Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Multi SMTP Smarthost
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 GB.

  • Hosting
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 10 TB przestrzeni dyskowej, integrację z CDN, ochronę WAF i wsparcie 24/7. Stworzony z myślą o wymagających biznesowych projektach.

  • WordPress
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Monitoring
    • Monitoring WWW

    Monitoring WWW mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 3 lipca 2019

Jak nagrywać dźwięk do podcastów

Tagi: podcast strona www
dźwięk do podcastów

Podcasty są w ostatnim czasie prawdziwym fenomenem Internetu. Okazuje się, że forma zarezerwowanego niegdyś dla radia słuchowiska mimo konkurencji ze strony YouTube wcale nie jest archaiczna. Warto wziąć udział w rosnącym zjawisku. A zatem — jeśli masz coś do powiedzenia, czemu tego nie nagrać?

Wraz z rozwojem technologii streamingu wzrosła też popularność podcastów. Przewiduje się, że w najbliższej przyszłości aż 20% wszystkich odsłuchów na Spotify będzie dotyczyła właśnie ich. Sam serwis w ostatnim czasie za prawa do najpopularniejszych „słuchowisk” zapłacił aż 200 mln dolarów, co dobrze obrazuje kształt tego rynku.

Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce
Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce i aktywuj serwer aż 80% taniej! Pobierz Voucher

Aby nagrywać podcasty, niepotrzebne są duże inwestycje. Największą z nich jest inwestycja czasu w opracowanie dobrego pomysłu i scenariusza nagrania, aby zainteresować coraz to bardziej wyrobionego słuchacza. Jeśli jednak już je masz — jak zabrać się do nagrywania od strony technicznej?

Odpowiednie pomieszczenie

Aby podcast brzmiał profesjonalnie, nie powinna być słyszalna akustyka pomieszczenia. Oznacza to brak nieprzyjemnego dla ucha pogłosu, który sprawia, że głos wydaje się dochodzić z oddali.

By to osiągnąć, nie trzeba oczywiście nagrywać w studiu nagrań. Wystarczy wybrać pomieszczenie, w którym mniej jest nagich ścian a więcej elementów pochłaniających dźwięk. Doskonałe będą np. regały z książkami, zasłona w oknie czy gruby dywan na podłodze (a najlepiej wszystko na raz). Świetnie spisywała się w tym celu modna w poprzednim ustroju boazeria, ale nie sugerujemy, aby dla dobra podcastu do niej wracać…

Oprócz akustyki warto zadbać o to, aby w nagraniu nie pojawiały się dźwięki otoczenia. W tym celu wystarczy zamknąć okno, szczególnie jeśli znajduje się za nim ruchliwa ulica oraz poprosić domowników o ciszę w czasie nagrania. A jeżeli mają miejsce takie zdarzenia losowe, jak remont za ścianą — nagrywanie przełożyć na wieczór. Trzeba również pamiętać o wyłączeniu urządzeń, takich jak np. wentylator.

Jaki mikrofon

Mikrofony dzielą się na dwa rodzaje: dynamiczne i pojemnościowe.

  • mikrofony dynamiczne

Słabiej przenoszą wysokie częstotliwości głosu (np. głoski syczące) oraz rejestrują mniej odgłosów otoczenia, co jest dla domowego podcastera dużą zaletą. Polecane są szczególnie do nagrywania rozmów.

  • mikrofony pojemnościowe

Rejestrują naturalne brzmienie głosu ze wszystkimi jego niuansami. Gwarantują wyższą jakość nagrania, ale w bardziej słyszalne w nim będą dźwięki otoczenia oraz akustyka pomieszczenia.

Mikrofony dla podcasterów powinny mieć charakterystykę kardioidalną, co oznacza, że rejestrują głównie dźwięk dochodzący od frontu urządzenia (te, które robią to w jeszcze większym stopniu to super- i hiperkardioidalne).

Jeśli prowadzisz rozmowy z gośćmi i chcesz używać do tego celu jednego mikrofonu, możesz wybrać taki z charakterystyką dookolną (czyli zbierające dźwięk z całego otoczenia urządzenia) lub ósemkową (jest to podwójna charakterystyka kardioidalna skonfigurowana w przeciwnych kierunkach).

Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem jest zakup mikrofonu ze złączem USB. Podłączysz go bezpośrednio do komputera, który zarejestruje dźwięk przy użyciu swojej karty dźwiękowej.

Alternatywą jest mikrofon ze złączem XLR. Aby z niego korzystać, potrzebny będzie jednak zewnętrzny interfejs audio.

Najpopularniejsze mikrofony dla podcasterów:

  • pojemnościowy Yeti USB Microphone od Blue Microphones — jego zaletą jest możliwość wyboru między 3 rodzajami charakterystyk: kardioidalną, ósemkową i dookolną, przez co posłuży Ci zarówno do nagrań samego siebie, jak i rozmów. Dostaniesz go za ok. 600 zł.
  • dynamiczny Rode Podcaster USB — jego charakterystyka dostosowana jest do częstotliwości ludzkiego głosu i to właśnie te częstotliwości będzie głównie przenosił, nie dźwięki otoczenia. Kosztuje ok. 850 zł.

Jeśli chcesz jednak wydać mniej, bez problemu znajdziesz bardzo dobre, tańsze propozycje. Podcast to nie studyjne nagranie wokalu — większość dostępnych na rynku mikrofonów będzie dla niego w zupełności wystarczających.

Akcesoria do mikrofonu

  • statyw

Wiele mikrofonów dla podcasterów sprzedawanych jest z dołączanym statywem do ustawienia na biurku (można kupić go także osobno). Jest to wygodne rozwiązanie, ale większą swobodę w wyborze pozycji ciała może dać Ci przykręcany do blatu statyw z regulowanym ramieniem.

Jeżeli planujesz rozmowę z zaproszonym gościem i chcecie wygodnie zasiąść w fotelach, będziecie potrzebowali mikrofonów (lub jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej, lub dookolnej) na pełnowymiarowych, stawianych na podłodze statywach.

  • uchwyt antywstrząsowy

Dzięki niemu nie będą przenoszone do mikrofonu drgania podłoża.

  • filtr pop

Sprawi, że nagranie nie będzie zakłócane przez głoski wybuchowe (jak „p”„,b”).

Zewnętrzny interfejs audio

Do nagrywania podcastu w zupełności wystarczy komputer i mikrofon ze złączem USB. Jeśli jednak zależy Ci na lepszej jakości nagrywanego dźwięku, możesz postarać się o zewnętrzny interfejs audio. Będziesz go też potrzebować, jeśli wybierzesz mikrofon ze złączem XLR lub zdecydujesz się na nagrywanie za pomocą więcej niż jednego mikrofonu.

Zewnętrzne interfejsy audio zastępują wbudowaną kartę dźwiękową komputera i łączy się je z nim za pomocą kabla USB. Wyposażone są w preampy mikrofonowe i najczęściej minimum dwa wejścia na kabel XLR. Dobrej jakości interfejs dostaniesz już za kilkaset złotych.

Program do edycji dźwięku

Do nagrywania oraz edycji dźwięku w zupełności wystarczy Ci darmowy Audacity. Program umożliwia między innymi wyrównanie głośności ścieżki (normalizację i kompresję), wycięcie niepożądanych fragmentów czy redukcję szumu. W Audacity zmiksujesz też sygnał z dwóch mikrofonów, podłożysz muzykę czy dołączysz osobne nagranie czołówki.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Pozycjonowanie wideo na YouTube
  • Ambasadorowie marki skutecznym wsparciem działań marketingowych
  • 5 sposobów na promowanie produktu online

PODSUMOWANIE

Aby zacząć nagrywać podcasty wystarczy inwestycja ok. kilkuset złotych w mikrofon (lub nawet mniej, gdy zdecydujesz się kupić na początek tańszy sprzęt). Należy zadbać jeszcze o odpowiednią akustykę pomieszczenia oraz poświęcić chwilę na naukę obsługi bezpłatnego Audacity.

Jak widać, tzw. próg wejścia jest tu niższy niż w przypadku wideobloga. Z drugiej strony podcasty to zazwyczaj dłuższe formy niż filmy na YouTube, zatem należy dobrze przemyśleć scenariusz nagrania, by było ono interesujące. Tym bardziej że na tym rynku panuje już duża konkurencja i nie jest tak łatwo zatrzymać słuchacza na swoim kanale.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Dlaczego CDN nazwa.pl przyspiesza działanie WordPressa | nazwa.pl
14 maja 2025

Dlaczego CDN nazwa.pl przyspiesza działanie WordPressa?

Czy wiesz, że jedna sekunda opóźnienia w ładowaniu strony może oznaczać utratę nawet 10% odwiedzających... Czy wiesz, że jedna sekunda opóźnienia w ładowaniu strony może oznaczać utratę nawet 10% odwiedzających? W dobie błyskawicznego Internetu nikt nie lubi czekać, a WordPress – choć popularny i wygodny – potrafi mocno zwalniać, jeśli nie wspiera go odpowiednia infrastruktura. Właśnie dlatego w nazwa.pl stworzyliśmy środowisko, które nie tylko rozumie potrzeby tego CMS-u, ale wyprzedza je technologicznie. Dzięki naszej sieci CDN nazwa.pl oraz integracji z wtyczką LSCache strony oparte na WordPressie zyskują niebywałą prędkość — bez względu na to, skąd pochodzi osoba, która je odwiedza! CloudHosting i wsparcie LSCache Zastosowanie wtyczki LSCache w WordPressie umożliwia przekształcanie dynamicznych treści tworzonych przez skrypty PHP w gotowy, statyczny kod HTML. Oznacza to, że serwer nie musi za każdym razem od nowa generować tej samej strony — wystarczy, że raz wygenerowana wersja zostanie zapisana i przechowywana w sieci CDN nazwa.pl. Taka kopia jest dostępna od ręki dla każdego użytkownika, który wejdzie na stronę — niezależnie od tego, gdzie się znajduje. Pozwala to nawet rozbudowanej witrynie wczytywać się w mniej niż sekundę, zarówno w Warszawie, jak i w Londynie, Berlinie czy gdziekolwiek indziej w Europie. CDN nazwa.pl przyspiesza strony WWW Sieć CDN nazwa.pl to rozproszony system serwerów, które przechowują nie tylko treści HTML na potrzeby wtyczki LSCache, lecz także inne zasoby, takie jak obrazy, pliki CSS czy JavaScript. Co więcej, dzięki kompresji grafik do nowoczesnego formatu WebP, obrazy są przechowywane nie tylko w mniejszym rozmiarze ze względu na kompresję, lecz także w różnych wersjach dopasowanych do rozdzielczości ekranów urządzeń mobilnych, tabletów i komputerów. Oznacza to, że użytkownik łączący się...
Na czym polegają testy A/B? | nazwa.pl
1 marca 2021

Na czym polegają testy A/B?

Na czym opierać określnie czy witryna jest optymalnie skonstruowana? Na pewno nie na subiektywnej ocenie, ale na... Na czym opierać określnie czy witryna jest optymalnie skonstruowana? Na pewno nie na subiektywnej ocenie, ale na twardych danych. Testy A/B pozwalają gromadzić potrzebne informacje, dzięki czemu możemy zbadać skuteczność poszczególnych elementów strony. Dlatego też warto je przeprowadzać, aby poprawić konstrukcję witryny. Jak się do tego zabrać? Czym są testy A/B? Testy A/B polegają na porównywaniu dwóch rodzajów treści marketingowej i badaniu różnicy w ich skuteczności. Treścią taką może być, np. przekaz reklamowy, strona internetowa czy wiadomość e-mail. Każda z wersji prezentowana jest grupie odbiorców, aby sprawdzić reakcje użytkowników. Możemy zwracać uwagę na konwersję, ruch na stronie, kliknięcia czy też dowolne inne czynniki, które uznamy za istotne. Testowane treści często różnią się tylko jednym elementem – może to być copy, grafika, kolor czy forma wezwania do działania. Dzięki temu wiemy, jak zoptymalizować swój przekaz, a także uczynić skuteczniejszymi te tworzone w przyszłości. Dlaczego warto przeprowadzać testy A/B? Testy A/B są świetnym narzędziem do badania skuteczności treści marketingowych. Dzięki nim możliwe jest m.in.: - skrócenie ścieżki zakupowej, - poprawa UX, - zmniejszenie współczynnika odrzuceń, - optymalizacja skuteczności reklam, - uniknięcie przeprojektowania całej strony, - opieranie się na danych, nie na „wyczuciu”...
nazwa.pl zwycięża w badaniu infolinii firm hostingowych
26 listopada 2019

nazwa.pl zwycięża w badaniu infolinii firm hostingowych

Instytut badawczy MANDS przeprowadził niezależne badanie dotyczące skuteczności działania infolinii największych firm... Instytut badawczy MANDS przeprowadził niezależne badanie dotyczące skuteczności działania infolinii największych firm hostingowych w Polsce. Badaniu poddane zostały spółki obsługujące od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy osób fizycznych i firm, a jego celem było określenie czasu oczekiwania na rozmowę z konsultantem. Wyniki badania plasują nazwa.pl na pozycji niekwestionowanego lidera efektywności oraz szybkości odbierania połączeń telefonicznych. Infolinia nazwa.pl jako jedyna obsłużyła wszystkie połączenia wykonane przez teleankieterów, w rekordowym średnim czasie 5 sekund. Badanie wykazało, że wiele dużych firm działających na rynku usług hostingowych w Polsce nie jest w stanie zagwarantować swoim klientom szybkiej obsługi i profesjonalnego wsparcia specjalistów w ramach kanału telefonicznego. Pomimo obsługi dziesiątek tysięcy klientów korzystających z usług rejestracji domen i usług hostingowych, w żadnej z badanych firm – poza nazwa.pl – liczba konsultantów nie pozwoliła na obsługę wszystkich testowych połączeń telefonicznych. Rozmowy z teleankieterami były albo od razu odrzucane, albo rozłączane po bardzo długim okresie oczekiwania na połączenie z konsultantem. MANDS to instytut badawczy, który od 2005 roku działa na rynku badań marketingowych i badań opinii. W przeprowadzonym w październiku tego roku badaniu, dwudziestu...
rekomendacje na stronie
1 sierpnia 2019

Jak umieścić na stronie rekomendacje?

Publikowanie rekomendacji klientów to dla firmy doskonały sposób na pozyskanie zaufania osób odwiedzających stronę... Publikowanie rekomendacji klientów to dla firmy doskonały sposób na pozyskanie zaufania osób odwiedzających stronę. Referencje pełnią funkcję tzw. „dowodu społecznego”, wykorzystując fakt, że często kierujemy się w swoich wyborach opiniami innych. Jak zamieścić na stronie rekomendacje? Jakie powinny być rekomendacje Przede wszystkim należy pamiętać, aby rekomendacje były autentyczne. Opinie typu „To wspaniała firma. Tomasz” brzmią bardzo niewiarygodnie i nie tylko nie wzbudzają zaufania klientów, ale prezentują nas w negatywnym świetle. Rekomendacje powinny zostać podpisane imieniem i nazwiskiem, najlepiej wraz z nazwą firmy i stanowiskiem, aby klienci wiedzieli, że ich autorem jest konkretna osoba. Jeśli udzielający rekomendacji się na to zgodzi, możemy opatrzyć opinię zdjęciem, dzięki czemu będzie jeszcze bardziej przekonująca. Dobrze, aby rekomendacje były zwięzłe, ale nie możemy w żaden sposób ingerować w ich treść. Na stronie głównej mogą znaleźć się jednak krótkie cytaty z linkami do całości tekstów znajdujących się na osobnej podstronie. Tam też możemy zgromadzić wszystkie pozostałe referencje, jeżeli zdecydujemy się na opublikowanie na innych podstronach jedynie wybranych. Jak zamieścić rekomendacje za pomocą wtyczki Elementor Elementor jest darmową wtyczką służącą do konstruowania stron w WordPressie metodą przeciągnij i upuść. Jest to najprostszy sposób na stworzenie witryny, ponieważ można...
22 urodziny nazwa.pl
16 kwietnia 2019

22 lata nazwa.pl

nazwa.pl, największy w Polsce rejestrator domen i dostawca hostingu, świętuje swoje 22 urodziny. Od 1997 roku z usług firmy... Firma nazwa.pl, największy w Polsce rejestrator domen i dostawca hostingu, świętuje swoje 22 urodziny. Od 1997 roku z usług firmy skorzystało ponad milion Klientów, którzy zarejestrowali ponad 4 miliony domen i aktywowali ponad 500 tysięcy usług hostingowych. Spółka nazwa.pl od lat wyznacza kierunki rozwoju rynku usług elektronicznych w Polsce, stanowiąc dla innych firm z branży wzór w zakresie innowacyjności, rozwoju technologicznego, kultury organizacyjnej i odpowiedzialności społecznej. Firma nazwa.pl liderem technologicznym Usługi elektroniczne oferowane przez nazwa.pl cechuje duża dynamika zmian, związana z szybkim postępem technologicznym w dziedzinie telekomunikacji, sprzętu komputerowego oraz oprogramowania. Aby nadążyć za światowymi trendami konieczne są wysokie nakłady finansowe związane z rozbudową sieci,  wymianą serwerów, oraz wdrażaniem nowych rozwiązań informatycznych. Małe firmy nie są w stanie sprostać tym wymaganiom, odstając coraz wyraźniej od lidera technologicznego jakim niewątpliwie w Polsce jest firma nazwa.pl. Rok 2018 obfitował w liczne inwestycje nazwa.pl w zakresie budowy sieci nowej generacji, będącej obecnie filarem działalności firmy. Firma nazwa.pl uruchomiła wymianę ruchu z praktycznie wszystkimi operatorami w Polsce i Europie Zachodniej, ustanawiając redundantne połączenia pomiędzy centrami danych w Krakowie, Warszawie, Frankfurcie i Amsterdamie. Oprócz usług świadczonych w powyższych Data Center, firma zaznaczyła swoją obecność w wielu węzłach wymiany ruchu w Europie, oraz w jednym z największych węzłów wymiany ruchu w USA...
jak wybrać domenę?
18 marca 2019

Jak wybrać domenę? Część 1

Obecnie mile widziane jest, aby każdy przedsiębiorca posiadał własną stronę WWW. Dzięki temu daje się zauważyć potencjalnym... Obecnie mile widziane jest, aby każdy przedsiębiorca posiadał własną stronę WWW. Dzięki temu daje się zauważyć potencjalnym klientom, a tym samym buduje zaufanie wokół marki, która staje się bardziej wiarygodna. Od czego zacząć budowanie swojej obecności w sieci? Warto zadbać o unikalną domenę oraz wybrać odpowiedni pakiet hostingowy. Na co zwrócić uwagę w przypadku pierwszego czynnika tworzenia witryny internetowej? Domena wizytówką firmy Domena jest jedną z pierwszych rzeczy odzwierciedlających nasz biznes. Można powiedzieć, że sukces firmy zawiera się w nazwie domeny. Krótka i łatwa do zapamiętania – taka powinna być domena każdego innowacyjnego przedsięwzięcia. Jeżeli usługa lub produkt posiadają dłuższą nazwę, warto zastosować akronim składający się z pierwszych liter. Najlepiej wykupić obie nazwy (pełną oraz składającą się z akronimu), tak aby użytkownicy zawsze do nas trafiali. Czym jeszcze powinna charakteryzować się domena, aby wpływała pozytywnie na rozwój biznesu? Tworząc swoją unikalną nazwę domeny, powinniśmy zadbać o to, aby posiadać jak najwięcej rozszerzeń, w tym .pl, .com czy .eu. Wraz z rozwojem firmy pojawią się możliwości ekspansji na kolejne rynki. Przydatne będą więc domeny europejskie czy globalne. Warto to uwzględnić na samym początku procesu zakładania firmowej strony WWW. Dlatego przed zakupem domeny powinniśmy sprawdzić jej dostępność w różnych rozszerzeniach. Jeżeli myślimy o określonym rynku, np. niemieckim (.de), można również zarezerwować...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(18)
  • Optymalizacja(3)
  • Hosting, Domeny(260)
  • CDN(42)
  • WordPress(85)
  • e-Sklep(71)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(26)
  • Internet i technologia(172)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(4)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Domeny
  • Poczta biznesowa
  • Hosting z CDN
  • WordPress z CDN
  • CloudHosting Enterprise
  • Monitoring WWW
  • Email Marketing
  • VPS
  • Cloud Backup
  • Mail Backup
  • SaaS
  • CDN nazwa.pl
  • SSL
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz wynagrodzenie aż do 50% od wpłat za poleconą usługę.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.