Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 64 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Monitoring
    • Monitoring test2speed.com

    Monitoring test2speed.com mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 6 września 2019

Jak powinien wyglądać blog

Tagi: blog budowa bloga CloudHosting SEO specyfika strona www WordPress
jak powinien wyglądać blog

Przy tworzeniu bloga nie możemy skupiać się jedynie na wyborze najatrakcyjniejszego motywu. Wbrew pozorom jeszcze ważniejsza jest struktura strony. Jeśli zostanie dobrze zaprojektowana, przełoży się to bezpośrednio na satysfakcję czytelników oraz większą liczbę udostępnień. Jakie zatem elementy powinny znaleźć się na blogu?

Makieta bloga

Zanim zasiądziemy do WordPressa, najlepiej jest rozplanować układ strony. Idealna do tego celu będzie bezpłatna Canva. Aplikacja jest prosta w obsłudze i pozwala na projektowanie każdego rodzaju grafik do wykorzystania w sieci — od ilustracji na bloga po newslettery i posty social media.

Canva działa na zasadzie przeciągnij i upuść, przez co niezwykle łatwo jest w niej zaprojektować makietę strony. Oprócz takich elementów jak teksty (Canva oferuje olbrzymi wybór czcionek) ikształty, w aplikacji można wyszukiwać ikony, grafiki i zdjęcia. Wiele z nich jest płatnych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by użyć bezpłatnych materiałów znalezionych w wyszukiwarce grafiki Google.

  • Projektując makietę, należy zaplanować stronę główną, podstrony oraz stronę posta. Co powinno się na nich znaleźć?

Struktura stron

Warto stworzyć następujące strony i umieścić linki do nich w menu głównym:

  • kategorie

Tworzenie podstron kategorii jest wskazane dla blogów, które zawierają większą ilość treści. Na każdej podstronie umieszczone mogą zostać wpisy, które dotyczą danej dziedziny. Jeżeli zdarzy się, że dany post można przyporządkować do więcej niż jednej dziedziny, najlepiej umieścić wpis na wszystkich podstronach powiązanych kategorii.

kategorie w menu bloga

  • o mnie

Tożsamość bloga zależy w dużej mierze od jego autora. Dlatego też warto stworzyć podstronę zawierającą informacje o sobie. Najlepiej opisać tam nasze doświadczenie, które przekłada się na kompetencje do pisania o danej dziedzinie, a także wspomnieć o naszych zainteresowaniach i pasjach. Pozwoli to czytelnikowi nawiązać bliższą więź z blogiem, ponieważ zyskuje on „ludzką twarz”.

zakładka o mnie na blogu

  • współpraca

Tę podstronę warto stworzyć, jeśli poszukujemy klientów lub jesteśmy otwarci na współpracę reklamową z firmami. Wiele marek jest zainteresowanych publikowaniem wpisów sponsorowanych lub zamieszczaniem przez autora bloga recenzji ich produktów. Na tego rodzaju współpracę mogą liczyć jednak tylko blogi, które są w stanie pochwalić się wysoką liczbą odwiedzin.

Inaczej jest w przypadku zdobywania klientów na nasze usługi. Tutaj nawet początkujący blog może przyciągnąć użytkowników interesującą treścią, która będzie ponadto świadczyć o kompetencjach autora jako usługodawcy. Niewykluczone, że zaowocuje to nowym zleceniem.

zakładka współpraca na blogu

  • kontakt

Na stronie kontakt najlepiej jest umieścić formularz kontaktowy. W WordPressie można to zrobić w prosty i szybki sposób za pomocą dedykowanych wtyczek

zakładka kontakt


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak umieścić na stronie formularz kontaktowy

Posty na stronie głównej

Na stronie głównej powinny znaleźć się główne zdjęcia postów oraz ich leady. Pozwoli to czytelnikowi szybko przeskanować wzrokiem wiele treści, aby stwierdzić, czy znajduje się na blogu coś, co go interesuje.

posty na stronie głównej bloga

Leady można stworzyć w WordPressie za pomocą opcji Zajawka. Pisząc je, trzeba pamiętać, aby zachęcały do kliknięcia i zapoznania się z całością. Najlepiej zapowiedzieć w nich treść posta oraz zadać pytanie lub zastosować wezwanie do działania (np. Dowiedz się, jak…).

Taki sam układ treści powinien się znaleźć na ewentualnych stronach z kategoriami wpisów.

Nie masz czasu publikować postów? Twórz harmonogramy

Publikowanie treści regularnie i o określonych godzinach wymaga starannego planowania oraz dysponowania odpowiednim czasem w danej chwili. Jednak mogą nas w tym wyręczyć bezpłatne narzędzia, które wyposażone są także w dodatkowe funkcje. Tylko które rozwiązanie wybrać?


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Nie masz czasu na regularne publikowanie postów? Twórz harmonogramy!

Działasz w branży nieruchomości? Marketing internetowy może Ci pomóc.

Reklama w branży nieruchomości to nie tylko billboardy. To prawda – bywają skuteczne, ale obecnie większość potencjalnych inwestorów szuka informacji na temat nowych możliwości w Internecie. Marketing internetowy skierowany do tej grupy przedsiębiorców pozwala skuteczniej do niech dotrzeć oraz jest łatwiejszy do ewaluacji. Jak go stosować w działaniach dotyczących nieruchomości?


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Działasz w branży nieruchomości? Marketing internetowy może Ci pomóc

SEO przede wszystkim? Nie zawsze

Popularne jest przeświadczenie, że pozycjonowanie (SEO) jest podstawą działań marketingowych w Internecie. I rzeczywiście, większość firm nie może się bez niego obyć. Jednak  w branży nieruchomości działania SEO nie zawsze są dobrym pomysłem. Wszystko zależy od tego, jak długo trwa nasza inwestycja mieszkaniowa. Pozycjonowanie jest procesem, który wymaga czasu. Aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania na bardziej popularne frazy, trzeba prowadzić działania minimum kilka miesięcy. A frazy, które interesują np. inwestorów mieszkaniowych, należą właśnie do często wyszukiwanych słów kluczowych (chyba że prowadzimy sprzedaż w mało popularnej lokalizacji). Ponadto trzeba w ich przypadku konkurować z serwisami ogłoszeniowymi, co sprawia, że awansowanie do pierwszej dziesiątki w wyszukiwaniach Google nieraz graniczy z niemożliwością.

Strona posta

Na stronie posta powinna się oczywiście znaleźć jego pełna jego treść. Poniżej warto dodatkowo umieścić linkujące do treści okna ze zdjęciami i tytułami powiązanych lub popularnych postów bloga.

 wygląd postów na blogu

Social media

Przyciski umożliwiające wejście na profile social media autora lub udostępnianie postów mogą się przyczynić do wzrostu popularności bloga. Ważne, aby były umieszczone w miejscu wyraźnie widocznym dla użytkownika.

udostępnianie treści bloga w social mediach

Na górze strony można zastosować pasek z ikonami social media odsyłającymi do profili autora:

Ponadto na samej stronie posta warto umieścić ikonki pozwalające na udostępnianie danej treści. Najlepiej, jeśli będą one przesuwały się wraz ze scrollowaniem strony (były przyklejone do treści). Możemy również  dodać możliwość udostępniania posta za pomocą e-maila:

social media na blogu

Newsletter

Wydawać by się mogło, że obecnie najlepszym sposobem na kontakt z czytelnikami są media społecznościowe. Nie jest to jednak do końca prawda – tradycyjny newsletter nadal skutecznie sprawdza się w relacjach z naszymi odbiorcami, budując więź i przypominając o nowych treściach.

Użytkownicy social media zmagają się z nadmiarem treści, dlatego łatwo mogą przegapić informacje na temat naszego bloga. Tym bardziej po zmianie algorytmu Facebooka, który przy wyświetlaniu treści na ścianach użytkowników preferuje te pochodzące od ich znajomych.

Obecnie użytkownicy, dzięki coraz lepszym filtrom antyspamowym i możliwości prostego wypisywania się z niechcianych newsletterów, mają nieco mniej zaśmiecone skrzynki odbiorcze. Wyższe jest więc prawdopodobieństwo, że chętniej zdecydują się na otrzymywanie kolejnych e-maili.

Aby newsletter był rzeczywiście czytany, istotny jest wybór odpowiedniej częstotliwości wysyłki, zależnej od preferencji czytelników oraz naszych możliwości tworzenia ciekawych treści. Może to być np. raz w tygodniu czy raz w miesiącu.

Można rozważyć dostarczanie czytelnikom nie tylko wyboru najlepszych artykułów, ale też umieszczanie w newsletterze dodatkowej, interesującej treści, także dotyczącej bieżących, osobistych doświadczeń. Pozwoli to na zbudowanie bliższej więzi z subskrybentami.

Okno zapisu do newslettera warto umieścić na pasku bocznym strony głównej oraz stron postów. Powinno ono zawierać kilka słów na temat treści newslettera, pole do wprowadzenia adresu e-mail, treść zgody na otrzymywanie wiadomości oraz przycisk umożliwiający subskrypcje.

newsletter na stronie bloga

Przycisk pozwalający na subskrybowanie newslettera można umieścić dodatkowo na górnym pasku. Po jego kliknięciu zapis będzie możliwy poprzez okno pop-up lub osobną podstronę.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

  • Jak stworzyć dobry newsletter?

Popularne posty

Dzięki zamieszczeniu na bocznym pasku okna z popularnymi postami czytelnik będzie miał możliwość kontynuowania lektury bloga po lub w trakcie czytania artykułu. Zatrzyma go to dłużej na naszej stronie i być może zachęci do subskrypcji.

Zarówno to okno, jak i okno subskrypcji mogą przewijać się wraz z treścią strony. Dzięki temu użytkownik w każdym momencie czytania artykułu będzie miał do nich dostęp.

Wyszukiwarka

Jeżeli blog zawiera dużą ilość treści, warto rozważyć zastosowanie wyszukiwarki. Odpowiednia będzie do tego celu wbudowana wyszukiwarka WordPressa lub zewnętrzna wtyczka. Pole wyszukiwania można umieścić na górnym pasku.

wyszukiwarka na blogu

PODSUMOWANIE

Tworząc strukturę bloga, warto uwzględnić następujące elementy:

  1. Stronę O mnie opisującą autora bloga.
  2. Stronę Kontakt z formularzem kontaktowym.
  3. Opcjonalnie stronę Współpraca z ofertą reklamową dla firm lub usługową dla klientów.
  4. Leady postów na stronie głównej.
  5. Przyciski social media prowadzące do profili blogera (np. na górnym pasku).
  6. Przyciski social media na stronie posta umożliwiające jego udostępnienie.
  7. Sekcję Powiązane posty na stronie posta poniżej treści.
  8. Okno zapisu do newslettera oraz ikonkę subskrypcji na górnym pasku.
  9. Okno zawierające linki do popularnych postów.
  10. W przypadku blogów z większą ilością treści — wyszukiwarkę oraz podstrony grupujące posty należące do określonych kategorii.

Oczywiście strukturę bloga należy dostosować do jego specyfiki. Niemniej jednak powyższe elementy na pewno będą sprzyjać temu, aby użytkownicy spędzali na blogu więcej czasu oraz udostępniali nasze treści w social media.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Raport o liczbie stron WWW w Polsce | nazwa.pl
7 maja 2025

Raport o liczbie stron WWW w Polsce

W Polsce działa około 900 tysięcy serwisów WWW, co oznacza, że jedynie co trzecia zarejestrowana domena... W Polsce działa około 900 tysięcy serwisów WWW, co oznacza, że jedynie co trzecia zarejestrowana domena wykorzystywana jest do prezentacji treści w Internecie. Pomimo że liczba Polaków wynosi około 37,5 miliona, a według danych GUS liczba aktywnych przedsiębiorstw osiągnęła poziom 2,8 miliona, to domeny zarejestrowało zaledwie około 1,2 miliona unikalnych abonentów. Wskazuje to na niski poziom cyfryzacji w Polsce i dużą przestrzeń do rozwoju dla firm hostingowych działających w kraju nad Wisłą. Według raportu NASK na koniec 2024 roku w rejestrze liczba zarejestrowanych domen wyniosła 2,59 miliona. Jeżeli dodatkowo doliczyć domeny w rejestrach prowadzonych przez ACK Cyfronet AGH, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Centrum Informatyczne TASK oraz domeny europejskie eu i globalne, to całkowita liczba adresów wykorzystywanych przez Polaków wynosi łącznie niecałe 3 miliony. Liczba wszystkich abonentów wynosi około 1,2 miliona, z czego abonentów biznesowych jest około 800 tysięcy, a osób prywatnych około 400 tysięcy. Rejestracja domeny to niezbędny pierwszy krok w celu publikacji treści w sieci Internet. Umożliwia rezerwację unikalnego adresu, pod którym w przyszłości będą prezentowane informacje na stronach WWW. Korzystanie z własnej domeny daje rozpoznawalność oraz pewność biznesowo-prawną, że prezentowane informacje nie znikną z dnia na dzień, jak to czasami ma miejsce w przypadku treści na darmowych portalach społecznościowych typu Facebook. Po rejestracji domena może być wykorzystywana do prezentacji treści oraz wymiany poczty e-mail lub też pozostać jedynie zarezerwowana w celu jej wykorzystania w przyszłości. Pojawiają się na rynku również często osoby, które rezerwują domeny wyłącznie w celu ich późniejszej odsprzedaży. To duży problem dla rynku, bo handlarze...
Przydatne wtyczki do WordPressa | nazwa.pl
17 lipca 2024

Przydatne wtyczki do WordPressa

WordPress jest najpopularniejszą platformą CMS na świecie. Dzięki niezliczonym dodatkom możesz dostosować i... WordPress jest najpopularniejszą platformą CMS na świecie. Dzięki niezliczonym dodatkom możesz dostosować i rozbudować funkcjonalność swojej witryny, bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania. W tym artykule przedstawimy, naszym zdaniem, najlepsze wtyczki do WordPressa, które umożliwiają optymalizację działania strony internetowej WordPress. Easy Social Sharing Easy Social Sharing służy do udostępniania fragmentów strony w social mediach. Posiada prosty interfejs i liczne opcje konfiguracyjne, które ułatwiają udostępnianie witryny w komunikacji z innymi użytkownikami. Wtyczka pozwala na proste i efektywne zwiększanie dotarcia z Twoimi treściami do innych użytkowników oraz promocję w różnych kanałach online. Przyciski udostępniania mogą być modyfikowane, co daje możliwość dopasowania ich do wyglądu strony internetowej. WooCommerce WooCommerce stworzone zostało z myślą o osobach, które chciałyby w prosty sposób stworzyć własny sklep internetowy, a potem nim administrować. Wtyczka ta posiada różnorodne funkcje, takie jak możliwość zarządzania zamówieniami, dedykowane opcje płatności, dodawanie produktów przy pomocy rozbudowanego systemu kategorii, obsługa kuponów i kodów rabatowych. WooCommerce pozwala na generowanie raportów sprzedaży oraz zapewnia wsparcie wielu języków i walut...
Darmowe motywy PrestaShop, które musisz znać | nazwa.pl
15 listopada 2023

Darmowe motywy PrestaShop, które musisz znać

PrestaShop to zaawansowany system e-commerce dostępny wraz z usługą CloudHosting e-Sklep, który z powodzeniem może... PrestaShop to zaawansowany system e-commerce dostępny wraz z usługą CloudHosting e-Sklep, który z powodzeniem może posłużyć do budowy zarówno małego, jak i bardzo dużego sklepu internetowego. Jest on stosunkowo prosty w obsłudze i oferuje szereg dodatków, dzięki którym można nie tylko rozbudowywać jego funkcje, ale także modyfikować wygląd. W sieci można znaleźć wiele bezpłatnych motywów, które pozwolą Ci stworzyć w pełni funkcjonalną witrynę. Postanowiliśmy zrobić ich przegląd i zarekomendować niektóre z nich. Etrend Lite Etrend Lite oferuje przede wszystkim elegancki i nowoczesny design, dzięki czemu stanowi doskonały wybór dla każdego, kto chce stworzyć profesjonalny sklep internetowy. Jest on w pełni responsywny, więc bez problemu dostosowuje się do różnych rozmiarów ekranu. To bardzo ważne, bo zakupy w sklepach internetowych bardzo często realizowane są nie tylko na komputerach stacjonarnych, lecz także przede wszystkim na tabletach i smartfonach. Niewątpliwą zaletą Etrend Lite jest prosta instalacja i konfiguracja...
Synergia działania nierelacyjnej bazy danych MongoDB z szybkimi dyskami Intel Optane na hostingu nazwa.pl
25 marca 2021

Synergia działania nierelacyjnej bazy danych MongoDB z szybkimi dyskami Intel Optane na hostingu nazwa.pl

Hosting w Polsce i na świecie od wielu lat bazuje na dyskach HDD i SSD, dlatego znamy już ich wady i zalety. Kolejnym krokiem... Hosting w Polsce i na świecie od wielu lat bazuje na dyskach HDD i SSD, dlatego znamy już ich wady i zalety. Kolejnym krokiem na drodze rozwoju rynku hostingowego stały się dyski Intel Optane, które obecnie są dostępne w Polsce tylko na serwerach nazwa.pl. Wielokrotne zwiększenie wydajności serwisów obsługiwanych przez nazwa.pl jest niezaprzeczalne. Czy można jednak przyspieszyć swoją stronę jeszcze bardziej? To możliwe, jeśli zaprojektujemy ją tak, by opierała się na nierelacyjnych bazach MongoDB. Zapraszam do artykułu, z którego dowiesz się, co można zyskać w przypadku połączenia Intel Optane z MongoDB. Czym się różni relacyjna baza danych od nierelacyjnej? Dla przypomnienia i utrwalenia warto zacząć od określenia różnic między bazami relacyjnymi a nierelacyjnymi (NoSQL). Jak działają relacyjne bazy danych? Bazy relacyjne, takie jak MariaDB, stosują dobrze znane podejście do magazynowania informacji. Jak widać na rysunku 1, dane są budowane i przetrzymywane w z góry założonym schemacie, stanowiącym ściśle określoną relację między obiektami. Budowę rozbudowanej relacyjnej bazy danych można porównać do drzewa, którego tabele to liście, a relacje między nimi przypominają gałęzie. Jak działają nierelacyjne bazy danych? Z drugiej strony rysunek 2 prezentuje bazy nierelacyjne, czyli np. wspomnianą już wcześniej MongoDB. Zauważyć można podstawową zmianę w postaci braku gałęzi między...
Nazwa.pl najlepszą firmą hostingową
23 września 2020

nazwa.pl najlepszą firmą hostingową w Polsce!

Spółka nazwa.pl została nagrodzona statuetką „Najlepsza firma hostingowa roku” podczas uroczystej gali IT Champions 2020, której... Spółka nazwa.pl została nagrodzona statuetką „Najlepsza firma hostingowa roku” podczas uroczystej gali IT Champions 2020, której organizatorem był IT Reseller Polska. W czasie wydarzenia uhonorowane zostały czołowe polskie firmy z branży IT, a w uroczystości wręczenia statuetek wzięli udział zarówno przedstawiciele polskich, jak i międzynarodowych marek technologicznych. Otrzymany od specjalistów z branży tytuł „Najlepsza firma hostingowa roku” stanowi dla nazwa.pl wielkie wyróżnienie i potwierdzenie wiodącej pozycji firmy na rynku usług hostingowych w Polsce. Na sukces naszej firmy, oprócz wielokrotnie nagradzanego hostingu, złożyło się również doskonałe wsparcie klientów, realizowane wieloma kanałami komunikacji, wysoki poziom innowacyjności technologicznej, dbałość o ekologię oraz odpowiedzialność biznesowa. Dzięki temu możemy wspierać polskie firmy w transformacji cyfrowej, dostarczając im usługi, które jeszcze niedawno nie były dostępne na polskim rynku. Najszybszy hosting w Polsce Na początku 2020 roku nazwa.pl zakończyła wielomilionową inwestycję, związaną z wymianą serwerów, stawiając sobie jasny cel stworzenia najszybszego hostingu w Polsce. W czasie gdy konkurencja dopiero rozpoczynała uruchamianie usług, funkcjonujących w oparciu o dyski SSD z interfejsem NVMe, nazwa.pl jako pierwsza firma hostingowa w Polsce wycofała już tę technologię i udostępniła serwery z innowacyjnymi dyskami Intel Optane, działającymi w technologii 3D XPoint. Oprócz niezwykle szybkich dysków, w serwerach zastosowano również najszybsze obecnie procesory serwerowe Intel...

Od dzisiaj możesz korzystać z Redis na hostingu nazwa.pl!
16 września 2020

Od dzisiaj możesz korzystać z Redis na hostingu nazwa.pl!

Spółka nazwa.pl coraz częściej umożliwia dostosowanie funkcjonalności świadczonych usług do indywidualnych wymagań Klientów... Spółka nazwa.pl coraz częściej umożliwia dostosowanie funkcjonalności świadczonych usług do indywidualnych wymagań Klientów. Od dziś Klienci firmy mogą samodzielnie dokonać wyboru pomiędzy możliwościami, jakie daje serwer Memcached a nowym rozwiązaniem, którym jest serwer Redis. Warto dodać, że oba rozwiązania oferowane są bezpłatnie w ramach wszystkich pakietów hostingowych w nazwa.pl. Czym jest Redis? Redis, czyli Remote Dictionary Server to nowoczesny magazyn danych przyśpieszający działanie serwisów WWW, który został stworzony przez Salvatore Sanfilippo w 2009 roku. Znacznie szybsze działanie serwisów opartych o bazy danych typu WordPress i PrestaShop sprawiło, że Redis szybko zaczął zyskiwać na popularności. Giganci, tacy jak GitHub i Instagram, byli jednymi z pierwszych przedsiębiorstw, które go przyjęły. Obecnie Redis zajmuje czołowe pozycje w światowych rankingach i jest jedną z najczęściej wybieranych nierelacyjnych baz danych. Jak działa Redis? Redis doskonale sprawdza się przy cache’owaniu danych. Dzięki temu, że pliki zapisywane są w pamięci RAM, a nie na dyskach, umożliwia on uzyskanie dostępu do części informacji, a nawet ich edycję, bez konieczności przetwarzania całego zbioru danych. Zapewnia to natychmiastową odpowiedź z bazy, nawet przy milionach zapytań na sekundę...

Kategorie artykułów
  • Email Marketing(9)
  • Optymalizacja(2)
  • Hosting, Domeny(246)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(70)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(169)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Monitoring
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.