Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Multi SMTP Smarthost
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 GB.

  • Hosting
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 10 TB przestrzeni dyskowej, integrację z CDN, ochronę WAF i wsparcie 24/7. Stworzony z myślą o wymagających biznesowych projektach.

  • WordPress
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Monitoring
    • Monitoring WWW

    Monitoring WWW mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 8 czerwca 2020

Co powinieneś wiedzieć o SEO i pozycjonowaniu?

Tagi: marketing marketing internetowy SEO
Co powinieneś wiedzieć o SEO i pozycjonowaniu | nazwa.pl

SEO i pozycjonowanie to pojęcia powszechnie znane, jednakże nie każdy wie, co się za nimi kryje. Może się wydawać, że to magiczne narzędzia do osiągania wysokiej pozycji w Google, za które wystarczy zapłacić odpowiedniej agencji marketingowej, by szybko cieszyć się satysfakcjonującymi rezultatami. Tak jednak nie jest – dojście do TOP 10 wymaga wiedzy także od nas oraz cierpliwości i konsekwencji w działaniach. Czym zatem są SEO i pozycjonowanie?

Co to jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization oznacza proces optymalizacji strony internetowej, aby doprowadzić do większej liczby wejść pochodzących z wyszukiwarki. Chodzi tu przy tym o ruch organiczny, czyli niepochodzący z reklam takich jak Google Ads.

Dzięki działaniom SEO witryna ma większe szanse znaleźć się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania (ideałem jest tu pierwsza dziesiątka Google). Bez optymalizacji witryny klienci są zmuszeni do wpisywania adresu strony lub nazwy firmy w wyszukiwarce, by trafić do witryny. Strona zazwyczaj nie pojawi się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu interesujących użytkownika fraz.

Trzeba zdawać sobie sprawę, że działanie Google oparte jest na pracy robotów indeksujących, które przeczesują Internet, skanując strony internetowe. Starają się one zrozumieć, czego dotyczy dana witryna. Wszystko po to, aby użytkownicy mogli otrzymywać trafniejsze wyniki, wpisując w wyszukiwarce dane słowa kluczowe.

Oprócz treści witryny wpływ na jej pozycję w Google mają także inne czynniki. Dla wyszukiwarki ważne jest, czy strona jest zbudowana poprawnie i łatwo się po niej nawiguje. Obecnie jest również istotne, by strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych.

W 2018 roku Google wprowadziło Mobile First Index. Od tego czasu dla wyszukiwarki głównym wariantem strony jest jej wersja mobilna, nie desktopowa. Dlatego też podstawową sprawą jest dostosowanie strony do potrzeb użytkowników smartfonów i tabletów.

Istotna jest także wydajność wersji mobilnej witryny. Aktualizacja algorytmu Google Speed Update uzależniła ranking stron także od szybkości ładowania się ich wersji przeznaczonej dla urządzeń przenośnych.

Czynniki pozycjonowania

Na pozycję strony w wyszukiwarce ma wpływ wiele czynników. Należą do nich:

  • optymalizacja treści i aspekty techniczne strony

Poprawienie rankingu strony jest możliwe przy użyciu technik oznaczania treści i budowy witryny. Są to np.:

  • słowa kluczowe: dzięki nim roboty wyszukiwarki są w stanie „podsunąć” użytkownikom Google odpowiedzi na ich zapytania. Za pomocą słów kluczowych wyraźnie komunikujemy, jaki aspekt treści naszych tekstów jest najważniejszy.

Korzystając ze słów kluczowych, należy znaleźć równowagę w ich nasyceniu. Zbyt małe sprawi, że strona nie pojawi się odpowiednio wysoko w wyszukiwarce na żądane frazy. Zbyt duże, że tekst będzie wyglądał nienaturalnie i jako taki stanie się gorzej traktowany przez roboty Google.

  • tytuł i meta opis: aby wyszukiwarka wiedziała, czego dotyczy dana podstrona czy wpis na blogu, trzeba je oznaczyć za pomocą tytułu i meta opisu. Wyświetlają się one na stronie wyników Google, zatem użytkownik, również ma świadomość, czego może się spodziewać po kliknięciu linku.
  • nagłówki treści: oznaczając treści za pomocą nagłówków H1, H2, H3, uzmysławiamy robotom wyszukiwarki, czego dotyczą nasze teksty.
  • linki wewnętrzne: są to umieszczone w treści linki do innych podstron naszej witryny. Pozwalają one wyszukiwarce dowiedzieć się więcej na temat strony.
  • nazwy obrazów i tagi alt: aby roboty Google zrozumiały, jaka jest treść obrazu, należy go oznaczyć tekstowo. Pomaga to w odpowiednim indeksowaniu treści.

Pozostając przy kwestiach technicznych – w przypadku pozycjonowania stron internetowych ważne jest również zapewnienie ciągłości ich działania. Z tego powodu należy unikać usług firm hostingowych, które nie posiadają gwarancji dostępności świadczonych przez siebie usług (tzw. SLA). W przypadku serwerów z serii Hosting Cloud w nazwa.pl (np. Hosting Cloud Basic – 100 GB) gwarantowane w abonamencie SLA wynosi min. 99,9%. Oznacza to, że firma nazwa.pl zapewnia dla umieszczonej na takim serwerze strony internetowej praktycznie nieprzerwaną jej dostępność w Internecie, co przekłada się na pozytywne wyniki w odniesieniu do podejmowanych przez nas działań SEO.

  • content marketing
  • Content marketing w pozycjonowaniu i SEO. Dowiedz się więcej na blogu nazwa.pl.

Treść jest najważniejszym elementem decydującym o pozycji strony w wyszukiwarce. To w istocie ona, a nie względy techniczne witryny, sprawia, że Google może „polubić” stronę. Jest tak dlatego, że roboty kierują się wartością witryny dla użytkownika, a dla niego najważniejszy jest właśnie dobrej jakości content.

Content marketing oznacza tworzenie treści wartościowych dla użytkowników nieukierunkowanych bezpośrednio na sprzedaż. Mogą być dla odbiorcy źródłem cennej wiedzy lub innego typu satysfakcji. Działania tego typu sprawiają, że użytkownik przywiązuje się do marki, a także w ramach swoistej wzajemności jest bardziej skłonny do dokonania zakupu.

Dla SEO content marketing jest istotny, ponieważ im więcej wartościowych i dobrze skonstruowanych treści mieści się na naszej stronie, tym roboty więcej znajdą w naszej witrynie słów kluczowych, co przełoży się na pozycje witryny w wyszukiwarce. Ważne jest także, by content był często aktualizowany, ponieważ roboty „uczą się” wtedy, by naszą stronę często odwiedzać.

Formami content marketingu w działaniach SEO są artykuły i wpisy blogowe. Prowadzenie bloga firmowego pozwala na regularne zamieszczanie wartościowych treści, równocześnie nasyconych interesującymi nas słowami kluczowymi. Możemy przez to zaprezentować się jako eksperci w swojej dziedzinie, którzy chętnie dzielą się wiedzą i równocześnie zawalczyć o pierwszą dziesiątkę w Google.

  • link building
Link building w pozycjonowaniu i SEO. Dowiedz się więcej na blogu nazwa.pl.

Dzięki linkom prowadzącym do strony traktowana jest ona przez Google jako bardziej wiarygodna, co wpływa na jej pozycję w wyszukiwarce. Istotne jest jednak, aby te linki nie były przypadkowe. Powinny pochodzić z zaufanych witryn o dobrej reputacji, czyli stojących wysoko w tzw. Trust Rank.

Linki zewnętrzne można pozyskiwać z takich źródeł, jak:

  • blogi i serwisy internetowe

Jeżeli nasza działalność lub publikowane przez nas treści są interesujące, możemy liczyć na to, że w zewnętrznych artykułach pojawią się linki do naszej witryny. Jest to bardzo wartościowe i najbardziej naturalne źródło odnośników.

  • social media

Dzięki aktywności w social media możemy sprawić, że do naszej witryny będą linkowały posty użytkowników. W tym celu należy zamieszczać na stronie wartościowe treści.

  • fora internetowe

Jeśli w naszej witrynie można znaleźć odpowiedzi na interesujące użytkowników pytania, mogą oni zamieszczać odnośniki w postach na forach. Należy jednak unikać samodzielnego, sztucznego tworzenia tego typu wpisów, ponieważ źle wpływa to na wizerunek firmy.

  • artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane w serwisach lub na blogach potrafią być źródłem wiarygodnych linków. Warto zainwestować w tego typu promocję przede wszystkim jednak dlatego, że możemy zdobyć nowych klientów pośród użytkowników odwiedzających te strony.

  • katalogi

Umieszczanie strony w renomowanych katalogach zazwyczaj jest płatne, ale pozwala na pozyskanie wielu wartościowych linków przychodzących.

Warto zadbać o SEO

Optymalizacja strony jest niezbędna, aby witryna mogła pojawić się na satysfakcjonującej pozycji w wyszukiwarce. Tworząc i aktualizując stronę, należy przestrzegać zasad SEO. W razie potrzeby można także skorzystać z usług specjalistów optymalizacji stron.

Kampania pozycjonowania może być również opłacalnym sposobem marketingu internetowego. Warto jednak pamiętać, że tego typu działania są długotrwałe i należy się uzbroić w cierpliwość, czekając na efekty. Łącząc jednak pozycjonowanie z kampaniami reklamowymi w Google i social media oraz skutecznym content marketingiem, możliwe jest osiągnięcie dobrych rezultatów.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Jak często wykonywać kopie zapasowe danych | nazwa.pl
22 maja 2025

Jak często wykonywać kopie zapasowe danych?

Dane to jeden z najcenniejszych zasobów Twojej działalności online. Strona internetowa, sklep, baza klientów... Dane to jeden z najcenniejszych zasobów Twojej działalności online. Strona internetowa, sklep, baza klientów czy skrzynka e-mail – każdy z elementów zawiera informacje, których utrata może mieć poważne konsekwencje – finansowe, wizerunkowe, a czasem prawne. Tworzenie kopii zapasowych nie powinno być więc jednorazowym działaniem, a stałym elementem zarządzania, szczególnie w firmach. Tylko... jak często wykonywać backup? Jak długo go przechowywać? I ile kopii w ogóle warto mieć? Zasada 3-2-1 – sprawdzony sposób na bezpieczeństwo W IT od lat stosowana jest prosta, ale niezwykle skuteczna zasada 3-2-1. Mówi ona, że każdy powinien posiadać co najmniej trzy kopie danych (stąd cyfra 3), czyli oryginał i dwie kopie zapasowe. Dane te powinny znajdować się na dwóch różnych nośnikach (stąd cyfra 2) – na przykład na serwerze oraz niezależnej macierzy dyskowej – a przynajmniej jedna kopia powinna być przechowywana poza główną lokalizacją, czyli tak zwany off-site (stąd cyfra 1). To właśnie off-site backup stanowi najpewniejsze zabezpieczenie w przypadku poważniejszych awarii – takich jak uszkodzenie techniczne, atak ransomware czy błąd ludzki. Nawet jeśli coś stanie się z Twoim kontem hostingowym lub lokalną infrastrukturą, kopia przechowywana w zewnętrznym Data Center pozwoli Ci szybko odzyskać dane. W nazwa.pl realizację tej strategii umożliwia dodatkowa usługa Kopia zapasowa danych, dzięki której Twoje pliki, bazy danych i wiadomości e-mail są automatycznie zapisywane na macierzach dyskowych niezależnych od Twojego hostingu w zewnętrznym Data Center...
Nowe statystyki CDN nazwa.pl
5 lutego 2024

Nowe statystyki CDN nazwa.pl

Statystyki CDN nazwa.pl, dostępne w CloudHosting Panel i w Panelu Klienta, zostały rozbudowane o kolejne... Statystyki CDN nazwa.pl, dostępne w CloudHosting Panel i w Panelu Klienta, zostały rozbudowane o kolejne użyteczne informacje. Dzięki nim znacznie łatwiej sprawdzisz skuteczność wykorzystania sieci Content Delivery Network przez swoje strony i szybko określisz ewentualne poprawki w konfiguracji, jakie warto wprowadzić. Warto korzystać z CDN nazwa.pl CDN nazwa.pl to sieć geograficznie rozproszonych serwerów, które przechowują kopie elementów Twojej strony bliżej użytkowników końcowych. Skrócenie odległości pomiędzy odbiorcą a witryną poprawia szybkość jej pracy. Cały proces określa się mianem buforowania danych. Gdy użytkownik wysyła zapytanie o witrynę, najbliższy węzeł CDN nazwa.pl przekazuje do jego przeglądarki przechowywane u siebie dane. Informacje, których nie ma w danym węźle, pobierane są z serwera źródłowego. Wskaźnik HIT do serwera CDN Jeśli dane Twojej strony internetowej są w pamięci węzła CDN, natychmiast zostaną wysyłane do przeglądarki użytkownika. W statystykach CDN taką sytuację opisuje wskaźnik HIT. Dane, których nie ma w pamięci CDN, są w pierwszej kolejności pobierane z serwera źródłowego. Następnie, o ile w konfiguracji witryny nie wykluczyłeś ich z możliwości buforowania, zostaną one zapisane w węźle CDN i będą tam czekać, aż kolejna osoba postanowi wejść na Twoją stronę. Oprócz sytuacji, w których dochodzi do pobrania strony po raz pierwszy, standardowo część danych nigdy nie jest gromadzona w węzłach CDN. Przykładem mogą być pliki PHP, które praktycznie zawsze uruchamiane są na źródłowym serwerze...
Zarabianie na własnym blogu | nazwa.pl
12 kwietnia 2022

Zarabianie na własnym blogu

Prowadzenie bloga nie musi stanowić wyłącznie hobby, które daje nam satysfakcję i pozwala zaspokajać... Prowadzenie bloga nie musi stanowić wyłącznie hobby, które daje nam satysfakcję i pozwala zaspokajać potrzeby twórcze. Może równie dobrze okazać się sposobem na życie. Nawet jeżeli nie sprawi, że będziemy się wyłącznie z niego utrzymywać, to może uzupełnić nasze dochody z innych źródeł i wspomóc w ten sposób domowy budżet. Warto w tym kontekście zastanowić się, jakiego rodzaju blogi są teraz najbardziej dochodowe. Biznes online Bez wątpienia znajdziemy wielu czytelników zainteresowanych sposobami na zdobycie dodatkowych źródeł zarobkowania. Jeżeli mamy doświadczenie w takich dziedzinach, jak freelance czy e-marketing, warto się nim podzielić. Odbiorcy chętnie dowiedzą się, jak i czy mogą „rzucić etat”, aby zacząć pracować na własny rachunek w branży nowych technologii. W przekazywaniu treści powinniśmy się skupić głównie na własnych doświadczeniach. W dzieleniu się swoją wiedzą nie zatrzymujmy się na ogólnikach. Twórzmy konkretne i wyczerpujące wpisy, które krok po kroku przeprowadzają czytelnika przez wybrany temat. Doradzając, skupmy się na dziedzinie, która jest nam najbliższa. Jeżeli pracujemy jako specjalista e-marketingu, copywriter czy niezależny programista, nasi czytelnicy będą oczekiwali kompetentnych i wiarygodnych treści właśnie w tych tematach. W przypadku tego typu treści możemy zarobić na płatnych poradnikach, reklamie czy marketingu afiliacyjnym...
Mikołajki, czyli pierwsze grudniowe święto prezentów! | nazwa.pl
6 grudnia 2021

Mikołajki, czyli pierwsze grudniowe święto prezentów!

Świąteczny sezon na podarki rozpoczyna się już 6 grudnia. Wówczas zarówno dzieci, jak i dorośli... Świąteczny sezon na podarki rozpoczyna się już 6 grudnia. Wówczas zarówno dzieci, jak i dorośli, mogą spodziewać się drobnych upominków „pod poduszką”. Czy kiedyś zastanawialiście się, dlaczego to właśnie w Mikołajki obdarowujemy się nawzajem? Mimo że samo święto wydaje się dość oczywiste, to warto się chwilę zastanowić nad jego początkami. Skąd się wzięły Mikołajki? Geneza święta obchodzonego 6 grudnia związana jest z postacią św. Mikołaja, biskupa Miry. Żył on prawdopodobnie na przełomie III i IV wieku, a pierwsze historyczne wzmianki na jego temat pochodzą z VI wieku. Trudno jednoznacznie określić, czy rzeczywiście istniał, aczkolwiek bez wątpienia od wczesnego średniowiecza był wielokrotnie wspominany w przekazach hagiograficznych. Uznawano, że św. Mikołaj zmarł 6 grudnia, stąd też data jego święta, podczas którego dzieci obdarowywane były prezentami. O przekazywaniu dzieciom prezentów wspominają już źródła późnośredniowieczne, kiedy to grzeczni milusińscy otrzymywali słodycze. O ile u nas prezenty podkładane są dzieciom pod poduszkę, zwyczaje innych krajów nakazują pozostawiać Mikołajowi buty lub duże skarpety, aby mógł włożyć tam podarki. Dzisiejsze Mikołajki to święto, które dość mocno zlaicyzowało się, nabierając bardziej bajkowego charakteru. Niezmieniona pozostała data związana z dniem śmierci biskupa Miry. W niektórych krajach prezenty wręczają już też inne postaci, jak np. we Francji, gdzie obdarowującym jest świecki Père Noël, w Szwecji prezenty przynosi skrzat Jultomte, a w Anglii – Father Christmas...
PHP 8 na hostingu w nazwa.pl
14 stycznia 2021

PHP 8 na hostingu w nazwa.pl

Wersja PHP 8 została udostępniona na hostingu w nazwa.pl, dostarczając zarówno wiele nowych funkcjonalności dla... Wersja PHP 8 została udostępniona na hostingu w nazwa.pl, dostarczając zarówno wiele nowych funkcjonalności dla programistów tego języka, jak również optymalizację w zakresie jego składni. Ważną nowością jest również przyspieszenie wykonywania kodu, dzięki rozszerzeniu mechanizmu Zend OPcache o nowy mechanizm Just in Time Compiler (JIT). Wraz z nową wersją PHP zostały udostępnione również wszystkie biblioteki i zależności. O nowej wersji PHP 8, wydanej pod koniec listopada 2020, można znaleźć wiele informacji. Komentarze są bardzo różne – od zachwytów, aż po niezbyt pochlebne opinie. Każdy skupia się na zupełnie innych aspektach nowego wydania tego najpopularniejszego języka programowania aplikacji w sieci Internet. My, jako firma hostingowa, skupimy się tylko na jednej funkcjonalności Just in Time Compiler (JIT), gdyż może mieć ona największy wpływ na szybkość działania serwisów WWW. Just in Time Compiler (JIT) PHP jest językiem interpretowanym. Oznacza to, że po uruchomieniu skryptu PHP interpreter za każdym razem analizuje, kompiluje i wykonuje kod. W kółko przy każdym żądaniu. Może to spowodować marnowanie zasobów procesora i dodatkowy czas konieczny do przejścia całego procesu od początku do końca. Niezależnie od tego, jak długo będą się wykonywały oczekiwane przez Ciebie operacje, za każdym razem przed ich wykonaniem nastąpić musi kilkuetapowy proces weryfikacji składni skryptu i jego przetworzenie na kod zrozumiały dla procesora....
Zwiększ wydajność i bezpieczeństwo swojej strony WWW korzystając z najnowszych wersji PHP, MariaDB i PostgreSQL! - nazwa.pl
21 grudnia 2020

Zwiększ wydajność i bezpieczeństwo swojej strony WWW korzystając z najnowszych wersji PHP, MariaDB i PostgreSQL!

Bazy danych wraz ze skryptami działającymi w oparciu o język programowania PHP są podstawą działania większości... Bazy danych wraz ze skryptami działającymi w oparciu o język programowania PHP są podstawą działania większości dynamicznych serwisów internetowych. Aby zapewnić szybkość działania oraz bezpieczeństwo stron WWW, niezbędna jest okresowa aktualizacja wykorzystywanego na hostingu oprogramowania. W nazwa.pl, w ramach wszystkich pakietów hostingowych, możesz bezpłatnie korzystać z najnowszych wersji baz danych MariaDB 10.5 i PostgreSQL 13 oraz z języka PHP w wersji 7.4. Jeśli wykorzystujesz inną, niewspieraną przez twórców PHP, wersję tego języka lub korzystasz ze starej opcji serwera bazy danych, możesz je zaktualizować samodzielnie lub zlecić nam ich aktualizację. Jeżeli nie zamierzasz dokonać aktualizacji, udostępniamy Ci dodatkową usługę obsługi starszych wersji PHP i serwerów baz danych. Warto pamiętać, że okres bezpłatnej obsługi wersji PHP od 5.3 do 7.1 kończy się 31.12.2020 r. Po tym terminie obsługa nadal będzie świadczona – odpłatnie. Jednocześnie pragniemy poinformować, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zgłaszanym przez naszych Klientów, podjęliśmy decyzję o przedłużeniu terminu bezpłatnej obsługi PHP 7.2 oraz baz danych MariaDB 10.1 i PostgreSQL 9.3 na serwerach nazwa.pl do 30.06.2021 r. Podkreślamy jednak, że oprogramowanie to nie posiada już wsparcia jego twórców i zalecamy jego aktualizację! PHP PHP, czy też Hypertext Preprocesor to jeden z najczęściej stosowanych języków programowania, który cieszy się popularnością wśród doświadczonych webmasterów...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(18)
  • Optymalizacja(3)
  • Hosting, Domeny(260)
  • CDN(42)
  • WordPress(85)
  • e-Sklep(71)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(26)
  • Internet i technologia(172)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(4)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Domeny
  • Poczta biznesowa
  • Hosting z CDN
  • WordPress z CDN
  • CloudHosting Enterprise
  • Monitoring WWW
  • Email Marketing
  • VPS
  • Cloud Backup
  • Mail Backup
  • SaaS
  • CDN nazwa.pl
  • SSL
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz wynagrodzenie aż do 50% od wpłat za poleconą usługę.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.