Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 64 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Monitoring
    • Monitoring test2speed.com

    Monitoring test2speed.com mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 21 października 2019

Jak zaprojektować stronę główną?

Tagi: CloudHosting SEO strona www UX web design WordPress
jak zaprojektować stronę główną?

Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu zależy, czy zainteresujemy go swoją ofertą. Dlatego też projektowaniu strony głównej należy poświęcić wyjątkowo dużo uwagi. Jakie elementy warto na niej umieścić?

Dlaczego strona główna jest ważna?

Strona główna w dużej mierze decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odniesie użytkownik mający kontakt z naszą marką w Internecie. Można to porównać do wizyty w butiku lub biurze, gdzie znaczenie ma nie tylko wystrój lokalu, ale także obsługa klienta.

Obsługa klienta powinna czytelnie przedstawić ofertę firmy, zaproponować konkretny produkt lub skierować gościa do specjalisty, który rozwiąże jego problem. Dzięki temu nie będzie zmuszony do bezradnego rozglądania się po lokalu w poszukiwaniu interesującego go produktu (co skończyłoby się zapewne tym, że opuściłby sklep i udał się do kolejnego).

Jak powinna być zaprojektowana strona główna?

Aby strona główna spełniała swoje zadanie, powinna w sposób jasny i czytelny przedstawiać najważniejsze atuty firmy. Jednocześnie musi to robić w formie bardzo skrótowej, aby użytkownik nie zniecierpliwił się czytaniem danej sekcji. Zniecierpliwiony użytkownik często zamknie stronę i nie przejdzie przewinie strony dalej.

Ze strony głównej użytkownik powinien dowiedzieć się, czy firma oferuje to, czego szuka oraz czy jest wiarygodna. Jeżeli na oba pytania udzieli odpowiedzi „tak”, jest szansa, że pozostanie na stronie, a nawet skorzysta z oferty firmy. W innym przypadku opuści witrynę i będzie szukał interesującej go oferty u konkurencji.

Trzeba pamiętać, że użytkownik podejmuje decyzje, czy zostanie na stronie, czy też ją opuści w ciągu sekund. Współczynnik użytkowników, którzy opuścili witrynę nie przechodząc na inne jej podstrony, to tzw. współczynnik odrzuceń. Jeżeli jest on wysoki, zdecydowanie warto zastanowić się nad przeprojektowaniem strony głównej lub udoskonaleniem jej treści.

Przykładowa strona główna

Aby pokazać, jak może wyglądać projekt strony głównej, posłużymy się przykładem. Wykonaliśmy w WordPressie stronę fikcyjnej agencji „E-Marketing” używając bezpłatnego motywu Hestia. Wszystkie widoczne na stronie sekcje można z łatwością skonfigurować samemu w identycznej formie graficznej, używając opcji DOSTOSUJ w pozycji WYGLĄD menu WordPressa.

Above the fold

Above the Fold (”powyżej linii zgięcia”) oznacza część strony, którą użytkownik widzi bez potrzeby przewijania strony. Znajdują się tu:

  • Logo

Logo jest najważniejszym składnikiem identyfikacji wizualnej marki. Powinno odzwierciedlać jej charakter — wartości z nią związane, cechę wyróżniającą markę na tle konkurencji czy charakter konkretnego produktu.

W tym celu używa się metaforycznych znaczeń używanych symboli. Warstwę znaczeniową mają także kolory oraz czcionki.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jakie powinno być Twoje logo i dlaczego powierzyć projektowanie profesjonaliści
  • Marka a kolory. Jak ich używać?

  • Menu

Główne menu powinno być proste i nie zawierać zbyt dużej ilości elementów. Dlatego też naszą ofertę należy przyporządkować do podstawowych grup. Nawet w przypadku rozbudowanego sklepu internetowego można stworzyć prosty podział na „Ona” i „On” – dział żeński i męski. Po najechaniu na pozycję wyświetlić się może jednak rozbudowane menu, w którym użytkownik będzie mógł  okonać już bardziej precyzyjnego wyboru.

Menu jest też miejscem, gdzie można umieścić ikony mediów społecznościowych kierujące do naszych profili social media. Tam również powinien się znaleźć przełącznik języka strony, jeżeli nasza witryny jest wielojęzyczna.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Wielojęzyczność w WordPressie. Jak to zrobić?

  • Tło

Poniżej menu umieszcza się najczęściej duże, statyczne zdjęcie. Musi być ono bardzo dobrej jakości. Powinno w czytelny sposób nawiązywać do naszej oferty lub być interesującą kreacją reklamową.

Coraz rzadziej spotyka się obecnie, wszechobecny niegdyś slideshow (pokaz slajdów). Przestał być używany, ponieważ badania zachowań użytkowników na stronach pokazywały, że bardzo rzadko czekali oni na pojawienie się kolejnego slajdu. Zdarzało się również, że nie byli w stanie zdążyć z przeczytaniem interesującej ich informacji lub zdecydować się na kliknięcie przycisku Call To Action, podczas gdy już pojawiał się kolejny slajd. Dlatego też w zupełności wystarczające jest użycie statycznego zdjęcia (skoro i tak użytkownicy nie będą zazwyczaj czekać na następne).

W związku z rosnącą przepustowością łącz, coraz częściej na stronie głównej używa się także video. Jeżeli dysponujemy krótkim i przekonującym filmikiem, warto się nad tym zastanowić.

Popularne jest także stosowanie zdjęcia z efektem paralaksy. Zdjęcie takie przesuwa się nieznacznie wraz z ruchami myszki, co daje wrażenie przestrzeni i dodatkowej interakcji.

  • Nagłówek

W nagłówku powinno się znaleźć jasne i czytelne określenie korzyści, jaką odniesie potencjalny klient, jeśli skorzysta z naszej oferty. Jednocześnie nagłówek służy przekazaniu informacji, czym się zajmujemy.

Należy użyć krótkiego zdania (najwyżej dwóch), np. w trybie rozkazującym. Naszym celem jest przekonanie klienta, że potrzebuje tego, co oferujemy.

Odnosząc się do naszego przykładu agencji E-Marketing: jeżeli określimy, że naszym targetem są osoby, które jeszcze nie prowadzą działań marketingowych online, nasz nagłówek może brzmieć Reklamuj się w sieci — wydawaj mniej, zarabiaj więcej. Sugeruje on, że wydatki na kampanie online są niższe niż na reklamę tradycyjną.

Klientowi można także zadać pytanie, które uświadomi mu jego problem i zasugeruje, że znamy jego rozwiązanie. Zmieńmy zatem target naszej agencji na klienta, który już prowadzi działania marketingowe w Internecie, ale nie jest zadowolony z ich efektów oraz uważa, że przepłaca za kampanie online. W naszym przykładzie nagłówek będzie brzmiał zatem: Twoje kampanie online to duże wydatki i słabe efekty?

Naszym celem jest zatem, by użytkownik po przeczytaniu tego zdania pomyślał: „O! To o mnie”. Pojawi się wtedy szansa, że będzie zainteresowany naszym rozwiązaniem jego problemu.

  • Podtytuł

W podtytule mamy szansę na sprecyzowanie naszej oferty. Powinien być krótki i odpowiadać na pytanie „jakie problemy klienta rozwiązujemy”. W naszym przykładzie przy nagłówku Twoje kampanie online to duże wydatki i słabe efekty? podtytuł może brzmieć:

Skutecznie działamy w sieci z szacunkiem dla Twojego budżetu. Zero ruchów pozornych, tylko rezultaty!

W ten sposób doprecyzowujemy problem klienta zawarty w nagłówku – korzystając z naszych usług, może on w ramach swojego budżetu osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty.

  • Call To Action

Wezwanie do działania, czyli Call To Action (CTA), służy zachęceniu użytkownika do wykonania jakiejś czynności. Zależeć nam może np. na tym, aby przeszedł na stronę jednego z naszych produktów, która zachęci go do zakupu. Zazwyczaj są to słowa w trybie rozkazującym (”Dowiedz się więcej”, „Kup”).

Wezwania do działania są niezwykle skuteczne, ponieważ użytkownik najczęściej potrzebuje wiedzieć, jaki następny krok wykonać (nie chce się tego domyślać).

Tak będzie zatem wyglądała treść above the fold strony naszej przykładowej agencji:

Jak zaprojektować stronę główną? Dowiedz się na blogu nazwa.pl jak powinna wyglądać treść above the fold na internetowej strony wizytówki.

Below the Fold

Poniżej linii zgięcia (Below the Fold) możemy pozwolić sobie na większą dowolność w konstruowaniu strony. Warto tam jednak zawrzeć następujące elementy:

  • lista korzyści

Mogą to być trzy, cztery punkty wymieniające najważniejsze korzyści, które są związane z naszą ofertą (nie jej cechy). Ważne, aby korzyści nie było zbyt wiele, aby nie przytłoczyć użytkownika.

Pisanie o korzyściach bezpośrednio przekłada się na sprzedaż, ponieważ odwołuje się do emocji potencjalnego klienta. W gruncie rzeczy nie interesuje go bowiem, jaki jest produkt, ale co dla niego może on zrobić. Jeśli jednak chcemy wymienić cechy produktu, to użyjmy ich w nagłówku elementu, koncentrując się na korzyści w jego opisie. Np.:

Jak zaprojektować stronę główną? Sprawdź na blogu nazwa.pl jak przygotować skuteczną listę korzyści dla klienta na stronie głównej strony www.

  • krótki opis firmy/usługi/produktu

Za pomocą kilku zdań można wyrazić, czym w istocie jest nasz produkt lub w skrócie opisać naszą firmę. Ważne, aby unikać ogólnikowych (i niestety popularnych) sformułowań rodzaju „jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą”. Najlepiej skupić się na konkretach, pisząc, co robimy i dlaczego jesteśmy w tym dobrzy (albo co wyróżnia nasz produkt):

Opis firmy na stronie głównej firmowej strony internetowej to podstawa. Sprawdź jak napisać ciekawy opis firmy na blogu nazwa.pl.

  • prezentacja zespołu

W przypadku niewielkiej firmy usługowej, której kapitał opiera się przede wszystkim na wiedzy członków zespołu (takiej jak nasza agencja E-Marketing), warto ich przedstawić. Użyć do tego celu należy profesjonalnie wykonanych zdjęć oraz krótkich opisów.

W naszym przykładzie opis każdego z członków zespołu składa się z dwóch, trzech zdań. Pierwsza część opisu dotyczy kompetencji profesjonalnych danej osoby:

Autor nagradzanych kampanii, zawsze stawiający na efektywność.

Druga część określa zainteresowania i charakter członka zespołu. Ma to na celu skrócenie dystansu między potencjalnym klientem a prezentowaną osobą, pokazanie, że profesjonalista jest „także człowiekiem” (z którym można np. dzielić tę samą pasję lub cechy osobowości):

Online 24/7. Fan gier MMORPG.

Na stronie głównej przedstawmy zatem najważniejszych członków zespołu i ew. zawrzyjmy link do osobnej podstrony zawierającej sylwetki pozostałych osób. Na tej podstronie powinny się znaleźć także dłuższe opisy każdej z prezentowanych na stronie głównej osób.

Przy opisie każdego członka zespołu (zarówno na stronie głównej, jak i podstronie) dobrze jest umieścić ikony social media odsyłające do jego profili w mediach społecznościowych oraz ikonę umożliwiającą bezpośredni kontakt mailowy.

Zakładka "Poznaj nasz zespół" - prezentacja zespołu firmy na stronie www. Na blogu nazwa.pl poznaj zalety rozmieszczenia informacji o pracownikach na Twojej stronie.

  • referencje

Referencje pełnią funkcję tzw. „dowodu społecznego”, pozwalając uwiarygodnić nasz biznes. Klienci znacznie chętniej decydują się na zakup produktu lub skorzystanie z usługi, jeżeli ktoś je zarekomenduje. Nie ma tu znaczenia, czy jest to osoba, którą znają czy też osoba obca. Ważne jedynie, aby rekomendacja brzmiała autentycznie (i oczywiście była autentyczna!).

Referencje powinny być podpisane imieniem i nazwiskiem oraz najlepiej nazwą pełnionej przez rekomendującego funkcji w danej firmie (i oczywiście nazwą samej firmy). Jeżeli dana osoba wyrazi na to zgodę, można zamieścić jej zdjęcie.

Na stronie głównej warto umieścić jedynie krótkie cytaty z najlepiej nas prezentujących referencji. Wybierając fragmenty, starajmy się, aby teksty przedstawiały różne problemy klientów, które zostały rozwiązane dzięki współpracy z naszą firmą. Na naszym przykładzie będzie to wyglądało następująco:

Referencje klientów wzbudzają zaufanie użytkowników odwiedzających stronę www. Poznaj zasady tworzenia zakładki "Co mówią o nas Klienci" na blogu nazwa.pl.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak umieścić na stronie rekomendacje?

  • Wpisy z bloga

Prowadzenie bloga firmowego służy nie tylko budowie wizerunku naszej firmy jako eksperta branży. Pomaga również w działaniach social media poprzez możliwość udostępniania wartościowych treści i służy działaniom SEO (pozycjonowania).

Dlatego też, jeśli mamy bloga, możemy zaprezentować tzw. zajawki (leady) najnowszych wpisów na stronie głównej. Pokaże to, że firma „żyje”, a także może zainteresować czytelnika, który spędzi przez to więcej czasu w naszej witrynie.

Blog na stronie to źródło informacji dla użytkowników oraz narzędzie do SEO i content marketingu. Sprawdź na blogu nazwa.pl jak przygotować zakładkę "wpisy z bloga" na stronie głównej.

  • Dane kontaktowe i formularz

Ważne, aby użytkownik nie był zmuszony do przechodzenia na stronę Kontakt w celu znalezienia informacji kontaktowych, ale znalazł je od razu na stronie głównej. Jeżeli potencjalny klient przewinie całą stronę i stwierdzi, że interesuje go nasza oferta, może chcieć otrzymać od nas więcej informacji i być może skorzysta z usług firmy.

W sekcji danych kontaktowych umieścić należy także formularz kontaktowy, dzięki któremu użytkownik będzie mógł do nas od razu napisać.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak umieścić na stronie formularz kontaktowy

PODSUMOWANIE

Strona główna jest jedną z najważniejszych stron witryny. To na nią najczęściej trafiają użytkownicy szukający informacji o naszej firmie. Dlatego też jej projektowaniu należy poświęcić dużo uwagi.

Strona główna dzieli się na dwie podstawowe części:

ABOVE THE FOLD (powyżej linii zgięcia)

Jest to fragment strony widoczny bez konieczności jej przewijania (czyli od razu po wejściu na stronę). Część ta zawiera następujące elementy:

  • logo

Za pomocą logo należy wyrazić charakter marki, ponieważ jest to pierwszy punkt kontaktu z nią klienta.

  • menu

Powinno być proste, czytelne i nie zawierać zbyt wielu elementów. Można w nim umieścić ikony social media.

  • tło nagłówka

Najlepiej zastosować statyczne zdjęcie, ewentualnie video. Obecnie nie używa się już pokazów slajdów.

  • nagłówek

Powinno to być jedno, maksymalnie dwa krótkie zdania wyrażające najważniejszą korzyść, jaką odniesie klient, jeśli skorzysta z naszej oferty.

  • podtytuł

Należy sprecyzować w nim, czym się zajmujemy, najlepiej również za pomocą języka korzyści.

  • wezwanie do działania

Przycisk Call to Action powinien zachęcać do skorzystania z oferty lub poznania jej szczegółów.

BELOW THE FOLD (poniżej linii zgięcia)

Jest to pozostała część strony, wymagająca od użytkownika jej przewinięcia w dół. Mogą się w niej znaleźć następujące sekcje:

  • lista korzyści

Należy wymienić w niej trzy, cztery korzyści, które można czerpać z naszego produktu/usługi. Nie powinny to być cechy, jeśli jednak chcemy je wymienić, zróbmy to w nagłówkach, pisząc o korzyściach w treści punktów.

  • krótki opis firmy/usługi/produktu

Powinno to być parę zdań opisujących, czym się zajmuje firma lub jakie są podstawowe cechy produktu wraz z uwzględnieniem ich najważniejszych atutów.

  • prezentacja zespołu

Należy przedstawić sylwetki kilku członków zespołu. Każdy z opisów powinien zawierać maksymalnie trzy zdania. Najlepiej skonstruować go z części dotyczącej profesjonalnych atutów osoby oraz części dotyczącej jej cech osobowości czy zainteresowań (w celu skróceniu dystansu pomiędzy potencjalnym klientem a członkiem zespołu).

  • referencje

Powinny to być krótkie cytaty z najważniejszych referencji. Najlepiej dobrać je tak, aby przedstawiały, w jaki sposób nasz produkt lub usługa rozwiązały problem klienta. Wszystkie referencje należy podpisać imieniem i nazwiskiem rekomendującego oraz stanowiskiem pełnionym w danej firmie.

  • wpisy z bloga

Można umieścić tu zajawki (leady) dwóch, trzech najnowszych wpisów z bloga.

  • dane kontaktowe

W tej sekcji powinny się znaleźć numery telefonu, adres oraz formularz kontaktowy.

Tak zaprojektowana strona główna pozwoli użytkownikowi zapoznać się z najważniejszymi atutami naszej firmy, co daje szansę, by został naszym klientem.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Dlaczego powinieneś wykonywać kopie bazy danych kilka razy dziennie? | nazwa.pl
23 maja 2023

Dlaczego powinieneś wykonywać kopie bazy danych kilka razy dziennie?

Współczesne aplikacje typu WordPress przechowują wszystkie informacje w bazach danych. Taki sposób gromadzenia... Współczesne aplikacje typu WordPress przechowują wszystkie informacje w bazach danych. Taki sposób gromadzenia informacji umożliwia później ich szybkie wyszukiwanie i budowanie dynamicznie generowanych stron WWW. Dane zapisane w bazie są tak kluczowe, że w przypadku ich utraty strona nie może dalej poprawnie funkcjonować. Aby zapewnić ciągłość działania na wypadek nieprzewidzianych sytuacji należy archiwizować zawartość baz danych nawet kilka razy dziennie. Sklepy internetowe gromadzą w bazach danych informacje o stanie magazynowym towarów, zamówieniach, zarejestrowanych użytkownikach, a nawet o dokumentach rozliczeniowo-księgowych. Utrata tych informacji nawet z połowy dnia oznacza bardzo duże problemy. Brak treści zamówień, brak wystawionych faktur czy też prezentowanie nieprawidłowych stanów magazynowych mogą doprowadzić do utraty zaufania klientów i problemów prawnych. Nawet jeżeli strona WWW nie jest przeznaczona do sprzedaży towarów, nie posiada funkcjonalności bloga czy też innych dynamicznie zmieniających się treści, to i tak większość informacji, które są na niej prezentowane, przechowuje się w bazie danych. Współczesne systemy CMS typu WordPress umożliwiają wprowadzanie treści poprzez swoje narzędzia i zapisują je… w bazie danych! Dane te należy więc odpowiednio często zabezpieczać, aby Twoja praca przy ich tworzeniu nie została utracona. Jak często wykonywać kopie zapasowe? Standardowo kopie zapasowe wykonywane są raz dziennie. Zazwyczaj odbywa się to w nocy, w czasie najmniejszego obciążenia...
Szybkość firm hostingowych w 2022 roku | nazwa.pl
10 stycznia 2023

Szybkość firm hostingowych w 2022 roku

Przetestowaliśmy szybkość działania serwerów w ośmiu największych firmach hostingowych w Polsce. Pomiary... Przetestowaliśmy szybkość działania serwerów w ośmiu największych firmach hostingowych w Polsce. Pomiary przeprowadzaliśmy co miesiąc, od lipca do grudnia 2022 roku za pomocą popularnego skryptu PHP dostępnego na GitHubie. Sprawdź, jakie wyniki osiągnęły wszystkie badane firmy. Szybkość działania strony WWW zależy od czasu, w którym serwer przetwarza dane. Przetestowaliśmy więc, jak szybko wykonywane są typowe zadania w PHP w największych polskich firmach hostingowych. Skorzystaliśmy z popularnego skryptu Vanilla Benchmark w wersji 1.6, napisanego w języku PHP i dostępnego do pobrania z GitHuba. Na każdym z hostingów testy wykonywane były z wykorzystaniem PHP 8. Jednorazowe wyniki pomiarów mogą być zakłócone różnymi chwilowymi zdarzeniami na serwerze. My jednak wzięliśmy pod lupę okres sześciu miesięcy 2022 roku, w każdym z nich przeprowadzając ten sam test. Na podstawie uzyskanych danych wyliczyliśmy średni czas wykonywania skryptu Vanilla Benchmark, a wyniki zaprezentowaliśmy na powyższym wykresie. Testowe oprogramowanie najszybciej działało na serwerach w nazwa.pl, a najwolniej w home.pl. Szczegółowe dane pomiarowe przedstawione są w poniższej tabeli (czasy podano w milisekundach). Dlaczego ten test jest taki ważny? Każda aplikacja typu WordPress wykonuje tysiące różnych operacji, zanim w przeglądarce pojawi się wynik w postaci strony WWW. Im szybciej przetwarzane są informacje z bazy danych, tym w krótszym czasie witryna internetowa może zostać wysłana do przeglądarki. Ten sam serwis WWW, w zależności od szybkości serwera, może więc działać w badanych firmach 3x szybciej lub 3x wolniej. Kto jednak chciałby, aby jego witryna działała wolno...
Choinki świata - świąteczne drzewko w różnych krajach | nazwa.pl
23 grudnia 2021

Choinki świata – świąteczne drzewko w różnych krajach

Chyba nikt nie wyobraża sobie Bożego Narodzenia bez symbolu, którym niewątpliwie jest pięknie przystrojona... Chyba nikt nie wyobraża sobie Bożego Narodzenia bez symbolu, którym niewątpliwie jest pięknie przystrojona choinka. Mimo że te drzewka ubierane są na całym świecie, to zwyczaje z nimi związane różnią się w zależności od kraju i kręgu kulturowego. Czym się charakteryzują? Skąd się wzięła choinka? Trudno myśleć o Świętach bez dostrzegania ich symbolu – choinki. Chociaż zwyczaj jej ubierania rozpowszechnił się dopiero w XVI w. w Alzacji, to jednak samo drzewko iglaste, towarzyszące ludziom w okresie Bożego Narodzenia, występowało już wcześniej. Pojawiało się ono na przykład w odbywających się w tym czasie misteriach, popularnych w średniowieczu. Były to przedstawienia grane w Wigilię, które dotyczyły historii ludzkości od czasów Adama i Ewy. W misteryjnym Edenie rolę drzewa poznania dobra i zła pełniło właśnie drzewko iglaste. Trzeba pamiętać, że w pogańskiej Europie z drzewami związane były liczne funkcje sakralne. Miały one znaczenie zarówno w tradycji celtyckiej, germańskiej, jak i słowiańskiej. Na naszym gruncie widoczne jest na przykład występowanie jodły właśnie w tradycji świątecznej. Za czasów pogańskich, w okresie późniejszych Świąt Bożego Narodzenia, obchodzono uroczystości związane z przesileniem zimowym. Elementem tradycji było przystrajanie wieszanej pod sufitem gałęzi drzewa iglastego, tzw. podłaźnika. Ozdabiano go małymi jabłkami i pieczonymi ciastkami. Nie powinna nas zaskakiwać zbieżność ze współczesną choinką — wiele zwyczajów chrześcijańskich wywodzi się bezpośrednio z czasów pogańskich...
nazwa.pl obchodzi 24 urodziny!
14 kwietnia 2021

nazwa.pl obchodzi 24 urodziny!

Dokładnie dzisiaj mijają 24 lata od momentu powstania nazwa.pl. W tym czasie z naszych usług skorzystało ponad milion Klientów... Dokładnie dzisiaj mijają 24 lata od momentu powstania nazwa.pl. W tym czasie z naszych usług skorzystało ponad milion Klientów, rejestrując ponad cztery miliony domen i uruchamiając ponad pięćset tysięcy usług hostingowych. 24 urodziny to dobry moment, aby powiedzieć coś o sobie, o tym, jacy jesteśmy i o naszych planach na przyszłość. Nowoczesne rozwiązania Od początku istnienia w nazwa.pl stawiamy sobie za cel stały rozwój oferty firmy w kierunku nowoczesnych technologii i funkcjonalności. Nasi Klienci mogą korzystać m.in. z automatycznej konfiguracji zabezpieczeń domen przez DNSSEC, niezawodnej technologii DNS Anycast, automatycznego generowania i instalowania certyfikatów SSL dla każdej domeny czy automatycznej konfiguracji rekordów SPF, DKIM i DMARC dla poczty. Oferujemy liczne rozwiązania przyspieszające działanie stron WWW, takie jak technologia CloudHosting, własna sieć Content Delivery Network, Memcached czy Redis. Jeszcze więcej usług W 2020 roku wyraźnie zwiększyliśmy szybkość działania naszego hostingu, dzięki całkowitej wymianie infrastruktury serwerowej, w tym dzięki użyciu procesorów Intel Xeon E-2288G taktowanych zegarem 5 GHz oraz nowoczesnych dysków Intel Optane 3D XPoint. Udostępniliśmy technologie Node.js i .Net Core. Wdrożyliśmy nierelacyjne bazy danych MongoDB i Redis...
Crowdfunding. Czy można tak sfinansować biznes? | nazwa.pl
16 marca 2021

