Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Multi SMTP Smarthost
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 GB.

  • Hosting
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 10 TB przestrzeni dyskowej, integrację z CDN, ochronę WAF i wsparcie 24/7. Stworzony z myślą o wymagających biznesowych projektach.

  • WordPress
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Monitoring
    • Monitoring WWW

    Monitoring WWW mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 3 marca 2020

Kiedy warto przeprowadzić rebranding?

Tagi: brand firma logo marka rebranding
rebranding - kiedy go przeprowadzić

Sukces firmy zależy w dużej mierze od tego, jak nasza marka postrzegana jest przez klientów. Trzeba pamiętać, że sprzedajemy bowiem nie tylko produkt, ale też jego wyobrażenie w umysłach odbiorców. Co jednak, jeśli nasza marka nie spełnia nadziei, jakie w niej pokładamy? Może wtedy czas na zmianę, czyli rebranding?

Co to jest rebranding?

Rebranding to zmiana wszystkich lub wybranych elementów marki w celu osiągnięcia lepszych rezultatów w sprzedaży i poprawy konkurencyjności firmy. Czasem jest to zmiana rewolucyjna, wraz z wprowadzeniem nowych produktów na rynek. Wtedy proces rebrandingu oznacza stworzenie nowej strategii marki i nowego sposobu komunikacji z klientami.

Zdarza się także, że rebranding polega jedynie na zmianie nazwy i logo firmy. Ten proces również musi zostać poprzedzony kompleksowymi badaniami rynku (chyba że nasza firma nie ma jeszcze rozpoznawalnej marki).

Nie można nazwać jednak rebrandingiem samego „odświeżenia” logo i zmiany jego estetyki. Tak więc ostatnie zmiany, np. w logo Google, związane z jego uwspółcześnieniem, to po prostu stosunkowo drobny „lifting”. Nie zmienia to faktu, że z tego typu liftingu wynikają duże zmiany związane z oznakowaniem produktów, biur czy placówek handlowych, dlatego jest to również poważna decyzja.

Rebranding — korzyści i zagrożenia

Rebranding może przynieść firmie realne korzyści:

  • zwiększyć rozpoznawalność marki,
  • poprawić konkurencyjność firmy,
  • wprowadzić nowe produkty na rynek,
  • zwiększyć marżę oraz obroty,
  • podnieść status marki, np. przenosząc ją do segmentu premium.

Skuteczny rebranding może zatem przełożyć się pozytywnie na dochody firmy. Niestety nieprzemyślany proces rebrandingu to z kolei wielkie koszty związane ze zmianą identyfikacji produktów i punktów sprzedaży. Największym zagrożeniem jest jednak utrata klientów, którzy przestaną rozpoznawać markę, do której są przywiązani.

Kiedy przeprowadzić rebranding?

Decyzja o przeprowadzeniu rebrandingu musi być bardzo dobrze przemyślana i najlepiej poparta rzetelnymi badaniami. W innym przypadku proces może przynieść rezultaty odwrotne od zamierzonych.

Warto zastanowić się nad rebrandingiem, kiedy:

Dwie firmy łączą się ze sobą

Gdy zajdzie sytuacja połączenia się dwóch firm, możliwe jest albo przyjęcie przez jedną z nich marki drugiej, albo stworzenie nowej tożsamości. Sytuacja wchłonięcia jednej marki przez drugą wystąpiła np. w przypadku połączenia sieci komórkowych Era i T-Mobile:

W przypadku połączenia dwóch sieci komórkowych Era i T-Mobile zostało wykorzystane logo T-Mobile. Czytaj więcej na blogu nazwa.pl.

W takiej sytuacji niezbędna jest intensywna kampania reklamowa, ponieważ ryzykujemy utratę klientów, którzy byli przywiązani do znanej sobie marki. Dlatego zawsze trzeba rozważyć, czy ten zabieg jest opłacalny.

Istnieją także przykłady połączenia dwóch marek. Tak było w przypadku Cyfry+ i telewizji N:

Istnieją także przykłady połączenia dwóch marek. Tak było w przypadku Cyfry+ i telewizji N. Czytaj więcej na blogu nazwa.pl.

W tym przypadku rebranding nie przebiegł bez problemów. Połączenie oferty programowej obu platform doprowadziło do stworzenia nowych, droższych pakietów, co spotkało się z masowymi protestami w Internecie. Jest to najlepszy dowód na to, iż akcja łączenia firm i rebrandingu (tutaj rozumianego bardzo szeroko, wraz ze zmianą produktu) musi przebiegać w sposób bardzo przemyślany, także pod kątem ewentualnych zmian w ofercie.

Jednakże w sytuacji łączenia się dwóch firm rebranding jest zazwyczaj koniecznością. Służyć ma w założeniu wzmocnieniu marki i poszerzeniu oferty oraz grona klientów. Musi być przeprowadzony jednak bardzo starannie, na podstawie dobrze przygotowanej strategii. Inaczej może obrócić się przeciwko firmie, która straci klientów.

Gdy nazwa firmy nie zapada w pamięć

Nazwa firmy powinna być unikalna, niemożliwa do pomylenia z nazwami innych firm oraz łatwa do zapamiętania. Trzeba pamiętać, że musi zakorzenić się w umysłach odbiorców, budząc przy tym pożądane przez nas skojarzenia.

Istnieje wiele przykładów firm, które zmieniły nazwę (i przy tym oczywiście logo). Zdecydowało się na to u początków swojego istnienia Google, którego pierwsza wyszukiwarka nazywała się BackRub.

Zdecydowało się na to u początków swojego istnienia Google, którego pierwsza wyszukiwarka nazywała się BackRub. Czytaj więcej na blogu nazwa.pl.

Założyciele Google, Larry Page i Sergey Brin, zdecydowali się na zmianę nazwy, ponieważ słowo „Google” lepiej wyrażało misję ich firmy. „Google” pochodzi bowiem od terminu matematycznego „googol”, oznaczającego liczbę reprezentowaną przez cyfrę 1, a następnie 100 zer.

Nowa nazwa miała nawiązywać do misji zorganizowania poprzez mechanizm wyszukiwarki olbrzymiej ilości informacji w Internecie. Poza tym trzeba przyznać, że Google to nazwa łatwiejsza do zapamiętania i lepiej łączy się z pozostałymi usługami firmy. Raczej trudno sobie wyobrazić „BackRub Drive” czy „BackRub Documents”…

Na podobny zabieg zdecydował się obecny eBay, który początkowo nazywał się AuctionWeb. Tutaj impuls wyszedł od strony mediów, które właśnie w ten sposób określały ten serwis aukcyjny. Trzeba przyznać, że zmiana przysłużyła się marce, ponieważ nowa nazwa jest łatwiejsza do zapamiętania i krótsza.

Na rebranding zdecydował się obecny eBay, który początkowo nazywał się AuctionWeb. Dowiedz się więcej na blogu nazwa.pl.

 Gdy marka nie odzwierciedla działalności firmy

Wraz z rozwojem firmy może ona poszerzać swoją działalność lub drastycznie ją zmieniać. W takim przypadku nazwa może nie współgrać z nową strategią firmy i oferowanymi produktami. Stoi to na przeszkodzie jej rozwoju, a także potrafi wprowadzać klientów w błąd.

Przykładem rebrandingu takiego rodzaju jest zmiana nazwy Apple, która może wydawać się kosmetyczna — z Apple Computers na Apple Inc. Nazywamy tę zmianę kosmetyczną, ponieważ Apple, tak czy inaczej, był kojarzony przez klientów właśnie pod nazwą Apple.

Mimo to jednak pełna nazwa firmy występowała oficjalnie w wielu miejscach i CEO Apple Computers, Steve Jobs, w 2007 ogłosił zmianę nazwy firmy właśnie na Apple Incorporated. Uzasadniał to tym, że Apple wraz z wprowadzeniem na rynek takich produktów jak iPhone, Apple TV i iPod, przestał być już firmą stricte komputerową, a zajmującą się raczej elektroniką użytkową.

 

Gdy firma wkracza na nowy rynek

Wkraczając z produktami na nowy rynek, firma powinna wziąć pod uwagę różnice kulturowe oraz ewentualne podobieństwo nazwy z innymi markami występującymi na danym rynku. Nie należy raczej konkurować z markami, które mają już stabilną pozycję na danym rynku (chociaż taka sytuacja zdarza się rzadziej).

Częstszym przypadkiem jest istnienie różnic kulturowych. Niektóre nazwy marek mogą wywoływać niewłaściwe skojarzenia w języku kraju, w którym firma zamierza sprzedawać swoje produkty.

Tak zdarzyło się np. marce Chevrolet, która postanowiła wprowadzić na rynek hiszpańskojęzyczny samochód Nova. W języku hiszpańskim jednak “nova” znaczyło „nie pojedzie”, co nie było pożądanym skojarzeniem dla samochodu. Ostatecznie jednak Chevrolet nie zdecydował się na zmianę nazwy.

