionki.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jakie powinno być Twoje logo i dlaczego powierzyć projektowanie profesjonaliści
  • Marka a kolory. Jak ich używać?

  • Menu

Główne menu powinno być proste i nie zawierać zbyt dużej ilości elementów. Dlatego też naszą ofertę należy przyporządkować do podstawowych grup. Nawet w przypadku rozbudowanego sklepu internetowego można stworzyć prosty podział na „Ona” i „On” – dział żeński i męski. Po najechaniu na pozycję wyświetlić się może jednak rozbudowane menu, w którym użytkownik będzie mógł  okonać już bardziej precyzyjnego wyboru.

Menu jest też miejscem, gdzie można umieścić ikony mediów społecznościowych kierujące do naszych profili social media. Tam również powinien się znaleźć przełącznik języka strony, jeżeli nasza witryny jest wielojęzyczna.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Wielojęzyczność w WordPressie. Jak to zrobić?

  • Tło

Poniżej menu umieszcza się najczęściej duże, statyczne zdjęcie. Musi być ono bardzo dobrej jakości. Powinno w czytelny sposób nawiązywać do naszej oferty lub być interesującą kreacją reklamową.

Coraz rzadziej spotyka się obecnie, wszechobecny niegdyś slideshow (pokaz slajdów). Przestał być używany, ponieważ badania zachowań użytkowników na stronach pokazywały, że bardzo rzadko czekali oni na pojawienie się kolejnego slajdu. Zdarzało się również, że nie byli w stanie zdążyć z przeczytaniem interesującej ich informacji lub zdecydować się na kliknięcie przycisku Call To Action, podczas gdy już pojawiał się kolejny slajd. Dlatego też w zupełności wystarczające jest użycie statycznego zdjęcia (skoro i tak użytkownicy nie będą zazwyczaj czekać na następne).

W związku z rosnącą przepustowością łącz, coraz częściej na stronie głównej używa się także video. Jeżeli dysponujemy krótkim i przekonującym filmikiem, warto się nad tym zastanowić.

Popularne jest także stosowanie zdjęcia z efektem paralaksy. Zdjęcie takie przesuwa się nieznacznie wraz z ruchami myszki, co daje wrażenie przestrzeni i dodatkowej interakcji.

  • Nagłówek

W nagłówku powinno się znaleźć jasne i czytelne określenie korzyści, jaką odniesie potencjalny klient, jeśli skorzysta z naszej oferty. Jednocześnie nagłówek służy przekazaniu informacji, czym się zajmujemy.

Należy użyć krótkiego zdania (najwyżej dwóch), np. w trybie rozkazującym. Naszym celem jest przekonanie klienta, że potrzebuje tego, co oferujemy.

Odnosząc się do naszego przykładu agencji E-Marketing: jeżeli określimy, że naszym targetem są osoby, które jeszcze nie prowadzą działań marketingowych online, nasz nagłówek może brzmieć Reklamuj się w sieci — wydawaj mniej, zarabiaj więcej. Sugeruje on, że wydatki na kampanie online są niższe niż na reklamę tradycyjną.

Klientowi można także zadać pytanie, które uświadomi mu jego problem i zasugeruje, że znamy jego rozwiązanie. Zmieńmy zatem target naszej agencji na klienta, który już prowadzi działania marketingowe w Internecie, ale nie jest zadowolony z ich efektów oraz uważa, że przepłaca za kampanie online. W naszym przykładzie nagłówek będzie brzmiał zatem: Twoje kampanie online to duże wydatki i słabe efekty?

Naszym celem jest zatem, by użytkownik po przeczytaniu tego zdania pomyślał: „O! To o mnie”. Pojawi się wtedy szansa, że będzie zainteresowany naszym rozwiązaniem jego problemu.

  • Podtytuł

W podtytule mamy szansę na sprecyzowanie naszej oferty. Powinien być krótki i odpowiadać na pytanie „jakie problemy klienta rozwiązujemy”. W naszym przykładzie przy nagłówku Twoje kampanie online to duże wydatki i słabe efekty? podtytuł może brzmieć:

Skutecznie działamy w sieci z szacunkiem dla Twojego budżetu. Zero ruchów pozornych, tylko rezultaty!

W ten sposób doprecyzowujemy problem klienta zawarty w nagłówku – korzystając z naszych usług, może on w ramach swojego budżetu osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty.

  • Call To Action

Wezwanie do działania, czyli Call To Action (CTA), służy zachęceniu użytkownika do wykonania jakiejś czynności. Zależeć nam może np. na tym, aby przeszedł na stronę jednego z naszych produktów, która zachęci go do zakupu. Zazwyczaj są to słowa w trybie rozkazującym (”Dowiedz się więcej”, „Kup”).

Wezwania do działania są niezwykle skuteczne, ponieważ użytkownik najczęściej potrzebuje wiedzieć, jaki następny krok wykonać (nie chce się tego domyślać).

Tak będzie zatem wyglądała treść above the fold strony naszej przykładowej agencji:

Jak zaprojektować stronę główną? Dowiedz się na blogu nazwa.pl jak powinna wyglądać treść above the fold na internetowej strony wizytówki.

Below the Fold

Poniżej linii zgięcia (Below the Fold) możemy pozwolić sobie na większą dowolność w konstruowaniu strony. Warto tam jednak zawrzeć następujące elementy:

  • lista korzyści

Mogą to być trzy, cztery punkty wymieniające najważniejsze korzyści, które są związane z naszą ofertą (nie jej cechy). Ważne, aby korzyści nie było zbyt wiele, aby nie przytłoczyć użytkownika.

Pisanie o korzyściach bezpośrednio przekłada się na sprzedaż, ponieważ odwołuje się do emocji potencjalnego klienta. W gruncie rzeczy nie interesuje go bowiem, jaki jest produkt, ale co dla niego może on zrobić. Jeśli jednak chcemy wymienić cechy produktu, to użyjmy ich w nagłówku elementu, koncentrując się na korzyści w jego opisie. Np.:

Jak zaprojektować stronę główną? Sprawdź na blogu nazwa.pl jak przygotować skuteczną listę korzyści dla klienta na stronie głównej strony www.

  • krótki opis firmy/usługi/produktu

Za pomocą kilku zdań można wyrazić, czym w istocie jest nasz produkt lub w skrócie opisać naszą firmę. Ważne, aby unikać ogólnikowych (i niestety popularnych) sformułowań rodzaju „jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą”. Najlepiej skupić się na konkretach, pisząc, co robimy i dlaczego jesteśmy w tym dobrzy (albo co wyróżnia nasz produkt):

Opis firmy na stronie głównej firmowej strony internetowej to podstawa. Sprawdź jak napisać ciekawy opis firmy na blogu nazwa.pl.

  • prezentacja zespołu

W przypadku niewielkiej firmy usługowej, której kapitał opiera się przede wszystkim na wiedzy członków zespołu (takiej jak nasza agencja E-Marketing), warto ich przedstawić. Użyć do tego celu należy profesjonalnie wykonanych zdjęć oraz krótkich opisów.

W naszym przykładzie opis każdego z członków zespołu składa się z dwóch, trzech zdań. Pierwsza część opisu dotyczy kompetencji profesjonalnych danej osoby:

Autor nagradzanych kampanii, zawsze stawiający na efektywność.

Druga część określa zainteresowania i charakter członka zespołu. Ma to na celu skrócenie dystansu między potencjalnym klientem a prezentowaną osobą, pokazanie, że profesjonalista jest „także człowiekiem” (z którym można np. dzielić tę samą pasję lub cechy osobowości):

Online 24/7. Fan gier MMORPG.

Na stronie głównej przedstawmy zatem najważniejszych członków zespołu i ew. zawrzyjmy link do osobnej podstrony zawierającej sylwetki pozostałych osób. Na tej podstronie powinny się znaleźć także dłuższe opisy każdej z prezentowanych na stronie głównej osób.

Przy opisie każdego członka zespołu (zarówno na stronie głównej, jak i podstronie) dobrze jest umieścić ikony social media odsyłające do jego profili w mediach społecznościowych oraz ikonę umożliwiającą bezpośredni kontakt mailowy.

Zakładka "Poznaj nasz zespół" - prezentacja zespołu firmy na stronie www. Na blogu nazwa.pl poznaj zalety rozmieszczenia informacji o pracownikach na Twojej stronie.

  • referencje

Referencje pełnią funkcję tzw. „dowodu społecznego”, pozwalając uwiarygodnić nasz biznes. Klienci znacznie chętniej decydują się na zakup produktu lub skorzystanie z usługi, jeżeli ktoś je zarekomenduje. Nie ma tu znaczenia, czy jest to osoba, którą znają czy też osoba obca. Ważne jedynie, aby rekomendacja brzmiała autentycznie (i oczywiście była autentyczna!).

Referencje powinny być podpisane imieniem i nazwiskiem oraz najlepiej nazwą pełnionej przez rekomendującego funkcji w danej firmie (i oczywiście nazwą samej firmy). Jeżeli dana osoba wyrazi na to zgodę, można zamieścić jej zdjęcie.

Na stronie głównej warto umieścić jedynie krótkie cytaty z najlepiej nas prezentujących referencji. Wybierając fragmenty, starajmy się, aby teksty przedstawiały różne problemy klientów, które zostały rozwiązane dzięki współpracy z naszą firmą. Na naszym przykładzie będzie to wyglądało następująco:

Referencje klientów wzbudzają zaufanie użytkowników odwiedzających stronę www. Poznaj zasady tworzenia zakładki "Co mówią o nas Klienci" na blogu nazwa.pl.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak umieścić na stronie rekomendacje?

  • Wpisy z bloga

Prowadzenie bloga firmowego służy nie tylko budowie wizerunku naszej firmy jako eksperta branży. Pomaga również w działaniach social media poprzez możliwość udostępniania wartościowych treści i służy działaniom SEO (pozycjonowania).

Dlatego też, jeśli mamy bloga, możemy zaprezentować tzw. zajawki (leady) najnowszych wpisów na stronie głównej. Pokaże to, że firma „żyje”, a także może zainteresować czytelnika, który spędzi przez to więcej czasu w naszej witrynie.

Blog na stronie to źródło informacji dla użytkowników oraz narzędzie do SEO i content marketingu. Sprawdź na blogu nazwa.pl jak przygotować zakładkę "wpisy z bloga" na stronie głównej.

  • Dane kontaktowe i formularz

Ważne, aby użytkownik nie był zmuszony do przechodzenia na stronę Kontakt w celu znalezienia informacji kontaktowych, ale znalazł je od razu na stronie głównej. Jeżeli potencjalny klient przewinie całą stronę i stwierdzi, że interesuje go nasza oferta, może chcieć otrzymać od nas więcej informacji i być może skorzysta z usług firmy.

W sekcji danych kontaktowych umieścić należy także formularz kontaktowy, dzięki któremu użytkownik będzie mógł do nas od razu napisać.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak umieścić na stronie formularz kontaktowy

PODSUMOWANIE

Strona główna jest jedną z najważniejszych stron witryny. To na nią najczęściej trafiają użytkownicy szukający informacji o naszej firmie. Dlatego też jej projektowaniu należy poświęcić dużo uwagi.

Strona główna dzieli się na dwie podstawowe części:

ABOVE THE FOLD (powyżej linii zgięcia)

Jest to fragment strony widoczny bez konieczności jej przewijania (czyli od razu po wejściu na stronę). Część ta zawiera następujące elementy:

  • logo

Za pomocą logo należy wyrazić charakter marki, ponieważ jest to pierwszy punkt kontaktu z nią klienta.

  • menu

Powinno być proste, czytelne i nie zawierać zbyt wielu elementów. Można w nim umieścić ikony social media.

  • tło nagłówka

Najlepiej zastosować statyczne zdjęcie, ewentualnie video. Obecnie nie używa się już pokazów slajdów.

  • nagłówek

Powinno to być jedno, maksymalnie dwa krótkie zdania wyrażające najważniejszą korzyść, jaką odniesie klient, jeśli skorzysta z naszej oferty.

  • podtytuł

Należy sprecyzować w nim, czym się zajmujemy, najlepiej również za pomocą języka korzyści.

  • wezwanie do działania

Przycisk Call to Action powinien zachęcać do skorzystania z oferty lub poznania jej szczegółów.

BELOW THE FOLD (poniżej linii zgięcia)

Jest to pozostała część strony, wymagająca od użytkownika jej przewinięcia w dół. Mogą się w niej znaleźć następujące sekcje:

  • lista korzyści

Należy wymienić w niej trzy, cztery korzyści, które można czerpać z naszego produktu/usługi. Nie powinny to być cechy, jeśli jednak chcemy je wymienić, zróbmy to w nagłówkach, pisząc o korzyściach w treści punktów.

  • krótki opis firmy/usługi/produktu

Powinno to być parę zdań opisujących, czym się zajmuje firma lub jakie są podstawowe cechy produktu wraz z uwzględnieniem ich najważniejszych atutów.

  • prezentacja zespołu

Należy przedstawić sylwetki kilku członków zespołu. Każdy z opisów powinien zawierać maksymalnie trzy zdania. Najlepiej skonstruować go z części dotyczącej profesjonalnych atutów osoby oraz części dotyczącej jej cech osobowości czy zainteresowań (w celu skróceniu dystansu pomiędzy potencjalnym klientem a członkiem zespołu).

  • referencje

Powinny to być krótkie cytaty z najważniejszych referencji. Najlepiej dobrać je tak, aby przedstawiały, w jaki sposób nasz produkt lub usługa rozwiązały problem klienta. Wszystkie referencje należy podpisać imieniem i nazwiskiem rekomendującego oraz stanowiskiem pełnionym w danej firmie.

  • wpisy z bloga

Można umieścić tu zajawki (leady) dwóch, trzech najnowszych wpisów z bloga.

  • dane kontaktowe

W tej sekcji powinny się znaleźć numery telefonu, adres oraz formularz kontaktowy.

Tak zaprojektowana strona główna pozwoli użytkownikowi zapoznać się z najważniejszymi atutami naszej firmy, co daje szansę, by został naszym klientem.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Na co zwrócić uwagę przed założeniem sklepu internetowego | nazwa.pl
25 lutego 2021

Na co zwrócić uwagę przed założeniem sklepu internetowego

Wraz z pojawieniem się epidemii koronawirusa oraz związanych z tym obostrzeń, na rynku e‑commerce można zaobserwować…
Wraz z pojawieniem się epidemii koronawirusa oraz związanych z tym obostrzeń, na rynku e‑commerce można zaobserwować trend, jakiego kilka miesięcy wcześniej praktycznie nikt by się nie spodziewał. W dość krótkim czasie pojawiło się bardzo dużo nowych sklepów internetowych, a przychody już istniejących istotnie wzrosły. Jeśli Ty również zastanawiasz się nad założeniem własnego sklepu internetowego, musisz wiedzieć, że podjęta przez Ciebie decyzja powinna być bardzo dobrze przemyślana. O wszystkich najważniejszych aspektach tego biznesu dowiesz się z poniższego artykułu.
Jeśli zastanawiasz się, jak założyć sklep internetowy i jak się do tego zabrać, musisz wiedzieć, że obecnie założenie własnego sklepu internetowego nie jest zbyt skomplikowanym działaniem. Jednak samo otwarcie sklepu nie gwarantuje osiągnięcia sukcesu. Niezwykle ważne jest to, co wydarzy się wcześniej. Musisz pamiętać, że sklepu internetowego nie zakłada się „dla żartu” czy „z ciekawości”. Warto wcześniej wszystko dokładnie przemyśleć i przygotować tak, by uniknąć najczęstszych błędów. Poniżej opisaliśmy pięć kluczowych aspektów, na które warto zwrócić uwagę.
Dobrze zbadaj rynek docelowy
Przed założeniem własnego sklepu internetowego musisz zbadać rynek, na którym chcesz działać. To badanie powinno objąć także research dotyczący konkurencji, z którą niewątpliwie przyjdzie ci się mierzyć. Może się bowiem okazać, że nie ma już miejsca…

Raport zabezpieczeń DNSSEC w polskich firmach hostingowych | nazwa.pl
22 lutego 2021

Raport zabezpieczeń DNSSEC w polskich firmach hostingowych

DNSSEC to rozszerzenie do systemu DNS, który uwiarygadnia zapytania o adresy komputerów w sieci Internet…
DNSSEC to rozszerzenie do systemu DNS, który uwiarygadnia zapytania o adresy komputerów w sieci Internet. Bez jego zastosowania Twoja przeglądarka może zostać przekierowana do zupełnie innego serwera niż oczekiwałeś, a Twoje dane ukradzione.
DNSSEC to rozszerzenie bezpieczeństwa opracowane przez grupę IETF (Internet Engineering Task Force), zajmującą się ustanawianiem standardów technicznych i organizacyjnych w Internecie. Celem jego opracowania było rozwiązanie problemu związanego z możliwością fałszowania informacji przekazywanych przez system DNS. Zabezpieczenie to zostało wdrożone przez operatorów domen globalnych, rejestr domen europejskich, jak i polskiego operatora narodowego NASK. Jest to więc uznany standard, który rejestratorzy i firmy hostingowe mogą wykorzystać do zabezpieczenia domen swoich klientów.
Aby zbadać poziom zabezpieczeń polskich adresów stron WWW, na podstawie 2,35 miliona domen, serwis top100.webhostingtalk.pl przeprowadził badanie, które wykazało, że jedynie 469 tysięcy domen i funkcjonujących na nich serwisów WWW jest odpowiednio zabezpieczonych. Ustalając nazwy serwerów DNS, na które wskazują te domeny, określono listę firm hostingowych z największym udziałem w rynku.
Jak widać, pierwsze cztery firmy, czyli: nazwa.pl, aftermarket.pl, ovh.net i home.pl…

Najważniejsze atuty Node.js dla programisty | nazwa.pl
19 lutego 2021

Najważniejsze atuty Node.js dla programisty

Pracę zacząłem jeszcze na studiach, łącząc naukę w trybie dziennym z niepełnym wymiarem etatu. Specjalizuję się…Jak zaczynałeś swoją karierę w IT i czym obecnie się zajmujesz?Pracę zacząłem jeszcze na studiach, łącząc naukę w trybie dziennym z niepełnym wymiarem etatu. Specjalizuję się w tworzeniu aplikacji webowych. Zaczynałem w małej firmie, utrzymując system do obsługi ubezpieczeń, a później w korporacji, pracując nad systemem płatności rozwijanym w Javie. Dopiero w 2014 przyszedł czas na pierwszy komercyjny kontakt z Node.js. Implementowałem wtedy system wspierający grę online, zarządzający użytkownikami, mikropłatnościami itp. Od tej pory JavaScript i Node.js na stałe stały się jednym ze stosowanych przeze mnie narzędzi. To doświadczenie doprowadziło mnie do Bitnoise, poznańskiego software house’u, gdzie już od półtora roku pracuję dla Join, berlińskiego startupu, którego produkt pomaga rekruterom w umieszczaniu ofert pracy na różnych internetowych platformach, a kandydatom w znalezieniu pracy. Zajmuję się tam backendem, czyli częścią serwerową – przy użyciu TypeScript i Node.js tworzę rozwiązania w architekturze mikroserwisowej.Niektórzy błędnie kojarzą pracę programisty ze żmudnym przygotowywaniem kolejnych linijek kodu. Jak patrzysz na swój zawód w kontekście konkretnych zmian dla Klientów firmy, w której pracujesz?Lubię patrzeć na pracę programisty przez pryzmat problemów użytkowników, które mam okazję rozwiązywać każdego dnia. Innymi słowy, poprzez łamanie technicznych łamigłówek w kodzie mam rzeczywisty wpływ na biznes mojego klienta…

DNS Anycast za darmo w nowej promocji nazwa.pl
17 lutego 2021

DNS Anycast za darmo w nowej promocji nazwa.pl

nazwa.pl wprowadziła promocję na usługę DNS Anycast, dzięki czemu niezależnie od tego, czy korzystasz z hostingu…
nazwa.pl wprowadziła promocję na usługę DNS Anycast, dzięki czemu niezależnie od tego, czy korzystasz z hostingu lub rejestracji domen w nazwa.pl, możesz używać za darmo geograficznie rozproszonych serwerów DNS spółki, a Twoje strony WWW będą działały szybciej.
Promocja na usługi DNS Anycast w nazwa.pl dotyczy wszystkich typów domen, zarówno tych rejestrowanych przez nazwa.pl, jak i pozostałych, pozostających w publicznej rejestracji u innych usługodawców. Dla domen zakupionych w nazwa.pl usługa DNS Anycast nadal pozostaje wliczona w koszt rejestracji domeny, natomiast dla innych typów domen, zgodnie z promocją koszt obsługi za pierwszy rok wynosi 0 zł, a przy przedłużeniu 10 zł + VAT rocznie. Jeżeli nie chcesz korzystać z usług rejestracji domen w nazwa.pl, to dla typów domen rejestrowanych w naszej firmie nadal możesz skorzystać z usługi DNS Anycast, nic nie płacąc za pierwszy rok, a w kolejnych latach zaledwie 60 zł + VAT rocznie.
Należy przy tym wspomnieć, że dzięki skorzystaniu z usługi DNS Anycast, otrzymasz komercyjny certyfikat nazwaSSL, wydany na okres 1 roku, dzięki czemu nie będziesz zmuszony do korzystania z darmowego rozwiązania typu Let’s Encrypt, które wymaga od Ciebie wymiany certyfikatu co 3 miesiące i wielokrotnego powtarzania wielu czynności administracyjnych w każdym roku kalendarzowym….

WP-CLI na hostingu w nazwa.pl
10 lutego 2021

WP-CLI na hostingu w nazwa.pl

Na serwerach CloudHosting w nazwa.pl możesz od dziś korzystać z narzędzia WP-CLI, które udostępniliśmy specjalnie z myślą…
Na serwerach CloudHosting w nazwa.pl możesz od dziś korzystać z narzędzia WP-CLI, które udostępniliśmy specjalnie z myślą o webmasterach na co dzień zajmujących się WordPressem. WP-CLI jest aplikacją pozwalającą użytkownikom WordPressa na zarządzanie instalacjami tego systemu z poziomu wiersza poleceń, bez konieczności logowania się do zaplecza zbudowanej w oparciu o ten CMS strony.
Webmasterzy, którzy każdego dnia zarządzają wieloma serwisami internetowymi opartymi o te same systemy zarządzania treścią, często kultywują rytuał przechodzenia przez kolejne zakładki paneli administracyjnych tych CMS-ów, aby zrealizować jakąś prostą czynność administracyjną. U wielu z nich pojawia się wówczas naturalne pytanie, czy pewnych stałych czynności obsługowych nie dałoby się zrealizować w bardziej przystępny sposób? I najlepiej w krótszym czasie.
Rozbudowane panele administracyjne systemów zarządzania treścią to z jednej strony przejrzystość sposobu prezentacji, ale z drugiej strony także konieczność każdorazowego przebrnięcia przez szereg opcji, zanim trafi się na tę właściwą, na której nam zależy. Taka procedura szukania konkretnej funkcji w ramach panelu administracyjnego często zajmuje sporo czasu. Jest to widoczne szczególnie wtedy, gdy mamy do czynienia z tak rozbudowanym CMS-em, jakim jest WordPress.
WordPress pojawił się w 2003 roku. Przez wiele lat nie oferował on żadnego rozwiązania, które umożliwiłoby webmasterom…

Strony WWW w nazwa.pl bezpieczne jak nigdy dotąd
9 lutego 2021

Strony WWW w nazwa.pl bezpieczne jak nigdy dotąd

Na podstawie analizy około stu miliardów zapytań o strony WWW naszych Klientów okazało się, że 67% z nich dokonywane było…
Na podstawie analizy około stu miliardów zapytań o strony WWW naszych Klientów okazało się, że 67% z nich dokonywane było przy użyciu bezpiecznego protokołu HTTPS. Połączenia te wykonywane były przy zastosowaniu certyfikatów SSL, których nazwa.pl wydała już ponad milion.
Z miesiąca na miesiąc rośnie udział połączeń do stron zabezpieczonych za pomocą certyfikatów SSL. W przypadku nazwa.pl certyfikaty RSA wystawiane są automatycznie do każdej domeny zarejestrowanej w nazwa.pl i instalowane na usługach hostingowych, bez żadnych dodatkowych opłat. Klienci, którzy zainteresowani są najwyższym poziomem ochrony, mogą również wykupić certyfikaty z kodowaniem ECDSA.
Stosowanie certyfikatów SSL umożliwia nie tylko zabezpieczenie przesyłania danych pomiędzy serwerem i komputerem użytkownika, ale również zastosowanie szybkiej transmisji HTTP/2, która w jednym połączeniu potrafi przesłać wszystkie elementy strony WWW.
„Bezpieczeństwo przesyłanych danych jest ważne zarówno dla użytkownika korzystającego ze strony WWW,  jej właściciela, ale również dla firmy hostingowej takiej jak nazwa.pl. Od ponad 2 lat dostarczamy więc naszym użytkownikom kompleksowe rozwiązanie, które chroni i przyspiesza ładowanie ich serwisów. Stanowi to duży wyróżnik nazwa.pl, gdyż nawet nasi Klienci, nieświadomi zagrożeń w sieci Internet, otrzymują ochronę, na jaką zasługują, bez konieczności wykonywania czegokolwiek w panelu zarządzania hostingiem czy też kontaktów z naszym Działem Obsługi Klienta” – powiedział Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl…

  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy

O firmie

  • Informacje ogólne
  • CloudHosting
  • Technologie
  • Bezpieczeństwo
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt

Produkty

  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • Hosting
  • WordPress
  • VPS
  • SSL
  • e-Sklep
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO

Centrum pomocy

  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Produkty i Usługi
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO

Kontakt 24/7

  • 22 454 48 10
    tel. komórkowe
  • 801 33 22 33
    tel.stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • blog
  • fb
  • tw
  • inst

Program partnerski 50% prowizji

Twój unikalny kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwia poleconym przez Ciebie osobom skorzystanie z 20% zniżki przy zamawianiu nowych usług w nazwa.pl. Przekaż voucher z kodem i zyskaj wynagrodzenie w wysokości 50% od pierwszej wpłaty za polecone przez Ciebie usługi oraz do 35% od kolejnych płatności.

ISO

© 2021 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone