Skip to content
Firma hostingowa roku
  • narzędzia
    • Cloud MailProgram pocztowy
    • Active.adminAdministracja serwerem
    • Active.statsStatystyki Twojej strony
    • phpMyAdmin Administracja bazami MySQL
    • phpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
  • panel klienta
  • poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Bezpieczeństwo plików

    • Cloud Backup dla Windows 7/8/10

    Bezpieczeństwo hostingu

    • Odzyskaj dane z serwera korzystając z Usług IT

    Technologie w Cloud Backup: szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania plików z kopii
    do 90 dni wstecz, harmonogram tworzenia kopii bezpieczeństwa, deduplikacja plików

  • Domeny
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Rejestracja nowej domeny

    • Wyszukaj domenę

    Przeniesienie domeny

    • Transferuj domenę do nazwa.pl

    Usługi dla domen

    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
  • Poczta
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Poczta prywatna i firmowa

    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail

    Migracja

    • Przenieś pocztę na CloudMail

    Opcje

    • Dodatkowa przestrzeń dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
  • Hosting
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Hosting

    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep

    Opcje

    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa przestrzeń dyskowa
    • Serwer pocztowy XL/XXL

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • Wordpress
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    WordPress

    • CloudHosting WordPress

    Opcje

    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa przestrzeń dyskowa
    • Serwer pocztowy XL/XXL

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-sklep
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Rozwiązania e-commerce

    • CloudHosting e-Sklep

    Opcje

    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa przestrzeń dyskowa
    • Serwer pocztowy XL/XXL

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • CDN
    itchamp Nazwa.pl firmą hostingową roku

    icon CDN nazwa.pl

    Usługa dystrybucji treści CDN nazwa.pl zapewnia błyskawiczne dostarczanie stron WWW do przeglądarek użytkowników. Serwery cache CDN nazwa.pl, umieszczone w kluczowych miejscach na świecie, przechowują statyczne elementy serwisów, skracając czas przesyłania danych.

    • Zamów CloudHosting z CDN nazwa.pl
    • Zamów WordPress z CDN nazwa.pl
    • Zamów e-Sklep z CDN nazwa.pl
    • Dowiedz się więcej
  • Vps
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Virtual Private Server

    • VPS Linux
    • VPS Windows

    Dodatkowe oprogramowanie

    • Panel Zarządzania DirectAdmin

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 200 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu PLIX, TPIX, THINX, EPIX oraz AMS-IX, zaawansowana ochrona DDoS

  • ssl
    Nazwa.pl firmą hostingową roku

    Certyfikaty ECDSA

    • nazwaSSL Premium
    • nazwaSSL Premium EV

    Certyfikat RSA

    • nazwaSSL
Twój koszyk
Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl

Blog nazwa.pl

Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(90)
  • WordPress(58)
  • e-Sklep(56)
  • Backup(14)
  • Poczta(14)
  • VPS(11)
  • Internet i technologia(85)
  • Webmastering(31)
Posted on 8 lipca 2019

Jakie powinno być Twoje logo i dlaczego powierzyć projektowanie profesjonaliście

Tagi: firma marka logo
jak zaprojektować logo

Logo będzie z Tobą tak długo, jak Twoja firma. To z nim klienci będą kojarzyć Twoją działalność, widząc je na stronie internetowej, produktach czy szyldach. Dowiedz się, na jakie pytania powinieneś sobie odpowiedzieć, przystępując do zadania stworzenia logo.

Czy logo ma mi się podobać?

Tak, oczywiście. Ale to nie Twój gust powinien być jedynym sędzią przy jego wyborze. Logo powinno wynikać z planowania i analizy, nie z zupełnie swobodnego procesu twórczego. Tylko dzięki temu jest szansa na to, że spełni swoją funkcję.

Dlatego warto przygotować dokładne wytyczne dla projektanta zawierające informacje dotyczące firmy. Dobrze jest też znać zasady tworzenia logo, by móc kompetentnie ocenić jego pracę. Nie należy jednak przeceniać swoich możliwości w tej dziedzinie. Najczęściej lepiej jest zaufać doświadczonemu specjaliście.

Kto powinien zaprojektować moje logo?

Przede wszystkim o wyborze projektanta nie powinna decydować cena jego usług. Oczywiście należy operować w rozsądnych dla Ciebie granicach. Unikaj jednak ofert typu „logo za 100 zł”, gdyż oznaczają one, że projektant poświęci na Twoje logo bardzo mało czasu i wykona je najprawdopodobniej powielając najbardziej oczywiste schematy. Efekt jego pracy może być także niedoskonały pod względem technicznym.

Projektant tworząc logo być kreatywny, ale przede wszystkim odnosić się do Twoich wytycznych. Dlatego warto je jak najtrafniej sformułować. Trzeba mieć także świadomość tego, jak wygląda proces projektowania i jakie powinny być cechy dobrego logo.

Przy samym wyborze specjalisty najlepiej kierować się jego portfolio. Dobrze, aby realizacje projektanta były już wdrożone, tak by je zobaczyć na stronach działających firm i w ten sposób ocenić, czy korespondują z charakterami danych marek.

Aby znaleźć odpowiednią osobę, możesz np. umieścić zapytanie na przeznaczonych do tego grupach na Facebooku, prosząc chętnych do wykonania zlecenia o przesłanie linku do swojego portfolio. Na świetne prace grafików można również trafić przeglądając Behance.

Jakie logo ma konkurencja?

Podczas planowania biznesu, zawsze podstawową kwestią jest przeprowadzenie analizy konkurencji. Nie inaczej jest w przypadku projektowania logo. Tutaj jednak analiza nie musi być tak pogłębiona i pracochłonna, a nawet będzie przyjemna.

Wystarczy przyjrzeć się logo innych firm działających w tej samej branży i zabiegających o tego samego klienta (najlepiej skopiować je i zapisać w osobnym katalogu). Nie musi być to Twoja bezpośrednia konkurencja – warto też rozejrzeć się wśród firm z innych rynków, także ich liderów. Dzięki temu wyrobisz sobie zdanie na temat estetyki, która dominuje w danej branży — rodzajów czcionek, typów znaków oraz kolorystyki. Pomoże Ci to stworzyć logo, które będzie adekwatne do Twojego rodzaju biznesu.

Jaka jest moja marka?

Logo powinno odzwierciedlać charakter Twojej marki. Mogą to być wartości, które za nią stoją, cecha, która wyróżnia ją na tle konkurencji lub charakter samego produktu. Logo może nawiązywać do nich w sposób metaforyczny przy użyciu symbolu, który się z nimi kojarzy.

Warstwę skojarzeniową mają również czcionki — niektóre wyglądają statecznie, inne kojarzą się z nowoczesnością i innowacją, jeszcze inne z osobistym charakterem marki (np. czcionki odręczne w przypadku firmy opierającej swój kapitał na osobie właściciela).

Wyrazić charakter marki można także za pośrednictwem koloru (np. czerwień to energia i emocjonalność, zieleń — natura i harmonia a błękit stabilizacja). Barwy w różny sposób wpływają na ludzkie odczucia, dlatego trzeba uważać, by nie stosować takich, które są sprzeczne z komunikatem, jaki nasza marka ma przekazywać.

Czy logo ma być oryginalne?

W sensie niekopiowania cudzych pomysłów — oczywiście tak. Natomiast jeśli oryginalność rozumieć jako nietypowość — niekoniecznie. Często postawienie sobie takiego celu prowadzi do nadmiernego komplikowania projektu, tylko po to, aby był „ciekawy”. Tymczasem logo powinno przede wszystkim wyrażać charakter Twojej marki, budząc u klientów pożądane skojarzenia a niekoniecznie być szczytem artystycznej kreatywności.

Nadmiernie skomplikowane logo trudniejsze jest także do wykorzystania. Musisz pamiętać, że znaleźć się ono musi na stronie internetowej, wizytówce, być może opakowaniu produktu, szyldzie czy samochodzie. Powinno być też możliwe do zastosowania w wersji monochromatycznej. Im prostszy jest projekt, tym będzie go łatwiej stosować.

Zaletą prostego logo jest także to, że w mniejszym stopniu jest podatne na upływ czasu. Musisz założyć przecież, że Twoja firma będzie obecna na rynku jak najdłużej. Nie byłoby dobrze, gdyby jej logo w przyszłości wyglądało archaicznie. Dlatego też nie warto kierować się modą, a raczej próbować stworzyć projekt ponadczasowy.

Nie oznacza to oczywiście, że logo nie powinno się wyróżniać. Oczywiście warto, aby było na swój sposób wyjątkowe, by zapadało w pamięć klientom. Nie powinno się to jednak odbywać kosztem zasad, o których pisaliśmy powyżej.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Czas na nagrody! Podsumowanie konkursu w Programie Partnerskim nazwa.pl
7 stycznia 2021

Czas na nagrody! Podsumowanie konkursu w Programie Partnerskim

Z ostatnim dniem 2020 roku zakończył się także nasz konkurs zorganizowany w ramach Programu Partnerskiego. Nadszedł czas na... Z ostatnim dniem 2020 roku zakończył się także nasz konkurs zorganizowany w ramach Programu Partnerskiego. Nadszedł czas na ogłoszenie wyników oraz rozdanie wspaniałych nagród. Apple MacBook Air, Apple iPad Pro 11 oraz Apple iPhone XS trafiają do zwycięzców! W tegorocznej odsłonie konkursu Programu Partnerskiego nazwa.pl rywalizacja o główne nagrody trwała dosłownie do ostatniego dnia. Miło nam ogłosić trójkę zwycięzców, którym  serdecznie gratulujemy wygranej! Mamy nadzieję, że wygrana w konkursie będzie zwiastunem udanego i szczęśliwego roku. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział i życzymy wszelkiej pomyślności w 2021 roku! Przypominamy, że Program Partnerski w nazwa.pl trwa cały czas. Nadal możesz zarabiać polecając usługi nazwa.pl z prowizją sięgającą do 50% od pierwszej wpłaty za polecane przez Ciebie usługi oraz do 35% od kolejnych płatności. Polecenie w Programie Partnerskim nazwa.pl jest bardzo proste. Wystarczy przekazać swój kod lub link polecający, dostępny w Panelu Klienta, w zakładce „Program Partnerski”...
5-trendów-w-content-marketingu-2020 | nazwa.pl
13 sierpnia 2020

5 trendów w content marketingu 2020

Rok 2020 przynosi ze sobą nowe interesujące zjawiska w marketingu treści. Widoczne są także kontynuacje istniejących wcześniej... Rok 2020 przynosi ze sobą nowe interesujące zjawiska w marketingu treści. Widoczne są także kontynuacje istniejących wcześniej trendów, a część z nich ulega nasileniu. Na co warto zwrócić uwagę, prowadząc obecnie tego typu działania? Podcasty Podcasty są bardzo wygodne dla użytkowników, ponieważ korzyści z contentu można czerpać np. podczas spaceru, ćwiczeń czy podróży. Pozwalają na słuchanie treści informacyjnych, ciekawych rozmów czy zdobywanie wiedzy w dziedzinach, które nas interesują. Dla firm tworzenie podcastów jest szansą na zaprezentowanie się jako ekspertów w swojej branży. Treści mogą opierać się na prezentowaniu nowinek dotyczących danej dziedziny lub przeprowadzaniu dyskusji z kompetentnymi gośćmi. Zaletą podcastów jest też to, że ich produkcja nie jest zbyt kosztowna. Aby je zrealizować, wystarczy odpowiednio wytłumione pomieszczenie oraz zestaw mikrofonów. Nakłady te są zdecydowanie niższe niż w przypadku treści wideo. Podcasty mogą być udostępniane w formie streamingu lub plików do pobrania bezpośrednio z poziomu naszej strony internetowej. W obydwu przypadkach warto pomyśleć o odpowiednim rozmiarze dysku na naszym serwerze, jak również sprawdzić, czy nie posiada on przypadkiem odgórnego limitu transferu danych. Świetnie sprawdzi się tu Hosting Cloud Start od nazwa.pl. Jest to serwer, na którym mamy do dyspozycji aż 250 GB przestrzeni dyskowej, a ilość danych przesyłanych pomiędzy usługą hostingową, a siecią Internet nie jest limitowana...
nowe funkcjonalności Cloud Backup
17 marca 2020

Nowe funkcjonalności w Cloud Backup

nazwa.pl wprowadziła nową wersję aplikacji Cloud Backup do wykonywania kopii zapasowych z komputerów z systemem... Spółka nazwa.pl wprowadziła nową wersję aplikacji Cloud Backup do wykonywania kopii zapasowych z komputerów z systemem Windows. Nowe możliwości podnoszą bezpieczeństwo i wyróżniają ten produkt na tle ofert dysków sieciowych, takich jak: Google Drive, OneDrive czy Dropbox. Dobry system do wykonywania kopii zapasowych plików powinien w pełni zabezpieczać przed wszelkimi zdarzeniami związanymi z utratą informacji, a w szczególności przed skutkami włamania przez hakera. Oferty dysków sieciowych nie spełniają tego wymagania, gdyż po uzyskaniu dostępu do komputera atakujący ma pełny dostęp zarówno do oryginalnych danych, jak i do wszystkich ich kopii zlokalizowanych na takim dysku. Może więc je w dowolny sposób zmieniać, usuwać i to bez żadnej wiedzy właściciela danych. Co więcej, ponieważ pliki na dyskach sieciowych są współdzielone pomiędzy komputerem, tabletem czy smartfonem użytkownika, to naruszenie bezpieczeństwa na dowolnym z tych urządzeń może doprowadzić do utraty wszystkich zapisanych kopii zapasowych. Najnowsza wersja programu Cloud Backup rozwiązuje ten problem z bezpieczeństwem za pomocą jednorazowych kodów udostępnianych w Panelu Klienta nazwa.pl. Aby...

coworking - czym jest
23 maja 2019

Coworking — co to jest i dlaczego jest fajne

Praca w domu początkowo wydaje się świetnym pomysłem. Z czasem jednak zaczyna brakować towarzystwa ludzi oraz... Praca w domu początkowo wydaje się świetnym pomysłem. Z czasem jednak zaczyna brakować towarzystwa ludzi oraz rozgraniczenia pomiędzy czasem pracy i czasem wolnym. Rozwiązaniem może być coworking, który jest coraz popularniejszy wśród freelancerów. Czym jest coworking? Coworking daje możliwość pracy z innymi freelancerami różnych branż w jednym biurze typu open-space. Jest to w najprostszej wersji „biurko do wynajęcia” i dostęp do internetu, sprzętu takiego jak drukarka i skaner oraz kuchni. Jeżeli samo biurko to dla Ciebie za mało, możesz również wynająć wydzielone pomieszczenie (chociaż wtedy znowu poczujesz się samotny…). Miejsce do pracy w przestrzeni coworkingowej możesz wynająć na godziny, dni lub płacąc miesięczny abonament, który pozwala pracować, ile chcesz i kiedy chcesz. Jego ceny wahają się przeciętnie między 400 a 800 zł. Obecnie biura coworkingowe znajdziesz w każdym większym mieście i z każdym rokiem powstaje ich coraz więcej. W samej Warszawie jest ponad 90 takich przestrzeni a po 25 w Krakowie i Poznaniu. Wraz z pojawianiem się kolejnych coworków ich oferta przestała ograniczać się do biurek i pokoi. Obecnie często można korzystać z takich udogodnień jak strefa relaksu i strefa gier czy bardziej zaawansowanego wyposażenia, jak drukarki 3D. Biura konkurują ze sobą także poprzez design czy organizowane wydarzenia jak szkolenia lub prelekcje...
Jak samodzielnie założyć wizytówkę internetową? | nazwa.pl
12 marca 2019

Jak założyć własną wizytówkę WWW w mniej niż minutę?

Obecność w sieci to dziś podstawa prowadzenia biznesu. To, co jakiś czas temu wymagało wiedzy specjalistów, dziś w... Obecność w sieci to dziś podstawa prowadzenia biznesu. To, co jakiś czas temu wymagało wiedzy specjalistów, dziś w prosty sposób można zrobić samodzielnie. Nowoczesne rozwiązania umożliwiające każdemu budowę własnej wizytówki internetowej są dostępne na wyciągnięcie ręki. Teraz możesz skupić się na rozwijaniu swojego biznesu, a wizytówka będzie pierwszym krokiem do zbudowania obecności w wirtualnym świecie. Wizytówka Internetowa To odpowiedź na podstawowe potrzeby związane z pokazaniem marki w Internecie. Teraz nie musisz umieć projektować ani kodować stron WWW, aby zaistnieć w sieci. W nazwa.pl razem z zakupionymi usługami zyskujesz możliwość stworzenia własnej wizytówki, która będzie pierwszą formą kontaktu dla Twoich klientów. To idealne rozwiązanie na start Twojego biznesu. Dodatkowo wybierając kompleksowe usługi nazwa.pl w postaci hostingu i pakietu Bezpieczna Domena chronisz nie tylko siebie, ale również swoich klientów, między innymi przed cyberprzestępcami, którzy mogą próbować podszyć się pod Twoją stronę WWW lub usiłować wyłudzić dane Twoich klientów. Jak stworzyć własną wizytówkę w sieci? Posiadając usługi w nazwa.pl, możesz skorzystać z 18 profesjonalnych szablonów. Technologia Responsive Web Design (RWD) zapewnia dopasowanie wyglądu wizytówki...
globalna sieć DNS Anycast
6 listopada 2018

Globalna sieć serwerów DNS Anycast nazwa.pl przyspiesza ładowanie stron WWW

15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Dzięki nim... 15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Dzięki nim serwisy WWW ładują się błyskawicznie z dowolnego miejsca na Ziemi. Nowa technologia chroni także klientów firmy przed atakami DDoS. Dlaczego ważne jest, aby strony WWW ładowały się szybko? Eksperci Google w swoim raporcie stawiają sprawę jasno: „No matter what, faster is better and less is more” – „bez względu na wszystko, szybciej znaczy lepiej, a mniej znaczy więcej” – czytamy w opracowaniu. Nazwa.pl umożliwiła właśnie swoim klientom realizację tej maksymy. Serwery w technologii DNS Anycast zostały uruchomione w 15 lokalizacjach, na każdym zamieszkałym kontynencie. Co to oznacza dla użytkowników? Okazuje się, że wdrożone rozwiązanie może znacząco zmienić rynek e-commerce w Polsce. Szybciej znaczy lepiej Ponad 40% zapytań DNS o polskie domeny kierowanych jest spoza Polski (dane z serwerów DNS Anycast z zapytań o 600 000 polskich domen obsługiwanych nazwa.pl). Z tego względu, może okazać się, że rozwiązanie wprowadzone przez nazwa.pl ma znaczący wpływ na branżę e-commerce, a klienci mogą zyskać istotną przewagę konkurencyjną. Google pokazało, że prawdopodobieństwo opuszczenia mobilnej strony wzrasta o 32%, jeżeli czas jej ładowania przekroczy 3 sekundy. Z badań możemy także wyczytać, że strona ładująca się powyżej 5 sekund (w porównaniu do tej ładującej się 1 sekundę) traci blisko 40% konwersji. Współczynnik odrzuceń równocześnie rośnie o ponad 100%. Wszystko to sprowadza się do jednego – szybciej znaczy lepiej...
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy

O firmie

  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt

Produkty

  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SSL
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO

Centrum pomocy

  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Produkty i Usługi
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO

Kontakt 24/7

  • 22 454 48 10
    tel. komórkowe
  • 801 33 22 33
    tel. stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • blog
  • fb
  • tw
  • inst

Program partnerski 50% prowizji

Twój unikalny kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwia poleconym przez Ciebie osobom skorzystanie z 20% zniżki przy zamawianiu nowych usług w nazwa.pl. Przekaż voucher z kodem i zyskaj wynagrodzenie w wysokości 50% od pierwszej wpłaty za polecone przez Ciebie usługi oraz do 35% od kolejnych płatności.

ISO

© 2021 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone