Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Multi SMTP Smarthost
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 GB.

  • Hosting
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 10 TB przestrzeni dyskowej, integrację z CDN, ochronę WAF i wsparcie 24/7. Stworzony z myślą o wymagających biznesowych projektach.

  • WordPress
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Monitoring
    • Monitoring WWW

    Monitoring WWW mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 21 października 2019

Jak zaprojektować stronę główną?

Tagi: CloudHosting SEO strona www UX web design WordPress
jak zaprojektować stronę główną?

Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu zależy, czy zainteresujemy go swoją ofertą. Dlatego też projektowaniu strony głównej należy poświęcić wyjątkowo dużo uwagi. Jakie elementy warto na niej umieścić?

Dlaczego strona główna jest ważna?

Strona główna w dużej mierze decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odniesie użytkownik mający kontakt z naszą marką w Internecie. Można to porównać do wizyty w butiku lub biurze, gdzie znaczenie ma nie tylko wystrój lokalu, ale także obsługa klienta.

Obsługa klienta powinna czytelnie przedstawić ofertę firmy, zaproponować konkretny produkt lub skierować gościa do specjalisty, który rozwiąże jego problem. Dzięki temu nie będzie zmuszony do bezradnego rozglądania się po lokalu w poszukiwaniu interesującego go produktu (co skończyłoby się zapewne tym, że opuściłby sklep i udał się do kolejnego).

Jak powinna być zaprojektowana strona główna?

Aby strona główna spełniała swoje zadanie, powinna w sposób jasny i czytelny przedstawiać najważniejsze atuty firmy. Jednocześnie musi to robić w formie bardzo skrótowej, aby użytkownik nie zniecierpliwił się czytaniem danej sekcji. Zniecierpliwiony użytkownik często zamknie stronę i nie przejdzie przewinie strony dalej.

Ze strony głównej użytkownik powinien dowiedzieć się, czy firma oferuje to, czego szuka oraz czy jest wiarygodna. Jeżeli na oba pytania udzieli odpowiedzi „tak”, jest szansa, że pozostanie na stronie, a nawet skorzysta z oferty firmy. W innym przypadku opuści witrynę i będzie szukał interesującej go oferty u konkurencji.

Trzeba pamiętać, że użytkownik podejmuje decyzje, czy zostanie na stronie, czy też ją opuści w ciągu sekund. Współczynnik użytkowników, którzy opuścili witrynę nie przechodząc na inne jej podstrony, to tzw. współczynnik odrzuceń. Jeżeli jest on wysoki, zdecydowanie warto zastanowić się nad przeprojektowaniem strony głównej lub udoskonaleniem jej treści.

Przykładowa strona główna

Aby pokazać, jak może wyglądać projekt strony głównej, posłużymy się przykładem. Wykonaliśmy w WordPressie stronę fikcyjnej agencji „E-Marketing” używając bezpłatnego motywu Hestia. Wszystkie widoczne na stronie sekcje można z łatwością skonfigurować samemu w identycznej formie graficznej, używając opcji DOSTOSUJ w pozycji WYGLĄD menu WordPressa.

Above the fold

Above the Fold (”powyżej linii zgięcia”) oznacza część strony, którą użytkownik widzi bez potrzeby przewijania strony. Znajdują się tu:

  • Logo

Logo jest najważniejszym składnikiem identyfikacji wizualnej marki. Powinno odzwierciedlać jej charakter — wartości z nią związane, cechę wyróżniającą markę na tle konkurencji czy charakter konkretnego produktu.

W tym celu używa się metaforycznych znaczeń używanych symboli. Warstwę znaczeniową mają także kolory oraz czcionki.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jakie powinno być Twoje logo i dlaczego powierzyć projektowanie profesjonaliści
  • Marka a kolory. Jak ich używać?

  • Menu

Główne menu powinno być proste i nie zawierać zbyt dużej ilości elementów. Dlatego też naszą ofertę należy przyporządkować do podstawowych grup. Nawet w przypadku rozbudowanego sklepu internetowego można stworzyć prosty podział na „Ona” i „On” – dział żeński i męski. Po najechaniu na pozycję wyświetlić się może jednak rozbudowane menu, w którym użytkownik będzie mógł  okonać już bardziej precyzyjnego wyboru.

Menu jest też miejscem, gdzie można umieścić ikony mediów społecznościowych kierujące do naszych profili social media. Tam również powinien się znaleźć przełącznik języka strony, jeżeli nasza witryny jest wielojęzyczna.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Wielojęzyczność w WordPressie. Jak to zrobić?

  • Tło

Poniżej menu umieszcza się najczęściej duże, statyczne zdjęcie. Musi być ono bardzo dobrej jakości. Powinno w czytelny sposób nawiązywać do naszej oferty lub być interesującą kreacją reklamową.

Coraz rzadziej spotyka się obecnie, wszechobecny niegdyś slideshow (pokaz slajdów). Przestał być używany, ponieważ badania zachowań użytkowników na stronach pokazywały, że bardzo rzadko czekali oni na pojawienie się kolejnego slajdu. Zdarzało się również, że nie byli w stanie zdążyć z przeczytaniem interesującej ich informacji lub zdecydować się na kliknięcie przycisku Call To Action, podczas gdy już pojawiał się kolejny slajd. Dlatego też w zupełności wystarczające jest użycie statycznego zdjęcia (skoro i tak użytkownicy nie będą zazwyczaj czekać na następne).

W związku z rosnącą przepustowością łącz, coraz częściej na stronie głównej używa się także video. Jeżeli dysponujemy krótkim i przekonującym filmikiem, warto się nad tym zastanowić.

Popularne jest także stosowanie zdjęcia z efektem paralaksy. Zdjęcie takie przesuwa się nieznacznie wraz z ruchami myszki, co daje wrażenie przestrzeni i dodatkowej interakcji.

  • Nagłówek

W nagłówku powinno się znaleźć jasne i czytelne określenie korzyści, jaką odniesie potencjalny klient, jeśli skorzysta z naszej oferty. Jednocześnie nagłówek służy przekazaniu informacji, czym się zajmujemy.

Należy użyć krótkiego zdania (najwyżej dwóch), np. w trybie rozkazującym. Naszym celem jest przekonanie klienta, że potrzebuje tego, co oferujemy.

Odnosząc się do naszego przykładu agencji E-Marketing: jeżeli określimy, że naszym targetem są osoby, które jeszcze nie prowadzą działań marketingowych online, nasz nagłówek może brzmieć Reklamuj się w sieci — wydawaj mniej, zarabiaj więcej. Sugeruje on, że wydatki na kampanie online są niższe niż na reklamę tradycyjną.

Klientowi można także zadać pytanie, które uświadomi mu jego problem i zasugeruje, że znamy jego rozwiązanie. Zmieńmy zatem target naszej agencji na klienta, który już prowadzi działania marketingowe w Internecie, ale nie jest zadowolony z ich efektów oraz uważa, że przepłaca za kampanie online. W naszym przykładzie nagłówek będzie brzmiał zatem: Twoje kampanie online to duże wydatki i słabe efekty?

Naszym celem jest zatem, by użytkownik po przeczytaniu tego zdania pomyślał: „O! To o mnie”. Pojawi się wtedy szansa, że będzie zainteresowany naszym rozwiązaniem jego problemu.

  • Podtytuł

W podtytule mamy szansę na sprecyzowanie naszej oferty. Powinien być krótki i odpowiadać na pytanie „jakie problemy klienta rozwiązujemy”. W naszym przykładzie przy nagłówku Twoje kampanie online to duże wydatki i słabe efekty? podtytuł może brzmieć:

Skutecznie działamy w sieci z szacunkiem dla Twojego budżetu. Zero ruchów pozornych, tylko rezultaty!

W ten sposób doprecyzowujemy problem klienta zawarty w nagłówku – korzystając z naszych usług, może on w ramach swojego budżetu osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty.

  • Call To Action

Wezwanie do działania, czyli Call To Action (CTA), służy zachęceniu użytkownika do wykonania jakiejś czynności. Zależeć nam może np. na tym, aby przeszedł na stronę jednego z naszych produktów, która zachęci go do zakupu. Zazwyczaj są to słowa w trybie rozkazującym (”Dowiedz się więcej”, „Kup”).

Wezwania do działania są niezwykle skuteczne, ponieważ użytkownik najczęściej potrzebuje wiedzieć, jaki następny krok wykonać (nie chce się tego domyślać).

Tak będzie zatem wyglądała treść above the fold strony naszej przykładowej agencji:

Jak zaprojektować stronę główną? Dowiedz się na blogu nazwa.pl jak powinna wyglądać treść above the fold na internetowej strony wizytówki.

Below the Fold

Poniżej linii zgięcia (Below the Fold) możemy pozwolić sobie na większą dowolność w konstruowaniu strony. Warto tam jednak zawrzeć następujące elementy:

  • lista korzyści

Mogą to być trzy, cztery punkty wymieniające najważniejsze korzyści, które są związane z naszą ofertą (nie jej cechy). Ważne, aby korzyści nie było zbyt wiele, aby nie przytłoczyć użytkownika.

Pisanie o korzyściach bezpośrednio przekłada się na sprzedaż, ponieważ odwołuje się do emocji potencjalnego klienta. W gruncie rzeczy nie interesuje go bowiem, jaki jest produkt, ale co dla niego może on zrobić. Jeśli jednak chcemy wymienić cechy produktu, to użyjmy ich w nagłówku elementu, koncentrując się na korzyści w jego opisie. Np.:

Jak zaprojektować stronę główną? Sprawdź na blogu nazwa.pl jak przygotować skuteczną listę korzyści dla klienta na stronie głównej strony www.

  • krótki opis firmy/usługi/produktu

Za pomocą kilku zdań można wyrazić, czym w istocie jest nasz produkt lub w skrócie opisać naszą firmę. Ważne, aby unikać ogólnikowych (i niestety popularnych) sformułowań rodzaju „jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą”. Najlepiej skupić się na konkretach, pisząc, co robimy i dlaczego jesteśmy w tym dobrzy (albo co wyróżnia nasz produkt):

Opis firmy na stronie głównej firmowej strony internetowej to podstawa. Sprawdź jak napisać ciekawy opis firmy na blogu nazwa.pl.

  • prezentacja zespołu

W przypadku niewielkiej firmy usługowej, której kapitał opiera się przede wszystkim na wiedzy członków zespołu (takiej jak nasza agencja E-Marketing), warto ich przedstawić. Użyć do tego celu należy profesjonalnie wykonanych zdjęć oraz krótkich opisów.

W naszym przykładzie opis każdego z członków zespołu składa się z dwóch, trzech zdań. Pierwsza część opisu dotyczy kompetencji profesjonalnych danej osoby:

Autor nagradzanych kampanii, zawsze stawiający na efektywność.

Druga część określa zainteresowania i charakter członka zespołu. Ma to na celu skrócenie dystansu między potencjalnym klientem a prezentowaną osobą, pokazanie, że profesjonalista jest „także człowiekiem” (z którym można np. dzielić tę samą pasję lub cechy osobowości):

Online 24/7. Fan gier MMORPG.

Na stronie głównej przedstawmy zatem najważniejszych członków zespołu i ew. zawrzyjmy link do osobnej podstrony zawierającej sylwetki pozostałych osób. Na tej podstronie powinny się znaleźć także dłuższe opisy każdej z prezentowanych na stronie głównej osób.

Przy opisie każdego członka zespołu (zarówno na stronie głównej, jak i podstronie) dobrze jest umieścić ikony social media odsyłające do jego profili w mediach społecznościowych oraz ikonę umożliwiającą bezpośredni kontakt mailowy.

Zakładka "Poznaj nasz zespół" - prezentacja zespołu firmy na stronie www. Na blogu nazwa.pl poznaj zalety rozmieszczenia informacji o pracownikach na Twojej stronie.

  • referencje

Referencje pełnią funkcję tzw. „dowodu społecznego”, pozwalając uwiarygodnić nasz biznes. Klienci znacznie chętniej decydują się na zakup produktu lub skorzystanie z usługi, jeżeli ktoś je zarekomenduje. Nie ma tu znaczenia, czy jest to osoba, którą znają czy też osoba obca. Ważne jedynie, aby rekomendacja brzmiała autentycznie (i oczywiście była autentyczna!).

Referencje powinny być podpisane imieniem i nazwiskiem oraz najlepiej nazwą pełnionej przez rekomendującego funkcji w danej firmie (i oczywiście nazwą samej firmy). Jeżeli dana osoba wyrazi na to zgodę, można zamieścić jej zdjęcie.

Na stronie głównej warto umieścić jedynie krótkie cytaty z najlepiej nas prezentujących referencji. Wybierając fragmenty, starajmy się, aby teksty przedstawiały różne problemy klientów, które zostały rozwiązane dzięki współpracy z naszą firmą. Na naszym przykładzie będzie to wyglądało następująco:

Referencje klientów wzbudzają zaufanie użytkowników odwiedzających stronę www. Poznaj zasady tworzenia zakładki "Co mówią o nas Klienci" na blogu nazwa.pl.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak umieścić na stronie rekomendacje?

  • Wpisy z bloga

Prowadzenie bloga firmowego służy nie tylko budowie wizerunku naszej firmy jako eksperta branży. Pomaga również w działaniach social media poprzez możliwość udostępniania wartościowych treści i służy działaniom SEO (pozycjonowania).

Dlatego też, jeśli mamy bloga, możemy zaprezentować tzw. zajawki (leady) najnowszych wpisów na stronie głównej. Pokaże to, że firma „żyje”, a także może zainteresować czytelnika, który spędzi przez to więcej czasu w naszej witrynie.

Blog na stronie to źródło informacji dla użytkowników oraz narzędzie do SEO i content marketingu. Sprawdź na blogu nazwa.pl jak przygotować zakładkę "wpisy z bloga" na stronie głównej.

  • Dane kontaktowe i formularz

Ważne, aby użytkownik nie był zmuszony do przechodzenia na stronę Kontakt w celu znalezienia informacji kontaktowych, ale znalazł je od razu na stronie głównej. Jeżeli potencjalny klient przewinie całą stronę i stwierdzi, że interesuje go nasza oferta, może chcieć otrzymać od nas więcej informacji i być może skorzysta z usług firmy.

W sekcji danych kontaktowych umieścić należy także formularz kontaktowy, dzięki któremu użytkownik będzie mógł do nas od razu napisać.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak umieścić na stronie formularz kontaktowy

PODSUMOWANIE

Strona główna jest jedną z najważniejszych stron witryny. To na nią najczęściej trafiają użytkownicy szukający informacji o naszej firmie. Dlatego też jej projektowaniu należy poświęcić dużo uwagi.

Strona główna dzieli się na dwie podstawowe części:

ABOVE THE FOLD (powyżej linii zgięcia)

Jest to fragment strony widoczny bez konieczności jej przewijania (czyli od razu po wejściu na stronę). Część ta zawiera następujące elementy:

  • logo

Za pomocą logo należy wyrazić charakter marki, ponieważ jest to pierwszy punkt kontaktu z nią klienta.

  • menu

Powinno być proste, czytelne i nie zawierać zbyt wielu elementów. Można w nim umieścić ikony social media.

  • tło nagłówka

Najlepiej zastosować statyczne zdjęcie, ewentualnie video. Obecnie nie używa się już pokazów slajdów.

  • nagłówek

Powinno to być jedno, maksymalnie dwa krótkie zdania wyrażające najważniejszą korzyść, jaką odniesie klient, jeśli skorzysta z naszej oferty.

  • podtytuł

Należy sprecyzować w nim, czym się zajmujemy, najlepiej również za pomocą języka korzyści.

  • wezwanie do działania

Przycisk Call to Action powinien zachęcać do skorzystania z oferty lub poznania jej szczegółów.

BELOW THE FOLD (poniżej linii zgięcia)

Jest to pozostała część strony, wymagająca od użytkownika jej przewinięcia w dół. Mogą się w niej znaleźć następujące sekcje:

  • lista korzyści

Należy wymienić w niej trzy, cztery korzyści, które można czerpać z naszego produktu/usługi. Nie powinny to być cechy, jeśli jednak chcemy je wymienić, zróbmy to w nagłówkach, pisząc o korzyściach w treści punktów.

  • krótki opis firmy/usługi/produktu

Powinno to być parę zdań opisujących, czym się zajmuje firma lub jakie są podstawowe cechy produktu wraz z uwzględnieniem ich najważniejszych atutów.

  • prezentacja zespołu

Należy przedstawić sylwetki kilku członków zespołu. Każdy z opisów powinien zawierać maksymalnie trzy zdania. Najlepiej skonstruować go z części dotyczącej profesjonalnych atutów osoby oraz części dotyczącej jej cech osobowości czy zainteresowań (w celu skróceniu dystansu pomiędzy potencjalnym klientem a członkiem zespołu).

  • referencje

Powinny to być krótkie cytaty z najważniejszych referencji. Najlepiej dobrać je tak, aby przedstawiały, w jaki sposób nasz produkt lub usługa rozwiązały problem klienta. Wszystkie referencje należy podpisać imieniem i nazwiskiem rekomendującego oraz stanowiskiem pełnionym w danej firmie.

  • wpisy z bloga

Można umieścić tu zajawki (leady) dwóch, trzech najnowszych wpisów z bloga.

  • dane kontaktowe

W tej sekcji powinny się znaleźć numery telefonu, adres oraz formularz kontaktowy.

Tak zaprojektowana strona główna pozwoli użytkownikowi zapoznać się z najważniejszymi atutami naszej firmy, co daje szansę, by został naszym klientem.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Strony szybkie jak błyskawica dzięki CDN w Polsce | nazwa.pl
27 kwietnia 2023

Strony szybkie jak błyskawica dzięki CDN w Polsce

CDN nazwa.pl to jedyna sieć Content Delivery Network dysponująca aż sześcioma węzłami w największych miastach... CDN nazwa.pl to jedyna sieć Content Delivery Network dysponująca aż sześcioma węzłami w największych miastach w Polsce. Jej wykorzystanie wyznacza zupełnie nowy standard szybkości stron internetowych, które są kierowane do polskich odbiorców. Niezależnie od tego, na jakim hostingu utrzymywana jest witryna, CDN nazwa.pl przyspieszy jej działanie dla użytkowników od Bałtyku aż po Tatry. Technologia Content Delivery Network przeważnie stosowana jest w skali makro, aby zapewnić szybkie wczytywanie stron dla klientów z całego świata. Wydaje się, że w ramach jednego kraju, takiego jak Polska, nie będzie ona potrzebna. Nic bardziej mylnego! Opóźnienia w przesyłaniu danych na terenie naszego kraju są bardzo odczuwalne. Na przykład załadowanie tej samej strony dla użytkownika z Pomorza czy Śląska może zająć nawet dwukrotnie więcej czasu, niż dla użytkownika łączącego się z nią z Mazowsza! Aby zapewnić jednakowo szybkie działanie stron w każdym miejscu naszego kraju, polska sieć CDN nazwa.pl posiada aż 6 węzłów, które zostały rozmieszczone w największych miastach wojewódzkich, takich jak Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań i Gdańsk. Dzięki temu CDN nazwa.pl zapewnia równomierne rozłożenie prędkości dla użytkowników stron WWW w całym kraju! Same węzły CDN nazwa.pl to jedno. Tworząc sieć CDN w Polsce zadbaliśmy o bezpośredni dostęp do kluczowych w skali kraju punktów wymiany ruchu operatorskiego, takich jak EPIX Warszawa, EPIX Katowice, EPIX Poznań, TPIX Warszawa, PLIX Warszawa, Thinx Warszawa, POZIX Poznań, WRIX Wrocław oraz CIX Kraków...
PHP 8.2 na hostingu w nazwa.pl
30 stycznia 2023

PHP 8.2 na hostingu w nazwa.pl

Prawie 78% wszystkich stron internetowych jest przygotowywanych w języku PHP. Udostępniona niedawno wersja... Prawie 78% wszystkich stron internetowych jest przygotowywanych w języku PHP. Udostępniona niedawno wersja 8.2 poprawia wydajność aplikacji, wprowadza kilka nowych funkcjonalności oraz podnosi poziom bezpieczeństwa napisanych w tym języku witryn. Zmiany względem PHP 8.1 nie są rewolucyjne, więc przejście na nową wersję w większości przypadków nie będzie powodować żadnych problemów. Już dziś zatem warto ją przetestować. Szybsza praca stron WWW Zanim PHP 8.2 zostało udostępnione na serwerach CloudHosting w nazwa.pl, przeprowadziliśmy szereg testów jego wydajności oraz stabilności pracy. Najnowsze PHP, zgodnie z oczekiwaniami, przyniosło zwiększenie szybkości działania uruchamianych za jego pomocą stron WWW. Co prawda, w stosunku do wersji 8.1 sam przyrost nie jest rewolucyjny, jednak można śmiało powiedzieć, że twórcom tego języka programowania udało się zachować pozytywny trend, do którego od jakiegoś czasu zdążyli nas już przyzwyczaić. Biorąc pod uwagę, że prawie 78% witryn internetowych zbudowanych jest właśnie w oparciu o PHP (dane z końca grudnia 2022 r.), każde przyspieszenie jego działania jest bardzo ważne i powinno być docenione. Nowe możliwości i lepsze bezpieczeństwo Twórcy nowego PHP skupili się głównie na rozbudowie i optymalizacji rozwiązań zapoczątkowanych w wersji 8.1. Jest także kilka nowości, które bez wątpienia usprawnią pracę programistom tworzącym aplikacje w tym języku. Wśród nich warto wymienić chociażby wprowadzenie Standalone Types czy Readonly Classes. Od wersji 8.2 mamy zatem możliwość zwracania typów danych w sposób separatywny wraz z określeniem ich właściwości i parametrów (jako true, false oraz null), a także możemy definiować klasy jako „tylko do odczytu”, co sprawia, że kod aplikacji staje się prostszy w zapisie i lepiej zoptymalizowany...
Composer na CloudHostingu nazwa.pl. Część 2
31 maja 2021

Composer na CloudHostingu nazwa.pl. Część 2

Prezentujemy drugą część kursu wideo przedstawiającego możliwości płynące z użycia managera pakietów, jakim jest... Prezentujemy drugą część kursu wideo przedstawiającego możliwości płynące z użycia managera pakietów, jakim jest Composer. To ważne narzędzie, które zostało stworzone, aby ułatwiać pracę osobom zajmującym się kodowaniem w PHP. Wykorzystywane jest jednak nie tylko przez programistów, ale także coraz częściej przez webmasterów. Dlaczego? Bo to właśnie Composer dba o automatyczne pobieranie, zapisywanie i wczytywanie zewnętrznych pakietów, których wymaga kod budowanej czy uruchamianej na serwerze aplikacji. W poprzednim odcinku ogólnie omówiliśmy podstawy pracy z Composerem, przedstawiając czym jest i do czego służy to narzędzie. Po pierwszej części kursu wiemy już, jak zacząć z nim pracę, czym jest Packagist i dlaczego jest on taki ważny. Umiemy utworzyć plik composer.json i wiemy, co powinien on zawierać. Poznaliśmy też niektóre instrukcje Composera, takie jak chociażby search, require czy update. Poprzedni odcinek naszego kursu możesz obejrzeć tutaj: https://www.nazwa.pl/blog/composer-na-cloudhostingu-nazwapl-czesc-1. W drugim odcinku przyjrzymy się bliżej samemu plikowi composer.json. Ponieważ jest to serce każdego projektu, warto dobrze poznać ustawienia kluczowych sekcji, które się w nim znajdują. Nie zabraknie wielu przykładów, które z powodzeniem można użyć przy budowaniu własnych aplikacji wykorzystujących zależności, do których dostęp umożliwia właśnie Composer...
jak powinien wyglądać blog
6 września 2019

Jak powinien wyglądać blog

Przy tworzeniu bloga nie możemy skupiać się jedynie na wyborze najatrakcyjniejszego motywu. Wbrew pozorom... Przy tworzeniu bloga nie możemy skupiać się jedynie na wyborze najatrakcyjniejszego motywu. Wbrew pozorom jeszcze ważniejsza jest struktura strony. Jeśli zostanie dobrze zaprojektowana, przełoży się to bezpośrednio na satysfakcję czytelników oraz większą liczbę udostępnień. Jakie zatem elementy powinny znaleźć się na blogu? Makieta bloga Zanim zasiądziemy do WordPressa, najlepiej jest rozplanować układ strony. Idealna do tego celu będzie bezpłatna Canva. Aplikacja jest prosta w obsłudze i pozwala na projektowanie każdego rodzaju grafik do wykorzystania w sieci — od ilustracji na bloga po newslettery i posty social media. Canva działa na zasadzie przeciągnij i upuść, przez co niezwykle łatwo jest w niej zaprojektować makietę strony. Oprócz takich elementów jak teksty (Canva oferuje olbrzymi wybór czcionek) ikształty, w aplikacji można wyszukiwać ikony, grafiki i zdjęcia. Wiele z nich jest płatnych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by użyć bezpłatnych materiałów znalezionych w wyszukiwarce grafiki Google. Struktura stron Warto stworzyć następujące strony i umieścić linki do nich w menu głównym: - kategorie, - o mnie, - współpraca, - kontakt...
wersje językowe na wordpressie
16 lipca 2019

Wielojęzyczność w WordPressie. Jak to zrobić?

Jeśli chcesz dodać do swojej strony inną wersję językową, w WordPressie zrobisz to stosunkowo łatwo. Wykorzystać do tego... Jeśli chcesz dodać do swojej strony inną wersję językową, w WordPressie zrobisz to stosunkowo łatwo. Wykorzystać do tego celu możesz darmowe wtyczki, z których polecamy Polylang. Dowiedz się, jak ją skonfigurować. Instalacja wtyczki Polylang 1. Wejdź do panelu administracyjnego Wordpress i najedź w menu po lewej na pozycję WTYCZKI, a następnie kliknij DODAJ NOWĄ. 2. W polu wyszukiwania wpisz - Polylang. 3. Kliknij ZAINSTALUJ, a następnie AKTYWUJ. Dodawanie nowego języka (na przykładzie języka angielskiego) Najpierw stwórz polską wersję językową strony. Jest to konieczne, aby można było później przyporządkowywać tworzone podstrony do konkretnego języka. 1. W menu panelu kliknij LANGUAGES. 2. W oknie Choose a language, wybierz z listy po lewej odpowiedni język, a domyślnie zostaną ustawione zawartości pozostałych okien. Będzie je można zmienić teraz lub w każdym innym momencie. Dla ewentualnych zmian interesować Cię będą okna: - full name: wprowadzona tu nazwa pojawi się w menu wyboru języka na stronie. Zmień domyślną nazwę, jeśli zamiast Polski wolisz np. PL, - order: wartość ta decyduje o kolejności języków w okienku zmiany języków. Język o najniższej wartości będzie traktowany jako pierwszy. 3. Kliknij ADD NEW LANGUAGE. Na górze strony pojawią się zaznaczone na czerwono komunikaty, zignoruj je. 4. Następnie przeprowadź cały proces ponownie, dodając język angielski. Wybierz...
rynek nazw domen w Polsce
6 grudnia 2018

Rynek nazw domen w Polsce

Polski rejestr nazw domen odnotował pierwszy wzrost od dwóch lat. Na koniec trzeciego kwartału 2018 roku w domenie .pl... Polski rejestr nazw domen odnotował pierwszy wzrost od dwóch lat. Na koniec trzeciego kwartału 2018 roku w domenie .pl utrzymywane było ponad 2,58 mln nazw domen. To pozytywny sygnał dla branży usług rejestracji domen. Wzrosty obejmują nie tylko ilość domen, ale także liczbę abonentów rejestrujących domeny, a tych dziennie w trzecim kwartale przybywało ponad 2,4 tys. Prawie 70% domen jest w posiadaniu przedsiębiorców, a pozostałe 30% należy do osób fizycznych. Domena .eu jest drugą po domenie .pl najczęściej wybieraną końcówką wśród domen rejestrowanych przez Polaków. Według danych z EURid ilość domen .eu zarejestrowanych w Polsce na koniec października 2018 roku wyniosła 206 tys. Domeny europejskie stanowią jedynie uzupełnienie rynku domen polskich, stanowiąc jednak bardzo dobry wybór dla wszystkich firm, które zamierzają rozwinąć swoją działalność na rynkach Unii Europejskiej. Rejestracja domen Brakuje informacji na temat ilości zarejestrowanych przez Polaków domen w najpopularniejszym rejestrze .com, gdyż w Polsce funkcjonuje tylko jedna firma z akredytacją ICANN. Spółka NetArt Registrar, należąca do nazwa.pl, największego w Polsce rejestratora domen, od prawie 10 lat rejestruje domeny globalne. Pozostałe czołowe polskie firmy zajmujące się rejestracją domen: home.pl, Consulting Service, AZ.pl, rejestrują domeny .com na zasadzie pośrednictwa przez akredytowanych Partnerów ICANN, takich jak NetArt Registrar. Z oficjalnych danych podawanych przez ICANN wynika, że jedyny polski rejestrator domen .com posiadał na koniec trzeciego kwartału zarejestrowanych 71,5 tys. domen .com, co biorąc pod uwagę udział spółek NetArt/nazwa.pl w rejestracji domen...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(18)
  • Optymalizacja(3)
  • Hosting, Domeny(260)
  • CDN(42)
  • WordPress(86)
  • e-Sklep(71)
  • Backup(27)
  • Poczta(40)
  • VPS(26)
  • Internet i technologia(172)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(4)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Domeny
  • Poczta biznesowa
  • Hosting z CDN
  • WordPress z CDN
  • CloudHosting Enterprise
  • Monitoring WWW
  • Email Marketing
  • VPS
  • Cloud Backup
  • Mail Backup
  • SaaS
  • CDN nazwa.pl
  • SSL
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz wynagrodzenie aż do 50% od wpłat za poleconą usługę.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.