Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 64 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Monitoring
    • Monitoring test2speed.com

    Monitoring test2speed.com mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 8 lutego 2022

Optymalizuj kod strony internetowej

Tagi: optymalizacja strona www
Optymalizuj kod strony internetowej | nazwa.pl

Każdego dnia Twój biznes musi mierzyć się z czyhającą wokoło konkurencją. Na ogół mocno rywalizujesz z tymi, którzy mają podobnej wielkości firmy, są gdzieś blisko Ciebie, na sąsiedniej ulicy lub w nieodległym mieście. Czy podobnie jest w Internecie? Absolutnie nie. Tutaj, niezależnie od tego, czy masz swoje biuro na 29. piętrze w nowoczesnym wieżowcu w Warszawie, a Twój konkurent prowadzi swoją firmę na 29 metrach kwadratowych w wynajętym mieszkaniu, dla potencjalnych klientów będziecie równi. No może niezupełnie. Jeden z Was może być lepszy od drugiego, o ile – publikując swoją stronę w sieci – będzie stosował reguły SEO, dostosowując witrynę do wymogów stawianych przez wyszukiwarki internetowe.

Czym jest optymalizacja?

Optymalizacja strony internetowej to szereg działań, które podejmowane są przez właściciela strony albo przez webmastera, który się nią zajmuje. W przypadku strony internetowej najczęstszym założeniem jest poprawa szybkości jej wczytywania na komputerach czy urządzeniach mobilnych. Właściwa optymalizacja strony internetowej pozwala nie tylko przyspieszyć jej działanie, ale również wpływa pozytywnie na wyniki pozycjonowania w wyszukiwarce. Jest to bardzo ważne, ponieważ wyszukiwarki stanowią pewnego rodzaju łącznik między klientami a właścicielami witryn. Każdy użytkownik Internetu, chcąc znaleźć interesującą go treść, wpisuje określoną frazę lub słowa kluczowe w Google, aby po chwili otrzymać listę potencjalnych adresów URL, które mogą odpowiedzieć na nurtujące go pytanie.

UX, CTR i inne magiczne słowa

Skoro wiesz już, czym jest optymalizacja, warto zastanowić się, w jakim celu ją wykonać. Z pomocą przychodzą następujące skróty – UX i CTR. UX to skrót od user experience, co można przetłumaczyć jako wrażenia użytkownika z korzystania z danej witryny internetowej. Im wskaźnik UX jakiejś strony jest wyższy, tym wartość współczynnika CTR na tej stronie rośnie. CTR to skrót od click-through-rate, który definiuje poziom „klikalności” na Twojej stronie WWW. Im wyższa wartość współczynnika klikalności (CTR), tym Twoja strona lepiej zarabia, na przykład sprzedając oferowane na niej produkty. Czy tylko w przypadku stron handlowych warto brać pod uwagę CTR? Absolutnie nie, ponieważ także na stronach biznesowych, na których proponujemy użytkownikom zapisanie się do naszego newslettera czy udostępnienie jakiejś ciekawej informacji, wartość CTR wprost przekłada się na końcowy zysk jej właściciela. Najczęściej współczynnikami UX i CTR zaczynamy się interesować, kiedy strona – mimo długiej obecności w Internecie – jest mało skuteczna w pozyskiwaniu dla nas nowych klientów lub dowiadujemy się, że nie spełnia ona ich oczekiwań.

Optymalizacja strony WWW - UX i CTR | nazwa.pl

Wytyczne W3C

Przeglądarki internetowe, w których wyświetlasz strony WWW, otrzymują je w postaci wielu plików, które przesyłane są z oryginalnego serwera. Najważniejszym plikiem jest ten z kodem HTML, który zawiera w sobie wszystkie szczegóły na temat budowy strony, w tym także odnośniki do elementów, które są niezbędne, aby ją wyrenderować. Renderowanie to forma graficznego przedstawienia pewnych treści zapisanych cyfrowo. To, co jest efektem widocznym w przeglądarce internetowej, to rendering nierzadko dziesiątków pojedynczych plików, które muszą przebyć drogę od oryginalnego serwera, który sam znajduje się często wiele setek kilometrów od użytkownika wchodzącego na stronę. Warto wspomnieć w tym miejscu, że transmisja elementów witryny internetowej zajmuje średnio aż 80% czasu potrzebnego na ich wyświetlenie w przeglądarce. To dość sporo, dlatego warto zastanowić się, jak zoptymalizować to, co jest przesyłane, aby w końcowym efekcie witryna ładowała się bardzo szybko.

Oprócz kodu HTML, który jest swojego rodzaju sterem, przeglądarka otrzymuje też liczne obrazki, kody CSS czy JavaScript. Poza sprawdzeniem możliwości obniżenia objętości kodu HTML, prawidłowej konfiguracji odnośników, obniżeniem wagi kodów CSS i Javascript warto także, abyś właściwie zoptymalizował grafiki prezentowane na stronach, stosując nowoczesny format zapisu obrazów WebP.

World Wide Web Consortium, w skrócie W3C, to organizacja, która zajmuje się ustanawianiem standardów pisania stron WWW. Ponieważ od tego, jak zoptymalizowany będzie kod HTML, zależy widoczność Twojej witryny, ważne, aby była ona stworzona zgodnie z wytycznymi W3C. Zapewni to jej prawidłowe wyświetlanie w przeglądarce, a także właściwą interpretację przez wyszukiwarkę Google. Proces optymalizacji jest zadaniem bardzo złożonym, ale jego efektem jest szybsza praca strony WWW, co jest równoznaczne z lepszymi wynikami jej pozycjonowania.

Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce
Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce i aktywuj serwer aż 80% taniej! Pobierz Voucher

Etap 1 – meta tagi

Optymalizację strony rozpocznij od sprawdzenia meta tagów. Zawierają one kluczowe informacje na temat witryny, które są wykorzystywane przez wyszukiwarki internetowe. Umieszcza się je w sekcji <head> kodu, jak na poniższym przykładzie:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta name=”Description” CONTENT=”Bardzo ciekawa książka autorstwa Jana Nieznanego. Sprawdź!”>
<title>Przygody Jana Nieznanego – historia prawdziwa</title>
<meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”>
<meta charset=”utf-8″>
</head>
</html>

Pierwszym z meta tagów, na który powinieneś zwrócić uwagę, jest title. To on określa tytuł strony internetowej, który widzi użytkownik, a przeglądarka wyświetla jako link do strony. Nie powinien być on dłuższy niż 70 znaków, dobrze byłoby, gdyby zawierał na przykład nazwę firmy oraz najważniejsze słowa kluczowe. Warto, aby każda z podstron Twojego serwisu posiadała indywidualnie ustawiony znacznik title.

Optymalizację strony rozpocznij od sprawdzenia meta tagów | nazwa.pl

Kolejnym znacznikiem jest description, który powinien stanowić skrócony opis treści strony WWW. Wpływa on dość mocno na wizerunek witryny w wyszukiwarce, bo opis description pojawia się pod prezentowanym w Google linkiem. Meta tag description nie powinien przekraczać 155 znaków, warto, aby zawierał jakieś elementy, które potencjalnie mogą zainteresować osobę wchodzącą na stronę, na przykład zwroty, skłaniające do kliknięcia na link, pytania lub tezy.

Oprócz title i description warto zdefiniować jeszcze meta tag robots, który będzie przekazywał robotom wyszukiwarek informację, czy mogą one indeksować daną stronę internetową. Jest to ważne w przypadku, gdy nie chcesz, aby w Google indeksowały się chociażby strony logowania do zaplecza Twojej witryny. Wówczas warto wpisać, jak na przykładzie powyżej, noindex (nie wyświetlaj strony w wynikach wyszukiwania) oraz nofollow (nie korzystaj z linków, które są zawarte w kodzie strony).

Etap 2 – nagłówki i paginacja

Nagłówki, które w kodzie HTML posiadają 6 stopni ważności, a reprezentowane są przez znaczniki <h1>, <h2>,… do <h6>. Najważniejszym z nich jest nagłówek <h1>, który w prawidłowo zbudowanym, pojedynczym kodzie HTML powinien być użyty tylko raz. Pozostałe – od <h2> do <h6> – możesz powtarzać. Ponieważ nagłówek <h1> jest najważniejszy, powinien zawierać unikalny wpis, który zachęca do zapoznania się z treścią całej strony. Pozostałe nie powinny dublować ani zawartości z <h1>, ani treści między sobą, natomiast tak, jak w rozdziałach książki, powinny wskazywać albo na kluczowe elementy, albo wydzielać jakieś kolejne części tekstu między sobą.

nagłówki i paginacje | nazwa.pl

Jeżeli omawiamy już wydzielanie z całej strony jej części, warto zatrzymać się na chwilę przy kwestii stronicowania. Paginacja ułatwia czytanie szczególnie długich stron, na przykład w sklepach internetowych, gdzie oferowanych jest bardzo wiele produktów w ramach jednej kategorii. Jeżeli sklep ma w ofercie na przykład 100 żelazek, to umieszczenie ich wszystkich na jednej stronie w kategorii AGD małe > Żelazka spowoduje, że wczytanie jej zajmie bardzo dużo czasu, a użytkownik prawdopodobnie i tak nie będzie w stanie powrócić do interesującego go produktu. Korzystając z nagłówków, możesz każdej podstronie nadać indywidualny charakter, dzieląc chociażby prezentowane towary według przedziałów cenowych lub funkcjonalności. Odpowiednia paginacja dodatkowo wpływa na krótszy czas ładowania witryn, bo przeglądarka nie musi odczytywać wszystkich grafik z danej kategorii, pobierając zdjęcia tych wybranych, w ramach zastosowanego podziału.

Etap 3 – optymalizacja obrazów na stronie WWW

Optymalizację obrazów na stronie WWW można podzielić na 2 etapy. Pierwszym z nich jest zastosowanie najbardziej optymalnego sposobu zapisu grafik. Formatem, który pozwala na uzyskanie kompresji lepszej o ok. 25% od PNG i o ok. 35% od JPG, jest WebP. Został on stworzony przez Google i obecnie jest zaimplementowany we wszystkich nowoczesnych przeglądarkach internetowych zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Ponieważ, podobnie jak JPG czy PNG, WebP dla zachowania dobrego współczynnika jakości obrazu w stosunku do jego rozmiaru wymaga, aby zapis odbył się w kompresji stratnej, warto, abyś przygotował kilka rozmiarów tej samej grafiki, które będą wysyłane przez oryginalny serwer do przeglądarki w zależności od tego, w jakiej rozdzielczości ekranu ona pracuje. Jest to dość czasochłonne zadanie, bo – oprócz przygotowania wielu plików i konieczności umieszczenia ich na serwerze – musisz odpowiednio poinstruować serwer w tym, jakie pliki będą miały być wysłane do określonej osoby odwiedzającej witrynę. Warto jest tutaj skorzystać z gotowych rozwiązań, które są dostępne jako element usługi CDN nazwa.pl, a polegają na automatycznej konwersji obrazów i dostosowywaniu ich rozmiaru do rozdzielczości ekranu użytkownika. W takim przypadku wszystkie czynności związane z konwersją grafik do WebP oraz przygotowywaniem kilku ich rozmiarów wykonywane są przez węzły CDN nazwa.pl w sposób automatyczny. Ty nie musisz nic zmieniać w kodzie strony, nie musisz też tracić czasu na optymalizację obrazów, czy marnować miejsca na serwerze na ich przechowywanie.

Optymalizacja obrazów na stronie WWW | nazwa.pl

Dodatkowym rozwiązaniem, które – oprócz konwersji obrazów do WebP – warto przeprowadzić na swojej stronie WWW, jest tzw. lazy loading, czyli dogrywanie kolejnych grafik w locie wraz z przewijaniem strony internetowej. Osoba odwiedzająca witrynę stosującą technikę lazy loading zobaczy tylko te grafiki, które pojawiają się na widocznej dla niej części strony internetowej. Kolejne grafiki będą odczytywane z serwera wraz z dalszą nawigacją na stronie. Dzięki temu pierwszy podgląd strony WWW pojawi się dużo szybciej, niż w przypadku gdyby trzeba było czekać na wgranie wszystkich obrazków z serwera za jednym razem.

Wszystkie obrazy publikowane na stronie WWW powinny zawierać znaczniki alt, które pozwalają wyszukiwarkom na odpowiednie ich indeksowanie, a w przypadku braku możliwości odczytania grafiki, np. ze względu na wolne łącze po stronie użytkownika wchodzącego na stronę, nie zaburzają nawigacji. Opisy alt są też istotne z punktu widzenia dostępności stron dla osób słabowidzących i niewidomych.

Etap 4 – optymalizacja struktury linków wewnętrznych

Linki wewnętrzne to odnośniki w treści strony WWW, które pozwalają na wygodną nawigację po całej witrynie. Na podstawie linków roboty wyszukiwarek są w stanie dotrzeć do określonych podstron, o ile w meta tagu nie wyłączymy im takiej możliwości (patrz etap 1 optymalizacji). Swobodne poruszanie się po stronie zarówno przez użytkowników, jak i przez roboty wyszukiwarki, wpływa na wzrost UX podczas korzystania ze witryny. Linki powinny być umieszczone w kodzie strony w formie tekstowej, a nie w formie obrazków. Treści, do których się przez nie odwołujemy, powinny istnieć, być właściwie zoptymalizowane, ale nie powinny mieć błędów w kodzie.

Optymalizacja struktury linków wewnętrznych | nazwa.pl

Etap 5 – weryfikacja szybkości działania strony internetowej

Jeżeli przeprowadzisz już wszystkie działania optymalizacyjne, warto zweryfikować, jak szybko Twoja strona WWW wczytuje się innym użytkownikom. Możesz poprosić o zmierzenie czasu wczytywania strony kogoś znajomego lub skorzystać z narzędzia do testowania szybkości witryn, które jest dostępne pod adresem: https://www.test2speed.pl. Serwis test2speed.pl sprawdzi czas wczytywania strony w różnych miastach w Polsce, dzięki czemu będziesz mógł bardzo łatwo określić, czy użytkownicy z jakiegoś regionu naszego kraju mogą mieć gorsze wrażenia przy korzystaniu z niej niż ci, którzy mieszkają na przykład w Warszawie czy Krakowie. Szybkie działanie strony internetowej jest bardzo ważne także dla wyszukiwarki Google. Można śmiało powiedzieć, że nie lubi ona powolnych stron, zatem tylko te wczytujące się szybko i bez błędów mają szansę na wysokie pozycje w wynikach Google – a co za tym idzie – wyższą konwersję, czyli zarobek.

Weryfikacja szybkości działania stron WWW | nazwa.pl

Co jeszcze możesz zrobić, aby strona działała szybciej?

Aż 80% czasu potrzebnego na wczytanie strony WWW zajmuje jej transfer z oryginalnego serwera do przeglądarki internetowej. Im dalej fizycznie znajduje się serwer od osoby, która wchodzi na określoną stronę, tym dłuższą trasę muszą pokonać pakiety transmitujące jej elementy i dłużej będzie się ona wczytywała. W przypadku witryny, która znajduje się na serwerze w Gdańsku, jej czas wczytywania dla użytkownika z Wrocławia będzie nierzadko 2 razy dłuższy niż dla użytkownika z Sopotu. Istnieje zatem duże ryzyko, że ktoś, kto będzie na tę stronę wchodził z Wrocławia, wybierze ofertę innej firmy, zamiast czekać kolejne sekundy na wczytanie całości. Rozwiązaniem problemu z szybkim dostępem do stron internetowych, niezależnie od lokalizacji osoby, która wchodzi na tę stronę, jest skorzystanie z hostingu wraz z usługą CDN – Content Delivery Network.

CloudHosting, oferowany przez nazwa.pl, to rozwiązanie nowoczesne, które oferuje automatyczną integrację z usługą CDN nazwa.pl. Aby zapewnić jednakowo szybkie działanie witryn w każdym miejscu naszego kraju, polska sieć CDN nazwa.pl składa się aż z 6 węzłów, które zostały rozmieszczone w kluczowych dla ruchu internetowego miastach, takich jak: Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań i Gdańsk. Drugim bardzo istotnym elementem jest, prowadzona w wielu miastach, bezpośrednia komunikacja nazwa.pl z ogólnopolskimi sieciami Orange, Netia, UPC, Vectra (Multimedia), T-Mobile, PLUS (Polkomtel) oraz udział w punktach wymiany ruchu operatorskiego EPIX Warszawa, EPIX Katowice, EPIX Poznań, TPIX Warszawa, PLIX Warszawa, THINX Warszawa, POZIX Poznań, WRIX Wrocław i CIX Kraków. Tylko takie kompleksowe działanie może zapewnić najwyższy komfort pracy stron WWW dla użytkowników z całej Polski. Warto wspomnieć, że sieć CDN nazwa.pl obejmuje nie tylko Polskę, a zaawansowana dystrybucja ruchu na terenie Europy i USA poprzez sieci GTT i Cogent oraz uczestnictwo nazwa.pl w punktach wymiany ruchu AMS-IX Amsterdam i ESpanix Madryt zapewniają szybką wymianę danych również z europejskimi, amerykańskimi i globalnymi operatorami sieci Internet.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Przyspiesz stronę za pomocą CDN w Polsce
  • Hosting dla profesjonalistów
  • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie – zwiększ ochronę i możliwości swojego hostingu

Szybka strona WWW to podstawa!

O ile pewne czynności związane z optymalizacją strony internetowej możesz wykonać samodzielnie, o tyle musisz pamiętać też o tym, że nie bez znaczenia pozostaje to, jaka jest jakość hostingu, na którym utrzymujesz swoją witrynę. Dlatego warto, abyś korzystał z najnowocześniejszych rozwiązań, w tym hostingu w chmurze (CloudHostingu) oraz sieci dystrybucji treści. Wybieraj tylko takie usługi, które zapewniają łącznie wszystkie te elementy, dodatkowo oferując funkcjonalności specjalnie stworzone z myślą o webmasterach i właścicielach stron WWW. Do tych funkcjonalności zaliczyć można z pewnością wspomnianą wcześniej automatyczną konwersję obrazów do formatu WebP połączoną ze zmianą ich rozmiaru i dostosowaniem ich do rozdzielczości ekranu użytkownika wchodzącego na stronę. Między innymi z takich udogodnień mogą korzystać właściciele stron umieszczonych na CloudHostingu, jak również użytkownicy sieci CDN nazwa.pl.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Sztuczna Inteligencja, SaaS i Kubernetes w planach nazwa.pl na 2024 rok
18 stycznia 2024

Sztuczna Inteligencja, SaaS i Kubernetes w planach nazwa.pl na 2024 rok

Spółka nazwa.pl planuje na 2024 rok rekordowe wydatki w zakresie inwestycji. Wśród nowych projektów... Spółka nazwa.pl planuje na 2024 rok rekordowe wydatki w zakresie inwestycji. Wśród nowych projektów planowane są kolejne usługi wykorzystujące Sztuczną Inteligencję, usługi SaaS w Modelu Abonamentowym i za Użycie, Kubernetes, a także uruchomienie w USA trzeciej strefy przetwarzania danych. Spółka nazwa.pl, dzięki dużym nakładom przeznaczanym na rozwój, już od wielu lat jest synonimem innowacyjności na rynku usług hostingowych. Każdego roku prezentuje w swojej ofercie nowe rozwiązania i technologie, dzięki którym Klienci mogą korzystać z jeszcze większej liczby funkcjonalności, które pomagają im w prowadzeniu biznesów. Podobnie będzie również w 2024 roku, a głównymi kierunkami rozwoju będą Sztuczna Inteligencja, usługi SaaS i Kubernetes. Planowane jest również utworzenie dodatkowej strefy przetwarzania danych w USA, która będzie działała razem z obecnymi lokalizacjami w Warszawie i Amsterdamie. Sztuczna Inteligencja Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen, którą nazwa.pl wprowadziła pod koniec 2023 roku, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony Klientów. Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu nazwa.pl wyszukiwanie domen odbywa się w języku naturalnym, jakim posługujemy się na co dzień w konwersacji z innymi ludźmi. Jeżeli szukasz adresu dla domku w górach z basenem, to możesz wpisać w wyszukiwarkę „domek w górach z basenem”, a nie ograniczać się jedynie do sprawdzenia dostępności wymyślonej przez siebie domeny. Sztuczna Inteligencja z pewnością zaskoczy Cię swoją kreatywnością...
Tych rozszerzeń potrzebuje Twój WordPress | nazwa.pl
31 sierpnia 2023

Tych rozszerzeń potrzebuje Twój WordPress

WordPress to zdecydowanie najlepszy wybór każdego, kto chce mieć nowoczesny, dobrze wyglądający i funkcjonalny... WordPress to zdecydowanie najlepszy wybór każdego, kto chce mieć nowoczesny, dobrze wyglądający i funkcjonalny blog. Dzięki ekosystemowi ponad 60 tysięcy wtyczek, które pozwalają rozbudować możliwości strony, dzisiaj WordPress jest najpopularniejszym systemem zarządzania treścią na świecie. Jak podaje serwis W3Techs, używa go ponad 63% wszystkich stron internetowych zbudowanych w oparciu o znane CMS-y, co stanowi ponad 43% ogółu stron WWW dostępnych w Internecie. Zastanawiasz się, które wtyczki warto użyć, aby Twój blog był nie tylko niepowtarzalny, lecz także popularny? Dowiesz się tego z naszego artykułu! Yoast SEO Optymalizowanie wpisów pod SEO to podstawa pracy każdego blogera. Dzięki temu czytelnicy mogą znaleźć Twoją stronę w Google, wpisując w wyszukiwarkę wybrane przez siebie słowa kluczowe. Pomocnym narzędziem, dzięki któremu przygotujesz bloga do „współpracy” z wyszukiwarkami, jest plugin Yoast SEO. Pomoże Ci on na przykład: zweryfikować stronę w Narzędziach dla webmasterów Google, stworzyć szablony tytułów i meta opisów, zoptymalizować witrynę pod kątem urządzeń mobilnych, skonfigurować breadcrumbs, czyli elementy nawigacji ułatwiające użytkownikowi zorientowanie się, w którym miejscu strony w danym momencie się znajduje...
Globalna sieć CDN nazwa.pl dla użytkowników usług CloudHosting
9 sierpnia 2023

Globalna sieć CDN nazwa.pl dla użytkowników usług CloudHosting

Sieć CDN nazwa.pl zapewnia szybsze działanie stron umieszczonych na CloudHostingu nie tylko w Polsce i... Sieć CDN nazwa.pl zapewnia szybsze działanie stron umieszczonych na CloudHostingu nie tylko w Polsce i Europie, lecz także w Ameryce Północnej, Azji i Australii. Stwarza to nowe możliwości dla polskich przedsiębiorców, którzy chcą skutecznie docierać ze swoimi usługami i towarami do klientów na całym świecie. Dodatkowo, dzięki węzłom w USA, sieć CDN nazwa.pl pozytywnie wpływa na pozycjonowanie serwisów w wyszukiwarce Google. Content Delivery Network to sieć serwerów nazywanych węzłami, które rozmieszczone są w różnych strategicznych dla ruchu internetowego lokalizacjach i utrzymują w nich kopie elementów stron WWW. Dzięki poszczególnym węzłom CDN pliki, takie jak grafiki, skrypty czy arkusze stylów CSS, z których składa się witryna, znajdują się fizycznie bliżej użytkowników, którzy na nią wchodzą. W ten sposób sieć CDN nazwa.pl pośredniczy w komunikacji między osobą odwiedzającą daną stronę WWW a oryginalnym serwerem Automatyczna kompresja obrazów na stronach do formatu WebP Rozmiar wczytywanej witryny ma bardzo duże znaczenie, jeżeli chodzi o szybkość jej działania, a wpływają na niego głównie elementy graficzne. Zmniejszenie wielkości obrazów pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na wyświetlenie strony w przeglądarce. Właściciele serwisów internetowych, obsługiwanych na hostingu nazwa.pl, nie muszą samodzielnie zajmować się optymalizowaniem grafik. Wystarczy w CloudHosting Panel aktywować Kompresję do WebP, dzięki której obrazy na stronie będą automatycznie konwertowane do nowoczesnego formatu WebP, a ich rozmiar będzie dodatkowo dostosowywany do rozdzielczości ekranu urządzenia, na którym witryna jest wyświetlana...
Korespondencja elektroniczna z najwyższym poziomem bezpieczeństwa | nazwa.pl
18 maja 2023

Korespondencja elektroniczna z najwyższym poziomem bezpieczeństwa

Niewłaściwie chroniona poczta e-mail może być źródłem sporych problemów dla każdej firmy. Obecnie nie ma... Niewłaściwie chroniona poczta e-mail może być źródłem sporych problemów dla każdej firmy. Obecnie nie ma nic ważniejszego niż bezpieczeństwo informacji przekazywanych drogą elektroniczną. Już dziś zadbaj o poufność swojej korespondencji i bądź dzięki temu nie jeden, a trzy kroki przed hakerami. Jeśli zależy Ci na wielopoziomowym zabezpieczeniu korespondencji, koniecznie wybierz mechanizm 2FA, który każdego dnia chroni setki tysięcy kont mailowych użytkowników poczty biznesowej od nazwa.pl. Kompleksowa ochrona poczty dzięki 2FA W życiu codziennym zapewne chronisz wszystko, co cenne. Tak samo należy postępować z korespondencją e-mail, która nierzadko zawiera istotne i poufne dane dotyczące nie tylko Twojej firmy, lecz także kontrahentów. Najlepszym rozwiązaniem na zabezpieczenie skrzynki jest aktywowanie docenianej w świecie IT ochrony 2FA. Uwierzytelnienie dwuskładnikowe 2FA zapewnia podwójne sprawdzenie uprawnień w dostępie do konta e-mail. Oprócz hasła, logując się do poczty z 2FA, musisz dodatkowo podać kod, który jest przesyłany za pomocą wiadomości SMS lub generowany na przykład na Twoim urządzeniu mobilnym przez aplikację Google Authenticator. Taka ochrona skrzynek mailowych staje się już powoli wymogiem, a nie tylko opcjonalnym zabezpieczeniem. Można w tym miejscu wspomnieć chociażby o przyjętym przez Radę Ministrów projekcie ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej. Nie wystarczy jednak wyłącznie ochrona 2FA w dostępie do webmaila. Potrzebne jest kompleksowe zabezpieczenie, obejmujące także wiadomości odbierane i wysyłane przez programy pocztowe na komputerze...
Zarabianie na własnym blogu | nazwa.pl
12 kwietnia 2022

Zarabianie na własnym blogu

Prowadzenie bloga nie musi stanowić wyłącznie hobby, które daje nam satysfakcję i pozwala zaspokajać... Prowadzenie bloga nie musi stanowić wyłącznie hobby, które daje nam satysfakcję i pozwala zaspokajać potrzeby twórcze. Może równie dobrze okazać się sposobem na życie. Nawet jeżeli nie sprawi, że będziemy się wyłącznie z niego utrzymywać, to może uzupełnić nasze dochody z innych źródeł i wspomóc w ten sposób domowy budżet. Warto w tym kontekście zastanowić się, jakiego rodzaju blogi są teraz najbardziej dochodowe. Biznes online Bez wątpienia znajdziemy wielu czytelników zainteresowanych sposobami na zdobycie dodatkowych źródeł zarobkowania. Jeżeli mamy doświadczenie w takich dziedzinach, jak freelance czy e-marketing, warto się nim podzielić. Odbiorcy chętnie dowiedzą się, jak i czy mogą „rzucić etat”, aby zacząć pracować na własny rachunek w branży nowych technologii. W przekazywaniu treści powinniśmy się skupić głównie na własnych doświadczeniach. W dzieleniu się swoją wiedzą nie zatrzymujmy się na ogólnikach. Twórzmy konkretne i wyczerpujące wpisy, które krok po kroku przeprowadzają czytelnika przez wybrany temat. Doradzając, skupmy się na dziedzinie, która jest nam najbliższa. Jeżeli pracujemy jako specjalista e-marketingu, copywriter czy niezależny programista, nasi czytelnicy będą oczekiwali kompetentnych i wiarygodnych treści właśnie w tych tematach. W przypadku tego typu treści możemy zarobić na płatnych poradnikach, reklamie czy marketingu afiliacyjnym...
Co powinieneś wiedzieć o SEO i pozycjonowaniu | nazwa.pl
8 czerwca 2020

Co powinieneś wiedzieć o SEO i pozycjonowaniu?

SEO i pozycjonowanie to pojęcia powszechnie znane, jednakże nie każdy wie, co się za nimi kryje. Może się wydawać, że to magiczne... SEO i pozycjonowanie to pojęcia powszechnie znane, jednakże nie każdy wie, co się za nimi kryje. Może się wydawać, że to magiczne narzędzia do osiągania wysokiej pozycji w Google, za które wystarczy zapłacić odpowiedniej agencji marketingowej, by szybko cieszyć się satysfakcjonującymi rezultatami. Tak jednak nie jest - dojście do TOP 10 wymaga wiedzy także od nas oraz cierpliwości i konsekwencji w działaniach. Czym zatem są SEO i pozycjonowanie? Co to jest SEO? SEO, czyli Search Engine Optimization oznacza proces optymalizacji strony internetowej, aby doprowadzić do większej liczby wejść pochodzących z wyszukiwarki. Chodzi tu przy tym o ruch organiczny, czyli niepochodzący z reklam takich jak Google Ads. Dzięki działaniom SEO witryna ma większe szanse znaleźć się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania (ideałem jest tu pierwsza dziesiątka Google). Bez optymalizacji witryny klienci są zmuszeni do wpisywania adresu strony lub nazwy firmy w wyszukiwarce, by trafić do witryny. Strona zazwyczaj nie pojawi się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu interesujących użytkownika fraz. Trzeba zdawać sobie sprawę, że działanie Google oparte jest na pracy robotów indeksujących, które przeczesują Internet, skanując strony internetowe. Starają się one zrozumieć, czego dotyczy dana witryna. Wszystko po to, aby użytkownicy mogli otrzymywać trafniejsze wyniki, wpisując w wyszukiwarce dane słowa kluczowe. Oprócz treści witryny wpływ na jej pozycję w Google mają także inne czynniki. Dla wyszukiwarki ważne jest, czy strona jest zbudowana poprawnie i łatwo się po niej nawiguje. Obecnie jest również istotne, by strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(9)
  • Optymalizacja(2)
  • Hosting, Domeny(243)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(69)
  • Backup(27)
  • Poczta(37)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(168)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Monitoring
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.