Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Lider hostingu w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Bezpieczeństwo plików
    • Cloud Backup dla Windows 7/8/10
    Bezpieczeństwo hostingu
    • Odzyskaj dane z serwera korzystając z Usług IT

    Technologie w Cloud Backup: szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania plików z kopii
    do 90 dni wstecz, harmonogram tworzenia kopii bezpieczeństwa, deduplikacja plików.

  • Domeny
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukaj domenę
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Usługi dla domen
    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
    • DNSSEC
  • Poczta
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Migracja
    • Przenieś pocztę na CloudMail
    Opcje
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT
  • Hosting
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Hosting z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • WordPress
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    WordPress z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WordPress
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-Sklep
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rozwiązania e-commerce z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • CDN
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    CDN nazwa.pl

    Usługa dystrybucji treści CDN nazwa.pl zapewnia błyskawiczne dostarczanie stron WWW do przeglądarek użytkowników. Serwery cache CDN nazwa.pl, umieszczone w największych miastach w Polsce oraz w kluczowych miejscach na świecie, przechowują statyczne elementy serwisów, skracając czas przesyłania danych.

    • CDN nazwa.pl Polska
    • CDN nazwa.pl Europa
    • CDN nazwa.pl World
  • VPS
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 250 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu EPIX (Warszawa, Katowice, Poznań), TPIX, PLIX, Thinx, POZIX, WRIX, CIX oraz ESpanix i AMS-IX

  • SSL
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Opcje
    • Usługi IT
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 20 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 7 czerwca 2019

Kwiaciarnia internetowa. Jak zacząć?

Tagi: CloudHosting e-sklep Facebook firma Instagram marketing social media
kwiaciarnia internetowa - jak zacząć

Nawet najszybsze łącze nie przeniesie zapachu kwiatów — prawda. Nie znaczy to jednak, że nie warto ich sprzedawać przez Internet. E-kwiaciarnia może być uzupełnieniem tradycyjnej kwiaciarni lub zupełnie nowym biznesem. Czemu i jak zacząć z kwiatami online?

Kwiat analogowy a cyfrowy

Kluczem do opłacalności tradycyjnej kwiaciarni jest atrakcyjna lokalizacja. A taka kosztuje — wynajem lokalu w miejscu, gdzie przechodzień może zobaczyć witrynę i przypomnieć sobie o aktualnej okazji, to duży, miesięczny wydatek. Kwiaciarnię internetową możesz za to prowadzić nawet w starym magazynie. A ten wynajmiesz niedrogo. Ponadto nie trzeba dbać o codzienną, świeżą i zróżnicowaną ekspozycję. Kupujesz kwiaty stosownie do swojego zapotrzebowania i mniej z nich musisz, zwiędniętych, wyrzucać. Oczywiście nie unikniesz wstawania o czwartej rano, by pojechać na giełdę kwiatową, ale prawdopodobnie odczujesz oszczędności. Zaoszczędzić wraz z Tobą może też Twój klient. Jeżeli zechcesz, możesz zaoferować mu konkurencyjne ceny, nawet po doliczeniu kwoty za przesyłkę. Jeżeli jednak prowadzisz już tradycyjną kwiaciarnię, e-biznes także może być dla Ciebie. Większość kwiaciarni internetowych prowadzona jest właśnie przez właścicieli tych stacjonarnych, gdyż pozwala to otworzyć nowy kanał sprzedaży i dywersyfikuje źródła dochodów.

Czy pójdzie jak z płatka?

Oczywiście, jak w przypadku każdego przedsięwzięcia, rozpoczęcie działalności e-kwiaciarni nie jest takie proste. Musisz się starannie przygotować do jej otwarcia. Jest to rynek bardzo konkurencyjny, dlatego należy mieć swój pomysł na biznes. Przed Tobą decyzja, czy chcesz działać lokalnie, czy mieć zasięg ogólnopolski. Jeżeli e-sklep ma być jedynie dodatkiem do Twojej stacjonarnej kwiaciarni, lokalny zasięg jest dobrym pomysłem. Będziesz mógł zadbać o logistykę samodzielnie i umożliwić odbiory osobiste. Klienci mogą też decydować się na Ciebie ze względu na lokalizację. Innym rozwiązaniem jest poczta kwiatowa. Jest to już poważniejsze przedsięwzięcie, gdyż wymaga sprawnej współpracy z firmami kurierskimi. Kwiaty muszą zostać dostarczone w dobrym stanie nawet na drugi koniec Polski i musi się to odbyć szybko. Z drugiej strony możesz prowadzić szerszy marketing, np. w mediach społecznościowych, wiedząc, że żadnego klienta nie będziesz musiał odprawić z kwitkiem ze względu na ograniczenia w dostawie. Przede wszystkim jednak musisz zdecydować, co będzie wyróżniać Twoją e-kwiaciarnie. Znajdź jeden czynnik, który sprawia, że Twoja propozycja jest lepsza lub inna od pozostałych. Może to być oryginalność bukietów, pomysłowy marketing (np. prowadzenie bloga czy profilu na Instagramie), brak podobnych biznesów w Twojej okolicy czy błyskawiczna dostawa.

Marketing

Żeby sprzedawać, musisz wykonywać przynajmniej podstawowe działania marketingowe. Do najważniejszych należy pozycjonowanie, które w pierwszej kolejności polega na uczynieniu Twojej strony przyjazną dla wyszukiwarek. Bez tego klienci po prostu nie trafią do Twojego sklepu. Możesz zdecydować się także na marketing w wyszukiwarkach (Ads) czy reklamy na Facebooku lub Instagramie. W rozwiązaniach tych możesz działać nawet przy małym budżecie i zwiększać go, jeśli okażą się skuteczne. A skuteczność reklam można bardzo precyzyjnie zmierzyć, dzięki czemu będziesz wiedzieć, czy Twoje wydatki się zwracają. Świetnym rozwiązaniem jest marketing w social media. W tym celu sprawdzi się Facebook i Instagram. Szczególnie ten drugi jest wręcz stworzony dla publikacji atrakcyjnych zdjęć kwiatów. Swoje profile ma tam bardzo wielu florystów, którzy mogą być dla Ciebie punktem odniesienia. Jeżeli Twoje pomysły na bukiety są oryginalne a zdjęcia i aranżacje wysokiej jakości, możesz zdobyć spore zainteresowanie i nowych klientów.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Hosting w nazwa.pl najszybszy dla e-commerce
  • Założenie sklepu internetowego i płynące z tego korzyści
  • Jak komunikować się z klientami online

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
nazwa.pl w 2021 roku wyda ponad 12 milionów złotych na innowacje
4 marca 2021

nazwa.pl w 2021 roku wyda ponad 12 milionów złotych na innowacje

Spółka nazwa.pl nie zwalnia tempa rozwoju i w 2021 roku planuje zainwestować dwa razy więcej w innowacje niż kiedykolwiek... Spółka nazwa.pl nie zwalnia tempa rozwoju i w 2021 roku planuje zainwestować dwa razy więcej w innowacje niż kiedykolwiek. Dodatkowy zespół inżynierów, którzy będą zajmowali się nowymi wdrożeniami został już zrekrutowany, a w planach jest między innymi wdrożenie chmury publicznej i prywatnej, Kubernetes, usług SaaS, Serverless, Content Delivery Network (CDN) i wielu innych usług. Łączny budżet na rozwój technologiczny wyniesie w 2021 roku ponad 12 milionów złotych. Rozwój technologii i usług stanowi od dłuższego czasu podstawę strategii nazwa.pl. Już dzisiaj spółka jest synonimem innowacyjności, oferując w standardzie takie rozwiązania jak: zabezpieczenia DNSSEC dla domen, dużo trudniejsze do złamania certyfikaty SSL z kodowaniem ECDSA, szyfrowanie TLS 1.3 czy też zabezpieczenia poczty za pomocą SPF, DKIM i DMARC. O pozycji firmy niech świadczy fakt, że obecnie spółka obsługuje ponad 2/3 serwisów posiadających zabezpieczenia przed przekierowaniem ruchu na fałszywą stronę WWW. Nowe inwestycje w 2021 roku Nie uprzedzając faktów i szczegółowych informacji o nowościach, które będą pojawiały się w kolejnych miesiącach, można wspomnieć, że obecnie uwaga spółki będzie skierowana na dostarczeniu użytkownikom jeszcze szerszego wachlarza usług oraz przyspieszeniu działania tych, które obecnie są dostępne w ofercie. Kompleksowa wymiana serwerów w 2020 roku zapewniła optymalną szybkość przetwarzania danych na serwerach przy wykorzystaniu procesorów pracujących...
Dedykowany adres IP w nazwa.pl
1 października 2019

Dedykowany adres IP na hostingu w nazwa.pl 

nazwa.pl wprowadziła możliwość aktywacji dedykowanego adresu IP dla usług hostingowych świadczonych przez spółkę... Firma nazwa.pl wprowadziła możliwość aktywacji dedykowanego adresu IP dla usług hostingowych świadczonych przez spółkę. Dedykowany adres IP podnosi bezpieczeństwo i eliminuje ryzyka związane ze współdzieleniem go z innymi klientami. Adresy IP to unikalne identyfikatory w sieci Internet, na które wskazują łatwiejsze w zapamiętaniu domeny internetowe. Stanowią ograniczone dobro, dlatego do każdego adresu IP przypisuje się wiele usług hostingowych, użytkowanych przez różnych klientów. Nie wpływa to ani na zmniejszenie wydajności działania stron WWW, ani na bezpieczeństwo, ale trzeba pamiętać, że z każdym adresem IP związana jest jego reputacja. Reputacja wynika ze wszystkich działań użytkowników danego adresu IP. Wysyłanie niechcianej poczty (spam) przez jednego użytkownika współdzielącego adres IP, może doprowadzić do wpisania tego adresu IP na listy RBL (Real-time Blackhole List), z których korzystają filtry serwerów pocztowych w Polsce i na całym świecie. Może to więc oznaczać problemy polegające na odrzucaniu naszych wiadomości e-mail przez serwery pocztowe, obsługujące skrzynkę pocztową odbiorcy korespondencji. W przypadku najczęściej występujących ataków typu DDoS, polegających na wysyłaniu przez atakującego ogromnej liczby danych na pojedynczy adres IP, celem zablokowania łącza lub przeciążenia serwera, współdzielenie tego adresu może wywołać utrudnienie w działaniu wszystkich serwisów WWW do niego przypisanych...
Zabezpieczenia anty‑exploitowe na hostingu w nazwa.pl
12 września 2019

Zabezpieczenia anty‑exploitowe na hostingu w nazwa.pl

nazwa.pl wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia dotyczące plików wgrywanych na usługi hostingowe spółki. System... Firma nazwa.pl wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia dotyczące plików wgrywanych na usługi hostingowe spółki. System bezpieczeństwa monitoruje na bieżąco przesyłane przez FTP dane i w przypadku wykrycia zainfekowanych plików, uniemożliwia zapisanie ich na serwerze. Wyścig pomiędzy twórcami zabezpieczeń a hakerami próbującymi je przełamywać trwa nieustannie, co powoduje konieczność wprowadzania przez firmy hostingowe kolejnych zabezpieczeń. Jednym z nich jest wprowadzony właśnie przez nazwa.pl system anty‑exploitowy, uniemożliwiający wgrywanie szkodliwych plików na serwery za pomocą popularnego protokołu FTP. „Jak wynika z doświadczeń nazwa.pl, klienci usług hostingowych często nie zdają sobie sprawy z tego, że ich komputery lub urządzenia mobilne są zawirusowane. Złośliwe oprogramowanie pozwala na normalną pracę na zainfekowanych urządzeniach, wykradając w tym czasie zapisane na komputerach dane dostępowe do poczty elektronicznej oraz do programów służących do wgrywania stron WWW na serwer” – powiedział Rafał Lorenc, członek zarządu nazwa.pl. Gdy wirus uzyska dostęp do zapisanych na komputerze haseł, często próbuje za pomocą FTP wgrać na serwer szkodliwe oprogramowanie lub zmodyfikować pliki najczęściej instalowanych aplikacji typu WordPress. Zainfekowany serwer służy do dalszego...
jak mierzyć efekty e commerce
9 września 2019

Czy to działa? Jak mierzyć efekty w e-commerce

Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym... Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym kierunku, należy opierać się na twardych danych. Służą do tego kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI (key performance indicators). Co się do nich zalicza w przypadku e-commerce? AVO — średnia wartość zamówienia Jest to jeden z decydujących wskaźników efektywności w e-commerce. Obliczyć go można, dzieląc przychód przez liczbę zamówień w tym samym okresie. Wartość AVO pozwala oszacować zysk pochodzący z każdej transakcji. Oceniając wahania AVO, można stwierdzić, czy nasze działania przynoszą skutek. Jak można zwiększyć AVO? - darmowa dostawa: koszty przesyłki są dla klientów jednym z najważniejszych czynników podczas wyboru oferty. Chętnie dodadzą oni dodatkowe towary do koszyka, aby na zaoszczędzić na dostawie. Oczywiście należy tak określić próg darmowej wysyłki, aby sprzedaż była nadal opłacalna, - wyeksponowanie towarów z wyższą marżą: warto postarać się, aby towary, na których zarabiamy więcej, znalazły się wyżej w wynikach wyszukiwania lub pojawiały się jako proponowane przy dodaniu mniej opłacalnego dla nas towaru do koszyka...
harmonogramy publikacji postów
12 sierpnia 2019

Nie masz czasu na regularne publikowanie postów? Twórz harmonogramy!

Publikowanie treści regularnie i o określonych godzinach wymaga starannego planowania oraz dysponowania odpowiednim czasem... Publikowanie treści regularnie i o określonych godzinach wymaga starannego planowania oraz dysponowania odpowiednim czasem w danej chwili. Jednak mogą nas w tym wyręczyć bezpłatne narzędzia, które wyposażone są także w dodatkowe funkcje. Tylko które rozwiązanie wybrać? Jak często publikować posty? Na temat częstotliwości publikowania postów można w Internecie przeczytać wiele różnych opinii. Zalecenia zmieniają się z czasem ze względu na modyfikacje w algorytmach serwisów social media oraz zmieniające się preferencje użytkowników. Obecnie jednak można uznać, że najlepiej publikować posty, w poniższych częstotliwościach.  W jakich godzinach publikować? Najlepsze godziny i dni publikowania postów różnią się w zależności od kanału, a także zmieniają się w czasie. Badania dotyczące zachowań użytkowników również nie dają jednoznacznych odpowiedzi w tej kwestii, natomiast pozwalają określić pewne prawidłowości. Trzeba pamiętać jednak, że każda marka powinna dostosować czas publikacji do swojego targetu. Najlepiej w tym celu stworzyć persony potencjalnych odbiorców wraz z prawdopodobnym planem ich dnia i tygodnia. Dzięki temu można określić, kiedy najchętniej korzystają z social media. Jeżeli np. naszym targetem są menedżerowie i wybraliśmy optymalny serwis do takiej...
jaki serwer i hosting dla bloga
20 stycznia 2019

Jaki serwer wybrać dla bloga?

Postanawiasz wprowadzić do świata blogosfery swoją markę? A może sam chcesz spróbować swoich sił w tworzeniu... Postanawiasz wprowadzić do świata blogosfery swoją markę? A może sam chcesz spróbować swoich sił w tworzeniu atrakcyjnych dla odbiorców treści? Nim się to stanie, musisz podjąć szereg strategicznych decyzji. Na liście tych najważniejszych znajduje się odpowiedź na pytanie – gdzie umieścić swoją witrynę? Spieszymy z odpowiedzią. Jeśli chcesz zaistnieć w sieci, musisz wykazać się kreatywnością, znaleźć swoją niszę tematyczną, przyciągnąć uwagę odbiorców. W ten sposób zbudujesz wokół Twojej marki społeczność i wyróżnisz się na tle konkurencji. Jednak aby to osiągnąć, należy przyjrzeć się temu, jak dostępne rozwiązania wspierają Twoją kreatywność. Z tej perspektywy niezbędna jest odpowiednia domena oraz właściwy hosting. Aby hosting spełniał wymagania blogosfery, powinien oferować wydajne parametry. Jakie? Na co zwrócić uwagę? Duża moc obliczeniowa zapewni wielu użytkownikom płynne korzystanie z Twojej strony. Kluczowe jest również bezpieczeństwo, czyli np. ochrona przed atakami DDoS. Dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z blogiem odpowiednim narzędziem jest preinstalowana na usłudze hostingowej aplikacja WordPress, która posiada wtyczki pozwalające w prosty sposób zbudować wymarzone miejsce w sieci: e-sklep, serwis WWW, blog czy autorskie portfolio z galerią zdjęć. Jest to najpopularniejsza platforma do budowy stron WWW. Obecnie ok. 34% stron internetowych korzysta właśnie z tego rozwiązania. Kolejnym ważnym aspektem jest bezpieczeństwo użytkowników, dlatego warto wybrać domenę, która w standardzie posiada zabezpieczenie w postaci SSL oraz chroni...
Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(129)
  • CDN(24)
  • WordPress(67)
  • e-Sklep(64)
  • Backup(21)
  • Poczta(18)
  • VPS(16)
  • Internet i technologia(128)
  • Webmastering(40)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.com

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SSL
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Centrum Pomocy
  • Blog nazwa.pl
  • Testuj szybkość WWW
  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Gwarancja nazwa.pl
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 tel. komórkowe
  • 22 454 48 10 tel. stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Program Partnerski 50% prowizji

Twój unikatowy kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwi Twoim znajomym skorzystanie ze zniżki 20% na usługi nazwa.pl świadczone w Modelu Abonamentowym. Przekaż voucher z kodem lub link polecający i zyskaj stałe wynagrodzenie w wysokości 25% od każdej wpłaty za poleconą usługę. Kod rabatowy na voucherze i w  linku polecającym jest wielorazowego użytku, dlatego możesz go przekazać dowolnej liczbie osób.

ISO
© 2022 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone