Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Lider hostingu w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
    • test2speed.pl Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Kopia zapasowa poczty
    • Mail Backup 25 GB
    • Mail Backup 100 GB
    • Mail Backup 250 GB
    • Mail Backup Pay-Per-Use
    Kopia zapasowa komputera
    • Cloud Backup 25 GB
    • Cloud Backup 100 GB
    • Cloud Backup 250 GB
    • Cloud Backup Pay-Per-Use
    Bezpieczeństwo hostingu
    • Kopia zapasowa na CloudHosting
    • Odzyskaj dane korzystając z Usług IT

    Technologie: tworzenie kopii bezpieczeństwa w oparciu o harmonogram oraz na żądanie, szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania danych z kopii do 90 dni wstecz, aplikacja Windows, macOS i Linux

  • Domeny
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukaj domenę
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Usługi dla domen
    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
    • DNSSEC
  • Poczta
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Migracja
    • Przenieś pocztę na CloudMail
    Opcje
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT
  • Hosting
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Hosting za użycie z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Hosting abonamentowy z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • Hosting Pay-Per-Use
  • WordPress
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    WordPress z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WordPress
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-Sklep
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rozwiązania e-commerce z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • CDN
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    CDN nazwa.pl

    Usługa dystrybucji treści CDN nazwa.pl zapewnia błyskawiczne dostarczanie stron WWW do przeglądarek użytkowników. Serwery cache CDN nazwa.pl, umieszczone w największych miastach w Polsce oraz w kluczowych miejscach na świecie, przechowują statyczne elementy serwisów, skracając czas przesyłania danych.

    • CDN nazwa.pl Polska
    • CDN nazwa.pl Europa
    • CDN nazwa.pl World
  • VPS
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 250 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu EPIX (Warszawa, Katowice, Poznań), TPIX, PLIX, Thinx, POZIX, WRIX, CIX oraz ESpanix i AMS-IX

  • SSL
    Lider Hostingu w Chmurze 2023 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Opcje
    • Usługi IT
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 zł/rok | eu – 5 zł/rok | com – 40 zł/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 23 września 2019

Sprzedawaj słowem. O języku korzyści

Tagi: cechy copywriting opis produkt sprzedaż
Język korzyści w sklepie internetowym | nazwa.pl

Cechy naszego produktu to najważniejszy czynnik decydujący o jego sukcesie rynkowym. Równie ważny jest jednak tekst sprzedażowy, którym zachęcimy klienta do skorzystania z naszej oferty. Jak napisać taką treść?

Poznaj swojego klienta

Aby wiedzieć, jaką korzyść możemy zaproponować klientowi, musimy go najpierw poznać. W tym celu możemy stworzyć persony. Są to postaci projektowanych odbiorców naszego tekstu. W opisie każdej z nich powinny się znaleźć:

  • dane demograficzne (jak wiek, miejsce zamieszkania, sytuacja zawodowa, wykształcenie, status związku),
  • pragnienia, potrzeby, aspiracje i obawy,
  • typowy rozkład dnia pozwalający określić, w jakich sytuacjach klient może wejść w styczność z naszą marką.

W personach należy zatem uwzględnić kluczowy dla tworzenia tekstu sprzedażowego czynnik — potrzeby klientów. Mogą być one związane z brakiem danej rzeczy (np. brakiem strony internetowej) lub potrzebą zmiany sytuacji na lepszą (np. gdy klient ma stronę internetową, ale jest ona przestarzała i niedostosowana do obsługi urządzeń mobilnych).

W pierwszym przypadku będziemy musieli przekonać klienta, że w ogóle potrzebuje strony internetowej. Być może obywał się bez niej całe lata i nie widzi sensu inwestowania w tego typu produkt.

W drugim przypadku nasz tekst będzie miał na celu namówienie klienta, by stworzył nową, lepszą stronę internetowej. Tu również możemy napotkać opór, jeśli klient nie widzi sensu zmiany strony, gdyż obecna jego zdaniem spełnia swoją funkcję.

Jak widać na powyższych przykładach, nasz tekst będzie musiał mieć zupełnie inny charakter w zależności od rodzaju projektowanego odbiorcy. Ponadto fakt, że zidentyfikujemy potrzebę klienta, nie oznacza automatycznie, że on sam jest przekonany o istnieniu tej potrzeby. Musimy mu ją niejako uświadomić i takie jest zadanie tekstu sprzedażowego.

Język dostosowany do klienta

Elementem tworzenia person jest także określenie, jakim językiem posługuje się klient. Nie należy zakładać, że jest on taki sam jak nasz. My znamy nasz produkt i branżę, przez co jesteśmy obeznani ze sposobem mówienia charakterystycznym dla danej dziedziny. Możemy posługiwać się specjalistycznym słownictwem, którego nasz klient nie będzie znał.

Jest to tzw. klątwa wiedzy — zaburzenie poznawcze polegające na tym, że gdy już posiądziemy pewną wiedzę, nie potrafimy wyobrazić sobie sytuacji, w której ktoś jest jej pozbawiony.

Zdarza się jednak, że stosujemy hermetyczny język celowo, aby wyjść w oczach klienta na bardziej profesjonalnych. Niestety jednak jest to rodzaj lekceważenia klienta.

Używając specjalistycznych pojęć lub marketingowej nowomowy nie zostaniemy wcale uznani za bardziej kompetentnych. Raczej zniechęcimy klienta, którego zrazi obce dla niego słownictwo.

Dlatego należy swój przekaz maksymalnie upraszczać. Pisząc tekst, zadawajmy sobie pytanie – czy dane słowo nie może zostać zastąpione prostszym? W upraszczaniu języka może nam pomóc na przykład narzędzie Jasnopis, które bada poziom skomplikowania tekstu.

Aby zbadać, jakiego języka używa klient, możemy posłużyć się narzędziami do proponowania słów kluczowych. Należą do nich Google Keyword Planner czy Keyword Tool. Pozwolą one zorientować się, jakie słowa kluczowe powinniśmy zawrzeć w swoim tekście.

Inną metodą jest śledzenie grup dyskusyjnych na Facebooku, komentarzy pod wpisami i artykułami oraz przeglądanie forów związanych z naszą branżą. Dowiemy się wtedy, w jaki sposób o naszych i podobnych produktach mówią klienci.

Korzyść, nie cecha

Pisząc o danym produkcie, nie skupiajmy się tylko na cechach produktu, ale także na korzyściach, jakie płyną z niego dla klienta. Innymi słowami — nie piszmy jedynie o tym, „jaki jest produkt”, ale raczej „co daje on klientowi”.

Nie powinniśmy wychodzić z założenia, że klient wie, co dana cecha produktu może dla niego oznaczać. Skupmy się zatem na tym, jakie problemy klienta może rozwiązać skorzystanie z naszej oferty albo jaką wartość może wnieść do jego życia.

Aby poznać potrzeby klientów, warto zastosować technikę ladderingu (od ladder – ang. drabina). Dzięki niej dotrzemy do motywacji klienta dokonującego zakupu danego typu produktu.

Pierwszym stopniem w myśleniu o produkcie, na którym często się poprzestaje, jest określenie cechy produktu. Jest to na przykład „wydajna i responsywna strona internetowa”.

Drugi stopień to określenie korzyści dla klienta z posiadania danego towaru. Będzie to na przykład „strona internetowa, która będzie szybciej się ładować oraz będzie dostępna dla użytkowników urządzeń mobilnych”.

Trzeci stopień polega na wyobrażeniu sobie, jaka korzyść dla klienta płynie z drugiej korzyści. Mogą to być wartości bardziej praktyczne, jak “dzięki wydajnej stronie internetowej klienci nie będą się zniechęcać czekaniem, aż witryna się załaduje i przechodzić na stronę konkurencji” czy „coraz więcej moich klientów przegląda internet przy użyciu urządzeń mobilnych i powinni mieć możliwość wygodnego skorzystania z mojej strony”.

Potrafią to być także wartości nieco abstrakcyjne, np.: “dzięki nowoczesnej stronie internetowej będę postrzegany jako bardziej innowacyjny, nadążający za trendami i nowoczesny” lub „będę czuł się lepiej, wchodząc na stronę, która dobrze o mnie świadczy”.

Wszystkie szczeble drabiny

Dobry tekst sprzedażowy powinien mówić zarówno o cechach produktu, jak i obu rodzajach korzyści. Będzie to zatem „wydajna i dostępna dla urządzeń mobilnych strona internetowa”, która sprawi, że „klienci nie przejdą na stronę konkurencji, ponieważ moja strona zbyt długo się ładuje” lub „zdobędę nowych klientów, którzy przeglądają internet przy użyciu smartfonów”, i dalej: „nowa strona sprawi, że podkreślę innowacyjność swojej firmy”, jako tej, która „nadąża za duchem czasu, gdyż wie, jak ważne są teraz smartfony”. Przekaz o cesze produktu możemy dodatkowo wzmocnić, doprecyzowując, na jakiej technologii nasz produkt się opiera – np. „strona internetowa wykorzystująca HTML 5 i CSS 3”.

Potwierdzeniu cech produktu oraz korzyści płynących z jego użytkowania, służą na stronie internetowej testimoniale (rekomendacje klientów). Na dobrze zaprojektowanej stronie głównej usługodawcy zawsze znajdzie się miejsce na opinie zadowolonych użytkowników produktu.

Publikując testimoniale, warto skupić się na tym, jakie problemy rozwiązał nasz produkt, np. „dzięki nowej stronie, zdobywam więcej klientów przez internet”. Na stronie głównej powinny znaleźć się jednozdaniowe cytaty z dłuższych rekomendacji, które wskazują na realizację różnych potrzeb klientów. Najlepiej, by każdy z cytatów był podpisany imieniem i nazwiskiem lub także nazwą firmy zadowolonego klienta. Opinie podpisane jedynie imieniem wyglądają niewiarygodnie, jak gdyby napisane przez nas samych.

PODSUMOWANIE

  • dobry tekst sprzedażowy powinien opierać się na trafnym targetowaniu potencjalnych klientów. Pomaga w tym tworzenie person, czyli postaci projektowanych odbiorców produktu,
  • pisząc, wyobraźmy sobie potrzeby klientów. Mogą one być związane z brakiem czegoś lub potrzebą zmiany swojej sytuacji na lepszą,
  • powinniśmy określić jakim językiem posługuje się klient. Wiedzę o tym możemy czerpać z sugestii planerów słów kluczowych oraz z lektury forów, komentarzy i grup na Facebooku,
  • starajmy się maksymalnie upraszczać tekst, ponieważ nie można zakładać, że klient będzie rozumiał znane nam branżowe pojęcia,
  • skupiajmy się na korzyściach dla klienta, a nie tylko cechach produktu. Służyć do tego może technika ladderingu, która pozwala dotrzeć do motywacji zakupowych klientów. Dopiero dopełnieniem korzyści może być informacja o cechach produktu,
  • aby uzyskać potwierdzenie jakości naszego produktu, na stronie internetowej publikujmy Wybierajmy opinie, które napisane zostały językiem korzyści.

Tekst sprzedażowy jest kluczowy dla decyzji zakupowych klienta. Skupianie się na powyższych właściwościach tekstu, pomoże nam go stworzyć. Równie ważne jest jednak oczywiście to, by tekst był napisany poprawnie i kreatywnie. Ta część warsztatu jest jednak podstawową cechą każdego dobrego copywritera.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
NetArt Registrar od 13 lat jest jedynym polskim rejestratorem domen .com
20 kwietnia 2023

NetArt Registrar od 13 lat jest jedynym polskim rejestratorem domen .com

Spółka NetArt Registrar, należąca do nazwa.pl, już od 13 lat jest jedyną polską firmą posiadającą akredytację... Spółka NetArt Registrar, należąca do nazwa.pl, już od 13 lat jest jedyną polską firmą posiadającą akredytację ICANN do bezpośredniej rejestracji domen z rozszerzeniem .com. Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, komu przekazujesz dane, uruchamiając domenę z tym rozszerzeniem? Rejestrując domenę .com w nazwa.pl, możesz być pewien, że Twoje dane osobowe pozostaną bezpieczne, bez udziału zbędnych pośredników. Akredytacja ICANN Domena .com to obok końcówek .pl i .eu trzecie najbardziej popularne rozszerzenie wybierane przez klientów z Polski. Rejestracja tej końcówki możliwa jest dzięki akredytacji uzyskiwanej od ICANN, organizacji zajmującej się nadzorem nad działaniem systemu DNS na całym świecie. Aby uzyskać taką akredytację, należy spełnić wiele formalnych kryteriów związanych ze stabilnością działania firmy, wykazać dobrą sytuację finansową i odpowiedni potencjał organizacyjny do nieprzerwanego świadczenia usług. W historii polskiego Internetu, jak dotąd, tylko jedna firma uzyskała taką akredytację i jest nią właśnie NetArt Registrar z siedzibą w Krakowie. Aktualną listę polskich firm z akredytacją ICANN możesz sprawdzić na stronie https://www.icann.org/en/accredited-registrars?page=1&country=Poland&view-all=true. Umowa zawierana na obcym prawie Rejestracja domeny odbywa zgodnie z prawem kraju, w którym siedzibę ma firma zajmująca się rejestracją domeny. Decydując się na wybór rejestratora z poza Polski, trzeba mieć na uwadze, że umowa zawierana będzie w obcym języku i zgodnie z regulacjami prawnymi obowiązującymi w USA, Francji, Niemczech czy też innych krajów, skąd pochodzi rejestrator...
Testuj szybkość stron WWW | nazwa.pl
15 lutego 2022

Testuj szybkość strony
WWW

Wszystkich korzystających z Internetu łączy jedno - kochamy szybko działające strony internetowe, a szerokim... Wszystkich korzystających z Internetu łączy jedno - kochamy szybko działające strony internetowe, a szerokim łukiem omijamy te, które działają zbyt wolno. Bo kto ma dzisiaj czas na to, żeby czekać, aż jakiś powolny serwis wyświetli się wreszcie na komputerze czy telefonie? Jeżeli masz jakąś stronę, to pewnie nie raz zastanawiałeś się, ile czasu potrzeba na wczytanie się jej innym użytkownikom. Każdego właściciela witryny opublikowanej w sieci cieszy fakt, gdy inni internauci z niej korzystają. Nie ma znaczenia, czy będzie to sklep internetowy stworzony po to, by przynosić Ci zyski, czy prywatny blog kulinarny, w którym dzielisz się swoimi przepisami na szarlotkę i ciasto drożdżowe. Publikując stronę w sieci, chcesz, żeby była jak najbardziej popularna. Skoro w Internecie są prawie 2 miliardy stron, to na sukces mogą liczyć tylko te, które działają szybko. Na czas wczytywania strony ma wpływ wiele czynników. Jakich? Dużo by o tym mówić, ale najprościej sprawdzić to, korzystając z test2speed.pl! test2speed.pl – sygnalizacja świetlna dla Twojej witryny! Zielone, żółte czy czerwone? A może alarm w postaci dzwoneczka? Wystarczy, że po wejściu na stronę test2speed.pl wpiszesz adres swojej witryny, a już po chwili będziesz wiedział, czy innym użytkownikom Internetu będzie ona działać wystarczająco szybko, czy może powinieneś coś w niej poprawić. Oprócz szczegółowych czasów ładowania witryny z różnych polskich miast, dowiesz się, jaki wynik uzyskała ona na tle innych zweryfikowanych przez serwis test2speed.pl stron...
Jak mierzyć sukces w działaniach social media.
2 grudnia 2020

Jak mierzyć sukces w działaniach social media?

Jeżeli prowadzimy kampanię w mediach społecznościowych, powinniśmy móc ocenić jej skuteczność. W innym przypadku... Jeżeli prowadzimy kampanię w mediach społecznościowych, powinniśmy móc ocenić jej skuteczność. W innym przypadku będziemy działać po omacku, nie wiedząc, które treści przynoszą efekt, a które są pozbawione wartości marketingowej. W jaki sposób należy ewaluować tego rodzaju kampanie? Dlaczego dokonywać pomiarów działań social media? Ewaluacja jest nieodłącznym elementem każdej kampanii marketingowej. Dzięki niej jesteśmy w stanie ocenić, czy wybrana strategia skutkuje wymiernymi efektami, czy też należy ją zmodyfikować. Trzeba pamiętać, że social media są środowiskiem bardzo dynamicznym. Strategia, która przynosiła satysfakcjonujące efekty w przeszłości, niekoniecznie może być skuteczna obecnie. Prowadząc ewaluację na bieżąco, możemy także analizować czy zastosowane nowe rozwiązania, nawet zgodne z aktualnymi trendami, są skuteczne przy naszym rodzaju działalności. Bez dokonywania pomiarów możemy prowadzić zupełnie nieefektywne działania lub uznać za satysfakcjonujące wyniki, które mogłyby być znacznie lepsze po modyfikacji strategii. Nie wystarczy bowiem zadowolić się zaobserwowanym „na oko” wzrostem liczby polubień oraz udostępnień w stosunku do czasu, kiedy nie prowadziliśmy kampanii. Należy kierować się twardymi danymi, które pozwolą ocenić skalę ewentualnego sukcesu. Aby jednak miarodajnie ewaluować wyniki, należy określić cele naszej kampanii. Inne...
nowe funkcjonalności Cloud Backup
17 marca 2020

Nowe funkcjonalności w Cloud Backup

nazwa.pl wprowadziła nową wersję aplikacji Cloud Backup do wykonywania kopii zapasowych z komputerów z systemem... Spółka nazwa.pl wprowadziła nową wersję aplikacji Cloud Backup do wykonywania kopii zapasowych z komputerów z systemem Windows. Nowe możliwości podnoszą bezpieczeństwo i wyróżniają ten produkt na tle ofert dysków sieciowych, takich jak: Google Drive, OneDrive czy Dropbox. Dobry system do wykonywania kopii zapasowych plików powinien w pełni zabezpieczać przed wszelkimi zdarzeniami związanymi z utratą informacji, a w szczególności przed skutkami włamania przez hakera. Oferty dysków sieciowych nie spełniają tego wymagania, gdyż po uzyskaniu dostępu do komputera atakujący ma pełny dostęp zarówno do oryginalnych danych, jak i do wszystkich ich kopii zlokalizowanych na takim dysku. Może więc je w dowolny sposób zmieniać, usuwać i to bez żadnej wiedzy właściciela danych. Co więcej, ponieważ pliki na dyskach sieciowych są współdzielone pomiędzy komputerem, tabletem czy smartfonem użytkownika, to naruszenie bezpieczeństwa na dowolnym z tych urządzeń może doprowadzić do utraty wszystkich zapisanych kopii zapasowych. Najnowsza wersja programu Cloud Backup rozwiązuje ten problem z bezpieczeństwem za pomocą jednorazowych kodów udostępnianych w Panelu Klienta nazwa.pl. Aby usunąć jakikolwiek plik z serwera w nazwa.pl, utworzony wcześniej przez program Cloud Backup, konieczna jest dodatkowa autoryzacja. Jej pokonanie wymagałoby przełamania zabezpieczeń nie tylko na komputerze użytkownika, ale również w systemie...
marketing w branży nieruchomości
20 sierpnia 2019

Działasz w branży nieruchomości? Marketing internetowy może Ci pomóc

Reklama w branży nieruchomości to nie tylko billboardy. To prawda – bywają skuteczne, ale obecnie większość... Reklama w branży nieruchomości to nie tylko billboardy. To prawda – bywają skuteczne, ale obecnie większość potencjalnych inwestorów szuka informacji na temat nowych możliwości w Internecie. Marketing internetowy skierowany do tej grupy przedsiębiorców pozwala skuteczniej do nich dotrzeć oraz jest łatwiejszy do ewaluacji. Jak go stosować w działaniach  dotyczących nieruchomości? SEO przede wszystkim? Nie zawsze Popularne jest przeświadczenie, że pozycjonowanie (SEO) jest podstawą działań marketingowych w internecie. I rzeczywiście, większość firm nie może się bez niego obyć. Jednak w branży nieruchomości działania SEO nie zawsze są dobrym pomysłem. Wszystko zależy od tego, jak długo trwa nasza inwestycja mieszkaniowa. Pozycjonowanie jest procesem, który wymaga czasu. Aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania na bardziej popularne frazy, trzeba prowadzić działania minimum kilka miesięcy. A frazy, które interesują np. inwestorów mieszkaniowych, należą właśnie do często wyszukiwanych słów kluczowych (chyba że prowadzimy sprzedaż w mało popularnej lokalizacji). Ponadto trzeba w ich przypadku konkurować z serwisami ogłoszeniowymi, co sprawia, że awansowanie do pierwszej dziesiątki w wyszukiwaniach Google nieraz graniczy z niemożliwością. Ponadto pozycjonowanie jest najskuteczniejsze, gdy regularnie tworzymy treści, ponieważ mechanizmy Google preferują serwisy z często aktualizowanym contentem...
Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym
21 lutego 2018

Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym – co trzeba wiedzieć?

Prawne wdrożenie e-sklepu nie jest prostą sprawą. Wymaga dostosowania się do licznych regulacji związanych z jego regulaminem...Prawne wdrożenie e-sklepu nie jest prostą sprawą. Wymaga dostosowania się do licznych regulacji związanych z jego regulaminem, polityką prywatności czy też ochroną danych osobowych klientów. Sprawdź, jak zapanować nad danymi osobowymi w sklepie internetowym i co trzeba wiedzieć, by odbyło się to w zgodzie z literą prawa. Właściciele sklepów internetowych powiadamiają swoich klientów o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby realizacji zamówienia. Informują również o możliwości wyrażenia zgody na ich przetwarzanie w celach: marketingowym, otrzymywania informacji handlowych czy zapisania się na newsletter. To najbardziej oczywiste, ale nie jedyne obowiązki spoczywające na przedsiębiorcach prowadzących e-sklepy. Zanim omówimy kolejne, przyjrzyjmy się bliżej temu, czym właściwie są dane osobowe, a także które z nich muszą być chronione i kto właściwie za to odpowiada. Jakie dane to dane osobowe? O tym, czym są dane osobowe informuje dokładnie art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych. Brzmi on następująco: 1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. 2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań...
Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(183)
  • CDN(32)
  • WordPress(68)
  • e-Sklep(64)
  • Backup(25)
  • Poczta(30)
  • VPS(18)
  • Internet i technologia(147)
  • Webmastering(54)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SSL
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Zasady rejestracji domen
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Gwarancja nazwa.pl
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 tel. komórkowe
  • 801 33 22 33 tel. stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Program Partnerski 50% prowizji

Twój unikatowy kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwi Twoim znajomym skorzystanie ze zniżki 20% na usługi nazwa.pl świadczone w Modelu Abonamentowym. Przekaż voucher z kodem lub link polecający i zyskaj stałe wynagrodzenie w wysokości 25% od każdej wpłaty za poleconą usługę. Kod rabatowy na voucherze i w  linku polecającym jest wielorazowego użytku, dlatego możesz go przekazać dowolnej liczbie osób.

ISO
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2023 nazwa.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.