Skip to content
Firma hostingowa roku
  • narzędzia
    • Cloud MailZarządzanie pocztą
    • Active.adminAdministracja serwerem
    • Active.statsStatystyki Twojej strony
    • phpMyAdmin Administracja bazami MySQL
    • phpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
  • panel klienta
  • poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • Hosting
  • Wordpress
  • e-sklep
  • Vps
  • ssl
Twój koszyk
Promocja: pl – od 10 zł | eu – od 10 zł | com – od 20 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl
Home  /  E-commerce • Strona WWW  /  Komentarze na blogu. Jaki rodzaj wybrać?
Posted on 10 września 2019

Komentarze na blogu. Jaki rodzaj wybrać?

komentarze na blogu

Komentarze na blogu są podstawą jego interakcyjnego charakteru. Dostępne są trzy główne systemy obsługi komentarzy — WordPressa, Facebooka i Disqus. Który z nich wybrać?

Komentarze WordPress

komentarze ba wordpress

źródło: wpDiscuz

Zalety komentarzy WordPressa to:

  • brak konieczności instalacji dodatkowej wtyczki,
  • łatwo dostosować je do wyglądu szablonu,
  • nie ma konieczności posiadania konta w żadnym serwisie,
  • istnieje możliwość rozbudowania systemu komentarzy za pomocą wtyczek. Należą do nich np. comment-images (dodawanie zdjęć do komentarzy), gd-star-rating (dodawanie ocen) czy wpDiscuz (różne możliwości personalizacji),
  • administrator otrzymuje szerokie możliwości zarządzania komentarzami poprzez panel administracyjny WordPressa.

Minusem tego systemu jest konieczność podawania przez użytkownika imienia i nazwiska za każdym razem, kiedy chce pozostawić komentarz. Z drugiej strony przeglądarki wyposażone są w opcje autouzupełniania, przez co swoje dane można podać jednym kliknięciem.

Disqus

disquss

Ten system komentarzy jest często spotykany na blogach. Ma on wiele zalet:

  • komentarze grupowane są w wątki, dzięki czemu odpowiedź na każdy z nich jest wyraźnie odseparowana od innych,
  • komentujący otrzymuje powiadomienie mailowe, gdy otrzyma odpowiedź na swój komentarz,
  • inni komentujący mogą oceniać komentarze, przez co najlepsze z nich mogą zostać “nagrodzone”,

Disqus wymaga jednak logowania, aby pozostawić komentarz. Nie jest to wielki kłopot dla użytkowników, którzy często zostawiają komentarze na blogach, ponieważ ten system jest dosyć popularny. Duża część osób jednak komentuje rzadko — może się zdarzyć, że pozostawiają komentarz tylko na jednym blogu i później nie robią tego na innych. W takim przypadku konieczność zakładania konta jest kłopotliwa i może skutecznie zniechęcić do komentowania.

System umożliwia komentowanie anonimowe. Jak jednak ze wszystkimi anonimowymi komentarzami, wymagają one starannej moderacji, aby na blogu nie pojawiał się hejt i spam. Z drugiej strony dla użytkowników sposób ten jest prosty i szybki, co może zachęcić do komentowania.

Największą wadą Disqusa jest wyświetlanie reklam pod komentarzami. Jest to niestety nieestetyczny spam na blogu. Istnieje co prawda możliwość ich wyłączenia, ale kwota 10 dolarów za płatny pakiet jest dla wielu blogerów niepotrzebnym wydatkiem.

Ponadto sposób, w jaki Disqus wprowadził swoje reklamy na blogach, był przysłowiową “nogą w drzwi”. Wielu blogerów korzystało z tego systemu komentarzy i zostało nagle zmuszonych do wykupienia płatnego pakietu lub przystanie na treści reklamowe. Nie chcieli bowiem utracić obecnych już na swoich blogach dyskusji.

Z drugiej strony, w przypadku małych, niekomercyjnych blogów lub organizacji non-profit Disqus zazwyczaj nie wyświetla reklam. W każdej chwili może jednak to zrobić, ponieważ dopuszcza to regulamin korzystania z tej bezpłatnej usługi.

Komentarze Facebooka

komentarze na facebooku

Podstawowe zalety komentarzy Facebooka to:

  • komentujący zazwyczaj nie muszą się logować, ponieważ zdecydowana większość z nich ma konta na Facebooku,
  • pozostawiane komentarze są podpisane imieniem i nazwiskiem, przez co istnieje mniejsze ryzyko hejtu (chociaż jak widać po niektórych dyskusjach na Facebooku wcale nie zerowe),
  • komentarze mają znajomy, przyjazny wygląd.

Minusem tego systemu komentarzy jest to, że nie wszyscy użytkownicy chcą komentować blogów, używając swojego imienia i nazwiska, ponieważ upubliczniają w ten sposób swoje poglądy.

PODSUMOWANIE

  • komentarze WordPress nie wymagają instalacji i można je rozbudować za pomocą dodatkowych wtyczek. Komentowaniu trzeba podać jednak swoje imię i nazwisko, co mogą jednak ułatwić funkcje autouzupełniania przeglądarek,
  • komentarze Facebooku dla większości użytkowników nie wymagają logowania oraz mają przyjazny wygląd. Czytelnicy przy zostawianiu komentarzy muszą podać jednak swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail, co łatwo można jednak obejść przy pomocy funkcji autouzpełniania przeglądarek.