Inaczej zachował się Rolls-Royce, wprowadzając na rynek niemiecki model Silver Mist. Po niemiecku „mist” oznacza niestety „nawóz”, zatem nawet z przymiotnikiem „srebrny” nazwa ta była co najmniej niefortunna. Rolls-Royce wybrnął z tego problemu, nazywając swój model na rynku niemieckim “Silver Shadow”, co nie budziło już negatywnych skojarzeń.

Jak przeprowadzić rebranding?

Rebranding jest zazwyczaj poważnym i kosztownym przedsięwzięciem. Jego przeprowadzenie musi być poprzedzone kompleksowymi badaniami rynku oraz stworzeniem przemyślanej strategii.

Częścią strategii musi być staranna analiza konkurencji oraz postrzegania marki przez konsumentów. Równie ważne jest oczywiście zbadanie tego, jaki może być odbiór marki po rebrandingu.

Gdy firma zakończy proces rebrandingu (a nawet przed nim lub w jego trakcie), niezbędna jest także szeroko zakrojona kampania informacyjna i reklamowa. Szczególnie dotyczy to sytuacji, kiedy zostaje zmieniona nazwa firmy, ponieważ klienci muszą dowiedzieć się o nowej marce. Tylko wtedy rebranding może zakończyć się powodzeniem.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Nowa wersja aplikacji Cloud Backup z obsługą macOS i Linux | nazwa.pl
5 lipca 2022

Nowa wersja aplikacji Cloud Backup z obsługą macOS i Linux

Nowa odsłona aplikacji Cloud Backup, oprócz zabezpieczania danych na komputerach z systemem Windows, zyskała... Nowa odsłona aplikacji Cloud Backup, oprócz zabezpieczania danych na komputerach z systemem Windows, zyskała również możliwość obsługi urządzeń działających pod kontrolą macOS i Linux. Z istotnych zmian, poza wprowadzeniem wersji na kolejne systemy operacyjne, trzeba wymienić dostęp do nielimitowanej przestrzeni dyskowej na tworzone kopie zapasowe. Płatność rozliczana jest w elastycznym Modelu za Użycie, zatem ostateczny koszt usługi będzie uzależniony wyłącznie od poziomu jej faktycznego wykorzystania. Rosnąca liczba zapytań o możliwość instalacji programu Cloud Backup, na komputerach działających w systemach operacyjnych innych niż Windows, a w szczególności macOS i Linux, skłoniła nas do stworzenia od podstaw nowej wersji aplikacji. Jak pokazuje poniższy wykres, obsługiwane obecnie przez program Cloud Backup systemy operacyjne z rodziny Windows, macOS i Linux stanowią ponad 92% wszystkich systemów, które są stosowane na komputerach firmowych i prywatnych. Cloud Backup to nowoczesny i czytelny interfejs znany zarówno z szybkości działania, jak i ergonomii zarządzania dostępnymi opcjami. W nowej wersji Cloud Backup dostępne są te same funkcje, które znane były z aplikacji tylko dla Windowsa. Całość pozostała w niezmienionym, powszechnie docenianym układzie graficznym. Dzięki temu użytkownicy, którzy już wcześniej korzystali z programu, po jego aktualizacji do najnowszej wersji nie odczują żadnych niedogodności. Najnowsza oferta Cloud Backup umożliwia wykorzystanie dowolnej, bo nielimitowanej przestrzeni backupowej. Dopasowuje się ona więc do Twoich indywidualnych potrzeb, a jej koszt godzinowy to tylko 0,01 zł + VAT za każde rozpoczęte 10 GB. Dzięki rozliczeniom w Modelu za Użycie płatności za Cloud Backup wynikają wyłącznie z faktycznie zajętego przez kopie zapasowe miejsca w chmurze nazwa.pl. Aby rozpocząć korzystanie z aplikacji wystarczy po złożeniu zamówienia zasilić przypisane do niej Konto Zaliczkowe...
Ambasadorowie marki skutecznym wsparciem działań marketingowych | nazwa.pl
27 sierpnia 2021

Ambasadorowie marki skutecznym wsparciem działań marketingowych

Zadaniem ambasadora jest zwiększanie świadomości marki oraz promowanie jej pozytywnego wizerunku wśród... Zadaniem ambasadora jest zwiększanie świadomości marki oraz promowanie jej pozytywnego wizerunku wśród konsumentów. W pewnym stopniu nadaje on marce „ludzką twarz”, zwiększając tym samym jej wiarygodność w oczach klientów. Jakiego rodzaju osoby można zaliczyć do grona ambasadorów marki oraz dlaczego warto przeprowadzać działania marketingowe z ich udziałem? Kto może być ambasadorem marki? Osoby publiczne Osoby publiczne towarzyszą marketingowi od jego początków. Już Helena Modrzejewska reklamowała liczne artykuły dla kobiet, a w promocję pastylek na ból zębów zaangażowani byli nawet Zygmunt Freud i Thomas Edison. Obecnie do celów marketingowych nadal wykorzystywane są osoby, których wizerunek jest powszechnie rozpoznawalny. Mogą to być na przykład popularni aktorzy, piosenkarze, sportowcy czy innego rodzaju celebryci. Kampanie z ich udziałem można obserwować w takich działaniach reklamowych, jak spoty telewizyjne czy kampanie billboardowe. Nierzadko osoby publiczne podpisują także dłuższe kontrakty na reprezentowanie danej marki. Przykładem może tu być Marek Kondrat, który pojawia się w reklamie jednego z banków od wielu lat. Taka długofalowa współpraca dobrze wpisuje się w charakter marki, która chce być kojarzona ze stabilnością i zaufaniem, pozostając przy tym przyjazną. Influencerzy Influencerzy to osoby, zajmujące się publikowaniem różnych treści w Internecie, posiadające duży wpływ na grono swoich odbiorców...
Trendy w e-learningu na 2021 rok | nazwa.pl
28 czerwca 2021

Trendy w e-learningu na 2021 rok

Popularność e-learningu nieustannie rośnie. Nauka z wykorzystaniem Internetu pozwala użytkownikom zdobywać wiedzę... Popularność e-learningu nieustannie rośnie. Nauka z wykorzystaniem Internetu pozwala użytkownikom zdobywać wiedzę w efektywny i przy tym satysfakcjonujący sposób. Twórcy metod e‑learningowych starają się nadążać za zmieniającymi się potrzebami ich uczestników, wykorzystując nowe technologie. Oto 5 trendów tej dziedziny, które będzie można zauważyć w 2021 roku. Nauczanie mobilne (mLearning) Według Statista liczba użytkowników urządzeń mobilnych w 2021 roku ma osiągnąć 7,1 miliarda, z czego 3,8 miliarda będą stanowić posiadacze smartfonów. Świadomość tego mają nie tylko twórcy oprogramowania, ale także nauczyciele oraz przedsiębiorcy zajmujący się e-learningiem. Dzięki urządzeniom mobilnym można korzystać z platform edukacyjnych w dowolnym miejscu i czasie. Nauczycielom łatwiej jest także monitorować postępy w kształceniu. Wykorzystanie technologii mobilnych pozwala uczniom współpracować ze sobą podczas zdobywania wiedzy oraz mieć natychmiastowy dostęp do pomocy naukowych. Pomagają w tym np. platformy z filmami edukacyjnymi, a także aplikacje e-learningowe. Stosowane są w nich m.in. mechanizmy grywalizacji, dzięki czemu uczeń zyskuje dodatkową motywację do zdobywania wiedzy. Jest to także rodzaj nauki przez zabawę. Nauczyciele mogą wykorzystać aplikacje mobilne do personalizacji treści pod kątem konkretnych użytkowników...
Usługa kopii zapasowej komputera z Windows
9 grudnia 2019

Usługa kopii zapasowej komputera z Windows w ofercie nazwa.pl

nazwa.pl wprowadziła do swojej oferty usługę Cloud Backup, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych...Firma nazwa.pl wprowadziła do swojej oferty usługę Cloud Backup, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych z komputerów działających w systemie Windows. Dane zaszyfrowane na komputerach użytkowników bezpiecznym algorytmem AES-256, chronione hasłami znanymi tylko użytkownikom komputerów, przesyłane są do bezpiecznego Data Center, z którego korzysta nazwa.pl.Rozwój oferty operatorów telekomunikacyjnych i telewizji kablowych w zakresie szybkości oferowanego dostępu do sieci Internet stworzył możliwości przesyłania dużych ilości danych oraz umożliwił korzystanie z sieci Internet w sposób, o jakim nie można było nawet marzyć kilka lat temu. Codziennością stało się słuchanie muzyki czy też oglądanie filmów przez Internet, a przesyłanie dużych ilości danych nie stanowi już problemu technicznego.Spółka nazwa.pl, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, wprowadza do swojej oferty nową, innowacyjną usługę, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych z komputerów działających w systemie Windows. Koszt takiej usługi to zaledwie 10 zł/m‑c za 1 TB danych. Dla przedsiębiorców nazwa.pl przygotowała dodatkowo promocję polegającą na możliwości darmowego przetestowania usługi przez 90 dni na 3 komputerach.Niewątpliwą zaletą rozwiązania oferowanego przez nazwa.pl jest fakt, że dane cały...
rozwój dysków HDD od Intel Optaine
14 listopada 2019

Historia rozwoju dysków od HDD do Intel Optane

Historia nośników pozwalających na przechowywanie danych rozpoczęła się w 1956 roku, od dysków talerzowych IBM... Historia nośników pozwalających na przechowywanie danych rozpoczęła się w 1956 roku, od dysków talerzowych firmy IBM. Przez lata rodzaje nośników ewoluowały, a ich współczesną, najbardziej zaawansowaną formą są pamięci i dyski Intel Optane. Poznaj historię rozwoju i rodzaje dysków, jakie pojawiły się na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Najdawniejsze pomysły Historia magazynowania danych sięga systemu kart dziurkowanych (perforowanych), które zostały wynalezione w XIX wieku. Jako pierwszy zastosował je Joseph Jacquard, początkowo używając ich w krośnie, do sterowania nićmi podczas tkania. Karty perforowane na większą skalę sprawdziły się także podczas spisu ludności USA w 1890 roku. Pierwsze ustandaryzowane formaty kart zostały natomiast wprowadzone przez IBM. Były wykonane z tektury, co powodowało konieczność ich wymiany już po kilkunastu cyklach użycia. Pierwsze dyski HDD Dyski HDD w potocznym języku bardzo często noszą nazwę „dysków twardych”. Pojemność pierwszego tego typu nośnika danych, zaprojektowanego w roku 1956 przez IBM, wynosiła zaledwie 5 MB. Obecnie może wydawać się to znikomą powierzchnią, pamiętajmy jednak, że ówcześnie był to pomysł nowatorski, a wymagania dotyczące pojemności były zupełnie inne niż obecnie. Napęd do obsługi dysku zajmował cały pokój i wymagał stałej pracy...
nazwa.pl liderem wśród rejestratorów domen
16 sierpnia 2018

Bezpieczeństwo i technologia priorytetem rynku rejestracji domen

Bezpieczeństwo i technologia - na te aspekty zwraca uwagę najnowszy raport NASK dotyczący rynku domen w Polsce. W... Bezpieczeństwo i technologia – na te aspekty zwraca uwagę najnowszy raport NASK dotyczący rynku domen w Polsce. W drugim kwartale 2018 roku codziennie rejestrowano średnio 2 281 nazw, a na koniec czerwca łącznie przybyło ich ponad 207 tys., zamykając kwartał z liczbą ponad 2,57 mln nazw domen z końcówką .pl. Autorzy raportu podkreślają wzrost liczebności domen zabezpieczonych protokołem DNSSEC oraz zalety technologii DNS Anycast. Obraz rynku Polski rejestr znajduje się obecnie w fazie stabilizacji, coraz większą rolę odgrywają paramenty takie jak bezpieczeństwo domeny czy serwerów DNS. Abonenci coraz chętniej odnawiają wykupione domeny. Poziom odnowień na koniec czerwca 2018 roku wyniósł 64,16%. To najwyższy wskaźnik od ponad 9 lat. W rejestrze .pl przybyło także abonentów: ich liczba wzrosła o ponad 5 tys., a na koniec drugiego kwartału wyniosła ponad 1,05 mln. Na jednego abonenta przypadały średnio 2,44 nazwy domen .pl. Przedsiębiorcy stanowili 66,44% wszystkich abonentów, a osoby fizyczne – 33,56%. Technologia DNS Anycast ważna według NASK Jak wskazują autorzy raportu, DNS Anycast stanowi ważny technologiczny krok w stronę bezpieczeństwa i rozwoju całego systemu DNS...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(18)
  • Optymalizacja(3)
  • Hosting, Domeny(260)
  • CDN(42)
  • WordPress(85)
  • e-Sklep(71)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(26)
  • Internet i technologia(172)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(4)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Domeny
  • Poczta biznesowa
  • Hosting z CDN
  • WordPress z CDN
  • CloudHosting Enterprise
  • Monitoring WWW
  • Email Marketing
  • VPS
  • Cloud Backup
  • Mail Backup
  • SaaS
  • CDN nazwa.pl
  • SSL
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz wynagrodzenie aż do 50% od wpłat za poleconą usługę.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.