Crowdfunding. Czy można tak sfinansować biznes?

Pożyczka bankowa czy zdobycie inwestorów to nie jedyne sposoby na sfinansowanie nowego projektu... Pożyczka bankowa czy zdobycie inwestorów to nie jedyne sposoby na sfinansowanie nowego projektu. Crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, pozwala na wykorzystanie siły Internetu dla zdobycia środków, by wprowadzić na rynek nowy produkt lub usługę. Jak działa ten model pozyskiwania funduszy? Jak działa crowdfunding Serwisy crowdfundingowe pozwalają użytkownikom dokonywać wpłaty na rzecz osób i przedsiębiorców realizujących nowe projekty. Jeśli chodzi o korzyść dla wspierających, platformy działają zasadniczo w dwóch modelach: - nagrody W tym przypadku użytkownicy, którzy decydują się na dofinansowanie projektu, otrzymują od firmy podarunki w zależności od kwoty wsparcia. W przypadku wideobloga może to być np. imienne podziękowanie w napisach końcowych filmu dla najbardziej zaangażowanych wpłacających. Firmy mogą oferować za to wcześniejszy dostęp do swojego produktu lub usługi. Jest to najczęściej stosowany model crowdfundingu. - kapitał Niektóre serwisy (np. Republic czy Crowdfunder) pozwalają zaoferować użytkownikom udziały w spółce, w zależności od wielkości wkładu. Jest to podobne do inwestycji na giełdzie, dając szansę wpłacającym na wyselekcjonowanie przedsiębiorstw, które mogą odnieść rynkowy sukces...
Jak przyspieszyć stronę na WordPressie
3 czerwca 2019

Jak przyspieszyć stronę na WordPressie

Stworzyłeś stronę, wypełniłeś ją treścią, ale działa w żółwim tempie? To jeszcze nie czas, by postawić kreskę na WordPressie... Stworzyłeś stronę, wypełniłeś ją treścią, ale działa w żółwim tempie? To jeszcze nie czas, by postawić kreskę na WordPressie. Istnieje wiele czynników, które mogą prowadzić do spowolnienia ładowania się witryny. Na szczęście są sposoby, by sobie z nimi poradzić. Sprawdź, jak szybka jest strona Czas ładowania się mało wydajnej strony może wydawać się nieskończony, ale warto wiedzieć, ile dokładnie trwa. Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, jaki skutek przyniosą Twoje zabiegi optymalizacyjne. Służy do tego np. narzędzie Google Speed Test. Możesz tam przeanalizować swoją witrynę pod kątem wydajności, otrzymując kompleksowe dane. Wyjaśnienie pojęć związanych z wynikami znajdziesz po kliknięciu przycisku na prawo od nagłówka Dane laboratoryjne. Narzędzie podsuwa też działania, które możesz podjąć, by przyspieszyć stronę, sugerując nawet konkretne wtyczki do WordPressa będące w stanie Ci pomóc. Zobaczysz też, jak długo ładują się konkretne elementy witryny. Aktualizuj swój WordPress Co jakiś czas pojawiają się nowe wersje WordPressa. Pamiętaj, aby zawsze korzystać z aktualnej. Podobnie jest z pluginami i używanym przez Ciebie motywem (jeśli korzystasz z płatnego szablonu, zapewne dostajesz maile z wiadomością o dostępności nowej wersji). W aktualizacjach poprawiane są błędy wykryte w poprzednich wersjach, optymalizowane jest działanie oprogramowania czy dodawane są nowe funkcje. Pozwala to czasem na znaczne przyspieszenie działania strony...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(9)
  • Optymalizacja(2)
  • Hosting, Domeny(246)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(70)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(168)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Monitoring
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.