Wybór systemu komentarzy powinien wynikać z rodzaju naszych projektowanych czytelników. Wtedy jest większa szansa na to, że podzielą się swoją opinią. Istotne są także możliwości zarządzania komentarzami, aby dostosować je do naszego bloga oraz wygodnie moderować.

Tagi: Facebook Wordpress blog komentarze
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Social Media

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Ostatnie posty

  • Orange siecią dostępu do Internetu nr 1 w Polsce
  • Orange siecią dostępu do Internetu nr 1 w Polsce

Hosting

  • PHP 8 na hostingu w nazwa.pl
    PHP 8 na hostingu w nazwa.pl
  • PHP 8 na hostingu w nazwa.pl
  • Composer w nazwa.pl. Wygodne zarządzanie pakietami dla języka PHP na hostingu
  • Czas na nagrody! Podsumowanie konkursu w Programie Partnerskim
  • Technologia ASP.NET i .NET Core w nazwa.pl
  • Zwiększ wydajność i bezpieczeństwo swojej strony WWW korzystając z najnowszych wersji PHP, MariaDB i PostgreSQL!
  • Nowe technologie w nazwa.pl wypierają stare usługi
  • PostgreSQL 13.1 na hostingu w nazwa.pl
  • Node.js i MongoDB od dziś na hostingu w nazwa.pl!
  • 2 GB dla pojedynczego procesu PHP na hostingu w nazwa.pl

Domeny

  • Czas na nagrody! Podsumowanie konkursu w Programie Partnerskim nazwa.pl
    Czas na nagrody! Podsumowanie konkursu w Programie Partnerskim
  • Czas na nagrody! Podsumowanie konkursu w Programie Partnerskim
  • Ciesz się darmowymi usługami w nazwa.pl
  • Europejska domena a bezpieczeństwo w sieci
  • Spółka nazwa.pl kolejny rok sponsorem projektu Let’s Encrypt, oferującego certyfikaty SSL dla stron internetowych
  • Europejska domena dla Twojej firmy. Dlaczego warto zdecydować się na „.eu”?
  • Wszystko na temat domen internetowych – czym jest domena? Jak i gdzie ją zarejestrować? Jak ją chronić i zabezpieczyć przed przejęciem?
  • nazwa.pl wyróżniona przez Asseco Data Systems jako Lider certyfikatów SSL 2019
  • Domena .eu – nowe możliwości dla polskiego biznesu

Bezpieczeństwo

  • 700.000 zatrzymanych ataków, czyli typowy dzień dla Intrusion Prevention System w nazwa.pl
    700.000 zatrzymanych ataków, czyli typowy dzień dla Intrusion Prevention System w nazwa.pl
  • 700.000 zatrzymanych ataków, czyli typowy dzień dla Intrusion Prevention System w nazwa.pl
  • nazwa.pl rozwija Cloud Backup wspólnie z Klientami!
  • Firma nazwa.pl wdrożyła mechanizm dwuetapowej autoryzacji 2FA
  • Ostrzeżenie przed fałszywymi mailami z przypomnieniem o płatności
  • Nowe technologie: node.js, .NET Core, MongoDB i Redis w nazwa.pl
  • PurePC.pl: Cloud Backup się opłaca!
  • Jak zorganizować pracę zdalną w firmie. Użyteczne narzędzia
  • Cloud Backup z wyróżnieniem Sprawdzony Produkt od redakcji PC World

E-commerce

  • Jak zoptymalizować ścieżkę zakupową | nazwa.pl
    Jak zoptymalizować ścieżkę zakupową?
  • Jak zoptymalizować ścieżkę zakupową?
  • 6 narzędzi do hakowania wzrostu w e-commerce
  • Jak zautomatyzować procesy w sklepie internetowym?
  • Cross-selling i up-selling. Czym są i jak z nich korzystać?
  • SEO dla e-commerce – 5 ważnych elementów
  • Dlaczego kupują? Motywacje klientów sklepów internetowych
  • Co powinieneś wiedzieć o SEO i pozycjonowaniu?
  • Jak komunikować się z klientami online

O firmie

  • Informacje ogólne
  • CloudHosting
  • Technologie
  • Bezpieczeństwo
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt

Produkty

  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • Hosting
  • WordPress
  • VPS
  • SSL
  • e-Sklep
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO

Centrum pomocy

  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Produkty i Usługi
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO

Kontakt 24/7

  • 22 454 48 10
    tel. komórkowe
  • 801 33 22 33
    tel.stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl

Program partnerski 50% prowizji

Twój unikalny kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwia poleconym przez Ciebie osobom skorzystanie z 20% zniżki przy zamawianiu nowych usług w nazwa.pl. Przekaż voucher z kodem i zyskaj wynagrodzenie w wysokości 50% od pierwszej wpłaty za polecone przez Ciebie usługi oraz do 35% od kolejnych płatności.

ISO

© 2021 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone